***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Mites mun pitää tehä ku nappi ollut tänään aika hiljainen massussa. Välillä tulee pieniä liikkeitä ja tänään neuvolassa kuului sydänäänet mutta ihme liikehiljentyminen tapahtunut tämän päivän aikana.. :eek:
sannis mekin käytiin kärkkäisellä :saint:
 
Enie Mie olen välillä miettinyt, että miten helposti teidän kaksoset on rytmittyneet. Meillähän lapset oppi keskolassa rytmin ja aikataulun, joten me ollaan siinä suhteessa päästy helpolla. Paitsi, että ovat oppineet saamaan palvelua samalla kellonlyömällä |O no, pikkuhiljaa on saatu oppimaan peräkkäiset ajat. Tosin ei muutenkaan olla pidetty täysin samaa kellontarkkaa rytmiä kuin keskolassa. Joustettu sen verran, että annetaan lasten itse heräillä nälkään. Muutenhan nuo on pakko syöttää tarpeeksi usein, jotta saavat tarvittavan vähimmäis maitomäärän ja lisäravinteet. Meillä ruoka-ajat on 09, 13, 17, 20, 23 ja 05.

Mutta kyllä sitä välillä tuntuu kuin ei olisi yhtään nukkunut. Poika kitisi viime yönä mahaansa. Rauhoittui, kun otin syliin nukkumaan. Samaa tein esikoisen kanssa, kun oli mahavaivoja. Eli tuen itseni sänkyyn puoli-istuvaan asentoon ja otan vauvan rintakehän päälle mahalleenn ja taputtelen peppuun, kunnes jompi kumpi nukahtaa :D
Aamulla poika sitten sai pungerrettua mahavaivansa pihalle ja voi kamala sitä tavaran määrää, taisi painokin pudota useamman kymmenen grammaa samalla :eek: :LOL:

Hipkukka ja lapsukaiset
 
Napakettu kiitos vastauksesta, ja vahvistit kyllä mun omaa oloa, oon ihan samaa mieltä etten kyllä lähe synnyttää ilman tietoa siitä että mitenpäin tuo tuolla on.. varsinkaan kun en ite mikää iso ihminen ole, tämmönen 160 senttinen pätkä, ja se neukkutäti myös meinas että vauva olis jotain 3,5-4 kg (en ees tiedä tarkottiko nyt tällä hetkellä vai LA:na..), tosin en tiiä onko tohonkaa luottamista. Toisaalta ei mulla oo kyllä viikkoja vasta kun 37+3 , ens ke olis neuvola, missä onneks on toinen hoitaja tällä kertaa, ni meinasin nyt että enköhän uskalla oottaa sinne, ja jos sekään ei ihan varmasti osaa sanoa kumminpäin on, ni sit kyllä vaadin jotain ultraa tai muuta..
Tuntuuko sulla sitte ihan selvästi potkut alas, että osasit epäillä perätilaa, mihin kohtaan ne suunnilleen tuntuu ? Kun mun on kyllä tosi vaikee arvioida, kun tuntuu yhtä kovia muskauksia ja punkemista sekä alas että tohon ylemmäs, ni en miä kyllä erota että kumpi on jalat ja kumpi kädet.. :ashamed:

Ullis82 , mulla viikkojakin kyllä vähemmän ku sulla mut ei oo kyllä täälläkään liikkeet vähentyny, kyllä samanlainen melske on edellee käynnissä koko päivän ja yön, niin etten tiiä ehtiikö tuo raukka missään välissä nukkua tuolla. :whistle:

Ja onnea taas kaikille uusille jakautuneille !! :heart:

Tänää on supistelluki jo aika paljon, jännästi tuntuu tosi kovina nyt selän puolella, mahasta ei vieläkään muuten huomaa paitsi kovettumisena, oon ehkä kuvitellu että sattuis siihenkin.. :ashamed:

Eilen haettiin kaukalo ja vaunut kotiin ! jee ! jospa viikonloppuna sais sängynkin haettua jo. :whistle:

NiiZ ja Pallero 37+3 :heart:
 
Yhtäkkiä alko alaselkää jomottaan ja poltteleen ihan hirveesti ja alamahaa viilteli kunnolla ja supisteli. Sitten tuli kiire vessaan ja suoli tyhjeni, mutta siihen sitten jäikin. Yöllä supisteli muutamia kertoja ja tänään vain vähän. Nyt illalla alkoi taas selkää vähä jomottaan, jospa sais ens yönä lähtä jo. Saunaan aion lähtä nyt rentoutuun.

38+3
 
Ullis82: Täällä kanssa liikkuu! Etenkin illalla, yöllä ja aamulla. Neuvolassa sanovat aina ettei pitäisi niin paljon liikkeitä välttämättä tunteakaan, mutta kyllä mä näitä ainakin tunnen:)

Millis: Ei tullut Ikeasta ostettua kun pientä "tilpehööriä". Henkareita ja säilytyslokerikko. Meiltä on Ikeaan kävelymatka, niin voi useinkin käydä hamstraamassa jotain pientä. Tosin menin ton kävelymatkan laiskana autolla (=selitin itselleni, että siellä on liian kylmä kävellä) :whistle:

(.) Voisin avata ton wordin ja alkaa valmistelemaan esikoisteostani "Kadonneiden supistusten metsästäjä" :p Tänään oon siivonnut, shoppaillut, saunonut ja äsken nostin ruhoni 30min kestäneestä kuumasta poreamme-kylvystä. Ja ei mitään vinkkiä, että Tilleri pullahtaisi tulemaan! Huomenna sitten sama setti ja joku lenkki siihen päälle.

Meidän naapuri hyökkää aina jostain puun takaa kun näkee mut ulkona "Ekse ole vielkää tullut?" Ärsyttävää... No ei kun muuten tässä vaan maha pystyssä kävelen, oikeesti synnytin jo, mutta laitoin tyynyn tonne takin sisään hämätäkseni teitä kaikkia kyyliä naapureita...

iiris- : Haha, varastettu auto! Hyvä kun löyty ennen synnytystä:D
 
Niiz, aika ihme etteivät sitä tilaa tarkista. Munkin kohdalla neukkutäti oli epävarma, että kummin päin on. Epäili että pää laskeutunut niin alas että siksi ei tunne sitä. No vauva olikin perätilassa. Itsellä pää tuntuu kovana pallona tuossa ylhäällä. Välillä vähän navan yläpuolella ja välillä ihan kylkiluiden alla. Alas tuntuu potkut eli navan alapuolella ja ylhäällä enemmän sellaista puskemista ja laajempaa liikkumista. Mut tosi vaikea sitä on sanoa liikkeiden perusteella, koska vauva voi olla perätilassa linkkuveitsi asennossa tai sitten jalka-perätarjonnassa jalat alimpana. Et sikäli kyllä sitä ultraa suosittelen minäkin.
 
Onnea taas uusille vauvautuneille :flower:

Niiz: Kyllä minäkin vaatisin lähetettä ultraan tuon tarjonnan varmistamiseksi. Itellä tuntui liikkeet ja kuului sydänäänet niin,että olin itekki varma, että vauva on raivotarjonnassa, samoin terkkari. Mutta tosiaan onneks oli kokoarvio nyt maanantaina ja Pampula oli yllättäen täydellisessä perätilassa. Ja väkisinkin ollut jo pitempään, koska masussa ei todellakaan ole tilaa enää kääntyä ja vauva olikin täysin jo kiinnittynyt, eli ei ees yritetty enää kääntää...

Karmeassa flunssassa täällä. Nenä tukossa, kurkku karheena ja lihaksia särkee.... :snotty:
Toivottavasti tästä selvitään ennen sitä sektiopäivää... Tekevätkö ees elektiivisiä sektioita, jos äiti on kipeä? Alkaa nämä illat olemaan ikäviä, kun etukäteen jo harmittaa nukkumaanmeno, kun siitä ei vaan tuu mitään: koko ajan pissattaa, liitokset paukkuu ja nivunen kipeenä.. Joka ainoaan asennon vaihtamiseen herää... Aattelinki jo, että jos soittais äitipolille ja pyytäis päästä osastolle jo sektiota edeltävänä iltana. Jos katetroisivat jo illalla, ni sais ainaki yhen yön nukkua ilman vessassa ramppaamista :saint:

Jaksuhaleja meille kaikille kärvistelijöille...maali häämöttää :hug:

J.t ja Pampuliini 37+4
 
:wave:
Olen olevinaan varautumassa ja nukkumassa hyviä viimesiä yöunia toviin ennen pojun kotiutumista mutta en malta olla lukematta teidän juttuja ja siihen meni näköjään tovi :D

Onnea
jälleen Uusista Vauvoista!!! :flower:

Hipkukka nariseeko muriseeko teidän pikkuiset edelleen? :) meidän PieniMies sai kotiin tuomisiksi levolacia, rautalisää, gefiluskapseleita ja rypsiöljyä lääkkeiksi.. eli melko vähällä selvittiin.

Imettäjät;
onko teillä rinnat auki kun vauva on ollut tissillä? Poju on ollut tissipoikana hienosti ja ai jumbe että on taas pipit rinnat, huh..en muistanukkaa että miten kipiää se voi tehdä :whistle: Miten ootte "hoitanu" rikkoutuneita rintoja? Muita ideoita ku bebantheen ja villarasva??

-päivää odottava väpä (rv 38+6)- :heart:
 
Hei pitkästä aikaa :wave:

Meillä kone oli sökönä joten en ole päässy pitkään aikaan tänne

Uusia vauvoja oli syntyny tooosi monta Onnea kaikille tasapuolisesti :flower:

Eilen sitte kävin painoarviossa ja ei tuolla masussa sen mukaan mikään jättiläinen ole
painoarvio tällä hetkellä 3,5 kg eli parempi näin..

Lääkäri teki sitte sisätutkimuksen ja kanavat oli kokonaan hävinny ja kahelle sormelle auki :D
Se kysy että nopeutetaanko etenemistä ja jotenki vissiin venytteli kalvoja ja ai v%¤#/ se sattu ihan tosi paljon |O
Lapsivettä ja verta vaan ruiskahti siihen pöydälle..lääkäri sano ettei kovin kauas kannata lähtiä voi alkaa synnytys parin päivän sisällä..
Siitä kun sitte lähin niin alko supistaan kunnolla ja usein, kotia kun menin niin lorahteli verta koko illan ja supisteli. No supistukset rauhottu yöksi ja nytkään ei enää tuu kun tuhrua..

Nyt sitte vaan ootellaan että jotain tapahtuu..aika lailla kärsimätön alkaa kyllä jo olla..

Katjuska ja masukas 39+0 Poks :heart:
 
Täällä kans Pätkä liikkuu nii paljo, ettei tartte liikelaskentaa kyl tehä. Nvlas täti sano, ett ko mul istukka etuseinämässä, ni huonommin tunnen liikkeet ja voi tulla ns. vääriä käyntejä saikul, ko en tunnekaa liikkeit, mut juu-u..ei oo mulla tota ongelmaa. Välil tuntuu, ett vois poika ottaa tirsatki jossain välis :D

Jospa tää miun lonkkakipu alkais koht mennä jo ohi, joha tiistaist asti onki kärsitty!!Tänää ei viel kipuja, pitänee edelleen otella rauhallisesti. Kiitoksia voimahaleista ja mukana kivuissa eläneille :heart:

Pörri ja Pätkä 37+2
 
Väpä mä helpotitanu rintakipua käyttämällä välillä rintakumia, saa rinnat vähän "lepoa" :D

Voi pahus että oon kateellinen teille kenellä h-hetki jo käsillä. Mies kotiutuu huomenna..jos vaikka pitkälle lenkille lähtis kun luvattu tuon pakksenkin lauhtuvan.

mulish ja hippula ( tiitu ) 37 POKS :D
 
Janoschin tarinatuokio Mulla edessä myös sektio, keskiviikkona. Nyt kun on kylmät ilmat ja Noro-virus jyllää niin pelottaa jos tulee kipeeksi niin eivät taitas leikata, on se niin iso operaatio että toipumiseen menee jo voimia, ja tulehdusvaarat aina olemassa. Mä joudun osastolle jo tiistaina että tapaan narkkarin rauhassa, koitetaan välttää nukutusta.En tiedä aikooko se sorkkia jo silloin ti mun selkääni jotain:eek: Viimeksihän mua rusikoitiin 45min piikeillä eikä puutunut, siksi nää varotoimet nyt. Anyway en taatusti nuku sinä yönä niin meinasin että saiskohan jonkun unilääkkeen... Katetri ei houkuttele yhtään, hyvällä tuurilla sen saa jo illalla pois, jos ei nukutusta tuu.

vauvan asento vaikka olen jo toisella kierroksella en tiennyt tän asentoa,rintojen alla kova möykky joka liikkuu paljon, no se oli pylly. Päästä ei havaintoa mutta alhaalla jossain olettasin olevan :LOL: oikeesti, hölmöä kun alamaha ihan normi löllö ja ylhäällä toi ahdistava pallo,puskee sitä kylkeen niin on hiukan heikko happi. Joskus tuntuu nivusessa liikettä. PITÄÄHÄN VAUVAN ASENTO JONKUN TARKISTAA :eek: ja vielä ensisynnyttäjälle tollainen epätietosuus varmasti ahistaa. Ei neuvolantäditkään aina tiedä oikein mut vaatia pitää. Meillä tiesi oikein.

Huoh, tämä lähtee vielä tänään ja huomenna pitämään kynttiläkutsuja.
 
Täällä vielä..Aamulla poltteli mahaa kipeesti. Taitaa kohdunsuulla tapahtua kun supistaa pikku hiljaa enemmän. :) Mutta edelleen odotan malttamattomana lähtöä synnärille.

Viime yönä nukuin kuin tukki. Päätä särki vielä aamulla,mutta nyt alkaa helpottamaan. Illalla mittasin verenpaineet ja ne oli edelleen koholla..Mutta mistäs mä sen luin että,kun synnytys lähestyy verenpaineet nousee!

Sannis ja patu rv 40+2
 
Täällä vieläkin....Alan olla pikku hiljaa sitä mieltä, että tää ei tuu ulos ilman käynnistämistä. Kyselin yhdeltä ennustajalta huvikseen,että koska tää syntyisi niin se sanoi, että n. vkon menee yli. Mut en oikein tiedä voiko noihin silleen uskoa. =)

Pörri mullakin istukka etuseinämässä ja tunnen kyllä silti tosi hyvin liikkeet. Silloin alkuaikoina olin epävarmempi, mutta nyt ei. :)

Jospa suuntaisi aamupalalle ja sen jälkeen jumboon. Kun ei tuolla lenkillä pysty käymään, kun on aika villeä keli. Mun ei oo mitään paksuja housuja jotka mahtuisi jalkaan. Ajattelin silloin joskus, että kyllähän tää syntyy ennen laskettua ja kovia pakkasia. :LOL:

millis ja liinu 40+5
 

Yhteistyössä