***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

täällä ollaan edelleen.. :wave:

ullis82 kyseli noista vauvan liikkeistä ja kyllä mullakin tuntuu liikkeet vielä hyvin vaikka hyvillä viikoilla mennään (39+5)..ei o paljon tarvinnu liikelaskentoja tehdä.. :D

täällä oli sit mielenkiintoinen aamu..heräsin vähän ennen viis tooosi kipeeseen supistukseen..tai no siis oli ihan siedettävä mut tuntu kuitenkin..aloin sit siinä kuulosteleen hetken sängyssä makaillessa et kuinkas usein alkaa tulemaan..tunnin verran tuli n.5min välein..mä olin jo et jes nyt lähetään,mut en kuitenkaan herättäny miestä ku ajattelin et mä selviän vielä näistä suppareista kun ei sattunu NIIIIIIN kovaa.aloin kyl miettiin et onkohan mulla kivunsietokyky kasvanu aikojen saatossa??!!no mut kuitenkin..sit menin kattoon telkkaria kun ei nukkumisestakaan mitään tullu ni sit ne supparit alko tuleen enää 10min välein ja kohta mä olinkin nukahtanu sohvalle...et täällä sitä vielä keikutaan kotona..ottaa niin päähän.. :headwall: mä vaan odotin et lapsivedet olis menny ni olisin heti lähteny sairaalaan.. :LOL:

olikohan tarpeeks sekavasti selostettu..

Millis1981 mä laitoin kans yhdelle ennustajalle täällä kysymyksen et koska tää vaavi syntyy ni sano sillon et reilun viikon sisällä lähellä laskettua aikaa..no maanantaina olis laskettu et jännityksellä odotan tuleeko niinku ennustaja on sanonu.. :)

jos tänään lähtis vielä vähän shoppailemaan ukon kanssa ni vois toivottavasti alkaa tapahtumaan..tänäänhän olis ihan hyvä päivä syntyä kun on appiukon syntymäpäivä.. :)

hentsu ja vaavi 39+5
 
Eilen kävi viimeisellä (toivottavasti) lääkärikäynnillä.
Sanoi vauvan olevan keskikokoinen ja raivotarjonnassa, mutta pää oli vielä irrallaan.
Kohdunkaulaa oli 2,5cm jäljellä ja kohdunsuu pehmeä.
Siinäpä tärkeimmät.. ja alakautta mahtuu tulemaan :)

Eilen oli niin kiireinen päivä, että tänään lupasin olla valittamatta ettei ole mitään tekemistä :D
On se kumma, ensin odotetaan et alkais jo äippäloma ja kun se alkaa niin sitten onkin tylsää, tylsää ja tylsää.. :/

Eilen hain kankaita mummulle, tekee kestovaippoja, ostin pari vaippaakin malliksi, tietää sitten millaisia ne on ja mistä puhutaan. Pyysin tekemään S-kokoisia, eli ne menee osittain jo aika pian vastasyntyneellekkin, toinen mummu toivottavasti kutoo villapöksyt. Toivossa on ainakin hyvä elää ;)
Onkos täällä muita jotka ainakin suunnittelee kestovaippojen käyttöä?
 
Sero - minulla on aikomus alkaa kestoilla. Toistaiseksi on vain vähän homma kesken imujen hankinnan/tekemisen kanssa. Vaippakuoria on nyt 4 + 1 villahousut. Olen kyllä hankkinut kertakäyttöisiä alkuun. Ajattelin ettei jaksa ottaa heti stressiä pyykkäämisestä jne. kun on paljon uuden opettelemista vauvan kanssa. Coolmaxia pitäisi käydä ostamassa, niin ei tuntuisi märkyys vauvanpepulle sitten kovinkaan pahasti.

Pörri ja Millis mulla myös istukka etuseinässä ja tunnen ihan hyvin nyt liikkeet. Alkuun en tuntenut niin hyvin.

Luoja mikä yö takana. Keskiyöllä alkoi supistelle 4-5min välein ja sitä kesti 1,5 tuntia. Sitten nukuin 1,5 tuntia kunnes taas alkoi supistella 3-5min välein ja sitä kesti 1,5 tuntua. Soitin jo synnärille, mutta kehotettiin kuumaan suihkuun tunniksi ja nukkumaan. Ärsytti, mutta ei muu auttanut ja menin nukkumaan ja supistukset alkoi taas laantua. Oon ihan poikki ja nyt supistelee n. 10min välein. Voisin todella lähteä jo hakemaan vauvaa kotiin, nyt kun on vielä jotain energiaa jäljellä. |O

lili 39+6
 
Täällä supistele eilen koko illan kipeesti ja yöllä tuli limatulppakin :) Mut sit aamulla ei mitään enää :kieh:
Kolmee ässää tänää kehiin, seksiä oli aamulla ekaa kertaa kolmeen kuukauteen, se oliki iha kivaa :D Saunaan tossa päivällä ja sit vähä siivoilua illalla jos vaikka lähtis tulee :D

Koko ajan sillain hellästi supistelee ja kipeesti viiltelee kohdunsuuta koko ajan..

Onnea vauvautuneille taas tasapuolisesti, kumpa itsekkin kohta olis onniteltavissa :D

Niinuska+Hipsu rv 38+1
 
täällä kans valvottu puol yötä tosin ei suppareiden takia, vaan illalla alkoi ns rytmihäiriöt sillee jäi lyöntejä välistä ja tuli sit monta nopeeta lyöntii jatkui tuonne 1 asti. kunnes menivät ohi kun sain unenpäästä kiinni. taitaa kroppa olla vähän lujilla tän stressaamisen kanssa ku joka päivä on et millo lähetää.. pelotti kyllä ihan sikana et mitä seuraa... tein pulla taikinan josta tuli tosi kova :ashamed: ja sit siivosin vessan ja pyyhin keittiön kaapit ja raahasin ison kauppakassin kotiin yksin. plaah...tätä oottamista ei kyllä tosiaan enää kestä. kotkona enää muusta puhutakkaa ku että millo lähetää, supisteleeko ym... |O oon vaa nii väsyny taian koko meininkii. Ei ihme jos tulee rytmihäiriöitä. :headwall:
 
Kiitos kaikille vastauksista ja verrattomasta vertaistuesta, helpotti kummasti, tietää etten ookaan hysteerinen ensisynnyttäjä joka hermoilee turhista. Ootan nyt sinne keskiviikkoon, ja luultavast siellä vaadin jokatapauksessa päästä ultraa tarkistamaa tilanteen, en tiiä luotanko siihen toiseenkaan terkkaan tässä kohtaa ku on ite niin epävarma. Ja tosiaan ku joko peppu tai pää tunkee koko ajan tohon kylkiluitten alle, mut en kyllä tiedä kumpi.

Mullakin istukka etuseinämässä, eikä tosiaan oo enää alkuaikojen jälkee ollu epävarmuutta liikkeistä, voi vaan kuvitella kuin hyvin ne tuntuis jos ei olis istukkaa pehmentämässä. :whistle:

Sero mie oon ainaki aikonu ruveta kestoilee, ostan kyllä alkuun varalta kertiksiäki ettei tarvi heti stressata jos ei jaksa/kerkiä pestä pyykkiä. Mut oon nyt hamstraillu noita kestoja vähä kaikenlaisia erilaisia kirppiksiltä ja huuto.netistä. tuol taitaa nyt olla AIOja 3 kpl , taskuvaippoja 5 kpl , ja sisävaippoja ja kuoria molempia toiset 5 kpl. Jostain luin että paras olis ihan pienelle käyttää pelkkiä harsoja kuorien kans, en sitte tiiä ? jostain pitäis löytää vielä se taitteluohje harsoille, miten sen saa pysymää siellä kuoressa. :LOL: Kyllähän toi melkosta hepreaa on vielä tässä vaiheessa, et en sitte tiiä miten se lähtee sujumaa. ;)

Kerkesin jo tossa aamun tekemisiks järjestellä eteisen kaapit, viimeset vauvanvaatteet on koneessa pyörimässä, oman sairaalakassin pakkasin eilen, meinasin että tänää laittas valmiiks vauvan kotiintulokamppeet. Ja jos järjestelis vielä uudestaa noi vauvan vaatteet tonne vaatehuoneesee vähä järkevämmin. ni eiköhän sitä siinä tälle päivälle olis. Sit alkaiskin melkee olee jo valmista, huomenna hakis vaavin kehdon kotii ja laittais siihen lakanat valmiiks, ni sitte saa tulla. :heart:

Ainii ja maanantaina meen jalkahoitoon, ihanaa, joulupukki toi lahjakortin kauneushoitolaa, pääsee näyttämää noita turvonneita koipia, toivottavast eivät kovin pahasti säikähä. :LOL:

NiiZ ja Pallero 37+4 :heart:
 
Tallessa ollaan täälläkin :wave: Ja kuulkaas niin hyvin levänneenä, että nyt sopis supistusten alkaa ja tulla lähtö: mä nukuin 10h 2-3 vessakäynnillä ilman, että jouduin missään välissä valvomaan niitten jälkeen - olo on loistava :D

vauva liikkuu täällä päivittäin, mutta selvästi on liikkeet olleet jo jonkun aikaa voimattomampia - kipeästi ei ole potkinut ollenkaan, on vissiin ollut kohtu täynnä vauvaa koko ajan. Nyt on ollut kaksi hiljaista päivää, vaikka toki liikkeitä on tuntunut niin, etten ole näytille lähtenyt.

täällä aioitaan vain "kertaköyttöillä", ei huvita yhtään tutustua noihin kestoihin, kun tämä meidän vauvaluku on sitten tämän jälkeen tässä (esikoisen aikaan kestot ei ollut kuin "viherpiipertäjien" juttuja, joten silloinkaan ei tullut kokeiltua, edes äippäpakkauksessa ei silloin ollut kuin kerttiksiä - seuraavana vuonna siihen tuli ekat kestot.) En ole huolissani "roskavuorista", joita kerttiksistä kuulemma tulee, sillä ne menee poltettaviin roskiin eikä kaatopaikalle ja lämpökin vielä käytetään hyödyksi, niin onhan sekin kierrättämistä tavallaan. Mutta jokainen tyylillään.

stressitön ja hyväntuulinen mussu 40+2
 
Heippa kättäriltä ja iso kiitos tsempeistä :flower:

täydellinen tyttö syntyi eilen (8.1) klo 16.35, käynnistettynä ja hyvin nopeasti.
Strategiset mitat 48cm (meidän mielestä 47) ja 3050g, viikojahan oli 37+1.

Kaikki meni oikein mainiosti ja tyttö voi hyvin :heart:

Käynnisrys aloitettiin n. Klo 11 kalvojen puhkaisulla josta ei tullut yhtään supistuksia. Tippa vauhdittamaan menoa laitettiin joskus 12.30 ja klo 13 olikin jo kunnon kipeitä ja säännöllisiä suppareita. Ilokaasu vei pahimman kärjen ja sinnittelin kunnes epiduraali laitettiin n. Klo 15. Kesti vartin ja puudutus vaikutti ja autuus koitti. Ei mennyt kuitenkaan kuin toinen vartti niin alkoi tuntua kunnon painetta ja perse suoraan sanottuna aivan tulessa. Kätilö ei uskonut kun sanoin että pian se tulee ja kun teki klo 16 tutkimuksen niin olinkin täysin auki. Odotettiin vielä heti että neiti laskeutui supistuksilla alas ja ponnistusvaihe itsessään kesti 5min ja 5 ponnistusta.

Istukka tuli hyvin ja ei tullut yhtään repeämää.
Istun ja kävelen ja pompin, VIHDOIN! Jälkisupistukset sen sijaan on aivan karseita ja niihin ei auta mikään lääke. Imetys lähtenyt hyvin käyntiin :heart:

kätilöopisto kuittaa.

Tinii+Ruusunnuppu nimeltä Enia alle 1vrk (rv37+2)
 
Tinii paljon onnea!! :flower: :flower:

Täällä olis nyt koko kämpp siivottu.Viikkasin loput vauvan vaatteet lipastoon ja nyt on ruoka tulilla. Olipas mukava pitkästä aikaa touhuta ihan kunnolla :D

Ainii..enhän mä muistanu enää noita jälkisupistuksia..jotenki pois mielestä kokonaan. Ne on kyllä karseita. Ja kovenee mitä useampi synnytys..saa nähdä mitä ne tulee olemaan.
 
Onnea Tinii !! :flower: :flower:

Ja Tiituli kiitos. :)
Taidettii olla neuvolas yhtäaikaa torstaina ? Oliko se teidän neitokainen kun niin vihaselta kuulosti.. ;) Miten teillä on vauva-arki lähteny sujumaan ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Väpä08:
Hipkukka nariseeko muriseeko teidän pikkuiset edelleen? :) meidän PieniMies sai kotiin tuomisiksi levolacia, rautalisää, gefiluskapseleita ja rypsiöljyä lääkkeiksi.. eli melko vähällä selvittiin.
Poika murisee jonkin verran, tyttö nykyään harvemmin. Yksi hoitaja sanoi, että murisevat niin kauan kuin saavat ravintolisiä (ärsyttää hiukan mahaa). Ja kyllä sen olen huomannut, että kun maha voi hyvin ei murinaa kuulu. Mutta heti kun on jotain vaivaa alkaa mörinä.
Mukavan pienellä ravintolisällä selvisitte :D Meilläkin tosin nuo ravintolisät loppuu kunhan 3,5kg paino on saavutettu. Aliravitsemukseenhan nuo on määrätty. Sitten ei jäisi kuin rauta ja D-vitamiini. Ja parin viikon kuluttua meidän pitäisi aloittaa kiinteät :eek: Hurja ajatus...
Ja onnea vielä pojan kotiin saamisesta. Vihdoin voi sanoa, että odotus päättyi.
 
Vitsi tuo mun paino menee kauheeta vauhtia alaspäin.. Nyt paino on jo alle lähtöpainon viitisen kiloa. Eli kun pikkanen tuli maailmaan on multa lähteny n.19kiloa..huh.

Hienoahan se toki on kun muutenkin on ollut tuota pudotettavaa. Vielä kun pääsis liikkumaan.. Mut kauheen kauan kestää et paikat paranee synnytyksestä. Vieläkään en pysty istumaan kunnolla tai olemaan ylhäällä kauheen pitkää aikaa.. Mahtaakohan tikit kiristää..

Onnea väpälle kun sait pikkumiehen kotiin :heart:

pippur1 ja muru 10vrk
 
Elikkäs täällä LA olis 19.1 ja olo on kyllä sen mukanen että vois syntyy vaikka heti!!! LKS:ään mennään synnyttään ja kolmas lapsi olis tulossa! Koko viikko ollu iha karsee, ei pysty nukkuun, ei pysty oikeen liikkumaankaan... Eilen illalla tais limatulppaa alkaa irtoileen ja vatsan tyhjennys on myös ollut kuvioissa öisin... :/ Joten eiköhän tässä pikkuhiljaa vois lähtö lähentyä...

Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja muille tsemppiä koitokseeen!!!
 
Huih! Tätäköhän meinas hyvin nukuttu yö:kävin pienellä lenkillä ja sen jälkeen on valunut jotain vaaleanpunaista ja vetistä housuun (tai siteeseen, ei oikein ph.suoja enää edes riitä), soitin tyksiin ja saattaa kuulemma olla lapsivettä, illalla näytille jos ei lopu ja lisäksi mulla alkoi menkkajomotukset tunti sitten, jotka nyt tuntuu kokoajan kovenevan, otin juuri 1g panadolia ja nyt nostan jalat sohvalle ja alan leffaa tuijottamaan... Näinköhän tämä vielä tästä lähdöksi muuttuis.... d =) b *pitää peukkuja itselleen*
 

Yhteistyössä