***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

VAU! Monta vauvaa on jo maailmassa! :heart:

Onnea tiituli, lokakuu10, cattie, tammikuu4, Niinuska05, Tica, Lily vauvoista!

Ihanat vauvakuvat Enie ja Mimonmami.

BODYN "jatkopaloja" Tietääkö joku jonkin nettikaupan tai muun paikan josta sellaisia neppareilla varustettuja bodyn jatkopaloja voisi ostaa?

Sub:lle pitäisi myös kohta kääntää ja ihmetellä Martinan ja Eskon odotusta.

Täälläkään ei mitään merkkejä että synnytys lähestyisi. Sunnuntaina alan lenkkeillä ja akupainantaa yms. että saan vauvan kohta maailmaan.

lili 39+4
 
Onnea taas uusille vauvautuneille ! :flower:

Tulen vaan nyt pikasesti valittamaan taas tänpäiväsestä neuvolakäynnistä. Tätsykkä kokeili vauvaa ja ei ollu varma että mitenpäin tuo tuolla on, ja totes vaan että no kyllähän se synnytyksessä sitten selviää että onko raivotarjonnassa vai ei ?!! Kuulostaa tälleen ensikertalaisen korviin aika tolkuttomalta ! Siis kai se nyt pitäis jo ennen synnytystä tietää ?? Ärsyttääääää !!! |O

Nyt sori jaksa muuta kommentoia, itku ollu taas koko päivän aika herkillä. :'( Kiva ruveta nyt vielä tälläsestäki stressaa. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lili78:
BODYN "jatkopaloja" Tietääkö joku jonkin nettikaupan tai muun paikan josta sellaisia neppareilla varustettuja bodyn jatkopaloja voisi ostaa?
Olen mie niitä monessakin paikkaa nähnyt, mutta en nyt sitten suosikeistakaan löytänyt äkkiseltään yhtään nettikauppaa :ashamed: Kannattaa etsiskellä nettikaupoista joissa on kestovauppoja ja muuta kestoiluun liittyvää tavaraa myynnissä.
 
Naikkarilla oli siis sulku 29.-30 yöllä viime viikolla. Sillon ku olin osastolla yön.

Se sulku tarkottaa että niin paljon synnyttäjiä ettei ulkopuolisia oteta, loput paikat säästetään osastolla olijoille.

Mä järkytyin saunas mun jaloista :eek: Ne on niin turvoksissa ettei edes nilkkaa erota. Vasen vielä enemmän :/
 
Olen täälä hieronut kädestä tuota akupistettä..mutta vielä ilman tuloksia..Ja ajattelin vielä sitä kivointa ässää harrastella :D

Nyt kun laskettu aika on niin haluaisin vauvan syntyvän..Mutta vauvaa kun ulos ei voi pakottaa!! Nyt hampaan pesulle ja nukkumaan..

 
Kättärin sulku on purettu, joten tervetuloa seuraan ;)

en oo nukkunu koko yönä kun kutisee niin järjettömästi, lepo ois ollut aika tarpeen mutta minkäs teet. Aamulla käynnistykseen, pitäkää peukkuja!!!

Nyt vielä lepoa (ja raapimista...)!

Tinii+masukki rv 37+1

Ps. Aivan järjetön ikävä esikoista :'(
 
Täällä supistellut ensin yöllä n.1 tunnin ja supistelu loppui..Ja nyt aamusta alkanut uudestaan :) Mahaa olen tyhjennellyt jo 2 kertaa..ja ruokahalu on totaalisen pois!!

Joko tänään olisi mun vuoro..? :p Toivotaan ettei nää supistukset laannu vaan kasvaa..! Olisi mukava saada pikkuinen jo viereen. Nyt kävelemään että saisi vauhtia tähän.

Sannis ja patu rv 40+1
 
Täällä ei taas mitään oireita, joten ei taida olla mun vuoro tänään(kään) :( Nukuin onneksi tosi hyvin, ilman katkoja. Jouduin heräämään nyt jo seittemältä kun tänne piti tulla rakennusmies, mutta se perukin tulonsa kuumeen takia. Höh...

Mut hyvä tietää, et sulku on purettu Kättärillä! Tiniille tosiaan tsempit ja raapimisia :p

Pinkgreen ja tilleri 40+4
 
Täällä oli ainakin väpällä hyviä uutisia, onnea :flower: :heart: Muillekin oman tarpeen mukaan :flower: tai :hug:

Joko lili on päässyt päätökseen synnytykseen mukaan tulijasta?


Sanniksen kanssa mennään näköjään ihan samoilla päivityksillä: mullakin supisteli eilen illalla kolmisen tuntia, ei tosin kovin kipeesti, mutta supisteli kuitenkin, mutta nyt EI SITTEN NIIN MITÄÄN |O ! Vauvakin möyri koko supisteluajan eilen ja nyt sekin vissiin nukkuu sen eilisen univelat pois.

Ei sillä, että mä edelleenkään olisin tuskainen muuten tämän oloni kanssa, mutta tämähän on ihan yhtä paha, kuin aikanaan plussaa odotellessa - kun tietää, että enintään pari viikkoa, niin asia on varma, mutta kun ei jaksaisi odottaa ja koko ajan toivoo oireiden antavan varmistuksen etukäteen. Ja niitä oireitahan tässä sitten keksii vaikka mitä :headwall: , ihan kuin plussaa odotellessa.

40+1, elokuuta odotellessa :D
 
Täällä myös eilisen kipuilun ja pahanolon jälkeen ei mitään.. :xmas:
Yön sain nukuttua suht hyvin. ei edes vessassa tarvinnut käydä.
Tänään aamulla vain turvotus iski päällensä aivan älyttömänä!! :eek:
Sormet ovat kuin hk:n siniset ja jalat hirveät tukit!! Jalkapohjat ovat myös niin kovasti turvonneet että tuntuu että keinun niiden päällä.

Mulla heti alkaa kivuttomat supistukset kun lähden liikkuumaan. Mutta kun ei täällä kotona oikein jaksa kävellä ympyrää :headwall:
 
Onnea vauvautuneille!! :flower:

Itse edelleen yhdessa kasassa ja vaaran halytyksen kokeneena; toissa yona alkoi tahan mennessa kipeimmat supparit ihan yllattaen 2min valein, puoli tuntia niista karsin kunnes soitin synnarille. Kehottivat lahtemaan koska edellinen ollut nopea synnytys. No, yo meni tarkkailussa, supistukset jatkuivat aamuun saakka n. 5-10 min valein kunnes hiipuivat...lopputuloksena yhdelle sormelle auki ja kanavaa 1cm.!!! Eli ei juuri mitaan!!!Ultran ja ulkotutkimuksen mukaan vauvan paino 3,7kg talla hetkella. Vauvan paata ei ultralla enaa kunnolla nahnyt kun on niin matalalla. Hetken jo toivon etta antaisivat vahan jotain jolla synnytys saataisiin kunnolla kayntiin mutta takas kotiin laittoivat. Nyt vaan toivon etta taa pian syntyis ennen kuin ehtii isommaksi ja ma oon niin vasyny naihin suppareihin ja muihin kipuihin (kavella en enaa juuri pysty, repii ja vihloo). En myoskaan enaa tieda milloin oikeasti on tosi kyseessa kun ei tuokaan supistusvali ollut sita itteensa. Laakari kaski soittamaan ja kaymaan turhaan mieluummin kuin odottelemaan....voi olla etta seuraavalla kerralla en suostu pois lahtemaan ilman vauvaa kainalossa...onhan viikkoja kuitenkin jo tarpeeksi. Etta silleen taalla. Ja naa aa-pisteet olis kiva saada talle koneelle.

Porri Miks sun vauvan ei anneta menna yli 3,5-kiloseks? Sori jos oon jotain oleellista missannut. :)

Sohvi rv 40+5
 
heips!En eilen ehtinyt kirjotella kun neuvolasta tulin..lukemasssa olen kyl ahkerasti käyny mut ei toi aivokapasiteetti riitä kirjotteluun näköjään enää :LOL:
Juu tosiaan eilen kävin neukkutätiä taas vaihteeks moikkaamassa ja verenpaineet oli hyvät,pissa puhdas ja hemppakin jopa 117 :) sf-mittaa ei edes ottanu enää..sano vaan et kyllä se niin selvästi on laskeutunu et turhaa sitä enää ottaa..sydänäänetkin kuunneltiin silleen ohimennen..täti oli sitä mieltä et ei tää vauva enää kauaa masussa ole..on jo kuulemma niin alhaalla tuolla..katto sit ton kohdunsuun tilanteenkin kun mua nyt hirvittää jos menee kauheesti yli lasketun ku lääkäri sillon sano et ei anneta mennä yli kun iso vauva tulossa..kohdunkaulaa vähän jäljellä ja kohdunsuu väljästi auki..näin nätisti se mulle sano..mut on supistukset tehny tehtävänsä mitä täs nyt on ollu viikon ajan.. :) ja tänään irtos limatulppa :D josko täällä kohta alkais tapahtumaan..ai niin se neukkutäti vähän "pyöräytti" tuolla alhaalla ni eilen oli vähän hassu olo..selkää poltteli ja painetta lantiolla..ja yö oli tuskanen..en tiä kuvittelinko mä vai näinkö unta vai mitä se oli mut yöllä tuntu aina välillä pieni supistus kun heräilin koko ajan..

ens maanantaina olis sit LA :heart: sillon menen myös neuvolaan jos tää pikkunen ei tajua syntyä ennen sitä..saan sit lähetteen Tayssiin..toivottavasti pian..

onnea kaikille vauvautuneille..teitä oli jo niin monta et ei muista nimiäkään.. :ashamed: ja tsemppiä sitä tarvitseville!!

hentsu84 ja vaavi rv39+4
 
sohvi77 Mulla on kaikki käynnistetty, koska ekaa oottaissa tutkittiin, ett miust ei sit mahtuis tulee ko kork. toi 3,5kg. Sen taute käynnistäävät synnytyksen jos näyttää, ett liian "isoks" kasvaa.
En tiä sit..

Täällä kolme tuskaista pvää takana..lonkka vaivasi ja kävely oli argh, tuskaaa!!!
Tänää taitaa olla jo helpompaa, oiskoha se eiline sauna auttana?!

Ny äkkii touhuumaan jotai, ko pystyyki jotai tekee. Eli huomen sit varmaan oonki taas kipee :whistle:

Pörri ja Pätkä 37+1
 
Tinii onnea käynnistykseen =)

Täällä turvotus jatkuu..jostain syystä kerää vasempaan jalkaan kaiken, mulla onki nyt eripari jalat :LOL:

Yöllä supisteli kipeesti ja pelkäsin jo joutuvani synnyttää ilman miestä mutta onneks ne loppu. Jahka mies tulee kotiin kaikki keinot on salittua :D

mulish ja hippula ( tiitu ) 36+6 ( Jei!! Huomenna päästään täysiaikaisiin )
 
Täällä todella huonosti nukuttu yö takana :(
Heiluin illalla tyynyn päällä ja yritin niitä jalkoja hieroskella, mut siitä tuli vaan paha olo :x
Puol ykstoista menin maate, no eihän siitä mitään tullut kun vatsa ihan sairaan kipee.Eikä oloa yhtään auttanu et nuppu alkoi samalla heilumaan. En tiedä mitä oli, närästystä vai jotain muuta.Hengittämään ei pystyny kunnolla ja työntä sai tehdä et pysty nouseen sängystä ylös. No sitten tulikin jo kiire vessaan.Täys tyhjennyt melko vauhdikkaasti :x . No olo helpotti ja menin takas sänkyyn kunnes puol yksi taas samat kivut... Menivät kuitenkin ohi ja pyöriskelin sit loppuyön.Limatulppaa tulee aina sillon tällön..

Onnea vauvautuneille

Terkuin Suviliini81 ja nuppu 36+5 :heart:
 
Tinii :flower: onnea koitokseen!! :D

hipheii

että mie oon "pikkasen" onnellinen..nää miun pikkuset supistelut ( joita en supisteluix tienny ennen ku neuvolan täti eilen sanoi :D ) kasvoi eilen ilalla aikas moisix,,olin jo et näinkö sitä pääsee jo lähtemään mut sit ne rauhottu mutta ei se mitään..alkaapahan keho "toimia" ovat nimittäin elämäni ensimmäiset supistelut (ekaa odotankin :D ) ja koko odotus aikana ei ole ollut supistuksen supistusta!! :D

on se vaan välillä pienestä kiinni tää elämän tyytyväisyys!! :LOL:

rontti1 ja 40+3 :heart:
 

Yhteistyössä