***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Unohtui vielä pari juttua =)

Minullakin on jo mielikuva vauvasta, ollut jo aika kauan. Jotenkin ajattelen, että vauva olisi mustatukkainen peikkopoika :heart: Ja sillä olisi miehen silmät =) Saa nähdä miten pieleen menee tämä mielikuva :LOL: Jostain syystä olen alkanut toivomaan poikaa, vaikken mitään järkevää selitystä tälle toiveelle keksikään.. Uskon kyllä olevani yhtä onnellinen on se sitten tyttö tai poika =)
 
Niin muuten meillä ei esikosta kysytty hätäkastenimeä missään vaiheessa! En sit tiedä, eikö sellainen oo ollenkaan tapana täällä pääkaupunkiseudulla.

Kelan paperit: en jaksa, en jaksa, en jaksa! En viitsis edes katsoa niitä! Eikä oo mitään motivaatiota, kun tällä kertaa en meinaa ottaa pakkausta, niin ei oo sitä etua, että mitä nopeammin ne toimittaa, sitä nopeammin pääsee hyplimään vauvanvaatteita. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Enie kun sitä mä just ajattelin, että en mielellään ihan rautaa rautaa söis... Menee maha kovalle(vielä entisestään) ja se ei oo kivaa se... Ajattelin, että jos kokeilis jotain vitskuvalmistetta missä olis tuota rautaa mukana, jos sekin vaikka auttais. Mies oli kyllä sitä mieltä, että sitä rautaa olis nyt syötävä, kun kerran on määrätty... Joo, onhan se niin, mutta, mutta...
Tuosta nestemäisestä raudasta ei mahan pitäisi mennä kovaksi, siksi sitä niin monet käyttääkin vrt. jos tabuina vetäis. Ne vitamiini tablettien rautapitoisuudet ei kyllä riitä nostattamaan sitä rauta arvoa varmaankaan koska raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen se raudan tarve on niin kova.

iiris: Täällähän me savolaisten seassa asustellaan :wave:

napakettu ja Jäkkärä: Tervetuloa porukkaan, minä lisään teidät tuonne meidän listaan ja onnittelut :flower:

Zuh:
Joo, tuo ainakin on mustaherkan makuista, se on yksi ainesosa, eli on ihan luotaistuote koko hommeli. On tuota ollut joskus silloin miljoooooona vuotta sittenkin mutta eri nimellä tosin jota en kyllä muista enää :LOL:

Hätäkaste nimistä:
Esikoista odottaessa kun makasin 2kk sairaalassa niin siellä oli samaan aikaan kolmosia odottava äiti joka oli sisään tullessa niihin papereihin kirjoittanut hätäkaste nimiksi pojille: Tupu, Hupu ja Lupu sekä tytöille: Leenu, Liinu ja Tiinu (vai miten ne tyttöjen nimet siinä Aku Ankassa menikään):LOL: :LOL: :LOL:

(.) Taas pahaolo heti aamusta. Iltapäivällä olis hammaslääkäri, saas nähdä tuleeko siitä mitään kun pitäis selällään olla. Onneks ne koittaa suht pystyssä tehdä minkä vaan voivat kun sanoo. Jos nyt joutuu perumaan niin varmaan seuraava aika olis sitten marraskuussa...,yksityinen ja niin "kauheat" jonot.
Masukit mylvivät mielettömästi koko ajan. Tuntuu edelleen ettei ne nuku koskaan.

Enie + Nörtti ja Hissu 24+1
 
Huomenta! Ja tervetuloa uudet :heart:

Kela (ja muut virastot): Mä hoidan kanssa kaikki mieluiten netissä. En mielellään edes soittele mihinkään, jos asian voi hoitaa netissä. En siis ole mikään sosiaalisia tilanteita kammoksuva, kuten tuosta ehkä voisi päätellä, mutta netti on mulle helpoin tapa hoitaa asiat:) Mä kanssa odottelen, että palkkatoimistosta tulee se joku työnantajan Y17-lomake (vai mikä se oli), joka pitää laittaa tuohon liitteeksi, että saan paperit eteenpäin.

Mä näin unta, että lisäsin teitä kaikkia mun Facebook-ystäviksi, en edes tiennyt kenenkään oikeaa nimeä, mutta kaikkien nimen perässä Facebookissa oli "tammivauva"-liite, joten helposti löyty :LOL:

Mielikuva vaavista: Mä olen varma, että vauva tulee syntymään alle 50cm, tummaa tukkaa reilusti ja tiukan tädin ilme. Ja että sillä olisi mun nenä. Ultrassa näytti mun nenältä, voiko niistä kuvista oikeasti päätellä jotain esim. lopullisesta nenän mallista??

Ihanaa, kerrankin kiireetön aamu ennen töihin lähtöä:)

Pinkgreen ja Tilleri 23+1
 
Tervetuloa uusille. :flower: =)

Obsidan on mullakin käytössä. Ei ole kyllä mitkään muutkaan sopineet.

mielikuva Mä oon varma, että sillä on yhtä paljon tukkaa kun mullakin syntyessä eli ihan pikimusta tukka ja sitä on paljon. =)

Onkos teidän miehillä mielikuvia vauvasta? Meillä mies ihan varma, että sieltä syntyy uusi mimmifutiksen tähti. :LOL:

Tänään taas töihin kolmen päivän jälkeen. Argh.Enää max 11 vkoa jäljellä töitä.
 
Hätäkastenimistä Sehän menee niin, että jos lapselle annetaan hätäkaste, niin hänethän on mahdollista myöhemmin vielä kastaa muulla nimellä. Mutta silloin toivotaan, että hätäkasteessa annettu nimi olisi edes toisena tai kolmantena.
Joissain paikoissa nimet kysytään, joissain ei. TYKSissä on se käytäntö, että jos lapsi joutuu teholle hänestä käytetään nimenä tuota hätäkastenimeä. Ei siis virallisena nimenä, vaan vähän kuin lempinimenä. Onhan se kivempi kun puhutaan nimellä eikä poika/tyttö Meikäläinen. Varsinkin jos sattuu useampi samalla sukunimellä.
Meillä tuo hätäkastenimi oli sellainen, että olisi joka tapauksesa annettu toiseksi tai komanneksi nimeksi. Mutta kun laitoksella totuttiin kysymään (keskolassa välillä vaihtui sängyn paikka) ja toimittamaan maitoa sillä nimellä, niin ei enää osattu mitään muuta nimeä kutsumanimeksi keksiä :D

Hipkukka 22+0
KELAn paperit odottaa täyttäjää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja millis1981:
Onkos teidän miehillä mielikuvia vauvasta?
Siis musta tuntuu, et mun mies ei oo ylipäätään vieläkään tajunnut, että meille tosiaan on tulossa vauva. :| En tiiä pitäiskö mennä sinne 4D-ultraan vielä ihan vaan siksi, ettei se sitten ylläty synnytyssalissa. "Ai mitä, mistä tää tuli?" :LOL:
 
Tervetuloa minunkin puolesta uusille :wave:

Tulin vain kertomaan nopeasta Kelan käynnistä :D Olin varautunut jonottamaan pitkään ja muutenkin hoitamaan asian pitkän kaavan mukaan, mutta pääsin jonottamatta heti asioimaan ja en ehtinyt saada kuin takin auki kun asia oli selvä :LOL: Kelassa ehdotettiin että pyytäisin työnantajalta arvion tulevista palkoista, mutta ei se onnistu mitenkään kun on osittain provikkatyö niin vaihtelee tulot niin paljon. Eli toimitan palkkatulot vasta sitten marraskuussa :/ Vaikka ei kai sillä mitään väliä ole, kun työnantaja kuitenkin maksaa sen tietyn ajan, niin ei taida päästä tulemaan sellaista tilannetta että jäisin täysin ilman tuloja vähäksi aikaa..? Tätä nimittäin nyt pelkään, että näin käy. Ja kun Kelan paperit piti viedä 2 kk ennen laskettua aikaa niin tätäkin nyt jäin murehtimaan, että eihän se haittaa että ne palkkatodistukset puuttuu? Kuulemma mitään päätöstä ei ennen sitä todistusta voi tehdä. No, mietin varmaan taas liikaa.. Pakkohan tuon on nyt noin onnistuttava miten Kelassa neuvottiin eli vasta marraskuussa palkkatodistus sinne.

Kyllä minäkin välillä mietin, että muistaako mies edes että meille on tulossa vauva. Jotenkin toivoisi, että olisi enemmän mukana tässä raskaudessa, vaikken kyllä itsekään tiedä mitä haluaisin hänen tekevän toisin :D

Lumi
 
Hätäkasteesta Tyksissä se esitietolomakkeessa annettu nimi kirjoitetaan vauvan rannekkeeseen. Sukulaisen poika hätäkastettiin ja silloin se nimi oli jäätävä nimeksi, mutta voihan se olla esim. toinen tai kolmas nimi. Meillä tuo paperi oottelee täyttämistä, mutta nimet on nyt valmiina. Eilen mietittiin ja tytöille löytyikin kivat nimet. Poikien nimet ei välttämättä ole nuo, kun joskus kastetaan. Mies on ihan varma, että tulee kaksi tyttöä ja minä olen varma kahdesta pojasta. Lapset toivovat kovasti tyttöä ja poikaa. Joku on oikeassa.... :heart:

Ajattelin täyttää nuo kela laput tänään ja viedä ne sinne. Tykkään viedä ne virkailijalle joka katsoo, että kaikki on ok. Toki 5v siinä talossa auttaa asiaa.

Eilen tuli toinen lämpöpussi postista. Voi, että se oli ihana. Pieniä toppapukuja en meinaa ostaa ollenkaan. Luulen, että pärjätään noilla. Meiltä löytyy myös äitiyspakkauksen vanhat toppapuvut. Käytetään niitä, jos on tarvetta.

 
Aikooko täällä kukaan muu olla pitempään kodin ulkopuolella touhuissa, kuin mitä äitiysrahakausi edellyttäisi?

Itse oon siis opiskelija, ja viimeinen tentti on 17.12 ja ihan sinne saakka on säännöllistä opetusta. Sehän on n. 3 viikkoa pidempään kuin mitä jos olisin töissä. Siinä on enää pari viikkoa laskettuun aikaan... :whistle: No katsotaan, miten se menee, tietty jos lapsi päättää tulla etukäteen tai tulee jotain muita vaivoja, niin ei sille sit mitään voi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Kyllä minäkin välillä mietin, että muistaako mies edes että meille on tulossa vauva. Jotenkin toivoisi, että olisi enemmän mukana tässä raskaudessa, vaikken kyllä itsekään tiedä mitä haluaisin hänen tekevän toisin :D
Meillä mies osallistuu miettimällä mihin autoon vaihdetaan :D Samaten osallistuu vaunujen valintaan. Varsinkin esikoisen aikaan pohti paljonkin ilmakumi- ja täyskumirenkaiden eroja. Nyt tuplarattaiden kohdalla miettii niiden painoa ja sitä miten helppoa on nostaa autoon. Kaukalon valintaan tuo myös osallistui, lukemalla ahkerasti erilaisia vertailuja kotimaasta ja ulkomailta. Mies tarvii aika konkreettista hommmaa, että osaa osallistua :LOL: Vaatteet ja muut tavarat on sitten äitien juttuja.


Eilen muistettiin, että sydänäänethän voi kuunnella vessapaperihylsynkin avulla. Mies toisen löysi, toinen oli turhan aktiivisella tuulella jotta olisi kuuntelu onistunut. Esikoiseltakin joskus kuunteli ja laski sykettä. Myöhemmin kuuluu mahanpeitteiden läpi ilman hylsyäkin.

 
Hip hei!

Vihdoin rakenneultrassa käyty ja kaikki oli oikein hyvin =)
Mytty oli tällä hetkellä 410g ja La:ksi sai 18.1, mut ei tarvi alkaa vaihtelee tonne etusivulle.
Auliisti näytteli jalkoväliään eikä jääny todellakaan epäselväksi kumpaa sukupuolta on :LOL: Meidän poika saa siis pikkuveikan :heart:
4D kuvaa yritettiin ottaa naamasta mut piti kättä edessä, samoin napanuora oli vähän tiellä mut sen verran saatiin kurkattua ettei mitään huuli-,suulaki-halkioita näkyny.

Onnellinen Miminen ja Mytty-poika rv20+6 (tai pari pvää sinne tänne..)

Muokkausta: Miehen mielikuva vauvasta on että on veljensä kopio :D
 
Tervetuloa uusille! :heart:

Mua huolettaa nää tihenevät supistukset. Niitä tulee melkein koko ajan nyt... :/ Soitin aamulla terkkarille ja sain torstaiksi ajan lääkäriin. Terveydenhoitaja sanoi että ovat harjoitussupistuksia ja kuuluu asiaan. Mutta oon silti ihan paniikissa. Olin illalla kaupassa ja en meinannut päätä ulos kävellen. Kamala olo ja hiukan sattui muutama supistus. Muutenkin supistuksia tuli ihan koko ajan. :'( Huolettaa ihan kamalasti.
Sori, nyt tuli tosi oma napaista tekstiä. :(

Lili 23+2
 
Lili: Nyt saikulle ja lepäämään. Kyllähän ne harjoitussupparit kuuluu asiaan, mut jos et pysty olemaan niin älä ole. Lepää. Asiat tärkeysjärjestykseen!!!! Mulle kätilö sanoi eilen että lepoa jos yltyy.

Pampula potkii mua rakkoon koko ajan. Kylläpä onkin miellyttävää...
 
Heissan taas täältäkin piiiiiiiitkästä aikaa :wave:

Kauhistus mikä urakka oli lueskella teidän juttuja: kaikilla näkyi sujuvan hyvin :heart:
Eilen kävin neuvolassa ja kaikki on hyvin, masu senkun jaksaa kasvaa. Jos nyt saisin teille kuvaa mun rantapallosta... Tää kuva otettu tänään rv 23+1

http://img.photobucket.com/albums/v635/herzijaronsku/rv231.jpg

Asumisgallup Me asutaan omakotitalossa, mun kotitalossa, 1 km päässä päiväkodista, eskarista, ala- ja yläasteesta ja lukiosta :D Eli lyhyt matka lapsukaisilla lukioon asti. Talo on 70- rakennettu joten remonttia on tehty kovasti viimeiset 3 vuotta ja nyt rupeaa sisältä pikkuhiljaa olemaan kunnossa.


Mielikuvia vauvasta
Mä en vielä ole kehitellyt mielikuvaa vauvasta mutta toissa yönä näin ekaa kertaa vauvaunta; Meille syntyi poika, synnytys oli helppo kuin mikä. Päästiin jo samana iltana kaikki kotiin. Poika oli just kuin mun veljen poika (meidän muru joka on jo 5v) ja sillä oli se nimi jota on suunniteltukin. Mutta vauva olikin jo niin iso että se heti konttasi :D Mä purskahdin unessa itkuun ja huusin; mä halusin pienen VAUVAN!!! :LOL:

Luettiin tuossa yhtenä iltana kirjasta että nyt pitäisi lauleskella kovasti vaaville... heh... Kotiteollisuuttako? Volbeatia? vai Rammsteinia?? :D Meillä on Hermannille ostettuna sellainen soittorasia nalle joka roikkuu sit sen sängyn vieressä, oon sitä pidellyt välillä masulla ja soittanut sitä. Rauhoittaa kivasti itseäkin iltaisin sitä plimputusta kuunnellessa :heart: Tuleva Mumma kiikutti toissapäivänä meille vaunurahat; se nyt välttämättä tahtoo ne meille ostaa :D Pitäis varmaan niitäkin ehtiä katselemaan...


Tanjuska77 ja Hermanni 23+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Joissain paikoissa nimet kysytään, joissain ei. TYKSissä on se käytäntö, että jos lapsi joutuu teholle hänestä käytetään nimenä tuota hätäkastenimeä. Ei siis virallisena nimenä, vaan vähän kuin lempinimenä. Onhan se kivempi kun puhutaan nimellä eikä poika/tyttö Meikäläinen
Tuli mieleen, että kyllä TYKSissä sitä "hätäkastenimeä" käytetään kaikilla vauvoilla kutsumanimenä, ainakin silloin 8v sitten meidän poika oli mun sukunimellä ja sillä etunimellä, joka oli paperiin laitettu (esim. Mikko Virtanen eikä tyyliin Poika Virtanen). Tuo nimi olikin se, joka sitten jäi etunimeksi ja oli ihan sillä jo ajateltu silloin, kun paperiin laitettiin. Ja poika siis ei saanut hätäkastetta. Mun mielestä oli kiva, että nimi oli jo laitoksella, se jotenkin yksilöi vauvat paremmin, kuin että kaikki oli ollut vai tyttöjä tai poikia.

(.) Sairaslomalla, vaihteeksi. Muuten menisi mukavasti, mutta kun nuo verenpaineet ja hb on niin matalat, että huippaa ja väsyttää ihan mielettömästi. Ei kiva! Mieluummin olisin jo töissä - kyllä täällä kotona ehtii olla koko ensi vuoden, ainakin. Mutta kun ei, niin ei.

Obsidan määrättiin myös mulle, hb oli nyt 110 ja se on ollu koko ajan laskusuuntainen. Koitin ottaa ensin rautaa semmoisena mehuna, mutta YÖK, se oli pahaa, joten obsidan sopii mulle, se ei maistu miltään, kun appelsiinimehun kanssa ottaa. Aikanaan mulle lääkäri sanoi, että se pitäis ottaa MIELELLÄÄN tyhjään vatsaan, mutta voi ottaa ruoankin kanssa, kunhan ei juo samalla maitoa - parempi niin, kuin ei ollankaan ja on siten vatsaystävällisempi. Mä otan aamupalalla leivän ja mehun kanssa ja päivällä syön vielä maitohappobakteeria ja vatsa voi hyvin.
 
MIMINEN Onnittelut poika lupauksesta :flower: Laitoin kuitenkin sinut sinne "oikealle" paikalle samalla :)

Obbsidanista: Minua "huolestuttaa" kun siitä on tullut nyt niin trendi rautalääke vaikka niin monelle se ei ole tehnyt mitään vaikutusta. No, jokaisenhan sitä on ensin testattava että tietää sopiiko mutta turhan moni on kyllä jäänyt vaille nostattavaa tulosta. Pitsikin kerran miettimään että minkäs firman tuote se olikaan, ja paljonko näille "mainostajille" siitä tuotteen buukkauksesta oikein maksetaan :whistle:

Lili78: Saikkua vaan jos ei muuten asetu. "oikeiden" ja harjoitus suppareiden eronahan ainakin on se että harjoitus supparit ei pitäis sattua, ja jos sulla on tehnyt kipeää niin....
Nyt sitten makoilemaan ja jos se menee sillä ohi ja rauhoittuu niin aika varmoja "oikeita" suppareita sitten ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tanjuska77:
Luettiin tuossa yhtenä iltana kirjasta että nyt pitäisi lauleskella kovasti vaaville... heh... Kotiteollisuuttako? Volbeatia? vai Rammsteinia?? :
Tanjuska77 ja Hermanni 23+1

Meillä tytöt kuunteli masussa ollessaan rokkia ja heviä. Edelleen pitävät ko. musiikista. Eräänä päivänä radiosta tuli Audioslaven biisi niin toinen tytöistä tokas vaan että ompa hyvä biisi... Tytöt osaa myös moshata ja näyttää hevimerkin... Käytiin Tammerfesteillä kun olin raskaana kuuntelemassa Teräsbetonin keikka ja masussa kävi semmonen vilske ettei mitään rajaa. Tää masukki onkin saanut kuulla Metallican kahteen otteeseen. :LOL:
 
Zuh
Mielikuvia vauvasta: Mulla ei ole mitään mielikuvaa, en kyllä usko että miehelläkään on. Meillä tilanne realisoitui miehelle aika hyvin vko 12 ultrassa, oli ihan ihmeissään kun kuvassa näkyi oikea ihminen :D

Hipkukka: Hätäkastenimenhän siis saa vaihtaa, mutta jotenkin tuntuu ettei sitä kuitenkaan tulisi vaihdettua, juurikin tottumisen takia. Mies tosin sanoi aika hyvän pointin: Jos lasta ei aiokaan kastaa, niin hätäKASTETAANKO silti sairaalassa :) Noh, nämä on näitä ateistin kärjistyksiä, kheh!

Pinkgreen: Noilla kriteereillä minäkin kuulun sosiaalisten tilanteiden kammoksujiin :p Vaikka en sellainen olekaan, teen esim. tosi ihmisläheistä työtä ja sosiaalisuutta tarvitaan yllikyllin. Mutta jos on mahdollista hoitaa asia tekniikan ihmeillä niin kiitos kyllä!

tanjuska77: Meillä musisointi keskittyy rock band peliin - olis jo kello neljä niin pääsis vähän rummuttamaan. En minä siis itselleni, kun Naatille viihdykettä :LOL:

Mussu: Onko sulla miten alhaisia lukemia? Itse en vaan jotenkin osaa yhtään kuvitella että jäisin sairaslomalle pelkän väsymyksen takia, tosin ei tartte oman olotilan enää paljon heiketä niin ei pysy enää pystyssä, saati sitten silmät auki. Mutta saikkutodistukseen kyllä pitäisi saada joku ihan muu sairaskoodi kuin väsymys, pomo ei ymmärrä oikeaa sairastamistakaan.

~Zuh & rokkiNaatti 19+4

 
Rhea :hug:

En saa laitettua masu-kuvaa tänne.. Tekniikan ihmelapsi...

Obsidan Niille jotka aloittavat, varoituksen sana.. Kohta teitä odottaa pöntössä "musta monsteri-kakka" :LOL: Mä nimittäin oli kuolla järkytyksestä kun näin kuurin aloituksen jälkeen ensimmäisen tuotokseni :D Mun pitäisi kyllä vaihtaa jo merkkiä, hempat ei nouse siitä 100:sta vaikka vedän tuota 100mg:tä ja raskausmultitabsit x2 päälle.. :kieh:

Mielikuvat vauvasta Olen nähnyt melkeimpä joka yö unta tulokkaasta, ja jokaisessa unessa vauva on poika, vaikka se on jo ultrassa todettu tytöksi. Joku vaisto ei nyt vain suostu antamaan periksi, sillä olen edelleen melko varma, että poikaa tässä kanniskellaan! Mies pitää tärähtäneenä :whistle:

Tajusin eilen, että enää n. 6 viikkoa ja ollaan jo rv 30!!!?!! Sehän meinaa melkein samaa kuin et ois viimeisillään raskaana?! :D Uskomatonta että kohta tässä ollaan äitejä :heart: Tuntuu et se ois ollut eilinen, kun sai vihdoin ja viimein sen plussan siihen tikkuun! Aika menee niin nopeaan...

Energinen ja onnellinen Elayne ja :heart: 23+1 (eilen poksuttiin!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zuh:
Mussu: Onko sulla miten alhaisia lukemia? Itse en vaan jotenkin osaa yhtään kuvitella että jäisin sairaslomalle pelkän väsymyksen takia, tosin ei tartte oman olotilan enää paljon heiketä niin ei pysy enää pystyssä, saati sitten silmät auki. Mutta saikkutodistukseen kyllä pitäisi saada joku ihan muu sairaskoodi kuin väsymys, pomo ei ymmärrä oikeaa sairastamistakaan.

Emmä nyt tiedä, onko ne mitenkään katastrofaalisen alhaiset (rr 101/56 ja hb 110), muuta teen hoitotyötä, joka on varsin fyysistä ja sisältää paljon nostelua, kyykistelyä yms, joten sitä ei yksinkertaisesti voi tehdä, kun pelkkä seisominenkin pyörryttää. Kai se on paljon työstä kiinni, mitä voi tehdä ja mitä ei. Lisäksi teen vuorotyötä siten, että usein vuoro loppuu klo 21 ja seuraava alkaa 07, ja kun unen tarve (siis väsymys) vaatii unta näin kotona ollessakin 10-12h, ei siitä mitään tule, musta ei ole töissä mitään iloa kellekään tässä kunnossa. raskaus ei ole sairaus, ei, mutta nämä oireet täyttävät jo sairauden/työkyvyttömyyden kriterit. Normaalisti nautin ja teen työtäni ilolla :) Nyt ei pysty, vaikka kotonaoleminen jo alkaa kypsyttämään - jaksaisi edes täällä tehdä jotain "järkevää", mutta lenkilläkään ei voi käydä ilman, että joku on kotona/puhelimen päässä, kun se heikotus voi yllättää ja sitten ei kyllä kotiin kävellä. Jokapäivä olen koiran kanssa kuitenkin edes vähän lenkillä käynyt ihan jo kunnon vuoksikin.


Mulla muuten saikkotodistuksessa on koodina huimaus, siinä ei työnantajalla ole paljon nokan koputtamista - työkyvytön lääkärin mielestä, niin se riittää. Viikko kerrallaan nyt mennään.
 
Eih, pääsipäs unohtuman, kyllä on mulla narinankin aihetta! Tämä asukki tykkää jatkuvasti potkia suoraan ja napakasti pissarakkoon!?!?! Se EI ole kivaa, varsinkaan kun muutenkin saa rampata yöt ja päivät sen puolentunnin välein vessassa.. Olen yrittänyt ohjeistaa kaveria ilmoittamaan itsestään sivusuunnassa, mutta ilmeisesti kokee olevansa Ohjeiden yläpuolella... :whistle:
 
Mulla oli viimeksi neuvolassa hemppa 120 eikä maininnut että olisi pitänyt alkaa syömään rautaa.. sitä vain ihmetteli että miksi mulla heittää noi arvot niin paljon. Eka 136 sit kk päästä 100 ja siitä kk 120.. ?? mut nyt seuraillaan tilannetta.

Hätäkastenimistä: meilläpäin ne on tullut kysyttyä jos on joutunut käymään äippäpolilla jossakin vaiheessa. silloin siellä täytetään ne laput ja niissä se kysytään. muuten ei täällä olla kyselty. ja ei meidän sairaalassa (oys ) käytetä sitä nimeä vauvalla minkä lappuihin laittaa.
Tuli muuten just itselle ajankohtaiseksi kun tuli se aika sinne äitipolille ja noi laput tuli siinä kirjeen mukana täytettäviksi.
Ens viikolla pääsen tutkimuksiin. Ihana että saa tietää et onko kaikki hyvin. Aika oli jollekin synnytyslääkärille joka ultraa.

Mielikuvat vauvasta on itsellä että on aika paljon samannäköinen kuin tuo nuorimmainen syntyessään. en tiiä miks :)

Meillä mies on oikeastaan nyt alkanut olla enemmän mukana tässä odotuksessa kun masu on kasvanu ihan kunnolla! :) se on silitellyt mun masua ja sit mies on alkanut kertoa kavereilleen vauvasta!! :D aika jännä että se ei enää osaa pitää suutaan kii! Eilenki kun se oli puhelimessa niin sano jotenki niin ylpeänä siihen puhelimeen että on se meidän rouvalla komea raskausmaha!! :LOL:

Vitsi kun tuntuu että on pitkä aika tuohon ensviikon lääkäriaikaan :D

röllis ja onni 19+6
 

Yhteistyössä