***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Onko se supistus kun kohtu menee ihan kovaksi ja tuntuu vähän hassulta, ehkä aavistuksen ikävältä? Muutaman päivän ajan on ollut sellaista. Ensin vähän ehdin hätääntyä, että onkohan jotain vialla. Mutta muuten on ollut olo aika ok.

Lili 23+0
 
Mua harmittaa, kun en tiedä kumpi on tulossa. Osa ihmisistä on sitä mieltä, että tyttö tulee (vain koska heistä tuntuu siltä) ja osa sanoo tietenkin että poika on tulossa (koska en ole kärsinyt ollenkaan pahoinvoinnista, paitsi närästyksestä!) :). Masua mulla ei juurikaan ole, etten usko siitä kenenkään vielä ennustavan.
 
Tinzus en minäkää tiedä kumpi tulee, hyvin moni on sen saanut selville rakenne ultrassa mutta meidän hoitaja vaan sanoi että ei tästä ota selvää :ashamed: kun taas mies oli näkevinään että olis poika. No mä yritän jos pääsis 4D ultraan nii jos siel sit selviis. kun esikoinen on tyttö ja mun miehen siskolla ja veljellä on vain tyttöjä nii ei oo poikien tavaroita oikeen eikä vaatteita nii osaís alkaa hommaan niitä.

mulla on ollu kans energiaa välillä taasväsyttää riipppuu päivästä miten on nukkunu yöllä. mutta ihanaa että aika alkaa kulua vähän nopeemmin. Ja mummot on ostaneet jo uusia potku pukuja jo :)
 
SatKs 4D ultra aiemmin jotkut (en jaksa selata taaksepäin :ashamed: )kysyivät Porin ultrasta ja itse pääsin jo ekaan ultraan sat.ks:ssa 4D-sellaiseen.heinäkuun alussa olin ja laite oli aivan pakasta vedetty,henkilökuntaa ei oltu ehditty vielä kouluttaakaan kunnolla.tämä silloinen kätilö oli oikein innostunut ja esitteli kaikkea uutta =) Nyt olin rakenneultrassa 1.9 ja kätilö oli toinen..ilmeisesti ei niin hyvä päivä hänellä..mahaakin oikein sattui kun runttasi sen laitteen kanssa :( eikä nyt näyttänyt 4D kuvaa..enkä "uskaltanut"pyytää kun ajattelin jos tämä täti ei osaakaan...? Kuva muutenkin tosi selvä!
Pääsen vielä loppuvuodesta ultraan painoarvioon ja voi olla että käynnistetään jos kovin isoksi kasvanut =) Edelliset kolme olleet yli 4kiloisia..ja esitin toiveen jos nyt viimeisen kerran saisi synnyttää pienemmän..loppuraskautta kohden kun mennään niin synnytyspelko alkaa taas vallata.. :/
 
Moikka! Tänään kahden viikon saikun jälkeen koittaa kouluun menoa, nyt jo säryt niin kovat että tiedän olevani tosi kipeä illalla :(

Ai niin mittarissa ollut jo muutaman viikon 21 vuotta. unohdin ilmoittaa :D

Baby boom messuilla olin tytön kanssa ja joku jo sanoikin että aika pettymys oli juu.. Ainut kiva oli herra hakkarainen ja rokki kokki, esikko tykkäs :D

Nyt metsästämään uutta kurapukua neidille ja sitten kouluun ->

Niinuska+Hipsu 20+3 <3 Ai niin, rakenne jo Perjantaina! :):) Tuntuu että sitä on odotettu sata vuotta :D
 
Zuh
Huh, melkoisen luku-urakan olitte saaneet aikaan perjantain jälkeen!

Lily of the Valley: Aivan kuten Enie tuolla jo tarkensi, taisi olla kysymys siitä lääkityksestä. Itse en todellakaan aio ottaa mitään uusia rokotteita ennaltaehkäisyksi, ehkä siksi on asiat ihan sekaisin :)

pippur1: Sinulla takanasi pitkä yritys, mutta ei se sen paremmin mene kun tärppää ensimmäisellä yrittämällä. Ei ehtinyt yhtään paneutumaan edes ajatukseen "yritämme vauvaa" kun pitikin jo siirtyä moodille "nyt se on tulollaan".. Aikamoisella vauhdilla mennään ja ei pysy pää mukana!

Seksihalut: Nyt taas mennään parempaan suuntaan, välillä oli hiljaisempaa. Viikonlopun erikoisuutena ovat palanneet aamuyön unet, joitten jälkeen on vain pakko ;)

Nukun edelleen kyljelläni / puolimahallani, mihinpä sitä hyvää asentoa muuttamaan. Selällään olo ei tee yhtään pahaa, mutta jostain olen lukenut tai kuullut ettei sitä suositella enää viikon 20 jälkeen?!?

Itse olen sitä mieltä että melkoinen maha minulla jo on. Sitä enemmän ärsyttää kommentit : Eihän susta näe vielä yhtään - tämmöinenkö valas olen teidän silmissänne aina ollut? Peilistä katsottaessa on hyvä kun ensimmäisenä tulee näkyviin maha, sitten tissit ja vasta sitten muuta kroppaa :D Vieraat ihmiset ei onneksi oo tulleet koskettelemaan, en kyllä tykkäisi yhtään! Varmaan saisivat avokämmenestä...

Lumi: Meillä arvaillaan lähinnä vain tyttöä, ehkä siksi ettei kummankaan suvussa ole vielä tyttölasta lapsenlapsena eli kaikki haluaisi tytön. Itse en vielä edes tiedä kummanko haluaisin, toivottavasti en ehdi sitä miettimäänkään ennen rakenneultraa ja asian selvittämistä. Eipähän pety ;)

Väpä 08: Oletko kokeillut nestemäistä rautaa? Voi sekoittaa esim. puuroon tai jugurttiin, mitä nyt sitten syökin. On ollu mun mahalle hellempi vaihtoehto ja ei yökötä kun ei joudu paljaaltaan syömään.

Oma olo väsynyt ja työmotivaatiota yhä haeskellaan..

~Zuh & Naatti 19+3
 
Zuh ja Väpä09 Minä vedän tuon nestemäisen raudan ihan suoraan paljaltaan kun maistuu ihan mustaherkkumehulta :)

Alice in w...: Voi että on ollut ikävä ultraus sinulla :hug: Itse olen siinäkin niin onnellisessa asemassa että jokainen kerta on lääkäri joka ultrauksen tekee.
Nyt torstaina oli jopa niin pätevä että osasi kyljeltään ultrata toisen vauvan kun tuli niin pahaolo taas minulle...,no sitten saikku lapusta katsoin niin hän olikin ihan tohtori titteliltään :eek:
Ei muuten mutta oli niin nuoren näköinen että ei varmaan ollut kun alta 40v ja nuo tohtorit mieltää hiukka ikäkkäämmiksi aina :LOL:

(.) Mies lähti taas lääkäriin. Kävi sitten jääräpää viimeviikon toissa ja flunssa ei hellitä vaan pahentaa vaan välillä muotoaan. Nyt sidon vaikkaa sänkyyn jos ei muu auta :kieh: Voishan sitä hyödyntää vähän muuhunkin sitten samalla, kun on sidottuna :kieh: :kieh: :kieh:

Tuossa aamulla tajusin, että ilmankos alkaa olla masussa uusia "outoja" juttuja, kun nyt sitä sitten ollaan about samassa kun yhtä odottaisi viimeisillään.

Enie + Nörtti ja Hissu 24+0 POKS!
 
Mie tuun nyt vaa valittamaa. anteeks jo etukäteen. :ashamed:
Ihan hirvee olo, viime yönä ei saanu nukuttua kun niskat toiselta puolen niin jumissa että särkee ihan helvetillisesti, tälle aamulle sitte rupes kolottamaa ihan joka paikkaa, särkee päästä varpaisiin. tuntuu ettei pysty sormeekaa nostaa, saati istuu, tekis vaan mieli valuu lattialle makaamaa. eikä helpota etten pääse lähtee töistä pois, niin helvatillinen työvoimapula et nää on suoraan sanottuna pississä täällä jos lähen saikulle.. :/ eikai näin pitäis aatella, eikai se mun ongelma oo mut silti.. :/
Sori valitusvirsi.. :ashamed:
 
Pippur1 onpas teilläkin pitkä yritys ollut!

|.) Neuvolassa käyty ja sain Kelan lappuset täytettäväksi. Nyt sitten mietin, että osaanko täyttää tätä oikein vai en :kieh: Mihin kohtaan pitäisi merkata se, että työnantaja maksaa palkkaa vielä tietyltä ajalta?? Äh, pitäisi varmaan käydä paikan päällä kysymässä niin menee kerralla oikein. Sitäkin mietin, että joko voin töistä pyytää palkkatietoja, koska haluan että lasketaan sen 6 kk:n mukaan eikä ed. verotuksen mukaan.. Vai pitääkö odottaa että äitiysloma alkaa, pitääkö sen 6 kuukautta olla juuri sitä ennen? Toki palkka on nyt loppuajastakin parempi kuin alkuvuodesta, mutta haluaisin jo kaikki paperit kuntoon :D

Muuten neuvolakäynti meni hyvin. Hemppa oli laskenut ja joudun aloittamaan myös raudan syönnin. Paineet 118/65 eli hyvä. Syke oli 135 :heart: Sf-mitta 20. Paino oli noussut edellisestä käynnistä 4 kiloa!! :ashamed: :ashamed: Lähtöpainoon on siis tullut se 3,5 kiloa. Ihan kivasti terveydenhoitaja tuon painon nousun kuitenkin otti :D Odotin/pelkäsin vähän saarnaa, mutta ei sitä sitten tullutkaan =) En kyllä saarnoja tarvitse, ihan tämä oma pää pitää huolen huonosta omasta tunnosta..

Kuinka nopeasti tuo äitiyspaketti yleensä tulee? En malta odottaa...!! :D

Lumi ja Lilliputti 23+0 POKS!!
 
Rakenne-UÄ oli tänään aamulla. Kaikki on vauvalla kunnossa. Sukupuolen pidän vielä hetken salassa ennen kun paljastan. ;) 355g painoi pikkuinen ja rakenteet kunnossa. Itselläni istukka on takaseinässä, mutta jonkin verran kohdunsuun päällä joten tarkistusultra pitäis tehdä rv28-30. Toivottavasti nousee ks:n päältä pois että pääsen alakautta synnyttämään. Kätilön kanssa siinä juteltiin muutenkin ja pitää nyt olla rasittamatta kamalasti itteensä ettei supistele niin herkkään. Sanoi kyllä myös sen, että nyt alkaa maha kasvamaan kunnolla ja se voi sitten aiheuttaa sen, että supistukset lisääntyy ja sitten laitetaan asiat tärkeysjärjestykseen. Eniten mua huolestuttaa se kohdunsuu (joka nyt oli kiinni ja kunnossa) ja se istukan paikka.

Peikonpähkinä ja Pampula 20+1
 
lumi Mulle neuvolatäti laittoi ruksit niihin kohtiin jotka mun piti täyttää. Mulla myöskin työnantaja maksaa 3kk palkkaa niin sovin palkanlaskijan kanssa, että lähetän sen lapun sinne ja se täyttää kohdat jotka sen pitää ja lähettää ne Kelaan. Saan varmasti hiukan hitaammin sen äippäpakkauksen koska se lappu menee nyt palkanlaskennan kautta, mutta eipä se mitään. Mulle sanottiin, että ne laskee molempien mukaan kummasta saa enemmän rahaa.

 
Heippa! Mulla on vielä edessä mooonta sivua teidän tekstiä, mutta kirjoitan tässä jo kommentteja kun muuten unohdan kaiken :D
TYÖMOTIVAATIO: Ai mikä?! Mulla hävis loputkin siihen kun selvis että joudun kitumaan lähes minimiäippärahalla,en itekään tajua kuinka tää asia voi mua painaa näin paljon. Kun tuntuu oikeesti että 2 vuotta töissä on ollutkin tän suhteen aivan turhaa!!! Ja se lisää ketutusta ettei olis kun 1kk myöhemmin tarvinnut tärpätä ja olisin saanu -08 tuloista... No,ollaan me purnattu parinkin kanssa tätä työtä, kun tää toisten kotona oleilu ei ole ihan helppoa, ja kun ei tiedetä odottaako nuo meiltä kotitöitäkin tms. Tää äiti kysykin multa perjantaina et onko mulla jotain,kun hänestä tuntuu et on. En osannu keskustella oikein kun en tiedä itekään mikä mättää

[/b] nukkumisesta huomasin jo viikkoja sitten että selällään ei voi olla,outo paineen tunne tulee eikä tunnu hyvältä. Mahallaan en kanssa enää nuku, joten ainoa on kyljellään, peitto jalkojen välissä mytyssä ja jalat koukussa.

seksi ei kiinnosta enempää kuin ennenkään,elikäs mun himotusaikani oli ja meni :( noin kerran viikossa ja miehen aloitteesta-poden kyllä huonoa omaa tuntoa. Se aloitus on aina niin ärsyttävää ja vetkuttelen, kyllähän se hyvää on sitten kun vauhtiin pääsee :whistle:

sukupuoliveikkaus anoppi sano heti että tyttö,aavistuksesta, mahasta ei voi sanoa kukaan mitään kun omaa massaa paljon. Ja rehellisesti sanottuna mäkin ennustan tyttöä :heart: ja mun äitipuoli. Poika olisi vaihteeksi kiva, ja miehellekin olisi jalkapallokaveri =) Mutta kunhan tulee terve oikea vauva niin kumpi vaan on rakas!

äänet en tiedä juu muutakuin vaukirjassa luki että puolivälissä alkaisi vauva kuulemaan, mutta olen havainnut että kovissa ympäristön äänissä alkaa masussa tapahtua, jo jonkun pari vk sitten huomasin. Minähän olen menossa joulukuussa bäkkäreiden konserttiin, niin mietin onko haitaksi. Ei neuvola ollut kuullut että olisi joten pidän lippuni ja menen jos muuten olo sallii.

Kyllä tää on vaan ihanaa kun päivittäin tuntee liikettä masussa. Mulle aika uutta kun esikoinen ei ollut tällainen, vaan kyllä hirvittää jos tämä on ulkopuolellakin tällainen menijä :eek: Esikoinen on mahdoton ikiliikkuja :heart:

Joku mainitsi painoarviosta ja ultrasta, niin en muista oliko mulla ultraa viimeksi mutta onhan mulla sitten vielä 2 jos ne meillä ultraa sen yhteydessä,en mä muista :ashamed: mutta siis arvioon menen vaikka väkisin koska viimeksikin pituuden takia pääsin. Asuttiin toisessa kaupungissa ja en luota että olis yhdenmukaiset käytännöt, eli että onko näillä tää pituusraja-käytäntö.

Teillä on ihania vauvamasuja :heart: mulla tämän huomaa vaan mies sänkypuuhissa ja minä joka joka ilta kyttään sitä. Ja taas havaitsin saman,masu jälleen toispuoleinen... Eilen TUNSIN kädellä potkun :heart:
:'(

Hauskaa päivää meille kaikille! En kehtaa runoilla pidempään,ois voinu miehen ryyppyillasta vielä kertoa mut katotaan. Saimme nauraa :whistle:
 
lumi mähän olen täälläkin valittanu just näistä rahoista. Ja nyt tiedän enemmän, eli: palkanlaskija täyttää paperiin tulot. Äippäraha lasketaan kummastakin eli edellisestä verotuksesta ja tuloista ja tietty saadaan parempi sitten. Ja et voi odottaa sinne asti et loma alkaa, vaan paperit menee ajoissa kelaan, kuulemma loput tilinauhat tms voi toimittaa sit kun ne tulee. (eikös nauhoja tule joku 2-3 vielä kun paprut menny kelaan) Näin neuvoi kelan täti joka soitti mulle. Mä en tiedä kyllä koska ne piti laittaa kelaan viimeistään...
Auttoikohan yhtään.
 
Huih, miten paljon luettavaa! Täytyy palata illemmalla kirjoittelemaan enemmän, kun olette olleet taas niin aktiivisia :heart:

Tulin vain ilmoittamaan, että...
a) Poksuu 23+0!
b) Nyt tekee niin julmetusti mieli Hesburgerin kana-hampurilaista, ettei mitään rajaa:D
 
Lumi: Eli kelan paperit täytät itse ja jos työnantaja maksaa sulle äippärahaa se hakee sen oman osuuden itse. Me ei ainakaan kenekään Kelan papereita täytellä koska ne on henk.koht papereita ja nehän ei meille kuullu eikä me niistä "tiedetä".
Mutta työnantaja siis täyttää omat paperit jotka menee kelalle, josta kela saa tiedon paljonko työnantaja maksaa. Palkkatodistuksen toimitat sitten kun sen voi toimittaa, eli jos se 6kk:n tulon mukaan haluat niin pitää odotella että se viimeinenkin palkka on maksettu ennen äippälomaa.
Tai me ainakin ollaan näin tarkkoja, ettei milloinkaan kirjoiteta kenellekään etukäteen mitään palkkatodistuksia, vaan rahojen on pitänyt jo juosta maksatuksen kautta.
Sillähän ei sinällään mitään kiirettä ole kunhan viet vaan kelaan paperit, niin se palkkatodistus sulla ennättää sinne sitten, kun äippäloma on lähempänä, koska siihen mitä työnantaja sulle maksaa se ei vaikuta mitään.
Ajankohta jolta tuo 6kk katsotaan on aika välittömästi ennen äitiysloman alkua ja siitä 6kk taaksepäin, tai edelliseen kuun lopusta 6kk taakse päin. Tuntuu olevan kela kohtaista.
Tai jos työsuhde katkeaa, tai on saikku jne...niin siinä tulee eri säännöt peliin...,onneksi.
Kelassa paperit tulee olla viimeistään 2kk ennen muistaakseni.
Minä tein ne sähköisesti kaikista omista jutuistani sekä pakkauksista että lapsilisästä. Sisäisessä postissa sitten pistin terkkarin todistuksen menemään, kun kävin työpaikalla viemässä saikkutokarin.
Pakkauksen tulosta en tiedä, mutta ainakin se päätös jos rahana ottaa niin tulee aika pian, kun minulta jo kyseli sitä todistusta kelalta perään. Me siis otetaan kaikki kolme pakkausta rahana.

Niin ja vaikka haet tuon 6kk mukaan niin silti tarkistavat sen 2007 verotuksen ja vertaavat kumpiko sulle edullisempi vaihtoehto.
 
Kelan papereista Mie vien ne aina henk.koht. ja odotan, että se virkailija vielä leimaa ne paperit ennen kuin penkiltä nousen. Näin varmistan, että se virkailija on katsonut, että kaikki tiedot ja liitteet on mukana, eikä perästä päin tule selvityspyynöjä, jonkin yhden ruksin takia :kieh: Yksi tuttu kerran neuvoi näin tekemään ja on sen jälkeen vähentynyt noi selvityspyynnöt....

Neuvolassa tuli pyörähdettyä. Painoa on tullut yhteensä n.7kg Hemppa suht samoissa pysynyt ja kohdunpohjankorkeus 22,5. Yläkäyrän yläpuolella siis mennään, vaikka pieni ja siro maha onkin :D
Paperit sain KELAn vietäväksi ja samaten sain tuon esitietolomakkeen synnäriä varten (neuvolasta lähettävät). Nyt pitäisi sitten keksiä hätäkastenimet tuohon ennen seuraavaa neuvolaa :whistle: Se onkin yllättävän hankala homma.

Hipkukka 21+6
 
4D takana ja kaikki kunnossa :) Pitkä vauva tulossa, painoarvioksi saatiin synnytykseen 3800-3900g. Saas nähdä miten käy, esikoisesta arvioitiin että tulisi justjust kolmekiloinen, ja 3600g peruspötkylä tuli. Painaa nyt 486g :)

Ei se sukupuoli sieltä silmille käynyt, pimennossa mennään, mä kyl kamalasti olisin tahtonut tietää mut tehdään tämä nyt sit vanhankansan malliin :)

Nyt purkamaan kauppakasseja :p

MM 21+5
 
Heips pitkästä aikaa!

Täällä ei mitään uutta sitten viimeviikon.. odotellaan edelleen sitä aikaa sinne äitipolille..

Seksistä: haluttaa kyllä mutta illalla oon niin väsynyt etten vain jaksa!!! |O ja aamulla mies on yleensä jo lähtenyt töihin kun mä herään.. :/ mut kyllä meillä se 2-3 krt viikossa on peitonalla elämää! :)

Kelan papereista: samaa mieltä kuin hipkukkako se nyt sanoi että istun tosiaan kelalla siinä virkailijan edessä niin kauan että leima on paperissa että kaikki tarvittava on on toimitettu. mikään ei ole niin rasittavaa kuin päätöksen venyy sen takia että ne onkin siellä lisää infoa vailla jostakin!! :headwall:

Nukun yleensä kyljelläni tyyny jalkojen välissä. Toi tyyny pitää olla jo tuon mun selänkin takia. olen nimittäin huomannut että selkä ei ole läheskään yhtä kipeä kun nukkuu noin. Ja nyt kun maha kasvaa niin siten saan tuettua itseni hyvin sellaiseen asentoon että vähän kuin puoleksi mahallaan. Olen parina yönä herännyt muuten siihen kun on ollut tukala olo ja herätessäni huomannut olevani täysin mahallaan! :xmas:

Tinzus: en minäkään tiedä kumpi tulee kun eihän meillä sitä ultraakaan ole missä kysyä.. Tänään itse asiassa kuulin eka kerran kun minulle sanottiin että näyttää ihan poikamahalta :) kun kasvaa suoraan tuohon eteen.. Voi kun sais laitettua sitä kuvaa...

Ai niin.. Onnea hyvistä ultrakuulumisista!! :heart:

röllis ja onni 19+5
 

Yhteistyössä