***TAMMIVAUVAT*** Syyskuussa

Mimonmami Meillä syntyi pojat 1v4kk ikäerolla ja yllättävän hyvin meni. Isommalla oli just villein vaihe päällä. Välillä juoksin pojan perässä ja vauva roikku tississä :D Vauvan itkuun ei kukaan lapsista ole herännyt. Joskus saattoivat päätä nostaa mutta nukahtivat samantien.
Ruokailut pyrin ajoittamaan niin että mlemmat sisivät eriaikaan, mutta usein vauva oli tissillä samaan aikaan ja hyvin ruokailu sujui siitä huolimatta. Sitterissä uskalsin pitää mutta pyrin olemaan näköetäisyydellä suurimman ajan. Muutman kerran veikka ehti vauvaa mätkäistä mutta lopetti sen hyvin pian kun vauvan raastavasta itkust tajusi ettei niin voi tehdä.
 
ullis82 ja pippur1 Onko teillä noin ihanan pienet masut?!?! :eek: Voi jeesus.. nyt ymmärrän miksi ihmiset taivastelee mun mahan kokoa ja viikkoja.. Siis nehän väittää että esikoisen odottajalla olis pieni sievä masu... Mä Nähtävästi en kuulu tähän kategoriaan vaan odotan virtahepoa tai vähintään valaskalaa.. :LOL:

Laitanpas huomenna kuvaa jos osaan niin päästään vertailemaan ;)

Elayne ja :heart: 22+5
 
Käväisin eilen illalla päivystyksessä ja tuloksena oli korvatulehdus. :snotty: :snotty: Toivottavasti tauti nyt hellittää.
Siellä oli mielenkiintoiset odotustilat, flunssasille ja flunssattomille ja minä pääsin ihan omaan siivouskoppiin lääkäriä odottamaan. :LOL: :LOL:
Poreraudan nauttimisen seurauksena tuli vesiripuli. Taidan antaa periksi.... Närästys on laantunut, kiitos piimän jota olen ruvennut "nauttimaan". Syön myös jotain pitkävaikutteista närästyslääkettä, mikä ehkä auttaa.

Tässä vähän omanapaista vaivojen valitteluja. Palailen kommentoimaan muita, kunhan pääsen elävien kirjoihin.

Zaara ja Aarre&Lahja 22+1
 
Huoh, mikä väsymys painaa!

iiris minäkin haluan tuollaisen energiapuuskan! :D Tekee niin tiukaa saada edes yhtä koneellista pestyä, en vaan jaksa mennä laittamaan vaatteita koneeseen :ashamed:

Pippur1 kuinka kauan teillä meni, ennenkuin tärppäsi? Jos nyt saa udella.. Meillä yritys aloitettiin 2007 syksyllä ja kyllä täytyy sanoa, että välillä itseäkin ihmetyttää että näinkö tämä raskaus nyt sitten onnistuu. Viimeksi eilen tuli sellainen epäuskoinen olo ja alkoi epäilyttämään, että näinköhän saadaan vauva tammikuussa. Mutta sitten välillä kuitenkin on ihan luottavainen olo, en tiedä mistä tuo epävarmuus välillä tulee. Kai se on vain niin vaikea tajuta vieläkään tämä todeksi =) Ehkä se sitten viimein kolahtaa kun saa sen vauvan syliin asti :heart:

Minäkin luin sen vauvalehden jutun kohtukuolemasta ja kyllä siinä itku tuli :'( :'( Kamalan surullista että noinkin voi käydä, juuri ennen kuin pieni olisi syntynyt. Muutenkin olen nyt tosi herkkä itkemään kaikille tv-ohjelmille ja etenkin synnytysohjelmat saa väkisinkin kyyneleet valumaan. Vasta katsoin tv:stä jotakin synnytystä ja ajattelin jo selvinneeni ilman itkua, kunnes kuulin vauvan ensi rääkäisyn.. :D

Omasta mahastani olen saanut kuulla osalta, että ihana pieni raskausmaha ja osa taas sanoo, ettei kyllä vielä näy mitään :D Kovasti jo toivon, että kasvaisi vähän lisää! Ainakaan kukaan ei vielä ole suoraan arvannut raskautta mahan perusteella eli ei se hirveästi taidakaan vielä näkyä.

Seksi ei oikein maistu.. :/ Aikaisemminkin olen tainnut kertoa, että normaalioloissa ovulaation aikana himot jyllää kovasti ja nyt kun ovulaatiota ei ole, niin eipä tee yhtään mieli. Ihan kamalaa huomata miten sitä seksiä ei vaan tarvitsekaan yhtään :LOL: Nuorempana kun sain ihan kiukkukohtauksia, kun välillä teki niin paljon mieli ja jos syystä tai toisesta ei sitten saanutkaan :LOL: Mutta ikävämpi puoli tässä on ollut nyt se, etten kostukaan samalla tavalla kuin ennen vaikka sitten välillä olisikin tehnyt mieli; eihän tämä voi olla pysyvää???? Ei ole koskaan ennen ollut tällaista ongelmaa :ashamed:

Onko teille muille vielä muut veikkailleet kumpiko on tulossa? Minulle kaikki sanovat, että saan pojan.. En kyllä tiedä miksi kun ei tuosta mahastakaan varmasti voi mitään vielä päätellä :D

Lumi ja Lilliputti 22+6
 
hyvää pyhä päivää!!

vettä sataa, sisä päivä.. :(

NUKKUMIS ASENTO: Nukun kyljellään olen itseasiassa nukkunu aina mieluumin kyljellää, tosia nyt vuoraan tyynyjä että saan hyvän asennon :D

SEKSI: meillä on ollu aika tavalla samanlaista ku ennen raskauttakii, eli vähintää pari kertaa viikossa ollaan pedin puolella :D joskus jos voi nii enemmän...

vatsassa käyny kova jumppa aamusta ja ei oo ollu pahemipia kipujakaa nyt.. kovasti odottelen tammikuuta että sais pienokaisen syliin. esikoinen jo sanoiki tossa että kyllä minä äiti sit sinua auttelen kun se vauva syntyy ja mina voin antaa sille omia leluja jos sillä ei ole vielä... Ihana miten toinen nii ajattelee jo tulevaa siskoo tai veljee :heart:
 
Olittepa luku urakan taas järjestänyt kun muutama päivä oli etten koneelle ehtinyt. Enkä päässyt edes kirjautumaan kun elokuun sivujen kautta. Pääasia kun edes pääsin kirjautumaan.

Puhuitte nukkumisasennoista, mä nukun nykyään vallan kyljelläni tyyny polvien välissä. Tai alkuun se on enemmän vatsallaan mutta aika harvoin enää selällään. Vatsallani en ole voinut nukkua enää ollenkaan kun vatsa on tiellä.

Seksiä meillä ei ole niin paljon kun ennen raskautta mutta huomattavatsi enemmän kuin alkuraskaudessa. Välillä menee viikko että vaan kerran mutta useimmiten kyllä 3-4 kertaa viikkon. Asennot vaan alkaa loppumaan tai kai se on kiinni mielikuvituksesta.

Mäkin liityn joukkoon jolla on hentoa karvoitusta vatsa täynnä, onneks vaaleita. Linea negraa ei näy mutta mustista pitkistä karvoista rakentunut viivä kylläkin ja napaan asti.

Viime keskiviikkona käytiin neuvolassa ja siellä kaikki kunnossa. Hb oli taas laskenut ja suositteli rautaa jo aloitettavan mutta vielä en ole apteekkiin asti jaksanut mennä. Rakenneultra olis keskiviikkona, kyllä jännittää taas.

Masu on täällä jo niin suuri, että ei ole epäilystäkään vauvan tulosta. Ei pysty edes enää millään peittämään. Työvaatteistakin taisitte puhua. Meillä saadaan työnantajan puolesta vaatteet ja olit heti alkuun niin isot että piti mahtua loppuun asti, mutta ei kyllä mahdu. Toivottavasti nyt edes vielä kuukauden mahtuis. En tiedä mitä sitten sen jälkeen päälleni laitan.





 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniMaija:
Enie mitenkä teidän lapsonen sitten syntymän jälkeen? Meinaan, että jäikö tämä "tapa" myös syntymän jälkeen? Toivottavasti meidän neiti osaa ottaa sen sukellus asennon h-hetkellä =) .
Ei jäänyt tavaksi, ainoa mikä oli vähän sinne päin niin aina kun häntä alkoi väsyttämään niin rupesi räpläämään korvaansa kädellä :D
Siitä aina helposti tiesi koska on väsynyt vaikka kuinka väitti vastaan.

Hipkukka: Lastentarvike ainakin edustaa tuota merkkiä netin mukaan.

(.) Väsymys vaivaa kun meni viime yö valvonnan puolelle taas. Tällä kertaa sitten tuli purettua miehelle sisintään kaikesta mitä on padonnut :ashamed:
Miksiköhän sitä ei opi purkamaan niitä juttujaan aina kun ne on ajankohtaisia vaan ne patoaa sisälleen ja sitten siellä on kauhea möykky joka ryöpsähtää aina kerralla ulos ? No, toisaalta onni, että edes sitten ryöpsähtää.

Tissit: APUA! Minulta kans tulee kirkasta nestettä rinnoista jo! Ei se minusta näin aikaisin ole ennen tullut, ja nytkin olen aina välillä testannut niin ei ole tullut. Nyt herahti heti ja tissit on kyllä olleet kipeät jo varmaan reilun viikon yhteen putkeen.

Enie + Nörtti ja Hissu 23+6
 
Heissan,

Onko teillä muilla tullut suonikohjuja? Huomasin tänään, että mulla on vasemmassa polvessa nyt sellainen. :( Alkoi vähän pelottaa, ei kai tämä merkkaa, että verenkierto muutenkin toimisi huonosti, toi veritulppa on meinaan yks asia mitä kaikkein eniten raskaudessa pelkään.

Nyt pitäis vissiin sitten yrittää liikkua paljon ja nostaa jalkoja ylös aina kun pystyy. Toivottavasti niitä ei tulisi lisää. :|
 
Enie Minulla tulee kans tisseistä kirkasta nestettä jopa niin paljon että aamulla saattaa olla yöpaidassa "laikkuja".

Täällä kans luettu uusinta vauvalehteä ja itketty kovasti sitä juttua lukiessa. Tosi herkästi tulee itku kyllä.. Yks päivä katselin salareita ja siinä jaksossa oli hautajaiset niin minähän itkeä vollotin sohvalla.. :LOL:

tänään sitten taas poksuu 22+0 :heart:

imppuli ja vilho 22+0 :heart: :heart:

 
sukupuoli veikkausLähes kaikki ketkä ovat veikkailleet ovat sanoneet, että tyttömasu.

suonikohju Mulla on vasemmassa jalassa yksi isompi suonikohju. Neuvolatäti katsoi sitä tiistaina ja sanoi vaan, että laskimot löysät ja koska oon seisomatyössä niin ne pahentuu. Oikea jalka on taas pelkkiä pinnallisia verenpurkautumia täynnä. Sanoi vaan, että ensi kuun aikana saikulle tai heti kun kipeytyvät liikaa.

Tänään oli oikein mega energinen päivä. =) Kävin kaikki paperit läpi ja heitin turhat pois. Jopas olinkin säilönyt vuosikausien paperit. Vielä pitäisi siivota vaatehuone. Siellä on ihan älyttömästi sellaisia vaatteita, kenkiä ja laukkuja joita en oo käyttänyt pitkään aikaan.

Nyt kyläilemään. =)
 
Lumi- Me aloitettiin yrittäminen vuonna 2004 alkupuoliskolla. Ja olinkin silloin alussa heti kaks kertaa raskaana ja molemmat päättyivät keskenmenoon. Ja noiden jälkeen ei tärpänny reiluun kahteen vuoteen. Sitten 2006 loppuvuodesta aloitin koulun mikä kesti 2 vuotta ja sen aikana laitettiin yrittämiset jäähylle. Samalla siinä kahessa vuodessa siis laihduin 30kg. Kun koulun olin saanu päätökseen ni päätettiin taas yrittää vaikkakin jotenkin oli semmonen olo että musta mikään äiti koskaan tule. Mut pari päivää meni tuosta päätöksestä kun päätin piruuttani tikutella ovista ja tikkuhan helahti ihan punaseksi. No tämä ihme sitten tärppäs heti ekasta kerrasta tuon tauon jälkeen. Mutta luulen että tuolla laihduttamisellakin on aikas paljon osuutta asiaan. Et edelleen on epäileväinen olo :D mutta eiköhän tämä nyt sit jo loppuun asti mene. Vaikkakin sitä ei koskaan tiedä. Esim mun äiti synnytti kuolleen poikavauvan viikolla 28 ja se jotenkin kummittelee mielessä et aina voi sattua ja tapahtua.

Kävin tuossa baby boom- messuilla ja täytyy sanoa että olipas pettymys. :(

pippur1 ja pikkanen 24+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Hipkukka: Lastentarvike ainakin edustaa tuota merkkiä netin mukaan.
Huomaisn saman, valmistajan sivujen mukaan ainoana Suomessa. Mutta eivät tuo juuri tuota mallia :headwall:
Nyt on pikkasen alettu kallistua yhtiin vaunuihin. Se ei täydellinen ole, mutta löytyy ominaisuuksia joita muissa ei ole. Ja hinnaltaan olisivat sellaiset, että raaskittas jopa uutena ostaa :whistle: Täytyy vielä pohtia.

Alkuperäinen kirjoittaja pippur1:
Kävin tuossa baby boom- messuilla ja täytyy sanoa että olipas pettymys. :(
Myökin siellä pyörähdettiin. En mitään löytänyt. Olin toivonut löytäväni trikooliinan, mutta ei kellään ollut myynnissä :(
Poika tosin viihtyi :D Koko vajaa 2v:n energialla pomppi pomppupaikalla. Sai kaikki mahdolliset lahjonnat keksiä, että pois saatin ja silti karkasi pari kertaa uudestaan pomppimaan. Ja paloauto oli kova juttu B) Ja varsinkin kun sai pelastaa lelukoiran ja sai palomiehen 'hatun' palkaks.
Tais jätkä viihtyä meistä parhaiten :LOL:

Hipkukka 21+5

 
Hei moi vaan!!

Oho, aika on kulunut johkin ja oon käyny kk sitten täällä.. :eek: :ashamed:
Meillä menee ihan hyvin ja samaa rataa edelleen. Olen ollut nyt viikon tytön kanssa kotosalla, työttämänä. Työttömyys kuulostaa pahalta mutta tytön kans kotona olo ei, koko kesän tätä toisaalta ootin että saan / pääsen taas elämään oikeasti kotiäidin elämää, tästä tykkään. Vaikka rahat melko tiukislle toisinaan vetääkin.

Meillä on edelleen kaksio myynnissä ja kova hinku olisi päästä jo tästä että voisin pikki hiljaa saada laittaa vauvalle juttuja valmiiksi ja tyssin saisin jo omaan huoneeseen ja sille voisin tehdä oman rinsessa huoneen, Meille kun siis syntyy vahvasta tyttö tunteestani huolimatta POIKA :heart: Ei jättänyt rakenne ultra mtn arvailujen varaan ja poika ei muuten paikkojaan piilotellu :D :xmas:

Ainut mikä on "ongelma" ni mulla on hempparit anemian tasolla, punasolut ovat tosi pienia ja veri laihaa.. Rautaa pitäisi syödä mutta kaikki lääkkeen ottaminen saa mut oksentamaan jo siinä vaiheessa ku laitan lääkkeen kielelle, joten ei ole vahvoilla lääkkeen syöntikään siis

Ihana lukea että teillä muillakin menee pääasiassa ainakin hyvin. :hug:

tämä oli tämmönen pikainen oma napainen kirjoitus, nyt kun pääsen taas tähän kotimamman arkeen kiinni ni enköhän palaa kirjoitusten ääreen himppasen usemmin.

Alkakaahan voida paksusti kaikki :heart:

-Väpä ja Poika 21+0 POKSPOKS- :heart:
 
Elayne: Itsestä tuo maha ei kyllä tunnu enää niin pieneltä, vähän jo säikähtää kun peili ohitse kulkee =) Mutta ihan kiva, ettei tuota ylimääräistä ole kertynyt minnekään muualle, ainoastaan vatsa kasvaa.

Jotenkin olen tullut tosi herkäksi tuon koko maha-asian kanssa, tai siis suhtaudun tosi varauksella siihen, jos joku vähänkin tuntemattomampi mahan kokoa tai muotoa kommentoi. Apteekissakin meinasin suuttua, kun apteekkari kyseli, että miten pitkällä raskaus on ja vilkaisi sitten mahaa ja totesi, että "no olethan sinä jo tosi pitkällä". Mä vaan tiuskasin takaisin, että "en mä nyt NIIN pitkällä vielä ole". Herkkä nahka tuon asian suhteen.

Miten te muut suhtaudutte tuohon mahan koon tai muodon kommentointiin tai siihen, että ihmiset haluaa koskettaa sitä? Ihan joskus sen enempiä kyselemättäkin... Jos on kyseessä tuttu henkilö niin en välitä, mutta kyllä puolituttujen "kopelointi" saa näkemään punaista.

Sukupuoliveikkaukset: Minulle on tullut kaikkein eniten poika-veikkauksia mahan muodon perusteella, ja tuohan pitänee nyt sitten paikkansa =) Anoppi sanoi jo heti kun maha alkoi näkyä, että selvä poikamaha kun kasvaa eteenpäin eikä sivulle!

Me käytiin tänään huvipuistossa, minäkin uskaltauduin vielä kummitusjunaan ja heppakaruselliin =)

mamma ja Kirppu 23+4
 
Seksi ei juurikaan mielessä väiky, mikä ihan hyvä kun ei sitä miestä ole :LOL: .

Nukkumaasento minullakin nykyään kyljellä. Selällä ehkä hiukan, mutta ei varmaan kauaan sitäkään. Ennen nukuin tosi usein mahallani. Vielä en ole osannut kaivata mahallaan nukkumista. Peitto tai tyyny on usein polvien välissä nukkuessa.

Kävin eilen myös kaverin kanssa Babyboom messuilla. Löysin tuttipullon jonka korkissa ovi steriloida tutin mikrossa. Olin kyllä päättänyt etten osta tuttipulloa vielä, mutta kun oli niin kiva setä myymässä jne... seliseli... :D Tykkäsin muutenkin. On se vain oma maailmassa tuo lasten maailma. Oon ihan innoissani mitä kaikkea kivaa tytön kanssa voidaan tehdä kun syntyy. Olis jo tammikuu =)

Vauvan yrittämisen aloitin 2007 keväällä. Monesti tuntui, että ei minusta tule äitä koskaan ja suru oli välillä ihan hillitön. Mutta kun raskaus alkoi, en jostain syystä ole osannut kauheasti pelätä että jotain pahaa sattuu tai ettei lapsi olisi terve. Ainostaan ultrauspäivinä olen panikoinut. Tuhannesti olen kiitollinen tulevasta lapsestani :heart: :heart:

Ja sitten leffaan remppapäivän päätteeksi.

Lili 23+0 POKS
 
Väpä ja Ullis: Onnittelut, toiselle poika lupauksesta ja toiselle synttäreistä :flower:

Hipkukka: Entäs jos bongaat jonkun joka on käytettynä myymässä ja käyt katsomassa, sekä samalla kysyt että mistä he on ne ostaneet? Tai sitten ihan suoraan soittais tai meilais että mistä he on ne ostaneet?
 
Suonikohjuista; tuli jo edellisen raskauden aikana kumpaankin pohkeeseen.Ei ole pahemmin kipeet olleet, välillä vaan.Nyt on sitten pullistunut tonne häppäreiden viereen oikein kunnolla verisuonet. Kamala paineen tunne koko ajan siellä, ei kivaa ja haittaa myös seksielämää.

Seksistä: Ei maistu, osaksi noiden kohjujen takia : (

Nukkuma-asento; on koko ajan sama eli kyljellään ja jalkojen välissä on peitto : )

Terkuin Suviliini81 ja nuppu 19+1
 

Yhteistyössä