***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Ohhoh oottepa työ kirjotellu paljo yhen päivän aikana, mitää en kyllä enää muista, pitikö jotain kommentoida..hmm. no eikai. :) Käyn kyllä muutenki vähä hitaalla, kattelin äsken nauhalta CSI Miamia, ni en tajunnu hölkäsen pöläystä mitä ne siinä teki, tulee pää ihan jälessä. :whistle:

Tänää neuvolassa käyty, vaavi raivotarjonnassa, luultavast, ei ollu tätsykkä ihan varma, mut ehtii vielä kääntyilläki, paino laskenu 200g/viikko juhuu ! tähän asti tullukki lisää semmosta 700-800g/viikko, välillä näinki. :) Mieshän se heti huolestu et eiks vaavi kasvakaa kunnol ku mun paino laskee, no ei haittaa, kyllä se noista mun rasvavarastoista muutaman viikon syö. :LOL: Sanoin tosta mun päänsärystäki, ni totes vaa et on ihan normaalia, kuuluu raskautee..aha. no eihän siinä. saattais olla kyllä omasta mielestä poskiontelotki, on ollu sitäki vaivaa yleensäki aika usein, mut katellaa nyt viel sit.

Sit en tietenkää muistanu siel neuvolas mainita ku ei just sillon ollu tätä, mut osaako kukaa sanoo mistä johtuu tollanen kummallinen, TOSI inhottava pulputus tossa vasemman rinnan alapuolella ?? Aiemmin ollu vaa sillon ku makaa vasemmal kylellä mut nyt tuntuu jo istuessaki. Tuntuu tosi ilkeelle, melkee sattuu, ihan ku siel joku isohko elohiiri pupluttelis jossaa tuol sisäl. yäk. sitte ku siitä painaa kädellä ni loppuu. omituista. :eek:

Nyt kyllä taas tympii nää ah niin mukavat 'ystävät'. voi kökkö ! |O Tulipa sitte istuttua tämä päivä sisällä kotona oottelemassa kaveria jonka piti tulla käymää kahvilla iltapäivällä. No eipä oo näkyny eikä kuulunu !! Ja minähän en perää soittele ja kysele perkule ! |O No ei tuo nyt niin hyvä ystävä kyllä muutenkaa, miehen kaverin tyttöystävä, mutta kun ei noita kavereita täällä muutenkaan paljoa oo ni tuleehan sitä kuviteltua että uusiakin ois kiva saada. No ei sitte näköjää. :|

Tulipa valitettua taas.kiitos. :D

Tuntuu kyllä ihan hullulle että te ootte jotku jo noin pitkällä ettei montaakaa viikkoa enää vaavit viihy masussa ! =)
 
pippur1 Aikamoinen verenpaine.. eikös ne tehnyt asialle mitään muuta kuin vaan laittoivat verikokeeseen? -Välittömästikö?

Nukuin jo kahden tunnin päikkärit töiden jälkeen ja vieläkin vaan nukuttais.
 
Jo rv 33 menossa :heart: Enää 7 viikkoa laskettuun aikaan ja 4 viikkoa kun vauva on täysiaikainen :D Aika menee todella nopeasti.

Viimeksi pakkasin sairaala kassiin:
-pesuaineet(shampoo,vartalopesuaine,deodorantti hammasharja ja tahna yms.)
hiusharjan
imetysliivit
kameran
lukemista
itselle rennot kotiintulo vaatteet
vauvalle kotiintulo vaatteet (sään mukaan)
kännykkä+ laturi
ja nyt tietenkin entinen neuvolakortti ja sekä tämä uusi.

Sannis ja patu rv 33 :heart:
 
Jesjesjes!!! 30+0, vihdoinkin =)

Synnytysvalmennusryhmän kanssa oltiin tänään tutustumassa synnytyssaliin. Mua se ei yhtään helpottanut, vaan tuntu että pulssi oli 200 ja siellä oli muutenkin tosi ahistavaa. Sairaalat on kamalia paikkoja ja kaikki ne piuhat ja letkut ja koneet pelottavia. Apua.

Huomenna ois neuvola. Jännittää lähinnä tuo painonnousu, kun tänä aamuna yhtäkkiä housut ei meinanneet enää mennä jalkaan. Olivat varmaan kutistuneet pesussa ;) Muistan vielä äskettäin ajatelleeni, et menevät ongelmitta loppuun asti ja nyt puristavat ja kiristävät. PItääkö tässä vielä uudet ostaa pariks kuukaudeks... Huomenna nähdään, paljonko se paino onkaan noussu, hui.

Täällä on ihan mahdottoman ahkeraa kirjoittelua, pitää varata kunnolla aikaa, kun tulee lukemaan.

Jens ja Papu
 
Tänään kävin neuvolassa:
Prot ++ vähän nuo munuaiset ovat ruvennneet valskaamaan.
Paino +7,8kg
Verenpaine 120/78
Sf 34
Ei turvotusta
Sykkeet löytyi hyvin.
Eipä muuta, en luvannut mennä viikon päästä, vasta kahden. Huomenna Tyks, täytyy kysyä tuosta hb:sta, kun on vaan vähän yli 90. Mikään rautavalmiste ei sovi. Joko oksennan ne tai tulee vesiripuli. :eek:
Miten huonoksi se menee jos tulee vaikka sektio.

En ole pakannut sairaalakassia valmiiksi. Pakkaan sen vasta kolmen viikon päästä. Näillä ei ole lupa syntyä ennen sitä. Enkä ole pessyt vauvojen vaatteitakaan. Kaikki vielä tekemättä, mutta mikä kiire tässä nyt on. Pitäkää peukkuja ettei tarvitse huomenna jäädä sairaalaan. Sitten kyllä harmittaa tämä saamattomuus.

Zaara ja "tuplapakki" 32+5

 
Päivällä tuskailin sen huonon työtuolin kanssa, ja nyt mulla on koko selkä tosi kipee. Jostain kumman syystä aloin epäileen sitten pissitulehdustakin, koska kipu tuntuu alaselässä, suurinpiirtein munuaisten kohdalla. Mutta toisaalta eeeeiii kaiii mulla semmoosta ole, kun ei muutoin tunnu virtsatulehdukselta. Kyllä mielikuvitus saa sitten vallan kun voi valita kaikenmaailman taudeista mikä mulla olis.
 
Niiz: kyllä noita kaikenlaisia ihme oireita on ollu...
Miulta jäi se synnytysvalmennus väliin ku oli pakko nukkua,hemppa oli laskenu 98 :( menetinkö paljon?

Hienoa odottaa ystävää joka ei viitsi edes ilmoittaa tuleeko vai ei :(

Miulla painoa tullu jo 18kg,mut en jaksa enää stressata...siskoil oli sama...
Pikkuhiljaa alkaa synnytys jännittämään.. Niiz onko sulle muuten puhuttu mitää synnytystapa arviosta???

Sairaalakassia en ole vielä pakannut,ehkä pikkuhiljaa olis aika...samoin pestä vaatteita yms...ei vaan meinaa jaksaa..
 
Tiituli81 et kyllä menettäny mitään, pelkkä imetysvideo, ja vähän jutteli siitä kauan kannattaa imettää ja miks ja ja.. ei kestäny ees kun jonku tunnin verran, eikä taaskaan mun mielestä mitää oikee tärkeetä/uutta asiaa. se tätsykkä totes itekki että eipä näistä oikeestaa koskaa kukaa äiti mitää irti saa. kiva. Sul on tosi alhaalla hemppa sitte, eipä ihme että väsyttää. Jaksatko töissä vielä käydä kuitenki vai.. Ei oo mulle puhuttu mitää synnytystapa-arviosta, ei ilmeisest sullekaa ? :eek: Tuntuu muutenki ettei noi meiän neukkatädit oo ihan kartalla itekkää ? Tai ei ne ainakaa mulle kerro/kysele mitää.. |O

Täälläkin pitäs varmaan kohtapuoliin alottaa vaatteiden peseminen, oon ruvennu pikkuhiljaa muita kappeja nyt järjestää ja siivoo, seki on vaan niin hidasta puuhaa ku ehkä kahen kaapin päivävauhtia jaksaa pitää.. :whistle:
 
Niiz: Joo tuntuu et ne on välil vähä pihalla...mulle ne ei ole oikeastaa muutaku sit painosta sanonu ja hemoglobiinist "paasannu"
Joo ei mitää puhetta ole synnytystapa-arviost...kysyin ti siitä et arvioidaanko kokoa yms ni sano et ens neuvola kerral voin kysyä vaik jos ne jonku arvion tekis |O mulla oli joku harjottelija joka odotti itseki kaksosia,oli kyl iha mukava..
Joo aika väsyny on koko jan...mut pistettii saikulle jo lokakuu alus ku munuaisten kans ongelmia...taas seuranta joulukuus...
Ajattelin huomen edes yrittää alottaa tuota kaappi yms projektia,voi olla aika toivotonta *nauraa*
Ootkos sie viel töis ollu?

Mulish: nii sulla autto mivitotal vai? pitää varmaa kokeilla...mulla nyt joku fexin tai jotain,eikä tunnu oikeen auttavan...

Niinuska05: toivottavasti kaikki hyvin kuitenkin...tsemppiä huomiselle..
 
Voi että minä vihaan näitä kaks plussan teknisiä ongelmia, kun kerrankin olen tekemättä varulta sitä että kopsaan tekstin ennen kun painan vastaa nappia niin eikö se tilttaa varmasti :headwall:

zaara Mulle just eilen neukku täti sanoi, kun minulla on nyt hb103 että synnytyksen jälkeen se olis n.80-90 tuolla lähdöllä. Mutta kaikki kun on kokeiltu eikä auta kun vaan laskee koko ajan niin ei sille sitten mitään oikein voi.
Minulta ei tuota sf-mittaa ole enää muutamaan kertaan mitattu kun on sanottu ettei sitä kannata mittailla enää.

(.) Hyvät supistelut taas yöllä, migreeni päällä => poskiontelot taas tukossa kun en sitä sumutetta ole joka päivä muistanut käyttää. Yöllä ja aamulla tulikin jotain kivoja lima klönttejä, mutta tuskin ne on limatulppaa.

Enie + Nörtti ja Hissu 34+4
 
Voi että mä oon stressaantunut! |O |O |O Olisin kuvitellut, että mulle tulee rento odotusaika kun oon opiskelija vielä ja kaikkea, no kaikkea muuta, hemmetti sentään! |O Koko syksyn oon jännännyt tota possuflunssaakin, ja väsymyksen takia ei tahdo tulla mitään näistä koulutöistä. Nyt sitten oon neitin kanssa kotona pahimpaan kiireaikaan, ja sen takia pitäis muka iltaisin tehdä koulutöitä, mutta samaan aikaan pitäis myös mennä nukkumaan kello 9, koska herään systemaattisesti viideltä! |O |O |O Oon ihan loppu! Voi että mua ärsyttää, mutta en viitsis keskenkään jättää, koska sitten mun täytyis suoritella näitä kursseja ensi vuonna, kun vauva on n. 10 kk. :/ Olis pitänyt alunperinkin olla edes aloittamatta näitä kursseja, kesken jättäminen taas ottais päähän superpaljon! :headwall: :headwall: :headwall:
 
kaappien järjestelystä ja vaatteiden pesusta ollut puhetta..

Mä olen pessyt patun kaikki vaatteet jo kuukausi sitten ja nyt ne on kaapissa odottamassa tulokasta. Sänky on valmiina ja pedattu vauvaa varten. Muuten kyllä järjestelyä meidän huoneessa on tehtävä ennen kuin vauva syntyy..hoitopöydän paikka ja siihen viereen ostettiin sellainen hylly missä on rasvat yms..

Patu tykkää jumpata kun mua nukuttaisi,ja olen alkanut nukkua todella huonosti yöllä.. :/ Mutta tänäänkin on vapaa joka onneksi korvaa menetetyt yöunet koska menen nukkumaan nyt aamulla kun kaikki muut on poissa :D Ja häpyliitokset paukkuu kun vauva jo painaa alas..Auts..Kävely alkaa olla vaikeaa! Mutta mulla on enää 7 työpäivää ja sitten lomalle!!

sannis ja patu rv 33+1
 
Huomenia! :)

Minä olen käyttänyt nestemäistä rautalisää Ferronol. Minusta se on aika hyvänmakuinen ja siitä ei ole mulle ainakaan tullut mitään vatsa ym. vaivoja. Ja mikä parasta: se toimii! Nyt on pysynyt mulla arvot n.120-125. Siinä on verrattain hyvä määrä (21 mg) rautaakin päiväannoksessa verrattuna joihinkin muihin vastaaviin:

FERRONOL 500 ML

Käyttötarkoitus: Väsymykseen, yleiseen voimattomuuteen ja stressiin. Vastustuskyvyn ja yleiskunnon ylläpitämiseen.

Ferronol on markkinoiden vahvin nestemäinen rautavalmiste. Päiväannoksessa on 21 mg rautaa. Ferronolin C- ja B-vitamiinit sekä hedelmähapot edistävät raudan imeytymistä. Ferronol on hyvänmakuinen vatsaystävällinen vahva rautavalmiste.

Suositellaan: koululaisille, murrosikäisille, kiireisille, laihduttajille, urheilijoille, kuntoilijoille, kasvissyöjille, toipilaille ja ikäihmisille sekä odottaville ja imettäville äideille.

Ainesosat: vesi, makeutusaine hedelmäsokeri, punaherukka-, mustaherukka-, puolukka- ja viinirypäletiiviste, hivenaineet (rautasulfaatti ja magnesiumoksidi), omenahappo, nokkosuute, ruusunmarjajauhe, vitamiinit (C, B2, B1, B6, foolihappo, B12), säilöntäaine kaliumsorbaatti.

Ei sisällä hiivaa, hunajaa, alkoholia, laktoosia eikä gluteenia.

Että semmosta.

sannis: sama määrä työpäiviä jäljellä - jeejee!

Ihanaa, että taas on viikonloppu edessä! Nyt viikonloppuna on viimeistään aloitettava pakkailemaan, kun viikon päästä on muutto!! Hitsi, miten nopeasti aika menee, muistaa vielä kun ajatteli, että muuttoonkin on vielä monta kuukautta... noh, nysse on sitte käsillä. Täällä oli joku muukin jolla oli muuttohommat edessä, en vain nyt muista kuka se oli... mutta tsemiä vaan sinullekin! Koitetaan ottaa rauhallisesti =)

Tänään on neuvola. Aion kysyä, jos saisin lähetteen hiivatutkimukseen. Täällä oli joku muukin aiemmin, joka hämmästeli, että onko tullut hiivaa jo suuhunkin :/ Mulla on ilmeisesti kans... joka aamu on sellasta valkosta mähmää kielessä ja poskien sisäpinnassa... lähtee hammaspesulla pois, mutta aika ällöä... Onko kellään kokemusta moisesta?


Kevätesikoinen ja poju 30-5
 
Kevätesikoinen: Minähän se toinen muuttaja olin :wave: Tosiaan viikon päästä muutto, mutta hyvinhän siinä joulukuun aikanakin ehtii sitten vielä laittaa vauvalle kaikki valmiiksi, toivottavasti ainakin :) Ja raskaana on se hyvä puoli muuttaa, että saa helposti muuttoapua ja muut toppuuttelee "ei ei, älä sä nyt tee mitään". Voi hyvällä omallatunnolla toimia työnjohtajana;)

Pitäisikin tästä lähteä työpaikalle morjestamaan työkavereita ja hakemaan muuttolaatikoita. Sade ei vaan inspiroi lähtemään ulos :(

Onko jollakin muulla muuten (jatkuvaa) päänsärkyä? Mulla on nyt varmaan viikon jatkunut, tosin hyvin lievänä, mutta kuitenkin kiusallisena. Luin jostain, että raskaana ollessa päätä särkiessä pitäisi tarkastuttaa verenpaineet?! Tosin tää on varmaan ainakin osin stressistä johtuvaa, mutta kuitenkin...

PG ja tilleri 33+4
 
Mulla taitaa kasvaa kaktus kurkussa :kieh: tuntuu, että koko kurkkureikä on tukkoinen eikä henki kunnolla kulje. Nyt vaan sohvalle makoilemaan sen minkä lapset ja selkä antaa periksi, mä haluan selättää tän taudin ennen kuin pahenee!!! :/

Ananaskirsikka+Einari 35+5 :heart:
 
Raudasta Tästä linkistä löytyy tietoa, mistä ruoka-aineista saa tehokkaimmin rautaa: http://www.vegaaniliitto.fi/esitteet/rauta.html (taulukko aivan sivun lopussa)
Tuosta vois olla apua, jos ei rautavalmisteet sovi... Mun suosikki oli maapähkinät ja rusinat! Huono hempan aikaan napostelin niitä pitkin päivää ja välillä c-vitamiinia kaveriksi. Tein myös linssikeittoa lipitettäväksi kun siinä näyttää olevan tuota rautaa aikalailla.

(.) Kylläpäs masussa on taas kaikenlaisia tuntemuksia... ilmeisesti supistelee. Tuntuu jo tuolla alapääsäkin...

Tica & Veeruli 32+4
 
Huomenta kaikille mammoille :wave:

Täällä vietellään jo kolmatta lomapäivää ja meidän "operaatio eteinen" alkoi eilen. Tarkoitus on levyttää, kitata, hioa ja maalata tuo eteinen ja eilen saatiin jo levyt seinään. Helppo homma se ei ollut, varmaan kuudetta tuntia sitä kaikenkaikkiaan väännettiin ja muutama oikein mojova riitakin saatiin aikaseks. Mun oli pakko välistä lähteä lenkille vähän hengittelemään, etten olis ihan räjähtänyt :kieh: Me ei ilmeisesti pystytä miehen kanssa tekemään mitään remontti-juttuja yhdessä, heti on ilmiriita valloillaan :whistle: Kovasti ihmettelen ettei tullut eroa silloin, kun tää talo ostettiin ja täällä tehtiin remppaa melkein 24/7 ja vieläpä töiden ohessa!

Muuten oma olo aika hyvä, alaselkä kramppaa edelleen pienimmästäkin puuhasta, esim. imurointi on yhtä tuskaa, mutta tehtävä se on :kieh: Masuasukki jytää menemään jo melkosia aikoja ja välillä tuntuukin, että nukkuuko se ollenkaan, mutta on täällä niitä rauhallisempiakin päiviä ja sillon taasen huolestuu et onhan kaikki varmasti hyvin kun mitään ei kuulu :p

Tänään oli tarkotus pakata koirat ja kamat ja lähteä viikonlopuksi mökille, mutta taidetaan jättää väliin, kun tota vesisadetta on luvattu vielä huomiseksikin koko päiväksi :/ Missä on lumi ja pikku pakkanen?

Monella täällä on jo ihan kiitettävät viikot ja ennenkun huomataankaan alkaa jengi jo jakaantumaan, ihanaa, ei enää hirveen pitkä aika mammat :hug:

-Dolly04 ja masuasukki 29+4
 
Se olisi eka äippälomapäivä tänään :wave:

Sen kunniaksi lähen johonkin syömään, nami! Saa nähä on isäpuoli järjestäny jotain kun sillä tänään 4-kymppiset!

Labrassa aamulla käyty ja katsotaan josko sais tuloset tänään.

Pippur1 ja masumuru 35+1
 

Yhteistyössä