***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Alkuperäinen kirjoittaja sixkids:
millä viikoilla teillä on vauvat vielä kääntyneet? Sain ajan äitiyspolille 4.12 tarkitukseen.
Mulla tuo kolmonen kääntyi muistaakseni n. rv 35. Einari oli nyt viime käynnille jo kääntynyt raivotarjontaan eli rv 33+2. Lääkäri kyllä sanoi, että uudelleensynnyttäjän vauva saattaa heitellä volttia pidempään kuin ensisynnyttäjän, kai siellä jotenskin on sitten kuitenkin enemmän tilaa, tms...?
 
Moi!!!!
Miekii sain tytön pitkästä aikaa nukkuu jo vähä aiemmin, nyt on omaa aikaa runsaasti ONNEKS!!!!
niin neuvolassa kävin ja kun on ollu alavatsalla erinäkösii tuntemuksia niin sanoi etttei rehkimistä suurempia ponnisteluja ym sellasta. ja otettava muuan viikko rauhassa ettei ennenaikaisesti synny vielä.

Painoo tullu 875g/viikko arrrggh :kieh:
rr 128/74
hb 115
pissa ok
RT
LIIKAA TULI SYÖTYY MAKEETA!!!! nyt en oo tänää syöny ku yhen palan suklaata :saint:
 
Iltoja!!

Kyllä on täälläkin nauraen luettu näitä peräpään juttuja :LOL: tosin samalla hiukan kauhulla kun munhan täytyy käydä synnytystapa-arviossa edellisen synnytyksen takia :eek: että katsotaan sitten mihin reikään tampereella on tapana nyrkki laittaa |O

Mimonmami ja pippur1 :hug: muille myös jaksamista tasapuolisesti eri vaivojen kanssa :hug:

Minä nukun kyljelläni kahden tyynyn kera, toinen pään alla ja toinen jalkojen välissä.. siis sen mitä tässä nyt enää nukkuu, kun levottomat jalat vaivaa, krampit, lonkkakivut, selkäkivut, vessahätä, levoton poika yms sellasta pientä.. Siis väsynyt mamma täällä.

Täällä odotellaan kans isokokoista lasta, esikoinen oli sen 4.7 kg. Tosin tätä on nyt sanottu pienemmäksi että tiedä sitten, sen näkee kun syntyy. Yleensähän ne kai on seuraavat isompia, mutta voihan se mennä toistekin päin. En hirveesti luota kyllä arvioihin kun esikoisesta sanottiin 3.8 kg, tosin lääkäri sanoi että tuntuu käteen kyllä isommalle ja sillon synnytysvastaanotolla nuori kätilö kokeili ja ilmeestä näki että hän tunsi kans isoksi, sanoi sitten vaan että joku 4 kilonen.

Mä en käsitä tota jos ne kieltää mieheltä pääsyn synnytykseen :eek: Menee jo liian pitkälle, toki ymmärrä jos olis kipee mutta terveenä, voi haloo!!! Taysista ne ainakin kotiuttaa sitä tahtia nykyään ettei sinne kerkiäiskään varmaan isäkään katsoon, mitä oon juttua kuullut. Siis edellyttäen että kaikki on ok tietysti.


Täällä on tullut touhuttua yhtä sun toista kovin ja supistuksiakin tullut jokusia illassa. Siivota ja järkkäillä pitäs jos vaikka ja mitä ja asioilla ravata. Kohta tulee onnesta palautukset ni tehdään sit pari kauppareissua ja hoidetaan loputkin pois alta, ja ite pääsee kampaajalle pitkästä aikaa =) Eka koneellinen vauvan pyykkiä pesty, ja villavaatteet neulottuna, jippii.

-c- 32+5
 
Ihan selvästi alkaa työnteko ja uuden ihmisen perehdyttäminen haittaamaan palstan seuraamista! :saint: Aamulla kävin pikaisesti täällä lukaisemmassa eiliset.

Mutta että jaksoin nauraa reikäjutuille. Onneksi tuli täällä aihe esiin, tiedän laittaa jalat ristiin ja vaatia ettei sitten mitään yllärihyökkäyksiä kun tehdään synnytystapa arviota. Ei ollut tullut pieneen mieleen että peräaukkoon tuikkaavat tai että nyrkillä kokeillaan - huhuhh.. Kaikkea naisen tuleekin kestää!

Zuh - vau! Mukavasti olet saanut aikaiseksi eri juttuja. Olen vähän kade... :/ No, kohta se äitiysloma alkaa täällä (enää 9pv!) ja pääsee puuhailemaan kaikenlaista. Kunhan ei sitten menisi päivät pelkäksi nukkumiseksi. Viikonloput on ainakin olleet melko väsyneitä. Lankaa villahousuja varten olisi ja pino kankaita joista alkaa puuhata pinniksen pehmusteita ja vaatteita vauvalle.

Millinka - Lonkkavaivaa alkaa olla mullakin. Koiran lenkitys reissut on alkaneet lyhentyä kun lonkkiin sattuu. Ei onneksi ihan tikari -meininkiä, mutta ei kaukana.

Töissä on meidän osastolla 6 ihmisestä 3 kipeänä. Sikaflunssaa todennäköisesti. Olen ollut tosi helpottunut että otin rokotuksen. :whistle:

Lili 32+3
 
täällä tänään käyty äippäpolilla ja masukki oli ottanu nyt kasvu pyrähdyksen :D kahdessa viikossa oli painoa tullu 500g ja sillä pompattiin alakäyriltä keskikäyrälle, eli voipi olla että sittenkin 3kg menee rikki... kaikki oli onneksi hyvin mut kasvua seurataan tiiviisti kahen viikon välein raskausdiabeeteksen takia... parina yönä ollu ylävatsa hieman kipeenä, ei kai mitään vakavaa? unohdin päivällä kysyä siitä ku ei vielä kovin tuskasta oo ollu :/ synnytys on alkanu pelottaan ku en oikein tiedä kumpi ois parempi, alatiesynnytys vai sektio ku aiemmasta sektiosta ei oo kulunu ku hieman yli vuosi ja jostain luin että supistukset sattavat aiheuttaa kohdun repeämisen :(

täällä on vuolaasti itketty ku luin marraskuisista enkelitytöstä :'( aivan kauheeta!!! ei toivois kyllä kenellekkään sellasta kokemusta mut sitähän ei tiedä koskaan mitä elämä tuo tullessaan, valitettavasti :( voimia toivon koko perheelle raskaassa surussa!!! :hug:

mulla on jotenkin ollu tunne että tämä akka viettää jouluaaton sairaalassa ku sen nimen omaan haluaisin olla kotona :LOL: sen jälkeen sais syntyä masukki asukiksi :heart:

nyt taitaa tämä mennä rennie paketilla ja parkkeerata mahan kans vaakatasoon, jos sieltä vielä ilta jumpat tulis =)
 
Kamalaa!!! Jos synnytystapa-arviossa tunkeudutaan 2:seen! Esikoisesta tehtiin muistaakseni vain ultra, en tiedä vaikuttiko lapsen perätila mutta siellä todettiin ahdas lantio- näin ollen oletan ja toivon pääseväni nytkin sektioon. Tuo arvio on viikolla 36, tarkentuu varmasti huomisessa neuvolassa sen ajankohta. Kyllä synnytys pelottaa, oli tapa kumpi tahansa niin puudutuksessa oli viimeksi ongelmia ja sitä pelkään nyt että menee automaattisesti nukutukseen :'( mies ei sen vuoksi sitten saliin päässytkään, salivaatteet oli jo päällä.

Tota kauhulla odotan että tuleeko phks:aan kielto isillekin, en kestäisi, vierailukielto tulikin jo viikkoja sitten rs-viruksen takia. Itku tuli esikoisestakin jo 2. iltana niin entäs jos nyt makaisin siellä lähes yksin,jopa viikon jos sektio :'( Lehdestä luin että osa sairaaloista oli isillekin kiellon pistänyt koska olivat tulleet osastolle nuhassa, ääliöitä on tollaset jotka ei ajattele :kieh:

Äippäloma alkoi eilen,eka lomapäivä sujui ihan hyvin. Totuus valkenee myöhemmin etten töihin menekään... Vauvalle ei olla laitettu mitään valmiiksi, eipä niitä kamojakaan vielä ole. Vaatetta alan pesemään pikkuhiljaa, ja voin rauhassa varmaan pestä kaikki 50 senttiset kun eihän tähän kroppaan voi kovin isoa vauvaa mahtua :whistle: Esikoinen 3044g/47cm, oli se suloinen kun hukkui 50cm vaatteisiinkin :heart: Kelasta ei ole päätöstä tullut, vein vikan tuntilapun ma ja sanoin et vauhilla Kelaan todistus. Tajusin sitten et Kela luulee etten ole maksanu jäsenmaksuja,niin lukee netissä, niin kirjotin sinne että maksan ne itse- tosta tulee hidastusta varmaan.

Kyllä on joillakin jo sen verran viikkoja että h-hetki lähestyy =) Tuntuu hassulta että osalla on vauvat jo jouluksi, kun itse (oletettavasti) siirtyy uuteen vuoteen vielä yhtenä kappaleena.

Neuvolan jälkeen lisää, hyvät yöt!

santtu ja iita 31
 
Prinsessa-06 Tarkoitatko liitonjäsen maksuja? Nehän ei kelalle tavallaan kuulu mitä kautta maksat mutta vaikuttaa siihen laskentaan. Eli tarkista sitten että ovat huomioineet sen että itse maksat, ettei vain mene niin että tulkitsevat ettet kuulu mihinkään liittoon.

pippur1 Vielä tuli mieleen illalla kun mietin sinun "kohtaloa", että eihän niiden sieltä Helsingistä tarvii Turkuun sitä todistusta laittaa, vaan ihan voivat sinne Helsingin päähän kelaan sen toimittaa.
Ja kyllähän sen pitää olla niin että kun sinä olet hakemukset jättänyt niin menet tietysti ohi sen jälkeen jätetyistä koska olet jo siellä jonossa mutta "odotus" tilassa.
Toivottavasti se nyt menee nopsaan.

(.) Täällä onkin tänään neuvola päivä tänään. Huomenna alkais sitten virallinen äippäloma :)

Enie + Nörtti ja Hissu 34+3
 
Mua ärsyttää kun tunnen olevani tulossa kipeäksi - miksei se tule jo päälle?! Varmasti heti kun mammiksen alotan, niin samantein oon sänkypotilaana ainaki kuukauden. Jotenkin aina menee niin, että kun loma alkaa niin meikäläinen on kipeä. [Mahdollinen stressin laukeaminen?] Nyt on semmonen jännä tuskanhiki, aivastelen ja saa niistellä nenäänsä. Ahristaa, mutta ei oo pokkaa ottaa saikkua "tämän takia".
 
Taas on ontelot tukossa |O Helvetti koko vuosi menny tukkoillessa. Onkohan tää hometalo?? Se selittäis miks kaikki ollu jatkuvaan kipeenä.
Väsyttää pirusti, ehkä tässä kohta herää.

Mukavaa päivää kaikille :wave:

mulish ja hippula 29+5 ( kohta täällä viimein päästään 30 :D )
 
Kuittaan luetuksi. Hyvät naurut sain teidän reikä-jutuista :LOL: Piristi kummasti muutoin synkkää mielialaa. Kaikennäköistä harmia elämässä osunut kohdalle.

Kukas se kyselikään vauvan kääntymisestä? Mulla kääntynyt yks heppu vielä 35 viikolla, silloin jumppasin terkan ohjeitten mukaan siten, että makasin lattialla ja nostin jalat sängylle ja peffaa hintrasin ylöspäin kohti sängyn laitaa. Tämä siksi, että vauvelille tuli lisää tilaa, jollloin mahtui heittään vielä voltin. Siinä asennossa ei kyllä kauaa pysty olemaan. Mut jos on vähän lapsivettä tai esim. lyhyt napanuora ym. niin vauva ei kyllä sit käänny vaikka seisois viikon päällään...

Tänään olis siivouspäivä. Joten :wave:

Tammiska :heart: pikkumuru 30+0 Ja poksuu niin, että masu kohta repee :whistle:
 
eipäs mitään ihmeitä tänne...

tinzus mulla ainakin laukes stressi pari päivää sen jälkeen kun jäin töistä pois. Samoin tein kurkkukipeä, flunssa ja vetämätön olo. Kävin lääkärissä ja diagnoosi oli toi stressi systeemi. :)

 
Moikka moi taas kaikille!


On: ei kummempia, liitoskivut on ihan kamalia ja on jo ruvennut supistelemaan.. saas nähdä kuinka pitkälle päästään.. pysyis nyt pari viikkoo ainakii vielä.

Miehen työkaverin vaimolla oli laskettu aika 6.12 ja mies oli toissapäivänä aamupäivällä töissä selittänyt et varmaan menee yliaikaseksi ku ei oo mitään oireita ollut vielä.. sitten yöllä meni vedet ja 14tunnin päästä olikii jo vauva sylissä. :heart: Ihanaa miten arvaamattomasti tää elämä heittelee. Nyt hommia jatkamaan ja hakemaan toinen kuppi kaffea.

Hyvät päivän jatkot kaikille

jenninho+masukas poika 34+4
 
Heips!

Mulle on tehty esikosta synnytystapa arvio ja eikä siinä mitään kakkosta sörkitty :D
Nyrkillä "painettiin" tohon pimpsan päälle eikä se ollut mikään epämielyttävä kokemus. Lähinnä se lääkäri kokeili sillä nyrkillä jotenkin niitä lantion luita tai jotain.. en muista tarkkaan kun siitä on jo aikaa. Kakkosreikää on lääkäri sörkkinyt kun tutki häntäluun asentoa :x

Tänne sain uudet liivit viim perjantaina. Ja todella hyväntuntoiset ovat päällä! Voin jo arvata että kun maito alkaa nousta ym niin ei varmasti purista eikä ahdista. Hyvä ostos. voin suositella! :)

täällä supistelee edelleen ja aika kipeesti. :( nyt olen kolmena yönä herännyt kipeisiin supistuksiin. :( mullahan oli viime viikolla kontrollissa toi kohdunkaula jo pehmyt ja ulkosuu auki.

:hug: :hug: näin yhteisesti kenellä oli vastoinkäymisiä ja kipuja. surua ja murhetta.
en muista erikseen kun oli paljon lukemista mutta haluan elää hengessä mukana. En ole pystynyt olemaan koneella ollenkaan noiden suppareiden takia niin olen tippunut vähän nyt teidän jutuista.

samariini ja o 30+1 jei!! maaginen virstanpylväs saavutettu
 
Huomenta.. huonosti nukuttu yö jälleen takana.. eipä sitä juuri muuta enää öisin tee kun kieriskele kyljeltä kyljelle ja sekin kauheen puhinan ja ähinän tuloksena.

Enie Joo no kattoo et mitä ne nyt siellä tekee ja tuleeko se päätös sitten nopeesti. Toivottavasti. Onneks nyt vähän helppaa nuo veronpalautukset kun tulee enskuun alussa.

Huomenna mullakin alkaa äippäloma vihdoin ja viimein. Tosin onhan tässä lomailtukkin jo kauan.
Tänään myös neuvola iltapäivällä.

Pippur1 ja masumuru 35+0 POOOOKS!!! Toivottavasti ei menis enää kauaa et tulee ulos.
 
POKS 33 :heart:

Tänään tuli aika tonne äippäpolille. 1.12 pitäisi sitten sinne mennä.
Pääsen pitkästä aikaa kattomaan ultralla vauvaa :D

Minulle tehtiin kans esikoisen aikana toi synnytystapa-arvio. Kuvattiin ja sit vielä lääkäri koitti nyrkillä hellästi painaa mahtuuko vauva tulemaan.
Ei kyllä sattunu lainkaan.
Peräaukkoa ei kyllä onneksi kukaan oo ikinä sörkkiny.

Mua on alkanu kans toi synnyttäminen hieman pelottamaan. Ja varsinkin se, että ehditäänkö sairaalaan ajoissa.
Lapsille pitää kuitenkin hakea tänne joku hoitaja niitä kattomaan. Siinäkin menee oma aikansa ja sitten vielä ajaa sairaalaan.
En minä autoon halua synnyttää enkä millään haluaisi ambulanssilla ilman miestä mennä.

Semmosta tänne.
Hyvät päivän jatkot kaikille

lokakuu10 ja saukko 33+0
 
Moiksista.

Minä olen nyt täällä kotona etupäässä, kun tosiaan meillä on nyt meneillään projekti "sikiksen välttäminen" käynnissä kunnes tytön rokotuksesta on 2 vikkoa. Hullun hommaa ehkä, mutta mitäpä siitä. Musta tuntuu, et ne tytön päiväkodissakin huokaa helpotuksesta, kun kerran siihen sikikseen kuuluu tyypillisesti nopea kuumeen nousu korkealle, ja meidän neitillä se tietäis 99 % varmaa ambulanssikeikkaa. Tosin eihän se tarkoita sitä, ettei saa sitä sikistä muuta kautta, saati sitten mitään muuta tautia päiväkodissa ollessaan, mutta olemme sitten ainakin kaikkemme tehneet sen välttämiseksi. Näillä näkymin tytsillä onkin sitten vain 2,5 viikkoa päivähoitoa jäljellä kun palaa sinne takaisin, koska jos kaikki menee hyvin vauvan kanssa, niin irtisanomme sitten päivähoitopaikan.

Eilen yritin muka opiskella tytön kotona ollessa, mutta ei siitä tullut kyllä suoraan sanoen YHTÄÄN mitään. Neiti on niin sosiaalisessa iässä, ettei osaa itsekseen leikkiä sitten ollenkaan, koko ajan on jotain asiaa äitille. Joten ajattelin tänään keskittyä noihin ikuisuuskotihommiin, kuten vauvan vaatteiden pesuun ja kaappien järjestämiseen joita ei muuten koskaan jaksa, siinä saa neitinkin pidettyä kiireisenä kun "auttaa" äitiä. =) Opiskelen sit illalla vasta kun mies on tullut kotiin, ja se saa kyllä sit luvan tosiaankin antaa mulle koko illan aikaa!

Eilen ekaa kertaa tuli sellainen fiilis, että mitäpä jos se vauva oikeasti tulisikin aiemmin kuin laskettu aika on. Esikoinen syntyi 41+0, ja siksi olen olettanut, että yli tääkin menee, mutta periaatteessa eikös täysiaikainen raskaus ole jo 38+0 - 42+0, joten pitänee siihenkin varautua että tulee aiemmin. Mulla kestää noi koulukiireet joulukuun 18. päivään asti, joten vasta sen jälkeen voi olla vähän kiire saada niitä vaatteita, petivaatteita yms. rättejä pestyä ja järjestettyä (silloin on jo 38+2 tai jotain sinne päin). Silti kyllä ihan kympillä toivon, että vauva tulee vasta joulun jälkeen, jotta saamme viettää mukavan joulun miehen ja esikoisen kanssa.

Mitäs tässä muuta, selkä vaivaa, kuten monia muitakin. Särkee enimmäkseen öisin, mutta välillä myös päivisin. Makaaminen on ihan myrkkyä sille, siks yöt on tuskaa eikä tahdo saada nukuttua.

Pahoinvointi tuntuu vain lisääntyvän, taas lensi laatta oikein kunnolla aamulla, ja joka aamu alkaa yökkäilyillä. Mielenkiintoista, täytyy mainita sille neuvolalääkärille, toivottavasti tää ei ole merkki mistään kummallisesta. Muuten olen voinut nyt ihan hyvin.
 

Yhteistyössä