***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Olen ihmetelly ku kaikki puhuu et tää tilttailee...nyt se tapahtu sit miulle pitkän tarinoinnin jälkeen :kieh:

Lyhennettynä:

Enie&Zaara: Toivottavasti pikkuiset pysyy hetken vielä kyydissä :)

Niiz: No hyvä ettei tartte enää siunkaa kärvistellä töis kipujen kans...joo kyllä ne pihal tuntuu kyl välil olevan...miult ne on kuiteski hempan mitannu melkein joka kerta...
Joo olisha se kiva tietää et edes jotai arviota,ettei iha "sokkona" mentäis...

Itselläni on munuaisultra 2 joulukuuta,siinä vois lääkärille vinkata et voisitko samal kattoa minkä kokonen miun pulla tuol kyydis on :LOL:

Jens:
saikulle vaan jos siltä tuntuu,ei kannata itseään turhaan "rääkätä"

Väpä08: Toivottavasti kaupat syntyy =)

Imppuli
: Koita jaksaa,varmast aika rankkaa...itse en tie miten jaksais tähän viel jonkun muuton,huh hu...ei käy kateeksi :hug:

Joku kyseli sairaslomasta,itse jouduin jäämään jo ekan kerran lokakuun alusta...sit yritin muutaman päivän töis ja sito lääkäri laittoki lppuajaksi saikun. Työnantaki sano et mix turhaa rääkätä itseään...onneksi meillä oltu niin ymmärtäväisiä...kun täällä lukenut nii joukkoon mahtuu totaalisia idi*******...

Rentouttavaa viikonloppua kaikille =)

Tiituli&pulla 33+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja millinka:
Kun väsyttää, mutta ei pysty nukkumaan alkaa v*tuttaa |O

Eipä mulla muuta :ashamed:

Paitsi, että mukavaa viikonloppua :D
Täällä ihan sama juttu! |O Eilen kolmelta ylös, tänään sentään viiteen sai nukkua :| Ja jos vaikka itse yrittää vaan pysyä siellä sängyn pohjalla niin eikö masussa herätä kunnolla ja aloitella aamujumpat (tai yöjumpat, ihan miten vaan).

Neuvolassa muuten tästä kun sanoin, että aika huonosti tulee nukuttua ja tosiaan heräiltyä jo kolmelta kokonaan ylös niin kommentti oli vaan että hyvähän se on jo totutella yöheräämisiin :eek: Hmm, ehkä tuon olisi ehtinyt totuttelemaan sitten vauvan synnyttyäkin, aika turhalta tuntuu tässä vaiheessa heräillä yöllä, etenkin jos ei ole mitään syytä.

Jens kyllä sitä saikkua kannattaa hakea, jos siltä itsestä tuntuu. Itse olen aika paljon ollut jo saikulla selkävaivojen ym. takia. Ja luulen, että loppuraskaudessa saikkua kyllä saa jo ihan sen takia, jos tuntuu ettei vaan jaksa. Meidänkin työpaikalla on oltu todella ymmärtäväisiä, niin esimiehet kuin suurinosa työkavereistakin. Paljon olen saanut kuulla muilta omia raskauskertomuksiaan ja miten ovat jääneet saikulle jo aiemmin kuin minä; se jotenkin lohduttaa eikä tule itselle niin syyllistä oloa.

Tsemppiä kaikille muuttajille, voin vaan kuvitella miten raskas juttu se on (se kun on niin iso juttu jo ihan muutenkin saatika raskaana!).. Itsellä tekee tiukkaa jo tuo pelkkä kaappien siivous :ashamed:

Lumi ja Lilliputti 33+5
 
Hipkukka Joo, olen insuliineillä, tosin minulla on tablettihoitoisena ollut vuoden verran 2 tyypin diabetes ennen raskautta...tosin siinäkin vain aamusokerit oli koholla ja lääkityksen alkua mietittiin pitkään. Nyt elänkin toiveissa että jos osais tän kautta laittaa sen aamun sokerin ruokavaliolla kohdalleen ettei tarvis enää niitä tabletteja kun vauvat on syntyneet.

Tuopa olikin hyvä tieto, että siinä on sellainen hommeli. Etkä lisännyt mitään huolta =)

Tämä on kyllä mahtava foorumi kun täällä saa melkeinpä joka päivä jotain uutta tietoa, ja kiitokset siitä kaikille palstalaisille.

(.) Suht mukavasti nukuttu yö takana. Yhdesti vaan supisti kovasti kun erään vessa reissun jälkeen palasin takas nukkumaan. Siinäkin tosin minun piti ponnistamalla itseni heijata sänkyyn kun kissa valtaa aina sängyn niin ettei sinne voi normaalisti mennä.
Ei tunnu 180cm leveä sänky missään kun kissa vie siitä sen 60cm niin me nukuttaan sitten miehen kanssa loppu osalla :LOL:

Eilisestä alkaen taas tehnyt mieli joulutorttuja, saattaapi olla että uuni lämpenee jälleen tortunpaistoon tänään :whistle:

Saas nähdä mikä on nuorimmaisen kunto kunhan herää. Eilinen meni tosiaan iltapäivään asti että kaiken oksensi ja nousi kuume, mutta sitten jo illalla alkoi pysyä sisällä joten toivottavasti olis jo parempi vointinen.

Mukavaa lauantai päivää ja tsemppia kaikille muuttajille, ei käy kyllä kateeksi lainkaan.

Enie + Nörtti ja Hissu 34+5
 
Mullakin nukkumisen kanssa niin ja näin, taitaa olla kaikkien vaivojen lisäksi myös hormonit, jotka tässä vaiheessa tekevät tepposiaan. 6 tuntia on ihan maksimi, mitä pystyn nukkumaan vuorokaudessa, sit herään väkisin. Tänään nousin viideltä aamulla kirjoittamaan yhtä opiskeluihin liittyvää raporttia. :ashamed:

Mut sitä en käsitä, et toi meidän 2-vuotiaskin voi nukkua noin vähän! Aika vähiin jää oma aika, kun neiti ei nuku nykyään päikkäreitä juuri ollenkaan (eilenkin joku 30 min max), ja silti yöunet vain alle 10 tuntia, tänäänkin heräsi jo ennen kuutta! Onneksi olin itse jo hereillä, ettei v**uttanut, mut vähän kauemmin olisin voinut rauhassa sitä raporttia tehdä. Sitten neiti on aamusta asti ollut ihan hyperaktiivinen, hirvee meno päällä, juoksee vaan ympäriinsä jotain tavaroita yhteen paukutellen ja hyppii sohvalla. Onkohan sillä ADHD? :eek:

No mitäs tässä, mulla on jo tän päivän ruoka uunissa, ja mies silittää työpaitojaan, siis vähän yli 8 lauantai-aamuna! :LOL:

Mua ei kyllä öisin/aamuisin edes väsytä, vaikken nukukaan paljoa, mutta pelkään sitä, miten tää kostautuu sitten, kun vauva on syntynyt. Että tuleeko sitten jossain vaiheessa ihan yliväsymys.
 
Se ois taas uus pvä..
Eilen kävin rattaita työntelemäs kuopuksen kans tuol loskassa, kävelin n.puol kilsaa ja ARGH..nivuset meinas sanoo ittesä irti. Ei käy lenkkeily mulle enää! :/

Tänää pitäis illast taas lähtee hirvipaistille..se ko onki mulle nii vastenmielistä :LOL: siis toi syöminen.
Taijan ruveta torttujen paistoon ja laittaa isommat viemään niitä sit naapuriin aamukahveille. Isännän setä vaimosa kans asuu tos naapuris ja ovat nii mielellään ko meijän tenavat siel ramppaa. Heille ko ei ikinä siunaannu lapsenlapsia, ni nää meijän kauhukakarat o korvike :LOL:

Mut ny liukenen paikalta..

Pörri ja Pätkä 30+2(tuntupa kivalta laittaa rv 30!!)
 
väpä Toivotaan, että kaupat syntyy =)

Tsemppiä kaikille joilla univaikeuksia. :heart:

Itselläni kun tuntuu tuo unimaistuvan vaikka kuinka. 10-11 tuntia tuntuu menevän ilman ongelmia. Käyn sen 1-2 kertaa/yössä vessassa.
Meilläkin noi karvaiset tuppaa tulemaan sänkyyn. Sitten kun ne nukkuu niin älyttömän leveästi. :)

Jospa tänään ei tulisi vettä niin pääsisi hiukan ulkoilemaan. :)

 
Huomenta mammat! Uunissa karjalanpiirakoita ja kohta aamusaunaan!

Tiukun äiti: Olit huolissasi noista sykkeistä. Meillä on ollut kehitys ihan samanlaista, eli alkuun oli yli 150 sykkeitä ja nyt viime viikon neuvolassa "enää" 134. Kuuluu asiaan, sanoi terkkari. Laskevat vielä tästä ennen synnytystä. Poikavauvoilla sykkeet on kokoajan vieläkin matalammat kuin tytöillä. Eli älä ole huolissasi, kaikki on varmasti ihan hyvin! :hug:

Millis1981 ja muut nukkumisesta kirjoitelleet: Kyllä maistuu uni täälläkin. Viime yönä meni taas 10 tuntia, että hujahti. Yhdellä pissatauolla. Sitten saatan vielä vetästä parin tunnin päiväunetkin siihen kylkeen =) Koira tulee mullakin usein aamuyöstä kainaloon, mutta ei se mua häiritse. Se tykkää tulla ihan mahaan kiinni. Olen lukenut jostain, että eläimet kuulevat vauvan sydämenlyönnit, ootteko muut kuulleet tällaista??

Onpas nälkä, saisvat jo piirakat valmistua! Kivaa viikonloppua kaikille!!

mamma ja Kirppu 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ullis82:
Koira tulee mullakin usein aamuyöstä kainaloon, mutta ei se mua häiritse. Se tykkää tulla ihan mahaan kiinni. Olen lukenut jostain, että eläimet kuulevat vauvan sydämenlyönnit, ootteko muut kuulleet tällaista??
Varsinkin raskauden loppuvaiheessa sydänäänet voi helposti kuulla ilman apuvälineitä, kun vain laittaa korvan mahaa vasten. Itseltä tuo tuskin onnistuu :LOL: mutta mies voi kokeilla, josko kuulisi. Esikoisen odotusaikana meillä mies kuunteli aina välillä sydänääniä. Varsinkin neuvolan jälkeen, kun itsekin tiesin missä vauva oli, löytyi äänet helposti.


Pitäs kerätä kamppeet kasaan ja lähteä taapero-uintiin. Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen mukana ollut. En ennen jälkitarkastusta viitsinyt mennä, joten poika ja mies on kaksistaan käyneet. Ja sieltä kun päästään kotiin lähdenkin sairaalalle.

 
jee, tänään taas tasa viikkoja eli 32 täynnä =) mihin tuo aika rientää...
täällä kans nukutaan ahtaasti ja huonosti, neiti kömpii yöllä keskelle ja tottakai sitä nukutaan poikittain :kieh: mut onneksi on tottunu nukkuun pienessä tilassa, ensin oli 2 kissaa jotka valtas reuna paikat molemmin puolin ja sit oli tanskandoggi joka nukku aina vieressä, sillä tosin oli tapana varastaa tyyny ja peitto :LOL: mut enpä tuota sillon sinkkuna valittanu..
jotenkin pitäis saada aamu käyntiin ja alkaa siivoileen ja SIT MÄ LAITAN JOULUVALOT!!!! tai miehen homma kai se on :whistle:
masukki oli varmaan toista kk pää alaspäin masussa mut toissa yönä heräsin ku meinas jo käydä kipeetä, tais herra pyörähtää asunnossaan ku tuntu että tulee kyljestä ulos ja nyt venyttelee niin että välillä koko kroppa säpsähtää :LOL:
lähtis juomaan kahvia ja katsoon neitosen kans teletappeja ja valmistautus henkisesti suureen siivous urakkaan (jonka kyllä mies pääasiassa hoitaa :LOL: )

majeca+nöpönen 32+0
 
Huomenta vaa kaikille!!!
Eilen kävin illalla äitipolilla/synnärillä kun en tuntenu vauvan liikkeitä koko päivänä ja olin jo ihan hermona ja varma että on jotain sattunu. Sydänkäyrä ok, ja vauvan liikket hyvät.
sit lääkäri katto viel ultralla vauvan kuntoa niin tää oli sitten pyörähtäny PERÄTILAAAN! :kieh: no kaipa se sit sieltä kääntyy viel takas oikee päin.
mutta olin vähän että aijaa kun keskiviikkona oli neuvolassa vielä raivotarjonta.
mulle sanoi sit että vauva painaa 2130g millasii painoarvioita teille näillä viikoilla [/b Eli 30+

NUKKUMINEN mulla kans kaks tyynyy pään alla ja kaks sit jalkovälissä ja vatsan alla. Yleensä saan nukuttuu sellaset 8 tuntii yössä mutta välillä vauva potkii myöhälle ja sit aloittaa heti aamusta. aamu yöstä saaki käydä vessassa jo.

täällä sataa niin kovasti vettä ettei pihalle oo asiaa eli siä päivä!!!

kaneli ja vauva 31+3
 
kaneli87 Meillä on vauva ollut perätilassa koko raskausajan :) istuu tukevasti tuolla mahassa. Seuraavan kerran mennään äippäpolille vko 36 ( joulukuun puoliväli) synnytystapa arvioon jos edelleen PT niin 95% varmuudella Sektio edessä. ...Vauva ei ole ollut oikeassa asennossa kuin muutaman kerran joten huonolta näyttää ---
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87:
Huomenta vaa kaikille!!!
Eilen kävin illalla äitipolilla/synnärillä kun en tuntenu vauvan liikkeitä koko päivänä ja olin jo ihan hermona ja varma että on jotain sattunu. Sydänkäyrä ok, ja vauvan liikket hyvät.
sit lääkäri katto viel ultralla vauvan kuntoa niin tää oli sitten pyörähtäny PERÄTILAAAN! :kieh: no kaipa se sit sieltä kääntyy viel takas oikee päin.
mutta olin vähän että aijaa kun keskiviikkona oli neuvolassa vielä raivotarjonta.
mulle sanoi sit että vauva painaa 2130g millasii painoarvioita teille näillä viikoilla [/b Eli 30+
!

kaneli ja vauva 31+3


Meillä painoarvio rv 32+3 2125gr ja meillä kanssa oli pyörähtänyt perätilaan vaikka kokoaika ollut raivotarjonassa! Rv 36 katsotaan uudelleen ja meillä sitten kanssa sektio edessä koska esikoinen sektiolla. Toivon kyllä ylikaiken että kääntyisi ja en ole nyttenkään kyllä yhtään varma miten päin majailee...
 
SEE pitäiskö tässä alkaa varautuu jos ei enää käänny niin sit sektioon? voi veljet sais kyllä kääntyy. niinku 26 viikosta lähtien ollu raivotarjonnassa nii nyt sit perätilassa mutta eri tavalla tuntuu liikkeet vähä joka puolella vatsaa kun aiemmin se oli se tietty kohta mihin potki.
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87:
SEE pitäiskö tässä alkaa varautuu jos ei enää käänny niin sit sektioon? voi veljet sais kyllä kääntyy. niinku 26 viikosta lähtien ollu raivotarjonnassa nii nyt sit perätilassa mutta eri tavalla tuntuu liikkeet vähä joka puolella vatsaa kun aiemmin se oli se tietty kohta mihin potki.
Niin kyllähän se sektio ainakin mun kohdalla on sitten ainut vaihtoehto. Kääntämään eivät helposti rupea koska yksi sektio takana ja vissiin perätilasynnytyskään ei tule tuon takia kysymykseen mulla. Tietysti sulla on eri tilanne jos sektiota ei takana? silloin voivat yrittää kääntää tai sitten katsoa onnistuisko perätilasynnytys, mutta uskotaan ja toivotaan että nää meidän pienet tajuasi kääntyä!!!!
 
Mä luulin jo eilen että lähtö tuli. Iski ihan karmeet supparit mut rauhottupas kuitenki. Tänään sit imuroin niin alko uudestaan. Ei sit tehä mitää :D

Täälläkin viimein päästiin 30!!! POKS
Nyt sit odotellaan sitä 37 :D

Mukavaa viikonloppua :wave:
 
Lauantai-päivää! =)
Nukkumisesta: kuulun myös niihin jotka eivät nuku kunnolla...illalla ei mitään vaikeutta saada unta ja menenkin aina ennen klo22 yöpuulle..no sitä unta riittää sitten 2-3 asti ja vessareissun jälkeen pyörin täysin hereillä.kun sitten vihdoin sais unta niin eikös herätys just soi klo7..pitää koululaiset herättää :kieh:

Vauvan tarjonta mulla aiemmin ollut jo pää lähtökuopassa ;) näillä viikoilla (30->) mutta nyt tämä vauveli on vaan kokoajan riippukeinuasennossa eli poikittain.onhan tässä vielä aikaa kääntyä mut mietityttää jos yhtäkkiä tuliskin lähtö sairaalaan niin leikkaisivatkohan..?

Kai sitä pitäis edes suunnitella mitä ottaa mukaan vaikka aina oon ehtinyt hyvin pakata laukunkin,kun ei ole ollut hätälähtöjä ;)

Eläimet kyllä varsinkin naaraspuoliset eläimet vaistoaa hyvinkin alussa ihmisen odotuksen.Toista odottaessa anoppilan vanha kissarouva käyttäyty mua kohtaan ihan eri tavoin kuin muuten ja päivää ennen synnytystä jouluna istui kuin tatti vaan mun mahan päällä ja kiehnas.tuo kissa jo edesmennyt mutta meidän oma tyttökissa aikalailla samanlainen ja koiratkin erilaisia odotusajan =)

alice in w 32+5
 
Mun selkään sattuu niin kovin, että täällä vaan itkeä pillitän :'( ja flunssa vielä kaiken kukkuraksi. Nuhan ja niiskutuksen vielä kestäisin, mutta tää selkäkipu... :( :kieh: panadolin otin, ei vaikutusta :/

Ananaskirsikka+Einari 35+6
 
Ullis82 Kiitos lohduttavista sanoista. Kaipa tuo on ihan normaalia. Ja olisivat neuvolassa jotain sanoneet, jos jotain häikkää olisi :)
Nyt vasta tuosta kortista siis huomasin, että syke on laskenut. Pitääkin etsiä vanhat kortit ja katsoa, onko niissä sama juttu.
Toivottavasti eivät enään kovasti laskisi, kun onhan tässä vielä aikaa synnytykseen.

ananaskirsikka :hug: Jasksuja :hug:

Olenko mä ainoa, jonka mies on "päättänyt ettei ole enään isä" :ashamed: :(
Siis ei voi yhtään auttaa mua lasten kanssa, eikä kotitöissä :(
Viime yönäkin kun tuo 3 1/2 v sai ihmeen raivarin. (Olisi kuulemma pitänyt puoli neljältä aamulla herättää veli ja sisko..) Mies haukku vaan kuinka olen itse lapset halunnut, ja kuinka olen huono äiti kun en lasten kanssa pärjää yms. :'(
Mä olen melko väsynyt, kun olen nukkunut huonosti, lasten heräilyjen/ valvomisen, hirveen yskän ja sitten vaan raskauden/ pissillä ravaamisen takia. Itse saa nukkua vaikka 20 tuntia jos haluaa, muttei voi antaa mun nukkua edes 30min päiväunia :(
Ja kyllä mieskin kovasti vauvaa toivoi, en tiedä mikä sille nyt on tullut :ashamed:
Välillä tulee tosi paha mieli :( En tiedä johtuuko hormoneista tai mistä :ashamed:
Anteeksi tuollainen "omanapa-valtus" :ashamed:

Minä en ole pakannut ikinä sairaalakassia valmiiksi. Viimeeksi kävikin niin että ottivatkin osastolle, kun olin "raskaumyrkytyksen takia käymässä". Mies sai sitten tuoda tavarat perässä. Olisi varmaan ihan hyvä jotain vähän valmiiksi, vaikka sitten vähän ennen laskettua aikaa :)

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 33+2 :heart:
 

Yhteistyössä