***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Enie hyvä että kaikki kunnossa =)
Ja Pippur1 sulla alkaa olla jännät paikat :D

Mistä sellanen yleinen huono vointisuus voi johtua? Väsyttää, paha olo ja ei millään jaksas olla pystyssä. Ei tarvii ku vessan portaat kiivetä ylös nii pakko heittää sohvalle ittesä lepämään :/
 
majeca: teretulemasta!

Osalla onkin tosiaan jo viikot sitä luokkaa, että alkaa jo jänskättää ja tapahtua! Tuli mieleen, että mää en ole vielä montaa kertaa edes tuntenut supistuksia :| kivuliaita sellaisia en kertaakaan. Saas nähä syntyykö poju kuitenkin kesään mennessä :LOL:

Kevätesikoinen ja poju 30+1
 
Näinköhän myö kohta saadaan lisää vauvauutisia :D zaarasta kun ei ole aikoihin kuulunut,toivottavasti siellä on kaikki kuitenkin hyvin :heart:

Pippur1 toivottavasti nuo supistelut helpottaa ja pari viikkoa vauva vielä malttaisi =) hurjaa kyllä et kahen viikon päästä meistäkin ensimmäiset on täysiaikaisia :eek:

Enie Hyvä et kaikki kunnossa :heart:

Johan taas toimii tääkin palsta,mä kun jouduin viime yönä valvomaan,ku esikoinen oli nähny painajaista ja kuopus sit siihe huutoo heräs ni sitähän ei sit enää nukkumaan saanu,ni kolme tuntii meil yöllä pyöri ti-ti nallet ja nalle puhit telkus ja äiti ois tullu palstailee,mut tääl oliki vaihteeks taas joku katkos :kieh: liekö jokaöistä vai aina vaan ku mua valvottaa :whistle:
Mä sit kasin jälkee pääsin kunnol jatkaa yöunia ja puolille päivin nukuinkin =)
Eilen käytiin ekaa kertaa hoplopissa,kyllä oli kivaa jopa toi meidän nuorempi 1v7kk,oli ihan intona,onneks en yksin lähteny vaan mies oli mukana,mä en ois ikinä pysyny ton neidin perässä,ku mieskin sai mennä tosissaan ja sanoikin et hänellekin tuli hiki siellä touhutessa =)

Mulla vähän toi laiskuus iskeny viime aikoina ja keittiökin sit on sen näkönen,tänään tosin sain jo itteäni niskasta kiinni ja aloin sitä siivoamaan,mut se oliki niin rankkaa,et piti tulla pitämään huilitaukoa :LOL: ei sielt enää onneks paljoo puuttuis,mut ois tää kämppä muutenkin imuria vailla ja ehkä vähän luuttuakin,mut jospa oottais et mies tulee illal kotiin ja laittais sen keräilee tuolt lattialt noi ylimääräset ku itel toi taipuminen ei enää oo sielt helpoimmast päästä :/

Piiuli ja toukka 29+4
 
Voi että jännittää mitä zaaralle kuuluu, toivottavasti kaikki olisi ok.
Viimeksi oli niistä raskausmyrkytys oireista hänellä juttua joten tuli vaan mieleen, että
ei kai vaan ole mennyt pahaksi tilanne, tai sitten laitettu varmuudeksi sairaalaan seurantaan.

Toivotaan että saadaan kohta kuulla hyviä uutisia.
 
Minäkin Zaara kaipailen. melkein viikko edellisestä kirjoituksesta :eek: Olisiko osastolle joutunut?


).( Meitin lapsukaiset voi paksusti :D Tänään on painot aamupunnituksella olleet pojalla 1400g ja tytöllä 1090g. Hirmu ison ja pullean näköisiä lapsia. Tässä tämä suhteellisuudentaju hiukan muuttuu :LOL: Mie koko päivän päivittelin hoitajalle miten pyöreitä lapsia meillä onkaan...

Hipkukka ja lapsukaiset 1kk14pv (31+6)
 
Onpas täällä ollut hurjia juttuja! Alkaa itseäänkin jo pikkuhiljaa jännittämään..mahtaakohan tämä raskaus pian jo oikein kunnolla kolahtaa tajuntaan?? Tai siis tosiasia siitä, että minusta tulee äiti!! Kun välillä tuntuu, ettei sitä vieläkään oikein ymmärrä.

Meillä on mies nyt flunssaisen oloinen, ei kuitenkaan kuumetta. Itsekin töissä niiskuttelin, mutta ihan ok on olo nyt. Eilen illalla oli vatsa tosi kipeä ja vessassa sai juosta varmaan sata kertaa...kai se oli jotain ruoansulatusjuttuja kuitenkin.

Näin viime yönä vauvasta unta: kantelin jonkun toisen vauvaa sylissäni ja olin niin onnellinen, ettei se ollut minun koska se ei ollut mikään maailman nätein vauva..... Apuva! Mitähän tuokin nyt sitten tarkottaa.. Poikavauva se oli kuitenkin!

4 päivää töitä jäljellä!!
Tänään taas supistellut enemmän, ei kipuja kuitenkaan.

mamma ja Kirppu 33+5
 
joukkoon iloiseen!olen lueskellut näitä palstoja jo monta vuotta enemmän ja vähemmän mutta en ole oikein saanut aikaseksi kirjoittaa...elikkäs, olen kahden lapsen äiti Vantaalta. Pojat on 4v. ja 2v. Olen eronnut vuosi sitten ja olen uudessa suhteessa ja odotan vauvaa viikoilla 29+1.

Meillä on possuflunssan podenta työn alla tällä hetkellä :( harmittaa tosi paljon kun itse sain rokotteen (pitkän harkinnan) jälkeen viime keskiviikkona ja miehellä nousi kuume torstaina kera todella kovan yskän. Itsellä alkoi kova yskä ja keuhkot kipeytyi perjantaina.
Lauantaina alkoi hengenahdistus ja oli pakko hakeutua Peijakseen kun tuntui että kotona ei enää voinut olla. Voi kun kävi sääliksi kun siellä odotustilassa oli kaksi pientä lasta, joilla oli silminnähden kova kuume :'(

Pääsin lääkärille tosi nopeasti ja siinä odotellessa se kuumekki alkoi sitten nousta. Lääkäri totesi että hyvin todennäköisesti on sikainfluenssa ja antoi tamiflu-lääkekuurin. Siitä päivästä lähtien olen vaan maannut kotona ja syönyt lääkkeitä. En yhtään pidä lääkkeiden syönnistä raskauden aikana, mutta olo on muuten niin huono ettei pysty edes nukkumaan. Yskä on vielä tosi kova ja kuume laskee vaan panadolilla.

Me ollaan ex-miehen kanssa sovittu, että pojat on kummallakin viikko kerrallaan ja eilen olisi pitänyt alkaa minun hoitoviikko, mutta enhän mä voi olla lähelläkään poikia. Pienempi sai rokotteen samana päivänä kun minä ja isompi vielä odottelee. Poikia on ihan kauhea ikävä mutta heidän parastahan mä tässä ajattelen!nyt yritän saada itseni terveeksi ja pojat kotiin.

Anteeksi pitkä sepustukseni. Tuntui että pitää jollekkin purkautua...Toivottavasti muilla menee paremmin!

Biarritz ja alien 29+1
 
Biarritz Tervetuloa mukaan, mikä sinun laskettuaika on niin laitan sinut tuonne etusivun listaan?

Hipkukka Voi että on ihanaa, miten siellä pienet kasvaa kovasti :heart:
Heille on ihan hyvin tuota painoa tullut, ja varmasti iso tekijä on se että saavat ihan äidinmaitoa eikä mitään korviketta. Tai en minä tiedä, mutta sehän se parasta olisi vauvalle, saati sitten keskosille.

Tuo on muuten totta että tällä alkaa kohta poksumaan enemmänkin varmaan.
Kauheaa kun alkoi itseäänkin jännittämään oma kohta :LOL:
No, siinä käy kuitenkin niin että vielä tammikuussa ihmettelen tämän mahani kanssa milloin ne mahtaa oikein tulla sieltä :LOL:
 
Täällä käyty lääkärillä tänään.. ihan vaan "normikäynti" ettei mitään hätää.
Vauva oli pää alaspäin, mutta toki kääntyilee vielä, lääkäri totesi että on hyvä että on niin päin, ettei ole estettä sille että pystyy olemaan pää alaspäin. Olipas sekavasti selitetty :D
Ultran mukaan vastasi viikkoja, reisiluun ja päänympäryksen mittasi.
Sukupuolta ei pystynyt sanomaan, totesi vain että aika fakiiri saa olla jos tästä pystyy analyysin antamaan. Nyt tuli itsellekkin sellainen olo, että mitäs jos ei olekaan poika.. mut toisaalta, mä toivoisin saavani joskus tytön, kyllähän mä pojankin "huolin", mutta kyllä se tyttökin täytyis saada .. joten ei se niin suuri pettymys olisi vaikka sukupuolenvaihdos tulisi täälläkin! :p
Toivottavasti kukaan nyt ei vedä herneitä nenään, kuinka kiittämätön olen, tottakai toivon että lapsi on terve jne. :)
Kohdunkaulaa oli 3cm ja kohdunsuu oli pehmeän ja kiinteän välistä. Tiedä sitten onko se hyvä vai huono, mut ei ainakaan lääkäri moittinut mitään. Eli ei muutakun tukka putkella, mitä nyt tuo kyljen murtuma/revähdys antaa myöden.
Töissä olin ja kyl uni tuli heti kun kotiin pääsin, on se raskasta tehdä hommia kipeenä, mut kun ei jaksa mitään sairaslomia hakea, en mä kuitenkaan lepäisi täällä ja palkka on pienempi saikulla kun töissä.. (en jaksa selittää koko tarinaa, mut näin vaan on).. kyl sitä sitten makaamaan ehtii, ehkä tammikuussa!


Turvakaukalo vielä matkustaa kohti kotia, mutta on sentään jo Vantaalla, että ihan suomenmaalle asti jo päässyt saksanmaalta.
 
Hups, unohdin ihan kokonaan ilmoittaa ton lasketun ajan =) elikkäs näillä näkymin poksahtamisen pitäisi tapahtua 31.1.2010. Sairaslomalla olen muuten ollut viimeiset kolme viikkoa kipeiden supistusten ja kohdunsuun pehmentymisen vuoksi. Minulla todettiin labrakokeissa hiivatulehdus johon sain lääkkeet. Toivottavasti nyt loppuu supistukset ja vauva pysyy matkassa kunnes on "kypsä" tulemaan ulos!

Puhuin muuten äsken pienemmän lapsen kanssa puhelimessa. Ovat minun äidillä yökylässä että isänsä saa vähän omaa aikaa kun hänen hoitoviikkonsa nyt vähän venähti... Oli aika vaikeata kuunnella kun toinen sanoo että on ikävä :'( en vaan itse oikein tiedä millon sitä uskaltaa lopulta päästää pojat kotiin. Thl:n sivuilta luin että tautia tartuttaa jopa viikon oireiden alkamisesta. Eli näillä näkymin näen pojat vasta ensi viikonloppuna!kääk, en tiedä miten jaksan sinne asti...

Hyviä vointeja kaikille ja pitäkää itsenne terveenä. Tätä tautia en todellakan toivo kenellekkään!

Biarritz ja alien 29+1
 
Tervetuloa Biarritz!

Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Ai niin, (aina joku unohtuu) KYS:n ultrassa varmistui se ettei minulta ole lähtenyt vielä limatulppa kun oli siellä vielä paikoillaan.
Eipäilin hiukan kun kerran tuli sellainen klöntti, mutta muistelinkin sen olevan toisenlainen kuin se klöntti oli. Eli varmaan normi valkkaria tms. sitten vain oli.
Miten sult katottiin ettei ollut tulppa..? Ultralla? Mä olin äsken vessassa ja paperiin jäi sellanen iso, venyvä vaalea klimppi
:/ koko päivän enemmän tai vähemmän supistellut ja viillellyt tuolta alavatsalta :whistle:
 
Meillä joonas sai tänään sikainfluenssa rokotteen. Vielä ei ole mitään huomattavaa joonaksen olossa muuttunut. Ehkä huomenna käsi voi olla kipeä. Päätettiin että joonas on kotona huomisen ja keskiviikon. Jos nyt käsi kipeytyy tai kuume nousee.

Patu edelleen liikkuu samaan tahtiin ja maha heiluu työpäivän aikana myös aika kipeesti. :D yöt alkaa olla vaikeita,kääntyminen on vaikeaa ja pohkeista vetää suonta.

sannis ja patu rv 32+4
 
ananaskirsikka, viime raskaudessa minulla tuli pari kertaa semmoinen pienen luumun kokoinen väritön klöntti jota ajattelin limatulpaksi, mut se oli useampaa viikkoa ennen synnytystä parina päivänä kun sitä tuli. Sitten synnytyspäivänä alkoi tulla punertavaa limaa klöntteinä (siis limaa jossa verta seassa), joten oletan että omalla kohdallani vasta tuo punertava lima oli sitä limatulppaa ja se aiempi oli sitten jotain muuta... mitä sieltä nyt sitten saattaakaan tulla :). Mut nämäkin asiat vaihtelee niin paljon eri ihmisillä, että saattaa se limatulppa varmasti väritönkin joillain olla.

Täälläpä ei kummempia, 31 viikkoa täynnä! Hurjaa miten äkkiä aika menee, nyt laskuri näyttää et enää 62 päivää laskettuun aikaan! Varmaan siihen voi vielä lisätä sen +10 päivää meidän kohdalla :).

Vauvan vaatteet sain viikonloppuna lajiteltua kaappiin ja olenkin nyt hyllyjä ihastellut :). Sitten on mietitty miten hoituu esikoisen hoito synnytyksen aikana. Jos menee lasketun ajan yli niin sitten kaikki on ok, koska miehen vanhemmat tulee sitten muutamaa päivää lasketun ajan jälkeen meille odottamaan ja poikaa hoitamaan kun lähtö tulee. Mut jos nyt käviskin jotenkin niin kummasti että tämä syntys ennen laskettua aikaa niin sitten pitää vaan toivoa että kestän kotona sen aikaa että isovanhemmat ehtii ajaa tuon 3 h matkan tänne. Jos vaikka taas alkas limatulppa irtoo päivällä tai menis vedet ni sit vois hälyttää heidät paikalle, mut jos synnytys alkaakin yhtäkkiä kipeillä supistuksilla, ni sit pelkään et tulee kiire kun viimeksi siitä kun kipeät supistukset alkoi niin 3 h päästä oli jo tuskaisat oltavat joten toivoisin etten siinä vaiheessa ole enää kotona odottamassa. Viimeksi synnytys kesti vajaat 10 h ja olis mennyt nopeammin jos ei olis tarvinnut hidastaa tahtia kun pojan sydänäänet heikkeni ja piti saada supistukset vaimenemaan ja otettiin verikokeita välissä et sai selvitettyä ettei ole hapenpuutetta ja uskaltaa jatkaa ponnistusvaiheeseen. Mut vois kuvitella että tällä kertaa olis paljon nopeampaa, jos mitään ihmeellistä ei satu, joten siksi vähän jännittää tuo että miehen vanhemmilla on tänne niin pitkä matka ja heidän täytyy kuitenkin myös varmaan pakata tavaroita ja pistää oma asunto lähtökuntoon ennen kuin pääsevät oikeesti autoon istumaan... Yksi kaveri on kyllä myös luvannut että poika voi mennä heille vaikka keskellä yötä, mut just yöllä ei tekis mieli poikaa ruveta herättelee ja vieraaseen paikkaan viedä. Ehkä sitten vaan pidän jalat tiukasti ristissä :).

Naps 31+0



 
Täällä on kaikki ihan kunnossa

En vaan ole kerennyt juuri netissä käymään. Migreenikin on alkanut taas kiusaamaan. Päätä särkee joka päivä eikä ruutuun katsominen tee yhtään hyvää. Onneksi mulla on perjantaina äitiyspoli, jospa sieltä kirjoitettais jotain kunnon lääkettä.
Oon ihan kypsä mun mahan koon taivasteluun. "Se on niiiin pieni. Eihän siellä voi olla kahta vauvaa." Olen kyllä ihan tyytyväinen ettei maha ole sen isompi. Se on vaan ihan täynnä vauvoja..

Täällähän rupeaa porukalla olemaan supisteluja ja limatulpatkin ovat jo liikkeellä. Koskahan mahtaa seuraava vauva syntyä? :heart:

Zaara ja Ruikku&Pontus 32+2
 
käyrässä käyty ja niinhän siinä kävi että masukki aloitti jytinän melkein heti ku anturit oli paikallaan :LOL: no, nyt ei tarvi yötä miettiä onko kaikki hyvin vaan yrittää nukkua minkä tytöltä ja omilta uni vaikeuksilta saa :)

majeca+nöpönen 31+2
 
kiaralA: Olin itse töissä ja aviomies käytti poikaa tuossa launeen neuvolassa jonne kuulutaan. Poika nukahti saman tien eikä vielä ainakaan näytä että käsi olisi kipeä. :) Mutta varmuuden vuoksi poitsu on kotona huomisen ja keskiviikon.

Sannis ja patu rv 32+4
 
Tulinpa poksumaan heti kun mahdollista ! Vihdoin täälläkin 30 + 0 !! :heart:

Lueskelen kyllä päivittäin teidän juttuja ( ja Zaarasta kerkesin minäki huolestua, hyvä että oot tallella. :p ) , ei vaan jaksa kirjotella, mullakin särkee päätä niskoista poskiin saakka lähestulkoon koko ajan.. ei meinaa tulla mitään. Mut eipä valiteta, muuten kaikki ihanasti, pallero on nyt kääntyny jotenki kummaan asentoon kun vaan muljahtelee tuolla ihan alhaalla. Kohta pääsee risteilemään vielä kaksistaan viimesen kerran, ja muutenkin kaikki ihan kivasti. :D

 

Yhteistyössä