***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

En ikinä muista kysellä neuvolasta tai lääkäriltä, mihin asti voi puuhailla peittojen alla? Onkos kellään tietoa?
Pistää mietityttämään, kun tuo kohdunsuu on kerta pehmennyt ja sormelle auki.... Uskaltaakohan enää...

 
NukkumisG
Mie nukun silleen puoliks masullaan :whistle: eli jalka tukee kuiteski masua, etten iha kokonaan sen päällä röhnötä. Tosin kylellään suurimmaks osaks tulee makoiltua.

rontti1
Noi tuntemukset..varmaanki iha normaaleja, ettei välil tiä pärjääkö muksun kaa ja välil oottaa taas malttamattomana synnytystä.
Mulla sama homma, välil tulee mietittyä mite ihmees mie pärjään 4:n pienen kaa, mut kaippa se menee, toivottavasti! Eihä täs paljo muita mahollisuuksiikaa oo :LOL:

Pätkä myllää iha julmetusti..jumpattu o mammanki puolesta :LOL:

Koht mieki pääsen rv 30 ryhmään :D

Pörri ja Pätkä 29+5
 
Apua!! Äippäpolilla käyty ja kaikki ihan okei.. Ainut et seurantaan verenpaineesta ja pissasta edelleen kun prot. ++.

Mutta vauvan paino arvio jo 3000g... help.. kuinka jätin sitä täytyy synnyttää.. En mä halua isoa synnyttää :ashamed:

pippur1 ja masumuru 34+5 ja painoarvion mukaan 36+0..jaiiiiks!
 
pippur1 Sulla kasvaa pikkunen samalla tavalla viikkoa ja vähän päälle edellä kun minulla tuo Nörtti :D Hissu tyttönen on vain oikean viikon koossa.
Eihän ne ihan idiootti varmoja ole, mutta kyllä olen itsekin täällä vähän miettinyt että niikö näistä tulee kaksi 4kg painoista sitten.
Hyvähän se vain on kun koko löytyy, on helpompi käsitellä.

Seksi
Ei ole yhdessäkään raskaudessa koskaan mitään kieltoa tai rajoitusta tullut. Loppuvaiheessahan siitä voi olla jopa vain hyötyä kun eikös sperma kypsytä kohdunsuuta ja toisaalta taas yhdynnän aikana paikat leviää niin ihan ennen synnytystä sen sanotaan helpottavan tilannetta :D
 
Seksi: Meille ainakin perhevalmennuksessa sanottiin että seksi ei käynnistä synnytystä, mutta mikäli synnytys on jo käynnissä niin se voi nopeuttaa sitä.. eli sperman joku aineosa, en nyt muista tähän hätään nimeä sille :)
Toivotaan ettei siis kieltoja tuu tännekkään.. ehdin jo suunnitella et sitten kun haluaa mahasta eroon niin ihan jokapäivä vaan pakkopanoa, saadaan vauva ulos, mies kyllä kieltäytyi heti :LOL:

Täälläkin on alkanut "kivuttomat" terävät supistukset kun nostelee enempi.. mahaa kiristää tovin, mutta mielestäni en voi sanoa että ne on kipeitä. Inhottavan tuntusia vaan.. täytyy seurailla ja jos kovin innostuu, niin saikkulappua vaan, olis tässä kotonakin tekemistä ihan tarpeeksi :p
 
Heippa kaikki!

Täällä ilmoittautuisi yksi uusi tammivauva mukaan. Laskettuaika on 28.1., vauva on esikoinen eikä sukupuolesta ole tietoa. Itse olen 28v. ja tarkoitus on synnyttää Kättärillä.

Olen jo muutaman kerran käynyt viestejänne lukemassa, täällä vaihdetaankin kuulumisia näköjään ihanan aktiivisesti. Nyt sain sitten itsekin aikaiseksi rekisteröityä. Tästä se lähtee:)

Jens ja Papu 29+5
 
Jens Tervetuloa mukaan porukkaan.

pippur1 Vielä piti penkoa, niin eikös tuo 3kg vastaa viikkoja 37? Ainakin vaun mukaan.
No, jokatapauksessa vilkaisin tyttöjen neukkukortteja esikoinen on ollut viikolla 36+0 3330g ja nuorimmainen 35+ viikolla 2800g.
Eroa ei siis päivissä paljoa mutta painossa kutenkin mittausten mukaan ja sitten syntyessä tuo esikoinen oli 4050g 51cm ja nuorimmainen 4000g 51,5cm.
Joten kyllä se voi olla että samoja kokoja tulee sulla olemaan jos menee loppuun asti.
Tytöt on syntyneen niin että esikoinen 5pv ennen laskettua ja nuorimmainen 2pv ennen laskettua.

Ei siis mitään hätää, tuskin 5kg tulee :LOL:
 
pippur1 Vau kirjasta nappasin äkkiseltään. Ne on meillä pitäneet paikkansa kun tämä tyttö kasvaa aina just siinä mikä on oikeat viikot ja poika taasen on aina viikon tai reilu yli niin sekin vastaa tuon vaun mittoja kun kurkkaa viikon eteen päin :)
Saattaahan niitä netissäkin olla jossain jos jaksais penkoa.
 
Heippa!

Uusille tervetuloa mukaan :)

Tänään on neuvolassa käyty ja kaikki ok.
Äitipolille jään odottamaan aikaa. On muutamat sokeriarvot ollu kotimittauksessa koholla.
Painoa tullu tähän mennessä 5kg, verenpaine 114/68, hemoglobiini 124, vauva rt, sf-mitta 31 ja vauvan syke 134.
Ainut mitä oon nyt miettinyt niin onko toi vauvan syke ihan normaali? Aikaisemmilla kerroilla se on ollut 140-150.

lokakuu10 ja saukko32+5
 
ihanaa, huomenna äippäpolille taas kurkkaan pikkusta =) saa taas tietää miten on kasvanu, vaikka tosin pieni kokoinen on tulossa... esikoinenkaan ei ollu ku 2420g ja 46cm vaikka viikkoja oli 38+6 syntyessään =) eli luultavammin ei päästä tämänkään kohalla 3kg...

majeca+nöpönen 31+3
 
täällä oltu 9 tuntia töissä ja sen kyllä jaloissa tuntee :| Nyt makaan sohvalla ja huomenna on onneksi vapaa päivä. :) Huomenna myös neuvola klo 9.00

Tulen sitten huomenna kertomaan neukku kuulumiset.

Sannis ja patu rv 32+5
 
lokakuu10 Sykehän voi vaihdella paljonkin riippuen miten just vauva on liikkunnut ja onko just nukkumassa kun kuunnellaan. Ihan kuin meillä "kohdun ulkopuolellakin" elävillä liike nostaa sykettä.
Meillä on molemmilla vaihdellut sykkeet sieltä n.125 tuonne reilu 150 päälle riippuen tosiaan nuista seikoista.

mulish Hyvä homma, että tutkitaan.
 
Tervetuloa uusille :wave: Hauskaa et vieläkin tulee uusia vaik ollaan jo näin pitkällä :)

Sit vähä kurjempaa juttua, valittelin tuossa pidemmän aikaa huonoa mielialaa ja ahdistusta, ja se meni niin pahaksi että mä jouduin mennä ihan lääkärille siitä puhumaan. Mulla on ilmeisesti joku ahdistushäiriö (koska mitää sen kummempaa kriisiä ei todellakaa ole, vauvan tulosta johtuva jännitys on ainoo sellanen konkreettinen asia) koska olo oli jo niin huono et aloin saada paniikkikohtauksia. Ni nyt sit sain jtn rentouttavia lääkkeitä kun kohtaus tulee, kovasti kyselin vaikutuksesta vauvaan kun en kuitenkaan ole mikään maailman lääkemyönteisin ihminen, mut ovat kuulemma ihan turvallisia jo pienen annokseni takia, ja lopetetaan ennen synnytystä. Kunpa tää sydämen hakkaus, hengenahdistus, rinnan puristus ja käsien puutuminen menisi ohi, lääkkeiden pitäisi myös auttaa nukkumisen kanssa, oon ollu niin levoton etten oo saanu unta ja herään pienestäki äänestä.

Kivan kokonen vaavi Pippur1lla :)

Taidan poksua jo nyt pari tuntia etukäteen taas...

Mielenvikainen?? Mimonmami ja Itikka 32+0 (jeij!)
 
Päivää että pätkähti!!

Herranjumala sitä ihminen tuntee itsensä avuttomaks kun ei oo nettiä kotona..

Täällä kaikki ihan kunnossa..hankintoja tehty, kaikki alkaa olla reilassa paitsi pinnis pitäs hakee vielä.. Kävin eilen tiistaina lääkärissä ja saikkua sieltä ropsahti äitiysloman alkuun asti..eli kolme viikkoo.. En kyllä tiedä itsekään montaa hoitajaa ketkä ois pystyny loppuun asti töissä olemaan.. Hieman ehkä ärsyttää tää kotiin jääminen, mitä ihmettä mä täällä teen?! Pesen puhtaita pyykkejä päivästä toiseen?! Ja kuinka paljon me aletaan riitelemään miehen kanssa.. Noh aika näyttää..toivottavasti menee nyt nää viikot nopeesti.

Tsemppiä kaikille ja halauksia :heart:
Yritän nyt saada sen netin himaan niin pääsen mäkin normaaliin tahtiin kertomaan ja kyselemään kuulumisia..


IIRIS ja pojutsu 31+0 PoKS :flower:
 
Oskari Olematon Niin on minunkin mummoni pyöräytellyt viisi kiloisia ja reilu lapsia aikoinaan eikä ole kysessä ollut sokru lapset. Jotenkin tuntuu että se on aika tavallinen tarina, että silloin "ennenvanhaan" vauvat on olleet niin isoja.

mimonmami Hyvä että olet käynyt lääkärissä puhumassa. Kyllä he asiansa osaavat ja tietävät mitä lääkkeitä voi turvallisesti käyttää raskausaikana joten älä nyt siitä sitten ala huolta kantaa vaan nyt koitat rentoutua ja levätä :hug:

(.) Suht hyvin valvottu yö taas takana. Supistelee ja edelleen vaan oksettava olo jatkuu.
Illalla kuuntelin taas doblerilla ääniä kun Nörtti oli niin hiljaa koko päivän eikä "herännyt" makeasta eikä tuuppimisesta. Kyllähän hän siellä tykytteli ja sitten jo potkuttelikin vähän ja yöllä potkutteli lisää =)
Kamala huoli tuostakin sitten nyt jos ei mitään muuta.

Selkäsupistukset
Vai miksi niitä kutsutaankaan, niin voiko ne olla sellaisia että vannemainen kipu alue menee selässä poikittain ? Minulla kun ei ole siitä kokemusta aiemmista raskauksista mutta tuollaista kipua on ollut jo pidempään ja nyt taas enemmän. Pullistumiin se ei kyllä liity.

Huomenna onkin taas neuvola.

Enie + Nörtti ja Hissu 34+2
 
Huomenta!!!
poksuu 31 ja neuvolassa käynti tänään. nyt ne varmaan alkaa käynnit tiheentyy kun on jo viikkoja.

Milloin on teillä synnytystapa ultat?? mulle sanottii et viikolla 36 olis

Nii täällä oli vauvojen koosta puhetta mun mummi kertoi kans että sillo synnytteli 4-5kg lapsia hällä näitä on 13 mikä lie sitten että nykyisin harvempi kai saa 5kg lapsen.
Itsellä esikoinen oli rv 36+4 painoarvio 3-3.1kg ja syntyi 37+1 oli 3250g
 
Enie Mulla oli viime synnytyksessä, mut en enää muista, millaisia ne oli. Mut jos ne tulee rytmisesti kuten supparit, niin kaipa ne sit niitä ovat. Vitsi, mulla on se kirja Isä syntymässä, ja siinä oli todella hyvin selitetty, mitkä supparit tulee missäkin vaiheessa, ja kuinka paljon silloin on jo auennut. Mulla meni viimeksi kyllä ihan täysin sen kaavan mukaan! Mutta kun en millään löydä sitä kirjaa, missä ihmeessä se nyt on! :headwall: Siis isän kirja se on, mutta olisko muka hän ottanut sen lukeakseen, EPÄILEN! :D

:whistle: Ei mitenkään et Eniellä nyt synnytys olis käynnissä jo, muuten vain... :whistle:

Synnytystapaultra Mikä se on? Ei meillä vaan. :headwall:
 

Yhteistyössä