***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Hui mikä kauppareissu tänään! Niin kovin alkoi supistelemaan, en kävelemään päässyt. Pakko oli kaupassa istuskella pariin otteeseen, jotta supparit rauhoittui. Mieskin jo pelästyi, että pitääkö synnyttämään lähteä, mulla on niin nopeita synnytyksiä ollut, ettei kauaa voi välttämättä kyllä ihmetellä... Mutta ei onneksi vielä =) Rauhoittui onneksi heti kun pääsi istumaan ja kotiin...

Ananaskirsikka+Einari 35+0 :heart:
 
Ei sit varmaan kovin usein enää seksiä harrasteta. Käynnisti eilen illalla niin kipeät supistukset että luulin jo synnärille lähteväni :/ Helpotti sit kuitenki, yöllä heräsin pariin kipeään. Nyt vihloo kipeästi.

Täällä suli sit lumet pois :| Johan tuo ensilumi pitkään pysyikin.

Jos saisi jotain aikaiseksi :wave:

mulish ja hippula 29+2
 
Minäkin katsoin ananaskirsikan viikkoja ja vau! Noin paljon jo! Ei siis enää kauaa :heart: Mutta perästä tullaan :D

Tänään viimeinen lääkärikäynti työterveydessä, saikkua siis kirjoitetaan kaksi viikkoa ja sitten onkin äippäloma jo alkanut =) Toisaalta vähän käy kateeksi teitä ketkä pystytte loppuun asti töissä olemaan.. itsestä ei tosiaan siihen ollut.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Lumi ja Lilliputti 33+0 POKS! (alkaa nämä omatkin viikot jo näyttämään hyvältä ;) )
 
Nyt täällä otettu esikoiselle sikisrokote, ja jännätään, mitä sivuvaikutuksia tulee. Pari päivää oon varautunut olemaan kotona, kun monille on tullut sitä 40 asteen kuumettakin, ja neiti on kuumekouristaja. Aika huonosti oli järjestetty toi rokotus tuolla meidän neuvolassa (hirvee ryysis ja onneton tiedotus), mutta onneksi onnistuin saamaan alkupään jonotusnumeron. Yhdeksältä päästiin jo ulos, kun rokotukset alkoi kahdeksalta.

Parin viikon kuluttua pitäis ottaa kausi-influenssan tehoste, mutta ei kuulemma siihenkään saa mitään aikaa varattua, vaan samoissa rokotejonoissa tapahtuu. Ja silloin on jo varmaan vielä suurempi joukko rokotettavia, joten en tiedä, miten pitäis tehdä. Tätä rumbaa ei TODELLAKAAN huvita uusia, joten meniskö ihan vaan yksityiselle hakemaan sen tehosteen, pitää harkita.

Sitten itse asiaan, eli raskauteen: pahoinvointi on lisääntynyt, ja selkä on tosi kipee. Muuten kaikki raskauden suhteen hyvin, kaiketi. :)
 
Heipparallaa! Täällä ollut saamaton mamma enkä ole jaksanut teille kirjoitella :kieh: Aina lueskelen kyllä juttujanne kun koneella käyn. Kulutan tässä toiseksi viimeistä työpäivääni,aamuvuorossa ja huomenna sitten lopetan iltavuorolla :D Tuntuu hölmöltä jäädä kotiin jo nyt, kun olo sallisi hyvinkin vielä töissä olemisen, mutta rahahan se ratkaisi tän varhennetun loman aloituksen- tosin päätöstä ei vielä kuulu. Tänään vien vikan tuntilistan palkkuriin ja sanon että sit vauhdilla laskelmat Kelaan! Rahat äippäpakkauksesta tuli torstaina, ja ostin vauvalle Nalle Puh-lakanat Anttilasta- edes jotain muuten ne rahat menee elämiseen :( Neidille Prinsessa-lakanat pukinkonttiin ja keittiöön jouluverhot- jotka heti pesin ja sitten huomasin että ovatkin lyhyttä mallia :headwall:

Maha on pyöristynyt pikkuhiljaa, ja jotkut sitä huomioivat, ärsytykseen asti ei kukaan. Toisinaan toivon että oloni olisi edes joskus paha, tuskaisempi, koska mies ei auttele juurikaan enempää mua nyt kuin ennenkään, huoletta antaa mun riehua, kiipeillä ja nostella kotonakin juttuja.Enemmän mun tekemisiä rajottaa miehen 21v. veli jonka oma lapsi nyt 5kk :whistle: Esikoisen odotus oli niin iisi että kait mies olettaa tässä samaa tyyliä. Itestäni tää maha on nyt häiritsevämpi, olo on tukalampi ja hengitys erilaista, enkä pysty ajelemaan karvoja kunnolla alakerrasta :kieh:

Tässä oli pikasesti jotain, pitänee palata jatkamaan, nyt on mentävä nostamaa toi 19v. neiti ylös sängystä kun se ei itte viitsi,prkle!

santtu ja iita 30+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiaralA:
Oi ananaskirsikalla on jo noin paljon viikkoja :) Kohta sitä pääsee oikeasti synnyttämään. :heart:
Joo, onhan niitä. Tää odotus on ollut niin nopea, kun sain silloin np-ultrassa 5 minuutissa reilu 4 viikkoa lisä-viikkoja :LOL: ja la siis aikaistui =) mutta kyllä mä silti luulen, että tää menee yli, vaikka välillä tuntuukin, että vois syntyä vaikka tähän paikkaan... :whistle:

Ananaskirsikka+Einari 35+1
 
Ihanan paljon tekstiä tullut!
Mukava lueskella sit kun tässä ehdin. :)

Itse ollut koko viikonlopun poissa koneen äärestä ja vietetty koko perheen kanssa laatuaikaa! :heart: Tuli kyllä tarpeeseen. Ainut vaan että itse en oikein enää kykene mihinkään :(
Ja olenkin nyt saanut kärsiä eilisen illan ja tämän päivän siitä että ollut paljon jalkojen päällä ja liikenteessä lasten kans.
Vaikka oli todella ihana viikonloppu hotellissa täysihoidolla niin silti näköjään otti voimille.
Eilisestä asti supistellut niin kipeesti että voi itku! :(

Palailen taas kun olen lukenut itseni ajantasalle. :) ja kun kivut antaa myöten.

samariini ja o 29+5
 
heips!
lmottautusin vielä mukaan tänne B) eli la ois 16.1.2010 ja vahvasti on pojan merkkejä näyttäny (vai sanoisko värkkejä :D ) ennestään on 1,2 v tyttö, ja itellä ikää 31v. raskaus on menny suhteellisen hyvin lukuunottamatta diabetestä joten insuliineilla mennään :/ nyt vaan alkaa tää maha painaan ja varsinki sohvalta/sängystä noustessa tuntuu että nosturi ois paikallaan... :LOL:

sitten haluaisin neuvoja mitä tehdä kun masukki on ollu aika hiljainen n. vuorokauden :( eli potkuja ei oo tullu ku ihan muutama, mut alhaalla tuntuu välillä "hipsutusta"... millon pitäs huolestua? (tai olen jo huolestunu...) esikoinen kun syntyi kiireellisellä sektiolla sydän äänten romahdettua ja samalla siinä todettiin raskausmyrkytys ja oli kans n. vuorokauden tosi vaisu masukki :( eli kertokaa onko normaalia että välillä on hiljaisempaa vai pitäskö ottaa jonnekkin yhteyttä...? :ashamed:

majeca ja nöpönen2 31+2
 
vaatevärit olen tarkka lapsen vaatteiden väristä, sinisiä paitoja,sukkiksia,housuja tai ulkovaatteita en ihan ekaksi haluisi tytölle pukea, ellei vaate ole tytölle tarkoitettu. Nyt meillä neiti sanelee kyllä itse mitä haluaa pukea, joten sininen kiertotoppapuku oli lemppari ennen oman ostoa ja siniset kuomat on nyt hänelle parhaat. Farkkuja hän tykkää myös pitää. Vaaleanvihreä ja keltainen käy kummallekin, että sellasia pitää ruveta kaivelee pesuun pikkuhiljaa.

[/b]vatsa on tiellä istuessa esim. ruokapöydässä kun ei voi nojata taaksepäin. Tyttöä pukiessa esim. kenkien laitossa. Alapesuissa. Ja sitten se makuuhuone-jumppa, niin kyllä sitä eilenkin useampi asento piti kokeilla jotta molemmat saivat haluamansa ;)

Nyt lettuja paistamaan, työsuhde-etuja edes jotakin :p
Hauskaa päivää kaikille. Täältä suli lähes kaikki lumet ja taas on kuraista ja ankeeta, mittarissa n.+3.
 
majeca Tervetuloa porukkaan. Täällä kans liikkeet toiselta hukassa ja tuossa alla tulee tekstiä siitä :)

(.) Kävin sitten heittämässä n. 80km lenkin tuossa naapuri kaupungin äitipolilla, kun eilen ja tänään ei ole Nörtti liikkunut juurikaan lainkaan.
Sinne pääsee käymään tälläi "päivystys mielessä" ja ennen kuin tarvii KYS:n asti lähteä ajamaan.
Eilen illalla kuuntelin doblerilla ääniä ja siihen kyllä annettiin nyrkkiä ja jalkaa, eli sen puoleen ei hätää. Tänä aamuna sitten kummastelin taas asiaa ja soitin varulta neuvolaan, ja siellä sitten kätilö oli sitä mieltä että pitää käydä näytillä tuolla naapuri äitipolilla. Hän olisi voinut ultrata jos olisi vain yhdestä vauvasta kyse, mutta ei uskaltanut ottaa vastuulleen kaksosraskauden kanssa sellaista juttua ja alkaa ultraamaan.
Niinpä sitten lähete tuonne naapuri kaupunkiin, siellä sitten heti suoraan pääsin kätilön luokse odottelematta ja hän laittoi sydän käyrään ja sitten hälyytti vielä lääkärin paikalle joka sekin tuli alle minuutissa siihen ja hän vielä ultrasi. Virtaukset ja kaikki on ok, eli ei onneksi mitään hätää, ja johan se Nörtti alkoi siellä liikkua vähän kun niitä sydänääni käyriä otettiin.

Eli sellainen aamu täällä, onneksi ei sitten ole mitään hätää.
Lääkäri sanoi että alkaa tila loppua ja kun kerta supistelee niin ne tekee osuutta asiaan ettei vauvat sitten liiku niin paljon. Toisaalta kun toinen liikkuu kun heikkopäinen niin sillä vähän outo, mutta kai se niin on.

Ai niin, kun olin lähdössä tuolta niin siinä odotus tilassa oli joku ihan vieras mies joka sanoi minulle, että kyllä raskaana oleva nainen on sitten aina niin kaunis :)
Kiitin häntä kohteliaisuudesta.

Enie + Nörtti ja Hissu 34+0 POKS!
 
Tänään oli äitipoliaika ja sain resptit sitä veritulppaehkäisylääkitystä varten. Samalla ultrattiin ja painoarvio oli 2040g. Ja nyt sais kyllä se vaaleanpunaisen sydämen (tyttölupaus rakenneultrassa) vaihtaa siniseen, kun itsekin sen verta hienot kivekset bongasin... Kaksi kertaa on nyt pojaksi vauvelia sanottu rakenneultran jälkeisissä ultrauksissa, joten kai siihen voisi jo luottaa. Rakenneultrassa vauva istui kyllä niin tiivisti paikoillaan, että einäyttänyt kalleuksiaan silloin.

Sairasloma on nyt sitten äitiyslomaan asti ja kävinpä tuossa jo työpaikallanikin (joka on ä-polin) vieressä tyhjentämässä kaappini ja luovutin avaimet pois jne. On kyllä hassu tunne, kun ei ole tietoa, milloin seuraavan kerran töihin sinne on menossa. Perjantaina on vielä joku palaveri, johon aion osallistua.... niin ja pikkujoulut, mutta niitä ei kyllä työpaikalla pidetä.

Ai niin... kaksi päivää vielä, niin sitten ei tarvitse omalta paikkakunnalta lähteä yliopistosairaalaan synnyttämään, kun se aika tulee. Meidän sairaalassa hoidetaan rv32 eteenpäin synnytykset.

Tippaiita ja Nappi 31+5
 
Enie Vau, että on tuollaisia miehiä, jotka handlaa kohteliaisuudet :)

Näin juuri kaksoset. Eilen vielä mietin, että miksei ihmisen jälkeläiset ole yhtä söpöjä kuin elukoiden, mutta onhan tuommooset ipanatkin ihan söpöjä :). Alkaakohan tässä pikkuhiljaa herkistymään tms.
Melkein eilen aloin käymään läpi ipanan vaatteita ja melkein aloin peseen niitä, mutta sitten into lopahti. Toivottavasti mammalomalla on oikeasti sitten aikaa käydä rauhassa kaikkee läpi ja vihdoin tekis niitä hankintoja.
Mieskin suunnittelee vaan keikkoja joulu-tammikuulle ja itse aloin melkein panikoimaan, että onko hän keikoilla kun tarttis lähtee sairaalalle..

Tinzus ja Irma-Petteri 31+6
 
Kylläpäs oli taas merkillinen sunnuntai :D

Oltiin porukalla syömässä ravintolassa ja siellä alko ihmeelliset supistukset jotka oli ihan renkaana alavatsalta selkään. Hetken päästä onneksi loppui kun siinä olin kaksinkerroin ollut. Mentiin sitten myllyyn ilotulitusta kattomaan ja sen jälkeen vähän kierreltiin kauppoja ni lopputuloksena sitten lähti limatulppa ja pikkasenkin kun kävelin ni heti supisteli ihan mielettömästi. Liikkumisesta ei siis tullu mitään. Joten autoon ja kotiin.. Kotona supistelut sit jatku ihan levossa ja mulla alko ihmeellisesti myös rinnat sattumaan ja yön aikaan sitten alko tuleemaan maitoa :eek: Yö oli muuten aika tuskanen, hirveesti ei enää supistellu mutta muuten tuo alapää sattu ihan kauheesti. Heräilin kaikken maailman painajaisiin ja jne..

Tänään on hieman supisteluja ollut mutta ei onneksi paljoa. Jännittää vaan et ei kai nyt vielä.. (vaikka mun puolesta sais tulla heti) mutta ei siis vielä vauvan puolesta :)
Mahtaa jäädä sitten meikäläiset kaupassa kävelyt. :/

pippur1 ja masumuru 34+4
 
pippur1 Noi hui, onpa ollut jännä päivä! Et oo sit kuitenkaan soittanut synnärille et menisit tarkastuttaan tilanteen tai mitään?

Enien puolesta kans jännittää, kun sulla viikkoja jo niin paljon, ja kuitenkin kaksi masussa, niin mahtaakohan kohta jo jotain alkaa tapahtumaan. :D Onneksi kaikki oli Enien vauvoilla hyvin tarkastuksessa.
 
nyt pitäs lähteä viemään tyllerö nöfnöfpiikille ja sen jälkeen rauhottua paikalleen laskemaan liikkeitä ( mikä luultavammin ei onnistu tuon neidin kanssa :LOL: ) ja ellei tarvittavaa määrää tule niin lähdetään 60 km:n päähän käyrään... jotenkin on vaan aavistus että ku käyrään menee niin aivan kuin enie kirjotti, liikkeitä alkaa tulemaan =) sit on jälleen "hieman tyhmä" olo... mut jotenkin se on niin ettei koskaan voi liian varuillaan olla eli parempi tarkastaa tilanne...

majeca+nöpönen 31+2
 
Tippaiita "sukupuolen vaihdos" tehty :D

Voi että väsyttää vieläkin, vajaa pari tuntia nukuin tässä välissä. Pakko koittaa saada silmät auki että riittäis yöllekin unta mikäli silloinkin sais nukuttua edes vähän.
Mutta, jos menee normi kaavalla niin ei tarvi kuvitella nukkuvansa kovin hyvin.

Nyt tekee mieli ruisleipää, joskos sellaista ottais nyt heti miten niin tulee syötyä.

Ai niin, (aina joku unohtuu) KYS:n ultrassa varmistui se ettei minulta ole lähtenyt vielä limatulppa kun oli siellä vielä paikoillaan.
Eipäilin hiukan kun kerran tuli sellainen klöntti, mutta muistelinkin sen olevan toisenlainen kuin se klöntti oli. Eli varmaan normi valkkaria tms. sitten vain oli.
 

Yhteistyössä