***TAMMIVAUVAT*** Marraskuussa (UUSI VAUVA SYNTYNYT)

Iltaa mammat!

Näinpä sitten viime yönä unta, että tammikuun4 oli melojapoitsunsa jo maailmaan pyöräyttänyt :whistle: Toivottavasti nyt sentään vielä pysyy vauvelit masuissa.

Hittolainen, kun alkaa ahistaa tuo possuflunssa. Tekis mieli koittaa unohtaa koko asia, mutta kovin on vaikeeta, jos hiukkaakaan kuuntelee uutisia, lukee lehtiä tai käy kaksplussalla. Nyt oon kyllä varma siitä, että tuo 3,5v poitsu tulee rokotteen saamaan. Hirvittää vaan, kuinka kipeäksi pieni siitä tulee, kun aikuisetkin on tosi kivuliaita sen piikin jälkeen. Mies ottaa myös, sitten kun on mahollista ottaa. Omaa (ja vauvan) kohtaloa vielä mietin....kun saattaa olla se sektiokin edessä, niin silloinhan muutenki altistuu herkemmin kaikille infektioille... :|

Eivät olleet isäni asunnon raivaajat kaikkea hävittäneetkään vaan sain eilen valtavan määrän valokuvia, joiden katselemisessa meni yömyöhään. Kuvia isovanhemmistani, isäni vauva ja lapsuuskuvia, sellaisia joita en oo koskaan nähnyt. Lisäksi siellä oli paljon mun lapsena tekemiä isänpäiväkortteja, vauvakuvia, ylioppilaskuvani ja jopa poitsusta ne vauvakuvat, jotka isälleni lähetin. Tuli todella haikea olo, mutta oon onnelllinen, ettei niitä kuvia hävitetty. Lisäks siellä oli kuvia näistä mulle tuntemattomista sisaruksista ja isäni vanhoja hääkuvia. Ajattelin, että jos lähettäisin tälle siskolleni ja veljelleni nää vihkikuvat, ovathan ne kuitenki sitte heidän vanhempiensa hääkuvat, vaikkeivät isän kanssa tekemisissä koskaan olleetkaan..... Oisko hölmö idea, vaikkei kumpikaan halunnut millään tavalla olla mukana tässä asiassa, eivät tulleet siunaukseen eivätkä minuunkaan ottaneet minkäänlaista yhteyttä,vaikka itse heille kirjeet lähetinkin...

(.) Massu kasvaa kovaa vauhtia. Tuntuu, että ois kanssa vähän laskeutunut ja on sellanen paineen tunne koko ajan. Edelleen vaikuttais siltä, että Pampu on pää alaspäin, vaikka välillä asentoa tai kylkeä vaihtaakin.

Poitsun kanssa leivottiin tänään joulupipareita. Taisi isoin osa taikinasta mennä raakana parempiin suihin, eikä poika enää valmiita pipareita sitte jaksanut maistaa ;)

Mukavaa illan jatkoa kanssaodottajat :wave:

J.t ja Pampu 28+2
 
Piikillä nyt lasten kanssa käyty,muut ollaan vielä oireettomia,mut esikoinen valittaa kättä kipeeksi :( neuvolasta ku lähettii ni sanoi et ainoo asento et kätee ei koske ni on ku sen pitää ylhääl ja sit mul kotoon välähti et sehän oli oikee käsi mitä hän piti ylhääl ja vasempaa sai piikin :D no mut nyt on sit kipuja senkin edestä :kieh: saapi nähä mitä yö tuo tullessaan :/

Väpä08 mä oon ihan samoil linjoil ton piikin kans :|
Vinkuheinä mitäpä se kellekään kuuluu,ottaako vaiko ei ja ihan samal taval sä voit sit pyytää perustelee et miks se pitäs ottaa,mä en ainakaa osaa sanoo kumpi on oikein ja hetken mielijohteesta myö sinne mentiin :whistle:

Piiuli ja toukka 27+6 :heart:
 
Nonniin.... nyt ei sitten voinut enää vastustaa joulutorttuja! Oli pakko ostaa taikinat ja marmeladit. Jos huomenna jaksais leipoa, tänään alkoi taas masussa tuntua ikävältä kun hyppäsin asioilla useamman tunnin.

(.) Mullakin on sellainen tunne, että vaavi ois matkustanut mahassa hieman alaspäin... jotenkin tuo maha on tänään alempana, mitä eilen. Pitäs vaan malttaa levähdellä, muttakun kotikin on hoidettavana. (Ja joulutortut tehtävänä... )

Tica & Veeruli 30+2
 
Tilasin nursingbralta.
Katon jos löydän nopsaan linkin sinne..
http://www.nursingbra.co.uk/

Ja siis noi Bravadon Body Silk Seamless Nursing Bra on ne mitä on kehuttu muutamalla palstalla. Lisäksi tuon imetystopin otin myös, ajattelin et se vois olla kiva yölläkin pitää.. toppi ja pikkarit, ei sentään flanelliyöpaitaa viel ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Ajattelin, että jos lähettäisin tälle siskolleni ja veljelleni nää vihkikuvat, ovathan ne kuitenki sitte heidän vanhempiensa hääkuvat, vaikkeivät isän kanssa tekemisissä koskaan olleetkaan..... Oisko hölmö idea, vaikkei kumpikaan halunnut millään tavalla olla mukana tässä asiassa, eivät tulleet siunaukseen eivätkä minuunkaan ottaneet minkäänlaista yhteyttä,vaikka itse heille kirjeet lähetinkin...
Ei tuo huonolta idealta kuulosta. Saavat sitten itse päättää mitä kuville tekevät, haluvatko säilyttää vai hävittää.


).( Nyt ei huoleta possuflunssa, miulle toi posti kutsun MRSA+VRE -kokeisiin :kieh: Kiva, kiva. Ilmeisesti olen saattanut kyseisille ihanuuksille altistua sairaalaoloaikana. Toivon mukaan tulokset on negatiiviset.

 
Heippa täältäkin! Viikko enää täysiin kymppeihin, eli 29 POKS!

Olihan urakkaa taas kertynyt neljässä päivässä,8 sivua luettavaa B)

Joulutorttuja on jo leiponut useampikin mamma :p Itse en niitä niin paljon himoitse että olis pakko saada, mutta eilen tein riisipuuroa jota olen vasta parina vuotena itse tehnyt,alkaa sujumaan :whistle:

Elayne hui kauhistus tota sinun sähköiskua :eek: mun mies on sähköasentaja ja en ikinä uskaltais alkaa itse vaihtamaan lamppuja/asentamaan valaisimia, ja hänkin katkaisee kyllä virran asennuskohteesta aina. Varmaan ei sun mies enää päästä sinua sähköhommiin :D Onneksi ei tapahtunut kuin säikähdys.

Kohta taitaa tulla joulustressi, minä kun en koskaan ajoissa aloita mitään :kieh: Luotan vaan että jaksan ravata ostoksilla sitten vaikka aattonakin vielä. En ole muutenkaan hirveän innoissani kodin laittamisesta jouluksi, mutta yritän tässä innostua nyt kun on tuo esikoinenkin jo ymmärtäväisempi :ashamed: Joulukortit on hän saanut aina taiteilla,pitäs alotella jo...

Imetysliivit täällä on isotissinen nainen jo muutenkin, mutta liiviasiat ihan retuperällä muutenkin. Kunnon liivit jotka tukee tarpeeksi, maksaa omaisuuden, joten olen tyytynyt markettien halpiksiin. Yhdet imetysliivit on esikoiselta tuolla, ja kyllä toiveissa olisi että maitoa tulis nyt kunnolla, joten aion ostaa lisää liivejä, jostain marketista ehkä... Rinnat ei juurikaan ole vielä kasvaneet,ja kyllä tää 95D mulle riittää. Eilen puristin nänniä ja sieltähän tuli valkoinen pisara, toiveissa eletään.

Työpäiviä jäljellä 9!!! En mä kyllä äippärahapäätöstä ole saanut mutta hakemus on Kelassa,palkkuri, yllätys hidastelee.

Possuflunssa itsehän hain piikin jo viikko sitten,kun alottivat odottajille pistot. Mutta alkoi pelottaa tytön vuoksi kun vissiin vasta vklla 47 alottasivat 3v ylöspäin,taidan soittaa neuvolaan koska viikko sitten sanoivat 9.11. niiden alkavan. Jos odotellaan vielä yli viikkokin niin se tautihan on jo täälläkin vauhissaan,eikä rokote sitten paljon auta :kieh: Päiväkodissa oli lappu jo flunssaepäilystä, mutta on vahvistettu nyt Enterorokoksi, ei liene kovin vakava vaikkakin ilkee jos lapseen iskee :'( Parvorokko siellä pyöri keväällä kun itse olin siellä töissä,en tainnut ihan sillon vielä odottaa.

Tässähän tätä tulikin juttua, pitää mennä kurkkaa ulos kun mies sanoi että on tullut lunta ihan piipisti :/

santtu ja iita rv29
 
Samariini Pakko puurtaa, ko intoa o. Kyllä tää miun siivousinto ohimenevä o!
Tänää kyl mylläsin yläkerran aulan ja ny o selekä nii pirun kipiä :ashamed:
Huiskutan sulleki puolet tästä miun vimmasta :wave:

Lumi- miehä pesen noi ikkunat, myös ulkoota!! Aattelin josko laittais auton tuulilasinpesunestettä(sehä ei jäädy) pesuveteen, ni piäsis hinkuttaa myös ulkopuolen. Kyl sitä höpelö keksii mitä vaa päästäkseen määränpäähäsä(vaikka sit ikkunanpesussa) :LOL:

Huomenna poksutaan :heart:

Pörri ja Pätkä 27+6
 
Jipijipijipi, Kelan sivuilla oli päätös äitiysrahoista ja saan kuin saankin ne viimeisten 6 kk perusteella. Nyt tuli aika monta sataa plussaa =)

Neuvolassa käyty ja possupiikki otettu. Hieman tuntuu nyt käsi kipeältä, pistoksesta on jo 6 tuntia. Muuten neuvolassa kaikki ok, hemppakin oli noussut 141:een!!!! Kirppu oli edelleen raivotarjonnassa, onneksi se ei varmaan edes mahdu enää kääntymään toisinpäin. Hoitajan mukaan tuntuu aikas pitkältä pojalta. Ja tosissaan sanoi, että sykkeetkin kyllä viittaavat poikaan. Painoa tullut nyt koko raskausaikana 12 kg. Ei paha.

Nyt oli kovin omanapainen kirjoitus, mutta iloitsen niin noista kaikista hyvistä uutisista =)

mamma ja Kirppu poksuvat 32+0 !!!!!!!!!!!!!!
 
prinsessa-06 meillä alkaa vasta odottajien rokotukset 9.11. Mietin just onko ees järkeä sitä ottaa kun sanoivat äsken 45-minuuttia ohjelmassa, että epidemia kestää n. pari viikkoa. Eihän se ehdi edes vaikuttamaan. Influenssa muuntautuu ja näin ollen rokotus ei kuulemma helpolla tartu.

Minävaa ja vaaveli 31+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:
Iltaa mammat!

Näinpä sitten viime yönä unta, että tammikuun4 oli melojapoitsunsa jo maailmaan pyöräyttänyt :whistle: Toivottavasti nyt sentään vielä pysyy vauvelit masuissa.

Täällä sitä vielä kotona ollaan. Ei vielä ole tullut, toivottavasti nyt pari viikkoa vielä pysyis. Käyn nyt sitten huomenna ottaan sen wagnerinkin. Pari viikkoa kuulemma siihen menee että täydellä teholla sitten on vastusta. Mut Olon puolesta sais tulla vaikka sit marraskuun lopulla ulos vaikka...
Maitoa tulee jo ja välillä supistaa oikein huolella, mutta sen verran napakasti liikkuu ja potkii, että tuskin vielä sieltä pötkii.. =) Meitin ISO MIÄS!! :heart:
tsemiä kaikille,
tammikuun4 ja meloja 31+3
 
niin muuten, tiistaina viikko sitten lähetin kelaan äippärahahakemuksen ja sairaslomalaput, eilen tuli sairaslomakorvauspaperit ja tänään äippärahapäätös.. Katsottiin vielä viimeiseltä puolelta vuodelta, kolmelta eri työnanatajalta...
AIKA nopeeta toimintaa kelalta kerrankin etten sanoisi... =)
 
Nyt on possurokote otettu täälläkin...Käsi on hieman kipeä mutta ei pahasti..
Nyt on iskenyt mahaan joku ihottuma..Napakorun otin pois ja neljä kuukautta sitten ja nyt napakorun kohdalle on tullut punaista ihottumaa ja sellaisia näppylöitä mitkä vuotaa kirkasta nestettä, ja kutiaa ihan tajuttomasti! :/ Ehkä huomenna pitää mennä näyttämään napaa, jollei kutiaminen lopu..

Öitä kaikille mammoille ja masukeille!

Myy-88 ja minityyppi 27+4
 
Kävin kattelee noita liivejä tuolta nursingbra sivulta mut en ymmärtäny noista mitoista ja koista ( lue koko -miten se kirjotetaan monikossa?! :D ) Neuvokaa joku?!

Täällä ollut taas mahassa menopäivä :heart:

Lunta tulee niin pirusti täällä helsingissä..

iiris ja killi 29 POKS :flower:
 
iiris: 32D on 70D, 34C on 75C, 36B on 80B.. jne. Katsoin ite eka "suomen sivuilta" ja sit tilasin tuolta.. :ashamed:
Tuo ohjelma ei laskenut hintoja euroiksi, joten luottokunta ilmeisesti tekee sitten muunnoksen. Katoin jostain valuuttalaskimesta että euro-englannin punta olis joku 1,11e. Eli kun mun ostokset teki 55,80e niin se oli joku 66e (ehkä).. katotaan nyt kuinka muijan käy ku visalasku tulee :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Mikä ihmeen ponnistuttaminen mulle iskeny? :eek: Eilen pötköttelin sohvalla ja yks kaks teki mieli ponnistaa, meni ohi. Nyt äsken sama juttu. Onko kellään muulla ollu? Ei oo supistellu tms.
Juuh, mulla oli yks päivä viime viikolla kun täällä muuttelin huonekalujen paikkoja itsekseni niin tuo tunne.

vinkuheinä: Minulla tämä toinen tekee kuperkeikkoja mahassa edelleen vielä melkein päivittäin.
Mutta käsittääkseni yhtä ei yritetä kääntää...,korjatkaa jos olen väärässä.
Monikko raskaudet on erikseen.

Pörri Kyllähän ikkunoita voi pestä vaikka talvella jos on plussan puolella kuitenkin keli tai vähintään nollassa. Ja ihan normi ikkunan pesunesteellä.

mulish ja pippur1 :wave: Täällä ollaan. Facebookin kimpussa ja unten mailla meni eilinen päivä taas kun väsyttää vaan niin vietävästi ettei jaksa hereillä pysyä.

Imetysliivit: En ole vielä hommannut yksiäkään :ashamed:
Toisaalta onneksi, sillä alussa rinnat turposivat hirveästi mutta nyt on kyllä palautuneet takaisin entiselleen, ellei jopa pienentyneetkin entisestään kun näyttää olevan löysää ryppy nahkaa niissä :whistle:
No, onneksi se ei maidon tuontantoon vaikuta vaikkei oliskaan isot rinnat, mutta kummastuttaa tuo rintojen kuihtuminen.

Enie + Nörtti ja Hissu 32+3
 
Hyvä että Enie oot tallella :D

Täällä nyt sitten kallistuttiin piiiiitkän harkinnan jälkeen sittenkin siihen possuflunssarokotteeseen joten marssin sen hakemaan ihan kohta.

Täällä poksutaan jälleen.. Kuukausi olisi enää täysaikasuuteen :)

pippur1 ja masumuru 33+0 poks <3
 
Zuh
Unisia huomenia |O

Jammy - mulla on myös vatsa ollut melkoisen temppuileva rokotteen jälkeen. En sitten tiedä onko siitä vai rautalääkkeestä mutta vessassa vierähtää tovi ja toinenkin.

janoschin tarinatuokio: Kuvien lähettäminenhän on ihan kiva idea. Ja voithan miettiä sitä niinpäin että onko sinulle mitään menetettävää, jos kerran eivät nykyäänkään ole yhteyksissä?

Pesänrakennusvietti: Vietti remontoida on kova ja rahatkin on muttakun ei olotila anna tehdä - todella ärsyttävää! Olenkin ajatellut että hissukseen ololla mennään 30+ viikoille ja siitä voi sitten pikkuhiljaa alkaa tekemäänkin.

Mulle taitaa pukata jonkinlaista flunssaa. Kummipoika ja sen isä on jo flunssassa ja ihan ajattelematta kävin heillä kotona. Nyt sitten on kurkku karhea ja ääni painoksissa - raskaanaolija ei taida tervettä päivää nähdäkään :D Äippäpolille varaan tänään ajan, ei nuo supistukset minnekään oo hävinneet niin pitää mennä tutkimuksiin.

~Zuh & Naatti 27+6
 
Vinkuheinä: Mulla on yks vauveli koitettu kääntää rv:lla 37, sitten koitettiin viikon kuluttua uudelleen, ei kääntynyt. Siitä viikon kuluttua syntyikin sitten peppu edellä =) Sit toinen vauva kun oli kans perätilassa, niin neuvolasta neuvoi semmoisen kotikonstin, että mennä sängyn/sohvan viereen selälleen ja nostaa jalat sinne sängyn päälle ja kohottaa hiukan lantiota. Näin vauvalle tulee enemmän tilaa ja saattaa kiepsahtaa ympäri. Mulla onnistui tälleesti kääntää rv:lla 35.

Tuo possuflunssa alkaa jo ärsyttään, ku jokatuutista sitä jauhetaan. En halua sitä tautia vähätellä, mutta eihän tavis influenssastakaan tällain vouhkata. Lehdet ottaa kaiken irti, kait nää jutut myy nyt hyvin |O Vähemmästäkin meinaa mennä hysteriaan mukaan, vaikkei ees haluais. Kertoisivat välillä niistä potilaista, jotka ovat taudin saaneet ja siitä selvinneet ihan hyvin. Niitä kummiskin on enemmän kuin niitä joille on käynyt huonosti.

Mäkin sain äippärahapäätöksen ja enemmän tulee, kun osasin toivoa. Edellisten työtulojen mukaan siis, kun oon nyt ollut hoitovapaalla tuon nykysen vauvan (1,5v) kanssa =)

Nyt kauppareissulle
Tammiska :heart: pikkumuru 28+0 Ja sehän poksuu tänään :xmas:
 
Minävaa Juu olen seurannut lehtiä että joillakin alueilla ei olla vielä alettu olleskaan rokottaa, se on huono se. Neuvolasta sanoi et 2 viikkoa niin on suoja,voi olla myöhästä sit kun epidemiaksi yltyy. Mutta puhutaan myös toisesta aallosta, eli tuleeko sellanenkin...

Tietääkö joku, kun lehdessä oli taannoin että normiflunssa viivästyttää tän possun tuloa, kun ei voi olla päällekkäin,niin jos on joku rokko liikkeellä voiko sen kanssa tulla yhtäaikaa? Päiväkodissa on se Enterorokko ja on virusperäinen niin olishan se pienempi paha...
 
Ai kun on aina ihana aloittaa päivä kun voi tulla tänne lueskelemaan uusia juttuja! =)

J.T. Kiva että säästivät kuvat sinulle. Ja toisaalta harmi että sisarpuolet eivät ottaneet yhteyttä, mutta ehkä se oli sulle kuitenkin helpompi kun ei tarvinnut alkaa neuvottelemaan miten tehdään jäämistön kanssa jne.

Tica - huomasin tänään saman, eli vatsa on painunut alaspäin! Toppatakki päällä seisoessa rintojen alle jäi kuoppa ja sitten tuli vatsapallo. Aikaisemmin kun sitä kuoppaa ei ole ollut. Ja hengittäminenkin on taas paljon helpompaa. Alamahan kivut ei tosin ole vielä kadonneet.

Enie - vaihdatko mulle etusivulle ikää +1v. lisää. Kiitti! Ei ole paljon omat syntymäpäivät muistuneet mieleen, kun odottaa vain tämän toisen syntymää =)

Lili 30+4
 

Yhteistyössä