Imetysliivit Hipkukka, imetyksen alkuun ei suositella kaarituellisia rintaliivejä! Ihme juttu, että "ammattilainen" ylipuhui sinut ostamaan sellaiset!
Niistä tulee helposti tukoksia, kun kaarituki alkaa painamaan, koska rinnan koko vaihtelee tosiaan imetyksen mukaan paljon. Mutta jospa ne vielä joskus myöhemmin sitten istuisivat sinulle paremmin, että ei menisi ihan hukkaan tuo ostos. Suosittelisin (kahden lapsen imetyskokemuksella) käyttämään näin ensimmäisinä kuukausina jotain oikein pehmeitä ja mukautuvia liivejä.
Minä ostin äskettäin itselleni tämmöiset Bravadot: http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=1857
Imetyskokemusta noiden kanssa ei vielä ole, mutta vastaavaa materiaalia mulla oli edellisessä imetyksessä liivejä myös. Tosi kiva materiaali ja ovat niin joustavat, että varmasti ei ahdista se rintojen koon vaihtelukaan. Ja toisaalta tyhjennettyjen rintojen kanssa nuo tukevat myös, eli eivät ala löpsöttämään tyhjänä.
Paljon ylistystä näkyy myös tuolla verkkokaupan käyttäjien kommenteissa.
Minusta noissa on vaan vähän pienehköt koot. Kokotaulukon mukaan minun olisi pitänyt ottaa M-koko, mutta L oli ihan hyvä, sekin jopa aika napakka.
Nyt en vielä kuitenkaan halunnut alkaa käyttämään varsinaisia imetysliivejä, kun niitä ehtii vielä katsella ihan kyllästykseen saakka sitten varsinaisen imetyksen aikana
Siispä nyt tähän odotukseen ostin odotusliivejä. Kesästä alkaen olen käyttänyt Anitan odotusliivejä, tämmöisiä http://www.anita.com/de-en/Products,Anita_maternity,Pregnancy,Maternity_bras:5168_Maternity%20bra
Aivan ihanat liivit!!! Ei purista eikä ahista, ihanan pehmeä materiaali, sileä pinta joten käy ns. t-paitaliivinäkin, ja hyvä tuki. Näitä aion kyllä käyttää myös myöhemminkin! Eivät ole millään tavoin äitiysliivien näköiset. Aika tavikset kyllä, mutta tämmöisistä tykkään muutenkin =) Mutta ovat vaan niiiiiiiiiin ylivedot, kun ovat niin ihanan tuntuiset päällä. Näiden perusteella aion kyllä ostaa vielä Anitankin imetysliivit, eli vastaavaa mallia imetysluukuilla.
Vauvan vaatteiden koosta Meillä esikoinen oli syntyessään 53cm ja 3450g. Hän käytti 50-56cm vaatteita ensimmäisen kuukauden ajan. Kakkonen oli syntyessään 52cm ja 4200g. Hänelle ei mahtuneet mitkään esikoisen 50cm vaatteet ja vain muutamat 56cm meni. Kakkoselle käytin alusta alkaen kokoa 62cm. Tosin kakkosen aikaan meille tuli käyttöön kuivausrumpu.Se on saattanut hieman kutista noita vauvanvaatteita, ja ehkä osin myös siksi ne 50-56cm vaatteet ei mahtuneet kakkoselle. :|