Suonikohjuista Jotkut muutkin taisi kirjoitella suonikohjuista, en nyt muista ketkä. Minullakin on niitä ihan kamalasti. On ollut kahdessa aiemmassakin odotuksessa, mutta on oikein repäisty "koko potti" koska toinen nilkka on ihan mustana ja molemmissa jaloissa on aika kamalat. Osa on jopa kipeitä ja tukisukkia on ihan pakko pitää aamusta iltaan. Muuten ei pystyisi olemaan jaloillaan ollenkaan, kun tuntuu että suonet räjähtää. Onko muilla sellaisia tuntemuksia suonikohjujen kanssa?
Näytin suonikohjujani neuvolalääkärillekin... En vaan ollut oikein vakuuttunut hänen sanoistaan. Lääkäri nimittäin ei itse ensin edes pyytänyt näyttämään suonikohjuja, kun niistä kerroin, vaan kuittasi asian vaan sillä että "ne nyt vaan kuuluu asiaan ja tulee useimmille odottajille, mutta ne paranee sitten synnytyksen jälkeen". Näytin kuitenkin kohjut lääkärille ja kun otin sukat pois, niin melkeimpä kuulin sen GULP äänen kun lääkäri nielaisi tyhjää, ja pienen hiljaisuuden jälkeen sanoi vaan "kyllä tämä on ihan normaalia". Niin että kuinkahan normaalit kohjut mulla sitten oikeastaan on??? Eipä niille kai tosin voi tehdä mitään odotusaikana, oli tilanne mikä tahansa, joten sinänsähän se on sama. Itsellä on kyllä suunnitelmissa mennä suonikohjujen vaahtoruiskutushoitoon synnytyksen jälkeen. Osa kohjuista on aina aiemminkin synnytyksen jälkeen painunut pois, mutta nyt on jo niin infernaalinen tilanne, että näistä jaloista tuskin saa edes etäisesti katseenkestäviä muulla kuin suonikohjuhoidolla
Väsymys Onko muilla ollut väsymystä? Minulla on ollut ihan tajuton väsymys, vaikka nukkuisikin. Hemoglobiinit katsottiin parisen viikkoa sitten ja on ehkäpä laskenut ennestään. Arvot oli vielä silloin pari vko sitten 120, mutta kun mulla on normaalisti 145, niin pudotus tuntuu väsymyksenä. Ja toisaalta verenpainekin laskee mulla aina keskiraskaudessa aika alas, niin sekin tekee väsyneen olon. Aloin nyt syömään rautalisää. Kokeilen nyt ensin luontaistuotekaupan nestemäistä valmistetta. Ovat muistaakseni aiemminkin auttaneet hyvin.
Vauvan hankinnoista Vaatteita on kaikki tallessa kahdelta aiemmalta lapselta, joten niitä on niin paljon, että ihan harmittaa kun ei ole hyvää syytä päästä shoppailemaan mitään uutta ja ihanaa uudelle vauvalle
Yhden toppahaalarin tosin ostin, kun tuli vastaan niin syötävän ihana!!! Bobosta ostin Lennen vauvan toppahaalarin, jossa on pussimainen alaosa. Siinä on aukko turvavyölle, joten se sopii turvakaukalossakin käytettäväksi. Tuntuu, että helpottaa varmasti paljon, kun ei tarvitse niitä pieniä jalkoja yrittää ahtaa toppapuvun sisään vaan saavat jäädä vapaasti sinne pussin sisään
Puku on myös niin paksu ja muhkea, että se on varmasti hyvä myös vaunuun nukkumahaalariksi. Haalarin koko on 62 ja varmaan just hyvä sen lopputalven mitä ehtii käyttää.
Turvakaukalo olisi enää sellainen yksi isompi hankinta mikä pitäisi vielä hommata ja siitä saattaa poikia jopa AUTON osto!! Edellinen myytiin pois, kun kolmannelle halusin telakkamallisen. Nyt on enää ongelmana, että millaiset turvaistuimet saadaan mahtumaan meidän autoon!!!!! |O Saattaa olla pahimmassa tapauksessa, että joudutaan jopa vaihtaa autoa, jotta saadaan kaikki kolme mukulaa mahtumaan kyytiin kaikkine turvaistuimineen. :/ Yhtään ei kiinnostaisi alkaa ottaa velkaa auton takia, mutta pakkohan meidän on jollain päästä liikkumaan. Esim. mummolamatkat on meillä pitkiä, niin pitää mahtua suht mukavastikin matkustamaan. Nyt meillä on farmari-mondeo ja sinne pitäisi saada mahtumaan turvavyöistuin, korokeistuin, ja turvakaukalo telakalla...tai sitten johonkin muuhun autoon......