Moro!!!
Ja anteeks :ashamed: Oon ollut pääasiassa hengessä mukana vain lueskellen teidän juttuja, omien kirjotusten aikaan saanti on näköjään mahdotonta. Aina kun saan aikaseks jotahi tekstiä ni tapatuu jotain, ihan niinkö äskö.. :kieh: kirjotin pitkät tarinat ni jovot, kaikki katosi..:headwall:
Koitan skarpata nyt ja kirjottaa nyt uudestaan.
Läksin siis kyselemään asiasta nimeltä raha.. Osaisiko kukaan vastata tai onko samassa tilanteessa.. Olen siis kelan kodinhoitotuella kotona esikon kanssa. Mammarahat lähtee laskuun joulukuun 9pvä..maksu päivä on vasta tammikuun puolivälissä. Saanko siis joulukuun alussa vain 8pvän kodinhoitotuen vai tuleeko ne ns takautuvasti ja saan marraskuun rahat joulukuun alussa. Pelottaa että tulee melko niukka joulu jos tuloni kaikki tuloni ovat tuossa...
Onhan miehellä kyllä vakitulot mutta ei niilläkään nyt herroiks pääse eleleen jos hän maksaa laskut ja kauppareissut.. joululahjojakin olen tykännyt ostella ja ainakin kummilapsia haluaisin muistaa.
Sain eilen mammalaatikon, petyin siihen hieman. Esikolla oli paljon täydempi laatikko, oli välikausipukua ja vaippa esitteitä yms, mikä on iskenyt laatikkoon?? Onko muita jotka on kiinnittänyt huomiota asiaan?
Ostin tuossa emmaljungan tuplarattaan huuto.netistä.. olen kuullut niistä vain hyvää?? onko teillä muita kokemuksia?? Lenkkeilen päivittäin, ihan kunnon lenkkejä kun on kaksi koiraa ja tykkään todella olla ulkona ja kävellä. Kävelen edelleen masunkin kanssa kerrasta kolmeen kertaan päivässä. Masu antaa hienosti kävellä, supistuksia tulee toisinaan ylämäessä kun vaunuja täynnän ja jos tahti on mäessä liian reipas. Mutta yleensä työnnän päivisin vain kerran kun mies on jo illasta mukana ja ei halua taluttaa koiria ku hihnat menee solmuun =)
Ja toi nuorempi koiruus (hovawart 4,5v) on vähän vaativampi ja näyttäs toisinaan miehelle keskaria jos osais.. neitihän oli ennen miestä talossa ja tyssi sen muuten tietää joka ytimellä.
Minä kun olen mukana ni ei porsastele mutta keskenään niil tuntuu jotai kärhämää olevan, vielä näin 3v tuttavuudenkin jälkeen
mutta se siitä, tää tilanne on vähän hankala selittää.. yksin kertaisesti siis rotu on yleensä yhden ihmisen koira ja tämä neidi edustaa tätä piirrettä 9+ arvosanalla.
Kuinka moni on ottamassa sikalenssurokotetta?? Savonlinnassa suositellaan ja no ei.. on lääkäreitä jotka sanoo että töissä ollessa suosittelee, vapaalla ei suosittelis.. hankalaa!!!!
Meillä on ollut asunto myynnissä kesästä, meinasin jo rueta asiaa ressaamaan mutta päätin että laitan joulun alla asunnon mullin mallin ja teen ainoasta makkarista tyssin huoneen, me muutetaan olkkariin. Ahtaus saapuu, mutta nyt neiti nukkuu ilman heräilyjä parhaillaan 12h yössä ja toivon todella että saan edes osittain tällä jatkettua hyviä unia jos poika vaikka onkin yö kukkuja.. ja toivon että joku ostaisi tämän ja suunnitelma olisi voimassa vain pienen tovin.
Kävin myös viime viikolla ultrassa, sain varmistuksen pojusta jolla on kaikki kunnossa matalasta hempparistani huolimatta. Painoarvio oli 1kg ja pikku mies siellä istuskeli oikein reippaasti. :kieh: :kieh:
Muutenkin meillä molemmilla kaikki hyvin.. Mamma pulskistuu ja sitä rataa..("ressaa" kesäkuntoa joka ei tule vapaaehtoisesti) koitan jatkaa päivittäistä lenkkeilyä edelleen että saisin edes jotenkin pidettyä kilojen keräilyn kurissa.
Oletteko te päässeet raskauskiloista helposti joilla on aijempia raskauksia???
Tämä nyt oli tämmönen, OMANAPAINEN pitkä ja aiheesta toiseen poikkeava kirjotus kun vauhtiin pääsin :ashamed:, nyt kuitenkin toivotan kaikille jaksamisia masujen kanssa ja erittäin hyvää syksyn jatkoa.. en edes koita luvata skarppaavani kirjotelmien kanssa, en taida siinä kuiteskaan onnistuna
Paijailkaa masua ja nauttikaa mukelluksista..niitä tulee taas ikävä :heart: Niin ja onnea jo vauvautuneelle pikkusista, ajoissa he päättivät syntyä. :heart:
-Väpä08 ja Kirppu rv27+5- :heart: