***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Kiitos Pörri infosta,ehkä siihen 4d sit vois mennä :)

Hipkukka
: Mie en kestä jos nää yölliset ravaamiset ei lopu :LOL: mites pienokaiset voi?

Samariini: miullaki pelkkä vesi saattaa närästää,riippuu päivästä ja mikää ei oikein auta,nukkuaki saa melkein istualteen...mut mulla se onki tän refluksin "vika" Ja renniellä ei tee yhtää mitää...

Tuollaisesta hiustenlähdöstä en imetyksen aikaan ole kuullukaa...voi perkules,sit pitää muistaa syödä vitamiineja..
 
Lepardi- Nyt olet "listattu" :LOL:
Kannattaa tsekata, että meni oikein tuonne etusivulle tiedot :whistle:

Samariini Saisitkohan sinä lääkäristä respan sellaiseen kun Nexium?
Minulla on refluksitaudin takia nuo käytössä 40mg versiona ja Kyssistä sanoivat että voi käyttää koko raskauden ajan ja suosittelikin joka päivä ottamaan, niin auttaa myös turvotukseen. Syöttävät kuulema osastollakin.
Itsellä nuo auttaa tosi tehokkaasti.

Hipkukka Pikkuiset on kohta kuukauden ikäisiä :heart:

Voi jee, itsellä poskiontelo taas kipeänä :(
Toinen on niin ahdas, että se on jatkuvasti täynnä tavaraa ja pitäis vaan ahkerasti muistaa käyttää koko ajan nasonexiä mutta se aina tunnu yksin nyt riittävän kovin helposti.
Tavallaanhan mulla on siihen rinnalle vielä Duactit mutta niitä ei nyt saa raskauden aikana sitten käyttää.
Ei siinä muuten mitään mutta kun se paukauttaa migreenin ja kaikki sitten päälle.
Ei ole kiva, kun on kotipöly allergia sitä luokkaa, ettei itse sais siivotakkaan. No, en kyllä ole viime aikoina siivonnutkaan, mutta en sais olla huoneessa läsnä edes kun imuroidaan jne...

No, eiköhän se tästä.
Hitsi kun innostuin tuosta facebookista :)
En ole siihen aiemmin jaksanu perehtyä ja tänään olen paininut sen parissa kutsuen sinne vanhoja koulukavereita jne...niin on kyllä ollut mukava kuulla mitä kellekin kuuluu.
 
hiustenlähtö en oo huomannut. Enemmänkin tuntuu, ett ne on paksuuntunut. :)

vessag joka yö tarttee käydä 2krt. Muutoin on aamulla maha niin kipeä.

Meillä on ostamatta vielä hoitopöytä. Sekin kyllä itte asiassa saadaan yhdeltä mun tutulta, niin ei tartte ostaa. :)

enie Siinä sun päivät kuluu kun alat tehdä niitä kaikenlaisia testejä sunmuita facebookissa. :)
 
Pörri: mulla olis sama homma edessä kuin sullakin nimittäin pitäisi saada kuopukselta toi pinnasänky vauvan käyttöön. Ja samalla sit siirtää hänet isonsisaruksen kanssa samaan huoneeseen. aioin kylläkin sen tehdä hyvissä ajoin mutta mutta... :whistle:

tiituli: ihan sama homma mulla et istualtaan pitäs nukkua ja aina ei voi edes niinkään.. :( mullahan on todettu se ruokatorven päässä oleva läppä väljäksi joka päästää sit nää hapot nousee paljon helpommin takas ruokatorveen. mutta sille ei tehdä mitään niin kauan kun en oksenna ruokia pois. :( rennie auttaa minulla hetkellisesti mutta jo muutaman minuutin päästä alkaa polte taas

enie: kiitti vinkistä!! mulla onkin nyt parin viikon päästä lääkärineuvola. kysäisen silloin siitä. ei oo kvia kun ei mitään voi syödä. ilman että tulee tuskainen olo :(
mä oon facebookissa hurahtanut nyt siihen kahvilaan :)
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta :wave:

Vessassa ei vielä tartte ravata ku kerran maksimissaan.
Mut minäkin kyllä kävin useammin sillon kun esikoista vielä imetin. Vettä kului yölläkin RUNSAASTI.

Toistaiseksi oon viel välttyny närästyksestä mut muistan et viime raskaudessa välillä joutu nukkumaan istuma-asennossa kun niin korvensi! Kamala vaiva :kieh: Toivottavasti siitä kärsivät saavat helpotusta... Nexium on kuulemma hyvä.

Hiusten lähtöä ei ole vielä ollu, päinvastoin tukka on kasvanu vauhdilla pituutta.
Viimeksi imetyksen aikana sitä tukkaa sit lähtikin ja KÄSIKARVAT tippu :LOL: ei huono juttu ollenkaan :D

Ens ti ois lääkärineuvola ja sitte saa varmaan infoa tosta sikalenssu-rokotteesta...Siis lähinnä et koska sitä jakavat...Ite oon niiin kahen vaiheilla :/

Voikaa hyvin! T.Miminen ja Mytty rv 27+2
 
Enie: Naamakirja koukuttaa ja pahasti :)

Samariini: eli samaa vaivaa ku miulla...mulle vaan sanottii et omepratzol on ainoa lääke,mix mulle ei ole ehdotettu nexiumia :kieh: ensi kerralla kyllä sanon siitä sit lääkärille..eli kiitos Enie vinkistä :flower:
 
moikka!

Täällä kans yks joka syö nexiumia, lääkäri määräs ku mul oli niitä "kohtauksia" et sattu ihan pirusti.. ei oo nyt lääkkeiden aloittamisen jälkeen tullu.. 4 vkon kuurin sain, ja 1,5vkoa ois jäljellä... :)

Nyt on sit possurokote otettu.,. olin ensin vähä sitä mieltä etten ota, mut monet alalla olevat Kaverit tiedusteli työkavereiltaan:) lääkäreitä, th, sh) ja meidän kaupungin semmonen joka vastaa possuinf. jutuista suositteli kans, kaikki sano et raskaana olevan se kannattaa ehdottomasti ottaa.. ni en sit enää oikein viittiny olla ottamatta....

Enää 3 viikkoa töitä, voitteko kuvitella, hitto tää aika on menny nopeesti ja oon kyl tosi happy ettei oo päivääkään tarvinnu olla sairaslomalla..Hyvä fiilis! toivotaan et loput viikotki menee yhtä kivasti.. =)

mä oon jotenki iha varma et oon jouluna just laitoksella..tyttö synty 5 pvää etuajassa jos tää menee yhtään samalla kaavalla niin on juuri joulu ku pusken tätä pihalle.. tai sit oon puskenu jo, mut pitäähän siel laitoikel kuitenki olla se 3 pvää... Pläääh harmittaa jos niin menee, mulle joulu ois niin tärkee viettää kotona lapsen ja miehen kanssa. tyttö ku viel oottaa jouluu ku kuuta nousevaa, meil on koko vuos puhuttu joulusta.. :xmas:

mut täl erää ei muuta, palataan ja jaksuja kaikille ja tervetuloa uusille :heart:
 
tiituli ja enie: ai se viralinen nimi on toi :D :D :LOL: mulla on se diagnosoitu 15 vuotta sitten ja silloin jouduin syömään aina tämän tästä 2-4 viikon lääkekuureja ruokatorven tulehdukseen. ja aika jännä että jokaisessa raskaudessa olen valittanut samaa vaivaa ja koko raskauden ajan niin koskaan en ole saanut mitään lääkettä. ainoastaan rennietä on käsketty syödä. :/
 
Pippur1 Millaista annos sinulle määrättiin thyroxiiniä? Minä taas sain toisen lisäyksen annokseeni nyt raskausaikana, kun arvot taas huononivat... nyt menee 25mikrog. 2 tabua kolme kertaa viikossa ja 1 1/2 tabua muina päivinä. Piti ostaa ihan dosetti, että muistaa... :LOL:

Yölliset vessajuoksut Käyn vähintään yhden kerran, mutta jos herään yöllä useamman kerran (poika herättää) niin joka kerralla on pakko käydä. En saa muuten unen päästä kiinni...

Hankinnat Vielä puuttuu pyyhe uudelle tulokkaalle, oma hiusharja, tuttipullon tutit (pulloja kyllä löytyy), pikkututti, korviketta ja vaippoja. Ja mummu ei ole vielä kutonut villa-asua... onneksi se tulee sitten ihan muutamassa päivässä.

Joulusta
En osaa sanoa, yleensä juostaan perheitten luona... saa nähdä mitä tämä joulu tuo tullessaan. Olis kuitenkin ihan kiva viettää rauhallista joulua esikoisen kanssa kotosalla. Vaan perinteitä on aina vaikea muuttaa.

vauva-10 On ihan samoja tuntemuksia... ihania nämä hormonit...

(.) Tänään on ollu tosi huono päivä... kiukuttanu ja masentanu vaan! Pitäs päästä ulos purkautumaan raivokkaalle lenkille, muttakun kaikki rehkiminen on kielletty. :/ Aaaarghh...!
 
Onpa ollu melkonen päivä. Nyt on ainaki kyynelvarastot kulutettu vähäks aikaa loppuun ( huomisee asti ?) en oo tehny tänää muuta kun itkeny, ihan joka asiasta kyyneleet valuu, ja käsittämättömiä nyyhkytyskohtauksia tullu, en tiiä mikä nyt on, masentaa vaan kaikki. en ees osannu miehelle tossa sanoa että mikä on. jotenki tosi väsyny koko ajan vaikka tulee nukuttuaki paljo. :'(
Maanantaina pitäis töihin yrittää mennä, toisaalta innolla oisin menossa, tympii tää kotona makaaminen, mut toisaalta tiedän että toi selkä ja nivuset ei tuu kauaa kestämää sitä, mut en tiiä pitääkö tässä väkisin sitte yrittää töissä kärvistellä niin kauan ku kykenee. vielähän tässä 5 viikkoa olis töitä jälellä. ääh, stressaa sekin niin kamalasti.. :/

No jotain ilosiakin uutisia, viikko sitten vein kelan paperit, ni eilen oli jo kelan sivuilla että ä-pakkaus on postitettu, että eiköhän se jo maanantaina luulis olevan täällä. ihanaa. pääsen mieki hypistelemää. :)

Hankinnoista muuten puuttuu vielä kaikki nuo pienemmät, vaatteita tarvii vielä jonku verran, peitot ja lakanat ja kaikki puuttuu. eli siis ei oo hankittu muuta ku vaunut, sänky ja kaukalo, joka sekin on tuolla 800 km:n päässä vielä serkulla, jollain kai sitä pitäis kohta ruveta tännepäin jo saamaan. hoitopöytää meille ei tulekaan, liian vähän tilaa ja mun mielestä sitä ei niin paljon tarvi. ehkä mahollisesti vois ettiä sellasta jaloilla seisovaa ammetta, jonka päälle tulee sitte hoitopöytä, en tiiä nyt. sitä kaukalopussiakin pitäis lähtä ettimään, mut oottelen noitten kans tota joulukuun alkua ja veronpalautuksia, että pääsee tuhlailemaa. :D

Joulusta meillä ei onneks suurtakaan pelkoa siitä että tulis oltua sairaalassa jouluna, eiköhän mee ennemmin helmikuun puolelle, todennäkösesti joulu ollaan taas mun vanhemmilla, niinkun melkeen joka vuos.

Niiz ja Pallero 26+3 :heart: lähtee peiton alle jatkamaa tihrustamista..
 
Moro!!!

Ja anteeks :ashamed: Oon ollut pääasiassa hengessä mukana vain lueskellen teidän juttuja, omien kirjotusten aikaan saanti on näköjään mahdotonta. Aina kun saan aikaseks jotahi tekstiä ni tapatuu jotain, ihan niinkö äskö.. :kieh: kirjotin pitkät tarinat ni jovot, kaikki katosi..:headwall:

Koitan skarpata nyt ja kirjottaa nyt uudestaan.
Läksin siis kyselemään asiasta nimeltä raha.. Osaisiko kukaan vastata tai onko samassa tilanteessa.. Olen siis kelan kodinhoitotuella kotona esikon kanssa. Mammarahat lähtee laskuun joulukuun 9pvä..maksu päivä on vasta tammikuun puolivälissä. Saanko siis joulukuun alussa vain 8pvän kodinhoitotuen vai tuleeko ne ns takautuvasti ja saan marraskuun rahat joulukuun alussa. Pelottaa että tulee melko niukka joulu jos tuloni kaikki tuloni ovat tuossa... :eek: Onhan miehellä kyllä vakitulot mutta ei niilläkään nyt herroiks pääse eleleen jos hän maksaa laskut ja kauppareissut.. joululahjojakin olen tykännyt ostella ja ainakin kummilapsia haluaisin muistaa.

Sain eilen mammalaatikon, petyin siihen hieman. Esikolla oli paljon täydempi laatikko, oli välikausipukua ja vaippa esitteitä yms, mikä on iskenyt laatikkoon?? Onko muita jotka on kiinnittänyt huomiota asiaan?

Ostin tuossa emmaljungan tuplarattaan huuto.netistä.. olen kuullut niistä vain hyvää?? onko teillä muita kokemuksia?? Lenkkeilen päivittäin, ihan kunnon lenkkejä kun on kaksi koiraa ja tykkään todella olla ulkona ja kävellä. Kävelen edelleen masunkin kanssa kerrasta kolmeen kertaan päivässä. Masu antaa hienosti kävellä, supistuksia tulee toisinaan ylämäessä kun vaunuja täynnän ja jos tahti on mäessä liian reipas. Mutta yleensä työnnän päivisin vain kerran kun mies on jo illasta mukana ja ei halua taluttaa koiria ku hihnat menee solmuun =)
Ja toi nuorempi koiruus (hovawart 4,5v) on vähän vaativampi ja näyttäs toisinaan miehelle keskaria jos osais.. neitihän oli ennen miestä talossa ja tyssi sen muuten tietää joka ytimellä. :) Minä kun olen mukana ni ei porsastele mutta keskenään niil tuntuu jotai kärhämää olevan, vielä näin 3v tuttavuudenkin jälkeen ;) mutta se siitä, tää tilanne on vähän hankala selittää.. yksin kertaisesti siis rotu on yleensä yhden ihmisen koira ja tämä neidi edustaa tätä piirrettä 9+ arvosanalla. :)

Kuinka moni on ottamassa sikalenssurokotetta?? Savonlinnassa suositellaan ja no ei.. on lääkäreitä jotka sanoo että töissä ollessa suosittelee, vapaalla ei suosittelis.. hankalaa!!!!

Meillä on ollut asunto myynnissä kesästä, meinasin jo rueta asiaa ressaamaan mutta päätin että laitan joulun alla asunnon mullin mallin ja teen ainoasta makkarista tyssin huoneen, me muutetaan olkkariin. Ahtaus saapuu, mutta nyt neiti nukkuu ilman heräilyjä parhaillaan 12h yössä ja toivon todella että saan edes osittain tällä jatkettua hyviä unia jos poika vaikka onkin yö kukkuja.. ja toivon että joku ostaisi tämän ja suunnitelma olisi voimassa vain pienen tovin.

Kävin myös viime viikolla ultrassa, sain varmistuksen pojusta jolla on kaikki kunnossa matalasta hempparistani huolimatta. Painoarvio oli 1kg ja pikku mies siellä istuskeli oikein reippaasti. :kieh: :kieh:
Muutenkin meillä molemmilla kaikki hyvin.. Mamma pulskistuu ja sitä rataa..("ressaa" kesäkuntoa joka ei tule vapaaehtoisesti) koitan jatkaa päivittäistä lenkkeilyä edelleen että saisin edes jotenkin pidettyä kilojen keräilyn kurissa.
Oletteko te päässeet raskauskiloista helposti joilla on aijempia raskauksia???

Tämä nyt oli tämmönen, OMANAPAINEN pitkä ja aiheesta toiseen poikkeava kirjotus kun vauhtiin pääsin :ashamed:, nyt kuitenkin toivotan kaikille jaksamisia masujen kanssa ja erittäin hyvää syksyn jatkoa.. en edes koita luvata skarppaavani kirjotelmien kanssa, en taida siinä kuiteskaan onnistuna :)

Paijailkaa masua ja nauttikaa mukelluksista..niitä tulee taas ikävä :heart: Niin ja onnea jo vauvautuneelle pikkusista, ajoissa he päättivät syntyä. :heart:

-Väpä08 ja Kirppu rv27+5- :heart:
 
Päivittelenpä TAAS :D

enieMie oon kans iha koukus facebookiin, argh! :headwall: Pitää käyvä useesti päiväs päivittämäs ja lukemas mitä muilla tapahtuu. Onkoha miun elämä oikeesti näi tylsää :headwall: No ei pitäis olla 3:n tenavan kans..mut pitäähä sitä päivitellä profiilii, ni tietää muutki, mitä taas o muksujen kaa touhuttu :D

HiustenlähdöstäMulla ei raskausaikana oo lähteny nii paljoo, ko mitä imetyksen aikana. Imetyksen aikoina tullu jo pelko, ett näinkö sitä kaljuuntuu kohta.
Kynnet kasvaa ny raskaana olles iha julmaa vauhtia, vaik normaalisti mul onki sellaset järsityt, nysät :ashamed: Ny ei vaa kerkii ja raaski tuhota näitä, kerranki elämässä naisellisia, kynsiä :D

SamariiniKannattaa toi kuopuksen siirtämine isompaan sänkyyn ja huoneen vaihto tehä pikkuhiljaa. Ei kaikkee kerral. Nii ainakii mulle aina sanotaan, ettei kannata tehä lapsen elämään suuria muutoksia kerralla. Ei pääse pienet mukaan..Mut joo, pitää kyl ottaa itteesä niskasta kii ja alkaa hoitaa toi asia pois päiväjärjestyksest, kohta tulee oikeesti kiire ja itkut siihe päälle. :whistle:

Ny bb:tä :wave:
 
Tica Lekuri laitto mulla nyt alkuannokseksi Thyroxinia 25mikrog 1tbl/pvä. Että sillä nyt alkuun mennään. Tuo dosetti onkin hyvä kun on erilaisia annoksia eripäivinä ni ei mene sekaisin.

Minä nyt sitten kieltäytysin siitä possuflunssarokotteesta kun sen olisi nyt saanut. No mutta katotaan kuinka kauan oon tätä mieltä :D tosin kieltäytysin työpaikaltakin kun olisin sen sielläkin nyt saanut.

Täällä kans yks facebook käyttäjä. Siellä tulee kavereitten ja muitten tuttavien ja sukulaisten kanssa yleensä kuulumiset vaihdettua.

Yhdistelmät on nyt haettu ja laitettiin ne nyt odottamaan häkkikellariin. Sitten ne sieltä vasta kaivaa kun tarvii..

Jänskättää ens yö että kuinka menee.. Toivottavasti sais nukuttua.

pippur1 ja masumuru 31+1
 
Pitkästä aikaa heräsin kutinaan :kieh: :kieh: :kieh: tässä on nyt taas mutama tunti vierähtänyt, kun kutisee niin valtavasti :kieh: Siitä Ataraxista tosiaan olis apu, mutta onko sitäkään kovin hyvä ottaa joka ilta, kun kuitenkin on kolmiolääkekin :ashamed:

Ananaskirsikka+Einari 31+5
 
Huomenia.

Uni ei tullut enää, joten päätinpä avata koneen =)

Mulla viikkoja nyt 26+3.

Omasta olosta:
Närästystä täälläkin, erityisesti ruisleipä aiheuttaa sitä. Alapäässä on enemmän seistessä kovaa painetta, että tulis ulos...inhottava tunne. Kävelylenkit saa jo mun osalta unohtaa - vatsaa alkaa heti kiristää. Esikosta tämä tuli n. kkk ennen synnytystä.

Lumi taisit valitella niistä sorminivelkivuista. Mulla oli esikoista odottaessa juuri loppuraskaudessa sorminivelet tosi kipeät, että tarttumisote teki tosi kipeää. Se vaan paheni kohti synnytystä. Sitten muutamia viikkoja synnytyksen jälkeen ne häipyivät kuin tuhka tuuleen. Neuvolasta vaan sanoivat, että joillakin vaan tulee loppuraskaudessa tällaista ja jos olisi jatkunut synnytyksen jälkeen, olisi toki täytynyt mennä lisätutkimuksiin esim. reuman poissulkemiseksi. Sekin voi puhjeta juuri raskausaikana, ja minun suvussani sitä on. Onneksi se vaiva meni ohi.

Hankinnoista: Meillä taitaa olla nyt ihan kaikki valmiina. Suurimmat hankinnat oli kolmas pinnasänky, gracon koliikkikeinu ja gracon sisarusrattaat. Meidän piti hankkia kolmas pinnasänky, koska asumme kahdessa eri tasossa, joten yksi sänky on oltava alakerrassa ja myös esikko ei ole vielä valmis muunlaiseen sänkyyn (1v.).

Mäkin saatan ensi viikolla saada sen sikaflunssarokotteen. Kyllä se pelottaa. Toivoa vaan pitää, ettei siitä tule mitään sikiölle. Toisaalta tauti saattaisi olla aika raju minulla, koska raskauden lisäksi kuuluun riskiryhmään muutenkin.

Vessakäyntejä mulle tulee n. 3-4 öisin. Ja kerralla kun tulee niin niin vähän.

Hiustenlähtöä en ole huomannut raskausaikana enkä viime raskauden jälkeen imettäessänikään.

Sairaalakassin sisältö: En ole pakannut. En aio ottaa kuin itselleni alushousuja, siteitä, liivinsuojuksia, rintsikoita ja hygieniatuotteita. Vauvalle oman viltin. Siihen oli ihana kapaloida omaa mussukkaa viimeksikin. Vauvan vaatteet laitan sitten lähempänä, varmaan joulukuussa turvikseen, jonka isukki sitten tuo sairaalaan meitä hakiessaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samariini:
tiituli ja enie: ai se viralinen nimi on toi :D :D :LOL: mulla on se diagnosoitu 15 vuotta sitten ja silloin jouduin syömään aina tämän tästä 2-4 viikon lääkekuureja ruokatorven tulehdukseen.
Eli refluksi taudista johtuva mahahappojen nousu ruokatorveen aiheuttaa sitten sen kroonisen ruokaktorven tulehduksen, ja näillä lääkkeillä saadaan ne hapot tasoittumaan niin, ettei ne nouse ja ruokatorvi ärry.
Minulle suositeltiin leikkausta, mutta en ole siihen suostunut vaan syön mieluummin lääkkeitä.
Minä syön ihan koko ajan tuota nexiumia, en vain kuureina.

(.) Suht hyvä yö takana. Nörtti vaan herää mellastamaan vessareisuilla niin se on sitten menoa sen yön unille sen jälkeen.
Supisteluita muutamia tullut, osa napakoita, osa vaimeampia joten tuskin mitään hälyyttävää uutta.

Enie + Nörtti ja Hissu 30+5
 
Huomenta!

Alamahaa vihloo inhottavasti, nivuset on kipeät, supistaa, lenkkeillä ei kunnolla pysty.. Tätäkö tää nyt sitten on loput 13vkoa? |O Esikoisesta ei ollut muuta kuin suppareita, tosin otin silloin tosi rennosti. Saikulla kun olin.. Nyt joutuu kuitenkin hoitamaan tyttöä ja nostelemaan syliin ja pois sata kertaa päivässä. Huoh.. Kai tää tästä..

Rokotuksesta: Pitkään sitä mietin ja olen tullut siihen tulokseen, että otan sen. Mulla on kuitenkin astma perussairautena ja kaikki flunssat menee heti keuhkoihin. Jos olisin perusterve niin en varmasti ottaisi. Maanantaina on neuvolalääkäri ja täytyy hänen kanssaan vielä jutella asiasta.

Sairaalakassia en ole edes ajatellut. Kaipa mä samat kamppeet otan kuin viimeksikin. Vauvalle vaatteet, liivinsuojia, imetysliivit, laturi, meikit, shampoo, hoitoaine, sudokuja ja jotain lukemista. Mies saa sitten tuoda loput jos jotain vielä lisää haluan. Samoissa vaatteissa meinaan nytkin poistua missä menen.

Vauvan tavarat on kaikki vielä varastossa.. Mitään en ole laittanut valmiiksi. Äitiyspakkaus on lattialla mutta siitäkin kaikki vaatteet pesemättä ym. Jos sitten lähempänä tammikuuta alkaisi laittelemaan. Meillä kun on vielä epäselvää ollaanko edes tässä asunnossa vauvan synnyttyä vai päästäänkö muuttamaan uuteen.

Hiukset mulla on pysyneet päässä, niin raskaus kuin imetysaikanakin.

Vessareissut on toistaiseksi pysyneet yhdessä, aamuyöllä on pakko könytä pissalle.

Jepsansaa.. Mukavaa viikonloppua kaikille tammimammoille ja jaksamista masujen kanssa!

~pikkuakka ja Emma 26+6~

Ps. Viitsitkö Enie vaihtaa työnimen Elmeristä Emmaksi...? Kiitos!
 
Huomenia mammat!

Hyvät yöunet takana ja rauhallista lauantaiaamun viettoa koiran kanssa kahdestaan.

Hiustenlähdöstä: Mulla on päinvastoin tuuhentunut tukka nyt raskauden aikana, samoin kynnet on vahvistuneet. En ole huomannut, että ruokavaliota olisi hirveästi muuttanut.

FB: Ainakin kerran päivässä käyn..vieroitusoireita muuten... :LOL:

Äitiyspakkaus: Joku muukin valitteli pettymystään, itse tästä jo kirjoitin aiemminkin. Eikös siellä ole ollut aiempina vuosina se vanuhaalarikin? Odotin juu enemmän pakkaukselta...

(.) Vointi hyvä. Koiran kanssa jaksaa tehdä ihan reippaan 0,5 tunnin lenkin aamuin illoin. Alaselkä vähän vihoittelee eilisestä imuroimisesta. Liikkeet voimistuu edelleen ja alkaa nyt näkyä ihan vaatteidenkin läpi Kirpun mylläys. Vatsa kasvaa, mutta onneksi tuntuu, että kaikki kilot (10) on tulleetkin tuohon vatsaan ja rintoihin, eikä muut paikat ole levinnyt.

Joulusta: On aika jännittävä joulu juu. Mulla on laskettu aika 30.12., tosin rakenneultran mukaan se ois 25.12. Meillä on vielä hankala tilanne, kun mun vanhemmilla on avioeroprosessi kesken, enkä todellakaan haluaisi, että jompikumpi viettää joulua yksin. Joten katsotaan mahdutaanko saman katon alle kaikki vai minkä katon alla sitä itse ollaan??

mamma ja Kirppu 30+3
 

Yhteistyössä