Iiris, täälläkin vauva myllää hirmuisesti, mutta se ei tee kipeää. Mut sit taas välillä vihloo mahaa muuten tosi kovin, usein samaan aikaan kun vauva potkii, mut en oikein tiedä mistä se johtuu. Ja esim. yöllä ei pysty kääntymään kovin yhtäkkisesti koska tulee semmoinen voimakas kipu et pitää tosi varovaisesti liikkua ja autol ajaessa on kans välillä tullut, mut en sit tiiä voiko tuo olla samaa kuin mitä sinä tarkoitit. Mut vauvan potkut ei minua satu vaikka ne kovalla voimalla jo tuleekin. Ja tuo vihlominenkin on semmoinen et kun vaan varovaisesti sitten liikkuu niin ei se haittaa. Ja sama oli viime raskaudessa, joten en usko että siinä on mitään outoa.
Lumi, meidän poika on 1-vuotias nyt ja hänelle menee nyt se viime vuotisen pakkauksen toppapuku, mut poika onkin tosi hoikka. Pituutta on yli 75 cm, mut en tiedä tällä hetkellä tarkempaa mittaa. Mut pidettiin me pukua hänellä jo viime talvenakin 3 kk iässä, mut ihanhan sinne pukuun hukkuu pieni vauva. Mut ei se toisaalta haitannut koska eihän vauva sillein liiku siellä puvun sisässä.
Harmi kyl et uudesta pakkauksesta on jätetty se vanupuku pois, koska meillä ainakin se oli käytetyin vaate koko pakkauksessa. Toppapuvulle ei kovin usein taas ollut käyttöä, lähinnä silloin kun oltiin isovanhemmilla itä-suomessa ja siellä oli kovat pakkaset.
VessaG, alkuraskaudessa taisin käydä useamminkin, mut nyt joskus ei tarvi käydä kertaakaan tai sit käyn max kerran! Mut aamulla on kyl sit jo kiire vessaan. Viime raskaudessa tuntui et juoksin vessassa ihan koko ajan. Nytkin kyllä juon paljon vettä.
Hiukset tuntus olevan ennallaan. Imetysaikana niitä kyllä lähti mut on sen jälkeen ehtineet taas palautua. Kaikenkaikkiaan tuntuu et ainakin kynnet on tosi paljon paremmassa kunnossa nyt raskausaikana, ehkä ne hiuksetkin. Varmaan johtuu siitä kun nyt syö vitamiineja jne.
En tajua miten olin kuvitellut saavani tuosta esikoisesta sen
kotihoidon tuen vielä äippärahojen lisäksi. Olin ollut tutkivinani asian tarkkaan ja silloinkin kyllä ihmettelin että miten sitä rahaa voi niin "paljon" saada, mut tyytyväisenä sitten ajattelin että näin se varmaan on. Onneks selvis nyt kuitenkin etukäteen! Ni ehdin sopeutua tähän ajatukseen
.
Rokotuksesta moni muuttanut mielensä, itsekin olen alkanut kääntyä sille kannalle että jos minulla ei niitä vasta-aineta verikokeessa huomenna löydy niin sitten rokotteen ottaisin. On tää vaan niin hankala asia.... ja päätös pitäs tehdä jo niin pian.
Hyviä vointeja kaikille!