***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Olipas hurjaksi muuttunut tuo tammivauvojen ketjun otsikko :eek: !

Luulinkin jo ensin, että Enien supparit on jatkuneet ja siellä vauvat syntyneet..

Hipkukalle ja perheelle hirmuisesti onnea ja pikkuisille nyt paljon suojelusenkeleitä matkaan ja voimia kasvamiseen :heart:

J.t ja Pampu 24+4
 
Tänään tuli äippäpakkauspäätös ja rahapäätöskin. On huimaa rahan roisketta tiedossa ensi vuonna. Täytynee mennä pankkiin neuvottelee asuntolainan maksuasioista. Ollaan maksettu nytten pari vuotta reippaasti enempi ihan tätä varten ajateltuna. Joten eiköhän tuo lyhennysvapaa tai pienempi kk-erä onnistu hyvin. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja imppuli-:
Synnytyksestä näin ensikertalaisena ei oikeen tiedä mitä odottaa. Onhan noita synnytyksiä nähnyt tv:stä mutta... aion ottaa itselle kivunlievitystä, epiduraalia olen miettinyt. Saas nähdä sit kuinka synnytys etenee jne..

Just tulin ulkoilemasta ja kylläpä teki hyvää :) Vilho potkiskelee reippaasti masussa varsinkin yötä vasten innostuu reuhaamaan :) maanantaina taas neuvolaan (lääkärille) tarkastamaan mikä on tilanne :)

mukavaa viikonloppua kaikille :)

imppuli ja vilho 26+5 :heart:


Unohdin mainita että keskiviikkona sain äitiyspakkauksen :) on paljon sievempi näin livenä kuin kuvissa :D
 
Onnittelut Hipkukalle! Ja myös paljon voimia tilanteeseen. Paljon kasvusäteitä pikkuisille.
Tuntuu kyllä tosi hurjalta, että vauvat ovat jo maailmassa, kun meillä kerta sama laskettu aikakin oli/on.

(.) Olin torstaina neuvolalääkärissä ja kaikki oli suhteellisen hyvin. Verenpaineet 112/72. Painoa kyllä liikaa mun mielestä ja pissakin oli jotenkin suttuinen (prot+/-). Sf mitta oli 26-29, riippuen mittaajasta ja se olikin sitten tehnyt joka tapauksessa piikin käyrällään ja joudun/ pääsen kahden viikon päästä kontrolliin sen vuoksi. Kohdunkaulakanava oli myös sormelle auki, en tosin tiedä oliko koko matkalta vai vaan ulkosuulta. Se oli kuitenkin kiinteä ja täysimittainen. Ei kuulemma rajoita elämää millään lailla, koska olen uudelleensynnyttäjä ja supistuksia ei ole tuntunut. Arvatkaapa vaan olenko alkanut sitten oikein tarkkailemaan itseäni ja nyt olen sitten ehkä bongannutkin niitä suppareita. Kävellessä tulee sellainen ahdistava olo oikealle alavatsaan, jokamenee levossa oli ja joskuson hankala lähteä liikkeelle kun tuntuu, että vatsassa on iso kivi. Töissä olen siis edelleen (leikkaussalissa, kävelyä, seisomista, potilassiirtoja)ja nyt mietinkin missä on se raja, että ei voi siellä enää olla töissä. Kotiinpäästessä Panadol-purkki houkuttelee ja tällä viikolla olenkin joutunut joka päivä/ilta ottamaan särkylääkettä selkäkivun vuoksi. Ehkäpä sitten siellä kontrollikäynnillä pyydän jonkinlaista lomaa, jos tää ei tästä paremmaks muutu. Kovasti kyllä elättelen toiveita, että vielä ei tarttis saikulle jäädä. Toisaalta taas ketuttaa rankasti, kun ei tuolla tahdo oikein ruokatauoillekaan päästä. Toissaviikolla oli kahtena päivänä tilanne, että vaikka oli puol 8 mennyt töihin, ei ollut mahdollista päästä lounaalle ennen klo 13.30. Oli pitkiä toimenpiteitä ja ei yhtäkään tauottajaa...

Tippaiita 26+2
 
Kopioin tähän saman tekstin minkä kirjoitin aamulla toiseen ketjuun. Jonkin verran teitin tekstejä luin ja seuraan edelleen, miten aikaa yms on. En varmaan ihan väärässä ole, jos veikkaan teidän olevan uteliaita meidän kuulumisista :D :whistle:

--
Lapset ovat pieniä ja heillä on pienten keskoslasten ongelmat. Pieniä ja isompia murheita on ollut matkassa ja varmasti vielä tulee olemaan. Tunti kerrallaan eletään ja katsotaan eteenpäin.

Minullahan ei raskausaikana mitään epätavallisia murheita ollut. Tämä tilanne tulikin täysin yllättäen. Viime viikon tiistaina olen vielä aamupäivästä käynyt pojan kanssa asioilla kaupungilla ihan hyvä kuntoisena. Puolilta päivin alkoi pieni olematon tuhruvuoto, suunnilleen vain paperiin pyyhkiessä jotain tuli. Illalla hiukan tuntui pistelyä ja polttelua virtsarakon kohdilla. Nukkumaan mennessä tuli muutama pieni supistus, ei kipeitä hiukan epämukavia. Loppuivat nopeasti ja nukuin koko yön sikeästi. Aamulla ei ollut kuin tuhruilua. Päivällä alkoi sitten poltella taas virtsarakon tienoilta ja soitin äitipolille. Epäilin itse virtsarakon tulehhdusta ja ei polillakaan oireista huolissaan oltu. Päätettiin mennä näytille, kun kaksosista oli kyse. Pikaisesti vain ja sen jälkeen kauppaan :snotty:
Lääkäri vilkaisi kohdunsuun tilannetta ja sen jälkeen en saanutkaan enää ylös nousta. Kohdunsuu oli auki (arvio 5cm) ja pojan (A-vauva) sikiökalvot kohdunsuun ulkopuolella. Lääkäri oli nähnyt pojan jalan :eek: Huone pärähti täyteen ihmisiä ja minun käskettiin varomaan kaikkea, joka olisi ärsyttänyt kohdunsuuta ja aiheuttanut supistuksia. Tilanne oli ilmeisen kriittinen. Pelättiin sikiökalvojen rikkoutuvan, jolloin olisin joutunut suoraan hätäsektioon. Miut vietiin synnytyssaliin, laitettiin pää alas päin ja sain kaikenlaisia pistoksia. En edes tiedä mitä kaikkea :whistle: Kaksi vuorokautta siinä makasin, kunnes perjantaina lapsoset syntyivät. Siitä voinkin sitten taas jossain välissä enempi kertoa.
Ilmeisesti syynä on ollut pitkään muhinut tulehdus. Minulla ei mitään siihen viittaavia oireita ollut, ainakaan mitään mistä olisin huolestunut. Tilanne tuli täytenä yllätyksenä ja pitkälti tässä on menty vain mukana. Kunhan arki tästä asettuu, ehkä lopulta tajuan mitä kaikkea onkaan tapahtunut.
--

Hipkukka
 
Hurjan paljon onnea, voimia ja menestystä Hipkukan perheelle ja pienen pienille vaaveille :hug:

Täytyi tosiaan itsekkin moneen kertaan lukea tuo otsikko että olenko ihan oikeasti tammivauvoihin menossa :D


Omaa napaa..... ei voi muuta sanoa ku VOI PERKELEEN PERÄPUKAMAT!!! Toivottavasti tuo apteekista hakemani aine auttaa..... edes jotain... edes vähäsen....

Mutta huomenna olis meillä synnytysvalmennus... HUI :D

Tanjuska77 ja Hermanni 27+4
 
tanjuska77
Jos yhtään lohduttaa, ni noi PRKL:n peräpukamat o täälläki vaivana :headwall:
Ja 2-3 viikkoo enne la alan syömään ulostuslääkkeitä, jotta ei synnytyksen jälkeen ois itkua ja pesualtaan puristelua järkyttävissä kivuissa, ko ei pysty tikistää, argh!!! :headwall:
Ei o kiva vaiva, ei!!!
 
Hipkukka Täältäkin onnittelut. Itekkin katoin ketjun otsikkoa, että mitä ihmettä. Niin ne vaan tulee sieltä, jos ovat tullakseen. Tulppaakaan on vaikea laittaa eteen... Jaksuja koko perheelle.

Itella poksuu tänään 26+0. Oma vointi on oikeestaan tosi hyvä. Töissä oon jaksanu käydä, mitään ihmeellisempiä oireita ja kipuja ei oo. Keskiselkä meinaa välillä katketa, mutta sekin on vaan hetkellistä. Melkein päivittäin menee maha kovaksi, kai ne on harjotussuppereita, mutta ei oo niiden yhteydessä ollu kipuja, niin en oo huolestunu. Jos jaksais ainakin vielä kuukauden päivät töissä käydä, niin sit joutas jo vaikka saikkulomalle :whistle:

Oma mies sanoo nykysin, että, varo ettei napa nyrjähdä, kun on se on ruvennu pullistelemaan ulospäin. Katotaan pullahtaako se sieltä ulos vai ei :p

 
Näin viimeyönä unta Hipkukan pikkuisista :heart:

Äippäraha päätös tuli minullekin eilen sitten vihdoin kun kävin viime viikolla perään kyselemässä.
Minä taasen sanoin miehelle, että haluan heti tehdä vauvoja lisää jos siitä niin hyvin maksetaan mitä mulla tuli ne laskelmat ja tiedot :LOL:

Aiemmista lapsista olen nimittäin ollut sillä minimi rahalla molemmista ja nyt näistä sitten tuleekin enemmän kuin töissä olis vrt.normi kk.palkka niin kyllä mulle vaan passaa :whistle:

Enie + Nörtti ja Hissu 28+5
 
(.) Siis tää on ihan tuskaa! järkyttävä kutina. Mä täällä joskus aiemmin jo puhuinkin näistä mua vaivaamista näppylöistä, niitä on ollut n. kuukauden ja koko ajan tulee lisää... Ne on aluksi kuin hyttysen pistoja, sitten raavin ne rikki, kutisee siis aivan sairaasti, ja kutisee edelleen siinä rupivaiheessa... Lähinnä niitä on vatsassa, selässä, reisissä ja pohkeissa. Satoja... Joka ilta on laitettava kortisonivoidetta, muuten on turha edes haaveilla nukkumisesta :headwall: lääkärille näytin niitä viime viikolla, eipä juuri ottanut kantaa, raskausrokahtumaa epäili. Se on vain tosi pieni % mille se iskee eli suhde on 1:50 000! Täytyy ensi viikolla ottaa puheeksi äitiyspolilla nämä, ei tästä tule mitään, jos kaksi kuukautta vielä lisääntyvät :kieh: ja vaikka sitten mennä yksityiselle ihotautilääkärille, mutta tätä mä en kestä... :kieh:

Ananaskirsikka+Einari 29+6

(Vaihatko Enie meille tuon työnimen? =) )
 
Hei! Lokakuisista tänne tulin kurkkaamaan, kun siellä jo hipkukan vauvoista oli maininta. Eli ONNEA HIPKUKKA!! Vauvat ovat pieniä, mutta varmasti todella sinnikkäitä :)

Tammikuisten odottajille tsemppiä ja voimia!

hemari ja möhkö 40+3 (Saattaa olla että tänään syntyy, sen verran napakasti jo supistaa :) )
 
Ananaskirsikka onkohan minulla ollut samaa ihottumaa?? Alkoi toukokuussa, oli selässä kahdessa kohti, kädessä ja molemmissa jaloissa. Tavan kortisonivoide ei auttanut, joten sain reseptillä vähän vahvempaa jolla sain sen sitten vihdoin kuriin. Pari kertaa on kyllä tullut uudestaan, nytkin on tuossa taipeessa, mutta heti kun aloitan rasvaamisen niin ei ehdi äitymään pahemmaksi. Raskautta minullakin epäiltiin syyksi, kun ei ole mitään allergioita tai muutakaan mikä voisi tuota aiheuttaa. Pesuainekin on välillä hajustamaton, joten sekään ei voi olla syynä. Minulla ne näpyt kutisee eniten kun hikoilee ja esim. lämmin suihku ja sauna on pahimmat paikat.

Lokakuu10 hyvää syntymäpäivää! :flower:

Lumi ja Lilliputti 27+5
 
Heippa!
Onhan täällä tapahtunut, mäki hetken mietin että oonko oikeessa ketjussa..
HIPKUKKA:
Onnea ja jaksamista myöskin kovasti teidän perheelle!!!!!!!!!!!!!

Tässä meni nyt ihan naamaa myöden kananlihalle, sen verta yllätti että tosiaan ekat vaavit jo maailmassa..

-s-a-j jol taitaapi mennä 29 vkoa
 
SEE
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi-:
Ananaskirsikka onkohan minulla ollut samaa ihottumaa?? Alkoi toukokuussa, oli selässä kahdessa kohti, kädessä ja molemmissa jaloissa. Tavan kortisonivoide ei auttanut, joten sain reseptillä vähän vahvempaa jolla sain sen sitten vihdoin kuriin. Pari kertaa on kyllä tullut uudestaan, nytkin on tuossa taipeessa, mutta heti kun aloitan rasvaamisen niin ei ehdi äitymään pahemmaksi. Raskautta minullakin epäiltiin syyksi, kun ei ole mitään allergioita tai muutakaan mikä voisi tuota aiheuttaa. Pesuainekin on välillä hajustamaton, joten sekään ei voi olla syynä. Minulla ne näpyt kutisee eniten kun hikoilee ja esim. lämmin suihku ja sauna on pahimmat paikat.

Lokakuu10 hyvää syntymäpäivää! :flower:

Lumi ja Lilliputti 27+5
Mahtaako mullakin olla sitten samaa. Pari viikkoa sitten kävin päivystyksessä noita näppyjäni näyttämässä joita tuli vuorokauden aikana n. 100 kpl, pääasiassa mahaan , muutama etureiteen , pyllyyn ja yläselkään. Kukaan ei tienyt mitä voisi olla, kortisonia määrättiin ja sillä lähtivät pois. Tuon jälkeen on tullut enää muutama. näyttävät aivan hyttysen puremilta mutta niissä on jokaisessa sellainen pieni pää, joka vähän märkii, kutisee kyllä mulla vain vähän. En kyllä ole kuullutkaan raskausrokahtumasta, soittivat äitiyspolillekin ja sieltä eivät osanneet sanoa mitään, ottivat maksa-arvot varmuuden vuoksi ettei vaan ole raskaushepatoosi, mutta ne ok.

Itse olen päättänyt mennä yksityiselle ihotautilääkärille jos uusiutuvat kovasti.

 
Zin
Heippa pitkästä aikaa,

Hipkukka, paljon onnea koko perheelle! :flower: Toivottavasti vauvat - ja sinäkin - voitte hyvin, voimia teille!

Lumi, Ananaskirsikka ja SEE, mun kaverilla oli raskauden aikana nokkosihottumaa mikä ei lähtenyt millään voiteilla. Lopulta siihen auttoi akupunktio.

(.) Omaan napaan ei kúulu mitään ihmeellistä. Vatsa kasvaa huimaa vauhtia ja vauvan potkut ovat vihdoinkin alkaneet tuntua, viikolla 23 niinkuin lääkäri jo aikaa sitten ennustikin. Vointi on ihan hyvä ja käyn joogassa ja tanssitunneilla. Välillä pakottaa häpyluuta tai supistelee vähän mutta ne menevät levolla onneksi ohi. Me ei olla vieläkään ostettu mitään kun ollaan odoteltu että saadaan muu remontti valmiiksi että voidaan aloittaa vauvan huonetta, mutta tuo Hipkukan synnytys saa nyt vähän ostopaniikkia yltymään...

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Zin & Fredi 23+6

 
heippa..vieläköhän mahtuisi tammikuisiin mukaan?? jonkun aikaa sivusta seuraillut ja nyt rohkenin mukaan tulla..elikkäs olen 26v ja ensimmäistä odottelen (ei ole tietoa kumpaa sorttia tulee) mutta viikkoja olisi 27+4 ja LA olisi 5.1.2010 =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rontti1:
heippa..vieläköhän mahtuisi tammikuisiin mukaan?? jonkun aikaa sivusta seuraillut ja nyt rohkenin mukaan tulla..elikkäs olen 26v ja ensimmäistä odottelen (ei ole tietoa kumpaa sorttia tulee) mutta viikkoja olisi 27+4 ja LA olisi 5.1.2010 =)
Tästä en voi erehtyy!
Heipssanssaa nainen!!! Ootha sie "miun" rontti? :hug:
 
rontti1 Aina on tilaa joten tervetuloa vaan mukaan porukkaan.

Sikaflunssa:
Jep, jep. Nyt sitten nousi vanhimmaiselle kuume 38,9, päätäsärkee, paleltaa ja yskii.
Täällä on yhdestä koulusta kokonainen luokka sairastuvalla ja pari tapausta sairaalassa.
Eli nytköhän ne penskat sitten sen tänne meille kuljetti?
Pitää siis kulkea kloritilla hanat ja oven kahvat läpi useasti päivässä ja vannottaa heitä pesemään kätensä huolella saippualla joka vessa reissu.
 

Yhteistyössä