***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

pippuri tulin joulukuisista ilmoittamaan, etta sun on syyta soittaa aippapolille pikimmiten. Alapaineen yli 30 yksikon nousu on tutkittava. muutenkin oireet viittaa raskausmyrkytykseen. Voi olla ihan turha halytys, mutta itse raskausmyrkytyksen kokeneena suosittelisin ottamaan yhteytta ja ainakin puhelimitse neuvoja kysymaan!

heippa hei :) taisin tänään saada opetuksen että ei kannata rehkiä samalla tavalla kuin ennen..kävin lenkillä ja nyt on alavatsa ja alapää todella kipeä hyvä että kävelemään pystyy mutta muistampahan seuraavalla kerralla tehdä lyhyemmän lenkin! B)

Joulukuisista tulin vakoilemaan :D
Huomasin että muutama on synnyttämässä Joensuussa, ajatelin kertoa että siellä on uudet synnytyssängyt! :D ja että ilokaasua ei saa vieläkään. Eikä enää akupunktiota koska lääkärien mielestä se on huuhaata :kieh:

Makoilusta, täällä on yks joka on jäänyt supistusten takia sairaslomalle jo kesäkuussa ja nyt olen vk34 vuodelevossa, vessassa ja suihkussa saan käydä sekä syödä istuillaan, muuten pitäs olla pitkällään. liikkua saan sen etä menen neuvolaan ja mammapolille.

Hipkukan perheelle voimia kovasti!

Oskari olematon laitatko mulle yytä, liittyen noihin kivunlievityksiin?

pippur1: Ehdottomasti lääkäriin huomenna, niin kuin moni muukin jo sanoi.. Toivottavasti ei ole kuitenkaan mitään vakavaa. Ilmoittelethan sitten itsestäsi :hug:

Vauvan liikkeet + temperamentti: Kyllä pulassa ollaan mikäli vauvan liikkeet masussa ounastelevat tulevaa temperamenttia =) Täällä tulee sellaisia karatepotkuja, että alta pois! Kirppu vielä pyörii kuin hyrrä ympyrää. Ultrassa makoili pää alaspäin mutta jo seuraavana päivänä oli varmastikin kääntynyt kun potkut tuntuivat ihan häpyluun tietämillä. Ja nyt taas tänään potkuttelee kylkiluiden alle. Ihan kiva joo! :LOL:

Keskiviikkona neuvolaan, saas nähdä paljonko on paino noussut viime kerrasta. On se nyt kilon-kaksi ainakin, tuntuu siltä. Talvitakkien kanssa alkaa tosiaan olemaan ongelmia, muutama vanha onneksi löytyi, joissa menee napit kii.

Työviikkoon tässä taas asennoidutaan, alaselkä ja takapuoli on kyllä aika kipiät vielä viime viikostakin... =(

Tsemppiä kaikille uuteen alkavaan viikkoon!!

mamma ja Kirppu 28+4

Mulla toista dottaessa passittivat naikkarille joka kerta kun paineissa meni 140/90 meni rikki, loppuraskauden oli paineet koholla. Kolmatta odottaessa paineet oli 130/85 hujakoilla koko raskausajan.

Millis paljon onnea rouviintumisesta :flower: :flower:

Varpaankynsien leikkuu onnistunu mula aina niin että nostan varpaat lavuaarin reunalle ja leikkaan siinä, siinä se maha saa vapaasti roikkua :D

Koko viikonlopun ollu jotenkin heikko olo ja inhottava tunne alamahalla, painetta ja kipua. Asettuu kyllä kun lepää. Kahtena aamuna meinannu taju lähteä kun heikko olo, missä vika?

mulish ja hippula 24+1

Minäkin Pippur1na painelisin lekurille heti huomenaamusta.

Millis1981 :flower:

Verenvuodosta seksin jälkeen Mullahan oli pari viikkoa sitten pientä vuotoa, ja synnärillä tutkittaessa neljä eri ihmistä kysyi et "ethän ole ollut yhdynnässä??" (ENNNN!) ja lääkäri vielä tutkiessaan totesi että "jos olisit tullut tänne yhdynnän jälkeen, oliskin ihan eri asia, sillon tuppaa monesti vuotamaan" joten ihan normaalia se on että hieman vuotaa seksin jälkeen, limakalvot on kovin verestävät raskauden aikana muutenkin (mulla aiheutti sisätutkimuskin ihan kivat vuodot) joten ihmekös tuo jos paikat aukee kun sinne pökitään... B) TOSIN varmaan eri asia jos tulee ihan kunnolla verta, sit kyl kannattaa käydä tutkittamassa :)

Onko kellään tullut vielä raskausarpia? Täällä ei vielä, oon koittanu rasvailla masua, kutisen kovin :ashamed:

Mulla on ISO OLO...!!!! En muistanukaan et pelkkä istuminen voi olla näin heviä :D

Täällä ollu supistuksia viikonlopun ajan, toivottavasti laantuisi, jos vaik sais kunnolla nukuttua ensi yönä...

MM ja Itikka 26+4

Valittelinki tossa jo aiemmi iskiaksesta ja ny ei kyl enää hymyilytä yhtää!
Tää o jo täyttä tuskaa :headwall:
Tartteisin jo jonkun apulaisen tänne, ko ei kyl mielellään kävelis yhtää minnekää.
Mikähä tähänki auttais? Panadol, njää..tukiliivi, njää..
Siis iha karseeta! En kyl toivois pahimmalle vihamiehellekää näit iskias kipuja, inhottavaa!!! :'(

Hei, jos haluatte lukea synnytyskertomustani niin joudutte hiukan näkemään vaivaa :ashamed: :snotty: Mie olen sitä kirjoitellut tuonne 'taaperot 1-2v'-osastolle Lokakuisiin taaperoihin. Löydätte helpoiten nuo tekstit, kun menette miun profiiliin katsomaan viimeisimmät kirjoitukseni. Ja sieltä 'taaperoihin' ja 11. päivä kirjoitetut tekstit.
Oliko kamalan sekavasti selitetty :/ En viitsi alkaa leikkaa liimaan ja tekemään turhaa täytettä palstalle. Kommentoida voitte silti ihan tähän ketjuun, jottei hämmennetä lokataaperoita ;)

Hipkukka ja lapsukaiset 9vrk

Pörri: Hihi, meidän kissan nimi on muuten Pörri :heart: Iskiaksesta, mulla ainakin menee vähän "aalloittain" noi iskias-oireet, välillä tuntuu todella voimakkaana joitakin päiviä, sitten taas häviää tyystin. Nyt on hyvä kausi menossa, toivotaan että sullakin helpottaa! Tukivyö kyllä auttaa ainakin itsellä.

Hipkukka: Vitsi, kävin lukemassa, nopeesti on tuntunut kaikki käyvän! Koska mahdatte saada pienet kotiin?

millis Onnittelut :flower:

pippur1 Nyt lupaat ja vannot että tänään heti aamusta soitat äippäpolille! Ei raskausmyrkytyksessä tosiaan välttämättä tunne itseään sen huono vointisemmaksi kuin muutoinkaan. Itsellä oli esikoisen aikaan aivan tietämättäni kehittynyt ko. juttu.
Sitten olinkin suu auki, kun lääkäri määräsi vuode lepoon ja kun en sitten sitä totellut kotioloissa, jouduin loppuraskauden ajaksi KYS:n sänkyyn.

mimonmami Raskausarpia on reilustikin B)
On tullut edellisistäkin raskauksista ja nyt niitä on tullut vielä lisää, kun masu on oikea jättien jätti.

Pörri Iskiaksesta en niin tiedä, mutta minulla on kaksi välilevyn pullistumaa ja niiden kanssa aina taiteilen. Niihin on auttanut tosi tehokkaasti pahimpina aikoina ultraääni hoito mitä annetaan fysioterapiassa. En tosin tiedä onko se kiellettyä raskaana ollessa, mutta voishan sitä kysäistä.
Se ei satu ja tuntuu tosi ihanalle.

Hipkukka Voi vitsi sentään. Tippa tuli silmään liikutuksesta kun tuon sinun synnytystarinan luki. Mutta täytyy sanoa, että kuullostaa ainakin tosiaan siltä, että hyvää huolta on pidetty.
Ihana tuo valokuvien tuonti hommakin :heart:
Mutta on sulla kyllä ollut rajut oltavat oman voinnin kanssa. Toivottavasti alkaa helppaamaan pikkuhiljaa sinunkin vointi.
Nyt en kyllä enää ihmettele yhtään miksi melkein joka kerta ne KYS:ssä on ottaneet tulehdus koetta varten topsi näytteitä alapäästä tutkintaan kipuilujen takia.
Esikoista odottaessa, kun jouduin sen 2kk olemaan sairaalassa ennen synnytystä niin siellä oli nainen joka oli jo 3kk maannut pääalaspäin, ettei syntyis kesken kaiken vauva ulos :eek:
Ei käynyt kateeksi eikä käy kyllä sinunkaan kohtalo maata pääalaspäin kateeksi.

Enie + Nörtti ja Hissu 29+0 POKS!

raskausarvet Ei oo kun rintoihin ilmestynyt. Ei vielä siis mahaan.

hipkukka Nopeasti on sulla kaikki mennyt ja onneksi on osaava henkilökunta. :heart:

Kiitän kaikkia onnitteluista!! :heart:

Tänne ei ihmeempää eikä mitään uutta.

Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Hipkukka: Vitsi, kävin lukemassa, nopeesti on tuntunut kaikki käyvän! Koska mahdatte saada pienet kotiin?
On hyvin epätodennäköistä, että lapset kotiutuvat ennen laskettua. Kotiutuminen voi mennä jopa myöhäisemmäksi. Kotiin lapset pääsevät vasta, kun painoa on tarpeeksi, hengityskatkoksia ei ole ollut viikkoon ja osaavat syödä. Eikä muita ongelmia ole.

Me vietetään tänään esikoisen kanssa 'vapaapäivää'. On poika parka ollut sellaisessa pyörityksessä viimeisen viikon aikana, että nyt seuraavat päivät rauhoitetaan ja olen ihan vain kotona pojan kanssa. Mies käy töiden jälkeen tervehtimässä lapsosia.

Hipkukka ja lapsukaiset 10vrk

Yhteistyössä