Hipkukka: täälläkin vetisteltiin eli kyyneleet tulivat luettuani tarinasi! Hormonit jylläävät! :'( Toivon koko sydämestäni suojelusenkeleitä lastesi elämään!
Pippur1: oletko soittanut jo päivystykseen? En uskaltanut sanoa ääneen raskausmyrkytysepäilyä, koska olen toisaalta liiankin ylitarkka seuraamaan oireita... TOIVOTTAVASTI ei olisi ongelmia! tuo verenpaine ei kuulosta hyvältä. Tarkoitus ei ole olla tunkeileva tai liian utelias, mutta kirjoittelethan meille, että miten voit? Toivotaan, että kaikki on ok.
Miilis: ONNEA!
Hormonit: onko muillakin tosiaankin kyyneleet herkässä? Itse en valitettavasti ole kovinkaan herkkä "normaalisti". Lauantai aamuna tuli yhtäkkiä kyyneleet tulvana, kun tajusin, että näen miestäni ja poikiemme isää vasta ensi viikon maanantaina. No huh huh. Olemme olleet yhdessä yli 13 v. ja tosiaan olemme kuin paita ja peppu, mutta molemmilla on aina ollut myös omia juttuja. Ihmettelin hieman tätä reaktiota, mutta niin ihmettelee mieskin, kun kuulee. En viitsi kertoa puhelimessa, jotta ei suotta huolestu.
Sokerirasitus: paastoarvo oli ennen rasituksen aloitusta 4,8 mmol/L, tunti litkun juomisen jälkeen 6,6 mmol/L (Yli 10 mmol/ L olisi syytä huoleen) ja kaksi tuntia liemen juomisesta oli ollut 5,6 mmol/L (Yli 8 mmol/L olisi syytä huoleen.) Nämä tiedot soitti äsken neuvolan ihana täti! Olen tyytyväinen, korjaan megaonnellinen noista arvoista. Suvussamme on kakkostyyppiä joitakin ja lisäksi ykköstyyppiläinen löytyy perheestäin, esikoisemme on "1-tyyppi" monipistoshoidolla. Raskausaikana tosin ei ole ollut kenelläkään ongelmia, voisiko sekin olla perinnöllistä?
Hb on nyt 119 ja rautaa olisi nyt alettava syömään, että ei ala arvot romahtamaan.
Raudasta: kuinka moni syö jo rautatabuja? Mitä merkkejä teillä on käytössä? Mulle on lääkäri suositellut yhtä merkkiä, en muista mitä... Lukee neuvolakortissa. Mulla on noiden lääkeaineiden ja kaikenlaisten tablettien kanssa TOSI tarkkaa, koska olen saanut anafylaksiota vaikka mistä tabuista. :ashamed:
Vauva myllää todella ahkerasti, mutta nukkuukin tosi paljon. Sanoisin
temperamentista ja masuelämästä, että meillä se ennusti tulevaa. Esikoinen oli rauhallinen, pelkäsin, että onko kaikki ok jne. Poika on sen mukainen nykyäänkin, ainakin yleensä.
Mutta siis temperamentiltaan hitaasti lämpenevä, tarkkailija, rauhallinen tuumailija. Kuopus piti sellaiset sembalot ja nahkani alla että HUH HUH. On ollut kyllä sellainen sittemminkin. Lämpenee nopeasti kaikille, hymyilevä - ja tulinen suuttuessaan!! Todella! Ovat siis todellakin eri maasta. Olen sanonut, että onneksi olen saanut kaksi erilaista lasta, koska esikoisen kasvattaminen on ollut helppoa ja olisin tosi ihana neuvomaan muita. Kuopus on opettanut minulle elämää. Innolla odotamme, että mitä tämä yllätyskolmosemme tuo tullessaan. Minulla on tunne, että hän on siltä ja väliltä.
Tänään tulee poikien serkut + siskoni yökyläilemään! En tiedä milloin ehdin koneelle. Olen saikulla tämän viikon. Ensi tiistaina vasta töihin. Supistelut ovatkin vähentyneet. Ihanaa.
Kaikkea hyvää, pidetään "työpareistamme" hyvä huoli. Syödään terveellisesti, ulkoillaan ja levätään!
Oskari ja vauva 25+4