***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

pinkgreen Kannattaakin nauttia siitä suklaasta niin kauan kuin vielä voi, nimittäin monella suklaa aiheuttaa vauvalle mahakipuja jos imettää... Voi hemmetti, taas se kauhea miettiminen edessä, et mitä suuhunsa voi laittaa. Esikoinen itki kerran melkein koko yön, kun olin syönyt tsatsiki-kastiketta ja tulisia broilerin siipiä...

Karkkigallup Juu, kaikki menee...

Torttugallup Mun ukonryökäle ei tykkää niistä! Masentavaa tehdä vain itselleen. Mut kai mä lähempänä joulua sitten. Ärsyttävää vaan, kun tietää, että kaikki kadonneet tortut on kadonneet omaan suuhun, eikä voi edes itseään huijata, et mies on syönyt puolet! No jospa toi meidän tyttö söis niitä mun kanssa...

s-a-j heh, joo kiloja ropisee... vaikka en syö kovin paljoa karkkia enkä suklaata, mutta varmaan jugurtit, mehut ym. kans tekee... Olen viime aikoina tykästynyt juomaan Gefilus mehuja ja jugurtteja.

Raaka totuus ainaskin mulla on ettei tule liikuttua enää niin paljon kuin ennen :| mutta syön vastaavasti reilusti enemmän kuin ennen... loogista...

Joulutorttuja ja glögiä alko heti tekeen mieli! Pitääkin kokeilla sitä vadelmahilloa :p

Täälläkin satoi hetken aikaa lunta (tai räntää) äskettäin - jee!

Kevätesikoinen 27+3

Nyt niitä neuvolakuulumisia:

Eli rv 27+2
painoa tullut kuukaudessa kilo, eli nyt saldona +/-0
verenpaine 110/60
hb oli noussut raudan ansiosta, nyt 123
pissa puhdas
sf 23cm (kk sitten oli 19cm)
paikat visusti kiinni =)

Mulla lääkäri tunnusteli vauvan asentoa, ja pää alaspäin kaveri on. Ja potki ja kieppui vimmatusti, kun sydänääniä kuunneltiin. Oisko vauvan syke ollut jtn 140

Sikarokotetta sitten kanssa heti tarjottiin, neuvolatäti sanoi, ettei hän tyrkytä, koska ammatti-ihmisenä osaan varmasti tehdä omasta mielestäni oikean päätöksen. Lääkäri kyllä suositteli. Mutta en nyt kuitenkaan siis ottanut.

Äitiyspakkauksenkin hain postista. Odottelen miestä kotiin, niin avataan ja hypistellään sitte yhdessä :heart:

Hipkukalle vielä jaksamista ja ihanaa, että jaksat käydä kirjoittelemassa pikkuisten voinnista =)

J.t ja Pampu-Pötkylä 27+2

Tica Joo, on muutamat äippäloman palkat tullut maksettua :D

zaara Sitähän ne minullekin sanoivat toissa kerralla kyssissä että pitäis alkaa nousemaan hemppa joka tapauksessa.
Olihan sitä nousua tullut, kun edellis kerralla oli 107 ja nyt oli 108 :LOL:
Oletko sinä kokeillut mitä rautalääkkeitä?
Minä olen mennyt läpi obsidanin, retaferin (tätä käytän ei raskaana ja pitää ne kurissa), sitten kahta eri nestemäistä. Pitäis kai vielä joku keksiä tai aloittaa kierros alusta :whistle:

Myy-88 Niinhän siitä on sanottu että se antaa suojan vasta pari viikkoa otosta. Viikko vielä niin olis sitten itsellä suoja :saint:

Joulusiivous Tuosta SEE:n kirjoituksesta. Minä olen aina ollut sellainen, että en tee mitään joulu-, pääsiäis-, juhannus -siivouksia.
Siivoan silloin kaapit ja muut kun hyvältä tuntuu. Äitini on varmaan saanut minut kyllästettyä tuohon touhuun, sillä siellä pistetään talo ylös alaisin muutaman kerran vuodessa. Tuntuu että just ne kävi kaikki kaapit ja katot ja muut läpi niin ei kun nyt on juhannus ja sitä varteen, ei kun joulu siivousta tässä, tyylistä hommaa siellä aina.

rontti1 Minulta levis silmät suuriksi kun ensin luin että sulla on painoa tullut 54kg/vk :LOL: :LOL: :LOL:

Painosta: Hmm... Mitenkäs tämä asia nyt on, olen kuullut kahdenlaisia versioita:
a) paino nousee yleensä voimakkaimmin raskauden alku-ja keskivaiheessa
b) paino nousee yleensä raskauden viimeisillä viikoilla eniten

Varmasti hyvin yksilöllistä, mutta minkälaisia kokemuksia teillä on?

Itse taas toivoisin, että saisin painoa vähän nousemaan paremmin, ehkä silloin tulisi vauvamahakin selkeämmäksi ja söpöksi vauvaPALLOKSI:D

edit: Mä katsoin kanssa äkkiseltään, että rontti1:llä olisi tullut painoa 54kg/vk, oiskin aika muhkeat lukemat:D

Moikka!

Lääkärineuvola oli tänään ja vauvalla kaikki hyvin. Alapään suonikohjun kasvu senkun kiihtyy ja ei muuta kun Hirudoid fortea kehiin :LOL: ...voi elämä...

Samaisella neuvolakäynnillä laitettiin nyt sit se sikalenssu-rokote. Kahden vaiheilla olin mut vielä kun juttelin lääkärin ja hoitajan kanssa niin päädyin rokotteen ottamaan. Mies oli vahvasti myös rokotuksen kannalla...Tässä asiassa ajattelin myös koko meidän perhettä, en pelkästään tätä vatsa vauvaa.
Piikki ei onneksi sattunu mut huomenna kuulemma käsi VARMASTI kipeä :/

Painoa olen reippaana tyttönä saanu kerärryä jo 12kg :eek: mut johtuu kyllä ihan siitä ettei supistusten ja suonikohjun takia pysty samalla lailla liikkumaan kun ennen..PLUS sit se et suklaata ja pullaa menee päivittäin :kieh:
MUTTA just neuvolas luin jostain lehdestä kun oli tehty tutkimus et ne vauvat joiden äidit söivät raskausaikana suklaata olivat keskiverto vauvaa tyytyväisempiä :D Eli naiset nyt vauvat iloisiksi ja suklaatia,suklaatia....

Joulu vietetään kotosalla ja mun siskon luona jonne kerääntyy puoli sukua, kivaa!
Meidän molempien vanhemmat asuu 5km säteellä meiltä, samoin mun isovanhemmat.

Kovin oli vauhdikkaalla päällä Mytty neuvola reissulla kun potki lääkärin dobbleria minkä ehti :D Mitäs meni painelee ja häiriköimään... Oli kyl aika nuori lääkäri (yleislekuri) neuvolassa ja kun kysyin et onko pylly vai pää mitä tunkee navan kohdillta ulos ni tunnusteli kotvasen ja tokas et "Joo, se on varmaan pää tai pylly"... Ai,ihan tosi?! Yleensä neuvolassa ovat osanneet sanoa...

Nyt mansikkarahkalle :p

Miminen ja Mytty rv 28 POKS (tai 28+2)

Miminen Nonni, pitänee mennä siis suklaa-ostoksille samantein :). Nyt sai hyvän syyn syödä sitä lisäää! Taitanee tulla pian kyllä jo liian onnellinen ipana.
Mulla pääsi Renniet loppumaan ja nyt ahristaa tuleva närästys. Pakko siis senkin vuoksi shoppaileen vielä.

Suklaan saannista olen pitänyt jälleen huolen! :D On tainnu tulla syötyä edellisessäkin raskaudessa, kun tuo poika on aina niin iloinen ja onnellinen!

Sikainfluenssarokotteen saan perjantaina. MUTTA mies soitti juuri työreissultaan, että siellä jyllää sikainfluenssa... :( Apua... Ei taida vielä keretä mulla rokotteet vaikuttaa kun mies tulee pe iltana kotiin. Pitää vaan toivoa, ettei satu tarttumaan. Just poikakin parantunut edellisestä pöpöstä... ja mieskin on vielä puolikuntoinen kun sairasti pojan kanssa.

Iltaa,

(.)
ja terveisiä Naikkarilta... Maha ollut tosi kipeä ihan aamusta asti, iltapäivällä soitin että mitä teen kun ei klassinen gramma Panadolia + lepo auta. Käväisin sitten päivystyksessä, mitään virallista ei löytynyt-- käskettiin vaan mennä takasin jos pahenee, sain Litalginia mukaan. Mikähän siellä on :| Nyt hieman helpottanut, toivottavasti menee ohi, inhottava olo :/
Mut tutkimuksissa oli kuitenkin "kiva" käydä ja kuulla että paikat on visusti kiinni, vauva kasvanut viikkojen mukaisesti ja oli kovin virkeä. Sykkeet meni käyrällä 140-160 välillä. Kätilökin oli taas tosi kiva.

MM ja Itikka 29+0

|O |O |O |O |O |O |O

Ei tästä tuu yhtään mitään. Mietin nyt sitä possuflunssa rokotetta sitten uudemman kerran.. hitto kun en tie yhtään mitä tekis. Kaverin pikkusisko ja veli on nyt sairastunu siihen ja on siis eka kerta kun kuulen jonkun vähän tutumman siihen sairastuneen. Mutta jotenkin pelottaa se influenssa et onko se nyt OIKEESTI kuinka vaarallinen?? JA kuinka vaarallinen tämä rokote sitten OIKEASTI on ilman mitäät tutkimuksia kumminkin.. *huoh* en mää tiiä.. :ashamed:
Mutta tuokin influenssa leviää aikamoista vauhtia kumminkin että mahtaako se sitten ees vaikuttamaan ehtiä ennenko jo röhkii menemään.

Tänään on kans supistellu ihan tajuttomasti ja tuntuu kun jotain ylimääräistä vuotaiskin.. ettei vaan ole mitään lapsivettä.. Masentaa tällä hetkellä tää raskaus kun tä possuflunssa nyt tähän sitten tuli.. :ashamed:

:'(

pippur1 ja masumuru 31+6 kohta poksuukin taas..

Pinkgreen ja Millis:
Mä olen ollu kättärin tutustumiskierroksella kerran. Sinne mennään ja ne esittelee ensin isien huoneen ja sen jälkeen synnytyshuoneita ja sepostaa vähän mitä vaihtoehtoja on synnytyksessä, eli asennot ja apuvälineet ja kivunlievitykset yms yms. sen jälkeen siirrytään osastolle ja siellä kerrotaan osaston toiminnasta ja siinä yleensä käy joku vauveliini äitineen vähän näytillä kertomassa miltä siellä tuntuu olla. Ihan kiva mun mielestä, ei mikään välttämätön käynti kuitenkaan. Ensisynnyttäjälle on must kiva, ni ei tartte ihan ummikkona mennä paikkan missä ei oo koskaan käyny. :)

Tica Käsittääkseni se itää n. viikon eli jos "hyvin" kävisi niin miehelläsi se itäis viikon ja jos hän tartuttais sen sinuun niin sulla taas viikon niin sehän olis yhtä kuin pari viikkoa mitä sen rokotteen "herääminen" kestää :) Tosin eihän se ihan noin näppärästi mene, eikun vaan kovasti käsien pesua joka välissä ja kloritilla hanoja, oven kahvoja, valon katkaisijat jne...läpi päivittäin.

(.) Täällä taas oikea suppareiden yö takana. Pitääkin lähteä netistä penkomaan tietoa, että miksi ne aina kysyy "onko ollut sellaista menkkamaista kipua" äitipolilla.
Nyt on nimittäin mukana jotain erillaista nipistelyä alamahassa kans suppareiden aikaan ja välillä.
Toisaalta taas, mulla on menkat sellaiset ettei kipuja ole, joten en osaa kyllä sitten sanoa onko se sitä menkkamaista kipua vai ei.

Enie + Nörtti ja Hissu 31+3

Enie Itämisaika näyttäis olevan yleensä 2-3 päivää, mutta voi vaihdella myös 1-7 päivän välillä... Kloritin ostoon siis. Ei kannata oikein lähtä evakkoonkaan kun tuo itämisaika voi olla jopa tuon 7 päivää.

(.) Viimeyönä ei meinannut oikein unikaan tulla. PIkkuinen möyri mahassa niin kovasti, että oikein sattu. Sen lisäksi vielä kylkiä ja selkää juili silleen "krampinomaisesti". Mietin siinä sitten vain tuota sikainfluenssaa, jos se sattuu miehen mukana tulemaan tuolta pohjoisesta meille. Tässä kun on tämän raskauden lisäksi vielä astma, jonka luulen nyt olevan muutenkin pahenemisvaiheessa (jäätelön syönti aiheutti hengenahdistusta). Tähän asti se on vaan ollut rasitusastmaa, joka kyllä paheni viime talvena.

Rv 30 alkoi tänään :) Ihanaa olla jo näin pitkällä. Ja enää 10 viikkoa laskettuun aikaan!

Tänään aamulla laitettiin vaunut kuntoon. Meillä siis joonaksen vanhat emmaljunga duo edge vaunut. Vuosimallia 2007. Ja nyt ne tuolla odottaa käyttäjäänsä.

Ensi keskiviikkona neuvola jossa kysyn tuosta flunssa rokotteesta mistä sen saa ja yms..

Sannis ja patu rv 30

Yhteistyössä