***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Enie Kyllä tässä nyt on varauduttu ihan vaan siihen yhteen vauvaan, jotta toivottavasti niitä ei tulis enempää :LOL: Maha on kyllä jo sen kokonen, että siellä vois asustaa melkeen kokonainen armeija :whistle:

Töitä jäljellä enää 2 viikkoa ja 1 päivä, kyllä sitä lomaa jo odottaakin! Vaikka oma kunto ja vointi on hyvä, huomaa että työmotivaatio laskee kun lehmän häntä mitä tähemmäs tuo h-hetki lähestyy, ei vaan jaksais enää yhtään kiinnostaa :p
No viikonloppuna meillä on firman bileet ja sinne kävin tänään vähän uutta päällepantavaa shoppailemassa. Hirveesti en viitsi tällä hetkellä mitään uusia vaatteita ostaa, kun tarkotuksena on kuitenkin HUOMATTAVASTI pienempi vaatekoko raskauden jälkeen, joten päädyin vaan paksuihin sukkahousuihin ja neuletunikaan.. niin ja ihanat pitkävartiset saapikkaat löysin alennusmyynnistä =) Huomaa kyllä, että on pohkeet pikkasen turvoksissa kun joutu väkisin vääntää saappaat kiinni!!

Laitoinkin tuonne jo helmikuisten puolelle kyselyä seksistä. Eli vieläkö teillä vaakamamboillaan entiseen malliin?
Mä kun olen vähän huolissani tuosta miehestä, sen halut kun on selkeesti vähentyneet. Tällä hetkellä kerta viikkoon riittää sille ja on hän sen myöntänytkin ettei hirveästi tee mieli. Pelkää kuulemma satuttavansa vauvaa, vaikka olen asian oikean laidan hänelle kertonutkin. Ja ilmeisesti muutenkin koko aika kasvava maha ja vauvan koko aika selkeämmät liikkeet selkeesti "ahdistaa" miestä. Mua taasen pelottaa, etteikö hän enää koskaan näe mua "seksikkäänä"? Tai siis kai tää tilanne joskus normalisoituu.. ? Pelottavia asioita, kun ensimmäinen raskaus kuitenkin kyseessä, eikä tälläisia asioita ole ennen tarvinnut miettiä :ashamed:

Juu, että tämmöstä paniikki purkautumista tällä erää :LOL:

-Dolly04 ja asukki 26+4
 
Dolly04 Mä olen paljolti miettinyt tuota seksiä ja sekstailua. Hirveesti on sekstailu vähentynyt, en tiedä tekeekö miestä mieli, tuntuu ettei. Itteäni ei ainakaan tee oikein mieli, koska en tunne itseäni ollenkaan hehkeäksi tai haluttavaksi. Melkein hävettää käydä edes töissä ihmisten ilmoilla tämmöösen masun kanssa.
Sitten kauhistelin kesällä tuttavalle kun olin lukenut jostain, että odottavan rinnoista voi tulla maitoa kun katselee pikkuvauvoja. Hän kommentoi ettei siinä vielä mitään, sitten kun wawwa on tullu ja kun sekstailee niin tisseistä vaan tursuilee maitoa.. iyyy! Elikkä tässä pelottaa kiinnostaako seksi enää ikinä samalla tavalla kuin "silloin nuorena".
 
pinkgreen
Mulle kans tuli eile himo cococolaan..ei lähteny ukko sitä mulle kaupast päätäkaute hakee :headwall: ja ite e jaksanu.
Mut nou hätä, kävin tänää kaupungis ja pitihä se tulomatkal ostaa kioskilta(kalliilla) se cokispullo. Kohta oonki jo särppiny puolet siitä!
En siis normaalisti tykkää ollenkaa ks. juomasta. Kummallista :/

s-a-j
Painosta.. :ashamed: tiäkkö, ett ahistaa, ko joillekkii tullu VAAN muutama hassu kilo painoo ja mulle tullu ainaki jo se 8kg!! :attn: Mut se onki iha oma vika, ko tulee vaa syötyy, eikä liikuttuu. Tosin..kyl mie liikun ja paljon..AUTOLLA :LOL:

suklaa
Tänne o kans varmaanki tulos yltiöonnellinen ja tyytyväinen vauva ainaki tän miun suklaansyönnin perusteella!! :D

Pääsin sit tänää sinne kaupunkii niitä housuja ostaa sinne bailuihi lauantaiks..jouvuin vaa ottaa noi kaikki tenavat messiin, ko hoitaja oli sairastunu :(
Mut..ei ollu järkky kaupunkikierros(nopee kyl oli :D ) ja löytyhä ne bökätki H&M:ltä. Ihanat farkut!!Ny o tää mamma taas tyytyväine!

Huomenna jos sitä taas yrittäis olla hyvä kotiäiti ja siivoilla+leipoo jotain mukeloitten kera

Pörri ja Pätkä poksuu jo 27+0
 
Täällä käytiin kans tänään sika-piikillä :wave: Ei oo vielä mitään oireita tullu, varoiksi pisti vasempaan jos käsi kipeytyy mutta eipä oo...

Ihana seurata iltaisin (ja eilen koulutuksessa) kun Hermanni potkii ja sätkii niin kovasti et masu heilahtelee :D Iltaisin telkkari sijaan tuijottelenkin vain masua :heart:
Vointi on täällä ihan ok, masua tahtoo kiristää usein mutta ei kipeästi. Ja selvästikkään Hermanni ei enää tykkää mun työn teosta (no ihan niinkuin ite enää hirveesti tykkäisin); joudun töissä paljon kyykistelemään ja masussa on kovasti liikehdintää ja vihlookin välillä. Eipä enää oo kun 4 viikkoa töitä jäljellä :kieh: Parin viikon päästä aloittaa mun mammaloman sijainen et kunhan nyt kestäisin sinne asti niin saisin rauhassa opettaa sille kaiken.

Tanjuska77 ja Hermanni 30+3
 
Minäkin nyt hain sit jo eilen sen rokotteen, kesken iltavuoron. Tuli mieleen että turhaa odotan viikkoa,2.erään jos epidemiaa odotellaan tänne Hämeeseen 2-3 viikon kuluessa, olisi sitten toivottavasti jo jotakin suojaa. Seuraavaksi pitääkin päättää lapsen puolesta, yli 3v alkavat saamaan 9.11, vaikka sittenhän voi olla jo tauti vauhdissa :'( Meidän varuskunnassa nyt ainakin 6 sairaana,1 sairaalassa. THL:n mukaan vaikutus alkaa 2 viikon päästä. Vasen olkapää arka,hieman kutiaa ja punainen lämmin alue on pistoskohdassa.

imppuli- todella kurja tilanne! Sitten ette pääse käyttämään omaa kylppäriä, niin pitäkää puolenne että hommat hoidetaan ajalla ja asiallisesti. Toivottavasti ette saa mitään mölyävää puhallinta-kokemusta on :D Aikoinaan vanhassa kämpässä alakerran poika tuli sanomaan että hänen katostaan valuu vettä-meidän amme vuosi. Vauvan kanssa ei kiva jos kylppäri pois pelistä.

Dolly04 Meillä ei ole noin käynyt, mutta ensimmäisen lapsen kohdalla ymmärrän ajatuksesi, ja miehesi. Enemmän olen tässä toisessa raskaudessa miettinyt vauvaa hommaillessa, koska itseäni häiritsee vauvan liikkeet,että mitähän sekin nyt tuumii :LOL: Onhan se hommailu loppua kohden varmaan miehellekin haasteellista, mutta ei hän varmaan kokonaan halujansa kadota mahasi takia :hug: Kokeilkaa jotain muuta, asentoa tms. Ei se vauva siitä vaurioidu ;) Niin,ja meillä toi kerran viikossa on normimäärä.

13 päivää töitä, jihaa!!! Sain hakemuksetkin Kelaan, mutta palkkuri ei ole toimittanut tulojani, virkailija sanoi että ei se haittaa jos hakemus on ajoissa.En halunnutkaan aiemmin viedä niitä koska otan avustuksen rahana niin olis jo menny ruokaan tms. normaaliin.

Hyvät yöt!

santtu ja iita 28+1
 
Tinzus Juu en mäkään tunne olevani mikään seksipeto tällä hetkellä, eikä sekstailu ole todellakaan ensimmäisenä mielessä, mutta ainahan sitä olis kiva tuntea olevansa haluttu ;) Varsinkin nyt kun on itse kovin epävarma omasta kropastaan, olo on kuin valaalla konsanaan ja kiloja on tähän mennessä tullut jo PALJON :ashamed:

Meillä kyllä muuten mies huomio, suukottelee ja halaa joten onhan tuo tärkeää että edes jollain tasolla osottaa edelleen rakastavansa =) Kaikki on vaan niin uutta eikä näihinkään fiiliksiin osannut etukäteen varautua, jotenkin tää raskaus muuttaa ainakin mua epävarmemmaks..

No, ehkä ne halut sieltä vielä palaa kummallekkin, toivottavasti. Vastahan tässä on menty naimisiin ja kaikkea :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa !


Piiuli
miks sul on KOKSissa lääkärikäynti vielä, onks se kaikilla vai onks sul joku erityinen syy.. Mietin vaan kun en ite yhtää tiiä mitä täs on vielä tiedossa noita lääkäreitä ja muita, ens viikolla olis ainaki sit lääkärineuvola seuraavaks.

Toi oliskin hyvä idea laittaa ylimääräset maidot valion auton kyytii, varsinki ku toi ukko sattuu ajaa niit ni sehän vois samal kuskaa. :LOL:

Sokerirasituksessa eilen käyty, ei se niin paha ollukaa ku kuvittelin, tosin edellinen yö oli ihan hirvee, ei saanu yhtää nukuttuu, siirryin sohvalle lukemaa ja herätin sit ukonki kesken unien ( se raukka huolestuu heti jos lähen sängystä keskellä yötä, sanoo et ei saa nukuttuu ku miettii et jos oon jossain vessassa pulassa vaikka ! :LOL: meinaa vissii et rupeen synnyttää enkä saa sanottuu sille.. ) , mut ei tullu siel labras ees huono olo yhtää. ja tänää soittelin tulokset ni kaikki arvot niinku pitääki.huoh. sit siinä samalla neukkatäti kysy että tuunhan ens keskiviikkona ottaa rokotuksen, ni sanoin etten tiiä mitä teen, ni kyl se suositteli ottaa ku on näin pitkäl jo..ni enköhän mieki nyt mee sen sit ottaa kuitenki..

Töissäki on tullu oltua jo tää viikko, kyllähän tuo nyt menee, mut kyllä iltasin aina kiristelee masua aika pahasti. ja parina iltana on supistellu tosi ilkeesti ja pitkää ja monta kertaa.. mut jos jaksais nyt ainaki muutaman viikon vielä. ni vois sitte hyvällä omallatunnolla jäädä kotii..

Varattii risteilyki tossa vielä joulukuun alkuu, ollaa muutenki käyty tosi paljo, ni mietittii et vielä kävis ku pääsee kaksistaa lähtee. ja haluan tukholmaa shoppailee vielä viimeset vaatteet vaaville. :p rupesin kyllä miettii et onkohan se liian rankkaa jo tossa vaiheessa, mut eikai se oo jos nyt ei hirveesti valvo ja kävele.. ?

Kiitos joulutorttu vinkeistä, ei tarvi enää miettiä mitä tarjoan viikonlopun synttärikahvivieraille, taidan tehä sekä tavallisia että noita vadelmatorttuja. nam. :p
Nii ja Enie siis mulle sais lisätä vuoden ikää lisää tonne etusivulle kiitos. :wave:


Dolly
täällä vähän sama juttu ton sänkypuuhastelun suhteen, ennen ollu melko aktiivista siellä suunnalla, mut nykyään hyvä jos saan sen kerran viikossa vinguttua ukon touhuilemaa. sanoo kans että pelkää että litistää vauvan, eikä oikein auta asentojen vaihtaminenkaa ku aina se meinaa että satuttaa vaavia. ja toisaalta kyllä viimeks itelläki vähän häiritsi se kun Pallero alotti kunnon jumppailun just samaa aikaa.. :whistle: mut luotan siihen että kyllä se palautuu entisellee sitte kun vauva on syntyny, jos sitä sitte enää missää välissä jaksaa/kerkee.. :p

Kaveri sai eilen pikkusen tyttövauvan, en jaksa oottaa että pääsen kattomaa.. ihanaa. :heart:

Pörri oon kans kattonu kun toisilla on tullu vasta pari kiloa lisää, mulla oli jo viime neuvolassa tullu 8 kg, ja siitä on kuitenki kolme viikkoo, nyt en oo ees uskaltautunu vaa'alle, varmast paukkuu jo kymppi ainaki.. mut en kyllä jaksa ressata, tulee mitä tulee, kyllä ne sit joskus lähtee. :LOL: ja tosiaa suklaata on tullu vedettyä sen verran että melkonen ilopilleri on täälläki masussa tulossa.. tänää on menny vasta fazerinalevy ja puolikas geishalevy..ja kyl toi toinen puoli viel ehtii upota.. :)

Nonii tästä tuli taas tällänen pienoisromaani..annanpa tilaa muilleki.
Jaksamisia kaikille ja hyviä öitä !! :heart:

NiiZ ja Pallero 27+2
 
DOlly04 meillä ainakii on jonkin verran pysyny ennallaa peti puuhat. mutta miehellä kun lääkitys nii se tekee ettei välillä sil oo haluja. ja sit on tää pimee syksy aika joka kans vaikuttaa. Mutta muuten kyllä hellyyttä ym löytyy.
 
Seksistä Meillä ei vaakamamboilla entiseen mallin. Mua ei huvita, ja miehellä on ihan älyttömän stressaava tilanne töissä, tekee öisinkin töitä läppärillä. Mulla itselläni opiskelustressi, esikko jatkuvasti vähän kipeenä, pelkään niitä veritulppia (turhaan tai ei), pelkään sikainfluenssaa. Ja silloin kun en pelkää tai stressaa mitään, niin tahdon vaan ajatella tulevaa vauvaa. :heart: Tai sit mennä nukkumaan. Ei mulla vaan riitä ajatuksia nyt seksille.
 
Meillä seksi on nyt kiellettyjen listalla, tosin kovasti ole mieli tehnytkään. Henkinen yhteys meillä miehen kanssa on niin vahva, että huumorimielellä "suunnitellaan" sitä aikaa kun taas saa ja jaksaa sekstailla =) .

Täällä on jokunen ohittanut oman syntymäpäivänsä, joten paaaaaljon onnea kaikille :flower:

(.) Viime tiistaina olin äippäpolilla tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen, mikä nlalääkärin mukaan oli perille asti auki sormelle. Ultralla sitten katsottiin ja niinhän se oli. Sain kortisonipiikit vauvan keuhkojen kehittymistä vauhdittamaan ja määräyksen pakkolepoon. Osastolle en suostunut jäämään, kun kotona on tämä meidän 1-v (kuolisin ikävään.. :'( ).
Ainoat supistuksiin viittaavat oireet on ristiselän pakotus, mitä en kyllä ole noteerannut mitenkään tähän asti...
Ensi tiistaina seuraava käynti. Painoarvio oli 1.155 kg. Sokereista jäin myös kiinni eli nyt joka toinen päivä sokerimittausta...

Ihanaa, meillä on melkein 10 astetta pakkasta! Mulle tulee joulunen olo heti kun eka pakkaset ja varsinkin eka lumi tulee. Joulu on parasta aikaa!!!

OnniMaija ja Vieno 29 "poks"
 
Seksi Täällä tuo ei ole ollut ensimmäisenä mielessä ja onkin nyt kiellettyjen listalla. Mutta eipä huvita näitten kipujeni kanssa ja miestä harmittaa nää mun kivut ni tuskin sitäkään nyt kauheesti haluttaa :D

Suklaa Täällä sitä menee jonkin verran, onneksi ei mitään mielettömästi.

Painoa on onneksi vielä -2kg lähtöpainoon :)

pippur1 ja masumuru 32+1
 
Niiz :flower: Onnittelut :flower:

Hipkukka Sinne kans pienille onnittelut, eikös se 1kk tänään tule täyteen? :heart: :heart: :heart:

tammiska Oh no, jos niin on. Siellä nimittäin oli jo muutoksia tullut edelliseen kertaan, niin nyt jos nuo tekee vielä enemmän tuhojaan niin...

Seksi Meillä on vähentynyt niin että "vaan" pari kertaa viikossa touhutaan :whistle:
Mies kyllä aina kysyy onko paikat miten kipeinä tai jos on ollut hankalampi päivä niin aina sanoo, että uskaltaako sitä nyt. Mutta ei sitten ole mitään ongelmaa, kun hänelläkin on tieto aina, ettei minua satu mihinkään =)
Tosin sitten puuhailun jälkeen on paikat kipeinä enemmän, mutta niin kauan kun sitä ei totaalisesti kielletä niin...
Asennot on kyllä rajoittuneet tasan yhteen, mutta parempi sekin kun ei mitään B)

(.) Voi että on ihanaa kun nukuin varmaan sellaiset 7h yhteen putkeen ihan tajuttomana pitkästä aikaa =)
On kyllä ihan eri virkeä olokin.

Mukavaa perjantaita kaikille....,kohta se on jo marraskuu :eek:

Enie + Nörtti ja Hissu 31+4
 
Vaihdatko Enie mulle iäksi 28v. Oon jo reippaasti yli kk sitten sen täyttänyt.

Seksiä eipä juurikaan ole. Viime viikolla käytiin just keskustelua (lue: minä pillitin) ja mies kun luulee, että ei tee hyvää kun viimeksikin oli niin vaikeaa (kaksoset, supparit, kuivuus).No valistin, että tää on ihan eri raskaus... No on meillä muutenkin stressiä ja ei sitä niin kaipaakaan koska henkinen yhteys löytyy ja pusuja saa kun käy vaan nappaamassa. :heart: Kai mekin joskus "aktivoidutaan" takaisin edes lähes normaalille. Nyt vaan ei tunnu siltä.

Possurokotteen sain eilen. Ainoa oire oli käsikipu, ei muuta.

Tunnin päästä ultra jossa katsotaan istukan paikka ja varmaan myös vähän vauvan asentoakin.


Peikonpähkinä ja Pampula 27+5
 
Dolly04 Joo, luotetaan siihen, että tämä on ohimenevää :)..

Voi jesus kun nyt ärsyttääkin olla töissä, eli kyllä täälläkin kärsitään motivaation puutteesta!! Ja mitä myöhemmäksi viikko menee, sitä vaikiampi on herätä aamulla. Onneksi on taas viikonloppu <3.
Tuntuu että palautuu tässä alkuraskauden vaiheeseen, koska silloin olin todella väsynyt. Nyt pystyy töiden jälkeen nukkua parin tunnin päikkärit, jonka jälkeen saa illalla heti unta, nukun rauhassa koko yön ja aamulla ei haluais nousta.
 
Seksistä nou tänks.... Ehkä kerran kahdessa viikossa. Mul ei kyl kans oikeen ajatuksiin kyseinen toiminta mahdu-- paitsi sen verran että huono omatunto miehen takia, tuo nyt haluaisi mut mua ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa... :ashamed: Tosin nyt kun sitä pikku verenvuotoa on ollut ni eilen sanoi mieskin että "vaikka haluaisitki ni en kyl uskaltas." Mua ahdistaa kun vauva alkaa heittämään kuperkeikkaa samantien, ja keskittyminen menee sit siihen, paikat kuivat täälläkin ja rentoutumisesta ei puhettakaan. Mut yleisesti musta on tosi ihana olla mieheni kanssa, kaipaan hänen seuraa ja välillä tahon jopa sylkkyyn :) Eilen päästiin kahdestaan leffaan, esikoinen oli anopilla lainassa sen aikaa. Odotan myöski oikeen et on huomisaamu, saadaan olla ihan rauhassa kolmistaan ja tehdään oikeen iiiiiiiso aamupala (mikäs mulle paremmin sopis :LOL: ) ja olla ihan perheen kesken, tuntuu et sellasta aikaa on viikonloppusin ihan liian vähän kun käyn muutaman kerran kuussa töissä ja ukolla on bänditreenejä.

Kyl mullekin tosiaan alkaa se rokote kelpaamaan, ilmeisesti Vantaalla 10.11. aloitetaan vasta... Eikä ainakaan oo neuvolasta tullu soittoa. Sitä mä en kyllä vieläkää tajunnu että mikä on 6kk-3v kohtalo, saako ne sen siis vai ei? Kyllä mä sen tuolle pienellekin soisin.

Mä vannon kyllä niin vahvasti klassisten luumutorttujen nimeen, et aikamoista torttuaivopesua täällä on ollu ku oon alkanu harkitsee kans niiden vadelmaisten kokeilemista...... Me ollaan mun pikkusiskon kanssa ihan himmeitä piparinkoristelijoita, se on meille kuin "taidetta" ja sunnuntaina päätettiin pitää jokavuotiset piparintekokauden aloitukset yhdessä tuumin ja näperrellä kuorrutteiden ja koristeiden kanssa tuntitolkulla :whistle: Kai sitä voi sitte niitä pipareita tarjota ukolle kun ei muuta oikeen heru ;)

Huonotuulinen Mimsunmami ja potkivainen Itikka 29+2 :LOL:
 
Huomenta!

Kiloista: Reilusti on tullut jo.. Lähtöpaino oli 58kg ja nyt vaaka näytti neuvolassa 71.6kg. :snotty: Syön mukamas suht normaalisti ja liikunkin aina kun mahdollista. Painoa vaan tulee ja tulee.. Oliskohan tuolla suklaalla osuutta asiaan?? :LOL:
Kaveri kävi eilen meillä ja hänelle on tullut nyt vajaa 2kg ja on LA on maaliskuussa. (ja ihan reippaasti kuulemma herkuttelee) Ollaan me vaan niin erilaisia.

Seksi: Mitä se on? En edes kehtaa ääneen sanoa koska viimeksi ollaan touhuiltu.. Mies kyllä ehdottelee jatkuvasti, itseä ei vaan kiinnosta pätkääkään. Paikat on kuivat ja mahakin ahdistaa. Vaan kaipa se täytyy miehen oloa helpottaa piakkoin.. :ashamed:

Rokotteen kävin eilen ottamassa, käsi tuli aika kipeäksi mutta niin mulle tulee tavis influenssarokotteestakin.

Maanantaina oli lääkärin tarkastus ja kaikki oli hyvin. Vauva oli kääntynyt raivotarjontaan ja kovasti potkiskeli kun lääkäri tutki. <3 RR ja pissa ok, painoa tullut yli 700g/vko, nyt täytyy tosissaan alkaa katsomaan mitä suuhunsa laittaa. Sokerirasituksesta kysyi haluanko mennä. Sanoin etten koe sitä tarpeelliseksi kun en esikoisestakaan käynyt, ei ollut mitään syytä käydä.

pikkuakka 27+5
 
Blaah.. Kyllä tää aika pitkäks tulee koneella istuen ja kirjoja lukien päivät.. Mitään oikein ei saa tehdä ku heti rupee kovin supistaa :(
Vielä 7 viikkoa lepoa ainakin, että päästään sinne 35+0.. :/
Paikat vielä kunnolla kiinni onneksi, vaikka nää supparit on iha kauheita.
Miehenkin kanssa tilanne helpottunut, on ollut tosi vaikeeta ku toinen joutuu yksin koko huushollin hoitamaa :( Pyykit uskallan itse pestä ja laittaa ja ruuat..

Saikku loppuu ens keskiviikkona, ja täytyy taas mennä kouluun kokeilemaan, vaikka en enää mitää kursseja saa suoritettua kun oon pudonnut saikkujen takia.. :/
Mutta pakko siellä olis roikkua pari viikkoa epäsäännöllisesti ettei kela rupee perimään marraskuun opintotukia takaisin :/

Seksiä täällä ei jaksa/uskalla kipujen takia harrastaa ku korkeintaa kerran viikossa, mut kyllä hellyyttä muuten on

Hyviä vointeja mammat :heart:

Niinuska+Hipsu 28+0 (enää 85 päivää laskettuun)

P.S vois itekki tota maitoluovutusta miettiä jos maitoa tulee yhtä paljon ku esikoisen aikaan eli paljon :D :heart:

*Muoks
Kiloja tullu täällä 14 :ashamed:
 
Neuvolasta tulossa.
Hemppa 118
pissa ok
sf 28 edellinen 23,5 kaks viikkoo sitten
painoa +600g/viikko
turvotusta hiukan
sydän äänet 151
mitäs muuta verenpaine oli ok kans.

Kohdun suuta katselevat ens keskiviikkona, ja sit onkin pian jo ultra. vauva kasvaa tosi hurjaa vauhtia
 

Yhteistyössä