***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Moi "pitkästä" aikaa, reissusta Oulun puolesta palattu. Emme ole vielä sairastuneet sikikseen, kop kop... Ilmeisesti sittenkin torstaina alkaa rokotukset täällä Helsingissäkin, vaikka viikolla 46 vasta piti.

Aika raskasta tuo reissussa olo 2-vuotiaan kanssa kaksin. Kummallekin lennolle kun kuulutus tuli, niin neiti teki kakan... miten VOI tulla just silloin. Sitten pikapikaa vaihtamaan ja just ehti viimeisenä koneeseen. Siis KUMPAANKIN suuntaan näin. Aaaaaah.

Musta tuntuu, et mun supparit on nyt oikeastaan lähes loppuneet kuin seinään, mutta sen sijaan vauva tuntuu jo pönkeevän päätään tonne alas. Ihanan tuntuista. :D

Lisäks oon huolissani noista suonikohjuista, kun mulla ei yrityksistä huolimatta nyt sit ookaan vielä sopivia tukisukkia. En tiedä onko ihan aiheeton pelko, mut mä oikeasti pelkään et siihen jalkaan tulee veritulppa.
 
Lilli78 Vaikia kuvitella, että saikulle joutuis ennen joulukuun alkua joten eipä kai auta kun kärvistellä koko marraskuu töissä. Juurikin se pesänrakennus olis tarkoitus joulukuussa aloittaa.

Kaneli87
Mä syön mielettömästi makeeta. En välttämättä päivittäin, mutta jos erehdyn itselleni jotain ostamaan niin kyllä se alta aikayksikön katoaa. Juuri äsken etsin kaapista vierasvara-keksit :)
 
Neuvolassa on tänään käyty ja kaikki ok.
Painoa tullu tähän mennessä vajaat 5kg, verenpaine 122/64, hb 113, sf-mitta 26, syke 148 ja vauva raivotarjonnassa.
Oottekko muut muuten havainneet pyytää neuvolasta tota helistin dvd:tä?
Joka neuvolassa niitä kuulemma pitäisi olla.
Minä pyysin tänään ja sain semmosen. En ole vielä sitä ehtiny kattoo.

lokakuu10 ja saukko 29+5
 
ananaskirsikka Eli kun sinä olet hakenut sitä sairauspäivärahaa varmaan sen 6kk tulojen mukaan, niin kela maksaa erotuksen sitten mikä tulee sen tulon ja nykyisen palkan väliin niin sulle.
Eli esim. minäkin sain kelalta ja työnantajalta molemmilta, koska olin alkuvuodesta tehnyt niin paljon ylitöitä että ne 6kk tulot oli paljon korkeammat kuin mitä se ns.normipalkka sitten saikkuajalta ja näin ollen kela maksoi sen erotuksen mulle.

Lumi- Hyvä juttu, että selvisi tuo sinun kela hommasi =)

Makeis G
Minä vedän joka päivä jotain nuita sokerittomia karkkeja.
Tänään on ollut kyllä häpeällinen herkku päivä itselläni. Jäätelöä, sipsiä (sipsejä kun en tavallaan edes tykkää syödä) :ashamed:

 
Enie Kiitos kun olit lisännyt minut etusivulle listaan, mutta sen verran jos saan pyytää korjaamaan että meille tulossa siis esikoinen, ei toinen ;)

Täällä myös eilen käyty neuvolassa ja kaikki näytti hyvältä. Paastosin 12 tuntia ennen neuvolaa, kun viime kerralla oli pissassa vähän sokeria, mutta nyt oli näyte ihan puhdas, eikä tarvitse seurantaan lähteä.
Verenpaineet 119/77
Hb 126
Paino -2,1kg (OUJEE!!) Mullahan on jo painoa tullut reilu 10kg, joten loistava uutinen :)
Sf-mitta 21,5 mikä on aika vähän, mutta neuvolatäti selitti sen sillä, että useimmilla maha kasvaa ikäänkun ylöspäin ja mulla on taasen tasasesti levinny melkein nivusiin asti, jolloin tuo mitta on pienempi. Mutta melkein keskikäyrällä mennään joten nou hätä :p
Vauvan syke 145 ja liikku kiitettävästi koko ajan, välillä näytti siltä että tulee mahasta läpi hetkenä minä hyvänsä :LOL:
Seuraava neuvolakäynti onkin sitten jo 2½ viikon päästä, nopeasti se aika rientää. Saman verran on töitä jäljellä :p

MakeisG Mä olen yrittänyt nipistää namin syönnin kerta viikkoon, kun toi paino on noussut niin hurjana. Yllättävän hyvin olen siinä onnistunutkin, mutta kyllä kun perjantai koittaa ni tää ostaa kilon namii ja vetäsee koko pussin :p Samoin kaikki sipsit ym. on vain viikonlopulle! Sehän tässä onkin niin hassua, kun ei oo koskaan tarvinnu herkkujen syöntiä painon takia säädellä niin nyt sitten senkin edestä!

Tässähän sitä taas tulikin jotain, kohtahan se onki jo BB:n aika ;)

-Dolly04 ja asukki 26+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörri:
sit pitäis viel enne viikonloppuu ettii jotkut housut 50v-bailuihin. Ei taia keritä kaupoille ettii pöksyjä :headwall: mitä mie laitan päälleni, ko mikää ei mahu ja pitäis vähä siistimpää olla :headwall: :'(
No..kaippa tää täst.
Mulla olis käyttämätön H&M:n tummanlila neuletunika (koko S, mammamallistosta) ja avaamaton pakkaus 2xmammasukkahousuja (60den). *vinkvink* :D Alunperin ostin sukupippaloihin, mutta ei sitten niihin päästykään mahaa esittelemään :snotty:
Kiitos :hug: , mutta eihä kato mulle s mahu. Kaikki mammavaatteetki järestään kokoo m ja sit kyl ne housut o vua löyvyttävä.
Kahtosivat viel pimeeks miuta siel bailuis, ko eivät oo sit riparin jälkeen hameessa/mekossa nähneet :whistle:
Hommailin jo noille muksuille hoitoo tälle viikolle jokskuks pväks, jos vaik piäsis sinne pöksyostoksille =)

Pörri ja Pätkä 26+5
 
pörri eipä ole minuakaan sukulaiset hameessa nähneet sen jälkeen, kun itse olen saanut vaikuttaa pukeutumiseeni :D Olisi ollut niin kiva nähä ihmisten ilmeet...
Mie olen nyt viimesen vuoden sisällä tykästynyt noihin pidempiin tunikoihin. Vielä ei vain ole kunnolla rohkeutta pitää useammin. Miulla on joku kompleksi miun polvista ja vääristä sääristä...


Tänään oli miehen vuoro käydä lapsosten luona. Olivat kuulemma muuttaneet :D Tähän asti ovat olleet isossa huoneessa, johon aina uudet tuodaan. Siellä on paikat 6 lapselle. Nyt olivat päässeet ihan omaan huoneeseen. (Keskolassa on muutama kahden hengen huone) Mie vähän toivoinkin, että päästäisiin johonkin niistä, ryhmähuoneen sijasta. Tähän asti kun on aina joutunut poistumaan lasten luota, jos huoneessa on jollekin tehty isompia toimenpiteitä tai lääkärit käsitelleet toisten lasten asioita.
Ei tuo silti mikään kovin yksityinen tila ole, isot ikkunat yms. Mutta eri fiilishän siellä varmasti on olla lapsosten kanssa. Vähemmän pyörii ihmisiä ympärillä (vain omahoitajat ja mahd. lääkärit) Huomenna onkin jätkän hoitopäivä eli olen taas koko päivän pienten kanssa ja pääsen katsastamaan missä huoneessa ovatkaan B)

Hipkukka ja lapsukaiset 25vrk (rv29)
 
Hipkukka On niin ihana kuulla pienoisista! :) Ilmeisesti he voivat ja vahvistuvat hyvin, pidetään se niin :) :) :)

MakeisG mä syön kyl joka päivä kaikkee herkkua.... :ashamed: :ashamed: :ashamed: Tänään tein joulutorttuja ja niitä meni MONTA!!!

Munkin pitäisi hommata jo kokoa isommat mammafarkut-- se masuvyön ja itse farkun välinen reunanauha painaa ihan hulluna!! Jollain muulla oli joku aika sama ongelma... Kaikki sanoo että "sulla on kaikki paino kyllä menny mahaan, ei missään muualla näy", mut kyl mä ite tunnen miten oon turvonnu ihan joka suunnasta viimesen kuukauden aikana- jenkkikset alkaa olla tosiasia... :|

On kyllä ollu viime päivinä reilummin suppareita. Eilen tuli ihan sohvalla maatessa 5 min välein, laantui sit kyl onneks nukkumaan mentyä. Myös omituista nivuskipua (?? koskaan ennen oo ollu) ja PUHUMATTAKAAN siitä miten voimakas vauva on!! Muutaman kerran on saanu henkeä haukkoa kun se potkii, ja tunnen oikeen kun se heittää kuperkeikkaa koko masussa ympäri, ihan ku se olis päättänyt tehdä mun sisäelimistä jauhelihaa ennen ulostuloaan... :D

BB loppuun ja nuQ,
taidanpa POKSahtaa jo tän puoltoista tuntia etukäteen!! :kieh:

Mimonmami ja Vahvaakin Vahvempi Itikka
29+0 (viikko vielä ja sit ne kamat ullakolta vauvalle :heart: )
 
makeisg
Täällä tulee syötyy suklaata enempi ko laki sallii :ashamed:
Huomenna voisin tekasta ylläriks isännälle joulutorttuja, ostin jo tänään lehtitaikinaaki.
Njamii..ja taas siis ahtaa ihtesä täyteen oikein terveellistä :attn:
 
Dolly04 Oletko varma ettei ole sullakin tuplat..., no ei vainen. Korjasin nyt että eka tulossa :D

Hipkukka Ajatella, pikkuiset tulevat jo perjantaina kuukauden ikäisiksi :heart: :heart: :heart: Kovasti voimia sinne pienille kasvuun ja teille koko perheelle.

Joulutortut Minun kans teki toissa päivänä ihan kamalasti mieli niitä :ashamed:
Olisin alkanut tekemään, mutta onneksi nyt oli jokin ihme häiriö ja minulla ei ollut marmelaadia niihin laittaa.
Teettekö yleensä perinteisiä joulutorttuja luumumarmelaadilla vai tykkäättekö käyttää jotain muuta? Minä teen luumumulla ja sitten omppumarmelaadilla johon päälle ripsautan vielä kanelia :p
Voi ei, pitikin taas muistaa nuo :headwall:

(.) Sain muutaman tunnin nukuttua alku hankaluuksista huolimatta toooooosi sikeästi pitkästä aikaa. Ihanaa.

Enie + Nörtti ja Hissu 31+2
 
poksuu 28 siinä se aika vaa menee.

Joulutortuista: Mä teen sillä perinteisellä luumumarmeladilla ja sit myös omenamarmeladilla.
ja joskus laitan kylkeen viel vanilja kreemista nokareen.(syntisen hyvää :p )

Ostin eilen kuivattuja sekahedelmii en sit tiiä onko ne sen terveellisempii tai vähemmän sokerisii ku karkit ja suklaa mutta söinpähän niitä makean tuskaani.

(.) Iltaisin ylä vatsa on ihan räjähdys tilassa :/ eli tuntuu nii turvonneelta ja pinkeeltä että vaikee olla. johtuneeko siitä että vauva ois ylempänä ku potkut tuntuu tosi ylhäällä vai oonko syöny sit liikaa? Kamala olo aina on nyt pitää painon nousuu tosissaa minunki hillitä ku ei tuu mittää on jo se 10kg varmasti mullakii rikki.
 
joulutortut Meinasin jos viikonloppuna tekisi. Ne on niin hyviä. =)

makeisg Vähensin silloin reippaasti kun sain tietää, että vauva on tulossa. Syön ehkä kerran viikossa. Silloinki tosi vähän. Sillä oon saanut pidettyä painon suht hyvin kurissa..muuten sitä olisi tullut varmasti jo paljon enempi.

joululahjat oon jo jotain hommannut ja jotain on vielä ostamatta. Yritän saada netin kautta ostettua osan ettei tartte kauppoihin mennä.
 
Eilen kävin neuvolassa

29+3 (edellinen käynti 25+5)

Paino +2kg ( 0) Painoa tullut yhteensä 7,5kg.
Suklaata olen syönyt päivittäin. Ihan hirveesti on tehnyt mieli ja olen antanut mennä vaan. Kyllä sen tossa huomaa.
Turvotus +

Pissa puhdas

RR 122/ 75, eli reippaasti oli noussut. Normaali verenpaine mulla on ollut n.105/65. Se on noussut niin paljon, että terkkarin olisi pitänyt lähettää mut äitiyspolille. Hän oli sitä mieltä, että ne nauraisi hänelle. Nythän tuo verenpaine on normaali. Toki sitä verenpaineiden nousua katotaan minun paineista eikä toisten. Siinä oli tosiaan jotkut rajat miten paljon paineet saa muuttua.

SF 31cm (28cm)

Kutinaa mulla on ollut, ehkä viikon oikein reippaasti. Ei ollut siitä huolissaan, kun sitä ei ole jalanpohjissa eikä kämmenissä. Aika inhottava vaiva, kun sen takia ei pysty aina nukkumaan.

Huomenna on ultra niin terkka käski jutella näistä vaivoista siellä.

Ei ollut meidän neuvolassa tietoa koska rokotukset alkaa. Toki, kun rokotetta saadaan ei kuulemma kauan mene, kun meidän tuppukylä on rokotettu. Asukkaista on alle 2000.
Oma mieli ei ainakaan helpottunut sillä käynnillä.

Enie Meidän pienet on olleet niin sikkuralla, joka ultrassa etten minä ole osannut katsoa noita sukupuolia lainkaan. Lääkäreillä on ollut niin kiire, etten ole tohtinut niitä kysyäkkään. Tuttu kaksosten äiti kertoi, että viimeissessä ultrassa hän näki toisen olevan poika. Ei sillä ole mitään väliä kumpia ovat. Taitaa meillä jäädä jännitykseksi ihan loppuun saakka.

Nyt neuvolassa molemmilla oli tyttöjen sykkeet, eli yli 140. Viimeksi taisi olla alle, eli oli poikien sykkeet. Te jotka tiedätte kumpi on tulossa onko sykeet pitäneet pitäneet paikkansa.
Eli pojalla alle 140 ja tytöllä yli.
 
KarkkiG makeanhimo on yltynyt mitä pidemmälle raskaus on edennyt! Olen jo alkanut olla itsekin tuosta huolissani... Päivittäin menee keksejä ja karkkia.
Toisaalta tällä hetkellä saan vastan täyteen aika helposti (ihan kuin se ei jo valmiiksi olisi :LOL: ). Ja se välillä helpottaa makeanhimoa, kun ei mahdu enempää. Nyt ostin rahka-ainekset kotiin ja yritän pitää herkuttelut hiukan järkevämmällä linjalla marjarahkan, mansikkaa ja mustikkaa, kanssa.

Mimonmani - täällä sama tilanne housujen suhteen. Huomasin että takapuoli on levinnyt sen verran että pitää siirtyä kokoa isompiin housuihin. Tämä taitaa olla pysyvä muutos... vai miten on kokeneemmat? Painoa ei ole tullut kuin +6,5kg, eli lantion löystymisestä tuo leviäminen lienee johtuvan? Turvotusta ei ole.

zaara - täällä vauvan sykkeet on olleet 145-165 ja tyttöä ultrassa lupaili.

Joulu Ihanaa kun joulu on taas tulolla. Tykkään joulusta ihan älyttömästi, kunpa ehtisi siitä nautiskella jo. Olen tehnyt torttujen sijaan sellaisia kierretorttuja. Niissä luumuhillo jakaantuu mukavasti koko torttuun. Vaniljacreme kuullostaa herkulliselta lisältä.. :p

Hipkukka - hienoa että saitte lapset omaan huoneeseen. Mukava kuulla miten lapsoset voi. Onko isoveli sopeutunut uuteen hoitopaikkaan hyvin?

Lili 29+3
 
Tervehdys!

Mä olen taas lähdössä lääkäriin. Vauva on edelleen aavistuksen vinossa kohdussa, joten pää painaa vasempaan nivuseen ja jalat potkii oikealle ylävatsaan. Tästä johtuen on nyt vas. nivunen ja istuinluun kohta tullut todella kipeäksi kun seisoo. Hyvä kun eilen pääsi klenkkaamaan illalla enää eteenpäin. Seisomatyö+vinossa oleva tyyppi= ei hyvä. Katotaan mitä tohtori sanoo.

Ens viikon keskiviikkona saisi sitten sikarokotteen. Täytyy mennä "uhraamaan" käsi sinne ;D
 
Vitsi kun teidän pitikin puhua joulutortuista.. viime viikolla piti leipoa mokkapaloja kun näin niitä työpaikan kaffihuoneessa :D. Sitten joskus kun niitä joulutorttuja teen, niin laitan itse pelkästään luumumarmelaadia. Ehkä tomusokeria päälle jos jälki ei miellytä :).

Meidän Irma-Petterillä syke on ollu oikeastaan 147-150 ja mulla on niin poika-olo. Tytön nimi on päätetty ennen kuin alettiin miettimään lisääntymistä :). Eilen täytyi sitten käydä hautuumaalla lenkkeilemässä ja etsimässä pojalle tuleva nimi.
 
Makeisg:: Syön ihan liikaa karkkia, lähes joka pvä menee jotain pientä.. :ashamed: .Tosin kun miulla ei tuo paino nouse, niin ei oo se vaarana mut hampaat on, ja muutenkaan eihän se hyväks oo.
Eilen neuvolassa kaikki ok, aika ylös vaan puskee toi mun maha ku oon sen verran pienikokonenkin, siitä kai johtuu tuo tukala olo hetkittäin.
Rokotetta sais ens maanantaina, pitäs viel lopullisesti päättää otanko. Nyt oon vähän kääntyny siihe ajatukseen et otan..
Joulutorttuja, nam, pitää kai leipoo niitä ku alko tekeen mieli :LOL:
 
Moikkis!

Tänään on lääkärineuvola ja siitä sitte myöhemmin. Nyt oli pakko tulla vastaamaan tuohon makeisgalluppin: Melkein päivittäin menee karkkia. Ei paljoa, mutta hiukan kuitenkin. Mutta niitä joulutorttuja....kaks pellillistä oon jo tehnyt ja yksin syönyt :ashamed: :whistle:

J.t ja Pampuliini 27+2
 
Hei kaikille piiiiitlästä aikaa :)

Onnea Hipkukalle pienokaisista :heart:

Täällä sairasloma jatkuu marraskuun puoleen väliin ja sen jälkeen äippäloman alkuu eli 21.12 asti..Ei kuulemma voi kirjoittaa yhdellä kertaa niin pitkää saikkaria..
Neuvolakäynti 25+5 suluissa edellinen käynti 23+3
RR 100/56 (112/60)
Pissa puhdas
Sf-mitta 25 (21.5)
Lapsiveden määrä normaali
Liikkeet ++
Painoa tullut kokonaisuudessaan huomat 1,3 kiloa!!

KarkkiG Karkkia tulee syötyä harvoin..Jotenkaan ei vain maistu..Sellainen mihin on tullut himo on tortillasipsit ja cheddardippi :)

Ensikuun alussa pitäisi mennä vaunut, sänky ja kaukalo ostamaan, sitten rupeaa olemaan kaikki oleelliset tavarat hankittu..

Hyvää loppuviikkoa kaikille :wave:

Myy-88 ja Minityyppi 26+4
 
Joulutortut Minä teen tortut runsaalla luumuhillolla... ja syön paljaaltaan loput, mitä jää! :D Sitten olen tehnyt torttuja myös aprikoosimarmeladilla, mies tykkää niistä enemmän. Tuo omenakaneli ois ihan kokeilemisen arvoinen myös....

Makeiset Nyt menee makeisi ihan holtittomalla tahdilla! En yleensä syö paljoa karkkia, mutta nyt on jokapäivä saatava jotain pientä.

Jouluostokset Kävin eilen kiertelemässä heti aamusta yhden liikkeen läpi, josta hankin kummilapsille ja omalle pojalle lahjat sekä sisarusten lapsille syntymäpäivälahjoja. Lisäksi ostin joulukorttitarvikkeet ja vielä vähän uudelle tulokkaalle tarvikkeita. Tehokas aamu, mutta rahaa meni! Yksi netistä tilattu joululahja on vielä saapumatta. Nyt ei tartte sitten joulukuussa murehtia lahjoista, kun eihän sitä koskaan tiedä, mikä on tilanne silloin... tosin miehelle en ole vielä lahjaa keksinyt, mutta hän varmaan ymmärtää tilanteen. Vanhemmille ja sisaruksille vois sitten taas leipoa jotain, jos energiaa riittää, jos ei niin mieskin osaa käydä ostamassa pinon karkkilaatikoita. :D

Näin jännää unta viimeyönä. Tuo pikkunen on aina nukkumaan mennessä kova melskaamaan mahassa ja sen innoittamana näin unta, että potki niin kovaa, että jalat näkyivät selvästi mahanahkan läpi! Heti ensimmäisenä totesin, että vauvalla taitaa olla kaikki varpaat ja silittelin pikku jalkoja. :heart: Toivottavasti tuo varpaiden löytyminen unessa on jotain äidin vaistoa. Tais nuo varpaatkin tulla uniin alitajunnasta, kun olemme maanantaina menossa pojan kanssa nukuttuksessa tehtäviin kuvauksiin, jossa hänen jalkapöytä ja varpaat kuvataan korjausleikkausta varten. Ja muutenkin perheessä ongelmia sormien ja varpaiden kanssa. Mammaa tietnkin huolettaa, kun kuvaukseen on menossa juuri 1v. täyttänyt "vauva".

(.) Pitäs vissiin pikkuhiljaa lähettää nuo paperit vakuutukseen... en oo saanu aikaiseksi kopioida nuita ultralappusia ja neuvolakorttia. Omasta tulostimesta/kopiokoneesta muste lopussa.... Sitten pitäs jaksaa alkaa rustaamaan pojan vakuutuskorvaushakemusta vuoden lääkärikäynneistä ja lääkkeistä. Huh! Ja vielä verottajallekkin pitäisi soitella, että meneekö työnantajan maksama äitiysloman palkka ihan normaalisti palkkatulojen verotuksesta vai etuuksien veroprosentin mukaan. Etuuksista kun tuloraja tuli jo vastaan... Siinäpä hommaa saikkupäiville.
Nyt aamukahveille!

Tica & Veeruli 29+2
 

Yhteistyössä