***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Pörri Tervetuloa mukaan porukkaan.

Ananaskirsikka Meillä se menis niin, että vaikka työnantaja maksais täyden palkan niin kelalta voi vielä hakea lisää, jos on vaikka viimeisen 6kk:n aikana tehnyt ylitöitä tms. jolloin tulot on olleet korkeammat niin silloin kela maksaa vielä sen erotuksen äidille joka tulee sen normipalkan ja 6kk:n aikana tienatun korkeamman palkan erotuksena.
Siis edellyttäen että se 6kk:n korkeammat tulot on sen tietyn määrän enemmän kuin viimeisen vahvistetun verotuksen tulot.
Mutta kantsii soittaa liittoon tosiaan niin osaavat auttaa sinua varmimmin.

mulish Juuri ne liitoskivut minulla on niitä jolloin ei voi liikkua yhtään mihinkään suuntaan. Muistaakseni niissä oli niin, että jos helppaa sellainen et menee hiukka kumaraan asentoon niin ainakin sillä sen voi testata. Ei se tosin mullakaan läheskään aina helppaa mutta usein kyllä.

Nukkuminen Kyljellään nukun niin kuin tavallaankin. Selällään en voi normaalistikaan nukkua kun alkaa oksettamaan, mutta nyt se oksetus olo tulee super vauhtia siinä asennossa.

Elayne Älä missään nimessä suostu itse irtisanomaan itseäsi!!!
Vaadit ehdottomasti lomautus lapun jos ei kerta töitä ole tai eivät itse irtisano.

Janoschin tarinatuokio No voi harmi homma. Minulla on ollut alusta asti syynä hyperemesis gravidarum ja sitten tuli lisäksi uhkaava keskenmenon riski ja viimeisimpänä tuon litanian perään kaksosraskaus ja näillä ei ole ollut mitään ongelmia ollut onneksi Kelan kanssa.

(.) Eilen oli hankala ilta, kun piti "riehua" eilen sitten ne ikkunan tiivisteet laittaa paikoilleen ja muuta ylimääräistä mukavaa.
Saunassa tuntui jo tosiaan että kohta tulee lähtö. Onneks ne supistelut sitten asettuivat, mutta pitää tänään koittaa ottaa rauhallisemmin.
Tänään olis neuvolakin...,ei kyllä nappais yhtään mutta kaipa siellä jaksais käydä.

Muoks* Lumi Kävin just shoppailemassa herkkuja sellaisessa paikassa kun www.hiilariton.fi eli sieltä löytyy vielä enemmän kaikkea, muummoassa kaipaamaani sokeritonta hilloa ja vanukkaita
:p

Enie + Nörtti ja Hissu 27+4

Zuh
Uusia huomenia jälleen, on perjantai!!

Pinguli - kyllä yskään mun mielestä voi jotain ottaa, kurkkukipuun yms. ainakin saa ottaa esim. Pafucineja. Peruslääkkeissä kuten Strepsils lukee ettei ole havaittu mitään riskiä mutta ei ole tutkittu tarpeeksi, söin kyllä niitäkin pahimpiin kurkkukipuihin.

Elayne: Kuten Enie yllä sanoi, älä missään nimessä irtisano itseäsi! Tulee melkoiset karenssit työttömyyspäivärahojen kanssa jos on "omasta halustaan" lähtenyt.

Nukkuminen: Kyljellään / puolimahallaan nukutaan edelleen, kuten aina.

Eilinen päivä oli aika tuskainen, mulla koskee tonne kohdunsuulle koko ajan, viiltävää kipua. Äippäpolille eivät ota tarkastukseen kuin oikeasti akuuteissa tilanteissa tai neuvolalääkärin lähetteellä. Kun kysyin neuvoa miten tulisi toimia (levätä tms.) niin äippäpolin kätilö kysyi että oletko kokeillut PANADOLIA?!? Olin vähän että häh, enhän minä näitten kipujen takia sinänsä mitään halua tutkia vaan että onko paikat kiinni! Noh, maanantaina mennään neuvolalääkärin tutkimukseen, mieskin jo alkoi eilen huolestumaan -> mikä taas ei auta mua yhtään. Mutta tietää ettei tämä nainen ihan pienistä valita ja eilen lensi melkoisesti kirosanoja pitkän työpäivän jälkeen. Katsellaan mitä tämä uusi aamu tuo tullessaan!

*muoks*: Koskeeko teillä muilla kohdunsuulle ja alavatsaan KOKO ajan? Kyllä mä repäisykivut ja supistukset pistän normaalin toiminnan piikkiin kun menevät ohi, mutta nyt on koskenut aika kovaa jo vuorokauden verran aina kun on pystyasennossa?!?

~Zuh & Naatti 23+0 POKSIS!

Zuh Minä kävelen kun länkkärit haarat levällään kun sattuu tuonne alapäähän koko ajan pystyssä ja istuessa :LOL:

Miehet Tuli tuossa mieleen, kun aamulla tv:ssä oli Helena Lindgren, ja tuumasin miehelle, että olispa itsekin noin hehkeä tuossa iässä sitten. Mies siihen, että olethan sinä kunhan vauvat syntyy :headwall: :headwall: :headwall:
Eli nyt sitten ollaan vähemmän hehkeenä ja muistutetaan yli 50v naista |O

Eilen sitten olin kokeilemassa siellä töissä ja ihan kauheat kivuthan siitä tuli, tänään sitten lääkäriin ja saikkua hakemaan. Mahtaakohan meikäläinenn mennä enää töihin ennen äippäloman alkua ollenkaan....

Nukkumisesta puhuitte, mä nukun kyljellään tai osittain vatsallaan. Harvoin enää suoraan selällään. Mulle terkkari sano tosta selällään nukkumisesta, että niin kauan voi nukkua niin kun hyvältä tuntuu. Suuret verisuonet jalkoihin menee kuulemma pienemmiksi mutta kyllä kroppa kertoo kun pitää kääntyä .

Joku kerto (en muista ketä),että aika alkaa olla pitkää kotona olemiseen. Kyllä mullakin alkaa aika olemaan pitkää kun olen niin paljon ollut saikulla. Mä suunnittelin alkaa askarteleen joulukortteja. En tosiaankaan ole mikään askarteluinnokas mutta siten saisi ajan kulumaan. En tiedä tuleeko ihan kaikkia kortteja tehtyä mutta jos edes osan jaksaisi tehdä. Niitä kun voi tehdä pikkuhiljaa.

Meillä kanssa mies tilas netistä stetarit, että saadaa vauvaa paremmin kuunnella, mä kun olen niin hermoheikko nykyisin, että jos on vatsassa hiljasempaa niin heti pelkään, että kaikki on huonosti. Viikonlopunkin kun olin migreenissä niin vauva ei paljon liikkunut. Sunnuntaina olin sitten jo ihan varma, että ei ole enää edes elossa mutta kyllä se sieltä sitten illalla isää taas potki, onneks. Olettekote muut näin hermoheikkoja?

vauva-10 + Muulakainen 23+5

vauva-10 - kyllä, olen yhtä hermoheikkona vauvan liikkumattomuudesta. Mistä tilasitte stetarit? Onneksi baby äsken taas ilmoitti parilla potkulla että "täällä ollaan" :heart: Nyt on taas hiljaista.

Valaiskaa että miten se menee jos työnantaja maksaa palkkaa ensimmäiset 3kk? Pitääkö mun osata ilmoittaa se Kelaan vai mitä häh? Oon ihan pihalla tässä asiassa.

Pitkästä aikaa vois jotain itsestä ilmoitella.
Lähes päivittäin oon kyllä sivulla käyny,mut en ole jaksanu kirjotella juurikaan. Täällä myös kovasti edelleen väsyttää, mut mulle tämä tilanne on outo koska oon edelleen töissä mitä en ole koskaan aikaisemmin näin pitkälle ollut. Eli pistän väsymyksen osittain sen piikkiin. Myös muuton suunnittelu on rasittavaa..

Mulla supisteluja on, välillä kipeitä välillä vaan tavallisia ennakoivia. Myös kaikenmaailman vihlontoja yms löytyy.. Mutta eihän tässä ole enää kuin 4 kuukautta jäljellä =) Todella nopeasti aika rientää. Paino nousee hirmuisesti vaikken omasta mielestä mitenkään paljon herkkuja tms syö..
Kelan paperit on vielä täyttämättä vaikka ne viikko sitten sain, en vaan ole jaksanut alkaa niitä tehdä kun se on niin hankalaa. Tänään olis ne tarkoitus täyttää ja viedä ens ma palkanlaskijalle sen osuuden täyttämiseksi, haen siis 6 kk työtulojen mukaan, vaikken ole ihan varma onko tulot sitä 20% nousseetkaan.

Mutta nyt työn tekoon, hyvää viikonloppua mammoille ja masukeille!!!

Talvivauva ja vaavi 24+0 POKS!!!!!

Enie Kiitos uudesta pinosta :flower:

Lili78 Siinä kelan paperissa oli kohta mihin piti laittaa rasti,että työnantaja maksaa..En nyt muista mitä siinä tarkalleen luki :( . Muuten sit työnantaja hakee itse korvauksen kelalta.

Zuh ei minulla kyllä ole lainkaan tuollaisia kipuja mistä kerroit! Selkäkivut ainoastaan ja välillä normaaleja repäisykipuja tai kiinnikekipuja kääntyessä (se kipu on erilaista kuin nuo repäisyt)

Enie kiitos linkeistä! Nyt on sitten tilattu nameja aika hirveästi :ashamed: Jospa noilla pärjäisi kuitenkin vähän aikaa :D Tilasin nyt ensin tuolta sokeriton.fi:stä, siellä oli enemmän sellaisia karkkeja mistä tykkään (esim. toffeet). Tosin houkutti kyllä tuolla toisessa paikassa ne muut herkut :p

Lili78 Kelan papereissa on tosiaan se kohta mikä piti täyttää, lisäksi meillä piti ottaa kopio siitä kelan paperista ja lääkärintodistuksesta ja toimittaa ne palkanlaskentaan (en tiedä onko yleinen käytäntö?) minkä perusteella sitten laittavat sen oman lomakkeensa kelalle.

Elayne miten voivat olla irtisanomatta??? Eikös heidän ole pakko ainakin lomauttaa, jos ei muuta? Kuulostaa todella oudolta :eek: Tosin itse olen joskus aikoinaan tehnyt niin typerän työsopimuksen, jossa ei oltu määritelty työtunteja lainkaan eli käytännössä työnantaja sai olla laittamatta yhtään työtunteja eikä tarvinnut lomauttaa tai irtisanoa tai ilmoittaa mitään hyvissä ajoin.. ikinä enää en moiseen työsopimukseen suostu!

Nukkumisesta.. Voin nukkua enää kyljellään tai puolikyljellään/mahallaan. Selällään olo ei onnistu, koskee selkään ja tulee outo olo. Mahallaan en ole pystynyt nukkumaan lainkaan plussaamisen jälkeen, ensin oli rinnat niin arat ja nyt ei muuten vaan kykene.

|.) Nyt en taas tiedä hakisinko lisää saikkua vai kävisinkö kokeilemassa töissä. Tosin ei tämä selkä ole tästä yhtään parantunut, että siinä mielessä typerää varmaan edes kokeilla, mutta kun ensi viikko olisi niiiin mielenkiintoinen töissä :LOL:

Lumi ja Lilliputti 26+4

Jammy ja Lumi - kiitos! :D Mua jotenkin yököttää koko Kelan - Siinä on niin monta kohtaa jossa voi mennä pieleen, ja olen siirtänyt sen täyttämistä koko ajan. Jos pääsisin Kelan toimistoon ensi viikolla niin saisin sen lapun eteenpäin.

Lili78 Sähkönen oli helpompi täyttää, ainaski jos tulot katsotaan 2007 verotuksen mukaan. Siellä laitettiin vaan täppä kohtaan, että saa palkkaa ja sitten aika, jolta sitä saa. Mulla just työnantaja laitto sitten oman ilmotuksen maksettavasta palkasta eteenpäin Kelalle. Viimeksi menin sen paperilappusen kanssa kelalle ja kävin virkailijan kanssa kohta kohdalta lapun läpi, että mitä laitan ja minne... ja samalla kysiyn liitteet, mitä pitää olla ja mistä...
Kela tosiaan on välillä vähän... ikävä... opiskelun loputtua totesin, että on ihanaa, kun ei tartte olla Kelan kanssa tekemisissä... vaan pitääpä sittenkin. Ilmotat jotakin väärin tai jokin asia jää huomaamatta, niin maksat kaikki takaisin 15% korolla! :kieh:

Tica & Kääryle 25+4

En oo kans jaksanut kirjoitella, kun ei ole mitään kerrottavaa :LOL:
Mihinkään ei satu, supistuksista en tiiä vielä mitään, mahakaan ei kasva silmissä ja potkut tuntuu. Hiukan pinna kiristää ja ajoittaista väsymystä.. eli aika tavallisen tylsää ;)

talvivauva: Kela ei hyväksy jos tulot ei ole noussut sitä 20%, eli jos ne on noussut vain 19,5% niin sitten menee automaattisesti sen 2007 verotuksen mukaan.. Näin mä ainakin olen käsittänyt.

Vaatteista:
Minkäs värisiä vaatteita täällä haalitaan? Mennäänkö neutraaleilla vai saako vauvat väriä päälleen?
Mä oon nyt hakemalla hakenut vähän värikkäämpiä vaatteita, sellaiset valko-vaaleansini-vaaleanvihreät vaatteet saa mut itsenikin niin masentuneeksi, että oon yrittänyt etsiä jotain väriä elämään :) Kirppiskamalla siis ihan mennään.. ei tuota määrää vaatetta mistään kaupasta voisi edes näillä tuloilla edes ostaakaan!

Mulla ei ole enää edes hajuakaan mitkä ne todelliset viikot on.. vaihtunut jo 3kertaa laskettuaika, joten ei kai tässä perässä voikaan pysyä :)

Zuh Minulla on myös samanlaisia tuntemuksia, vihloo, supistelee ja selkää särkee. Äitiyspolilla kävin viimeksi sunnuntaina ja siel oli kaikki ihan kunnossa, kohdunkaula lähtenyt pehmentymään.

Aikas jännä ettei teillä pääse äitiyspolille edes päivystysaikana.. Minua kehoittivat myös ottamaan kipuihin PANADOLIA.. kokeilinki mutta ei siitä mitään apua ollut.

:hug:

imppuli&vilho 25+5 :heart:

Perjantaita!

Zuh: Tuollaisen jatkuvan alavatsapoltteen takia mä oon ollut saikulla jo 6 viikkoa. Mulla alkaa toi vatsapolte, kun oon jaloillani. Tukivyön kanssa pystyn olemaan noin tunnin, ilman sitä puol tuntia, ja siitä alkaa polte. Muakaan ei olla sen enempää tutkittu, vauvan vointia seurataan ja kohdunsuun tilannetta 2 viikon välein, mutta tuon poltteen syytä ei ketään kiinnosta tutkia. Panadolia tosiaan vaan täälläkin määrätään. Tähän nyt lisänä ollut kolmisen viikkoa ilmeisesti sitte liitoskivut oikealla alavatsalla ja silloin on kyllä liikuntakyky nollissa. Viime viikolla oli kolmena päivänä niin pahana, etten päässyt kävelemään lainkaan ja iltasella olin aina jo valmis lähtemään sairaalaan....

Nukkumisesta: Mä nukun kyljelläni, kuten aina ennenkin, nyt tosiaan tyyny polvien välissä ja kainalossa, etten tuiskahda mahalleni :whistle:

Vaatteista: Aika neutraaleilla väreillä mennään. Tosin en paljoa vielä ole vaatteita hankkinutkaan. Miehen siskolta saadaan pikapuoliin kassikaupalla aitoja -70-luvun retrovauvanvaatteita :p Ovat aikanaan hänen tyttärillään olleet. Saadaan sieltä sitte valita itseämme miellyttävät vaatteet...

(.) Eilen sitten vihdoin tuli selvyyttä tuohon mun isän kuolemaan....kuolinsyytä nyt ei tietenkään vielä, koska se tulee sitten siinä ruumiinavauspöytäkirjassa joskus kuukausien päästä. Mutta kuolinpäiväksi varmistui 7.8.09....eli isä oli asunnossaan kuolleena 1,5kk ennen löytämistään :/ Pitää muistaa mainita tähän väliin, etten ollut isäni kanssa tekemisissä....erosivat ollessani ekaluokkalainen ja ehkä 10 kertaa sen jälkeen nähnyt. Tämä oli isäni oma valinta...alkoholi oli tärkeämpää. Ehti hän sentää pojan nähdä, yhden kerran jätkän ollessa vuoden ikäinen.

Huomenna lähdetään ukon kanssa Turkkusseen katsomaan Cirque du Soleil`ia :D Saas nähä kuinka kipeenä olen reissun jälkeen. Mutta mentävä on, ku liput on poltellu kaapissa monta kuukautta.

Hyvää viikonloppua mammoille ja masuille :wave:

J.t ja Pampu 23+4

Kuvittelenko mä että äippäpakkauksessa ei ole enää niin paljoa vaatetta kuin ennen? Mä päädyin ottaa avustuksen rahana, olenkin nyt huutiksessa huudellut hipulalle vaatetta. Mitäs sit jos se kuitenkin on poika? :LOL: Mä huutanu nyt tyttöjen vaatetta. Ultrassa jalkoväli oli kyllä niin tasanen ku olla ja voi et ihme on jos se pippeli jostain sinne ilmestyy :D

mulish ja hippula 22+6

pitkästä aikaa jälleen kirjoittelen..
Mulla BMI myös 20 mutta joudun sokerirasitukseen koska esikoinen oli 4645g syntyessään...sokereissa ei koskaan mitään kummallista,"muuten"vaan kaikki kolme lasta olleet yli 4-kiloisia :) nyt en oo vielä rasituskokees käyny ja taidan jättää väliin kun on niin ikävä koe.. :/ Täällä neuvolatäti sanoi et uus valtakunnallinen suositus on et kaikki 25 täyttäneet esikoista odottavat kävisivät sokerirasituksessa.
Vkolla 36 pääsen vielä ultraan kokoarvioon,kun nyt on mahdollista et käynnistävät aiemmin etten taas "joutuisi" niin isoa synnyttämään.Totta puhuen pelkään jo ihan kamalasti synnytystä mutta kai sen tän kerran vielä kestää..?
Mä en ole laittanut vielä mitään vauvajuttuja valmiiks,ainoastaan vaatteet pessyt laatikkoon vintille odottaa kun siskolla vielä hoitopöytä lainas.Eikä sitä nyt ennen tarvitsekaan,saa sit laittaa vaatteet ja vaipat kun sen aika on ;) Ostin huuto.netistä vastasyntyneen vaatepaketin(tosi siistin!!)ja siskolta sain myös niin eipä ole tarvinnut yhtään uutta ostaa.
Aiemmin täällä olikin juttua kaukalopussista ja se voisi olla hyvä hankinta,käytettyjen hinnat niissä tosin lähes yhtä paljon kuin uuden.
Pinnasänkykin vielä purettuna mut saan taas työkaverilta lainaks ihanan rottinkisen vauvan sängyn missä pyörätkin,siinä mahtuu noin puolivuotiaaksi asti.
Muistan ensimmäistä odottaessa et laitoin kaikki valmiiks jo pari-kolme kk:tta aiemmin ja siinä välissä jo sai petivaatteita tuuletella kun pölyyntyivät :LOL: =)
Nyt kun ekaa kertaa odotan kotona,hoitovapaalla kun olen,niin ihan romuna jo koko alaselkä..Ei olis tainnu työssäkäymisestä tulla mitään enää.Karsea viiltely alaselässä! |O
Postilaatikolla käynti n.500m on ihan maksimi,hyvä jos takaisin enää pääsee :LOL:

Mulla on 2007 vuoden tulot pienehköt koska olin sillo elokuun loppuun äippärähälla, sen jälkeen aloin tekemään keikkaa loppuvuoden.. Pitää toivoo et nyt olis tulot isommat sen 20% et sais ees vähä parempaa päivärahaa. Pitäs kaivaa 2007 verotuslappu jostain ja verrata tämän hetkiseen palkkaan ja laskea vuositulojen erotus.. Voihan itku et on vaikeeta tämä lappujen täyttely ja tietojen etsiminen.. :headwall: Ja nuo matkakulutkin vielä :headwall: :headwall:

:headwall: :headwall: :headwall:

Pientä ku****sen makua todellakin tuossa meidän firman äitiysloman palkanlaskennassa.

Soitin uudelleen palkkatoimistoon ja oli aivan eri ääni kellossa, kun sanoin mitä täällä tessissä lukee. Tarvitsevat Kelan päätöksen äitiyspäivärahasta ja maksavat sitten sen erotuksen könttänä kolmelta kuukaudelta. Puhuin viimeksi puhelimessa aivan saman henkilön kanssa ja silloin oli ehdoton ei, mitään ei makseta :kieh: kerroin myös mitä viimeksi oli mulle puhelimessa sanonut, siihen vastasi, että olen varmasti ymmärtänyt väärin, ei hän niin ole sanonut :headwall: eipä juu... :kieh:

Onneksi asia nyt selvisi, mutta kyllä mua harmittaa kuinka moni jää ilman sitä, jollei itse osaa pyytää/tiedä. Tuo asia on kuitenkin vasta 2007 lisätty tuonne kaupan tessiin.

Ananaskirsikka Hyvä että et luovuttanut. Toisaalta sattuuhan niitä virheitä, ja ainakin meillä oli yhdessä vaihessa selittelemistä kun tuli uusi sijainen joka sepitteli ihan hatusta juttuja päin honkia.

2007 vai 6kk Eli sitä ei tarvitse itse laskea kummallako "pitää" hakea. Jos haluaa sen 6kk:n mukaan niin laittaa sen tiedon siihen lomakkeeseen, niin kela laskee itse sitten että tuleeko se sen vai sitten sen 2007 verotuksen mukaan, kun nehän saa ne verotustiedot verottajalta suoraan.

Neuvola Neuvolassa käyty.
Sydänääniä koitti metsästää kahdella doblerilla että varmasti on eri äänet. Sanoin kyllä että potkivat joka päiviä ja hengissä ovat, mutta halus koittaa saada ne kuuluviin.
Kävi perinteiset, eli mua alkoi oksettamaan ja ne jäi tilaan "ehkä" oli eri äänet :LOL:
Oli sillä kätilöllä ultrakin siinä, ja sanoi, että voidaan silläkin katsoa jos haluan, mutta sanoin ettei ole tarvetta minun puolesta katsoa.

Kaikki muuten ok, mutta vannotti taas ettei mitään ikkunan eristely tai muuta hommia enää tehdä vaikka miten ne siinä odottais.
Pissassa oli valkuaista, joten maanataina pitää viedä labraan näyte ja käydä vielä keskiviikkona uudelleen hänen luonaan verenpainettakin mittauttamassa, vaikkei siinä mitään hätää olekkaan.
Epäili että voi johtua valkovuodostakin...,nää meidän neuvolan vessat on niin "uutukaisia" ettei ole edes käsisuihkua että vois vähän suihkutella ennen kuin antaa näytteen :LOL:

Tänään olis siivouspäivä, mutta mies on tulossa aiemmin kotiin ja tytöthän siivoaa yläkerran aina niin minä saan vaan maata ja syleksiä kattoon kun he uurastaa B)

Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Ananaskirsikka Hyvä että et luovuttanut. Toisaalta sattuuhan niitä virheitä, ja ainakin meillä oli yhdessä vaihessa selittelemistä kun tuli uusi sijainen joka sepitteli ihan hatusta juttuja päin honkia.
Joo, sattuuhan niitä virheitä, MUTTA aika hassua, että tämä samainen ihminen mulle sanoi muutama viikko sitten, ettei mitään makseta... :whistle:

Kun luin pätkän tessistä oli heti ihan eri mieltä.

Tica - kiitti vinkistä. Taidan tehdä tuon sähköisen version. Mun kammot/ällötys myös opiskeluajoilta Kelan suhteen.

Soitin työnantajalleni viime tiistaina ja se lupasi selvittää palkanlaskennasta näitä ä-loma-asioita. Ei ole kuulunut mitään ei. Pitää maanantaina soittaa itse sinne palkkikseen tuosta ä-loman aikaisesta palkanmaksusta. Tiettävästi mun pitäisi se palkka saada kuitenkin.

Ihan hillitön väsy iski lounaan jälkeen. Onneksi on perjantai jo. Harkitsen tässä jos jättäisi kaikki hommat kuten kaupassakäynnin huomiseen. Ei jaksaisi sykkiä yhtään tänään enää.

Liikkeet - vielä pakko mainita kun vauveli takoo tuonne ihan alas ja takapuolelle suolistoon.... Muilla samoja tuntemuksia? Ei ihme etten aina kaikkia liikkeitä ole tuntenut :LOL: Luullut suoliston kuplinnaksi ihan tyynesti.

Ei muuten kukaan tiedä että ei ne Kelassa mahtaisi käyttää 2008 verotusta, koska sehän on nyt valmis?

Yhteistyössä