***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Kiva saada taas uusi pino! kiitos siitä!
pientä merkkiä jättämässä taas..

ei oulussakaan automaattisesti joudu rasitukseen jos on yli 25-vuotias.

tänne ei ihmeempiä. liitoskipujen kanssa taistellaan.. argh!!
|O

ai niin tica: en ole mahan kera keilannu mut viimeksi kun kävin niin tulihan muuten persus ja takareidet kipeeksi!!!! :D se hohtokeilaus on ihan kiva juttu! :)
 
Ananaskirsikka No jopas on. Eli sinä olet vakkari työntekijä ja muutenkin ehdot täyttyis?
Kannattaa kilauttaa liittoon jos siinä on jotain epäselvyyttä.
Nythän oli vasta että työnantajat on pimittäneet lisiä ja muitakin palkan osia "säästääkseen" rahaa.
Tuo kaupanalan TES on kyllä täysin vieras mulle, 4 muuta TES:siä kyllä tunnen työn puolesta.

Lumi- www.sokeriton.fi
Pitäis itsekin taas tilata sieltä suklaita :p
Varoituksen sanana sitten, että ne tummat suklaat mitkä on 75% ja 100% on oikeasti tummaa suklaata. Minä nimittäin tilasin niitäkin että muka pokkana syön, niin leivontaan ne on kyllä tarkoitettu ja siinä erinomaisia.
Siellä oli sellaista ihanaa mansikka valkosuklaatakin :p :p :p
Voi hitsi sentään.
Täällä on ihme kyllä k-supermarketissa niitä Nelly Dellyys vai miten se nyt kirjoitetaankaan, niin hedelmä ja salmari versiona. Sitten on sokeritonta lakua ja suklaata. Mutta tosiaan aika vähän vaihtoehtoja sitten tuon dietorellen kans niin siksi minäkin tilasin tuolta netistä niitä.
Ai että ja ne tikkarit siellä :kieh:

mulish Täällä meillä päin puhutaan liitoskivuista ja kiinnikekivuista samana asiana ainakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Ananaskirsikka No jopas on. Eli sinä olet vakkari työntekijä ja muutenkin ehdot täyttyis?
Kannattaa kilauttaa liittoon jos siinä on jotain epäselvyyttä.
Nythän oli vasta että työnantajat on pimittäneet lisiä ja muitakin palkan osia "säästääkseen" rahaa.
Tuo kaupanalan TES on kyllä täysin vieras mulle, 4 muuta TES:siä kyllä tunnen työn puolesta.
Joo-o, muuten ehdot täyttyy, olen vakituinen ja ollut pari vuotta samalla työnantajalla...

Vai voisko toi kohta tarkoittaa sitä, että jos sais minimiäippärahaa, että sen ja palkan välisen erotuksen sitten maksaisivat? Ei kyllä voi... Koska 9 kk pitää kuitenkin olla ensin töissä... Pitää soittaa liittoon vai onko jollain muulla kaupan tessiin kuuluvalla tietoa?

 
mulla on siis LA 31.1
Närästääkö teitä? mulla lähinnä kahvi, jos juon enemmän kuin 2 kuppia päivässä. Miten te nukutte, tai missä asennossa? Mä nukun parhaiten ihan selällään tai sit vielämahallaan.
Mä en ole laittanut vieläyhtään mitään vauvaa varten, tuntuu jotenkin turhan aikaiselta, vasta kuitenkn reilu puoliväli menossa. Muutamia, tosi vähän, vaatteita olen säästänyt muilta lapsiltani, mutta lähes kaikki tulee hankkia. Ajattelin sit tammikuussa alennusmyynneistä ostaa vaatteet yms. Auton turvakaukalo täytyy hankkia myös. Vaunut meillä on. Vieressä tulee vauva nukkuu, vaikkakin pinniskin löytyy varastosta.

vinkuheinä 22+5
 
Löytyyhän täältä lisääkin itä-suomen oottajia. Tervetulloo [/u]Pörri Mites on pörri ja Kaneli87, ootteko miettiny, meettekö millon saikulle synnytysvalmennus luentoon?
Ite aattelin marraskuun vikaa keskiviikkoa 25.11. Sillon ois itellä viikkoja kasassa 32+4 tai sitten se menee joulukuun alkuun. Kattoo millon on hyvä hetki siellä pyörähtää, kun ei sinne kuitenkaan tarttee etukäteen ilmottautua...

Hitsi, kun keskiselkään taas vähän jomottaa, onneksi tukivyö auttaa jonkin verran. Kävin pari päivää sitten neuvolassa 24+3. Kaikki hyvin. Painoa tullu pikkasen liikaa, mutta neuvolatäti vaan sano, että on tainnu ruoka maittaa :LOL: Onneksi on mukava neuvolatäti, ei turhista murehdi. Kuunneltiin taas sydänääniä ja pikkusella oli sillon hikka. :heart:
 
Tica ja Lumi , mä olin hohtokeilaamassa viime perjantaina. viikkoja silloin oli n. 27
ihan kivasti meni ja alux tuntu vähä mahassa, lopux selässä, mut kivaa oli ja koko tunnin mä keilasin.. Meit oli 4 keilaamassa. Jos kahdestaan olisin keilannu jonku kanssa niin ois ollu tosi paljon rankempaa.. kokeilemaan vaan :D

Täällä yritetään nyt sit syödä vähä kevyemmin, ja vähemmän jos vaik toi painonpaholainen stoppais hetkeksi nousemasta... Katotaan miten akan käy... 3 vkon päästä neuvola... :whistle:
 
Hengissä täälläkin vielä ollaan :wave: Säännöllisesti oon käyny lukemassa teidän juttuja, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi kirjuutella ite mitään. :ashamed:

(.) Liitoskivut edelleen pahenivat ja vihdoin tänään sain aikaiseksi käytyä työterveyslääkärillä, johan tässä 2kk tuli kipujen kanssa töissä taisteltua. Lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä, ettänyt huilataan, ei töissäolo ainakaan tilannetta paranna. Pari viikkoaoon nyt saikulla, mutta ei lääkäri kovin toiveikas ollut kipujen loppumisesta...Ite aattelin, että tän pätkän jälkeen haluun vielä yrittää töihin takaisin, käy aika pitkäksi muuten :kieh:

Meinasin kanssa tilata sen kaukalolämpöpussin, mutta ne olikin nyt loppu sieltä nettikaupasta. Toisessa nettikaupassa oli enemmän värejä valikoimissa, mutta hintaa oli vähän enemmän (muistaakseni 33,90?). Hankinnat meillä on aika lailla kasassa, mutta mitään ei olla vielä laitettu valmiiksi. Kaikki pikkutavarat (tutit ja vaipat ym) on vielä hankkimatta. Vaatetta meillä on aika mukavasti ennestään, kotiintulovaatteet haluan ostaa uudet ja muutamaa pakettia olen huutiksesta huutanut.

Tähän hätään ei taas tule mieleen muuta kommentoitavaa....
Mukavaa lähestyvää viikonloppua kaikille! =)

Amalia ja Kaapo 23+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja vinkuheinä:
Miten te nukutte, tai missä asennossa? Mä nukun parhaiten ihan selällään tai sit vielämahallaan.
Mä nukun kyljelläni, koska oon ymmärtänyt, et selällään ei saisi nukkua. Verenkierto voi estyä tai jotain... Ärsyttää kyllä niin paljon, koska selällään on ainoa asento jossa selkä ei satu. :kieh:
 
Mulle neuvolatäti sanoi että voi nukkuu selälläänkin koska eihän sitä koko yötä kummiskaan nuku samassa asennossa.

Ainakin hesassa joutuu kaikki yli 25 vuotiaat ensisynnyttäjät tuohon sokerirasitustestiin. Näin ymmmärsin.
 
:wave: Täällä ollaan vielä hengissä työpäivän jäljiltä. Kyllä oli työkavereiden ilmeissä aamulla nauramista kun suu auki ihmettelivät et oikeestikko meinaan töihin tulla :D

Mutta kivuliaasti on päivä menny ja panadolin voimalla.. Huh huh.. huomenna olis vapaa ja viikonloppu töitä ja tietty kun on viikonloppumiehitys ni kattoo kuinka kuollu mä sitten olen.
Mutta kyllä huomas että kun mummoja nosteli ni alavattasta kyllä vihlas aina ikävästi.

Kävin sitten työpäivän jälkeen viimisillä voimillani ostamassa vauvalle ammeen, mikrosterilointilaitteen+ tuttipulloja, vaipparoskiksen ja muutama vaate tuli kans mukaan! :)

pippur1 ja kipumasu 28+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toffeepallo:
Löytyyhän täältä lisääkin itä-suomen oottajia. Tervetulloo [/u]Pörri Mites on pörri ja Kaneli87, ootteko miettiny, meettekö millon saikulle synnytysvalmennus luentoon?
Ite aattelin marraskuun vikaa keskiviikkoa 25.11. Sillon ois itellä viikkoja kasassa 32+4 tai sitten se menee joulukuun alkuun. Kattoo millon on hyvä hetki siellä pyörähtää, kun ei sinne kuitenkaan tarttee etukäteen ilmottautua...

Hitsi, kun keskiselkään taas vähän jomottaa, onneksi tukivyö auttaa jonkin verran. Kävin pari päivää sitten neuvolassa 24+3. Kaikki hyvin. Painoa tullu pikkasen liikaa, mutta neuvolatäti vaan sano, että on tainnu ruoka maittaa :LOL: Onneksi on mukava neuvolatäti, ei turhista murehdi. Kuunneltiin taas sydänääniä ja pikkusella oli sillon hikka. :heart:


Mie en aatellu mennä valmennukseen, ko oha toi synnäri jo tuttu paikka. Ekaa oottaissa kyl käytiin ja suosittelen kaikille ekaa oottaville.

 
heipsistä!

sokerirasitustestistä mulla on ens viikolla sokerirasitustesti.. olen alle 25v ja BMI on 21. Mutta sukurasitteen vuoksi joudun menemään..

Mua väsyttää kokoajan ihan hirveästi ja jotenki mieliala on tosi matala, liekkö johtuu tästä kotona olemisesta/ makaamisesta. ennen raskautta urheilin ja liikuin tosi paljon joten paikallaan olo ahdistaa.. :'(

Eilen kävin imetysliivi ostoksilla.. sovittelin siinä liivejä ja loppujen lopuksi sopivat oli 80F :LOL: (ennen raskautta koko oli DD). kyllähän tässä melkeen lehmäksi itsensä tuntee :LOL: voitte uskoa että täällä siis hartiat on jatkuvasti jumissa..
 
Pomot ilmoittivat tänään ihan puskista, että lopettavat liiketoiminnan meidän "yksikössä" kolmen viikon kuluttua. Eivät irtisano meitä vakkareita, mutta töitäkään ei ole, koska ei ole enää toimipaikkaa tuon kolmen viikon jälkeen. Eli odottavat että irtisanotaan itse itsemme ettei heille tule mitään kuluja. Kiva,kivakiva... Mukavaa että on paikka mihin palata mammaloman jälkeen.. Niin ja lupasivat jo aikaisemmin että saan loppuajasta tehdä kevyempiä hommia, noh olen tehnyt niitä jo pari kuukautta (luultavasti selitys mun hyvään vointiin) niin nyt joudun palata takaisin tähän raskaampaan duunin "koska muuta ei ole tarjota" :headwall:
 
Täällä poksuu viikot! 26 viikkoa täynnä. Aika menee todella nopeasti.

Mikko lähti viikonlopuksi kalareissulle turkuun ja nyt ollaan joonaksen kanssa kaksistaan. Ihan kiva viettää aikaa kahdestaan :) ehkä hieman pelottaa täällä isossa talossa yksinään. Asutaan siis omakotitalossa.

Nyt nukkumaan!

sannis ja patu rv 26
 
Niin tosta sokerirasituksesta vielä, niin näyttää käytännöt vaihtelevan aika paljon eri puolella maata siinäkin, meillä täällä ainaki joutuu kaikki yli 25-vuotiaat ensisynnyttäjät, riippumatta Bmistä tai sukurasitteista tms..

Inhasti jotenkin puristelee mahaa ja selkää, varsinkin työpäivän jälkeen, jotain ihan menkkamaista kipua aina välillä.. ja aina välillä tohon navan viereen pistää ku joku puukolla kääntäis, onkohan nääkin kasvukipuja vai pitääköhän huolestua..ens viikolla olis neuvola niin meinasin et sinne ootan ja kysyn vasta siellä näistä.

Mekin ollaan suunniteltu keilaamaan menoa työporukan kanssa, hyvä tietää että s-a-j ainaki oot jaksanu hyvin siellä. :p

Isyyspakkauksestakin olitte vissiin puhunu, miekin sitä suunnittelin, haluaisin tehdä jonkun edes pienen, ei nyt ookkaan mihinkään suurisuuntasee varaa, mut ees jotain kivaa, pitäis ruveta suunnittelee sitäkin, mistähän energiat siihenki repäsis. On vaan niin väsyny koko ajan, vois vaan nukkua. |O

Saatiin pinnasänkykin jo, ihana valkonen missä on kullanväriset yläreunat. ;) Se on vielä mummolassa säilytyksessä, haetaan se vasta lähempänä kotiin.

Mäkin kyllä nukun vielä melkeen selällää tyyny polvitaipeiden alla, tai kylellää tyyny jalkojen välissä, kai sen sitte huomaa ite kun ei enää kannata selällää nukkua..näin ainaki oon aatellu.. :eek:

Nii jossain vaiheessa oli puhetta siitä turvavyönalentimestakin, sain eilen työkaverilta hyvän vinkin, eli kun laittaa turvavyön ensin kiinni, ja istuu sen lannevyön päälle ja sit vetää sen rinnanyli menevän vyön sieltä takaa etee tohon, ni kuulemma ajaa saman asian ku alennin. kovasti varotteli että missää nimessä ei saa normaalisti pitää vyötä vaikka kuin pysyis tuolla mahan alla. en sitte tiiä. :whistle:

Ainiin ja Enielle taas kiitos ja kumarrus uudesta pinosta. :p

Joku sano ettei oo nyt liikkeitä tuntenu niin paljo kun aikasemmin ? mulla sama juttu, tuntuu että nyt viikon verran on ollu liikkeet tosi paljon varovaisempia ja hiljasemman tuntusia kun ennen, välillä huolestuttaa, mut kuitenkin joka päivä ees jotain pientä on tuntunu ni en nyt kovasti vielä osaa huolehtia..

NiiZ ja Pallero 23+2 ( ehkä.. :p ) (tulipahan taas tekstiä..sen siitä saa kun ei monee päivää ehi käydä lukemassa.. )
 
Moikkis!

Enie: Mulla vaaditaan nyt jo B-todistusta, koska diagnoosina on ollut tähän asti "tarkemmin määrittämätön vatsakipu". Eli Kelan mielestä tuo diagnoosi ei kerro riittävästi sairaudesta. Paskempi juttu vaan, ettei ketään ole kiinnostanut mua tarkemmin tutkia :|

J.t ja Pampuliini 23+3
 

Yhteistyössä