***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Lili78 Mulla on maanantaina neuvola ja juttelen tuosta lääkkeestä, jospa ne vaikka soittaisi Tyksiin. Viime raskaudessa migreeni kesti 12 viikkoon asti ja seuraava kohtaus tuli pari tuntia synnytyksen jälkeen. Kestän tuon pahoinvoinnin, mutta tämä migreeni on kyllä liikaa.

Missä vaiheessa mahtaa päästä äitiyspolille, olisiko se vasta rakenneultran jälkeen? Maanantaina olen sitten viisaampi, neuvolan jälkeen.

 
Moikka kaikille :wave:

Ma jouduin luovuttamaan kesken teidan viestien kanssa, olin viikon lomalla ja taalla on tullut juttua niin ettei perassa pysy. Sain toukokuun jutut luettua vain huomatakseni, etta taalla on 9 sivua kesakuun juttuja jo :LOL:

on: taalla viikot 7+2 ja aika huonovointinen on ollut tunnelma lahiaikoina, en tosin ole tallakaan kertaa ainakaan viela oksentanut, lisaksi vasyttaa, itkettaa ja suututtaa helposti. Mies onneksi suhtautuu suurella karsivallisyydella mun hetkessa vaihtuviin mielialoihin. Kahvia en ole enaa voinut juoda yli viikkoon.

Huomenna toivottavasti mennaan alkuraskauden ultraan, kyseinen paikka tarjoaa "drop-in" palveluna raskausultria perjantaisin ilmaiseksi, joten ajateltiin menna sinne maksullisen varhaisultran sijaan. Ongelmana on vaan, etta se on ihan toisella puolella Lontoota, aukioloaika rajoittuu aamuun, se on todennakoisesti aika taynna ihmisia ja ruuhkista johtuen ei voida lahtea liikkeelle kovin aikaisin aamulla. Eli saattaa olla ettei niilla olekaan aikaa meille. No katsellaan, mennaan sitten sinne yksityiselle.

Maanantaina on eka tapaaminen katilon kanssa (=paikallinen kasitys neuvolasta), ihan hauskaa menna, vaikka eipa siella ekalla kerralla ihmeita tapahdu. Oletettavasti katilo on sama kuin esikoisen aikaan; tajuttomattomasti hosaava ja vahvalla aksentilla englantia pulputtava filippiinilaisnainen... Ihan sympaattinen noin periaatteessa, mutta pelkaisin kylla kuollakseni jos han sattuisi olemaan vuorossa synnytyksessani :whistle:
 
Turhauttaa, kun en saa varattua aikaa alkuraskauden ultraan. Kaks päivää (hurjan pitkä aika maltamattomalle odottavalle äidille) sieltä on vastannut vain nauha joka sanoo, että poikkeuksellisesti tänään ei ole ajanvarausta.... mutta ei sitten kerro milloinhan se mahtaisi taas olla. :headwall: Yleensäkkin tuon ajanvarauksen pitäisi olla ma-to eli huomenna turha edes yritää.

Tänään kokeillaa sitten lipittää linssikeittoa, jos sais hemoglobiininkin vähän ylöspäin... olen tosi huono syömään punaista lihaa kotioloissa... ja salmiakkia kaveriksi! Pitäsköhän se salmiakkikin sekottaa sinne keittoon :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Lili78 Mulla on maanantaina neuvola ja juttelen tuosta lääkkeestä, jospa ne vaikka soittaisi Tyksiin. Viime raskaudessa migreeni kesti 12 viikkoon asti ja seuraava kohtaus tuli pari tuntia synnytyksen jälkeen. Kestän tuon pahoinvoinnin, mutta tämä migreeni on kyllä liikaa.

Missä vaiheessa mahtaa päästä äitiyspolille, olisiko se vasta rakenneultran jälkeen? Maanantaina olen sitten viisaampi, neuvolan jälkeen.
Minulla on äitipoli jo 25.6 eli tuolloin on viikkoja 12-13 en jaksa laskea kumpiko se nyt olikaan.
Just eilen katsoin vanhoja neuvola kortteja niin nuorimmaisen odotusaikaan olen käynyt kuukauden välein äitipolilla ultrassa vaikkei ollut diabetestä eikä mitään muutakaan. Halusivat seurata kun esikoisesta oli se raskaudenaikainen diabetes.
Nyt sitten kun on tuplat ja diabetes niin varmaan tulee tuo kuukauden välein käynti alkuun ainakin ja lopussahan se voi olla tiheämminkin.
 
Heippa,
Täällä on kyllä aktiivista porukkaa! Hyvä niin:)

Mä kirjottelen puhelimella täältä vällyjen välistä, onnistuttiin tytön kanssa tulemaan kipeiksi ja jokaista paikkaa kolottaa, varsinkin alaselkää. Olo on muutenkin ollut aivan JÄRKYTTÄVÄ. Oksentanut en ole mutten meinaa saada yjtään mitään alas. Kolmen päivän aikana on uponnut ehkä kolma paahtoleipää. Juoda olen yrittänyt reippaasti etten ihan tiputukseen joutuis. Esikkoa odotellessa tämän jotenkin kesti mutta nyt on tosi vaikeeta kun super vilkas tyttö, ada pian 10kk tekee tuhojaan ja vaatii huomiota. Huomenna piti kysellä neuvolasta apua pahoinvointiin mutta taidan joutua perumaan koko neuvolan kun ollaan niin kipeenä. Mies on onneks tänään kotona!

Joku oli kirjoitellut ettei pääkaupunkiseudulla ultrata neuvolassa mutta kyllä meillä ultrattiin. Esikoista odottaessa oli lääkärikäynnit viikoilla n. 12 ja 30 ja siihen lisäksi sitten np ja rakenne. Nythän se eka lääkäri on jäänyt pois.

Meillä ei ole vielä kerrottu kuin parille kaverille ja mun äidille, odotellaan turvallisempia viikkoja keskenmenosta viisastuneena.

Mutta jos yrittäis vähän nukkua kun kerrankin sellaseen ruhtinaallisuuteen on päiväsaikaan mahdollisuus. Kirjotusvirheitä voi olla mahottomasti kun tosiaan puhelimella kirjoitan, anteeksi jo etykäteen niistä B)

Hyviä vointeja mammoille ja rutkasti tarrasukkia ja vauvaliimaa pinon beibeille :heart:

Kipeä Tinii + 'pikkuveli' 6+0 *poks*
 
Heip taas, ihanan paljon viestejä luettavana :D

Meillä ultrataan ihan tavis-neuvolassa ei-niin-hienolla laitteella, ja kunta tarjoaa tasan sen 10-12 viikon ultran. No, satun itse asumaan tän ainoan ultralaitteen omistavan neuvolan alueella ja viime raskaudessa ultrattiin 2 kertaa "ylimääräistä", toisella kertaa kun luulin, et lapsivettä lorahtelee (olikin vain erittäin runsasta ja vetistä valkovuota...) ne katto, ettei vaan oo reikiä missään, ja toinen kerta sit vielä kun olin terkalle sanonut vauvan olleen hassuissa asennoissa, eikä hän enää saanut selvää, kumpi oli pää, kumpi pylly, synnytys oli silloin jo suht lähellä ja hän halusi varmistaa, miten päin vauva siellä on (ite kyllä tiesin, et on pää alaspäin, mut enpä kieltäytynyt ultrasta, hauskahan se on päästä kurkkaa vauvaansa :heart: )

Sit Enie, tuo greippihimo vois johtuu folaateista! Mä odotin kakkosta Norjassa, ja siellä lääkäri oikein määräs mulle niitä, kirjoitti reseptin apteekkin, eka kolmannes piti syödä tabletti päivässä. Täällä taas terkka sanoi, et jos syön normaalia sekaruokaa, ei ylimääräisiä lisiä tarvita. (ja niitä on myös kaikissa raskausajan vitamiinisekoituksissa mukana, osa lääkäreistä täälläki suosittelee syömään alkuraskaudessa ja jo silloin kun suunnittelee raskautta, niitä tarvitaan hermoston luomiseen/kehittämiseen)

Juu, ja tähän väliin täytyy kyllä mainostaa pirkan ravintokoodi -palvelua. Kävin just sieltä tsekkaa meidän toukokuun ostokset ja just folaatteja ja d-vitamiineja pitäis saada enemmän, niitähän just raskausaikana tarvitaan.

Kukas se sanoi palelusta? Mulla on ihan järjetön palelu!!! Kotona oon koko ajan peitto harteilla... ärsyttää, kun tee ei maistu ollenkaan (=oksettaa, kahvia en juo), se kun lämmittäis niin hyvin.
Eilen alkoi oksentelukin, tänään ollut tosi lähellä, mut toistaseks on kaikki pysyny sisällä *koputtaa puuta*.

Muuta ihmeitä ei tännepäin. Vissiin pitäis mennä viikonloppuna jo shoppailee uusia äippähousuja, kun oon edellisistä kamaluuksista hankkitunut eroon... jospa nyt löytyis oikeesti nättejä ja kivoja, mitkä ei purista?! nää mun "välikausifarkut" alkaa jo puristaa mahan kohdalta... (=ostin raskaushousuiksi, leveemmät, matala vyötärö)

Hemuli 8+2
 
Voi kun moni on jo niin pitkällä :heart: Mulla alkoi nyt tuo öllötysvaihe ja törsäsinpä huvikseni vielä ton digitestinkin aamulla. Oli ihana nähdä testi RASKAANA , :D
jospa sitä nyt pikkuhiljaa alkaisi uskomaan tähän...

mullakin jo omat housut puristaa, yritän muutaman viikon näillä vielä sinnitellä ja sit jos heinäkuussa uskaltautus jo jotku äitiyshousut vetäsemään jalkaan. :)

Petite ja mimmi 5+3 :heart:
 
heippa kaikille taas tasapuolisesti.

En oo hirveesti jaksanu kirjotella. Kohta viikko takana 24/7 oksetusta. Ei tuu ylös mut oksettaa KOKOAJAN! Ei oikeen jaksa mihinkään keskittyä. Kirjottelen sit ku olo antaa periks.

Pinguli+Napero 8+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja marjutti86:
onko muita joilla ei ole pahaa oloa? mulla on parina päivänä vaan etonu ja vähän ollu huono olo, ei sen kummempaa. nyt viime päivät ollu aivan hyvä olo ja ruoka maistuu. oksentamaan en ole joutunu kertaakaan.

voi että jännitän perjantaina..

nyt tuli vaan mieleen et ultraako ne ekassa neuvolassa? vai saanko jonku erillisen ajan varhaisultraan? koko ajan olen olettanu et samalla käynnillä katotaan minkä kokonen papunen mun masusta löytyy, ku siis raskausviikoista ei ole varmaa tietoa... :/


Mä en oo kärsinyt kertaakaan pahoinvoinnista, etonut myös vain on.

Ja mä olin tiistaina ekaa kertaa neuvolassa (rv9+1) ja kyllä ne siellä jo ultras vatsan päältä. Ens viikolla on lääkäri,jolloin tehdään sisäultra. Nää ultrauksen on vissiin vähän paikkunta ja tapauskohtaisia.



ENIE : Mua kans jänskätti mennä neuvolaan , kun suvussa on paljon kaksosia; mummalla kahdet kaksoset (mun setiä kaikki) , ja serkut, kaksoset sekä isän että äidin puolelta :D Mutta kyllä siellä mun masussa yksi vain näkyi .


Täällä on kyllä niin aktiivista porukkaa kirjoittelemassa ettei me hitaammat pysytä perässä :D Jää varmaan monta hyvää juttua lukematta mutta ei millään ehdi lukea kaikkea :ashamed: Ehkä sitten vaikka kesälomalla sadepäivinä.....
 
Moikka kaikki. Pikainen pävitys vaan.

Kaamee kiire töissä, ja just ja just kerkesin lukasee kaikkien jutun.

Onnea kaikille iloisia uutisia saaneille.

ON: ei uutta, väsyttää oksettaa aika matelee.

Heipat :wave:
 
Heipparallaa taas! :)
Ei oo jaksanu kirjotella, kun ei ole ollut asiaa hirveesti, kun ei noita oireita tosiaan ole ;(
Eilen oli noin puol tuntia hirveä vihlonta alavatsassa vasemmalla puolella.. :'(

Toivottavasti niitä muitakin oireita tulee :)


mamma-- & verso 6+6 :heart:
 
Hemuli80 Voihan se olla siitäkin, mutta minä kyllä syön muutenkin greippejä kun tykkään niistä.
Mulla oli nuorimaisen odotusaikana kans ihan kauhea himo koko ajan vain kaikkeen raikkaaseen ja silloin tuli syötyä kans vielä enemmän greippejä kuin normaalisti ja joka aamu söin sitruunan.
Mutta, oli minulla myös ekan odotusaikana tuo sitruuna aamupalalla. Saat uskoa että mammat katso KYS:ssä pitkään alkuun minun aamiaista :LOL:
Olin ensimmäisestä raskaudesta siellä siis sen parikuukautta ennen kuin tyttö syntyi niin "lepäämässä" kun ei vauhti hiipunut kotona niin lääkäri lähetti sitten sinne.

Nyt on tosiaan sellainen raikas ruoka pop. Ei mikään rasvainen ja raskas iske yhtään.
Omenoita tulee vedettyä kans paljon.
Rupesin pitämän tuossa ruokapäiväkirjaa että saan sitten sinne diabetespolille näyttää mitä on tullut syötyä, niin voi sitten sokeriarvoihin verrata.
Hauska kyllä saada pitkästä aikaa laskettua paljonko on kaloreita tullut kiskottua.

Ai niin. Soitin sitten neuvolaan omalle hoitajalle ja kerroin tuosta vuoto hommassa ja siitä lauantain tympeästä lääkäri käynnistä.
Hän oli heti että totta kai katsotaan jos haluat että onko kaikki hyvin. Täällä vain on seuraavan kerran neuvolalääkäri paikalla ens tiistaina, niin kysyi vielä että sopiiko se päivä vai koittaako saada naapurikaupungin aluesairaalaan ajan huomiseks tai maanantaiksi.
No, sanoin että kyllä mulle se tiistaikin käy, kun nyt ei sitten näyttäis olevan hätää.
Sitten hän buukkasi minut aamuun ennen kuin muut vastaanottoajat alkavat niin ylimääräisenä.
Nyt on vähän huojentuneempi olo kun sitten tietää mikä siellä on tilanne vai onko siellä tilannetta enää ollenkaan.
Liikkeet ainakin tuntuu, mutta eihän se mitään todista että homma olis ok.

Onneks tiistaiseen ei ole kovin pitkä aika, varmaan teen ultrakäyntien ennätyksen tässä raskaudessa kun tää on nyt sitten jo kolmas ultra ja viikot ens tiistaina 11 tasan B)
No, kävin minä ekassa raskaudessa siellä KYS:ssä ollessa joka viikko sitten aina ultrassa kans.

Muoks* Sama pää kesät talvet.

Tanjuska77 Siis minä odotan kaksosia, se näkyi jo ekassa ultrassa ja tokassa molemmilla sykkeet. Nyt vain haluan varmistua että siellä on kaikki molemmilla ok, kun on ollut epämääräistä vuotoa josta sitten tietyy huolissani.
 
Heipsistä kaikille pitkästä aikaa, olen kyllä lukenu teidän juttuja, mut en oo muka ehtiny kirjotella ite, tai eipä oo oikeestaan mitään uutta kirjotettavaakaan ollu. Tasasen tappavaa huonoo oloo, muutamana päivänä oon melkeen joutunu töistä lähtee kesken pois, mut ittepäinen ku on, ni on ollu vielä pakko sinnitellä, nyt on onneks pitkä vapaa, maanantaina vasta seuraavaks töihin, ni saa vähän ees levätä ja olla vaan. Yhen kerran oon ihan joutunu pönttöä halaileen, muuten on vaan tasasen yököttävä olo koko ajan, hirvee nälkä koko ajan, mut ajatuski ruuasta etoo, mandariineja, banaania, paprikaa ja tuorekurkkuu menee ihan tolkuttomii määrii :p mitää muuta sit ei oikeestaa pystykkää syömää, no näkkileipää kans, ja hapankorppuu. mikää muu leipä ei uppoo. joo ja paitsi sitte sekä eilen että tänää on tullu yhtäkkiä ihan hirvee hampurilaisen himo, on joutunu kumpanki päivän hakee abc-burgerin töistä lounaaks. terveellistä. :LOL: eiköhän se toi paino kohta tätä menoo lähe pikkuhiljaa nousee.. vielä ei oo noussu, mut mahaa turvottaa edellee ihan kamalasti, työhousut ei mee enää millää kiinni. Olinpa muuten fiksu tossa keväällä, tilailin hirveesti kaikkia kesävaatteita, capreja ja hameita ja toppeja, eipä käyny mielessä että vois käydä näin, että varmaan siinä vaiheessa ku on tarpeeks lämmintä käyttää niitä, ni tuskinpa ne enää sitte päälle mahtuu !! Hmh. Ja tää palelu on ihan järkyttävää, koko ajan ihan umpijäässä, töissäki jouduin ilmastointii vetää melkee 30 asteesee et tarkenis, ni johan työkaverit meinas tukehtuu sitte ja laski sen taas takas 20:ee. Hrr. Kotona saa istuu peitto korvissa..
mamma- mulla oli kans eilen hirveetä vihlontaa alavattassa, mut oikeella puolella, kesti kauan ja tuntu tosi ilkeeltä.. Tänää sit on tuntunu samassa kohtaa siltä ku joku vääntäis jotain sisäelimiä solmuu koko ajan, ku puristaa sillee jännästi ja taas helopttaa ja koht taas uudestaa. pelottaa vähäsen nyt että onkohan tää ihan normaalia vai mitähän tuolla tapahtuu.. :'(
No huomenna on onneks eka neuvola !! B) Pääsee kyselemää kaikkee tyhmää, ja toivottavasti saan ultran mahollisimman nopeesti,sais jotain selvyyttä. en kyllä yhtään tiiä miten täällä meilläpäin ne menee. Olikos täällä Kouvolan suunnalta ketään kuka ois käyny jo ultrassa ? Ootteko te kaikki muut ketkä ootte käyny ultrassa (siis jo jotain viikoilla7-8), käyny jossain yksityisellä, vai pääsekö jossain jo neuvolaa noin aikasee.. ihan pihalla taas mie täällä. :saint:

Oih, tänään tuli muuten tekstiviesti yhdeltä aikoinaan hyvältäkin ystävältä, nykyään en niin kovin paljon oo ollu tekemisissä, asutaan niin kaukana ja muutenkin, olivat saaneet pikkuisen ( vaan 2500g ) tytön viime yönä. :heart:

Taitaapa tästä siirtyä sohvalle makoilemaan, peiton ja kirjan kanssa.. Ah.

NiiZ ja pallero 7+4 jo ! :heart:
 
Nyt täytyy minunkin sanoa, että nopsaan tätä tekstiä tänne pinoon tulee :D Etenkin nyt kun on taas töissä ja aikaa vähän vähemmän ollut tähän palstailuun niin hurja määrä on aina luettavaa =) Mutta ihan kiva näin!

Aika menee paljon nopeammin kun on työpäiviä, vaikka ei se siltä tunnu siellä töissä ollessa.. kumma juttu :D Oireitakin on tuntunut olevan vähemmän, luulin jo että ne alavatsakivutkin loppui kokonaan ja siitäkin ehdin jo huolestua (heh, ensin huolestuin kun oli niitä kipuja ja nyt sitten siitä kun ei ole!), mutta töissä ei vaan niin ehdi keskittyä siihen että mitä tässä kropassa oikein tapahtuu. Mutta joo, on niitä mahakipuja vielä ollut vähän, tänään jopa töissä ehdin sen verran huomata työn ohessa. Oksentelua ei enää, etovaa oloa vielä aika useinkin. Joka päivä peilistä yritän tuijotella tätä mahaa, että joko se olisi vähän kasvanut/pyöristynyt ja tänä aamuna olin huomaavinani pientä eroa.. (tosin näitä kiloja kun on entuudestaan niin aika vaikea huomata!).

Niiz en ole Kouvolan suunnalta, mutta yleensähän tuota varhaisultraa ei taideta kunnallisella tehdä vaan monessa paikassa se on käytävä sitten yksityisellä. Näin ainakin meillä ja tosiaan vasta rv 12 on minullakin eka ultra tiedossa (edelleenkin ihan kamalan pitkä aika siihen!!!!).. Ja varhaisultrassa en yksityisellä käynyt.

Lumi ja Lilliputti 9+2
 
moikka :wave:

sain luettua teidän jutut ja kaikki sit unohtukin saman tien.. :LOL: et paljon en voi vastailla ku ei muista enää..

Tänään taas yks työkaveri sai selville et olen raskaana..mä en vaan osaa valehdella..sanoin sille aamulla et menen ruokkiksella käymään verikokeissa ni se oli eka et olenko sairas ja sanoin en ja menin pois..se tuli perässä ja kysy et tuleeko meille toinen vauva ja no pakkohan sitä oli vastata rehellisesti..mut se oli ihan onnessaan ku me saadaan vauva,ja heti alko et ei saa sit mitään painavia nostelle jne.. :LOL: ihana ku huolehti noin vaikka se on mua nuorempi ja sillä ei ole edes lapsia vielä.. :D
Kävin tänään aamulla viemässä pissanäytteen labraan ja parin päivän päästä voinkin sit soitella neuvolaan et miltä näytti.. :D et onko tulehdusta..
Ei olis enää ku puoltoista viikkoo ultraan..iik..nyt vähän jo jännittää et onko kaikki hyvin masussa..oireita kyl on ihan tarpeeksi..väsymys jotenkin iski takas..ja tänään kävin ostamassa vähän herkkuja..fanipaloja,tortillachipsejä ja karkkia..kyllä taas illalla kaduttaa ku syön kaikki noi.. :D

mut nyt kattoon onko ruoka valmis..taas vähän veny.. :D

:hug: sitä tarvitseville
 
Hei kaikki piiitkäästä aikaa. Onpas tänne tullut hirveesti porukkaa! Mä olen taustaillut lähinnä viime aikoina, syykin on aika selkeä. Oksensin 5 viikkoa tauotta, ja olin (olen edelleen) niin heikossa kunnossa, etten ole edes kyennyt juurikaan kättä nostella... Tipassa sairaalassa 2 kertaa jne... ei ole helpolla lähtenyt tämä raskaus.

No, vauva voi hyvin, ultrassa käytiin maanantaina, la siirtyi päivällä eli 31.12. mutta ajattelin pysyä täällä tammikuisissa silti. Toukka heilutteli ultrassa ja oli oikeassa paikassa ja oikein päin, joten taas on pari murhetta vähemmän. NT- ultra tulossa 24. tätä kuuta ja samana päivänä 1. lääkärineuvola.

Näillä nyt mennään, jaksamisia kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville!

Pampuska ja Toukka 10 + 0
 
Heippa minunkin puolesta pitkästä aikaa!
uusi pinokin tullut =) nyt taas koneellakin viitsii olla kun ilmat ihan kamalat...+6 ja vettä vaakatasossa koko päivän,plääh!
Migreenistä kun joku tuossa kirjoitteli imigranista niin minulla myös lupa ko.lääkkeen käyttöön viikolle 30 asti.Käyttävät sitä Porin äitiyspolillakin vaikeisiin päänsärkyihin raskaana oleville.On kuulemma sikiöllekin parempi yksi tehoava annos kuin monen monta panadolia mitkä eivät kuitenkaan auta.. :eek:
Katselin etusivulla et LA10.1 mun kanssa kolme muuta kolmekymppistä ;)
Paha olo täällä hirveä..muutaman kerran tullut ylös mut kun kokoajan syö niin helpottaa hieman..
Niin neuvolalääkärissä olin tiistaina ja täällä vanhahko mieslääkäri..sisätutkimusta tehdessään tokaisi:"kyllä näin sormikopelolla viikot täsmää" YÖK! :$ ettei parempaa sanaa olis keksiny.. :LOL:
sateisin terkuin alice in w 8+4
 
Tarkistusultrassa käyty ja hyvinhän kaikki oli. Pieni epäilys, kun viikko sitten oli, että toinen alkio olisi liian lähellä munatorvea (olisi voinut lähteä sinne päin kasvamaan, pahimmillaan). Samalla saatiin lähetä np-ultraan. Normisti sitä ei meitin kunta tarjoa, joten mukava yllätys. Oltas kyllä yksityisellä joka tapauksessa käyty. Lääkäri-setä sanoi, että kaksosraskaus on sittten semmoinen juttu, että tulen ramppaamaan äitiyspolilla niin tiheään, että opin paikat ja henkilökunnan tosi hyvin ennen synnytystä. Tarkoittanee aika tiheitä käyntejä :whistle:

Samalla käytin hyväkseni sen, että kaupunkiin olin ajellut. Asutaan reilun tunnin ajomatkan päässä Turusta. Käväisin alustavasti katselemassa kaksosvaunuja. Muutaman merkin heivasin heti ja muutama jäi sitten tarkempaa tarkastelua odottamaan.

Turkulaiset Ozbabyssa on äitiysvaatteita alennuksessa :wave: Yhtiä kesähousuja kokeilin, olisivat olleet vain 15e. Mutta en sitten uskatanut ostaa. Nyt oli hyvät päällä, mutta esikoisen aikaan reidet ainakin levis niin totaalisesti ettei alkupuolella ostetut housut menny loppuajasta jalkaan :LOL:

Miun laskettuaika muuten muuttui nyt se on 19.1

Hipkukka ja AatosII 8+3
 
Huh huh, sainpas luettua kaikki jutut :) Vaikka istunkin töissä päivät pitkät koneen ääressä, niin tätä palstaa en voi käydä lukemassa, se kun on kiellettyjen sivujen listalla... Aika hyvin meillä sensuroidaan.

Arvatkaas mitä kävi eilen töissä? Pomo pyysi huoneeseensa ja kysyi, että ootko kuule raskaana... Kun täällä on vähän sellaista supistu, ja erityisesti jotkut miehet on kyselleet :D Olin ajatellut kertoa vasta np-ultran jälkeen parin viikon päästä, mutta eihän nyt tuossa voinut päin naamaa valehdellakaan. Joten nyt on sitten pomolle kerrottu. Ja täytyy vissiin alkaa vetää tota turvonnutta pötsiä vähän tarkemmin sisään, ettei nyt ihan kaikki arvais ennen aikojaan... Vauvamaha nimittäin ei vielä näy, mutta turvotus on järkyttävää iltapäivällä ja illalla varsinkin.

valf ja semppu 9+6
 
Heippa! :)

Täällä olo hiukan parempi, oksettaa mutta sillain aalloissa :D Eli suurimman osan ajasta hyvä olo :)

Ilma on ihan kauhee.. :/ Tylsää olla sisällä likan kanssa koko ajan.. :/
Hän huus koko viime yön ku hammas särki, pieni.. :( Käytiin sit hammaslääkärissä ja ne veit auki väliaikasen paikan ku siellä kuulemma painetta. Ja antibiootit määräsivät. Ensi viikolla ilmeisesti nukutuksessa hampaan poisto kun kiusaa koko ajan häntä.. :'( Ja tyttö siis vasta 4 elokuussa :(
Hänel on nii paha korvakierre ollu että antibiootit tuhonnu hampaat :/
Anteeks avautuminen, mutta kiukuttaa kun pieni joutuu kärsimään noin kovin..

Valkovuotoa tulee ihan järkyttävästi :O Mahaa nippailee jatkuvasti molemmilta puolilta, että eiköhän siellä joku ole :heart:

Himo iskenyt salmiakkiin ja tomaatteihin ja hedelmiin :)
Oon aina inhonnut vaahtokarkkeja ja yks päivä miehellä niitä oli ja vedin kättelyssä puoli pussia :D Oli kyllä niin hyviä :D

Tarrasukkia vauveleille! :) :heart:

MUOKS: Niinuska05+ Pirpana 6+3 :heart:
 
Pikaiset moikat! Paljon oli taas tullut luettavaa.

(.) Oon nyt kahtena yönä herännyt aivan järkkyyn oksetukseen. Vaikka oon karkkilakossa, päätin nyt sitten kanss kokeilla sitä salmiakkia, eli ostin ja otan yöpöydälle kaiken varalta. Pitkin päivää tulee huono olo ja välillä helpottaa.....Mutta nuo yöoksetukset :$
Huomenna eka neuvola....kun vaan muistais, ettei aamulla saa käydä pissalla :D

Nirppurotta ja Pampula rv 6+3 (?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olga Amelie:
En ole koskaan kuullut, että neuvolassa/neuvola lääkärissä olisi ketään ultrattu. Ainakin pääkaupunkiseudulla ultrat tehdään yleensä sairaaloissa äitipoleilla. Neuvolassa kuunnellaan sydänääniä dopplerilla, yleensä rv12 alkaen. Ennen sitä ne ei yleensä kuulu.
:D Meidän neukassa on ultralaite! Tosin se on niin vanha laitekin, että ei sillä näe oikein mitään ennen raskauden puoliväliä... Mut tosi kivaa päästä neuvolakäynneillä katsomaan masu-asukkia kun kunta ei tarjoa kuin kaksi ultraa muuten.

vadelmilla, kiva päästä lukemaan neuvola- ja raskausaikakokemuksia sieltä Lontoosta! Nyt vasta tajusin että täällä on "ulkolaisia" mukana! :D Koita päästä useammin kirjoittelemaan kuulumisia! :wave:

Oivoi Pampuska, kuullostaapa hurjalta! :eek: Oletko jo suht ok?

valf, teillä on ilmeisen tiivis työyhteisö? Meillä on myös tosi kiva tiimi töissä ja koko osasto on mukavaa sakkia. Esimies on todella sympaattinen ja mukava, mutta vastaavassa tilanteesa olisin silti vetänyt herneen nenään :/ Ei tuollainen mun mielestä kuulu pomon udeltavaksi. Toisaalta hyvä - katkoi juoruilta siivet. Mun asenne vaan on sellainen, että se on jokaisen ihmisen oma asia koska uutisen julkistaa. Edellisessä duunipaikassa kerroin vasta 3kk ennen ä-lomalle jäämistä, eikä kukaan kysellyt sitä ennen vaikka aika ilmeistä jo oli.

Eikö Niinuska05 teitin tyttöä ole tuubitettu??? Miten lääkärit niin hirveästi noita antibiootteja on määränneet? Tytön korvalääkäri sanoi, että kolme tulehdusta putkeen on jo kierre jonka jälkeen tuubitetaan aika automatic.

oma (.) ei mainittavaa pahaa-oloa. Tavalliset housut menee mukisematta jalkaan, illalla vähän turvottaa mutta siitä ei voi vauvamahaa syyttää, normitila ennen raskauttakin :LOL: Mahassa on ajoin paineentunnetta ja nivuset särkee. Nenä alkaa olemaan tukossa, ikenistä vuotaa verta herkästi hampaita pestessä. Esikkoa odottaessa raskausvaivana oli yhtäkkiä ihan solkenaan verta vuotava nenä :eek: , voi toivottavasti säästyisi siltä tällä kertaa! Moni vaate meni pilalle viimeksi... Ja olihan se noloakin kun työkavereiden edessä aamukahvilla verta alkaa ykskaks juosta solkenaan :x Onko kelläään muuten ollut vastaavaa? Neuvolanterkka eikä lääkäri kumpikaan mieltäneet tätä raskaudesta johtuvaksi, vaikka ei se mistään muusta voinut johtua. Usein sitä ainakin sattui, vauvan jälkeen ei enää kertaakaan.
 

Yhteistyössä