***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Heipat!

Mä en taida jaksaa liittyy enää kerhoon, eihän sitä sit enää aika riittäis mihinkää muuhun ;) .

Niinuskallahan on hauska tilanne, teidän vauva saa melkein samanikäisen sedän/tädin :D . Mä oon luullut, et mulla on supernuori anoppi, mut onhan se jo 47. (oli 44, kun meidän esikoinen syntyi)

Lomista taas, palasin vasta 2 viikkoo sitten töihin edelliseltä äippälomalta. 3 viikkoa teen vielä töitä, sitten pidän 5 viikkoa vuosilomia. Ihan sopiva rytmi tällanen :D ! Syksyksi jää sit vaan 3 vuosilomapäivää, kunnes joulukuussa pääsee taas äippälomailee :) . Kolmannen jälkeen jäänkin sit varmaan hoitovapaalle tai mies jää, kolmesta lapsesta saa jo sen verran hyvät tuet ja päivähoitomaksut tulis taas niin kalliiks, ettei oo mitään järkee mennä töihin... sopivasti ehin tässä välissä saada ylennyksen ja palkankorotuksen, kunhan sit joskus taas palailee töihin :) .

Me oltiin viime viikonloppuna Korkeasaaressa, oli kyllä tosi kiva paikka lapsille(kin).

Niiz kyseli neuvolan pissaamisesta, niin sen verran siellä pitäis saada joka kerta pissattuu, et saa katottuu proteiinit ja sokerit. Mut siis ei tarvii erikseen olla pissaamatta, paitsi sit mahan päältä tehtävään ultraan. Nii joo, ja kun käy labraan näyttää sen viljelypissanäytteen, ni sitä ennen pitäis olla 3-4 tuntii pissaamatta. Mut se on vain kerran nyt alkuraskauden aikana. (tsekkaavat pissatulehduksen, raskaana ollessa voi olla oireeton) Mun pitäis käydä papa-kokeessakin, viime kerrasta on melkein 2v aikaa. Tai jos lääkäri tekis siinä samalla, kun seuraava neuvola on lääkärineuvola.

Ja Amalia80, mistä päin Keski-Suomea oot? Aika samanlainen tilanne meillä näyttäis olevan, vanhemmat lapsetki suunnilleen samanikäisiä.
 
Heippahei =)

Kuten monet aiemmatkin ovat todenneet, kauhiasti tekstiä tulee- hyvä vain! Luin kaikki läpi, mutta pääsen nyt vasta itse kirjoittelemaan.

Teistä moni on jo saanut np-ultra ajan? Täällä pk-seudulla on ilmeisesti kiirettä, soittelin jo kättärille että missä aika viipyy. Siellä vastas jälleen kerran tälläinen elämäänsä kyllästynyt tätönen ja kertoi, että aika tulee juhannukseen mennessä. Hmph... Olisi vaan mukava tietää aika, jotta voi sumplia työvuorot ym.

Siitä puheenolleen, tänään alkoi kesäloma! Hienosti +5 asteen säässä. Toivottavasti edes juhannukseksi tulisi hyvä ilma!

Onko kukaan tilannut tuota Angel´s sound kotidoppleria? Siitä tais jossain vaiheessa olla täällä juttuakin. Itseäni hieman kiinnostaisi tilailla... :heart:

Pinkgreen ja juniori 9+4
 
Petite En taida minkään mihinkään "suljetulle osastolle" lähteä :LOL:

No, mistäs sen tietää mutta anteeksi tyhmyys, en ymmärrä mikä pointti siinä oikein on?
Siis se tietty ettei kuka tahansa pääse sinne mutta en minä varmaan niin intiimejä asioita levittele
etten kärsis niitä täälläkin teille hoilotella ja teitä niillä vaivata :whistle:

Täällä on sitä paitsi niin hyvä porukka että kiva lukea kaikkien kuulumisia ja vielä kuitenkin pysyy kärryillä kuka kuksin on ja mitä kenellekin kuuluikaan tyylisesti.
 
Phuh, no hyvä ettei kaikki ihan katoa :hug:
Mie todella säikähdin äsken kun kävin veskissä.. alko tulla reilusti sitä ruskeeta töhryvuotoa ja piti ihan side laittaa. Ja nyt hieman juilii alaselkää :/ Tiedän,että voi olla tuhruilua alkuraskaudesta,mutta mulla on yksi kaksonen mennyt kesken rv 7 ja tuli heti tämä mieleen :'( Kunhan ei nyt muuttus verivuodoksi eikä tulis niitä selkäkramppeja... Eli KM-pelkoa täällä tänään :ashamed:
 
Miten kauan tää uupumus kestikään?? Ja lisäksi, mä en enää kohta tahdo lukea Vauva- lehteä, ainakaan näissä raskaushormoneissa.. Meillä on nyt 8,5kk tyttö entuudestaan ja uusimman numeron vuoksi oon aivan varma et olen tässä uuden raskauden aikana tuhonnut hänen itsetuntonsa, kun aamuisin (ja koko päivän melkeinpä) oon NIIN zombie enkä oikeasti vaan taivu samanlaiseen ilmeikkyyteen ja jutusteluun kun ennen... Toki hoidan hädät ja olen tytön kanssa mut aikalailla möllöttelyks menee näinä päivinä! :'( :'( :'( :'(

Ekaan ultraan odotellaan aikaa, pitää saada käytyä ennen kun lähdetään juhannuksena rapakon toiselle puolelle...

Väsyoksuturhautunut Mimonmami ja Itikka 8+2
 
Petite Toivotaan parasta, että oisi ihan harmitonta moinen!

mimonmami Älähän ota itseesi niitä tekstejä, en todellakaan usko, että tytölle tulee traumoja, että äiti on vähän väsynyt, eikös tuon ikäiselle juuri ole ihanaa se yhessä köllöttely ja semmoinen oleminen, möllöttely ja illallahan isäkin on huomiota antamassa? Meillä tuo koululainen, joka on lomalla välillä vähän ihmettelee, miksi esim. nukun aamulla niin pitkään, mutta ymmärtää kun sanon, että väsyttää ja on huono-olo, ei hänkään traumatisoidu, vaikka aamut joutuu lähinnä itsekseen touhuamaan, iltaisin sitten touhutaan enemmän yhdessä.
 
Mä olen tykännyt enemmän kirjoitella "suljetulle" palstalle, koska siellä ihmiset on omilla nimillään ja ihmisistä saa paljon läheisemmän kuvan, kun puhuvat perheenjäsenistäkin omilla nimillään. Lisäksi jokaisella on mahdollisuus lisäillä kuvia yms. sivuilleen. Ja kun ainoastaan palstalaiset lukee ja kirjoittaa juttuja, on helpompi kirjoittaa ehkä vähän "nolommistakin" ongelmista ja asioista, ehkä kysellä neuvoja ja jakaa kokemuksia. Halukkaat jotka ovat samalta suunnalta ovat järkkäilleet usein treffejäkin. Mä olen nyt esikoisen odotusaikaisella palstalla pyörinyt jo 2 vuotta melkein päivittäin, siellä on porukka ihan tuttuja jo =)
Mutta kukin tyylillään, täällä asioista puhutaan ehkä enemmän yleisellä tasolla, "suljetulla" saatetaan pohtia vähän syvällisempiäkin. Kukin tietenkin oman halunsa mukaan, ei ketään pakoteta kertomaan synkimpiä salaisuuksiaan :LOL:

 
Moikka taas.

Petite täällä on peukut pystyssä ja sormet ja varpaat ristissä että kaikki on hyvin! :hug:

Pinkgreen Mulle mies tilas ton dobblerin huomenlahjaksi, ollaan melkee joka ilta yritetty sillä kuunnella, mutta ei kauheen hyvin kuulu, pari kertaa ollaa kuultu sydänäänet (tai luulen ainakii) Ja sitten tosta ultra-ajasta, mulle se tuli tasan viikkoo ennenku se aika oli, eli tosi myöhää työvuorojen kannalta. Onneks meillä saa helpoisti sovittuu töissä omat menot.

Mitäs muuta, ainii olin eilen ihan innoissaa et jee vauva-lehti tulee ekaa kertaa, mut ei ollukkaa tullu? varmaan kuukausi sitten tilasin joltaa puhelin myyjältä, ihmettelin viel et miten osas soittaa ja tota tarjota.

jenninho+masukas 10+5
 
Heippa kaikille! :wave: Itselläni ollut ihan kiva olo, paitsi eilen oli illalla vähän oksettava olo mut ei onneks oksu tullu :snotty: . Tosi kurjat kelit nyt. Täällä meillä päin on tivoli nyt niin ois ollu kiva viedä toi tytsy sinne kattelee mut tuol on niin kurja ilma ettei taideta :/ . Turvottava olo on jatkunut ja makeanhimo :whistle: :whistle: . KOht täytyy lähtee tytyn kakkavaipan vaihtoon :snotty: . Ja vois pitää siivouspäivän, kun ei tuonne uloskaan viitsi lähteä. Palaillaan taasen. :wave:
 
Heippa taas :)

Suljettuun en minäkään ole liittymässä joten ei huolta. Ymmärrän kuitenkin hyvin että jotkut eivät täällä julkisesti viitsi kirjotella. Tyttöä odottaessa syksylle 08 olin syysmassuissa ja meistä muodostui ihanan tiivis porukka ja vieläkin kirjotellaan päivittäin.

Petitelle piti laittaa tsempit :hug: ja pienelle kovasti tarrasukkia masuun :heart:

Joku kyseli angel sounds dopplerista ja multa löytyy sellanen tytön odotuksen ajalta (täytyy tosin pyytää takas lainasta) ja se oli aivan korvaamaton väline keskenmenon kokeneelle joka jatkuvasti pelkäs ettei kaikki ole hyvin. Äänet kuulu jostain rv 11 eteenpäin ja aina löytyivät kun vaan oppi etsimään rauhassa. Suosittelen! Jotka ostoa harkitsee niin kannattaa etsiä käytettynä kirppari osiosta ja huuto.netistä, sain omanikin uudenveroisena puoleen hintaan.

Kirjottelen muuten taas puhelimella joten älkää ihmetelkö kirjotusvirheitä...


Jouduin perumaan sen tän aamuisen neuvolan kun ollaan niin flunssaisia tytön kanssa, uuden ajan sain ens torstaille jolloin ois 7+0.

Mä varmasti taas saan käskyn sokerirasitukseen mutten aio sinne mennä. Ykkösen aikana ei kertaakaan ollut sokereissa häikkää. Painoindeksintakiahan mä tonne joutuisin kun olen vaan 155cm mutta painan 65kg...

Ainiin piti sellaista sanoa että jaksaisko kaikki aina laittaa kirjotuksensa loppuun meneillä olevat viikot, kun meitä on niin paljon ettei millään pysy vielä perässä että missä kukin meni.


Mut jeps pikkunen nukahti joten pitäis varmaan lähteä katsomaan saisko jotain kurkusta alas.
Jaksuja mammoille ja vauvaliimaa pienille :heart: :heart:


Tinii + pieni rv6+1
 
En minäkäöän "suljetulle" lähde. Olen jo yhdellä joka liittyy noihin kaksosjuttuihin, mutta sielläkin ollaan ihan nimimerkillä. Vaan ne jotka oon tavannut sieltä palstalta tietää mun oikeen nimen. Lasten nimet kyllä tietää siellä kaikki ja kuviakin siellä on. Mutta nyt pysyn täällä.

Painelin tukka putkellä tuossa aamun ja kävin kebab-lounaalla kun meinas heikotus iskee ja sit palasin tähän työpisteelle. Kaikki kirjalliset hommatkin oon tehny ja ajattelin tunnin päästä lähtee kotiin. Tulin tänään taas aamulla niin aikasin, että otan sen nyt iltapäivästä pois. Eilen sit vissiin vilustutin itteni ja olisin nyt jo ihan valmista kauraa lähteen, mut pomo oli taas sen näkäönen että paree ku en lähe. Se on vähän outo... :/

Eipä muuta!

Peikonpähkinä ja pampula 6+3 --> 7+0 (maanantaina tietää...)
 
Eilen oli eka neuvola. Pino materiaalia saatiin mukaan. Mulle ei tehty muuta kuin mitattiin verenpaine, joka oli 100/62! Normaalisti on ollu n. 120/70. Parempi toki että on matala kuin korkea paine. Sokerirasitus tehdään sitten joskus myöhemmin ja pissa- ja verikokeet. Kuulun automaattisesti sokerin seulontaryhmään, kun olen ensisynnyttäjä ja ikää on yli 25.

KesäsuunnitelmaG Ollaan miehen kanssa lähdössä autolla ajelemaan pohjois-Suomeen heinäkuussa. Jos vaikka Norjassa käytäisiin piipahtamassa. Loman aikana mun pitää myös tyhjentää keittiö kun heinäkuun lopussa alkaa putkiremontti mun asunnossa.

Maistuvista mauista - Salmiakki on ollu myös mun suosiossa ja tomaatti maistuu aivan mielettömän hyvälle! :p Muuten kaikki raikas ja tuore on parasta nyt, ei maistu rasvaiset ja raskaat ruuat ollenkaan. Viikonloppuna ajattelin tehdä salaattia jossa paljon hedelmiä. Ostin jo kokonaisen ananaksen ja hunajamelonin, viinirypäleitä ja mansikoita. Mansikat vain ei olleet kotimaisia, niin ei makukaan ihan paras. Makeanhimo on vähän talttunut. Oon ollut aika karkkihiiri aina.

Näkeekö np-ultrassa jo sukupuolen? Vai onko se vasta siellä vko 20 ultrassa?
 
Noniih tääl on ekassa neuvolassa käyty ! :wave:
Nyt tuntuu ehkä vähän todellisemmalta koko juttu jo, ton mielettömän lippuslappusnipun ansiosta, onpahan illaks tekemistä kun noi kahlaa läpi. :) Ei kyllä kuunneltu ees sydänääniä,eipä kai se olis vielä kuulunukaa, ultra-aika ois vasta joskus parin viikon päästä, kutsun pitäs tulla kai ens viikolla postissa. Paineet oli ihan hyvät ja hemppaki 130, et oikeen hyvä. Ja se pissa pitääkin viedä eriksee labraa ite ens vikolla. ja sit pitää olla se neljä tuntii (tai sano et ainaki niin kauan ku pystyy) pissaamatta. Oli ihan kiva neuvolatäti kyllä, vähän semmonen höpsö sählääjä, ei se oikee muistanu aina et mitä viel pitäis kertoo, ja mitäs sitte ja sanoinks ton jo ja.. :LOL: Ainoo vaan et sit vähä jäi huono maku suuhun ku rupesin kyselee siit toksokokeesta et otetaaks se, ni se täti oli ihan kauhistunu siitä et mul on kissa, ja viel sisäkissa, ja nyt mie en kuulemma sais ees silittää sitä enää ku muka voi tarttuu silleeki !! :kieh: ja sit kyseli monta kertaa et halunks sit varmast e otetaa se toksokoe ja jotaa, en nyt oikee tajunnu, mikä siin nyt noin vaikeeta sit muka oli ??? onks kellää muulla kissoja, tai ollu neuvolassa mitää puhetta.. Ku oon ymmärtäny et jos se tokso on kerran tarttunu, ni siit ei nyt olis enää uuestaa vaaraa ? mut toi neukkutäti ei suostunu oikee mitää sanoo. käski vaa ruveta desinfioimaa kotona käsiä koko ajan ! |O ei ymmärrä.
Ainii ja ei kuulemma ladyvitat riitä, pitää eriksee viel ruveta syömää lisäD-vitamiinia, ja jotaa maitotuotteit pitäis kuulemma viel lisätä, ei tuu noist kalkkii tarpeeks.

Ainii, olinkai laskenu LA:n väärin, se onki 16.päivä jo, jos Enie viittit jossaa kohtaa vaihtaa... Ja nyt tällä hetkellä ainaki olis ihan poika-olo ! Katotaa kuin monta kertaa ehtii vaihtuu vielä.. ja työnimeks saa nyt toistseks laittaa ton Palleron vaikka, ku siltä se nyt ainaki tuntuu, vaihetaa sit ku vakiintuu joku muu käyttöö.. :)

Lomista olitte puhunu, mullakin olis ollu nyt vasta ens vuonna eka talviloma tässä paikassa, mut tuleeki vähä pidempi, meinasin et jos saisin pitää sen vaikka siihen äippäloman alkuu, ni sais vähä pidennettyy. :) Tietääks kukaa miten nää lomat mitkä kertyy nyt tässä tänä vuonna, huhtikuusta sinne äippäloman alkuu, saakohan niitä pitää kans jo pois siihen äippäloman eeltä, vai jääks ne sit jemmaa sinne jonnein hamaa tulevaisuutee ku töihin palaa..

Nyt täytyy lähtä kaupoille, vaik ei yhtää huvittais tonne pihalle mennä, ku sinne jäätyy..

NiiZ ja Pallero 7+6 Huomen taas POKS * ( olin senki siis laskenu väärin, vaihtuuki viikot ain lauantain, luulin että sunnuntain, päivä päästiin siis eelle. :) )
 
Zuh
Huh, olipas tullut taas ihanasti tekstiä!

Hemoglobiinista: Mulla on nuorempana heitellyt tosi paljon, nyt on normaalisti siinä 130-140 välillä. Toivottavasti ei tipahtele.

Samoin jään minäkin tänne julkiselle puolelle. Voihan tänne Kaksplussaankin tehdä suljetun kerhon jos haluaa "tuttujen" kanssa kirjoitella oikeilla nimillä tms. Ei oikeasti aika riitä monen ketjun / sivuston seuraamiseen. Täällä onneksi teksti on asiallista ja järkevää niin on mukava lueskella.

Petitelle voimia ja kärsivällisyyttä, eiköhän se ihan normaalia toimintaa ole. Peukut pystyssä ja liimaputkilo kainalossa :)

Sokerirasitustesti: Joudun automaattisesti painon takia ja olen lisäksi mukana Radiel-tutkimuksessa johon kuuluu tuo testaus myös. Minun mielestäni se on pieni vaiva jos sillä pystyy ennakoimaan pahempia juttua ja tarvittaessa estämään niiden tulemista. Ei se litkukaan niin älyttömän pahaa ole ;)

Niiz- minäkin kaipaan tietoa noista lomista. Meillähän kaikilla alkaa loma hieman aiemmin kuin normaalisti, kun joulukuussa on niin paljon arkipyhiä, joita ei lasketa äitiyslomaan. Laskeskelin että itse pääsisin jo 17. joulukuuta lomille. Voikohan noita nyt kertyneitä lomia pitää jo ennen tuota pois?! Onkohan se työnantajasta vai mistä kiinni.. Noh, odottaapahan lokoisat lomat kun palaa töihin, miltei kahden vuoden kertyneet :D

Zuh & naatti 5+6
 
Niiz: Voihan neuvolantäti! :LOL: vähän hysterisoi. No eihän sun nyt sitä kissaa tarvi silittämättä jättää. Ehkä tärkein on nyt se, että tokso tarttuu siitä kissanpissasta/kakasta. Eli josko se ukkokultas vaikka vaihtelis niitä hiekkoja teillä kotona. Olipa vähän hössö. Eikä sun nyt niitä käsiä tarvi desinfioida sen kummemmin ku aikasemminkaan. Mä aika herkästi kritisoin noita neuvolantätejä ku oon niin monenlaisia nähny ja monelta puuttuu se maalaisjärki...
 
Niiz Meillä oli senverran puhetta tosta toksoplasmoosista, että todennäkösyys on että mulla se on jo ollut (Normaalisti meillä neljä kissaa, nyt 13 ku tuli noi pennut) .
Ei otettu mitään testiä kuitenkaan. Kuulemma ennemmin se nykyään tarttuu esim huonosti pestyistä juureksista yms. Ollaan nyt kyllä miehenkanssa sovittu että se siivoaa hiekkalaatikon, ja entistä tarkemmin olen kiinnittänyt myös huomiota käsien pesuun kissojen rapsutuksen ja syömisen välillä.
En mä usko että tosta kannattaa turhaa stressiä ottaa kuitenkaan. Normaali hygienia riittää varmasti.
 
Petite :hug: Toivotaan että on sitä harmitonta lirauttelua. Kovasti tarrasukkia masun ympärille. :heart:

Sokerirasituksesta: Minulle sitä ei tehdä sattuneista syistä B)

Kissoista Onpa ollut hysteerinen täti neuvolassa! Meillä ollut aina kissoja ja nimen omaan sisäkissoja eivät käy siis koskaan ulkona, ja ihan olen elänyt normaalisti raskauksien aikana eikä mitään ole koskaan ollut. Ei myöskään neuvolassa ole kysyttykkään asiasta mitään.
Eli eiköhän normi hygieenia liene riitä tässäkin ja maalaisjärki.

Kesäsuunnittelmat Ei ole mitään suunnitelmia tälle kesää. Tavallaan on käyty reissussa mutta nyt ei taideta käydä. Mies aloitti uudessa työssä maaliskuussa niin on tasan 2pv lomaa hällä käytettävänä. Itsellä on 28pv ja sitten mun palsu loppuu syyskuun loppuun (näillä näkymin kun joutuu sitten jäämään saikulle syyskuun alusta lopullisesti) niin siihen sitten kertyy vielä niitä päiviä mutta ota ne sitten rahana.
Saattaa olla että jossain käydään ja saattaa olla että ei. Lapset ainakin korviaan myöden täynnä huvipuistoja ja tuntien automatkoja mitä se tavallaan on ollut.
Miehen veljellä on elokuussa häät joten siellä sitten tulee käytyä tuossa jonkun matkan päässä.

Hemoglobiinista: Nuorempana mulla oli aina 160 tai yli. Nyt sitten muutama vuosi sitten alkoi ongelmat sen kanssa ja olen joutunut syömään jatkuvasti lisärautaa.
Tammikuussa oli 118 ja vaihdoin valmisteen apteekin suosituksesta ja sepä ei ollutkaan hyvä homma koska nyt arvo oli 114 ja rauta kun piti lopettaa nyt sitten alkuraskauden ajaksi.
 
PEPITE, toivottavasti kaikki on kunnossa ja kyseessä on vaan harmitonta tuhrua.


Kävin tänään katselemassa äitysvaatteita OZ:issa, kiitos Hipkukka vinkistä. Tarjouksessa olevista vaatteista ei löytynyt kokoja. Tuli myös sellainen ole, että tarviinko minä niitä jo kesällä. En osaa yhtään ajatella miten maha kasvaa. Edellisissä raskauksissa olen ruvennut käyttämään mammahousuja vasta rv20 jälkeen. Saa nähdä miten tuplapakkaus vaikuttaa vatsan kokoon. Luultavasti kyllä vaikuttaa. Nyt tuntuu paljon painetta alavatsalla, mutta ei se vatsa vielä näy.
Tässä raskaudessa käyn ensimmäistä kertaa np-ultrassa. Edellisessä kunnassa ei käyty np-ultrassa vaan ainoastaan rakenneultrassa. Nytkin vähän mietityttää, koska en keskenmenoriskin vuoksi uskalla antaa ottaa mitään näytteitä, jos niskaturvotusta on. NO, saa ainakin tietää, onko kaikki kunnossa ja jos ei ole, voi kai varautua siihen ettei vauva olekkaan terve. Minusta aika vaikea asia....


Zaara ja Vaavit 8+6
 
Sokerirasituksesta Mulle se tehtiin viime raskauden aikana, kun oli pissassa vähän sokerit koholla ja vanhemilla on ongelmia nuiden sokereiden kanssa. Niukasti pääsin puhtain paperein siitä rasituksesta... saa nähdä miten sitten tässä raskaudessa. Iän puolesta ei rasitusta tarvitse täällä tehdä ja ikää melkein 30.

Kissat En ottanu sen kummempaa stressiä tuosta toksosta, minulla oli kaksi siäkissaa. Vain sen verran kiinnitin huomiota, että vaihdoin hiekat ja käsittelin hiekkistä kertakäyttöiset kumihanskat käsissä. Mullastakin voi saada suuremmalla todennäköisyydellä sen...

Lomista Lomathan pitäisi pitää aina lomakausina (talviloma talvella ja kesäloma kesällä), mutta varmaan riippuu työnantajasta, miten on valmis joustamaan. En muista nyt mitkä nuo lomakauden kuukaudet on...

Yirtän muistaa laittaa loppuun viikot... harvemmin muistan... :ashamed:

Tica ja Kääryle 7+6
 
Petite: Halitsempit täältäkin!

Just kun aamupäivästä ehdin kirota, etten ole saanut niitä ultra-aikoja, niin johan tulivatkin postin mukana :D Olivat laittaneet ekan ultran juhannusta edeltävälle päivälle, joten mun piti se siirtää kun ollaan jo juhannuksen vietossa sillon. Onneksi löytyi jopa yksi vapaa aika. Eli nyt np-ultra on reilun viikon päästä 15.6 ja tokan ultra-ajan sain elokuun puoleen väliin =)

Toivottavasti kaikki kätilöt ei ole siellä yhtä kireitä kuin se mamma kenelle yks päivä soitin :|

Kissoista: Meilläkin kaksi kissaa, olen delegoinut hiekan vaihdon miehelle. Ei kyllä harmita etten itse "pääse" vaihtamaan sitä, heh. Mutta varmasti maalaisjärjellä pärjää, kuten Enie sanoi.
 

Yhteistyössä