***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Pitäs laittaa muistilappuja ja kynä tähän koneen viereen, että muistas kaikille kommentoida :LOL: Katsotaan nyt mitä muistan...

Joku kysy näkyykö sukupuoli np-ultrassa. Ei näy. Tosin oikein taitava ja osaava lääkäri kuulemma pystyy sukupuolen määrittämään jo rv13, mutta taitaa olla aika epävarmaa. Normaalisti vasta rakenneultrassa katsotaan sukupuolta. Tosin monella julkisella on se käytäntö, etteivät kerro vaikka näkisivät selkeästi. 4D-ultrassahan monet nykyään käy ja sillä sukupuoli nähdään kaikista varmimmin.

Mammavaateita, miekin olen miettinyt tarvinko oikeastaan. Esikoisen kohdalla en tarvinut koko kesänä ja hää syntyi marraskuussa. Mutta nyt näyttää maha kasvavan tosi vauhdilla näiden kahden kanssa. Joten vähän olen miettinyt pitäisikö jotkut kesä housut oikeastaan hommata. Paitojen kanssahan ei niin kiire ole. Nykyään on niin paljon tunikamallisia paitoja, että ne menee pitkään mahankin kanssa :)

Ja miekin olen tänne julkiselle jäämässä. Hiukan jää aikaa perheellekin, kun ei moneen eri paikkaan ole kirjoittelemassa :whistle: :LOL:

Joku tunsi huonoa omatuntoa, kun ei jaksa olla vanhemman kanssa. Miulla vähän sama juttu. Esikoinen on 1½v ja rakastaisi olla ulkona. Mie en vain jaksa edes pihalle... :ashamed: Harmittaa vietävästi varsinkin kun säätkin oli viikonloppuna niin ihanat. Mutta mie olen sitten maannu lattialla tai sohvalla ja ollaan siinä yhdessä luettu kirjaa tai leikitty autoilla tai legoilla. Eli kyllä kai se riittää, kun edes yrittää olla läsnä. Sen mukaan miten jaksaa.
Pojan mielestä miun oksentamiseni on maailman hauskinta huvia :snotty: Seisoo vieressä ja räkättää sydämensä pohjasta, samalla kun mie halailen pönttöä. Tooosi, kivaa...

Hipkukka ja AatosII 8+4
 
Heips kaikille!!

Töissä ollaan ja ei niinkun huvittais taas mikään... Koko ajan omissa ajatuksissaan..ja vaikka ei oo mikään hullusti niin tekis mieli vaan itkee koko ajan.. :| :D Hullua!

Vuorotöistä Mä teen itse kans sairaalassa kolmee vuoroo.. vasta oli yövuorot niin ihan hyvin jaksoi valvoa, tuntu vaan jaloissa ehkä vähän enemmin.. ja neljän aikaan yöllä tuli 15minuutin välikuolema ja meinas väkisin mennä silmät kiinni.. Mut onneks meillä jaksaa noi potilas kellot pitää virkeenä ;) hahah...

Tänään ollut ehkä vähän parempi olo.. ei ole oksettanut -vielä. Tietysti sit miettii et heti ku ei okseta ni joku on vialla.. hahah TÄS TULEE KOHT LOPULLISESTI HULLUKS !!! :LOL:

Salmiakin kanssa ykkös sijasta kilpailee nykysin Twister-mehujää.... aaaaah voisin syödä niitä miljoonittain!! :heart:

Ennen kaksplussaan liittymistä "roikuin" aina facebookissa.. nyt kaikki illat tulee luettua tein juttuja ja pohdittua kaikenlaista.. =) Mies kiusottelee ja naureskelee et nyt se on vaan mamma sivuilla, mut piti senki myöntää et hyvä et saan jollekin muullekin purkaa näitä asioita kun hänelle kun ei aina näytä ymmätävän mikä mua vaivaa..
Siis ISO KIITOS kaikille tammimasujen äityleille, on niin helpottavaa että muitakin "oksettaa, kusettaa, vituttaa, itkettää ja nälättää" .. :D Anteeksi kielenkäyttöni :LOL:

Mut päivänjatkoja.. palaillaan taas....

iiris+pojutsu 7+0 POOOOOOOOOKSSSSS! :heart:
 
Moikkis! Aluksi Petitelle :hug: Ehkä se on tosiaan vaan ihan harmitonta alkuraskauden vuotoa.

Noista lomista vielä: mullahan on se tilanne, että mun työsoppari on tehty vaan helmikuun loppuun 2010 eikä sitä nyt varmaan uusita, kun oon mammalomalla. Eli näinollen mä joko pidän kaikki kertyneet lomat ennen äippälomalle jäämistä, tai sitten ne maksetaan rahana. Ja koska mä oon töissä yhdistyksessä, jossa rahan kanssa ei pröystäillä, niin tottakai pidän vapaana. Just sain eilen kuulla, että mulla on vuosilomaa kertynyt 36 päivää, vaikka olin ihan varma, että 30 päivää. Eli mulla on ruhtinaallinen 5 viikon kesäloma ja silti jää talvelle viikko talvilomaa. Ja sitten ehtii kertyä taas vuosilomaa 24 päivää ennen mammalomalle jäämistä, ja sitten se viikon talviloma, niin jään jo ennen marraskuun puoliväliä pois töistä :p

Tänään oli eka neuvola. Neukkatäti oli niin kova höpöttämään että puoltoista tuntia meni aikaa =) Ihan mukava käynti oli, ei rutissut painosta eikä mistään, mutta kun ekasta olin sokerirasituksessa ja arvo oli koholla, niin tosiaan nytkin se on edessä. Ja jos tässä on poikkeavia arvoja, niin rasitus tehään loppuraskaudesta uuksiks..... Lääkärineuvola on 7.7. eli silloin viikkoja jotain 10 ja ehkä kuunnellaan jo sitte sydänäänet. Esikoisesta kuunneltiin ekan kerran vasta rv 14.

Tänään vointi ollut mainio, sitä oksetustakaan ei ollut yöllä vaan nukuin ku tukki :D

Mäkään en aio siirtyä "suljetulle" vaan tykkään kyllä pysyä tässä ketjussa. Hyvää viikonlopun alkua tammimammoille :wave:

Nirppis ja Pampula rv 6+4
 
Tervetuloa minävaa :wave:

Petite :hug:

Minullakin on se sokerirasitustesti edessä, painosta johtuen. Neuvolan täti ei ainakaan mitään sanonut tuosta käytännöstä että yli 25 vuotiaat ensisynnyttäjät joutuisivat siihen myöskin, mutta voihan se olla että jätti sanomatta kun joka tapauksessa siihen joudun. Mutta ihan hyvä vaan, ei tuosta mitään haittaakaan ole! =)

Hg oli minullakin jotain yli 140 eli hyvissä lukemissa mennään ainakin vielä!

Kehuin jo että nyt on oksentelut takana niin eikö tämä aamu alkanut oksentamalla :LOL: Ihan kumma juttu miten tämä olotila vaihtelee!

Mutta ihanaa kun alkaa viikonloppu! =)

Lumi ja Lilliputti 9+4
 
Heippa! Täällä yks tammivauvan odottaja hauaa liittyä mukaan. Laskettuaika on 14.1.2010 ja kolmatta täällä odotetaan. Synnytyspaikkana K-HKS eli Hämeenlinnan kuninkaallinen hospitaali.... ahoinvointi siivittää eloa koko ajan ja töissäkin pitäis vaan jaksaa. Kolmivuorotyö, kaksi viikkoa vielä lomaan....
 
tänään oli eka neuvola, kivasti meni. kaikki paineet, pissat ym. oli ok. saatiin luettavaa kotiin ja ollaanki nuihin jo vähän tutustuttu, tosi kiva et mieskin saa lukea raskausajasta, niin ehkä vähän ymmärtää mua. pari kertaa olen jo ehtiny tänään itkeä turhasta.. mielialat tosiaan vaihtelee laidasta laitaan ja koko ajan pissattaa.

eihän siellä mitään ultrattu.. sydänääniä koitettiin kuunnella mut ei kuulunu. se neuvolantäti mua kovasti varotteli et ei ne taida vielä nuilla meän laitteilla kuulua, mut välttämättä halusin et kokeillaan kuitenki :D ens viikolla pitäs päästä varhaisultraan, jossa sit varmistus laskettu aika ja raskaudenkesto.

tänään on väsyttäny tosi kovasti, päikkäritkin otin tavoista poiketen. ja kovasti on alavatsaa kourinu välillä, ja vertakin on vähän tullu.. :ashamed: koitan olla huolestumatta. kyllä se neuvolantätikin sano et niinkauan ku ei kuukautisia muistuta niin ei mitään syytä huoleen. onkohan nää sit jotain kohdunkasvukipuja, muistuttaa kuukautiskipuja mut ei ihan kuitenkaan =)

täällä on kyllä tosi kova meno :D ei perässä meinaa pysyä =)
 
Jeps hyvä, kiitoksia kissavastauksista, aika monellahan täällä on tai ollu kans kissoja. :) Näin mä vähän aattelinki et ei tainnu neuvolatäti olla oikein kissaihmisiä kun noin hysteeriseks ylty :LOL: Kyl se niin menee et tuo ukkokulta saa siivoilla ton laatikon tästä etipäin, eipä haittaa minua yhtään. :saint: Ja muuten en rupee hysterisoimaa tästä asiasta, muutenki on ollu tapana pestä käsiä kun ruokaa meinaa laittaa tms. ni eiköhän se riitä tästä eteepäinki.

Tää päivä on menny ihan sohvalla makoiluks, huomenna olis kaverin häät, jotenki sitä on niin puhki ettei millään toi juhliminen nyt jaksais huvittaa. :/ Eiköhän siellä ihan mukavata silti ole. Nyt takasin sohvalle.
Mukavaa viikonloppua ja jaksamisia kaikille mammoille ! Ja tervetuloa vielä uusillekin ja Onnea !! :flower:

NiiZ ja Pallero 7+6
 
:flower: uusille ja :hug: sitä tarvitseville!

Huh, olipahan homma taas lukea kaikki viestit, mutta mukavaa puuhaa se silti on. Tuntuu, että alkukuun äipät on jo niin isoilla viikoilla omiin lukemiin verattuna...perässä kuitenkin tullaan ja nopeastihan tuo aika menee.

Väsymys on hurjaa, onneksi on viikonloppu. Kaksi viikkoa olisi sitten vielä töitä, kaipa sen jotenkin päin jaksaa...Etovaa oloa edelleen pitkin päivää söi tai oli syömättä ja jatkuva nälkä :attn:

Hemuli80: Eteläisessä keski- suomessa asustelen, missäpäin keski- suomea teidän perhe asuu?

Olisi kiva tietää minkä alan ihmisiä täällä on? Kuinka monella on vakipaikka ja kuinka paljon sijaisia? Itseä vähän nuo äippäloman jälkeiset työkuviot mietityttää nyt jo kun sijaisena tällä hetkellä heilun...Toisaalta mieli tekisi vielä opiskellakin jotain, mutta saapa nähdä.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Heippahei =)

Kuten monet aiemmatkin ovat todenneet, kauhiasti tekstiä tulee- hyvä vain! Luin kaikki läpi, mutta pääsen nyt vasta itse kirjoittelemaan.

Teistä moni on jo saanut np-ultra ajan? Täällä pk-seudulla on ilmeisesti kiirettä, soittelin jo kättärille että missä aika viipyy. Siellä vastas jälleen kerran tälläinen elämäänsä kyllästynyt tätönen ja kertoi, että aika tulee juhannukseen mennessä. Hmph... Olisi vaan mukava tietää aika, jotta voi sumplia työvuorot ym.

Siitä puheenolleen, tänään alkoi kesäloma! Hienosti +5 asteen säässä. Toivottavasti edes juhannukseksi tulisi hyvä ilma!

Onko kukaan tilannut tuota Angel´s sound kotidoppleria? Siitä tais jossain vaiheessa olla täällä juttuakin. Itseäni hieman kiinnostaisi tilailla... :heart:

Pinkgreen ja juniori 9+4

Mä huusin huutonetistä mulle ton angel sounds kotidoplerin käytettynä 20e :) Viel ei oo äänet kuulunu :)


 
Heippis taas kaikille :)

Paljon oli tullu tekstiä taas. Miten tässä pysyy perässä :) Yritän muistaa nyt kirjotella kaikkeen mahdolliseen...elikkäs...

Petite: :hug: Toivottavasti harmitonta tuhruilua.

Joku kyseli toksoplasmoosista, mulla esikoisen aikaan otettiin se verikoe 2 kertaa ja ihan vaan varmuuden vuoks. Kissanhiekkalaatikoita käski neukkutäti välttämään, ei saa puhdistaa. Mulla ei kuitenkaan ollu mitään niis kokeissa. Eikä enää oo kisujakaa :(

Raskausdiabeteksesta... Mul oli se esikoista odottaessa ja viime vuonna lähdin mukaan myös tohon RADIEL tutkimukseen. Nyt tässä raskaudessa jos kaikki hyvin menee, niin viimeistään rv 16 täytyy olla rasitus tehtynä. Mieluiten niin pian kun mahd.

hmm...olikohan muuta viel :) Mullaki pitäis olla kynä ja papruu täs vieres et muistais kaikkeen kirjottaa ja kommentoida :)

ON: Täällä eilen illalla yhtäkkiä loppu pahoinvointi, tosin illalla närästi kyllä tosi kurjasti. Tänään ei oo ollu viel pahaolo kertaakaan. Repäisy vihlasu juttuja tulee kyl jos tekee äkkinäisiä liikkeitä. Närästystä löytyy. Ja pissattaa useammin.

et semmost, mut nyt pitää kiiruhtaa taas :)

Pinguli+Napero JA HUOMENNA POKS 9+0 :D
 
Noniin... Hiljaiseloa on ollut täälläkin johtuen tästä kauheasta olosta :x Tänään jouduin päivystykseen testeihin, että onko mahdollisesti jonkinlaista myrkytys tilaa kehittynyt. Onneksi ei ollut! Mutta jotain hyvää siitä seurasi, eli ultrattiin siinä samalla. Olipa ihana nähdä pienet sydämen lyönnit. Siinä jo kummasti piristyi kun tajusi että kylläpä tämä kärsiminen on tuon pienen arvoista :) Olen nyt oksentanut päivittäin noin 2-3 kertaa, mutta ei tosiaan nesteytetty tai annettu lääkkeitä. Lääkäri vähän naureskeli, että vain 2 kertaa päivässä.. Itseä se ei kauheasti naurata, mutta ymmärrän toki että asiat voisivat olla paljon paljon huonommin.

Olen tosiaan päivittäin käynyt täällä lukemassa kuulumisia, mutta tuntuu että omat voimat eivät riitä nyt mihinkään muuhun kuin istumiseen. Ihana lukea että monilla on samoja ongelmia ja samoja ajatuksia.

Mitäs kaikkea täällä on kyseltykään... Minulla on siis entuudestaan 4-vuotias poika ja asumme mieheni ja poikani kanssa Ylöjärvellä rivitalo neliössä. Töistä kun oli puhetta, niin minulta loppuivat työt juuri toukokuussa. Olin tehtaalla töissä, joten työt loppuivat laman tultua. Tein kuitenkin toukokuuhun asti "harrastustani" eli ohjasin lasten liikuntaa mm. vauvajumppaa =)

Mutta nyt nukkumaan! En ole oksentanut tänään kertaakaan ja tahdon pitää sen niin, joten äkkiä petiin :D
Toivotaan parempia kelejä ja parempia oloja :wave:

Frigg ja båsse 9+2
 
Heippa, täällä rv 11 pahoinvointi vain yltyy. Tähän mennessä on ollut oksetusolo vain jos maha on tyhjä, mut nyt tulee jo ruuatkin sujuvasti ylös... Mulla kesti esikoisesta pahoinvointi tosi pitkään, joten saapa nähdä miten tää tästä nyt sit kehittyy. Toivottavasti pystyisin töissä olemaan oksentamatta.
 
minävaa ja tippaiita Tervetuloa porukkaan. minävaan laitoin sinut la avoin porukkaan kun sinulla ei sitä tuossa tiedoissa ollut.

Petite Mikäs siellä on meininki?

(.) Täällä pitäis miehen kanssa alkaa laittamaan taloa nurin, niiden ensviikon lopun juhlien takia :(
Ei yhtään huvittais mutta pakkohan se on, eli tiedossa raikkoamista, ikkunoiden pesua, katot pitäispestä jne...fun fun fun meininkiä.
Vois illalla saunan päälle maistua olut ellei olis kahta pikku ihmettä tuolla masussa, mutta nyt sitten maistuu varmaan alkoholiton siideri :)

Niin ja viikot...10+4

Aurinkoista lauantaita kaikille :heart:
 
No jopas..kirjotin pitkät pätkät ja jonnekin hävisivät... :headwall:
Niin siis piti sanomani et tuhruilu täällä jatkuu,eilen jo pari tippaa vertakin mutta sitten taas pelkkää ruskeeta limavuotoa. :x Etsiskelin tietoa kohdunulkoisista raskauksista ja täytyy nyt tarkkailla,ettei tule toispuoleisia kipuja, lähinnä kai jomotusta ja särkyä. Viiltelyjä mulla on etenkin vasemmalla,mutta ne oon lukenu normaaleiksi.

Näin sitä on paniikissa,vaikka jo neljä onnistunutta raskautta takana,mutta jokainen tosiaan on oma,uniikki rupeamansa ja äiti aina yhtä huolissaan vaikka olis jo sata lasta. :ashamed:


Mistä muuten tota alkoholitonta saa, kun en meidän lähikaupoista oo huomannu? :wave: vois olla ihan kiva joskus hörppiä muutakin kuin limsaa.
Mukavaa lauantaipäivää!!

Petite ja mimmi 5+5

ps. mun oli pakko kaivaa jalkaan yhet ihanat äippähousut kun turvotuksen vuoksi ei menny enää farkut jalkaan... :eek: Onko teillä muilla jo vastaavia käytössä?
 
KesäsuunnitelmatG Meillä on molemmilla neljän viikon kesäloma. Ollaan varmaan ihan täällä kotimaassa. Käydään mun vanhuksilla, pohjoisessa ja mihin nyt ehtii. Näillä näkymin ei ole suunnitelmissa mitään ulkomaanmatkaa.

Kissoista..meillä on kaksi kisua ja ollaan tehty niin, että mies hoitaa hiekkalaatikon tyhjennyksen. Näin suositeltiin neuvolassa.

Pinkgreen Kiva, että sait sen ajan. Sulle sattui puhelimeen joku kiukkuinen täti. Mä soitin sinne itse viime viikolla ja sain puhelimessa ne ajat. Itselläni vuorotyö niin hankalaa alkaa sumplii niitä viime tipassa.

Onpas taas iloinen keli ulkona. Vettä sataa ja mega kylmä. Jospa se kesä sieltä tulisi.

Mun veljeni jo vihjaisi hiukan, että olisi halukas kummiksi. :heart: Velipoika innoissaan. Mites te joilla on jo lapsia niin montako kummia teidän lapsilla on? Ja onko kummit olleet sellaisia, että viettävät aikaa kummilapsen kanssa?

millis ja lupu 9+5
 

Yhteistyössä