***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

eilen oli kyllä väsy ilta, en voinu muuta kun maata sohvalla. kovia menkkakipuja oli melkeen koko ajan, ja sitä pikkusta vuotelua. ihan veritippojakin tuli. kyllä vähän pelotti.. yön sain nukuttua hyvin, tosi aika kummia ja inhottavia uniakin näin, mutta nyt taas hyvä olo =)

aamusexin jälkeen tosin tuli vähän vaaleenpunasta, ja normaaleja vihlasuja muutama, mut kyllä minä yritän luottaa et kaikki hyvin, anoppi kerran sano kokemuksesta että jos keskenmeno tulee niin sitä ei voi olla huomaamatta.. eikä sillon enää mieti et onkohan kaikki ok. näin luulisin olevan.. siis että sen sitten kyllä huomaa.

äippävaatteita mulla ei oo ollenkaan, h&m:llä niitä kyllä jo kaihoisasti kattelin =) jotku kivat farkut pitää ainakin hankkia =) turvotusta ei nyt tunnu olevan, mut kyllä tuo masu vähän pömpöttää.. silleen et ei saa vedettyä sisään niinku ennen :LOL:

eilen muuten huippas pari kertaa ihan kunnolla :eek: et silmissä sumeni ja piti pitää hetki jostaki kiinni. varmaan nousin liian nopeeta soffalta :D
 
Kissoista meille vasta tullut n.kuukausi sitten kaksi sisäkissaa ja olen kyllä siivonnut hiekkakippaa tosin pitkät kumihanskat kädessä ja sittenkin vielä käsidesiä lopuks :D neuvolas sanoivat niin olevan ok

Meidän kahdelle vanhemmalle lapselle nousi eilen illalla korkea kuume...kyllä jo pitkän ajan oltiinkin terveitä TOSI kamalan talven jälkeen..meillä oli joulun aikaan kaikki noro-virukset ja muut ihanuudet :x

Kummeista alkaa sisko-velikummit käymään vähiin kun kaikilla jo monta lasta ja ollaan ristiin kummeja.Vanhimmalla pojalla on 4kummia mikä oli ihan turhaa..kahta vain näkee.kahdella seuraavalla onkin kaksi kummallakin.kuopuksella tuttavapariskunta ja vaikka naapurissa asuvat niin tosi harvoin käyvät..siskoni on kummitäti kahdelle ensimmäiselle ja onkin ainoa joka "hoitaa"kummin pestinsä kunnialla =)
Itse yritän huomioida kummilapsiani muutenkin kuin joulu/syntymäpäivälahjoin.Otan meille yökylään ja kesäisin tehty joku pikku retki.

nyt pitää mennä haukkaamaan TAAS jotain kun kuvotus iskee heti..
 
Tervehdys! :)

Hyi kun on kylmä... :/

Paha olo pysyi muutaman päivän poissa ja nyt pahempana takaisin.. :( Oksensin metsään matkalla mummilaan :D :(

Meillä esikoisella 4 kummia joista 2 ostaa lahjat synttäreinä ja jouluna muttei oikee muute pidä yhteyttä ja kahdesta ei ole ristiäisten jälkeen kuulunut mitään.. :/

Tälle pikkuselle tulee kaksi kummia vaan, pikkuveli 18 v ja hänen kihlattunsa :)
Molemmat uskvaisia niin ymmärtävät kummiuden hyvin :)

Ollaan just täällä mummilassa(mun äidin luona) ja isomummi ja vaari on tulossa käymään.. Ajattelin kertoa vauvauutiset, hiukan kylllä jännittää kun esikoisen raskaudestakin tuli niin paljon jo sanomista.. Koulut kesken ja niin nuorikin vielä.. :/
Toivotaan ettei kovaa huutoa tule..

Niinuska05+Pirpana 6+5 :heart:
 
tulihan se aurinko mutta niin tuli vesisadekin :headwall:

Kummeista puhelitte ja meillä on tytöllä kolme miestä kummina :D yksi on minun veljeni, yksi minun ystäväni ja toinen miehen ystävä, molemmat monien vuosien takaa. Kummi isolla k:lla on ollut veljeni ja myös ystäväni on käynyt pientä paljon katsomassa ja kyselee aina vointeja muttei oikein osaa vielä olla näin pienen kanssa yhtään, pianhan nuo kasvaa :)
Miehen ystävä sen sijaan oli iso pettymys.
Nyt on jo kovasti mietitty näistä viisastuneena että ketä pieni saa kummiksi, ehdokkaita on jonoksi asti :D

Piti muuten mainita siitä vauvavakuutuksesta että sitä kannattaa jo alkaa kyselemään aika pian. Meillä jäi tytölle ottamatta vaikka tarkoitus oli sillä vasta kun oltiin ottamassa niin tajuttiin että se kertasumma oli aika iso ja sitä varten ois pitänyt säästää jo aiemmin, ei siis ole samanlainen kuin esim kotivakuutus.

Mä olen kovasti miettinyt että pitäiskö selvittää kumpi sieltä on tulossa vai ei. Esikon kohdalla haluttiin ehdottomasti tietää kun oltiin niin hysteerisiä kaikkien ostojen kanssa mutta nyt on tosi paljon jo kaikkea valmiina. Mites moni muuten sellaisista joilla on jo lapsia aikoo ottaa äitiyspakkauksen? Mä ajattelin että otan vaikka edellisestäkin on kaikki tallella.

Flunssasta täällä toivutaan edelleen joten taidan mennä tytön viereen ja ottaa pienet päikkärit! Mukavaa viikonloppua kaikille ja vauvaliimaa taas uusi annos masukeille :heart:

Tinii+Pieni rv 6+2
 
Joku kyseli et onko mammavaatteita jo käytössä :) Täällä ainakin ollut lähes alusta saakka. Niin hirveet turvotukset ettei pystyny pitää farkkuja jalassa. Ihanaa ku on semmoset housut jalassa mitkä ei mistään kohtaa purista/kiristä.

 
Äkkiä tuli nuihin kysymyksiin vastailemaan:

Työkuvioista: Mä olen terveydenhoitaja ja tällä hetkellä työskentelen yhdistyksessä, Satakunnan sydänpiirissä, joka on sydänneuvonta-asema, meillä on terveydenhoitajan vastaanottoa, kardiologien vastaanottoja, vedetään painonhallintaryhmiä, sydänhoitajakoulutusta ja kaikkea muuta mielenkiintoista. Mut on palkattu mukaan sellaiseen kolmivuotiseen projektiin, joka alkoi maaliskuussa 2008 ja jatkuu maaliskuun loppuun 2011. Kaikki oomme kuitenki määräaikaisella sopimuksella, ja mun soppari päättyy tosiaan helmikuun lopussa 2010, enkä tiedä sitten että saanko palata takaisin töihin, kun joutuvat kuitenkin palkaamaan sijaisen jo hyvissä ajoin, jos jään lomien takia jo lokakuun puolella pois. Pitää asia ottaa puheeksi kesäloman jälkeen.

Kesäsuunnitelmista: Miehellä lomaa 4 viikkoa ja mulla 5 viikkoa, joista 3 ollaan samaan aikaan. Osan lomasta syö meidän kattoremontti, jota alotellaan juhannuksen jälkeen. Muumimaailmaan taidetaan taas pojan kanssa mennä, kun oli niin kiva reissu viime kesänä. Sitte heinäkuussa on täällä Porissa se Sonisphere-festari, johon oomme menossa. Oltiin viime kesänä kattomassa Metallicaa Riikassa ja aateltiin että jos kerran Poriin tulee, niin mentävä on :) Sitte elokuun alussa mennään laivalle...meillä on yksvuotishääpäivä ja meillä on varattuna sviitti poreammeineen, saunoineen jne :heart: Sitte onki kesä ohi....

Kisuista Meillä on kaksi kisua, ovat sekä ulkona että sisällä. Kyllä mä vielä oon niiden laatikkoa siivonnut, mutta en aio kyllä enää tästä eteenpäin. Eli miehen vastuulle jäävät.

Oisko siinä ollut jo kaikki......

Nirppis ja Pampula rv 6+5
 
Tästä palstasta on tullu päivittäinen rituaali. Ihanaa kun täällä on niin aktiivista porukkaa ja aina on uutta luettavaa! :heart: :heart:

Joku sanoikin että tää on kiva paikka jossa jakaa ajatuksia. Oon täysin samaa mieltä. Mies ei oikein tahdo ymmärtää tätä oloa ja mielenliikkeitä. 1. neuvolan jälkeenkin hän hämmästeli kun se syöminen on NIIN tärkeää, vaikka useamman viikon olen puhunut kun on nälkä ja alkaa tehdä pahaa jos ei syö.

Mulla oli tänään luksusaamu. Olin miehen luona yötä ja hän vei koiran ulos ja sain nukkua piiitkään. Nousin vasta 11:30 :D Erikseen kun vielä asutaan, niin tuntuu ihanalta kun saa jättää yhden päivän rutiinin väliin.

Illalla pitäisi kaverille pirskeisiin. Muutama paikalla olija tietää odotuksesta, mutta suurin osa ei. Muutama alkoholiton siideri on kaapissa ja jos vielä pari hakisi. Vielä en halua paljastaa raskautta kaikille. Vähän jänskättää miten selvitään. Olen aina polttanut kun ollaan oltu juhlimassa. Saapi nähdä miten mun lopettamispäätös otetaan vastaan :whistle:

Toivottavasti teidän muidenkin pahoinvoinnit alkaa helpottaa. On niin ihana olo kun ei yökötä niin paljoa enää.
 
Zuh
Aktiivisuus jatkuu, hienoa!

Mammavaatteista: Eilen kävin lainaamassa siskolta. Muuten kyllä menee tavan vaatteet vaivatta päälle, mutta istumätyöläisenä 8h vyötärönauhan puristus pahentaa olotilaa melkoisesti. Henkkamaukassa olisi aivan IHANAT mammapellavahousut, pitäisiköhän ne sieltä napata. Eilen testailin noita vaatteita ja voi vitsi että oli mahalla hyvä olla kun ilman puristuksia sai möllöttää.

Kesäsuunnitelmista: Meillä kesä menee aika pitkälti remontin puitteissa. Vielä olisi melkoisesti tehtävää ja aikataulun määrää tämä Naatti. Tosin itselläni on ollut sen verta heikko olo pari viikkoa ettei oikein mitään tapahdu. Onneksi ei juuri nyt ole tarviskaan :) Kotipaikkakunnalla varmaan ollaan ja nautitaan paikkakunnan aktiviiteeteista, esim. Saimaan risteilykin on vielä testaamatta.

Kummeista: Itselläni ei lapsia ole, mutta sain kunnian päästä siskoni esikoisen kummiksi alkuvuodesta. Taidan olla melkoisen aktiivinen kummi, nään kummipoikaani AINAKIN kerran viikossa, usein useamminkin. Tosin näin minä siskoani aiemminkin usein mutta en ehkä ihan näin usein :D

Työstä: Työskentelen HR-puolella, vakituinen työsuhde. Tuuraajaa ei ole valmiina vaan joudutaan pomon kanssa etsimään sellainen. Ei mua huoleta mitkän työjutut, eiköhän jäljelle jäävät selviä ja jos eivät selviä niin eihän se mua äippälomalla hetkauta :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zuh:
Aktiivisuus jatkuu, hienoa!

Mammavaatteista: Eilen kävin lainaamassa siskolta. Muuten kyllä menee tavan vaatteet vaivatta päälle, mutta istumätyöläisenä 8h vyötärönauhan puristus pahentaa olotilaa melkoisesti. Henkkamaukassa olisi aivan IHANAT mammapellavahousut, pitäisiköhän ne sieltä napata. Eilen testailin noita vaatteita ja voi vitsi että oli mahalla hyvä olla kun ilman puristuksia sai möllöttää.

Kesäsuunnitelmista: Meillä kesä menee aika pitkälti remontin puitteissa. Vielä olisi melkoisesti tehtävää ja aikataulun määrää tämä Naatti. Tosin itselläni on ollut sen verta heikko olo pari viikkoa ettei oikein mitään tapahdu. Onneksi ei juuri nyt ole tarviskaan :) Kotipaikkakunnalla varmaan ollaan ja nautitaan paikkakunnan aktiviiteeteista, esim. Saimaan risteilykin on vielä testaamatta.

Kummeista: Itselläni ei lapsia ole, mutta sain kunnian päästä siskoni esikoisen kummiksi alkuvuodesta. Taidan olla melkoisen aktiivinen kummi, nään kummipoikaani AINAKIN kerran viikossa, usein useamminkin. Tosin näin minä siskoani aiemminkin usein mutta en ehkä ihan näin usein :D

Työstä: Työskentelen HR-puolella, vakituinen työsuhde. Tuuraajaa ei ole valmiina vaan joudutaan pomon kanssa etsimään sellainen. Ei mua huoleta mitkän työjutut, eiköhän jäljelle jäävät selviä ja jos eivät selviä niin eihän se mua äippälomalla hetkauta :p
Mul on tommoset hm:n pellava housut :) Ihanat on :) Tosin oon ostanu ne 2007 :D mut ihanan vilposet eikä mistään purista.
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen, olen välillä lukenut juttujanne ja seurannut kuinka joukkomme kasvaa mukavasti :)

Mulla oli siis ensimmäinen ultra torstaina, jossa hienosti näkyi pikkuinen alle 3 sentin möykky pomppivan ja heiluttavan jalkaa :D Se oli jotenkin hassu kokemus, en ole aiemmin nähnyt ultrassa noin selvästi mitään koska nyt oli ihan eri paikka ja uudet koneet. Sydänäänetkin sai kuuluviin. Mulle tämä raskaus on ollut niin epätodelllista koko ajan vaikka selvät oireet onkin ollut. En kyllä ole joutunut yhtään kertaa yökkäilemään vaikka kuvotusta on ollut. Mutta siis tuo ultra toi tämän pikkuisen ihan eri tavalla nyt todeksi minulle sekä koko perheelle. Oli kaikenkaikkiaan lämmin kokemus.
LA siirtyi, kuten olin olettanutkin. Se olisi nyt siis 7.1. Ja synnytyssairaalana tulee olemaan Ksks, vai miten se lyhenne meneekään. Työnimeä ei ole vieläkään keksitty.

Hyvää viikonloppua kaikille, vaikka kylmissä säissä mennäänkin!

rabarberi =) 9+2

Mun tiedot voi siis päivittää :) :wave:
 
Hei!

Ilmoitan vain pikaisesti että reissu keskeytyi minulla puoleen väliin. jouduin taas osastolle kuumeen ja korkeiden tulehdusarvojen vuoksi. :( toivottavasti tästä ei nyt ollut mitään haittaa vauvalle. Kuumeilu puolella olevat varmaan muistavatkin että vastaavanlainen osasto reissu oli reilu kuukausi sitten. Tipassa olis kolme vrk:tta

Olo on vieläkin todella heikko.. en pysty olee pystyssä. palailen asiaan kun olo helpottaa

Röllis ja Onni
 
Voi kurjaa, kun monella on noita tuhruvuotoja... toivottavasti kuitenkin vain harmittomia ja asiaan kuuluvia! Silloin kun mulla oli keskenmeno, ottivat heti ekoista tuhruista tarkkailuun, ultrattiin, mitattiin verestä hCG-pitoisuuksia ja lopulta olin sairaalassa tarkkailtavana (epäiltiin kohdun ulkopuolista raskautta, olis pitänyt leikata, onneks olikin sit vaan taviskm...) et jos yhtään mietityttää, suosittelen kyllä terveyskeskuksessa käymistä, ainakin täällä raskaana olevat pääsee jonojen ohi (tai pääs silloin 5v sitten) ja kivut on kyllä niin kovat, ettei huomaamatta jää!

Juu, ja uusille tervetuloa!!!

tänne ei mitään ihmeempiä. Paitsi et vuorotyötä teen minäkin, aamua ja iltaa. Kesän pelkkää aamua. Meillä ei työnantaja kyttää lomia, saa pitää milloin haluaa, mut toive olis, et mahdollisimman moni pitäis heinäkuussa, kun silloin on meidän toiminnot jäissä (ja elokuussa alkaa sit taas rytinällä). Ite pidän nyt kesällä 5 viikkoa putkeen, syksylle jää sit vielä ruhtinaaliset 3 päivää.

Onpa ihanaa et on viikonloppu ja on saanut nukkua!!! Jollain tais olla 8,5kk lapsi ja mietti jaksamistaan. Meillä on 9kk tuo nuorempi, vanhempi 4vuotta. Onneks mun mies on nyt iskäreillä, eihän tästä muuten mitään tulis... töiden jälkeen oon niin rättiväsynyt, etten jaksa mitään tehdä. Sama juttu oli esikoista odottaessa, kakkosesta olinki alkuun hoitovapaalla, ni pysty lepäilee hyvin aina kun väsytti, tai miten nyt silloin 2,5v esikoinen antoi levätä...

mut nyt pullia leipoo, taikina tulee pian vastaan!

Hemuli 8+4
 
KiaralA jos sulla on mese, laita mut vaikka sinne. niinuska88@hotmail.com :)
Muutkin saa lisäillä jos kaipaa juttukavereita! =)

Enpä uskaltanut kertoa mummulle vielä :/
On niin kova haukkumaan jos joku ei miellytä häntä nii ajattelin että kai se sen kohta mun tädiltä kuulee, soittaa sitte.. :D

Hirveet selkäsäryt ja vatsaväännöt ollu tänää, missää asennossa ei ole hyvä olla.. :(
Tuntuu siltä että toi kohtu räjähtää kasvamaan :O

Niinuska+Pirpana 6+5 :heart:
 
Röllimuori Pikaisia paranemisia :flower:

Äitiyspakkauksesta Minä en aio ottaa äitiyspakkausta tälle vauvelille. Edelliseltä on kyllä tallella tuota vaatetta yllin kyllin ja olin tosi pettynyt äitiyspakkauksen laatuun. Siis se on huonontunut todella paljon tuolta 90-luvun alusta... Isänikin ihmetteli kevyttoppahaalaria, että onko se äitiyspakkauksesta, kun on niin nuhrusen ja huonolaatusen näkönen... mulla oli vielä parissa vaatteessa saumat auki ja reikänen jalankärki. :(

(.) Nyt löyty tämän raskauden ällötyksen ja inhotuksen aiheuttaja. VOILEIPÄKINKKU! Yök... en saata edes kuvitella laittavani sitä leivän päälle. :$
Tänä aamuna tuntui että maailma kaatuu päälle... jääkaapissa oli vaan sitä kinkkua ja kuivahtanutta ruisleipää. Tiskivuori odotti, pojalle piti tehdä taas ruoat muutaman päivän eteenpäin ja vielä piti keretä kylille. Onneksi mies oli niin kultanen, että haki kaupasta aamupalat ja rauhoitti hysteerisen mamman. :heart:
 
Minä en ole uskaltanut oikein kirjoitalla, kun on jotenkin vielä epävarma olo. että onko sitä edes raskaana :ashamed:
Olen kuitenkin teidän juttuja käynyt säännöllisesti lukemassa :)
Uskalsin sentään neuvolaan soittaa ja eka aika olisi 11.6.

Saako kysyä mitä tuo "poks" tarkoittaa? :ashamed:

Kummeista. Meillä tulee olemaan tosi paljon vaikeuksia löytää kummit.
On tässä onneksi aikaa.

Mammavaatteista.. Mulla olisi tuolla kaapissa jonkin verran noita vanhoja, tosin ovat osa jo melko kuluneita että voisi ostella lisääkin :D
Minä ajattelin kyllä pärjällä vielä pitkään näillä "normivaatteilla", ettei kukaan huomaa että olen raskaana :ashamed:

Mä olen ollut ihan super väsynyt. Tuntuu ettei oikein mitään jaksaisi tehdä :(
Voisiko vaikuttaa se, että imetän vielä tuota kuopusta?

Hyviä vointeja kaikille! :heart:
 
Tiukun äidille vain nopsaan kirjoitan että poks yleensä tarkoittaa sitä kun tulee uusi täysi viikko täyteen, esim rv 7+0 ja raskausviikot poksuu :kieh:

Olipas tosi selkeästi selitetty mutta toivottavasti ymmärsit :ashamed:

Työ galluppiin voisin vielä vastailla että vakituinen vientikoordinaattorin paikka löytyy odottamassa mutta jatkoin juuri mammikselta hoitovapaalle.

Kesäsuunnitelmia ei ole muita kuin omat häät elokuun 8. päivänä. Miehellä on lomaa heinäkuu mutta ei varmaan suunnata minekkään kauemmas kun ei edes omisteta autoa.

Nyt nukkumaan!

Tinii + Pieni rv 6+3
 
Onnea häistä tinii! :flower:
Voi kun itsekkin jo pääsisi, mutta säästetään rahaa että saadaan just sellaset häät kun mä haluan :)

Työstä joku kyseli niin tosiaankin jää koulu yhden työharjoittelun ja lopputyön verran kesken :D Ajattelin kyllä äippälomalla ainakin päättötyön väsätä ja vaikka osa-aikaisena työharjoittelunkin niin saa ne alta pois.. Ei viitti kolmee vuotta siirtää...

Niinuska05+ Pirpana Huomenna POKS! 7+0 :heart:
 
moikka :wave:

Jospa sitä nyt perehtyis nyt oikein ja vastailis noihin lukuisiin galluppeihin mitä on tullut.. :D

työG mulla vakituinen paikka kaupassa myyjänä et työpaikka odottaa kyl sit ku palailen takas..mut on tullu kyl sellanen fiilis et en palais tuohon paikkaan vaan laittasin oman liikkeen eli parturi-kampaamon se kun on sitä omaa alaa..

Kesäsuunnitelmia molemmilla kesäkuun lopusta alkaa loma ja ei mitään varmaa ole muuta ku veljen rippijuhlat ja kaverin häät..ja tytön 3v. synttärit :heart: suunniteltu kyl on et käytäs ainakin Särkänniemessä ja ehkä muumimaailmassa.

Mammavaatteista käyn kyl heti ostamassa ku saan vaan rahaa..alkaa noi housut väheneen ku kiristää vyötäröltä..vaikka vaan turvotusta vielä ni on se mukavampi olla sellasissa housuissa jotka ei kiristä..farkkuja ei voi käyttää enää ollenkaan :(

Kummeista meillä esikoisella on kolme kummia joista yksi pitää ihan säännöllisesti yhteyttä js minä pidän kanssa kun olen hänen tytön kummi..mutta yks kummeista on mun veli ja olen kyl vähän pettynyt et ei paljon ole kyselly mitä kummitytölle kuuluu..onhan sitä välissä tuota matkaa yli 400km mut olis se kiva kun soittais välillä..ja yks kummi muistaa vaan synttärit ja joulut..välillä laittaa kyl viestiä mitä tytölle kuuluu ja puhuu et tulee käymään mut eipä ole näkyny..

Harmi ku niin monella täällä sitä tuhrutteluvuotoa ollut..toivottavasti on ihan harmitonta.. :hug:

Eilen tuli miehen kans riitaa tästä meidän suhteesta ja kun mä en huomioi sitä ollenkaan..mä vaan itkin kun en saanu sanottua mitään..mua inhottaa kun se puhuu nii et hän lähtee kohta menemään ni saan olla rauhassa..tuntuu et ihanko se ei muistais et meille on tulossa lapsi,et enhän mä NYT halua erota.Oon vaan ollut niin väsynyt ettei ole oikein jaksanu ajatella tuollasia asioita..Niin ja mä en muka sais nukkuakaan enää päivällä..vähän mies ajattelee itsekkäästi..Anteeks et purin tätä teille..tais olla muutenkin aika sekavaa tekstiä mut mä en vaan jaksa ja mua vaan itkettää koko ajan aaaaaaarrrrrrggggggghhhh :kieh:

No toivottavasti tämä päivä menis paremmin..

Hauskaa sunnuntaita kaikille!!

hentsu ja toukka rv9+1
 
heippa!
pizza pohja odottaa tuolla leivottuna, tää mamma aloitti päivän tehokkaasti :)
Siivoustakin lupailin miehelle illalla ku oon maannu vaan perse homeessa töiden jälkeen enkä saa juuri mitään aikaiseksi :whistle:

Tiukun äitille: mä en imetä, mut super väsyny myös silti..
Hentsu84: suosittelisin puhumaan miehesi kanssa, ja jos ei puhe tehoo lätkäse sille tietoa alkuraskaudesta jossa kerrotaan kuinka väsyneeksi tämä saa äidin.. Jospa se siitä :hug:

Nyt mentävä kattoo mitä tyttö tekee tuolla, kuulostaa epäilyttävältä....

-s- 10+5
 

Yhteistyössä