***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

heippa!!

yhdyn edellisiin, tekstiä tulee päivittäin kyllä ihan hirveesti :D

Neuvolassa käyty ja kuulin pienen sydämen sykkeen :heart: ihanaa!!!
(eivät antaneet takeita kuuluuko mutta pyysin silti)

Kaikki ihan ok, ja huojennukseksi niille jotka pohtii onko kaikki hyvin kun on vähäiset oireet, niin täällä ainakin.. Oon nyt pari viikkoo ihmetelly ku ei oo ku väsymystä ja rinnat vähä arat.. eikä mielialat vaihtele tms.
Sanoinki neuvolatätille et toivottavasti kaikki on hyvin ku oireet on vähäiset ..

joo mut nyt taas mentävä, ukko tahtooopi täytettyi patonkei ja lupasin tehdä... :/
 
No hyvä, no huomennahan se selviää että millon sitä sinne ultraan pääsee sit. Ai mitä häh, Nirppurotta, pitääks ekaa neuvolaa mennessä olla aamulla pissaamatta, ei se täti mulle mitää semmosest sanonu.. ? Voi kauhistus, yleensäki joudun aamulla ravaamaa ihan solkenaa vessassa, mitenköhän se onnistuu. :eek: Onpas ollu ilta, sohvalla maannu, melkein olis tarvinnu nosturin äsken että pääs ylös, onpa tosi veltto olo. Voispa sit lähtä vaik yöunille tästä.. :whistle:
 
En olekaan sitten eka kerran jälkeen kirjoitellu,mut olen koittanu pysyä teidän kuulumisissa perillä. Iltaisin olen ollu niin poikki etten ole yksinkertaisesti jaksanu alkaa näpyttelemään.. Onnea kaikille uusille ja halit niitä tarvitseville! Paljon tosiaan on tammivauvoja tulossa ja niin moni on jo saanu varmistuksen asiaan et kaikki on pienellä hyvin =) Paljon on galluppeja, en edes muista mitä kaikkia mut kuitenkin.. eli mulla on 10v tyttö, 8v poika ja nuorin on 2,5v poika ja neljäs olis tuloillaan. Yhden kesken menon olen kokenut ennen nuorimmaista mikä kyllä on jättänyt pelon tähän alkuraskauteen. Asutaan omakotitalossa, tilaa on minusta liian vähän, mutta muiden mielestä tarpeeksi. Meillä on 2 autoa,mutta tila-auto täytyy nyt hankkia sitten kunhan raskaus etenee.

Itsellä on lähes jatkuva kuvotus päällä, oksentanut en ole mut hyvin lähellä on monesti ollut. Autolla ajo tekee tosi huonoa, mikä on ongelma kun työssäni ajan paljon. Koko ajan joutuu syömään jotain mikä taas ei tee hampaille hyvää ja kiloja on tullu noin pari.. Ihan kyllä hieman hirvittää miten niitä kiloja sit kaiken kaikkiaan tulee. Mikään ruoka tai juoma ei erityisesti maistu vaan kaikki mitä syö on väkisin syötävä, nektariinit tosin on maistunut nyt hyvälle. Olen oikea karkkihirmu mut nyt ei ole kolmeen viikkoon tenhy mieli ees karkkia. Sama on ollu poikien aikaan eli eiköhän se tämäkin poika ole :) Muita oireita on rintojen arkuus, mahan nippailut ja välillä kovatkin jomotukset ja alaselän kipuilu. Myös minä palelen ja olen ollu aika väsynyt. Mieliala on vaihteleva, itku tosi herkässä. Alavatsa on ollut todella turvoksisa välillä mut esim nyt ei juurikaan paljon. ja kun nyt vielä koskee alamahan ja alaselkään niin heti pelottaa onkohan kaikki hyvin..
Mutta onneksi huomenna viimeinen työpäivä ennen 4 viikon lomaa, jospa saisi levättyä ja tämä etova olo helpottais loman aikaan niin olis kiva palata töihinkin.

JA niin huomenna POKS 7+0 :heart:

Hyviä öitä kaikille mammoille ja vauvoille tarroja matkaan!! =)

Talvivauva ja vaavi 6+6 :heart:
 
Snoopy, ei meillä itseasiassa ole ihan hirveän tiivis yhteisö. Pomo on kyllä mukava, ja itsekin 3:n äiti. Kyllä mullakin oli herne tuossa sieraimella kovasti ylöspäin menossa, mutta en sitten kuitenkaan jaksanut hermostua. Eipä tarvitse enää keksiä hammaslääkäreitä syyksi, kun on neuvolaa tms. Se on kyllä ärsyttävää, että niitä juoruja on liikkeellä, koska en tietenkään antanut lupaa kertoa muille niin eihän ne juorut tähän lopu. Spekulaatiot on tietysti huipussaan, kun pari kuukautta sitten vasta menin naimisiinkin - meillä nämä hommat on hoituneet nyt aika perinteistä kaavaa noudattaen B)
 
Huomenta! Joo, näyttää tekstiä tulevan niin paljon ettei perässä pysy.

Eilinen sauna ei tehnyt ilmeisesti hyvää. Taas yrjö lensi. Illalla ei kuitenkaan enempää, mutta en jaksanut edes lempisarjaani (LOST) kattoo vaan piti laittaa loput boksille että saan tänään kattoo.

Pitäs kohta lähtee asiakaskäynnille. Onneksi vaan 15 min käynti ja ei tarvi tehä mitään ällöä joka tois huonon olon. Samalla pitääkin käydä hakemassa lisää syömistä, että pärjää loppupäivän töissä. Iiik. Maanantaina ultra! Toivottavasti siellä joku on.... Pakkohan siellä näiden oireiden perusteella on. Unta näin, että poika oli.... Olispa. :heart:
 
niiz, meillä ainakin toivottiin ettei 4 tuntiin ennen neuvolaa kävis vessassa, Mutta mä en pystynyt, oisin kusassu housuun jos oisin alkanu yrittää.. Joten olin sitte 1.5h pissaamatta ja neuvolatäti sitä kysy niin sanoin etten pystyny olee.. Eipä se siihen mitään ihmeitä sanonu.. :whistle:

Voi että mä ootan 17 pvää et pääsen np-ultraan! :heart:

s-a-j 10+3
 
Niiz Meillä ei tarvinnut olla pissaamatta neuvolaan mennessä. Se varmaan riippuu mitä siellä tehdään, mutta täällä on aina lääkärin neuvola ja tavan neuvola erikseen niin tavan neuvolaan ei tarvi koskaan olla rakko täynnä.

(.)Arvatkaapa mitä? Piti käydä vaakalla taas ja voi ihmettä sentään 100g tullut painoa lisää :LOL:
Ei ihme näillä ruokahaluilla kylläkään. Aloin eilen tosiaan pitämään ruokapäiväkirjaa sitä diabetespoli käyntiä varten ja tänäaamuna naputtelin kiloklubiin kalorit (piti ihan rekisteröityä tätä varten) kun on niin laiska itse laskemaan. Peräti 1618 kcal eilen sain kasaan, onneks vedin karjalanpiirakoita 4 kpl ja jäätelöä kans :whistle:

Rv taitais olla äkkiseltään 10+3 näköjään sama s-a-j kanssa
 
Zuh
Nirppurotta: Kirjoittelit jotain lomista ja aloin miettimään miten kertyneet lomat pitää/voi pitää pois? Säästyykö ne ja pidetään vasta kun palaa takaisin töihin vai miten? Olin tässä ihan innoissani miettinyt että ensi vuonna on VIHDOINKIN täydet kesälomat ja talvilomat niin nyt oonkin sitten äippälomalla silloin. Noh, onhan se aika pitkä loma sekin :D

Miljoona asiaa mielessä, mutta päällimmäisenä vain "älä oksenna, älä oksenna". Noloa kyllä kun on asiakkaita käymässä ja pitäisi oikeasti kuunnella mitä niillä on sanottavaa, niin mielessä pyörii vaan oma paha olo :ashamed:

Hengissä täällä siis ollaan, etoo ihan vietävästi, yritän saada itteni hyvään vetoon koska ensi viikolla olisi päivän Helsingin reissu tiedossa. Ja tahtoisin sinne NIIIIIIN kovast! Väsyttää ja väsyttää, kävelen kaupungilla puoliunessa. Mutta tätähän tämä on, ei auta kuin kestää! Voimia kohtalotovereille! :hug:

Zuh + naatti 5+6
 
Moi! :)

juu ei oo meiän neidille auttanu oikee tuubit ikinä,korkeintaan puoli vuotta pysyykin korvissa. Mutta tosiaanki lääkäri sanoi että nyt näyttäisi siltä, että kierre rupeis oleen ohi! :)

Huh, kun aika menee nopiaan, just tajusin, että maanantaina tulee rv 7 täyteen :heart:
Ihanaa! Neuvolaankin reilu 2 viikkoa enää :)

Galluppia: Mitäs kesösuunnitelmia teillä on? :)
Me lähdetään ens tiistaina korkeasaariretkelle, sitte lauantaina varmaan Ruovedelle mummolaan ja heinäkuun ekalla viikolla Mäntyharjulle mökkeilemään miehen äidin kanssa =)
Ja elokuun alussa olis miehen äidin häät Tanskassa, jos vaan saadaan rahat kasaan, että päästään sinne. :)

Ainiin, tosi hassua, miehen äiti odottaa myös vauvaa, LA 3 vk ennen mua :D
Hän on kyllä vasta 40 v :)
Mies saa pikkusisaruksen ja oman toisen lapsen samaan aikaan :)

Niinuska05+ Pirpana 6+4 :heart:
 
Tulin vain mainostamaan uutta suljettua yhteisöä, tervetuloa kaikki tammivauvaa odottavat mukaan =)
Ryhmä löytyy täältä:
http://tammimasut2010.multiply.com/
Jos haluatte liittyä Multiply-ryhmään, klikatkaa tuolta linkistä vas.yläkulmasta "join for free", luokaa omat Multiply-tunnukset ja sitä kautta hakekaa jäsenyyttä. Multiply-ohjelma saattaa aluksi näyttää monimutkaiselta mutta on kuitenkin paljon mukavampi käyttää kuin esimerkiksi Yahoo. On enempi semmoinen Facebook-tyyppinen.
Kaikille tasapuolisesti tervetuloa :)
 
Heh, me ollaan tehty siitä palstasta niin salainen ettei siihen pääse edes jäseneksi :LOL:

Kokeillaampa silleen, että jos olet kerran tunnuksen luonut, lähetä tunnuksesi osoitteeseen

postia@tammimasut2010.multiply.com

niin laitan sinulle vastapostina kutsun jolla pääset liittymään jäseneksi...
Jään tutkimaan asiaa mikä mättää.
 
Moikka moi. Kaameesti on taas juttuja tullut.

Monet oli päässeetkin jo kuuntelemaan masukkia, onnea siintä :flower:

Omaan napaan ei uutta, salmiakkia vedän kun paineet oli taas niin alhaalla eilen ja taas tuntuu siltä.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Huomenta kaikille!

Ompas taas sateinen ja kolea päivä :/ misäs se kesä viipyy???

Täällä on jälleen kaikki oireet paitsi väsymys ja pissalla käyminen loppunu. Tosi ihanaa kun saa aamupalansakin syödä ilman kuvotuksia :)

4 yötä enää nt-ultraan.. ei jaksais odottaa et näkee miten pienokainen on kasvanut.
Mites muut muuten joutuu sokerinrasitus testeihin? Mä joudun raskauden aikana 2 kertaa :eek: ei kiva!

Pippur1 ja masukki POKS 11+0
 
Sainpas np-ultran varattua, nyt pitäs vaan jaksaa odottaa 2.7. asti että pääsee sinne =)
No onneks neuvola on 25.6. ja siellä sit kuunnellaan noi sydänäänet ekaa kertaa.

Onko muuten muilla ollu hurjia hb lukemia? mulla oli 147 eka neuvolassa ja naureskeltiin siinä, että kestää vähän tipahtaakkin ennenku tarttee rautalääkitystä alottaa =)

Ekan raskauden diabeteksen vuoksi menen automaattisesti siihen rasitukseen joskus 20vkon tienoilla. Toiselta mun ei tarttenu mennä ku olin normipainoinen, mutta mä olen viimesen 5kk aikana saanu jostain 15kg itelleni extraa niin meen automaattisesti testiin..

Toisaalta hyvä homma koska tulee sit vielä paremmin katottua mitä sitä tulee syötyä.

Syömisestä onki tullu vähän liian kivaa ku onnistuin sen tupakanki jättämään reilu viikko sitte kokonaan pois ni se viel lisää napostelua ...

Mulle sais muuttaa sen 14.1. lasketuksi ajaksi tuonne :)

Ja onko tosiaan näin ettei muita L-PKS synnyttäjiä ollut?
 
Hei Niinuska05 ja muut jotka haluatte liittyä Tammimasut2010-ryhmään!

Tässä uudet ohjeet, tuo postia@tammimasut2010.multiply.com ei ilmeisesti toimi kuin jäsenille! Unohtakaa siis se!

Lähettäkää pyyntö liittymisestä mukaan minulle sähköpostiin cotine@luukku.com, niin minä lähetän sitten paluupostina linkin/kutsun, jolla pääsee mukaan.

Tämä näyttää nyt olevan vähän vaikeaa, ryhmään ei näemmä ihan kuka tahansa pääsekään :LOL: Mutta eipähän ole sitten pelkoa, että ulkopuoliset pääsee lukemaan juttujamme =)

cotine rv 7+4, LA 17.1
 
Oletteko kokonaan siirtymässä suljetulle? :whistle: :D

Odottelen tässä vähän aikaa, että haenko vaiko en, kun kirjottelen tuolla helmikuisissa myöskin, ja olen vähän laiska kerhoutumaan. :ashamed: Mut kassellaan..

Öklöpöklöily jatkuu, ei edelleenkään ole vielä menny ihan yrjöilyksi,mutta läheltä jo käyny eli yökin aina pöntöllä tai lavuaarin edessä. Ja se hampaidenpesu, luoja sentäs :x :x :x
Helpottavaa lukea,että muillakin ihan samaa, ja jossain vaiheessahan se tietty helpottaa.

Mutta nyt ruuanlaittoon :wave:

Petite ja mimmi 5+4
 
Zuh Vastaanpa sulle, kun mullakin ajankohtasia oli nämä loma-asiat... Eli äippälomalta kertyy aivan normaalisti lomat. Minulla on nyt äippäloman ajalta kertyny 4 viikkoa kesälomaa ja viime talven talvilomakin on pitämättä. Käyn nyt tämän äippäloman jälkeen kuukauden töissä ja pidän kaikki 5 viikkoa lomaa putkeen sen jälkeen. Hoitovapaaltahan ei sitten kerry lomapäiviä ollenkaan.

piprane ema mulla oli ekan raskauden kohdalla hemoglobiinit tuota luokkaa. Aivan loppuvaiheessa raskautta se laski sitten jonnekkin 118 huiteile. Silloin söin muutaman rautatabletin. Nuin korkeasta arvosta kun lähdetään niin hb:n ei tartte mennä edes alle 120 kun se alkaa jo tuntumaan. Näin ainaki mulla... Nyt tosiaan hb heittelee 118 ja 143 välillä johtuen ed. synnytksestä. Saa nähdä mihin se nyt sitten asettuu vai asettuuko vielä pitkään aikaan mihinkään. Vuoden saattaa heitellä...
 
Tänne tulee tekstiä niin paljon, että käy jo melkein työstä lukea aina kaikkia. Mutta en valita, ihana kuulla muiden kuulumisia ja oireita. Täällä kuitenkin paljon sellaisa jotka ovat pidemmällä kun itse.

Meillä olis ultra ens keskiviikkona ja sit perjantaina eka neuvola. Yksityiselle ultraan mennään, terkkarille olis saatu maanantaille mutta emme halunneet kyseiselle lääkärille. Vähän pelottaa, jos tuolla vatsassa ei olekaan ketään. Muutamalle on vasta kerrottu, että vauva on tulossa, ehkä keskiviikon jälkeen uskaltaa kertoa useammalle.

Täällä on nyt alkanut etova olo olemaan joka päiväistä. Pissalla saa juosta kyllä ihan kiitettävästi. Väsymys on ihan mahdoton. Joka päivä melkein pitää ottaa päikkärin, että jaksaa olla hereillä edes klo 22 asti. Onneks mies on ymmärtäväinen ja antaa nukkua.

Olettekos te siirtymässä tuonne suljetun puolelle kaikki vai jääkö tänne vielä joku?


 
Juttua tulee niin, että ei tässä edes muista, mitä kaikkea on lukenut, jotta voisi kommentoida kaikkia.

Petite Mä jään ainakin tänne "julkiselle" puolelle jutustelemaan, ei ole oikeen koskaan suuremmasti innostaneet nut suljetut ryhmät, kun vieraita ihmisiähän niissäkin on, joten sen enempää en omista asioistani niissäkään tulisi kirjoittamaan. Tämä palsta tuntuu sopivan yksinkertaiselta mun makuuni.


Oireita on edelleen vanhaan malliin, tai nyt on niin, että joka toinen päivä on tosi huono olo ja joka toinen sitten vähän helpompi. Ei auta edes lääkkeet sitten, kun on se vaikeampi päivä - tosin olen ottanut ihan minimi anosta. Jospa tästä vähitellen voisi alkaa taas miettimään töihin menoakin, alkaa kypsimään täällä kotona makaaminen, kun muutakaan ei jaksa - eipä näillä voimilla ja tällä syömisellä kyllä töissäkään jaksaisi.

Vuorotyötä teen kolmessa vuorossa ja olen kovasti miettinyt, että mitä teen yövuorojen kanssa/miten niitä jaksaa tehdä?! Mulla loppuu sairasloma näillänäkymin yönvuoron alkuun ja mua oikeasti pelottaa, miten piippuun se mut vetää, kun tämä päivällä valvominenkin on niin vaikeaa nyt ollut... Miten te muut vuorotyöntekijät?

Mulle vois muuttaa/poistaa sen poika olon, jotenkin alkaa vahvistumaan semmoinen olo, että EHKÄ tässä kuitenkin tyttöä odotellaan...
 

Yhteistyössä