***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

mimonmami siellä meilletulee vauva sivulla on sellanen nettiosoite joka alkaa url..... kopioi se koko lista tekstin perään niin pitäisi onnistua. On siis se alempi osoite siellä.

Täällä vaan väsyttää, parin tunnin päikkäreitä otettava joka päivä ja silti on ilta kympiltä valmista kauraa menee nukkuun. Onneks mun mies ymmärtää ja antaa nukkua. Huomenna eka ultra, pelottaa.
 
Moikka!

Enie, ihania kuvia!!! <3<3 Kumpa itekki pääsis ultraan pian.. :)

Marjutille :hug: , toivottavasti pääset pian takaisin tänne!

Pahaolo helpottanu, mutta aina kun syö tulee paha olo.. :/
Ja pää särkee ihan hirveesti koko ajan.. :(

Energiat ihan nollissa, joka päivä vähintää tunnin päikkärit, eikä mitää jaksais tehä.. :(

Niinuska+Pirpana 7+1 :heart:
 
Tänään oli ultra, mutta jouduttiin tekeen vatsanpeitteiden läpi ja näin ollen tulos jäi ärsyttävällä tavalla epäselväksi... Ainoa varma oli vain se, että siellä on sikiöpussi ja ruskuaispussi, mutta sykettä ei saatu näkyviin... Nyt sitten odotellaan 2 viikkoa, jolloin seuraava ultra. Plaah

 
Paljon haleja :hug: kaikille tarvitseville! :hug:
Minäkin sain varattua ajan ensimmäiseen ultraan. On 17.6 :)
Ensimmäinen neuvola aika on nyt torstaina.
Eli ei enään kun vähän yli viikko, niin näkee onko sielä masussa ketään :D
Kun on vieläkin sellainen epävarma olo :ashamed:
 
Ihana kun monella alkaa oleen jo ultran aikoja.. :D meilläkin olis viikon päästä,,nyt jo jännittää et onko kaikki hyvin.. :D

Enie aivan ihania kuvia :)

Rakuuna miks sulta vatsan päältä ultrattiin??!!Ei ymmärrä..

).( AAmulla heräsin hirveeseen pissahätään ja mahakipuun..ajattelin eka et sen takia sattu mahaan ku koko yönä en käyny pissalla mut tais olla vaan ilmaa niin paljon mahassa kun sit parin tunnin sisällä helpotti..oli kyl sellanen pallomaha et huhhuh..hyvä et aamulla ku menin töihin kuuteen ni ei ollu niin paljon silmäpareja kyttäämässä mun mahaa.. :LOL:

Ja tänään töissä tuli ensimmäiset KUNNON repäisykivut..voi jessus..meinasin alkaa huutaa mut maltoin kuitenkin olla hiljaa..olis porukka kattonu et mikä sille tuli.. :LOL:

Tänään otin töiden jälkeen parin tunnin päikkäritkin..kyllä väsyttikin oikein urakalla..Tyttö katto kiltisti lastenohjelmaa tuossa mun vieressä kun nukuin..peitteli oikein vielä..mulla on niin ihana tyttö kun se jo noin pienenä huolehtii äidistä. :D

Mut nyt täytyy kai lähtee jotain syömistä keksimään..alkaa taas vähän heikottaa.. :wave:

hentsu ja toukka 9+3
 
Pinkreen ja Hentsu84... plus kaikki muutkin jotka ihmettelee... Mä olen aina raskautuessani käynyt alkuraskauden ultrassa, ihan siksi, koska mulla on ollut keskenmenoja ja myös ovulaatioajankohdan vaihtelua... Noh, kuitenkaan en oo mennyt yksityiselle, vaan aina pyytänyt neuvolasta lähetteen ihan tk:n röntgeniin... Mutta tälläpä kertaa röntgenissä oli ihminen, joka osasi vain vatsanpeitteiden päältä ultraamisen ja toinen henkilö, joka tekee alakautta ultria (ja on ollut aina ennen tässä ko tk:ssa ultraamassa alkuraskauden ultrat) oli lomalla... Pöh höh... tämmöisiä nää kunnalliset palvelut välillä on... Ei auta ku oottaa. 2 viikkoa...
 
Nam, mulla paistuu uunissa just ananasrahkapiirakka :) nam, mikä tuoksu! Pitkästä aikaa tämä tyttö leipo :) Pikkuveli tulossa kylään ni pitihän se leipasta :)

Marjutille suuuuri :hug:
kyllä se vielä tärppää!!

Itekään en malttas odottaa ekaa ultraa, (1.7) joka siis on np-ultra :)
Täällä ei oireita ole paljoa ollut, illalla/yöllä vaan kovat vatsakivut ja kestää ehkä 5-10 minuuttia ja sit menee ihan yhtäkkiä ohi.. vuotoja ei oo tullu...
Nyt tuntuu, että herpes alkaa vaivaamaan :/ sairastin sen tosiaan tuossa helmikuussa ja olin viikon petipotilaana ja voin kertoa ettei kivalta tuntunu :/ toivon, ettei nyt iske, pitää syödä lääkkeitä ni menee ohi! :)
nyt teetä ja piirakkaa :)

mamma ja verso 7+5 :heart:
 
Eka neuvola olis nyt sitten käytynä. Painoa oon kerryttänyt jo n.3kiloa. En mitenkään ole huolissani tuosta. Kuitenkin oon koko ajan syömässä jotain kuvotusken takia, joten eiköhän painon tulo tasaannu kun kuvotus häviää. Eipä mitään kummempia, verinäytteet otti ja alkutiedot. Kamalan vaikeita kysymyksiä :ashamed: Siis esim paino ennen raskautta (en ole jälkitarkastuksen jälkeen vaa'alla käynyt), alkoholin käyttö viikossa :whistle: siis kun mie juon tositosi vähän, niin miten siitä saa viikko määrään... Mitähän muuta vaikeita siellä oli...

Sain lähetteen sokerirasitukseen, mikä on ihan kiva. Kinusin sitä jo esikoisen raskausaikana mutten saanut, kun painoindeksi on alle 25 ja ei mitään häikkää ollut. Mutta poika oli kuitenkin syntyessään iso ja omalla äidilläni on 2.-tyypin diabetes. Nyt sitten ainakin saa selvyyttä siihenkin.

Np-ultraan tuli aika postissa 30.6. Huu, sehän on ihan kohta :eek:

Meni hiukan omanapaiseksi, mutta nyt tarvii rientää pojan perään. Kaatoi koko legolaatikon lattialle ja nyt iloisesti levittelee niitä pitkin kämppää |O

Hipkukka ja AatosII 9+1
 
Marjut :hug: ja kaikille muille sitä tarvitseville.

Minulle tulee varhaisultra maksamaan noin 70 euroa kelakorvausten jälkeen. Kun varasin aikaa, niin hoitaja sanoi, että täällä Oulussa Gynekolla on kaksi lääkäriä, jotka ovat erikoistuneet ultriin. Toki muutkin lääkärit tekevät, mutta heillä olisi ollut lisäksi lääkäripalkkio maksu, joten pääsin suhteellisen halvalla. Odotin kyllä paljon suurempaa summaa.

Päkä83 ja loinen 8+2
 
KiaraIA, pahoinvointirannekkeet maksoi jostain nettiapteekista tilattuna postikuluineen noin 17 euroa. Tilasin lastenrannekkeet, ne on tarkoitettu lapsille sekä aikuisille joilla pienet ranteet. En ole ihan varma vielä että auttaako nämä... en uskalla ottaa pois pitkäks aikaa ni en pysty testaa :). Mut siis pahoinvointia on edelleen ja oksentelenkin, mut olisko kuitenkin pahin huippu pois? Vaikee sanoa. Huomaan myös usein et on liuskahtanut ohi sen oikean kohdan et pitäs useammin kyl tarkistaa.
 
Marjutille oikein iso :hug: !! Voimia ja onnea uuteen yritykseen :flower: . Ihania uutisia onneksi suurimmalla osalla ultrista. Enie aivan ihania kuvia olit laittanut :heart: :heart: .
Itsellä öklötys jatkuu söi tai olen syömättä. Kuitenkin syötävä vähintään 2 tunnin välein, niinpä painoa tulee todella. Jospa alkaa tasottumaan öklötyksen loputtua. Nuorimman aikaan huono-olo kesti 16 viikolle, hieman kauhulla ootan meneekö niin pitkälle taas, nyt kuitenkin huono-olo ollut voimakkaampana koko ajan.
myös väsymys vaivaa, päivittäin 2-3 tunnin päikkärit pojan kanssa ja illalla silti aikasin nukkumaan. Onneksi olen nyt 4 viikkoa lomalla niin voi nukkua. Mulla se eka neuvola on juhannuksen jälkeen enkä ultrasta vielä tiedä. Tekis kyllä mieli varata yksityiseltä, mutta voi olla ettei aikoja noin vaan saa kun lomat pyörii.
Tuli omaa napaa, on aina niin paljon luettavaa etten enää tässä kirjotellessä muista mitä kaikkea pitikään kommentoida.. Raskausdementia alkanut jo vaivaamaan
=)
Tarrasukkia vauvoille ja hyviä vointeja mammoille! Toivotaan että ilmat lämpiäis sopivasti.

Talvivauva+ vaavi 7+4
 
Marjutti :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: voih. :'(
Tulehan pian odotuspuolelle taas takasin, ei siinä pitkään mene ! :heart:

Täällä väsymys. Ei millekään pysty. Koko ajan tosi huono olo, oksu kurkussa asti koko ajan (onks tuo närästystä ? en tiiä millasta se on..? ) , ei onneks ulos asti tule. Mut huoooh.. Ja ei tuo mieskään taia tätä oloa ymmärtää.. Minkäänlaista reaktioo ei siltä saa vaikka yritän kertoa kuin paha olla.. Ei se ymmärrä miks väsyttääki koko ajan. Taas se on töissäki. Masentaa. Kahtena yönä heränny siihen et kouristaa ihan hirveesti tuolta alavattasta, niin että on pakko olla ihan paikallaa ja oottaa et hellittää, jos yrittää liikkua ni tuntuu et räjähtää maha. Sekin pelottaa.. Jos ei nää muut oireet olis näin vahvat niin pelottais vielä enempi. Kai tuo on normaalia.. toivottavasti.
Onks muut kuin herkästi ottanu saikkua tän huonon olon takia, vai onko muita ketkä kärvistelee vaikka meinaa itku päästä ku töissä on niin paha olla.. ? Miks pitää olla näin ittepäinen, miks tuntuu ettei tän olon takia ois lupaa olla pois töistä ? Vaikka meillä sais kyllä olla kolme päivää ilman lääkärintodistusta, ni vois ihan hyvin kai olla, mut sit pitäis pomolle selittää, enkä osaa valehella, enkä haluais vielä kertoo siellä tästä.. Voi Apua että voi olla vaikeeta.. |O

Anteeks tästä tuli taas kunnon valitusvirsi, oli pakko päästä avautumaan, kiitos teille kun saa tänne valittaa ! :heart:
Muuten siis olen kyllä todella onnellinen siitä että masussa kasvetaan. :heart:

NiiZ ja Pallero 8+3. :heart:
 
Huomenta!

Marjut :hug: Tulipa tosi huono mieli tännekin kun luin kuulumiset, mutta toivottavasti pian sinulla taas tärppää! :hug:

Enie Ihania kuvia :heart:

Peikonpähkinä oho, saat tosiaankin jännittää! :eek: Vieläkö saadaan yhdet tuplat tähän pinoon?? :D

Niiz Kyllä mä kävin hakemassa saikkua kun oli se pahin vaihe tuon oksentelun suhteen.. Ei töissä olosta olisi tullut mitään! Etenkin kun tekee asiakaspalvelutyötä niin ei siitä niin vaan rynnätä kesken kaiken pois :D Minäkin olisin saanut olla sen kolme päivää pois ilman todistusta, mutta jotenkin mieluummin sen lapun käyn hakemassa ettei ole epäilyksiä olenko oikeasti sairaana vai en =) Ja siinä on tosiaan se hyvä puoli, ettei sitten esimiehelle tarvitse selittää miksi on pois kun antaa vain sen todistuksen. Kyllä sinulla on ihan hyvä syy olla pois töistä, joten käy vain hakemassa sitä saikkua! Parempi levätä kunnolla kotona kuin että kärvistelet puolikuntoisena siellä töissä.

mamma-:n ananasrahkapiirakka kuulostaa hyvälle, vaikken koskaan ole sellaista maistanutkaan :p

Omaan napaan ei nyt uutta, välillä huonoa oloa, mutta rinnat ei ole enää niin kipeät. Malttamattomana odotan sitä ultraa (himpan alle kaksi viikkoa vielä!).

Lumi ja Lilliputti 10+1
 
Niiz Minut lääkäri passitti saikulle ja nyt on niin kun 5 vk saikkua yhteensä sen vuoksi.
Tai ens maanantaina on viimeinen päivä ja sitten taas katsotaan josko saa mennä töihin tai jaksaako mennä töihin. Tupla vauvoista pahoinvointi on pahempaa kuin yhtä odottaessa kun on tupla hormoonit liikkeessä, mutta sehän on vain hyvä että molemmat vauvat saa tarvitsemansa.

Olis ihan mukava päästä töihinkin vielä kun kohta on kesäloma ja sitten ei ennätä kun kuukauden suurinpiirtein olla töissä ja on se pakko saikku edessä taas.
Ainakin tänään ja eilen on taas ollut huippu kuvottavaa oloa vaikka tässä välillä jo oli suht kivaa oloakin. Eikä se oikein tee hyvää kun mikään ei oikein maistu, eikä jaksais syödä. No, eipä pääse tuo paino nousemaan heti alusta kun on huono olo ja ei voi syödä.
Tosin olen koittanut vaikka omenaa tms. syödä sitten ja todellakin pitää parin tunnin välein jotain koittaa nakertaa jos vain voi, mutta hedelmäthän ei kyllä lihota joten aivan sama vaikka söis tunnin välein.
Mutta nyt laittamaan pullat uuniin. Siinä sitten oliskin viimeiset leipomukset ennen sunnuntain juhlia. Toki lauantaina pitää täyttää täytekakku ja tehdä voileipäkakku mutta nehän ei varsinaista leipomista ole vaan viimeistely hommia.

Muuten onkin taas pinna vähän kireällä kun alkaa ahdistamaan kaikki hommat ja se että miten ihmeessä sitä kaiken saa tehtyä kun tuo maha tuosta kasvaa ja saatika sitten kun vauvat syntyvät. No, kaipa sitä heidän nukkuesaan saa sitten näitä hommia tehtyä, tai sitten ei.

Aurinkoista keskiviikkoa kaikille.

Enie + Nörtti ja Hissu rv 11+1
 
MINUA AHISTAA!!!!! :kieh: :'( Rehellisesti sanottuna minä en halua kaksosia. Yhdet mielestäni yhteen perheeseen on ihan riittävät. Onneksi se saattoi olla kuitenkin heijastus ja toivon niin sydämestäni että sitä se oli. Eilen just miehelle panikoin että en minä jaksa neljän alle 3,5 vuotiaan kanssa kotona. Minä en taas jaksa sitä vuoden sumussa kulkemista. Minä en jaksa olla se perhe joka tunnetaan perheenä jolla on kahdet kaksoset. Minä en jaksa uutta autoa, joka on tila-auto. Minä en jaksa sitä, että meidän kämppä käy ahtaaksi. Vali vali vali. En halua! Eilen myös sanoin että ne on kumminkin tyttöjä jos niitä on kaks enkä koskaan saa sitä omaa poikaa. Tulipa saarna. Koittakaa ymmärtää. Tää ei todellakaan ole helppoa. Miehen mielestä hänelle sopii oli sukupuoli mikä tahansa ja oli niintä sitten yksi tai kaksi. Haistakoon huilun!

Tyhmä toive, mutta pitäkää peukkuja että siellä tosiaan on vaan yksi... Anteeksi niille, joille lapset ovat kovan työn takana, mutta nyt vaan on sellainen tilanne että minä en vaan jaksa sitä ajatusta kahdesta vauvasta uudestaan. Vielä.

Peikonpähkinä ja pampula 7+2
 
peikonpähkinä Se ultra tehtiin lienee alateitse? Vähän oudolta tuntuis että ei olis noilla sinun viikoilla näkynyt jo jos siellä kaksi olisi, mutta ei kai se mahdotontakaan ole.
Ajattelin vain että mulla oli se 6+? ja ihan selkeä oli se että tuplat on, siitä ei ollut epäilystäkään.
Tietty voihan se olla että jos tällä on muka parempi laite jolla näki selkeämmin mutta en oikein usko.
Ja onhan niitä kuullut että toinen piilloittelee.
Toisaalta tuo sinun vuodatus kuullosti tutulta mitä itse ajattelee välillä, tosin ei ole ennestää kaksosia mutta pelottaa välillä että mitenkä kaikesta selviää.

Pidetään yhtä peukkua pystyssä sinulle niin joskos siellä olisi vain yksi sitten :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiz:
Kahtena yönä heränny siihen et kouristaa ihan hirveesti tuolta alavattasta, niin että on pakko olla ihan paikallaa ja oottaa et hellittää, jos yrittää liikkua ni tuntuu et räjähtää maha. Sekin pelottaa..
Onko sulla ummetusta? Ulostaa pitäisi vähintään kerran päivässä. Minulla on normaalistikin suolisto-ongelmia ja silloin voi olla tosi tukala olla. Vatsa kramppaa, on kosketus arka, nipistelee, ei kestä liikku/hengittää, kipu saattaa kipuilla kylkiin yms. Raskausaikana suoliston liike hidastuu ja se voi aiheuttaa ummetusta ja suolisto-ongelmia. Muista juoda paljon, syödä kuitupitoista ruokaa. Tarvittaessa käytä Levolaccia tms (apteekista ilman reseptiä, turvallisia raskausaikana). Kuivatut luumut ovat hyviä kuidun lähteitä.
Samallla tulee ehkäistyä peräpukamia. Ne on inhoja seuralaisia :$ Mie olen nykyään tarkka vatsantoiminnastani, koska kun se ei toimi se aiheuttaa ongelmia. Maitohappobakteeritkin voi tuoda helpotusta.

 
Pikaisesti vaan käyn täällä "ääneen" ihmettelemässä kuinka aika rientää, juurihan se plussa testissä näkyi ja tänään jo 8+6 :eek:
ultraa ja seuraavaa neuvolaa odotellessa menee nyt tämä aika.

Väsymystä edelleen ja syömisessä ei ole mitään rajaa :ashamed:
Pahaolo melkeen kokonaan poissa kun jätin sen tupakan sillo pois ja kahviakin enää pari kolme kuppia päivässä :)

Ainoa ärsytys on viimeisen vkon ollu se, että mä ostan aina kaupasta vanhan tottumuksen mukaan jotain jyväleipiä ja niissä on aina sitä kiellettyä pellavansiementä |O olen siis ollut ruisleipä linjalla tuon ansiosta jak kylläpä haluttaski jo vaaleaa leipää välillä :D


jaahas nyt pitää rientää mattopyykille :)
 
Heippistä taas.

Oon käyny joka päivä lukemassa, mut en oo ehtiny kirjotella kauheesti.

Täällä olis tänään eka neuvola. Ultraa saa edelleen odotella varmaan yli pari viikkoa viel.
Mut nyt pitää taas kiirehtiä :)

Pinguli+Napero 9+4
 
Moikka!

Mä näin unta et odotin kaksosia, olin siinä unessa ihan onnessani vaikka todellisuudessa olisin varmaan itku kurkussa kun aika pienituloisia ollaan, niin en tiedä miten kolmen kanssa pärjäis.. Kaksi vielä menee hyvin :)

Huvittais lähteä kirpputoreille pyöräilemään mutta pikkuneiti on taas kerran pahan korvatulehduksen kourissa.. :/ Tuubi tullut ulos. Kaksi tulehdusta lisää vielä niin uudet tuubit korviin.. Huoh, ne olis sit viidennet.

Me lähetään likan kans lauantaina mummilaan Ruovedelle! :)
Ihanaa, kun ei olla vuoteen melkein käyty siellä, ei meidän papan kuoleman jälkeen :'(
No nyt mummikin jakselee jo paremmin (hän on siis mun isän äiti) ja kovasti oottelee meitä kylään. =) Kerroin jo puhelimessa pikkuisesta tulokkaasta ja oli iha innoissaan. Kattoo paljonko vaatteita on kerenny ostaa jo uudelle tulokkaalle :D

Niinuska05+Pirpana 7+2
 

Yhteistyössä