***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Kauheasti taas tullut kirjoituksia. Täällä on mukavan aktiivista porukkaa =) itellä on muutama päivä mennyt hääjärjestelyiden kimpussa joten en ole pahemmin joutanut edes lukemaan. väsyttänytkään ei ole oikeastaan. mutta nyt alkaa pikku hiljaa kostautuun, kun on hiljaisempaa.
Olen tänään soitellut ympäriinsä häiden osalta ja samalla soitin sitten varhaisultraan ajan. 16.6 sain vasta ajan varatuksi ja samana päivänä olis eka neuvola. Jotenkin en vain usko ennen kuin itse näen. Minulla on hirveä halu jo kertoa vanhemmille mutta pitää odottaa vielä ensi viikkoon jos sattuu ettei siellä olekaan mitään.
Oireita ei ole oikeastaan nyt ollut. Ainoastaan minulla on nälkä kaiken aikaa ja kerroin sen yhdelle miespuoliselle työkaverille, joka totes että taidan olla raskaana. Kielsin vielä kaiken, mutta tinkahan siitä tuli. Väitin hänelle, että hän itse on raskaana. Hyvällä huumorilla työkaverini otti sen vastaan ja totes vain, että hän on raskas muttei raskaana :)
 
Oltiin reilu vko mummulassa hoidossa ja olo on kuin raadolla,joten en ole hetkeen käynyt edes lukemassa teidän kirjoituksia mutta nyt aloitan senkin urakan :D

Tää oksettava olo pitää hereillä myös öisin mutta kuuluu tod.näk. asiaan "tällä iällä" :LOL: kun uusi vauva tulee näin nopsasti perään :D

Tänään oli eka nla ja se nyt oli aika tylsä reissu :kieh:
Mitään esitteitä en suostunut enää ottamaan enkä suostunut mihinkään vapaaehtoisiin uusiin tutkimuksiinkaan :whistle:
Tylsä odottaja :D

Huomenna alkaa käräjöinti,että saisin isommat lapset turvaan isältään meille vihdoin ja viimein,joten täytyy pakata melkosesti evästä mukaan,että olo pysyy suht hyvässä kunnossa :x

Täytynee varmaan evästää tuomariakin asiasta,vaikken exälle vielä haluisikaan kertoa,mutta ettei ihmettele,kun toinen raahaa julmetun kokoista eväskassia perässään :LOL:

Mutta palilen huomenna :wave:

TUULIA JA NÖPÖ 6+6
 
mimonmami, ihana mahakuva :) Mulla on ihan samanlainen pikku pömppis, ja alkaa olla vaikea peitellä sitä muilta. Kun olen aika hoikka ja on ollut tapana käyttää tiukkoja vaatteita, niin kovin moni on jo arvannut että vauva on tulossa...

Oliko täällä jollain tietoa, mihin numeroon Naistenklinikalle vois soitella np-ultra-ajan perään? Ja siellä vissiin on joku soittoaika? Mulla on nimittäin jo kaksi viikkoa neuvolasta ja viikot 10+3, mutta vieläkään en oo saanut ultra-aikaa. Enkä jaksa enää odottaa!! :p
 
kiitos tsempittelyistä. tänään ollu aika masis päivä, välillä tosin tuntuu et kyllä vuotoa pitäs tulla housuihin asti ja kovempia kipuja entä hetkittäistä nipistelyä, et olis vakavaa. mut en tiiä, verenvuoto säikäyttää kyllä.. tänään tullu veristä limaa veski käyntien yhteydessä, välillä tuntuu et aika paljonki.

huomennapa tämä selviää, kunpa olis harmitonta ja kaikki niinku pitää.

tulen kyllä sit ilmotteleen ku kotiin pääsen, et mitä siellä sanottiin.

 
Antakaa anteeksi omanapaisuuteni mutta ei pää pelitä. kuumetta ei enää oo mutta niin voimaton olo että kun vessaan kävelee niin tuskanhiki tippuu otsalta.. kyllä toi tauti vei mut aika heikkoon kuntoon! Kiitos kaikille tsempeistä! Ootte ihania!! :)

Kaikille tasapuolisesti :hug: jotka tarvii.. jäi mieleen marjutin vuotelu ja oli vissiin joku muukin.. pidetään peukkuja että kaikki olis hyvin. hengessä mukana!
ja uusille tervetuloa!

minulla olisi huomenna alkuraskauden ultra.. vähän jännittää ja pelottaakin mennä että onko kaikki hyvin.. :( ja vähän huolettaa tää oma sairastelukin. että miten näin äkäinen tulehdus vaikuttaa sit tuonne vauvaan. :(

Mutta nyt on pakko mennä taas pitkäkseen ja olla vaan tekemättä yhtään mitään..
 
voi teitä ja teidän kirjotuksia, niitä on kiva lukea MUTTA en millään muista kelle olin kommentoimassa mitäkin. :)
Siispä tämä kirjotukseni liittyy tällä kertaa vain omaan napaani.. :ashamed:

Onko teillä kellään ollut ennen nykyistä raskautta kohdun ulkoista??
Mua on alkanut tässä hirvittää ettei meidän vauva vaan olisi viko paikassa, jotenkin on masu alhaalta vasemmalta puolelta tosi kipiä, ihan muutenkin saati kosketuksesta..
Eli kuinka kauan sikiö voi munatorvessa matkustaa mukana?? Vuotoja ei ole ollut eikä mtn muita oireita moisesta, mutta kyllä son huomenna soitettava neuvolaan josko saisin luvan mennä ultraan kattomaan että onko pikkunen siellä missä sen toivon olevan, ei siellä missä sen pelkään olevan. :| :heart:

Olot on mukana ja paino nousee.. :kieh:

Tämmöstä.. Voimia kaikille jotka niitä tarvitsee ja muille vain nauttimisia masuista..

-Väpä ja kirppu 8+0.... POKS.....-
 
väpä : mulla oli edellinen raskaus ulkopuolinen.. ihan normaalit oireet oli (paitsi nyt kun vertaa niin ei ehkä niin voimakkaat ). Joskun rv6 alko sellanen pieni tuhruttelu.. ja kerran tuli sellanen teelusikallinen housuun asti.. Menin sit kättärille päivystykseen noin rv 7 tienoilla. Tuntu jotenki et kaikki ei oo kunnossa.. Ultrasivat siellä sitten ja sydän kyllä lähti paikoiltaan kun lääkäri sanoi että kohtu on tyhjä.. Oikealla puolella munatorvessa vai oliks se jopa munanjohtimessa se sitten oli.. Ja kesken mennyt.. Onneksi en tarvinnut mitään lääkkeitä tai leikkauksia.. Tuli itsestään ulos.. :'(

Täällä ollut pari päivää hieman parempi olo.. ei pahoinvointia niin rajusti mutta väsyttää sitten entistä enemmin.. Masu pömpöttää, ja sama juttu kun valf :lla.. Monet jo arvannut että vauva tulossa kun paino noussut varmaan jo 4-5 kiloo :D yleensä pidän huolen että ei ylimääräisiä kiloja niin vaan tulisi, tai saatikka niin kovin näkyisi, mutta nyt on huomauteltu siitäkin... :|
Huomenna taas töihin, onneksi iltavuoroon niin saan nukkua pitkään aamulla =) Unia varmaan tulee nähtyä kun tänään tosiaan se ultra oli.. En voi vieläkään käsittää että siellä se sydän jumputti :heart:

Unia ja tarrasukkia kaikille!! Halauksia niitä tarvitseville :heart:

iiris ja pojutsu 7+5
 
Tsau tytsylit! :) Pitkästä aikaa kirjottelen, olo on ollut niin väsynyt, ettei ole jaksanut kirjoitella.. Tänään kävin ekassa neuvolassa ja tänä aamuna oli ensimmäisiä kertoja paha olo, MUTTA vieläkään en ole oksentanut.. Olen huomannut sen, että kun ei ole kunnolla syönyt, niin tulee paha olo.. ja koko ajan on NÄLKÄ! ihan käsittämätöntä! Neuvolassa sanottiin lasketun ajan olevan 21.1.2010 (sama laskettu aika mikä mullakin ollut) ja rv siis nyt 7+4 :D

Mun vanhemmille ja isoveljelle kerrottiin tänään. Isoveli ja sen tuleva vaimo eivät ole edes nähneet miestäni joten aikamoinen shokki oli vissiin heille...mut onnittelivat kuitenkin.. :)

Aamulla pitäs mennä verikokeisiin ja viedä pissanäyte.. (vihaan yli kaiken verikokeita enkä edes muista milloin viimeksi on semmoset otettu...) yak!

Nyt nukkumaan, että jaksaa taas aamulla. Huomasin tänään, että kämppä huutaa siivousta ja pikkuveli oli tulossa tyttöystävänsä kanssa käymään, joten vois siivota kämpän ja tehdä rahka-ananaspiirakan :)

mamma ja verso 7+4 :heart:
 
Tänään oliskin sitten se ultra klo 8.00 taas.
Ja jälleen se jännittää yhtä paljon kun kahdella edellis kerrallakin että onko siellä vielä
kaikki hyvin varmasti.
Nyt ei ole toistaiseksi ollut niitä vuotoja niin tuntuu toisaalta vähän turhalta vaivata heitä taas neuvolassa, mutta en kyllä ala perumaankaan kun kerta aika on jo sovittu.
Pitäis vaan muistaa tällä kertaa pyytää kuvia mukaan. En ole aiemmin yksinkertaisesti muistanut edes koko asiaa :ashamed:

marjutti Tulethan kertomaan sitten uutiset kun olet käynyt ultrassa. Ja uskotaan nyt että ne ovat hyviä uutisia ja pidetään varulta vielä peukkuja.

peikonpähkinä Myös sieltä niitä ultra uutisia sitten kertomaan :)

Aurinkoista tiistaita kaikille.

Enie + Nörtti ja Hissu rv 11+0
 
Huomenta!

Ihanaa kun niin monilla on nyt ultra-aikoja! Sitten heti tänne kertomaan miten meni ja mahdollisia kuviakin voisi laittaa, kiitos :D Vielä kaksi viikkoa omaan ultraan!

Tuuli78 tsemppiä käräjille!

zaara ei tosiaankaan kannata huolestua, jos ei sydänäänet nyt kuuluneet. Sinähän olit jo kerran käynyt ultrassa eikö vaan ja siellä kaikki hyvin?

|.) Tämä aamu alkoi oksentamalla pitkästä aikaa =) Eilen olin ihan kamalan väsynyt ja menin illalla kahdeksalta (?!) jo nukkumaan! Samantien nukahdin kun pääsin sänkyyn :D

Lumi ja Lilliputti 10+0 POKS!
 
Heissuli vei!

Itse olen tässä kans justiinsa np-ultraan lähössä.. jännittävää.. aika olis ysiltä.
Jännittää niin paljon et meinas oksukin tuossa jo lennellä.. Toivottavasti ei nyt vaan tulis..

Pippur1 ja masukki 11+4
 
Heippa, minä oon tossa koko aamun sängyssä maatessani yrittänyt saada niitä liikkeitä tuntuviin, kun kerran muutkin :D , mutta ei kyllä tunnu yhtään mitään muuta kuin pieruja. :LOL:

Esikosta muistan tunteneeni vasta joskus rv 18, joten hetken aikaa ehkä pitää malttaa vielä. =)

Ihanaa kun on kesä ja kaikkia ihania tuoreita herkkuja saa kaupasta! Ihanaa ihanaa ihanaa! Ootteko muuten maistaneet niitä uusia Kariniemen paistivartaita grillistä? http://www.tiesydameen.fi/tuote?id=12319425 :p :p :p Ihania! :LOL:
 
Huomenia!

Mimonmami ihan sama juttu tälläki... :( tää on tosi tylsää myös itelle. Sit kun tota ah niin ällöttävää valkovuotoa on enemmän kuin tarpeeks, ni mies vitsailee, et "nainen on aina valmis" vaik asia on just päinvastoin... jossain vaiheessa viime raskautta haluttomuus kuitenki loppui, sitä päivää odotellessa... :headwall:

Marjutille kovasti tsemppiä! Tänäänhän sut on ultrattu, oliko kaikki ok?

Minkäs takia Enietä on ultrattu noin tiuhaan? Johtuuko kaksosista vai muusta?

Mitäs muuta... mulla on aika samankokoinen maha kun siinä kuvassa, kukas sen olikaan lähettänyt. Vissiin on turvotus vähän hävinnyt, kun paino on tippunut 1kg. Oksentanut en oo kuitenkaan vasta kuin 2x (tänään ja kerran viime viikolla) et ei se siitä johdu (toisin kuin esikoiselta...).

Palelu mulla on yltynyt ihan älyttömäks. Eilenki meni koko ilta viltin alla täristessä, olo kuin kuumeessa! Aiemmissa mulla on ollut kuuma koko ajan, nyt ei tosiaankaan! Saunassa voisin käydä joka päivä, autossa on lämmitys päällä ja tuntuu vaan luksukselta istuu sinne, jos on ollut päivän auringossa... ihan älytöntä siis!

Mäkään en ottanut neuvolasta mitään esitteitä matkaan. Eikä mua ruoasta/liikunnasta/juuri muustakaan alettu ees neuvomaan. Lääkäri mulla on jo rv 11, ultra rv 10. Jotenki oisin luullut, et nyt neuvoloita olis paljon vähemmän, kun on kolmas lapsi, ja näin pian kakkosen jälkeen, mut näköjään sit ei kuitenkaan.


Hemuli 9+0
 
Mulla on muuten masu jo reippaasti suurempi kuin tuossa yhdessä "pikkupömppis" kuvassa, kenenkäs se olikaan. Kyllähän se pitäiskin kasvaa nopeammin tokalla kerralla, mutta jotenkin tuntuu, et mun kohdalla ehkä myös hyvällä ruokahalulla saattaa olla osuutta... :D Ei enää millään pystyis peittämään tätä kyllä, tai sanotaan näin, et tekee mieli sanoa jo kaikille, et "Olen muuten raskaana!", jottei kukaan vaan luule, et maha on muuten vain paisunut tällaiseksi kaljakeissiksi... :D Ei oo tää mun maha kaikkein kauneimmillaan just nyt, kokoa löytyy mut muoto ei vielä välttämättä paljasta et raskausmahasta on kysymys.

Jaa seksistä oli mimonmami ollut huolestunut, no lohdutukseksi, et me sekstattiin hedelmöityskerran jälkeen ekan kerran viime viikonloppuna, rv 10+3 tai jotain. :LOL: En kyllä jaksa ottaa paineita, jos ei huvita, niin sit ei, ja eiköhän tää tästä ala pikkuhiljaa helpottaakin. =)
 
Moi pitkästä aikaa :wave:

Apua kun tänne on tullut tekstiä! :D Itse oon aika laiska kirjotteleen, useimmin käyn kyllä lukemassa.
Onnea uusille ja paljon :hug: ikäviä uutisia saaneille tai muuten vaan alamaissa oleville.
Vitamiineista joku kysyi; itse syön Ladyvita+, tarkoitettu raskaana oleville/imettäville. Ollut hyvä, ainakin kynnet kasvaa järjetöntä vauhtia ;)
Tilannepäivitystä (.) Eilen kävin eka neuvolassa ja pitkän etsinnän jälkeen sydänäänet kuului hetken aikaa dopplerilla mutta ei siis kuin hetken. Neuvolatäti vakuutteli että kyllä ne oli vauvan äänet kun ei meinattu uskoa, kuului niin vähän aikaa. No, 16.6 nt-ultra, ONNEKS! Enie Mua kans sais ultrata joka viikko niin pysyisin ehkä vähän aikaa rauhallisena.
Masu on jo aika iso ja löysin kivat äippäfarkut Zarasta. Meinasin nyt suosiolla siirtyä niihin kun vanhoissa farkuissa ei mene nappi&vetoketju enää kiinni, muuten mahtuu. Painokaan ei ollut noussut. Pahoivoinnista Luulin että on ohi mutta nyt kahtena iltana oon yökkäilly aika kiitettävästi ja huomasin sen ehkä liittyvän "ylensyöntiin", johon ei siis tarvita kuin tavallinen annos ruokaa....täytyy siis syödä kerralla vähemmän...
Salmiakkia käski neuvolatäti syömään, verenpaineet alhaalla, NAM :p

Mukavaa päivää kaikille ja tsemppiä ultraan menijöille!!!!

Sohvi77 10+1
 
Moikka taas ja nyt on ultrassa käyty.
Koitin skannata ne kuvat niin katsotaans saanko ne ympätättyä
tähän suoraan.
Veijareilla kaikki ok, ja se on pääasia. Nyt ovat kirineet kasvuaan
eli lähentyneet tuota laskettua aikaa vastaavaa kokoa reilusti.
Neuvola siis elää 11+1 tänään ja minä 11 epäilevänä ja pidin todennäköisempänä sitä että nyt olis 10+? Apua ei nyt osaakkaan
laskea sitä :whistle:
Samapa tuo kun kerta se tuo neuvolan aika näyttääkin olevan
ehkä se oikeampi taas. Ilmankos eivät siirtele vaikka alussa oli viikon
jäljessä.
Ja edelleen kasvavat ihan identtisissä mitoissa, eli tasan saman
kokoiset ovat.

Hemuli Täällä meillä neuvolassa tykätään ultrailla :D
Joo, ei kun siinä alussa ensin katsottiin rv 6+? että homma ok,
ja siellä selvis että kaksoset, sitten siitä viikon päästä uus ultra,
että saatiin sykkeet molemmille, ja nyt tää ultra oli sen vuoksi kun
mulla on ollut sitä vuotoa.

Sohvi Arvappa kellä on taas sitten viikon päästä ultra? No
minullapa tietty :LOL:
Ei saanut kun Nörtiltä niskapoimun mitattua, Hissu ei suostunut
millään olemaan niin päin että sen olisi voinut mitata niin halusi
sitten lääkäri katsoa sen ensi viikolla uudelleen josko antais
mittailla.
Siis nythän ei pitänyt edes tuota np-mittausta tehdä, mutta
sanoi että sama tehdä nyt sitten samalla jos vain saadaan
näkyviin.

Niin ja se vuotelun syykin ehkä selvisi. Eli istukka tulee osaksi
kohdunsuulle niin epäili sen johtuvan siitä, ja muuten ei sitten
mitään merkkiäkään vuodosta kun teki samalla taas
sisätutkimuksenkin.


Toivottavasti muidenkin ultrat olis yhtä mukavia tänään.






Tulipa tilaa vievät mutta en nyt äkkiä muuten saanu niitä
veijareita tänne.
No, kylläpä tuota tilaa taitaa riittaa.
 
Moi taas täältäkin :wave:

Ihanaa et muillakin jo masut kasvaa ja vaatteiden kanssa ongelmia, ei tarvi yksin tuskailla!! Farkut on kaikki mennyt säilytykseen odottamaan ensi vuotta, muutamat caprit toimii hyvin ja tietty kaikki verkkarit :D Onneksi oon töissä piha/puutarhamyymälässä niin siellä ei vaatteilla niin ole väliä.

Masusta on tullut semmoinen kiva "pallo", ihan erilainen kun että olis vaan lihonut. Isukki kutsuukin mua nyt sitte pallomahaksi. Loppukesästä oon kuulemma jo rantapallo... kauhulla ootan mikä oon talvella???? :LOL:
Meillä isukki on kans niiiin raskaana; sen kommentti on kaikkeen tylsään ja kun sitä ei huvita; "En mä nyt kun mä oon niiiiin raskaana" :kieh:

Huomenna pitäisi mennä verikokeisiin, torstaina on neuvolan lääkäri ja sit 24.6 on ensimmäinen seulontaultra keskussairaalassa. Mä meen kyllä kaikkiin mahdollisiin seulonta tutkimuksiin jos vain mahdollista, äiti ja anoppikin jo lupasi kustantaa käynnit :hug:

Ja viikonloppuna olis Provinssirock edessä..... pistänkö mä sinne vaan nyt sitte verkkarit päälle??? :ashamed:


Tanjuska77 & Hermanni 10+1



*muoks* ENIE Ihania kuvia ehdit laitaa, paljon onnea :heart:
 
Ihanat kuvat Eniellä, onnea paljon vielä tulevista tuplista :hug:

Voi että, mitenhän sitä malttaa odottaa vielä puolitoista kuukautta sitä omaa ultraansa... :/ mut tällä hetkellä oon palkattomalla joten pakko vaan odottaa,kun en raski yksityiselle mennä. Onneksi voi katella tein muiden ultrakuvia :heart: :heart:

Yritän tänään käydä jotain vitamiineja tosta mein lähiapteekista. Saa nähdä,onko siellä raskaana olevalle mitään,kun pääkäyttäjät on vanhuksia, e-pilleritkin jouduttiin aikoinaan tilaamaan kaupungista... :LOL:

 

Yhteistyössä