***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Moikka moi taas kaikille!
Te ootte taas kirjotellu ihan kamalan paljon viikonlopun aikana... ei oikee meinaa pysyy kärryillä ku ei oo kotona nettiä :ashamed:
Toisaalta ehkä ihan hyvä, ni tulee ees kotona tehtyy jotain.

Mulla iski aamulla masennut, kävin sovittelemassa bikineitä ja uikkareita sokoksella, ja mitkää ei mahtunut päälle! isoin koko xl oli ihan liian pien rinnoista ja lantiosta, enkä mä nyt niin iso oo! |O Miks noi koot vaan pienenee kokoajan?

Paha olo tuntuu edelleen vaan pahenevan, vaikka luulis et alkais jo helpottamaan, etoo kokoajan ja väsyttää. Turvotuskin on ihan hirvee, ei paljon maha piilossa oo vaikka on peittävin paita päällä minkä löysin. :ashamed:
Mies on kyllä ollut ihana taas, tehnyt aamupalan ja eväät töihin. :heart: Sitten se meni perumaan sen lapin reissunsa mitä oli odottanut kovasti, mutta hänen mukaansa hänen velvollisuutensa nyt on pitää musta huolta, eikä antais ikinä itelleen anteeks jos jotaa kävis ja ois toisellla puolella suomea eikä vois ees soittaa.
On se kyllä niin ihana mies :heart:
Meinattiin että tänä viikonloppuna vois kertoa kaikille, mitenköhän sitä uskaltaa iiks :ashamed:

Yupyup,

masentava olo täälläkin, niin voimaton ja etova ja JUMISSA, mitään ei saa tehtyä, pelkkä pyykkinarun tyhjennyksen ajatteleminenkin alkaa ahdistaa... Ei todellakaan jaksaisi vaan maata, enkä toki esikoisen kanssa voikaan, mut siis kyl mä sanon et viha imuria kohtaan on aika kookas... Huomenna onneks on aika terapeutin kanssa ni pääsen juttelemaan, voi ku tämä kohta jo loppuisi tää vaikea olo, alkaa käymään tosiaan mielenterveyden päälle!
En kyl muista et olis NÄIN raskas olo ollu ensimmäisen kanssa, tosin sillon nyt pystykin vaan ottaa saikkua ja relata koko päivän jos siltä tuntu, nyt ei oikeen voi :)

Vaivana myöskin inhottava haluttomuus, ei kiva ollenkaan :( Taitaa tosiaan olla tyttö tulossa taas, sama juttu oli viimeksikin... Pitää varmaan miehen kans jutella, tää todella häiritsee mua, tuntuu ku olis joku satavuotias pystyyn kuivunu kääpä. Ku ny jostain sais hieman muistutusta/ uskoa et kyl se tästä iloks muuttuu.. Ainoot semmoset piristävät ja innostavat ajatukset on meidän pian tuleva Kanadanmatka (tosin seki jännittää aikalailla miten tän olon kans menee..) ja sit synnyttäminen! Se oli viimeks niin mahtavaa, toivoisin niin et kaikki menis yhtä hyvin...

Ahist ahist ahist, tulis nyt edes se np- ultra- aika pian!!!!

MM ja Itikka 8+5

Tervetuloa mukaan rudy ja onnitelut tuplista. Meitä tuplien odottajia on tammikuisissa jo ihan reippaasti.

Tänää olisi neuvola ja vähän jännittää, jospa vaikka kuunneltaisiin vaaveja.

Zaara ja vaavit 9+2

Huomenta kaikille,

taalla jatkuva pahoinvointi vierrottaa tehokkaasti seka palstalta etta netista noin ylipaataan, koneella oleminen tekee olosta tavallistakin pahemman... :/

Tulin kuitenkin jakamaan hyvat uutiset, perjantain ultrassa nakyi sydamen syke ja kaikki kunnossa silta osin. Viikkoja onkin nyt vasta 7+3 eli la siirtyi 22.1, jos Enie ehtiessasi viitsiot vaihtaa :wave: Samalla mun synnarin vois muuttaa POKS:sta (mika lie?) vaikka englantiin, tyonimeksi Mini ja sukupuoleksi veikkaisin tyttoa :)
Kiitos kovasti :flower: :flower:

Mukavaa paivanjatkoa kaikille, ma palaan aktiivisempana takaisin, kunhan taa pahoinvointi joskus helpottaa :D

Peikönpähkinällä ikävä turha reissu :|

pelottaaaa... :'( verinen vuoto jatkuu. aika vähäistä tuo vieläkin on, mut aamulla tuli enemmän, sama ku menkoissa. ku makuultaa ylös nousee niin tulee valahtaa.

synnäriltä soitettiin, huomenna aamulla ultra =) sano vain että jos vuoto yltyy muistuttamaan kuukautisia ja tulee kipuja niin päivystykseen. jos pysyy vähäisenä niin toivotaan et on harmitonta.. huomennapa sen näkee mistä se aiheutuu..

pyörryn varmaan matkalla sinne.. voi toivon niin kovasti et kaikki on hyvin!

Heippa kaikille pitkästä aikaa :wave:

Tervetuloa uusille ja :hug: sitä tarvitseville!

Olen lukenut ja seuraillut teidän ahkeraa kirjoittelua,mutta oma kirjoittelu jäänyt vähemmälle huonosta olosta johtuen. Pahoinvointi ollut tosi voimakasta,vähintään kolmesti päivässä olen joutunut oksentamaan.Migreeni ollut monta päivää kestävää ja vetänyt täysin sängynpohjalle.Vaan nyt alkaa elämä taas voittaa kuukauden tauon jälkeen ja mieli taas huomattavasti pirteämpi.

Monella kuulostaa tuhruvuotoa olevan.Toivottavasti on kaikilla harmitonta ja jokainen meistä saisi oman tammivauvan ja moni jopa tuplana :)

Tällä viikolla olisi eka ultra,jossa saa sitten varmuutta laskettuun aikaankin.Jännityksellä sitä odottelen.Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille
:flower:

voikukkatyttö 9+3

Rudy Tervetuloa porukkaan :flower:

Petite Täällä pidetään peukkuja pystyssä että kaikki ok, ja että se tuhruilu tosiaan vaan oli harmitonta säikyttelyä.

marjutti86 Toivottavasti selviää, mikä siellä on sinun kohdallasi tilanne, ettei käy niin kuin minulla. Lääkäri vaan jankkas, että ei sille mitään voida jos kesken on tullakseen, kun olisin tahtonut että katsoo tilanteen. No, sehän ei sitten edes olis osannut sitä ultraa käyttääkkään.

Peikonpähkinä Juuri näitä minä kummastelen, että mitä varten annetaan aikoja jos ei voida tehdä mitään? Eli tuossa sinunkin kohdallasi olisi heti sanottu että ei osaa tehdä alateitse ultrausta niin olisit heti osannut mennä yksityiseen.

(.) Tuosta tulikin mieleen että mulla onkin huomenna taas se ultra (kolmas) neuvolassa heti aamusta. Kivä päästä taas katsomaan mitä veijareille kuuluu, tosin samalla pelottaa että onko siellä sitten kaikki ok vai ei. Toisaalta taas oli miten päin tahansa niin eipähän tarvitse taas hetkeen sitä arvuutella, kun sitten on jo taasen 25.6 Kys ja siellä ultra.
Ei tehdä huomenna muuta kun vaan äkkiä katsotaan se tilanne.
Jotenkin sitä vaan ei tahdo vieläkään uskoa että siellä vois kaikki ollakin ihan ok, ja raskaus sujua loppuun asti ihan normisti...tai siis niin normaalisti kuin se vain kaksosten kohdalla voi.

Muoks* Jokohan ne kohta laittaa mulle sellaisen hysteerikko odottaja tarran potilastietoihin, kun jatkuvaan ultraavat neuvolassa :whistle:

Enie + Nörtti ja Hissu 10+6

Moikka kaikille!

Mulla ois huomenna eka neuvola. Harmi, että esikoisen aikana ollu tätsy jäi eläkkeelle...Oli tosi mukava ja sellanen rento. Toivotaan että tämänkin tädin kanssa synkkaa.
Huomenna saan sitten myös ajan sinne np-ultraan! Muutaman viikon joutuu kyllä vielä oottelee... :p

Hirmusti tsemppiä kaikille vuodoista kärsiville
:hug:

Kokopäiväinen kuvotus jatkuu mut kyllä tän kanssa pärjää. Väsymys on kyllä aika häiritsevää kun pitäis jaksaa ton esikoisen kanssa touhuta :/
Päikkäreitä en pysty ottaa kun sit on kahta kaameempi olo sen jälkeen... Mut toivotaan et helpottaa parin viikon päästä.

Nyt kuuluu pinniksestä ääniä et poika on hereillä... :wave:

Miminen ja Mytty 7+4

Enie Samaa mietin minäkin. Terkka sano vielä että jos ei näy vatsan päältä niin voidaan kattoo alakautta. Ja näin oletinkin. Sit lekuri sano ihan jotain muuta ja harmitteli kun terkat antaa aikoja näin varhaisille viikoille. Nooh olkoon. Huomenna pääsen jo yksityiselle aamupäivällä joten ei tarvi kauaa piinata. Eilen kerrottiin molempien vanhemmille ja tänään laitoin äidille viestiä, että huomenna vasta tietää mitä on tulossa.

Kävin sitten lääkärillä tuon mun flunssan takia ja viikko saikkua ja antibioottikuuri. Poskiontelontulehdus taas kerran. Sain luvan käyttää myös kortisonisuihketta jos se sitten helpottais tätä elämää.

Apteekista hain MultiVitaa. Halvempaa ku raskaus MultiTabsit. Koska ei ole kalkin tarvetta kun syön niin paljon maitotuotteita ja kesällä paistaa aurinko josta tulee D-vitamiinia tulin siihen tuloksen että halvempi vitamiinituote saa kelvata.

(panikoiva)Peikonpähkinä ja pampula rv 6+6-->7+3

Mooooi!!

Kävin just siel varhaisultrassa.. itkuhan siel pääs =) Oikeessa paikassa asustelee ja vilkutteli sieltä isille! :D
Mun omien ja neuvolan laskujen mukaan ois 7+3 menos mut se kone näytti 7+5 eli pidemmälle päästiin.. Mut mitä se lääkäri sekoili et mun laskettu aika ois 23.1.10?! Ku näillä neuvolan laskuilla se oli 22.1.10?! HÄH ?! Ku mun kaiken järjen mukaan sen ois pitäny aikaistua parilla päivällä? AUTTAKAAAA :LOL:

Joo mut en kerenny lukee viel tein juttuja ni palaan illemmalla =)

Tää on niiiiiiiiiiiin onnellinen nyt!! Ja mä liimaan sen tonne yksiöönsä et kestäis nyt siellä :p

Päivänjatkoja, iiris ja pojutsu 7+5

Hienoa Iiris, että kaikki kunnossa! mun pitäs kanssa käydä jotain vitamiinilisiä hakemassa,mut oon niin huonosti valveutunut,etten tiedä nykyisistä suosituksista mitään... eli onko siis raskaana oleville joku tietty multi tabs vai käsitinkö väärin? (olisi hyvin tyypillistä mulle..) :whistle:

Peikonpähkinä: Eikäää. Tosi ikävää, että tuommonen osu kohdalle. No onneksi pääset yksityiselle, eiköhän siellä porukka osaa hommansa!

jenninho: Mulle iski masennus vaatekaupassa. Kattelin kaikkia ihania kesätoppeja, mutta olisi pitäny kans ottaa joku XL koko. Normaalisti olen siis M-kokoa... Että juu. Mutta koot kyllä myös vaihtelee hurjasti!

marjutti86: Voimia huomisen odotukseen, varmaan piinaavaa epätietoisuus. Mutta täällä ainakin peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki on niinkuin pitää =)

iiris- : Hih, mähän sanoin et siello kaikki hyvin :D :flower: Mullakin tuli varhaisultran takia eri LA kun neuvolassa (ja just ihan hassuun suuntaankin muuttu LA), mutta ei ne varmaan parin päivän takia sitä lähde muuttelemaan. Luulen.

Mimonmami: Aivan ihastuttava masukuva :heart:

:hug: Voimia kaikille huonovointisille, väsyneille sekä mieli maassa kulkeville.

Sain tänään ajan np-ultraan. Se on vasta 7.7. :| Odottavan aika käy taas pitkäksi... Seerumiseulaan en ajatellut osallistua, mutta np: ajattelin mittauttaa.

Mulle on tullut univaikeuksia, ei millään meinaa nukuttaa yöllä. Saatan useamman tunnin yössä vain pyöriä vuoteessa, kun uni ei kertakaikkiaan tule. Ja sitten väsyttää päivisin... enkä osaa nukkua päiväunia!
Kuitenkin jatkuvasta univajeesta huolimatta jaksan ihme kyllä harrastaa kaikennäköistä liikuntaa, joka puolestaan pitää mielen virkeänä ja olon raikkaana :D (Tai sitte päinvastoin) Tänäänkin kävin jo lenkin pojan kanssa ja kohtapuolin pitäisi lähteä sählyämään... Voihan se olla, että jokupäivä sitten iskee mieletön väsy.

Petite: joo. Raskausajalle kyllä löytyy eri vitamiinit, mutta jos syöt maitotuotteita riittävästi, riittää tavallinen MultiVita. Ei siis multi Vita plus ku siinä on A-vitamiinia. Nuo raskausvitamiinit on vaan kalliimpia ku tavalliset.

Vaikka kuume painaa päälle ja nokka tukossa+ etova olo, jaksoin siirtää mansikan taimet paikasta A paikkaan B. Tytöt oli kovasti apuna. Saa nähdä miten paljon mansikkaa tulee noin omasta takaa tänä vuonna. Kasvihuoneeni oli kuin pötsi. Sielläkin pitäs tehdä vähän siirtoja, mutta eipä vaan saa aikaseksi.

Hoksasin just että viikon pääsät näen Metallican! :)

Heips. Pikasesti vaan lukasemassa, ja kokeilemassa toimiiko tämä
*muoks, ei se siis toiminu mulla, toi lilypien laskuri, huoh, enkä jaksa nyt miettiä, olkoot.
Ei jaksa enää pysytellä hereillä, viime yönäkin unta 'vaan' 11 tuntia.. pakko siirtyä taas päikkäreille..

Mulla on np-ultra ensi viikon torstaina eli juuri juhannukseksi. :)

Me ollaan pohdittu tuota hääasiaa. Meeillä on meinaan vuoden päästä kesäksi varattuna hääpaikka sun muut, mutta nyt kun pikkuinen ilmoitti tulosta, niin näillä näkymin mennään sitten jo syksyllä naimisiin. Mennään perheen kesken. En usko, että mulla riittää energiaa yhtään juhlien suunnitteluun.

mimonmamiIhana masukuva. :)

Jospa menisi jotain iltapalaa syömään ja parin tunnin päästä yöunille, niin jaksaa aamulla herätä kuudeksi töihin.

millis ja lupu 10+0...jee :)

Lili78 hitsi, mulla ei käynyt mielessäkään että jos metut vaikuttaa niihin tuloksiin jotenkin? No, tänään kävin juuri verinäytteet antamassa, joten ei voi mitään. Me siis osallistutaan np-ultraan (on sitten juhannuksen jälkeen) ja seerumiseulaan, mutta jos niissä jotain ilmenee niin kova paikka se olisi tehdä jotakin päätöstä.. Ja kun niihin lapsivesipunktiohin ja muihin en varmaan haluaisi mennä, joten siinä mielessä mietinkin että kannattaako noita tehdä ollenkaan.

Rudy tervetuloa! :wave:

Ja :hug: kaikille vuodoista kärsiville tai muuten vain huonosti voiville!

Täällä turvottaa myöskin todella pahasti! Mies tuossa äsken sanoikin että ei nyt aleta mitään kuutosia sieltä mahasta puskemaan :LOL: Maha on juuri nyt aikamoinen pallo!

Lumi ja Lilliputti 9+6 (jee, huomenna täälläkin poksutaan :D)

Tervetuloa uusille ja :hug: sitä tarvitseville.

Olitte kirjoitellut taas paljon kun oli pari päivää, etten koneelle päässyt. Otin parin tunnin päikkärin välillä kun en jaksanut edes kaikkea lukea kerralla. Väsymys on vaan niin vietävää, ettei ole jaksanut kirjoitella.
Eka ultra olis keskiviikkona ja yksityiselle mennään. Jännittää jo nyt tuo ultra. Jos siellä ei mukana ketään olekaan. Oireet kyllä sopis, että joku mukana kulkis. Eka neuvola sitten perjantaina.

Teillä oli täällä puhetta kummeista. Meillä tulee 2 kummia ja toinen on isosiskoni ja toinen on miehen työkaveri, jos vaan suostuu.

Mieli on maassa kun on selkä kipeä, joku lihaslukko. Olen sitten 4 päivää saikulla ja osastonhoitaja alko kyselemään, että onko osasto kuitenkaan oikea paikka mulle tehdä töisä jos selkä reistaa. Ikinä ennen ei vaan selkä ole ollut kipeä. En hakeudu sellasiin töihin joissa en pysty olemaan. Mutta mieleni pahoitin, ehkä syyttä.

Enie Kujakatit vaihtoi nikkinsä nyt Kengu ja Ruu :wave:

Mäkin niitä päikkäreitä äsken yritin,mut prkl ku ei tääl saa nukkuu :kieh: :kieh: :kieh: aina joku huutaa äitii tai jotaa muuta ja sit ku viimenää ehkä oisin saanu hetkeks silmät kiinni ni yks kaveri soitti et yks tuttu lähti just synnyttää :D sen jälkee ei enää uni tullu...

Neuvolakäynti takana ja sydänääniä kuuneltiin, mutta eivät kuuluneet.
Päätin etten hermostu asiasta, mutta minkä itselleen voi. Ennen ovat aina kuuluneet tässä vaiheessa. Toki nyt ollaan erissä neuvolassa ja laite on eri.
Mitään uutta tietoa ei tullut kaksosraskaudesta. Nyt odotetaan aikaa np-ultraan ja siellä selviää kuinka paljon seurantaa äitiyspolilla on. Sain myös ajan ensimmäiseen lääkärineuvolaan rv15.

Zaara ja Vaavit 9+2

Yhteistyössä