***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Piti heti tarkastaa onko itselle tullut mtn hormoniviivaa, mutta eipä näkynyt.

Arvatkaas kuka osti tänään mammafarkut :D Löysin Zarasta sattumalta hyvännäköiset, vaikken sen kummemmin etsinytkään mitään. Pakkohan ne oli napata mukaan. Ihanat päällä kun on istuvat, mutta silti mahan päällä leveä resori :heart:

Marjutti :hug: Ei ole relua ei!

(.) Tänään neuvolassa kaikki ok, LA siirtyi takaisin 7.1 (päätettiin niin, niin ei mene tietokoneen ohjelmat sekaisin, vaan saadaan se LA, jonka ohjelma suoraan antaa. Päivä sinne tai tänne.) Sydänäänetkin saatiin kuulumaan pienen etsiskelyn jälkeen :heart:

Olo rupeaa helpottamaan ja yritän ensi viikolla mennä töihin, voi olla, että aamuvuoron tuleen palaan lääkärin luo ns. häntä koipien välissä, mutta jospa se siitä lähtisi paranemaan - nyt on ollut pari hyvää päivää :D

En löydä hormoniviivaa itseltäni, tosin esikoisestakin se tuli vasta aika lopussa, muistelisin.

Täällä ei kyllä olla selvitty tytön odotuksesta ilman oksentelua..

Mut tänäänpä sain siivottuakin, jee viimein päivä jolloin en pelkästää koomaa!! Kestitin sukulaisetkin, tosin kaupan karjalanpiirakoilla, mut silti B)

Hippahii, POKS 9+0!! :)

MM ja Itikka

Petite Ahaa, mielen kiintoista. Mutta toisaalta taas jos erehtyy sitten luulemaan tai odottamaan että molemmat on poikia. No, enköhän minä sitten ultran kautta sen selvitä jos vielä sitten haluan tietää kun se mahdollista on. Toisaalta taas nyt on kyllä ollut viime päivät sellainen olo että siellä on kaks poikaa, en tiedä mistä johtuu. En kylläkään ollut ihan hajulla tokassa odotuksessa kun silloinkin epäilin hiukan poikaa tulevaksi ja tyttöhän sieltä tuli silloinkin. Eka raskaus oli selvä heti että se on tyttö, siitä oli tosi vahva vaisto.

Hormooni viivasta En ole katsonut oisko, tuskin on. Mutta sen muistan että vanhat ihmiset sanovat että jos se tulee esiin niin sitten odottaa poikaa. Vai lieneekö tästäkin eri versioita taas, mutta täällä päin sanotaan niin.

Minulla on tuo viiva ollut poikaa odottaessa sekä kahdessa keskenmenossa. Oliskohan silloinkin poikia ollut tulossa. Tytöissä ei ole ollut viivaa ollenkaan. Nyt ei ole viivaa ja sehän kertoo, että nyt olisi tyttöjä matkassa. :heart:

Enie älä kuitenkaan vielä vaihda meille tota laskettua aikaa kun se ei täsmää viikkojen kanssa mikä nyt saatiin. Viikot kuitenkin on oikeat niin laskettu aika olis 29.1. Katsotaan mitä neuvolassa sanotaan kun perjantaina mennään.

Heippa taas!

Olettepas taas kirjoitelleet ahkerasti. Valitettavasti mä en ole niin ahkera, että jaksaisin joka sivua lukea...

Vastaanpa kuitenkin tähän viimeisimpään gallupiin. Meillä on sekä tyttö että poika ja molemmista ole oksentanut tosi paljon rv7-rv11 ja molemmista on ollut myös kunnon hormooniviiva navasta alaspäin. Eli ei meillä ainakaan noissa oireissa mitään eroa tytön/pojan välillä.

Ainut selkeä ero mikä noilla raskauksilla oli, oli se, että pojasta mun maha oli täynnä mustaa karvaa... :LOL: Kuullostaa oudolta, mutta niin se vain oli. Normaalit ihokarvat muuttuivat pojan raskaudessa vatsan päältä mustiksi ja melko pitkiksi (oikeasti olen ihan aito blondi...). Tytön raskaudessa samat ihokarvat olivat täysin normaalit ja vaaleat. Joku työkaveri silloin kertoi, että oli kuullut, että pojasta voi käydä juuri näin. Poikasikiön tuottama testosteroni vaikuttaa äitiin noin. Tuon väitteen todenperäisyydestä en osaa sanoa mitään muuta, kuin että mulla se piti paikkansa....

Tässä raskaudessa on kamala väsymys! Siis aivan järkyttävä unitauti... Etovaa oloa on päivittäin, mutta vielä en ole oksentanut. Kummallista... Kahdesta edellisestä lapsesta olin tässä kohtaa jo sairaslomalla oksentelun takia...

Olga Amelie rv7+6

Moikka! Olipas urakka, kun luin kaikki läpi. Puoliakaan en varmaan muista, mutta Marjutille :hug: Todella surullista. Toivottavasti pian pääset takaisin odotuspuolelle.

Uusille tulokkaille tervetuloa :flower:

Itteä sapettaa....ensinnäkin pomo kertoi, ettei mulla mitään mahkuja päästä mammaloman aikana takaisin töihin, eikä ilmeisesti tämän hankkeen aikana (kestää siis maaliskuun loppuun 2011) enää. saavat helpommin sijaisen, jolle on tarjota heti yli vuoden sopimus, kuin vain muutaman kuukauden. Onhan se ymmärrettävää, mutta sapettaa silti. Sitten sanoi, että luultavasti maksavat mulle kertyneet lomat, eli en pääsekkään aikaisemmin masua kasvattelemaan. Mutta hänen mukaansa mulla lakkaa loma kertymästä heti, kun jään äippälomalle. Kun joltain tahoilta oon kuullut, että kertyis mammaloman aikana...? Sapettaa vaan, että ei siitäkään rahasta sitte paljoa kostu, kun verottaja vie puolet.

Oma olo ihan jees.....muutamana yönä oli tosi oksettava olo, mutta taas vaan hiukan heikotusta.. Nälkä tulee nopeasti ja ihan hyvä niin, ehkäisee hiukan sitä heikotusta. Masu on jo ISO ja edelleen pelottaa kanssa se, että jos onki tuplat :p Farkkuja en enää ees yritä jalkaan, eli joustavilla kangashousuilla mennään.....

Nirppis ja Pampula rv 7+2

Alkuperäinen kirjoittaja vauva-10:
Enie älä kuitenkaan vielä vaihda meille tota laskettua aikaa kun se ei täsmää viikkojen kanssa mikä nyt saatiin. Viikot kuitenkin on oikeat niin laskettu aika olis 29.1. Katsotaan mitä neuvolassa sanotaan kun perjantaina mennään.
Öö, nyt olen kyllä pihalla kun nimenomaan muutin sen koska aiemmasta viestistä ymmärsin että se tulee muuttaa.
No, antaa sen nyt olla siinä missä on niin kunhan saat oikean varmistuksen niin muuttaa sitten vai vaihdanko taas tuon 29pv?
Itseltäni en vaihda ennen kuin Kys sanelee lopullisen, muuten niitä sais näköjään olla muuttamassa joka ultran jälkeen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nirppurotta:
Moikka! Olipas urakka, kun luin kaikki läpi. Puoliakaan en varmaan muista, mutta Marjutille :hug: Todella surullista. Toivottavasti pian pääset takaisin odotuspuolelle.

Uusille tulokkaille tervetuloa :flower:

Itteä sapettaa....ensinnäkin pomo kertoi, ettei mulla mitään mahkuja päästä mammaloman aikana takaisin töihin, eikä ilmeisesti tämän hankkeen aikana (kestää siis maaliskuun loppuun 2011) enää. saavat helpommin sijaisen, jolle on tarjota heti yli vuoden sopimus, kuin vain muutaman kuukauden. Onhan se ymmärrettävää, mutta sapettaa silti. Sitten sanoi, että luultavasti maksavat mulle kertyneet lomat, eli en pääsekkään aikaisemmin masua kasvattelemaan. Mutta hänen mukaansa mulla lakkaa loma kertymästä heti, kun jään äippälomalle. Kun joltain tahoilta oon kuullut, että kertyis mammaloman aikana...? Sapettaa vaan, että ei siitäkään rahasta sitte paljoa kostu, kun verottaja vie puolet.

Oma olo ihan jees.....muutamana yönä oli tosi oksettava olo, mutta taas vaan hiukan heikotusta.. Nälkä tulee nopeasti ja ihan hyvä niin, ehkäisee hiukan sitä heikotusta. Masu on jo ISO ja edelleen pelottaa kanssa se, että jos onki tuplat :p Farkkuja en enää ees yritä jalkaan, eli joustavilla kangashousuilla mennään.....

Nirppis ja Pampula rv 7+2
Tuota oliko sulla tehtynä jo sopimusta paperilla tuonne 2011 asti?
Jos on niin se pitää eivätkä voi sitä perua tai purkaa äitiysloman vuoksi.
Äitiyslomalta kertyy vuosilomat ainakin meidän sopimuksissa ja minun alue on KVTES, TTES, TS.

Marjutti :hug: TOSI harmi :( Toivottavasti oot pian taas odottelija! :)

Enie ihanat kuvat! :)

Kyselin tuolla aiemmin että ultraako se neuvolalääkäri ja jotkut oli sitä mieltä että ei, mutta tämä neuvolalääkäri kyllä ultras! Ihanaa oli nähdä että siellä pikkuinen on ja sydämen syke ja kaikki! Tuleva isäkin oli onneks mukana, niin näki hänkin :) Sain parin viikon päähän uuden ajan, ja sitten taas kurkistellaan! Ihanaa! Np-ultraan tulee aika sitten postissa vähän myöhemmäks. (Mä kun sain eka sen käsityksen, et täällä Lahdessa on tasan yks ultra koko aikana...)

Mammavaatteista, kai niitä pitää alkaa katsella piakkoin, niin kauhia turvotus, että joku aamu tulee vielä itku noitten farkkujen kans... Miten reiluina kokoina te ootte nyt ostelleet jos ootte, siis ootteko laskeneet "mahavaraa", et se siitä vielä kasvaa vai..?

Iita ja pikku-Muru 9+2

Hormoniviiva ilmestyi viime raskaudessa sekä kiva "turkki" vatsan päälle :LOL: ja poikahan sieltä tuli! Toi viiva ilmestyi muuten vasta rv18 ja jatkui rintojen välistä iiihan alas asti...

Pahoinvointia oli sillon ja on nytkin mut ei kummallakaan kerralla oksennukseen asti.

Eka neuvolareissu takana. Eipä siellä ihmeempiä...en viittiny niitä lappusia enkä vau`kirjaa ottaa kun näyttivät olevan samat kun toissa vuonna ja ovat tallessakin vielä.
Verinäytettä varten joutu ronkkimaan molemmat taipeet kun ei meinannu millään tulla suonesta tavaraa :eek: Huomenna on varmaan kivan näköiset kädet....Onneksi ei ole t-paita kelejä :LOL:

Nyt vaan kuumeisena odotellaan aikaa np-ultraan! Kolmisen vkoa vielä.
Neuvolan tätsyllekin valittelin et haluisin niin tietää onko tuolla edes ketään. Sanoi vaan et jos kerran väsymyksestä kärsit niin melko varmasti tietää et kyllä siellä sisällä joku kasvaa :heart:

Miminen ja Mytty rv 7+6

heips!
Täällä yks joka ei oksentanu tyttöä odottaessa.. :wave:
Pahoinvointia oli 9:lle viikolle asti mutta semmosta kahden tunnin välein tulevaa joka poistui kun söi.

Nyt olo oli alussa paljon huonompi ja kerran oksensin kaikki pihalle, mut isoin pahoinvointi loppu kans samoilla ajoilla ku edellisessä..

Marjutille iso :hug: , elämä ei ole aina reilua!

Nyt taas takavasemmalle..

-s- 11+1

Petite : Kyllä muakin kieltämättä kiinnostaa tietää kuka ja mikä sieltä tulee.. :) olishan se ihan jännä muuten vaan kokeilla tuollainen testi.

Enie : :LOL: voi olla että siihen testiin tulee sitten sateenkaarivärit. Se olisikin sitten jänskää tietää jos olis tyttö ja poika et minkä värinen se sit olis.. :D

Täällä istuttiin melkein 5 tuntia kampaajan penkissä.. huhuh. Aikamoista. Mulla oli ennen ihan musta tukka ja nyt on sitten ruskea vaaleilla raidoilla. Pituudestakaan ei lähteny kun vaivaset reilu 50cm. Nyt on pienoinen opetteleminen tähän lyhyeen tukkaan.
Mitä mahtaa työkaverit sanoa kun nyt palaudun huomenna töihin lomalta :D

Täällä poksuu huomenna viikot, olis se maaginen raja ylitettynä nimittäin rv12.. :whistle:

pippur1 ja tikku 11+6

*muoks* enie en tie huomasitko kun uusi LA on 24.12, jos viittisit muuttaa. Kiva kiitos :hug:

Herranjumala pippur1- kuinka pitkä tukka sulla on oikein ollu :D
Minä en kyl enää leikkaa koskaan tukkaani lyhyeksi, kerran leikkautin liiiian lyhyeksi.. nyt on taas kiva liehuletti :)

Söin liikaa herkkuja ja nyt on paha olo ja mieski töissä /: vois vaikka lähtee nukkumaan ja aamulla sinne verikokeisiin ja pissanäyte viemään..ei jaksa.. Mulla nykyinen rytmi semmonen et meen nukkumaan joskus 24-04 välillä ja herään 14-16 välillä.. päivät menee ihan hukkaan ku nukkuu päivät ja valvoo yöt.. Mutta tänään olis tarkotus tehdä parannus, ukko on töissä ja meen aikasin nukkumaan ja herään suht aikasin ku on niitä menoja :)

Huomenna poksuu viikot :D

mamma ja verso 7+6 :heart:

Yhteistyössä