***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Pingulille täällä peukut pystyssä! :hug:

Mulla oli poikaa odottaessa hormooniviiva melko tummana rintojen alta ihan alas asti. Vaaleni sitten vasta synnytyksen jälkeen pikkuhiljaa pois. Tuli tosin vasta joskus raskauden loppuvaiheilla, eli ei se vielä välttämättä näkyiskään niillä, jotka poikaa toivoivat. :D

Aamulla olin toista tuntia neuvolassa. Ei ultraa eikä edes sydänääniä kuunneltu. Kuuntelee kuulemma vasta joskus 11 viikon tietämillä ekan kerran. Ens viikolla tulee aika np-ultraan. Ei vaan jaksais odottaa.. :kieh:
Hemppa, verenpaine ja pissa ok, painoa oli tullu jo kilon verran.. :snotty:

Käytiin sitten sitä alle viikon ikäistä tylleröä eilen vilkasemassa ja ihanahan se oli! Tosin nukku sen ajan kun siellä oltiin, mutta sain mä vähän sylitellä. Poika sai heti mustasukkasuus kohtauksen ja roikku lahkeessa itkien. Isikään ei kelvannu. :/ Mitäköhän tästä sitten tulee tammikuussa.. onneks poju on sitten jo hiukkasen vanhempi.

Mä taidan nyt ottaa ne päikkärit jotka eilen jäi välistä.. ei taas huvita tehdä yhtään mitään. |O

Ai niin, raskauspäivät vähän liisääntyivät neuvolassa, joten mennään niillä nyt siihen ultraan saakka. LA siis edelleen 16pv.

Rhea ja möhkö 8+5

Ps. Oon niin kateellinen teille joilla jo 12 viikko menossa.. :p
 
Heipsan ja kiitos teille kaikille! Ja anteeks tuo kielenkäyttöni, mut pelotti hirmuisesti et taasko sitä palataan lähtöruutuun. Ultrassa kaikki kunnossa ja vuoto loppui myös. Kohdun limakalvoilta se ilmeisesti tullut. Koko vastas viikkoja 9+3, mut meen nyt kuitenkin ton neuvolan 9+6 mukaan siihen asti kun np-ultrassa katsotaan vielä tarkemmin.

Huh. Kylläpäs säikäytti. :hug:
 
Ihanaa Pinguli että oli hyviä uutisia :heart: :hug:

Ihanaa,mikä päivä,aamulla ei tarvinu oksentaa vaik etovaa oloa olokin,helpotti ku sain syötyä ja nyt sain siivottua sen mitä jo eilen alottelin ja sain raparperipiirakankin uuniin :p kohta siis syömään


POKS
 
Halit kaikille tarvitseville!
JA onnenhalit myös ihanista ultrakuulumisista!!!
Mulla senkun sairastelu jatkuu.. :( sairaalareissun jälkeen sain jonkun hirvittävän vatsapöpön ja toipuminen siitä on todella hidasta! Jouduin perumaan sen ultra-ajankin. :( nyt vain pelottaa että ei vauva oo voinut selvitä näistä mun taudeista! Tosi pjaska fiilis on tällä hetkellä. vaikka nyt on vähän kuvotustakin ilmassa joka voisi viitata raskausoireeseen mutta jotenki pessimistinen asenteeni kertoo sen olevan jälkimaininkeja tuosta mahataudista. nyt on ensimmäinen päivä että olen pysytnyt olemaan jalkeilla yhtään.

Pikaisesti mitä muistan noita teidän porinoita niin mulla on edelleen se hormooniviiva vatsassani tuosta nuorimmaisesta. :) mulla on se tullut pojalta navasta alaspäin ja tytöltä myös jatkunut navasta ylöspäinki. :) Ja en ole oksentanu tyttöraskaudessakaan..

noita viikkoja en muista koskaan ja oikeastikin kun en tiiä minkä mukaan mennä niiin en oo jaksanu laittaa tonne perään.. mut parannan tapani kunhan pääsen sinne ultaan. :)

Röllis ja Onni
 
Pinguli, onnea! :flower: Mahtava homma, varmana säikäytti!!!

Täällä ollut kohdunkasvukipuja aamusta asti, ja ihmeellistä paksua limaa, hmm?? Ja aloin kaiken lisäks yökkiä kaupassa :LOL: "Tummaaaaarrgghh leipääööörgh pitäis ottaa.." Mies kiiruhti tarjoomaan sellasta paperipussia mihin otetaan karjalanpiirakoita yms.. Ei onneks tullu mitään :snotty:

Ihmeellinen olo ku melkein jaksaa tehdä kaikkea. Kolmas päivä jo, ettei ole ihan kuoleman kielissä-- uskaltaisko sitä toivoo et josko tää väskäily olis tässä..??

Maanantaista ultraa odotellaan kovasti..

Mimsku ja Itigga 9+1

PS. Mäki oon kade niille 12+ -tyypeille :D
 
Mimonmami: Hih, mua alko naurattaa ku kuvittelin sun miehen tuovan sulle ritarillisesti karjalanpiirakkapussia :D Mut ei sille mitään voi koska tulee etova olo :)

Mullon kanssa ihan uskomaton väsymys, nukun hyvin mut silti pitäs olla nukkumas koko ajan! Siltä ainakin tuntuu. Oon ihan sänkykamaa jo kymmenen uutisten aikaan. Mun on pakko nyt ottaa itteeni niskasta kiinni ja raahautua vähän kauppakeskukseen kiertelee. Muuten notkun sisällä taas koko päivän puolikuolleena.
 
Ihanaa Pinguli että kaikki oli kunnossa! :hug:

).) Etova olo jatkuu ja väsymys. Nyt en oo kahteen päivään oksentanu, mut väsymys on ihan kamalaa. Tuskin jaksan aamulla nousta sängystä ylös ja sit ku oon vieny tytöt hoitoon tuun kotiin ja nukun parin tunnin päikkärit. Ei vaan jaksa tehä yhtään mitään. Kerroin äsken hoitopaikkaan että on tulossa vauva ja sen mukana sitten myös tytöt joutuu lopettaan tossa hoidossa jouluna. Ihan kamalaa ku se on niin ihana paikka, mutta talous tulee vastaan ja sit tuo välimatka. Ymmärtäväisiä olivat ja sanoivatkin että helpompi meille mutta harmitus heille ku tytöistä niin tykkäävät. No jutellaan sittä sitten syksyllä kun ollaan jo pitemmällä.

Eipä tänne sitten tänään muuta.
 
Mimonmami :LOL: Anteeksi, mutta muaki rupes naurattaan kun kuvittelin tilanteen... Vaikkei siinä oikeesti nauramista ois, jos sattuis tulemaan örkki kesken kauppareissun...

Viiva oli mullakin sekä navan ylä- että alapuolella poikaa odottaessani... nyt ei saa selvää onko entinen kadonnut kokonaan tai onko uusi tullut... maha vieläkin täynnä raskausarpia...

 
Pinguli onneks oli vain harmitonta.

Mulla oli esikoisen alkuraskaudessa uhkaava keskenmeno rv12. Silloin tuli tosiaan verta ja limakalvon palasia, hyytymiä yms. Vuoto oli ihan järkyttävä |O Miehen ilme oli aikamoinen, kun kurkkas vessaan kun pyysin tuomaan puhtaat housut. Oli meinaan pitkikset ja farkutkin ehtinyt imeä aikalailla... Niitä farkkuja en koskaan saanut edes puhtaiks... Mutta niin vain ultrassa näkyi vahva syke ja eläväinen sikiö. Vuodon syy ei koskaan selvinnyt ja se onneksi tyrehtyi päivässä, tosin sitten tuhrutteli raskauden puoleen väliin. Tässä raskaudessa en muuta toivokaan, kuin mahdollisimman vähän epämääräisiä oireita ja vuotoja. Mie en varmaan jaksais enää sitä stressiä :snotty: Mutta kyllä varmaan tuossa np-ultran aikaan hermoilen ja jännään... Mutta siksi tämän kirjoitin, että ei se vuoto aina tarkoita, että kesken on menossa. Hyvä aina käydä tarkastamassa.

Hipkukka ja Aatos 9+3
 
Pinguli ihana kun kaikki olikin kunnossa!!

|.) Ihan järkyttävä väsymys täälläkin työpäivän jälkeen :| Toivottavasti tämä väsymys jossain vaiheessa helpottaa, että ei tulevat kuukaudet käy liian raskaaksi.. Aamuisin olen ihan virkeä, mutta iltapäivästä väsähtää ja olisin jo vaikka nyt ihan valmis nukkumaan :D

Lumi ja Lilliputti 10+2
 
mimonmami aivan mahtava :LOL: siis ei varmaan kyllä just sillä hetkellä kivaa mut raskaus teettää mitä kummallisimpia oireita missä ja milloin ;)
Mulla kans kauppareissut välillä niin et juoksen kärryjen kanssa läpi kaupan kun hajut ja kaikki alkaa yököttää.sitten kotona katson että mitähän tuli ostettua :LOL:
Ei kivaa...eilen oli sitten ensimmäinen kunnon migreenikohtaus..panadolit tuli samantien ylös ja varmistin äippäpolilta et saan jo ysi viikol ottaa imigrania..se auttoi onneks..
Lumi sama itsellä et jos jotain aikoo saada tehtyä niin aamulla..illal odottaa vaan koska pääsee nukkumaan ;)
saatiin juhannusaatoks kutsu tuttavapariskunnan luo ja kauhulla odotan iltaa..juomisen puolesta ei mitään kun en muutenkaan ota ja lapset mukana mutta se iltaturvotus ja närästys!! kai paljastuu odotus...hö :whistle:
nyt kuopuksen perään :wave:
alice in w 9+4
 
Piiiitkästä aikaa. Sivusta olen juttuja toki seurannut mutta mitään en ole itse jaksanut raapustaa :snotty:
Eka neuvola takana, ensi viikon maanantaina ensimmäinen ultra ja jännittää ihan hirveästi!
Suvussa kaksosia ja maha turvonnut nyt jo ihan hirveästi, ihan kuin tuplat olis tulossa.
Mutta ultrassapa se sitten selviää..
Väsyttää koko ajan ja v*tuttaa kun ei meinaa farkut enää mahtua jalkaan kun tosiaan tuo maha muistuttaa jo melkoista rantapalloa :headwall:
Äippähousuja on jo muutamat kaapissa ja niitä tulee lähinnä kotona käytettyä.
Öisin ollut maha aika kipeänä ja "kireänä", vissiin ilmaa kerääntyy tms. ja vessassa saa rampata koko ajan.
Janottaa koko ajan, oletteko muut huomanneet samaa?

R/ 9+5 :heart:
 
Moikka :wave: Oon 21.vuotias äippä jyväskylästä, esikoispoikamme on 1v2kk. Nyt olisi pikkukakkonen tuloillaan, tänään huimat rv 6+5 :heart: B) Mut tästä se lähtee. Väsymys painaa kokoajan, silti pitäs jaksaa tuon pojan kanssa temuta :whistle: Vessassa saa ravata koko ajan, tuntuu että muuta ei kerkee tekemäänkään :kieh: Nyt on alkanut olemaan tosi etova olo, saas nähdä oisko vaikka tyttö tulossa ;) Pojasta nimittäin alko pahoinvointi vasta joskus rv 15 tienoilla...

Niin ja sairaalana meillä toimii keskisuomen keskussairaala, mikä se lyhennys nyt onkaan :whistle:

Tyynex/ 6+5 :heart:
 
routa87 täällä kans janottaa koko ajan..iltasin varsinkin ennen nukkumaanmenoo..en tajua mikä siinäkin on..ja sit aamulla mahaa tosiaan "sattuu" ku pissattaa niin hirveesti.. :D

Röllimuorille :hug: ja jaksamisia..toivottavasti masukilla kuitenkin kaikki hyvin vaikka olet joutunutkin sairasteleen.

Täällä ollu hauska päivä tytön kanssa.Ensin käytiin shoppailemassa Ideaparkissa ja sitten käytiin vielä Hoplopissa leikkimässä.Mä ihmettelen kuinka mä olen jaksanu vaik en o nukkunu edes päikkäreitä tänään..ja hyvä olo ollut kuitenkin vaik ei aina ole ehtinyt syömään kunnolla.ehkä tää tästä..paitsi et nyt väsyttää ja rankasti et taidan kohta lähtee nukkumaan kun tuo neitikin jo nukahti.. :D

hentsu ja toukka 9+5 ylihuomenna POKSuu :)
 
APUA!

Hirvee ukkonen täällä päin ja yksin kotona ja mitä minä sitten teen jos menee sähköt poikki.. en vois datailla.. tänään meni muuten puoli pakettia viennetta jäätelökakkua, yök ku tuli paha olo sen jälkeen.. jos lähtis tuossa illemmallla käymään työpaikka miestä moikkaamassa ku taas koko päivänä nähny :/ huomenna pitäs itelläki mennä taas töihin.... :D

mamma ja verso POKS! 8+0 :heart:
 

Yhteistyössä