***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

pinkgreen Niin minäkin ajattelin kun ei tosiaan oo missään lukenut mitään.. tai ainakaan silmään osunut mitään varoitusta.

Himo iski yhtäkkiä kebabiin kun on kauhee nälkä. OOn laihtunu raskauden aikana 7 kiloa ni enköhän nyt uskalla yhen kebabin syödä? :D
 
Kastemekko G: Ei ole vielä mietitty asiaa, mutta näin äkkiseltään ajattelisin että ostetaan uudet kun ei ole kahta samanlaista. Aiemmin kastettu vanhassa perheen mekossa mutta nyt tosiaan sitten kun on kaks näillä näkymin sitten kastettavana jos kaikki hyvin menee niin....
Toisaalta taas, kyllä suvusta löytyy niitä mekkoja lainaan, eli riippuu nyt siitä että kuinka häiritsevänä pidän kun ovat sitten ihan eri näköisiä mekkoja ja kuitenkin kiva olis olla samanlaiset.

(.) Saimpas kasattua sen grillin ja nyt on kasvisvartaat tuossa odottamassa ja täytetyt sämpylät grilliin pääsyä. Kohtahan tuota voikin laittaa grillin kuumenemaan ja sitten roippeet sinne kun varmaan vajaan tunnin päästä mieskin kotiutuisi.
En sitten kehdannut siivota saunaa ja kylppäriä, joten ne jäävät huomiseksi...,jospa se mies vetelis ne höyrypesurilla kun minä täytän täytekakkua ja teen voileipäkakun aamusta ja sitten muu normi siivous yhdessä vielä olis huomenna tehtävä, ennen sunnuntain juhlia.
Onneks isä pesi meidän matot kun en todellakaan olis jaksanut itse pestä niitä.
Niin ja täti teki pikkuleivät, eli onneks on avulias suku auttamassa.

pippur1 Sullahan on ollut tehokas "laihdutus" käynnissä. Olispa itselläkin, tosin tänä aamuna kävin vaakassa niin oli tullut 400g lisää painoa eli ei kamalasti vaikka maha on kyllä kasvanut paljon ja pyöristynyt kovasti.

Minä lähden grillin kimppuun, aurinkokin paistaa ihanansti vaikken siitä välitäkkään kun palan vain jos olen auringossa, mutta eipä sada vettä.
 
Pellavansiemenistä http://www.sini-pellava.fi/FAQ.htm#raskausaikana Tuolla oli jotain, miksi ei suositella. Mutta tuskin kamalaa vahinkoa on tapahtunut, kun ei käyttö ole kuitenkaan ollut isoissa määrin ja pitkäaikaisesti.

Kastemekko Oma äitini virkkasi minulle aikanaan kastemekon ja se on kiertänyt perinnemekkona melkein koko suvun ja hiukan ulkopuolella. Viimeksi siinä kastettiin meidän poika. Mutta, mutta... mitenköhän kaksosten kanssa... Ehtiihän tuota vielä miettiä :D

Kotiapua, meille muuten tarjottiin jo esikoisen aikaan. Olisi ollut mahdolisuus, että jos esim äiti olisi ollut tosi väsynyt, niin perhetyöntekijä olisi voinut lähteä vauvan kanssa vaunuilemaan ja äiti olisi saanut sillä välin rauhassa nukkua. Ihan tarkkaan en tiedä minkälaista apua tarjoavat. Kerran meillä itseasiassa kävikin perhetyöntekijä esikoisen ollessa 2kk :D Neuvomassa kantoliinan sidonnassa. Täällä on mahdollisuus lainata muutamaksi kuukaudeksi kantoliina perhetyön kautta. Oli tosi hyvä. Nyt ajattelin ostaa oman.

Hipkukka ja AatosII 9+4
 
Tervetuloa uusille. :)

Meillä on vieraita Norjasta niin palstailu jäänyt vähemmälle. Lueskelin taas varmaan kuusi/seitsemän sivua kaikki vanhoja. Paljon on tapahtunut. :)

Täällä myöskin kaamea väsymys jatkuu. Tuntuu, että helpotusta ei oo näköpiirissä olleskaan. Muutes ei mitään uusia oireita.

Käytiin alkuviikolla kysyy pankissa lainaa isompaan asuntoon. Nyt ollaan hiukka kahdenvaiheilla ostaako isompi asunto vai asustellako tässä vielä vuoden-kax. Toisaalta houkuttelisi kauheasti isompi ja tilavampi asunto, mutta sitten taas tulot tulee hiukan alas niin sitten ei oo kiva kituuttaa.

kastemekkoG Ei oo enää mitään perintömekkoja tallessa. Joten joko anoppi tekee tai sitten ostetaan kaupasta valmiina. Ei olla vielä sen enempää pohdittu asiaa. Onhan tässä vielä aikaa miettii.. =)

Nimiä ollaan hiukka alettu miettii mitkä olisi kivoja. Miehellä on toivomuksena, että nimen pitäisi alkaa A-kirjaimella.

millis ja lupu 10+4
 
Kastemekkogallupiin: oma äitini on aikoinaan neulonut mekon, missä on kastettu minä ja siskoni sekä meidän kaikkien lapset. Aika lämminhän se mekko on, ei voi pitää päällä kuin just h-hetken. Kastemaljan taas on tuonut anoppi, ja samaa maljaa on ilmeisesti käytetty mun miehellä ja hänen isällään, et perinteitä silläkin.

Väsymys jatkuu mullakin. On ollut kaikissa raskauksissa tää eka kolmannes tätä. Onneks kohta pitäis alkaa helpottaa! Sopivasti alkaa sit kesälomaki :D

Ja meilläkin on vähän mietinnässä isompi asunto ja auto. Tällä hetkellä asutaan rivarikolmiossa, 81m2, mut alkais se neljäs huone olla tarpeen... vaik eihän nuo lapset niin tarvii omaa tilaa ennenkuin menevät kouluun, eli kyllä me varmaan tässä vielä muutama vuosi asutaan. Autosta taas en tiiä, mahtuuko tohon nykyiseen 3 istuinta takapenkille, täytyis itseasiassa käydä esikoiselle ostaa isompi istuin ja siirtää kakkonen kaukalosta hänen vanhaan istuimeen. Samalla näkis, miten nuo istuimet autoon menee. Reissuun lähdöt voi kyllä olla aikamoisia, meillä on vielä koirakin ja varmaan täytyy ostaa toinen matkasänky, et mahutaan mihinkää nukkuu, vaunut, vaatteet, vaipat... et hienoja "suurperheiden" autovinkkejä mihin mahtuu hyvin ihmiset, koira ja tavarat, otetaan vastaan! Miel ei tila-autoa, vaan onko jo mahdoton yhtälö?
 
Heipsan,
lähden huomenna pikareissuun, joten nopeesti vielä kirjottelen.. meillä on kaikilla lapsilla ollu äitini ompelema ihana kastemekko. Lasten nimet ja kastepäivät on brodeerattu helmaan, paitsi kuopuksen puuttuu vieläkin... nyt tulee kohta kiire brodeerata! :LOL:
Eli neljän nimet siellä jo komeilisi,ja viides vielä tulee. Sitten pesetän ja laitan säilöön niin,että säilys lastenlapsille. :heart:

Tänään ällötys ollu jotenkin voimakkaampaa ja kun pizzaa ähkäsin niin nyt on ollu jo tosi huono olo jonkin aikaa. Ja vatta sekaisin.. toivottavasti menis ohi,ei oo kiva reissata kipeenä. Saa nähä,huomaako sukulaiset masun kasvun. En jaksa sitä enää sisään vetää,joten joko luulevat miun vaan lihoneen tai sitten arvaavat :whistle:

mukavaa viikonloppua!

Petite ja mimmi 6+4
 
KastemekkoG: meillä on kastettu kaikki lapset, sekä mun puolen serkkujen lapset ja mun serkut isoäitini mulle virkkaamassa kastemekossa :heart: se on kyllä hieno ja tunnearvoa sillä valtavasti.

Mulla on ollut aikast hyvät fiilarit tässä viime päivinä, itkettää kyllä mitä mitättöminkin asia. Mutta eiköhän se kuulu tähän 'juttuun'. Ja nukuttais kyllä valtavasti. Öisin joudun ainakin kerran käymään vessassa ja sitten on vaikea saada uudestaan unenpäästä kiinni :kieh:

Hyvää viikonloppua kaikille! Toivotaan, että ilmat suosii, eikä ukkonen kauheasti jyrähtelisi :| =)
 
Moiksun,

minäkin sitten osani kannan kastemekkokyselyyn- meillä kanssa perinteikkäästi sukumekko, ollut ekana tosin vissiin mulla, mut sen jälkeen kyllä kiertänyt jokasen uuden otuksen. Maljakin on minun perujani :)

Tulipa tuossa muuten mieleen, et miten tuntuu et täällä "omalla" palstalla on NIIN paljon kivempaa porukkaa kun tuolla Mitäs Nyt- osiossa? Lähinnä siis, joskus jos jotain neuvoja kysyy niin toki apua saa, mut tulee myös kamalan tylyjä ja vihaisia vastauksia, vaikkei mitään erikoista edes kysäisi. No, onneks näin päin, taidan siirtyä kokonaan tänne :) :)

Viime yö oli aika tuskaisen sekava, kun esikoinen (9kk) oli meidän huoneessa yökyläilevän kummisetänsä vuoksi "evakossa"-- oltiin kyllä tehty aivan oikee päätös omaan huoneeseen siirtämisestä kuukausi sitten, koska tytsi kyllä inahti jokaisesta käännähdyksestä/ ilmavaivasta/ ukon kuorsauksesta, eikä yskäisyä voi ajatellakaan. Ehkä ens yönä saisin jopa nukkua.. :)

Itketys ja kiukku täällä kyllä myös kovasti pinnassa...

Katotaas josko mä osaisin nyt tämän:




JEEEEEEEEEEEEEEEEEE!! En olekaan niin tyhmä miltä näytän.
 
Hurjasti taas tullut lisää luettavaa, mukava lukea muiden kuulumisia. Itse olen kyllä käynyt lukemassa, mutta väsymys ollut niin valtavaa etten ole jaksanut mitään kirjoittaa. Nyt ehkä vähän tuntuisi helpottavan tuo väsymys eikä enää niin etovaa oloakaan ole ollut.

Yöpissalla ravaamisesta: Täällä kanssa yksi, joka ainakin sen kerran käy yöllä vessassa ja heti aamulla taas rakko on täynnä...

KastemekkoG: Meillä myös suvussa perintökastemekko, joka on aikoinaan ostettu minun serkulle ja kaikki serkukset ja heidän lapset siinä on kastettu eli siis meidänkin kaksi riiviötä. Kaikkien mekossa kastettujen etunimet on kirjailtu mekon helmaan. Siinä mekossa tämä tulevakin vauva kastetaan.

Autosta: Meillä tällä hetkellä tavisfarmariauto. Kokeiltiin takapenkille kolmea istuinta ja muuten sopivat sinne hyvin, mutta turvavyö oli liian lyhyt, jotta sillä olisi kaukalon saanut kiinnitettyä (meillä auto vaihtunut kakkosen vauva- ajan jälkeen). Meillä myös koira reissaa mukana ja tähän asti ollaan mahduttu hyvin kun kakkonenkaan ei enää ole reissussa tarvinut rattaita niin matkatavarat vie puolet takakontista ja koira mahtuu toiseen puolikkaaseen. Saa nähdä miten käy sitten kun taas vaunut täytyisi mukaan mahtua. Meinasin kyllä, että jos vanhat vaunut veisi mummolaan, missä pääasiassa reissaamme ja yrittäisi löytää uudet vaunut kotikäyttöön niin helpottaisi hieman tuo matkustaminen...

Vielä olisi ensi viikko töitä ennen lomaa, tulee loma kyllä ihan sopivaan paikkaan. Töissä ajattelin kertoa vauvasta vasta loman jälkeen. Mulla se eka neuvolakin vasta 29.6 ja ultra sitten sen jälkeen.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Me lähdetään huomenna reissuun joten palailen vasta sitten ensi viikolla kuulumisiin. =)
 
Moi kaikille mammoille!
Lämmin päivä tänään, jospa ei taas yöllä ukkonen olisi. Viime yö meni aika pitkälti valvoessa kun pelkään niin paljon ukkosta ja kun jyrisi niin ei puhettakaan et olis uni tullu. Mut onneksi sain nuorimman kanssa päikkärit nukuttua. Muutoin huono päivä voinnin suhteen.. Kastemekko tulee meillä oleman mun serkun vanhamekko missä on kastettu nuo muutkin meidän lapset.
Me kerrottiin tänään mun vanhemmille vauvasta, ja ihan mielissäänhän nuo olivat kun taas vauva tulee :heart:
Jospa viikonloppuna olis hyvät ilmat niin sais pihahommia taas eteenpäin.Enielle toivottelen mukavia juhlia sunnuntaina!
Mutta nyt lähettävä untenmaille pikkuhiljaa..
Hyviä vointeja mammat ja vauvoille tarroja sukkien pohjiin :heart:

-talvivauva ja vaavi 8+0 ja niin POKS!!!
 
Magdalena2010 Tervetuloa mukaan porukkaan.

(.) Niinhän siinä sitten jälleen kävi ettei sitä osaa nukkua. Viideltä taas heräsin vaikka kuinka koittais nukkua kun on viikonloppu. Tosin sittenhän se nälkä yllätti kun on tottunut nakertamaan jotain nyt raskausaikana noin viiden-puol kuuden välillä.

Tänään olis sitten se siivouspäivä :(
Tosin sitä ennen täyttärin ja voileipäkakun teko. Mietinkin että jos ei tässä ala nukuttamaan uudelleen niin alan sitten niitä jo puuhata pois jaloista ja homma listalta.

Keli näyttää sateiselta joten ihan hyvä siivouspäivä.

Ai niin, eilen tuli äidille puhetta kastemekko hommasta niin hän tuumasi, että jos vain jaksaa niin voisi neuloa mekot. Olisi kyllä ihanaa, mutta tosiaan vain jos hän jaksaa tehdä ne.
Itse asiassa kun hän ei saisi neuloa lainkaan, mutta kun se on hänen lempi harrastuksensa niin eihän siinä mitkään kiellot auta.
Sitten oli puhetta, että minusta tuntuu että nää masuasukit on poikia niin hän sanoi että niin hänestäkin. Sitten oliskin kaks tyttöä ja kaks poikaa jos niin menis.

Enie + Nörtti ja Hissu 11+4 => nla 11+5
 
Tsemppiä Enielle siivoukseen.. mul ois vähän samat jobit kunhan heräilee.. :/

Tää pääsee kohta töistä kotiin.. käyn niiiiiiiiiin suoraan sänkyyn ja toivon etten herää tunnin välein pissalle.. Mukavaa päivää kaikille!! Nauttikaa vapaasta viikonlopusta.. Mä vietän kaikki yöt taas tääl töissä.. Poika nipistelly mahaa jo pari päivää koko ajan et koht annan sille vittaa :p ei vaa!! haha.. nyt jutut niin väsyneitä et tää alkaa painuu!

iiris ja poitsu 8+3 :heart:
 
Kastemekko G Meillä on myös suvussa kiertävä kastemekko, mutta nythän vauvoja tulee kaksi, niin ei ole mitään tietoa millä pikkuiset kastetaan.

Löysin eilen kirpparilta kivat mammahousut. Ne on ovat aivan ihanat jalassa. Yhdet vanhat housut mulla on ja olen niitä koitellut, mutta ne on niin isot, ettei niitä voi käyttää. Vatsa kyllä näyttää äitiysvaatteissa tosi isolle.


Hankintoja olen miettinyt. Missä vaiheessa niitä uskaltaa ruveta tekemään. Mietin, että rakenneultran jälkeen, mutta missä kunnossa sitä silloin on? Luultavasti rupean jo np-ultran jälkeen ostelemaan. Se tuntuu kyllä tosi aikaiselle, mutta kun ei yhtään tiedä, vaikka joutuisi olemaan koko loppuraskauden levossa. Vaunut ostan ystävältä, se on suuri helpotus. Niihin täytyy ostaa vaan toinen koppa. Kirppareilta ajattelin ostaa niitä ihan pieniä vaatteita. Istuimet ostan uutena, jollen jostain löydä hyviä käytettyjä. Mietin, että jos joudun sairaalaan makailemaan joutuu mies hoitamaan kaikki hankinnat ja täytyy sanoa, että turvaistuimet se varmasti osaa ostaa, mutta ei kyllä muuta.

Zaara ja Vaavit 10+0 POKS POKS


 
Huomenta vaan kaikille!

Mä olen tässä aamutuimaan selaillut äitiysvaatteita netistä... Ja törmännyt sellaiseen uutuuteen(tai ei kai se enää mikään uutuus ole, mutta mulle on, kun edellisestä raskaudesta on jo 7 vuotta ;) )kuin masutuubi. Se on varmaan ihan kätsy, mutta pystyykö oikeesti käyttämään 'vanhoja' farkkuja sen kanssa? Vai pitäiskö niiden vanhojen housujen olla matalaa mallia, että näyttää hyvältä ja pysyy ylhäällä? Mistä (netti)kaupasta te olette ostanut/ostamassa äitiysvaatteita? Suositteluja otan mielelläni vastaan =)

Imetyspaita pitää kanssa ostaa, parikin. Ne totesin viime kerralla käteviksi =)
 
Enie: Jahas sielläkin suunnalla ollaan voileipäkakun teossa, mun pitäs just alkaa koristelemaan omaa luomustani =)

Kukas osaisi kertoa mistä johtuu iltapahoinvointi? Tulee aina n. klo 20 maissa ja hävii yöllä nukkumisen kanssa. Tuntuu, että on ihan sama miten sitä on syönyt, tulee silti.

Mutta nyt koristelupuuhiin!

Terv: Pinkgreen ja junnu 10+5 sateisesta Espoosta :/
 
Huomenta!

Voi että teidän voileipäkakkujen kanssa!! Arvatkaa tekeekö nyt mieli sitä? :p

Kastemekko galluppiin.. Meidän suvussa ei taida olla mitään perintömekkoa (pitänee varmistaa vielä äidiltä kunhan pääsen kertomaan koko vauvasta), joten uusi ostetaan. Missähän niitä edes myydään...? Tosin anoppi kyllä varmasti osaisi sellaisen tehdä itsekin, joten sen nyt näkee sitten.

Tämä aamu lähti käyntiin siivoamisella ja nyt on koti puhdas =) Ihana kun pitkästä aikaa sai edes jotain aikaiseksi :LOL: Nyt olisikin sitten lomaa ja loman aikana olisi tarkoitus vielä laittaa kaappeja kuntoon ja vaatehuone tarvitsisi jonkun Sillä siisti-porukan apua :whistle: Mutta mikäs tässä on siivoillessa jos tällaiset sateiset ilmat jatkuu =) Pitää vaan heti aamusta tehdä, muuten ei tule mitään!

Pahoinvointi jatkuu täälläkin, vaikka loppui jo kerran :x Samoin rinnat on taas arat.. Alkoi näköjään kaikki alusta :D Mies jo eilen kyseli, että koska tuo väsymys loppuu kun taas nuokuin kahdeksan maissa sohvalla.. Uh, toivottavasti loppuisikin kohta!

Lumi ja Lilliputti 10+4
 
Moikka!

Eka aamu kun ei ole paha olo! =)
Iltasin paha olo hiipii yleensä paikalle..

Lumi: Eiköhän se mies totu asiaan sun raskauden myötä, meillä oli hiukan samanlaiset puheet kun esikoista odotin (mies olin sillo 18 v) mutta kun tyttö syntyi niin kyllä hän sitä hoisi. ainut että yöllä ei herännyt koska on niin sikeäuninen..

Kastemekko
: Meillä on miehen suvussa kastemekko jossa on mies ja hänen sisarukset kastettu ja kaikki miehen 10 serkkua.. Ja meidän tyttö ja sitten tämä tuleva..

Me lähetään tunnin päästä junalla Ruovedelle mummilaan joten käyn kyllä lukemassa juttuja mutten tiiä kerkeenkö vasteilemaan. Tullaan keskiviikkona kotiin =)

Niinuska+ Pirpana 7+5 :heart:
 
Lumi sun mies kuulostaa ihan samalta kun minun mieheni ennen kuin esikoinen syntyi...Ja niin vaan poitsu sulatti miehen sydämen ja vaipanvaihdot ja kaikki muut hommat hoitui alusta asti hyvin! Toivotaan että teillä menee yhtä hyvin asiat.
Esikoisesta sain haaveilla hetken ennen kun mies innostui asiasta ja lapsen synnyttyä on moneen kertaan sanonut kuinka ihanaa on että meillä tuommoinen aarre on :heart:

Kastemekko on kulkenut meidän suvussa jo mun isosiskon ristiäisistä lähtien eli 35v vanha. Varmasti tulee Mytylle käyttöön myös.

Mulla alkaa ällötys jo helpottaa...ainakin toistaiseksi.Jes!

Aurinkokin alkaa paistelemaan! Ihanaa. Ulos vaan kunhan poika herää päikkäreiltään.

Voikaa hyvin! M&Mytty rv 8+2
 
Ajattelin osallistua vihdoinkin keskusteluun enkä vain lukea juttuja! :) Odotan ensimmäistä, LA 16.1. ja olen 31v. Vasta varhaisultra takana, silloin oli viikkoja 6+6. Seuraava ultra heinäkuun alussa jolloin selviää kaikki muu.
Väsymys, yökötys... kaikki tuttua. En onneksi oksenna ikinä, mutta mitään ei tee mieli syödä paitsi näkkäriä ym. Kaikki lihat ja pastat ällöttää.
Raskaus ei vielä näy päälle, enkä ole monelle vielä kertonut, koska ollaan niin alussa. Vyöhyketerapeuttini sanoi, että se olisi poika. :) Kuinka aikaisin olette ajatelleet kertoa avoimesti raskaudesta? Mä en ole kauhean herkkä asian suhteen, koska jos jotain tapahtuu, niin that's life. Vaikka olisihan se ihan kamalaa! Mutta mielummin haluaisin ensin varmistaa, että kaikki on hyvin (niskapoimu-ultra, verikoe ym).

9+0
 
Ou jee, sain vaatehuoneen siivottua! Nyt enää loppu kämppä ja piha jäljellä. :kieh: Tosin aika turhaa siivota juhannusta vasten kun ollaan to-la/su poissa ja kissat pitää taloa yksin pystyssä sen ajan. Voi olla melkonen siivo ku palataan..

Maha tuli ihan järkky kipeeks tuossa kun hyllyjä järjestelin.. :/ Ei oo kyllä vatsa kohta viikkoon toiminut, että johtuiskohan siitä. :(

Joku kysy mistä kastemekkoja voi ostaa.. ainakin lastentarvikeliikkeistä saa ja olen myös ihan cittarissa nähnyt lastenvaate osastolla.

Jos menis laittamaan pyykit narulle ja elukoille ruokaa.. mies saa ruokkia itse itsensä kun salilta kotiutuu. :D

Rhea ja Möhkö 9+0 POOOKSS!! :heart:
 

Yhteistyössä