***TAMMIVAUVAT*** Kesäkuussa

Ihan pikaisesti omanapaisesti iloitsemassa, tänään eka kymmen rikki :D , 1/4 raskautta takana :eek:

Olo paranee päivä päivältä, nyt uusi tuttavuus on jatkuva nälkä, syöminen on kuulkaas KIVAA, kun neljään viikkoon alas ei ole mennyt juuri mitään. Annokset on pieniä ja usein on syötävä, mutta mulla on melkeen koko päivän ollut hyvä olo :D


 
Tää alkaa meneen jo mahdottomiin...
Kerranki ois saanu nukkua niin heräsin 04.10 ku mies nousi ylös ja lähti töihin.. Tunnin makasin sängyssä eikä unta tullut ja sitten oliki jo nälkä...

Suihkussa käyty ja vetasin tossa aamupalaksi kebabin jämät jääkaapista ja kyytipojaksi kuppi kahvia :ashamed:

Nyt täs ootan et kauppa aukee klo 7 ja pääsee hankkimaan mökille kaikkee tarpeellista ja sit tien päälle siskon ja hänen poikansa kanssa, kivaa viikonloppua odotellen :)

hyvät vkoloput kaikille !

piprane ema ja 9+1 ( tää aika kuluu liian nopeeta.. )
p.s. mä tiedän että varmaan loppusuoralla valitan ku aika kuluu liian hitaasti, sen verran viel muistaa edellisistä odotuksista ;)
 
tyynex Tervetuloa mukaan ja onnittelut plussauksesta :flower:

Hentsu Voisko olla kropan oma keino saada sinut juomaan enemmän kun tarviis juoda raskauden aikana paljon vettä? Tai sitten jos syöt jotain janottavia aines osia kuten sipulia tms.?
Sokerissa jos olis vikaa niin se janotti minua kyllä koko ajan ja erityisesti yön aikana join sängystä käsin litrasta puoleen toista yössään.

Vessaravailusta En muista olenko jo tähän vastaillut, mutta minä käyn vähintään kerran yössä vessassa.

(.) Eilen oli sitten taas tiltti päivä. Käytiin illalla kaupassa porukalla ja kotiin tultua mies ei sitten puuttunut kauppakassien purkamiseen, kun minä haluan ne aina itse purkaa ja laittaa kaappeihin paikoilleen. No, sehän oli tällä kertaa sitten vääriin, kun minua ei auteta jne...raivarit päälle :ashamed:
Jääköhän sitä tälläiseksi hirmuksi kunhan kaksoset on syntyneet vai laantuukohan tämä yhtään synnytyksen jälkeen viimeistään? Aiemmista raskauksissa ei tosiaankaan ole tälläisiä ollut, mutta kuten sanottu, niin ne tuplat, ne tuplat.
Jospa tänään sais mies oltua ilman haukkuja, kyllä tää on hänellekin rankkaa aikaa.

Aurinkoista perjantaita kaikille

Muoks* Aina unohtuu nää viikot

Enie + Nörtti ja Hissu rv 11+3 => nla 11+4
 
Huomenta!
Eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti. Ihan kivasti meni. Verenpaine oli 120/75 ihan hyvä, ainakin mulle. Painoa oli tullut n.1 1/2kg.
Proteiinia oli kuulemma pissassa. Ensi viikolla vien näytteet labraan.
Tietääkö joku voiskos olla joku tulehdus tai jotain? Kun meni vähän ohi mitä täti sanoi :ashamed:
Puhui jotain että jos jotain on niin voi kuulemma aiheuttaa supistelua, joten pitäis saada lääkitys..
Ei laittanut mulle "viikkoja" ollenkaan kun mulla oli kieto sen 47 päivää.
Ensi keskiviikkona olisi se ultra ja siinä sitten näkee.
Rupesi hirmuisesti jännittämään se, eikä malttais odottaa niin pitkään että näkisi mikä tilanne masussa on :D
Ehkä sen ultran jälkeen uskallan tännekin sitten enemmän kirjoitella :)
Onko jollain kokemuksia imetyksestä raskauden aikana?

Hyvää päivää kaikille! :flower:
 
Pinguli Ihania ultrakuulumisia, onnea :heart:

Tyynex Tervetuloa mukaan...

Eilen kerroin muutamalle sukulaiselle raskaudesta. Meillä on juhlat viikonloppuna, enkä todellakaan halua siellä mitään arvailuja, olenko raskaana vai en. Sitä ei pysty juurikaan enää peittelemään. Pieni kumpu tuohon on ilmestynyt. Mammavaatteisiin en ole vielä siirtynyt, mutta rupeaa normaalit vaatteet käymään vähiin. Jännää, että maha on pulpahtanut parissa päivässä. Toki olen nyt syönytkin aivan älyttömästi ja koko ajan. Saattaapi olla pelkkää läskiä. :LOL:

Np-ultra aikakin tuli ja se on 25.6, eli aika äkkiä. Nyt on tullut epäusko, että onkohan kaikki kunnossa, vaikka mitään merkkejä ei ole, että joku olisi huonosti. Pelkään kamalasti, että ultrassa ei löydykkään ketään tai vaan toinen. Hiukan olen vainoharhainen, mutta minkä sitä itselleen voi. Mietin tuossa aiemmin tekeekö ultran hoitaja vai lääkäri ja lääkäri sen tekee.

Zaara ja Vaavit 9+6

 
Huomenta mammat :)

Oon kyllä jääny pahasti jälkeen keskusteluista :| yritän parhaani jotta pysyisin mukana :)

Tervetuloa uusille!!! :)

ON: Kyl on julmettu tää väsymys. Tuntuu ettei mikään riitä. Väsyttää vaik olis nukkunu miljoona tuntia. Iltaisin närästys riesana ja muulloin tämä oksetus olo taas.Oli tossa pari päivää kun ei ollu oksetusta ollenkaan, mut se tuli sitte takas. Niin ja tosiaan np-ultraan saakka mennään neuvolan laskujen mukaan noissa raskausviikoissa. Eli tänään olis sitte 10+0 JIHAA :) Ihanaa :)
Ihanaa kesäpäivää kaikille :hug: :heart:

Pinguli+Napero 10+0 :)
 
Niinuska ois se varmaan ihan huvittava näky ollutkin :D

Uusille tervetuloa ja onnea plussauksesta :flower:

Vessassa ramppaamisesta yö aikaan vähintään kerran on käytävä,viime yönä ainakin kaks,ku näin painajaista enkä sen jälkee saanu nukuttua |O

ON:meil ois illal yhet synttärit ja oon miettiny et mitenhän mulle siel käy,ku normaalisti juon kahvia paaaljon ja nyt en o pystyny juomaa,et kuinhan illal käy ja jos sanon etten kahvia huoli ni hetihän se juhlien emäntä arvaa :eek: enkä haluu viel,no toivottavasti ois illal sen verta hyvä olo et pystyis ees kupillisen juomaan.
Nyt on kyl niin etovaa oloa taas,mietin vaa koko aika et millo pitää juosta vessaa :x koko ajan pitäs olla syömässä,mut ku mikää ei maistu :/ pakolla vaa jotai vedettävä alas.


 
Tiistaina viimeeks käynyt täällä - ja 8 sivua lukemattomia viestejä!

Ihan alkuun Marjutille :hug: . Pingulille taas helpotuksen huokaus väärästä hälytyksestä :) .

Eniellä oli aivan ihanat kuvat!!

Rhea: mulla oli pojasta ihan mieletön pahoinvointi, tytöstä taas ei juuri mitään. Nyt olen taas selvinnyt sen verran helpolla, et ite veikkaisin tyttöä :D .

Iiris- kun kurkkasin mahaani, siellä näkyy vielä himmeenä viiva edellisestä raskaudesta! (tyttö 9kk) mulle on tullut viiva molemmista, en muista, missä vaiheessa raskautta. Mahan muotokin on ollut sama ("poikamaha", eli ei näy taakse mitään, valtava pallo edessä) molemmissa.

Väsymystä riittää ja etovaa oloa. Ja palelua! Silti vähän väliä käy mielessä, et oonko oikeesti raskaana, kun näin helpolla pääsen... liikaa tullut tähänki ketjuun näitä ikäviä uutisia... ultraan on enää 10 päivää, siellähän sit viimeistään tulee sisäistettyy tieto, et massussa oikeesti on jotain! Tää raskaus alkoi niin nopeaan &helposti, et ei oo vielä ite ihan perillä, et oikeesti vauva tulossa, enää 7kk aikaa! Eka raskaus silloin aikanaan meni niin kamalan hitaasti, nyt taas tuntuu, et mihin ihmeeseen viikot katoaa, vasta plussasin viikolla 4+risat, nyt on jo 9+4!

Mies kertoi eilen vanhemmilleen uutisen puhelimessa, appi oli kuulema jo arvellutkin tällaista (käytiin niillä toukokuun lopulla). Viimeeks taas anoppi rv 5 mun turvotuksista päätteli, et oon paksuna :D et eipä nää salaisuuksina pysy! Yks työkaverikin vähän vihjaili siihen suuntaan, et onko meille jo kolmonen tulossa, mut vielä kiertelin et "ei meidän lapsiluku vielä ole täynnä, toiveissa vielä 1-2 tai ehkä jopa 3 pitkällä tähtäimellä". Omille vanhemmille kerron tiistaina, kun on äidin synttärit, siskoni näen molemmat jussina ja kerron sit. Ystäville sit ultran jälkeen sitä mukaa kun heitä näen.

Kukas se muuten puhui kotiavusta kaksosten jälkeen? Mun käsitteekseni sitä on mahdollista saada myös jos tulee yksi vauva ja jos on vanhempia lapsia. Kyllä se synnytys vaan on rankka kokemus ja ihan varmasti väsyttää ja jos ei mies oo heti iskäreillä, apu on tervetullutta. No, mulla kyllä kakkosen synnytys oli niin nopee ja helppo et olo oli kuin ei ois ikinä synnyttänyt, mut ykkösen jälkeen vaan nukuin ekan kuukauden ja voi vitsit jos silloin ois ollut enemmän lapsia...

Mukavaa viikonloppua kaikille!


Hemuli 9+4
 
Onkos kellään hyviä sääskenkarkotusvinkkejä?? kävin äsken 10 min ulkona laittamassa porkkanat kasvamaan ja heti nälkäiset sääsket iski kimpuun!! Juhannuksena ollaan lähdössä mökille, jossa varmasti riittää näitä iniseviä kavereita.... en kestä! Viiime Juhannuksena mulla oli citronellaöljyä ja sääskiverkko päässä ja silti piti painua sisään kun meni hermot. :kieh:

Sain mahtavan lahjan äitiltäni, suursiivouksen meidän taloon! Ihanaa, kun joku muu tulee hinkkaamaan saunan lauteet yms. :heart:

 
Katselin tossa noita muita odotusketjuja, jossa on kuukausittain kerätty odottajat yhteen ja näyttää siltä, että ollaan toiseksi aktiivisen ketju. Ainoastaan kesäkuun odottajilla oli enemmän viestejä tässä kuussa. Se on varmaan luonnollista kun heillä nyt poksuu ihan urakalla. Mutta todella aktiivisia me ollaan, hyvä me tammikuiset!!! :heart:

Pinkgreen ja junnu 10+4
 
peikonpähkinä Nyt on la 27.1.

(.) Ei huvita sitten niin ei mikään. Hyvä kun eväänsä jaksais väräyttää, ja on huono olokin edelleen. Ajattelin että jos tänään ei olis satanut niin ois voinu grillata illalla mutta kun pitäis kasata se grilli. Eli se on vieläkin talviteloillaan ja polttimot ja letkut irti, onneksi sentään kaasua on jonkun verta vielä pullossa jäljellä.
Olispa kiva tosiaan kasvisvartaita napostella ja naukata alkoholitonta siideriä siihen päälle :p

Ai niin, jokuhan kysyikin että mistä tuota alkoholitonta saa.
Niin täällä meillä päin ainakin colden cap:in alkoholitonta saa sellaisesta halpis kaupasta ja sitten pääasiassa olen ostanut niitä Helleforsin (vai mitens se kirjoitetaankaan) alkoholittomia light siidereitä jotka on 1,5l pullossa.
Naapuri kaupungin sittarissa oli sitten tarjontaa jo paljon enenmmän alkoholittomien siidereiden ja oluiden osalta, mutta ostin kuitenkin jussiksi niitä colden cappeja vaan.
 
En ole vähän yli viikkoon ehtinyt tänne ja viestejähän on tullut tulvimalla ja uusiakin on tullut mukaan... hyvähyvä =)

Pinguli ym., muakin väsyttää ihan sairaasti. Nuokun töissä ja kotona... no pikkuhiljaa eteenpäin, ei ne työt oo tekemällä loppuneet ennenkään.

Eka neuvola täällä jo käyty ja eka varsinainen ultra olis sitten vähän juhannuksen jälkeen, kuten myös lääkärintarkastus. Niitä jännitellen odotellessa.
 
Jee, jee! Auto meni katsastuksesta läpi, joten nyt sen voi myydä ja vaihtaa isompaan. :D Puoli vuotta aikaa löytää uusi kulkupeli..

Ei tullu tänään vielä ultra aikaa, joten tieto saapuu vasta ens viikolla. |O Kai me silti kerrotaan perheille viikonloppuna, vaikkei mitään faktoja vielä ookkaan..

Sanokaas viisammat, että miten se pellavansiemen vaikuttaa raskaanaolevaan ku se ilmeisesti on kiellettyjen ruokien listalla!? Huomasin tänään, että oon syöny viikolla leipää, jossa on pellavansiementä.. :(

Mua niin ahdistaa tää kämppä ku täällä saa kahlata eläinten karvoissa ja pölyssä, mutta en saa aikaseks siivota. Muutenkin on ollu jo pidempään sellanen tunne, että kissojen on aika lähteä, kun niille ei riitä aika enää millään ja ne tekee elämän niin hankalaks tällä hetkellä. :( Ne on ollu mulla kahdeksan vuotta, joten koko asian ajatteleminen tuntuu pahalta.. :'( Ne on sisäkissoja ja aika äänekkäitä kavereita. Vaatii hirveitä järjestelyjä pitää ne hiljasena pojan päiväunien aikana ja öisin. Lisäks toinen kärsii toistuvista virtsakivistä ja on erikoisruokavaliolla. Koira syö niiden paskaa hiekkalaatikosta ja poika kiusaa ja härnää niitä jatkuvasti. Hermot on aika kireellä näiden asioiden suhteen jatkuvasti.. |O

Yöpissailusta: En käy öisin vessassa, vaikka heräänkin hyssyttelemään poikaa niin painun aina heti takas sänkyyn. Poika nukkuu vessan vieressä ja pelkään aina herättäväni sen, joten pakko pidättää. :D Aamusin sit tosiaan onkin jo tosi kova hätä.. :x

Katoin äsken greyn anatomian nauhalta ja voi kökkö että piti taas jäädä jännään kohtaan. Sama ku salkkareiden päätösjakso. :LOL: Nyt pitää koko kesä elää jännityksessä. Mä oon aika paha tv addikti.. :ashamed:

Nyt jatkan vetelehtimistä..

Rhea ja Möhkö 8+6 (Jes, huomenna poksuu jo!)
 
Pinguli - hienoa että kaikki kunnossa!

:p herkkunälkä tulee kun lukee teidän juttuja, Kengun -raparperi-piirakka, mamma-:n Vienetta-jäätelö ja piprane ema:n kebabit.

Kahvitaukoa odottelen, että saisi vaikka jätskin ostettua pahimaan herkuttelunhaluun. Muutenkin mieli on taas pirteämpi. Olin tosi tosi |O väsynyt alkuviikon. Eilen oli taas aika normaali olo ja jaksoin jotain tehdäkin.

Routa 87 - jano täälläkin. Pääasiassa koko päivän, mutta illalla pahimmillaan. Ja siitä syystä sitten käynkin 2 kertaa yöllä vessassa. Viime yönä jälkinmäisen wc-reissun jälkeen ei tullut uni millään. Koira tunki sänkyyn ja ihan kiinni jalkoihin :) Ja valvoin noin tunnin verran. Väsyneenä alkaa miettiä asioita jotka paisuu ja paisuu mielessä pahemmiksi kuin ovatkaan ja uni ei todellakaan tule.

Aikaisessa olen, mutta laitan kastemekkoG. Onko teillä käytössä tulevissa ristiäisissä perintökastemekot vai teettekö tai ostatteko sellaisen? Löysin kivan kaavan vanhasta Käsityökerhonlehdestä, jonka ajattelin tehdä itse ja äiti virkkaisi somat pienet pitsit reunukset hihansuihin.

Lili 9+5
 
kastemekkoG äitini kutoi ihanan talvisen kastemekon viime alkutalveksi tuolle meidän esikoiselle. Sama kastemekko laitetaan myös seuraavalle vaaville... mekossa on vaaleensiniset nauhat, jotka voi tarpeentullen vaihtaa vähän tyttömäiseen. En usko, että tarttee alkaa vaihtelee...

 
Me käytetään samaa kastemekkoa kuin esikoisellakin..
Sama mekko on ollut mulla ja kaikilla serkuilla sekä pikkusiskolla. Kastemalja taas on sama kuin miehellä oli aikanaan.. Eli perinteitä vaalien. :)
 

Yhteistyössä