***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

huiskahäntä ja kaneli tervetuloa! :wave:

Galluppiin: vaivat vähän vaihtelee, mutta:
- ummetusta toisinaan
- kipeät rinnat vaihtelevasti

|.) Minullakin on istukka edessä enkä kyllä ole tuntenut edelleenkään niitä liikkeitä.. Malttamattomana jo odotan sitä rakenneultraa!!!!

Lumi ja Lilliputti 19+4
 
G: Millaisia ylimääräisiä ja ikävähköjä oireita sinulla on ilmennyt raskauden aikana?


- hidas ruoansulatus
- nenäntukkoisuus (joka nyt vissiin onkin heinäallergiaa, raskaus laukaisi sen, tai ainakin
allergialääkkeet auttaa siihen)
- ympärivuorokautinen laiskuus :LOL:

Vauvan nimestä
Pojalle meillä on nimet ollut tiedossa jo vuosia; molemmat tulee molempien suvusta :heart: Mutta tytön nimi on ihan hukkateillä.... mikään ei tunnu kivalta :/ Onneksi noi veljien pojat on ahkeria keksimään ja ehdottelemaan nimiä :D

Kotidoblerilla on saatu pari kertaa sydänäänet uskomattoman kovaa kuuluviin :heart: Eilen oli mun äiti käymässä ja pakko oli uudella vekottimella leikkiä. Tais Hermanni tulla oikein kunnolla mummalle "näytille" kun noin kovaa ääniä ei vielä ole kuulunutkaan :heart: Äitiltähän kunnon itku pääsi kun äänet kuuli; se ei oo tajunnut että ne kuuluu noinkin hyvin, kun eihän silloin sen raskausaikoina 60- ja 70 luvulla neuvoloissakaan tommoisia laitteita ollut käytössä. Tulikin mieleeni että jos käy niin kurjasti että mieheni ei pääsekkään rakenneultraan niin haen äidin mukaan :heart: Ei se varmaan tajuakkaan kuinka hyvin vaavi siellä näkyy :D

Tanjuska77 ja Hermanni 19+4
 
Onnea Hyvistä rakenneultra uutista ja tyttölupauksista!!! :hug: Aika tyttö-voittoselta vaikuttaa tämä tammikuisten tulos... ;)

Hemuli80 Kiitos vinkeistä! Ihan samat ongelmat täällä, eli olen kokoa xs, mutta pitkä kuin mikä :LOL: , eli kaikki housut aivan liian lyhkäisiä, ja töihin pitäisi löytää siistit, suorat mustat housut, niin arvaappas löytyykö mistään?!?!! :kieh: Ja ompelu taitoja ei ole ( en tainut päästä läpi ala-asteen käsityötuntejen "ompelukoneen ajo-koettakaan"), eli en kykene kyhäämään tarvittavia edes omista vanhoista... Apuaaa!!!!

Tylsän pistimen [/b]G:

- Ramppaan pissalla tasan tarkkaan 45min välein join tai en. Öisin sama rumba jatkuu. Parhaimmillaan on käyty pissalla se 9 kertaa yössä.. Onko tämä nyt sitä äidin roolin valmistamista, häh?!? :LOL:

- Maha turpoaa iltaisin aivan käsittämättömän isoksi, välillä on vaikea hengittää ja ylipäätänsä olla... Mistähän tämäkin johtuu?

- En jaksa tehdä yhtään mitään, voisin vain nukkua..

- Juu, kakkoshätä vaivaa turhan harvoin normaali olotilaan nähden, ja silloin kuin tulee niin sattuu niin maan prkleesti.. Mutta pierettää kyllä koko ajan.. ihanaa
:kieh:

- Yhdyn edelliseen: raajat puutuvat jatkuvasti, ikävää..

Elayne ja :heart: 19+4
(poksuu!! 20+0, kumpaa tässä nyt sitten käyttäis, oikeaa, vai la:n mukaista?)
 
Niin, mulla siis raskaus selvisi ihan sattumalta. Olen ollut koko kevään ja kesän tosi kipeä; väsynyt, paleleva, nivel- ja lihaskipuja, huimausta ja henkeä on ahdistanut etenkin iltaisin nukkumaan mennessä. olen siis ihan hengästynyt pelkästä makuuasennosta.
Kuukautiset mulla ei ole alkaneetkaan tuon edellisen (6/08) jäljiltä, mutten siihenkään niin kiinnittänyt huomiota, koska tuntui, että kyllä ne kohta alkaa...
Olin ihan varma, että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, oli vielä muitakin siihen sopivia oireita. Kilppariarvot otettiinkin, ja ne oli ok.
Sain lääkäri ajan (heinäkuussa) vasta elokuulle, jossa oli tarkoitus sitten selvitellä mun vaivoja.

Lääkäriä odotellessa hain raskaustestin, ajatuksena laitattaa viimeinkin kierukka. Kun testiin piirtyikin plussa, oli ensimmäinen ajatukseni, etten olekkaan SAIRAS. :LOL:

Mulla ei siis ole vatsa kasvanut paljoakaan, vasta viimeisen viikon aikana on huomannut selvän pullahduksen, mutta sekin näyttää, että olen vain lihonut. -ei sii puhettakaan samanlaisesta söpöstä vauvamasusta, kuin teidän kuvissa!

Vaikea on vieläkään uskoa olevansa raskaana (vaikkakin nyt ihmettelen, miten en tajunnut aiemmin?) mutta kaipa tähän ajatukseen kohtapuolin tottuu. Vauva on kyllä kovin tervetullut :heart:

nimistä olitte puhuneet ainakin. Me ei olla naimisissa, ja lapsilla on isänsä sukunimi. (joskus tuo naimisissa olemattomuus rassaa mua kovastikin, mutta kun ei ole kosittu, niin minkäs teet :headwall: Miehen mielestä naimisiin meno ei ole tarpeellista)
Mies on aika jörriskö muutenkin, ei paljon juttele. (siis ihan yleisiä juttuja puhuu, on jopa puhelias, muttei mistään tärkeästä saa sanottua mitään. esim- tästä tulevasta vauvasta ei ole sanonut mitään. -kuten ei edellisistäkään lapsista, vaikka ne selvästi rakkaita ovatkin, ja mies on mahtava isä. ) Käytännössä nimet olen päättänyt minä, ja mies on ne sitten hyväskynyt. Pojan toista nimeä hän ehdotti itse -tosin sama, suvusta tuleva nimi oli mullakin mielessä.

Juu, se piti vielä kertoa, että vauvalle annettiin painoarvioksi neuvolan ultrassa 220-250g. Sukupuolta emme aio tästäkään lapsesta kysyä etukäteen.
 
Huiskahäntä sulla olikin positiivinen "sairaus" :D :heart: niin ja tervetuloa
Kanelille myös tervetuloa :wave:

nimistä ei mitään tietoa enkä jaksa ees viel miettiä koko asiaa ku ehin ne viel muuttaa moneen kertaa ni katellaa sit vast lähempänä la:ta.
Naimisissa ollaan miehen sukunimi kaikilla,esikoinen ollut alusta asti miehen kanssa samaa sukua,minä vasta vajaa 2vuotta :heart:

Tyttälupauksia oli taas tullut,onnea kaikille niitä saaneille :heart:

Piiuli ja toukka 16+1
 
G:
-ummetus todellakin!! |O
-hajamielisyys
-närästys
-täälläkin kädet puutuu
-turvotus NYT JO!! |O
-pissalla saa tosiaan juosta tiheään. onneksi ei yöllä tarvi kertaakaan tai max kerran

uusille tervetuloa!!

Nimistä: kyllä meillä pojalle "luonnos" on mut katotaan sit jos poika tulee että onko nimensä näköinen. mitään varmaa ei olla päätetty. tytöllekin vähän ollaan mietitty mut ei niin selkeää ajatusta oo kuin pojalle.

Ketkäs ne nyt puhuivatkaan noista vaatteiden koko ongelmista.. Mulla on myös vähän ongelmaa sen suhteen kun lantio on leveä ja muuten olen hoikka. pyllyä ei paksuudeltaan juuri nimeksikään. joudun siis lantion luiden takia ostamaan vyötäröltä isommat housut kuin mitä normi koko on. ja tiedättehän että sitten ei istu mitkään housut päälle kun ne on muuten persuuksista isot ja reisien kohdalta ihan löysät. :| ärsyttävää!!

(.) ei kai mitään uutta.. :)

röllis ja onni 16+2 [/b]
 
Täällä on nyt sitten kerrottu kaikille "tarpeellisille" ihmisille raskaudesta :)
Askartelin kortit postiin, jossa kerroin jokaiselle sopivalla tyylillä raskaudesta, kun noita sukulaisia on, niin olis ollut hirveä työ päättää kenelle soitan ensin ja kenelle sitten.
Paras kun laitoin kortit ja jokainen joka haluaa niin soittaa itse.
Meitä tuleekin nyt toivottavasti olemaan sitten 5. polvea kun tämä uusin tulokas syntyy.
Korteista sain kyllä hyvää palautetta, vaikka itse hiukan jännitin että on "väärä tapa" kertoa..

Täällä 8h seisomista takana, yllättävän vähän kroppa väsyi, kun ajattelee että loma takana ja pitkään aikaan en ole ollut jalkojen päällä noin pitkään..

Nyt täytyiskin lähteä vähän lenkille vetristämään paikkoja ja sitten hautaudun sohvalle loppuillaksi ;)

G:
..Yllättävän vähän löytyy..
-Tarvitsen enempi "toipumisaikaa" raskaasta työpäivästä tms. PAKKO päästä toisinaan sohvalle tai tuntuu et pyörtyy pian, eli jotenkin rasitusherkempi :D
- Rintojen ajoittainen kipuilu, vähentynyt jo huomattavasti
- Alavatsalla/nivusissa nipistelee raskaan työn aikana/jälkeen, esim. mattoja pestessä

Siinäpä ne kun oikein keksii :)

15+6 perästä tullaan ;)

 
Päivää tänne! Huiskahännälle ja Kanelille tervetuloa :flower:

Galluppiin: Ikäviä oireita siis:

-väsymys jotain järkyttävää...edes nukkuminen ei auta.
-ruokahaluttomuus
-jatkuva vessahätä
-närästys

Tylsälle pistimelle iso :hug: Minkäs sille mahtaa...miehet on miehiä. Miehelläs on varmasti myös paha olo tuosta teidän ongelmallisesta alkuraskaudesta, eikä vaan osaa sitä muulla keinoin näyttää. varmasti kuitenkin teille molemmille vaikeaa tuosta vain heittäytyä nauttimaan loppuraskaudesta.

(.) Tänään kävin taas neuvolassa, ja kun kuuli tuosta mun kuumeesta, niin varasi iltapäivälle vielä lääkäriajan. Otettiin verikokeita, mutta mitään tulehdusta ei ole, ja edelleen ehdotti vatsakipujen syyksi vatsanpeitteiden venymistä |O Kyllä mä pentele vieköön vielä erotan lihasvenymisestä johtuvan kivun supistusmaisesta kivusta.... No taas odotellaan viikonlopun yli ja sitte ens viikolla taas lääkäriin, jos olo ei parane. Nyt sitte vihdoin varmaan saan sen lähetteen eteenpäin. Onneksi Pampun sydänäänet kuulu taas tosi vahvasti :heart:

Mukavaa viikonlopun alkua mammoille ja masuille :wave:

Nirppurotta ja Pampu 16+4
 
Ikävät oireet-gallup:
- VÄSYMYS! 10-11 tuntia yöunta ja vielä 2 tunnin päiväunet päälle. Ja silti ei tunnu riittävän.
- alaselkäkivut, erityisesti oikealla puolella alaselässä ja kyljessä.
- ruokahaluttomuus
- nyt viime päivinä jomotus "alapäässä"
- hajamielisyys. Täältäkö luin, että on oikein tehty tutkimus, että raskaus tyhmentää naista. Pitää täysin paikkansa ainakin minun kohdalla, todellinen harvapää :LOL:
- ajoittainen herkistely ja herkkänahkaisuus, suoraan sanottuna vedän herneet vähän turhan helposti

Nimestä:
Tytön nimeä olin miettinyt jo ennenkuin tulin raskaaksi ja olen entistä kiintyneempi yhteen tiettyyn, sadusta tuttuun nimeen. Olen sen miehellekin kertonut, ei ainakaan tyrmännyt.
Pojan nimeä ehdotti ensimmäisenä mieheni, olin erittäinkin innoissani hänen ehdotuksestaan ja en todellaankaan laita vastaan, mikäli täältä poika tupsahtaa. Pojalle olen jo miettinyt toistakin nimeä, joka voisi olla mieheni suvussa periytyvä nimi. Katsotaan, voihan se olla että muuttuvat vielä täysin =)

mamma ja Kirppu 20+2
 
:attn: voiskohan mun tietoihin lisätä työnimeksi Neiti-P

Jos poika ois ollut tulossa niin hänestä olisi tullut Jamiel.
Nyt sitten arvaattekin tyttömme työnimestä, että P-kirjaimella tulee alkamaan tytön nimi.
Meillä kun kaikki naiset alkaa P-kirjaimella (yksi tosin pehmeellä sellaisella) ja miespuoliset alkavat J-kirjaimella

Mehän siis tiedämme 100%:sti, että meille tulee tyttö, sillä kun nuo lapsivesipunktion tulokset annettiin, niin halusimme tietää tämän tulokkaan sukupuolen. :heart:
 
Kaneli87 ja Huiskahäntä Tervetuloa mukaan porukkaan.

Huiskahäntä Laitako milloinka sinulla on la. niin voin lisätä sinut tuonne etusivulle? Toki jos et halua sitä kertoa niin voin laittaa vaikka ilman la:ta sinne listan hännillekin.

Elayne Minä ainakin elän viikkoja sen mukaan mikä la. on neuvola kortissa. Pikkuiset kun kasvaa välillä nopeasti ja välillä saattavat olla vähän "jäljessä" siitä niin sitä laskettua sais sen perusteella olla koko ajan muuttamassa ainakin minulla.
 
Kaneli87 ja Huiskahäntä tervetuloa joukkoon! Huiskahännällä tosiaan aikas kiva ylläri :heart: sulla jääkin nyt odotusaika mukavan lyhyeksi :D

Enie: mun laskettu on 29.12 jos viitsit vaihtaa :D

rakenneultra kuulumiset hyvät, kaikki näytti olevan kunnossa ja painoarvio oli 300g paikkeilla, tarkkaan en muista :ashamed:
sukupuolta ei tiedetä ...

nimi g: mulla nimet valmiina joihin mies ei suostu... onnex on monta viikkoo aikaa viel suostutella :D

raskaus oireisiin:
putki tukossa ..
vessassa ravaaminen...
ja ei se muisti tunnu täälläkään pelittävän...

mut niin helposti on tää raskaus menny etten tod. valita.. pieniä ovat nuo vaivat....

Nyt jatkamaan muihin hommiin =)
 
LASKETTUA AIKAA en tarkasti tiedä, kun ei tarkat viikotkaan ole tiedossa. Mulle annettiin neuvolasta la:ksi 15.1, mutta se laitettiin vain siksi, kun se on kivasti puolivälissä kuuta :LOL:
Todelliset viikot on varmaan lähempänä 19 vkoa... La selviä kuitenkin vasta jonkun viikon päästä ultrassa, joten listaan voi laittaa la:ksi vaikka ton 15.1. Veikkaan että todellinen syntymäpäivä on niillämain kuitenkin, koska mulla on nuo muutkin mennyt vkoille 41-42+
 
Kyllä oli eilen tuskien tuskat. Lähdettiin nuorimmaisen kanssa naapuri kaupungista kenkiä ostamaan niin nuopa välilevyn pullistumat oli vielä edellis päivän ultrassa makaamisesta ärtyneitä ja voi taivas että nousivat remakkaan kauppassa. Ei meinannut päästä eteen eikä taakse päin ja kipu säteili nilkkaan asti ja teki kyllä tuskaa.
Onneks nyt taas tuntuu rauhallisemmalta.
Piti tuossa jo heti aamusta siivous pitää, niin siitä ei tykkää tuo minun vointi hyvää, mutta onneks mies auttaa aina kaiken minkä vaan "annan" hänen tehdä.
Tuntuu niin turhalta jos itse vaan makaa niin yrittää sitten touhuta edes vähän vaikkei se hyväksi olekkaan.

Pitäiskin lähteä taas kauppaan kunhan mies tulee hammastarkastuksesta, kun pitäis vielä jotkut juhlakengät tytöille löytää. Ens viikonloppuna olis miehen veljen häät..,ja pitkä automatka joten ei vielä edes varmaa voinko minä läheä sinne mutta niinhän se on varauduttava että pääsen sinne.
Pitää vaan ajatella kokonaisuutta, kun käytäis päiväseltään siellä ja matkaa tais yhteen suuntaan olla jo yli 200km ja sitten vielä ne häät ja takas ajo niin...
Pitäis ilmoittaa että saisko sinne hää paikalle mulle sängyn sinne niin sittenhän ei olis ongelmaa kun vois pötkötellä :LOL:

Aurinkoista lauantaita kaikille...voi vitsi että nää viikot menee nopeasti.

Enie + Nörtti ja Hissu 20+5
 
G:

- Väsymys
- Päätä särkee jatkuvasti
- Ummetus tai ripuli, ei normaalia toimintaa
- Uusinpana närästys, on ruvennut suolanen ruoka ja yllättäen suklaa närästämään
- Pari kertaa päivässä menee korvat ja nenä tukkoon, ei ole nuhaa.....
- Välillä olen todella pahallapäällä.

Tänään poksuu..... 19+0 poks.
Mietin tuossa, että jospa vauvat ovat vatsassa vielä 4kk päästä on tilanne todella hyvä. 3kk päästä olisi viikkoja jo 32 täynnä, eli jos edes sinne päästäisiin. Toivon tietysti, että vauvat saavat vatsassa kasvaa ihan loppuun asti, mutta se ei kaksosraskaudessa ole niin varmaa. Tuo 3kk tuntuu tosi lyhyeltä ajalta.

Tervetuloa uusille!!!

Zaara ja Vaavit 19+0

 

Yhteistyössä