***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Enie Kyllä mullekkin sanottiin, että heti voi pitää vauvojen synnyttyä, mutta maksetaan vasta, kun on oikeus vanhempainpäivärahaan. Se virkailija kenen kanssa juttelin ei tiennyt asiasta mitään ja soitti jollekkin muulle.
Ostin sellaisen kantopussin, vai miksi sitä sanotaan. Mietin kanssa, että toinen voi olla siinä ja toinen sylissä. En tiedä miten se onnistuu. Myin vanhan kantoliinani pois, koska en jaksanut opetella niitä sidontoja.:eek:
 
Täällä kanssa kärsitään flunssasta, viikko nyt oltu saikulla ja äsken just lääkäri kirjoitti vielä lisää keskivikkoon asti. Ja nyt sain jo antibiootinkin. Varokaas ne kenellä flunssa nyt niin ettette saa rintatulehdusta. Olen aina luullut, että se tulee vain imettäville mutta sellainen nyt itsellä asustaa. Toivottavasti antibiootti auttaa.

Vauvan tavarat on jo omassa laatikostossaan, kun hoitopöytä on ostettu niin siinä alla on laatikosto. Täytyy pestä ne sitten vaan lähempänä.

Vauva-10 ja muukalainen 17+0
 
Minä tilasin just huutonetistä rengasliinan, ajattelin kokeilla sitä, kun se vaikuttaa siltä, että siihen saa aika helposti kantopussimaiseen tyyliin vastasyntyneen, ja isomman lapsen lonkalle (ei samaan aikaan :D ). Tietty käytäntö onkin sitten toinen juttu, voi olla, ettei tuu mitään. :D


Raskausajan vaivoja täällä: UNETTOMUUS! Taas tämä on alkanut, esikoisesta oli myös, eikä loppunut lapsen syntymään. :/ Lonkkakivut on vaivanneet, mut ne alkaa pikkasen helpottaa. Sitten toi ykäily edelleen välillä. :D Ja maha on välillä ummella, välillä ripulilla. Nyt myös uutuutena ihana HIKOILU. Sitä riittää! :heart: :LOL:
 
PinkgreenMulla oli sama alapäävaiva esikoista odottaessa. Jouduin käyttämään pikkuhousunsuojia koko ajan, ja alapää hautui verille. Ilamn pikkuhousunsuojia taas jouduin koko ajan vaihtamaan alkkareita. Hankin kestopikkuhousunsuojia (kestovaippoja myyvästä nettikaupasta) ja ne kyllä olivat hyvi. Eivät haudo, ja on helpompi vaihtaa, kuin koko pikkuhousut. Ovat aika kalliita, mutta olen tykännyt tosi paljon, en enää ollenkaan halua käyttää tavallisia pikkuhousunsuojia. Myös kuukautisten aikana tulevat hautumat hoituivat kestositeillä. (mulla ei alakerta kestä kertakäyttöisiä näköjään, juuri ja juuri max. viikon voi niitä käyttää.)

Kantovälineista Käytin Matiaksen (nyt 1v) kanssa trikooliinaa sekä Manducan reppua. Matias viihtyi paremmin trikooliinassa, ja itsekin pidin siitä enemmän. Nyt mulla on myös kudottu liina, tosin harmittavasti hieman liian lyhyt, että saisin Matiaksen siihen hyvin sidottua, ja poika onkin jo niin painava, etten ole enää välittänyt kantaa. No, jospa tuolle liinalle tulisi vauvan kanssa käyttöä.
Mulla on myös vauva-lehden tilaajalahjana saatu kantopussi, jota en ole kokeillut, ja tuskin kokeilenkaan, ja voin siitä kyllä luopua, jos joku on kiinnostunut.

Raskausajan vaivoista inhottavin on alapääkivut. Ne on nyt alkaneet, ja ovat jo nyt aika ikävät. Samoin lonkat on kipeät, kuten myös lantio. Tähän kun lisätään päälle mahdolliset liitos- ja selkäkivut, niin olenkin ihan raato. Öisin pitkään samalla kyljellänukkuessa alkaa särkeä lonkkaa ja jalkaa, ja on pakko nousta jaloittelemaan.
Mullakaan nuo kivut ei loppuneet lapsen syntymään, ja ne on myös pahentuneet joka raskaudessa. :( Tuskin maltan odottaa loppuraskautta... :snotty:
 
Vaatekaappi G: Mä odottelen siihen ultraan asti, jos selviäis minkä värisiä vaatteita sinne kaappiin laitetaan. Pojalta on kyllä tallessa paljon unisex vaatteita. Pitäis ensin jaksaa siivota omasta vaatekaapista vauvan vaatteille tilaa.. :kieh: Eiköhän se tuu tässä syksyn aikana tehtyä. :whistle:

Mulla on ollu jo tsiljoona päivää alavatsa hellänä, eikä meinaa helpottaa. Pojan pitäminen sylissä on aika tuskallista jo. Neuvolaki on vasta reilun viikon päästä. Lisäks humisevat ja napsuvat korvat ahdistaa.. Yöllä kärsin taas kasvukivuista ja välillä joudun nousta köpöttelemään keskellä yötä, että helpottais. Ei ekassa raskaudessa ollu mitään kremppoja, nyt on vaikka muille jakaa. |O

Pitäs lähteä kaverin mökillä käymään ku poika herää, mutta täällä on täys syksy päällä ja vettä sataa. :/ Mahtaakohan siellä olla hääviä tällä kelillä.. toisaalta olis kiva nähdä kavereita. Toisella on LA 2vko myöhemmin ku mulla. Vois vertailla massuja ja vaivoja. :LOL:

Rhea ja Möhkis 18+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Enie Kyllä mullekkin sanottiin, että heti voi pitää vauvojen synnyttyä, mutta maksetaan vasta, kun on oikeus vanhempainpäivärahaan. Se virkailija kenen kanssa juttelin ei tiennyt asiasta mitään ja soitti jollekkin muulle.
Ostin sellaisen kantopussin, vai miksi sitä sanotaan. Mietin kanssa, että toinen voi olla siinä ja toinen sylissä. En tiedä miten se onnistuu. Myin vanhan kantoliinani pois, koska en jaksanut opetella niitä sidontoja.:eek:
Mikähän idea siinä sitten on että se vasta sitten maksettaisiin, kun sehän ei siihen kaksos hommaan vaikuta millään tavalla, saati isän osuuteen?
Eli sitten reilu parikuukautta pitäis visaa vingutella ja ihmetellä kun ei palkkaakaan tietty saa siltä ajalta :eek:
Se KYS:n sosiaalityöntekijä epäili että se maksettaisiin silloin kun pitää mutta ei osannut varmaksi sanoa, eikä älytty sieltä kelalta kysyä kun soitti sinne.
No, onneks on veronpalautukset ja täytyy sitä sitten vielä katsoa miten sen oikein tekee.

Vaatekaappi Minulla on jo osa hoitopöydän laatikossa valmiina ja osa laatikossa jossa ne minulle tulikin. En tiedä mihin niiden kanssa oikein lopulta mahtuu kun innostui sitten huutamaan niitä ihan reilusta :whistle:
 
Huiskahäntä: Kiitoksia tiedoista:)!


Vaatekaappi G
: Äeh, me kun muutetaan tuossa loka-marraskuussa niin sitä ennen ei voi oikein mitään järjestellä eikä esim. pinnasänkyä kasata. Vauvan vaatteita on siis mun vaatekaapissa ja pinnikset ym. on osina keittiön lattialla (meidän kämppä näyttää tällä hetkellä joltain lähtevän tavaran rahtihallilta):D Ois ihanaa järkätä jo kaikkea :heart:
 
Enie Se 60pv on vanhempainrahakauden jatkoa. Eli sen takia varmaan maksetaan vasta sitten vanhempainrahakaudella tai silloin, kun oikeus siihen tulee. Toivotaan ettei pitäisi paikkansa.... Täytyy kysyä, kun kelassa käy. Kohtahan niitä äitiyspäiväraha hakemuksiakin saa jo jättää. MEINAATTEKO OTTAA ÄITIYSPAKKAUKSEN?
Itse en ota pakkauksia, koska noita vaatteita on kertynyt jo ihan reippaasti.

KANGA on se kantoväline mikä mulla on. Ei mitään tietoa onko hyvä. Se on aikalailla saman näköinen kuin vauva-lehdestä saatu.

Vaatekaappi Mulla on sellainen hoitopöytä, mikä näyttää ihan lipastolle, mutta siitä taitetaan se osa jossa vauvaa hoidetaan. Sieltä löytyy meillä vauvanvaatteet. Toki siinä on vielä kori päällä, kun lipasto on liian täynnä.

 
zaara Ei oteta yhtään pakkausta, kun olen niitä käytettyjä vaatteita huudellut huutiksesta.
Muutkin mitä pakkauksessa olis ollu tarpeellista niin on jo hommattu, eli otetaan rahana kaikki kolme.
Minäkin vien heti sitten sen todistuksen kelalle jahka saan sen neuvolasta ens kerralla...olikohan se neuvola 31pv tätä kuuta...,niin ja sitten taas 3.9 KYS joten kyllä pidetään huolta :)
 
tänään meillä oli vähän vauhdikas aamupäivä. Aamulla vessassa verta tuli semmoinen isompi määrä (mut ei siin isoa määrää kuitenkaan) ja vaikka se loppui saman tien, päätin lähteä näytille. TK lääkäri halusi ottaa varman päälle ja halusi lähettää mut polilla käymään, vaikka siinä vaiheessa ei enää vuotanut ja kipuja ei ollut missään välissä yhtään ja vauvakin liikkui selvästi.
Polilla oli mukava naislääkäri, joka sanoi, että tämä on vähän hätävarjelunliioittelua TK-lääkäriltä, mutta katsotaan nyt kuitenkin, kun siellä olen. Ultrassa kaikki oli enemmän kuin hyvin. Lääkari sanoi, että rakenteet näyttävä olevan ok kaikinpuolin (rakenneultra on keskiviikkona) ja mitat vastasi päivälleen 19+3, paitsi jalat, jotka olivat 19+6, mikä on kuulemma hyvä, kun yleensä suomalaiset vauvat on lyhyt raajaisia... (esikoinen oli 56cm, kun syntyi, että olisko ollut myös "pitkäraajainen"?) Sydän löi ja näytti, kuten kuuluukin ja mitään vikaa lääkäri ei löytänyt vauvasta, kohdusta, istukasta eikä kohdun suulta, sanoi että kyseessä on varmaan ollut joku pieni nirhauma limakalvoilla emättimessä, mutta ei mitään vakavaa ja sanoi, että töihinkin uskallan mennä ja elää normaalisti. Helpottihan se, kun näki ja kuuli, että kaikki on kunnossa ja lääkäri tosiaan ajan kanssa vauvaa katseli ja mittaili ja antoi vielä kuvankin mukaan :heart:

Täällä on kyselty kurjista oireista, no väsymys on edelleen sanoin kuvaamatonta, mutta ehkä nyt viikon aikana vähän helpottanut, saa nähdä, miten käy, kun pitää nyt lomalta palata töihin.

Äitiyspakkauksen aion ottaa, esikoisesta ei ole mitään jäljellä ja vaikka olen paljon ostanut kirppareilta, niin on kiva saada jotain ihan uuttakin ja se koppa on alussa näppärä sänky. Muuten ostan tarvikkeet mahdollisuuksien mukaan käytettynä kirppiksiltä/tutuilta/huuto.netistä...

Vaatekkaappi laitetaan kuntoon sitten lähempänä vuoden vaihdetta, ehkä sitten, kun äitiysloma alkaa. Sitten myös inventoin, mitä vielä pitää ostaa/hankkia yms. ja samalla laitan vauvan huoneen kuntoon ja äp-laatikon makkariin sängyn viereen tulokasta odottamaan.
 
Äitee75 kyseli milloin ilmotettu/ilmotetaan työnantajalle.
Mä kerroin heti np-ultran jälkeen ku sit oli 5 vkoa lomaa sen jälkeen enkä halunnu pitkittää asiaa niin et palaan töihin kasvaneen ja näkyvän mahan kanssa.
Kiitti että ilmoitin ajoissa! Mä palasin myös sille töihin vasta tammikuussa että jännitin hiukka kertomista.. Nyt sil on ollu aikaa kaavailla kuka mun tilalle.. Ite ainakaan en ole katunut hetkeäkään että olen kertonut jo ..

tsempit sulle kertomiseen myös :)

-s-a-j
 
mä en oo vieläkään kertonut... :|
pomo tulee nyt aamulla töihin, onneks vasta yhdeksään niin ei tarvi mun sitä nähdä..
jännittää muutenkin niin taas tän kertominen.. Viime raskauden kerron todella hyvissä ajoin (juuri siksi että saisi sijaisen hankittua) niin keskenmeno kun tuli ja ilmoitin sairaslomaa niin huusi mulle vaan puhelimeen että miksi en tule töihin.. en pahoitteluita ei mitään.. luuri korvaan... Noh en mä sen säälejä kyllä kaipaakkaan.... :$

iiris ja pojutsu 17+5
 
Äitee75 mä kerroin rv8,tosin oon hoitovapaalla muutenkin nyt ja oisin ollu ainakin tän vuoden loppuun,mut pomo silloin kyseli et meinaanko jatkaa vai tulla töihin ni totesin et jos kaikki menee hyvin oon silloin äitiyslomalla :D

Vaatekaappia oo ees miettiny :ashamed: josko sit 30+ rupeis miettimää

OireG väsymystä,tosin helpottamaan päin,ummetusta,tukkoisuutta,kiukkuisuutta,vähäruokaisuus herkut kyllä maistuu :p turvottaa,sormukset otettu pois sormista lähes heti plussaamisen jälkeen,hajuherkkyys,tänää meinas tulla mäkkärin pihas oksennus ku hais se rasva niin kaameelle :x
 
Vatsa: Eilen kun päivä ruokaa oltiin syömässä niin pöydässä oliat luulivat että ulkona jyrähti ukkonen, kun minun masu vähän protestoi jotain vastaan ja jyrähti kovasti :LOL: :LOL: :LOL:
Oli maaru vähän äänekkäällä päällä, vaikka tokihan tavallaankin jos nälkä on niin se kurnii, mutta kun ei ollut nälkä ja se oli tosiaan kauhea jylinä oikein.
Pikkuisilta tais mennä korvat lukkoon masussa :LOL:

Petite Onko tullut uutisia jo???

Enie + Nörtti ja Hissu 21+0 POKS!
 
Huomenta!

iiris onpas sinun esimies ollut todella kamala keskenmenon jälkeen! :eek:

Minäkin kerroin esimiehelle jo hyvissä ajoin, taisi olla rv 9. Ihanaa kun se kertominen on jo takana, kyllä jännitti :D

Äitiyspakkaus otetaan kyllä! Käytettynä olen jo jotain ostanut, joten kiva saada uuttakin. Vaatekaappia ei ole vielä ostettukaan, joten kunhan se on tehty niin sen jälkeen pääsee vaatteita sinne laittelemaan =)

Sain muuten outoja katseita kun kerroin parille tutulle ostaneeni käytettyjä vaatteita :eek: Kommentit oli jotakin siihen suuntaan, että kyllä heillä on varaa ostaa kaikki ihan uutena.. No, olisi meilläkin varaa, ei se rahasta ole kiinni, mutta miksi ostaa ihan kaikki uutena kun saa ihan hyvä kuntoisia (tai lähes tulkoon uusia) vaatteita ym. käytettynäkin?? :D Ehkä sitten olen heidän mielestään vain pihi :LOL: Saas nähdä mitkä on rouvien ilmeet kunhan kerron, että aion käyttää kestovaippoja :whistle:

|.) Alan kohta stressaamaan kun en vieläkään tunne mitään liikkeitä :ashamed: Joka päivä ja ilta yritän kuulostella, mutta ei mitään.. Koska te muut tunsitte liikkeet ekassa raskaudessa?

Se olisi nyt puoliväli saavutettu :heart:

Lumi ja Lilliputti 20+0 Poks!
 
miulla on kans esikoisesta niin paljon jääny vaatetta että otan äitiys pakkauksen ihan rahana.

Millaisia tuntemuksia teillä muilla on rinnoissa? mulla on kamalan isot rauhaset jo kasvanu ja välillä koskee ihan kamalasti, ja on niinku rintalihas kipua, pistää ja tuntuu teräviä vihlaisuja..
liekö asiaan kuuluvaa vai onko jotain muuta?? esikoisen aikaan ei ollu
 
Moi!
Mulla ollut tissit kokoa b ja nyt on kokoa d-e että kyllä ollut vaikka mitä kipuja niissä. Vihlontaa, herkät nännit, jouduin alkuun käyttään viikolle 15 asti liivejä öisinkin!! =) Muutenkin on kasvanu niin paljon että tuntuu että repeää ja arpia tulee, mut rasvaan masun, rinnat ja reidet/selän alaosan joka ilta Bodyshopin kaakao voiteella, estää kuulemma arpien tuloa! :attn: :LOL: :heart: :heart:
tammikuun4 ja meloja 20+1
 
Huomenta! |O

Siis minen jaksa enää. Taas alkoi aamu oksentamalla. Oon siis yli viikon ollu saikulla ja nyt tänään meen taas lääkäriin ku ei tää olo näytä helpottuvan millään. No kaksosia odottaessa oksensin 24. viikolle mutta olin kuitenkin töissä. Nyt ei voi edes ajatella että menis töihin ennenkuin olo oikeesti helpottaa. Toisaalta tympii, kun ne on siellä naama norsunvituilla siitä etten ole töissä (ei ne ymmärrä vaikka naisvaltaisella alalla ollaankin), mut toisaalta oon helpottunu, että mitä vähemmän mun tarvii siellä olla sen nopeempaa pääsen myös pois koko lafkasta.

Tänään siis lekuri ja samalla käytän tuon toisen lapsen kans. Se on kuumeillu koko viikonlopun, mut mitään muita oireita ei oo. Vähän ihmeellinen juttu. :/ :/ No korvat pitää tarkistuttaa kumminkin kun meillä on tuota korvakierrettä ollut.

Mitään hankintoja ei olla tehty. Tosin aika paljon on tyttöjen vanhaa tavaraa tallessa. Pinniken ajattelin maalata jossain vaiheessa ja hoitopöytää meille ei tällä kertaa tule. Kestoja yritetään kayttää niin paljon kuin mahdollista. Vaunuja olen käynyt katselemassa ja pariin malliin vähän ihastunutkin. Uusi turvakaukalo pitää hommata. Rakenne-UÄ:n jälkeen voi sitten jo ostaa vaatettakin kun tietää mitä sukupuolta tulokas oikein on.

Oireita on tuo oksentamisen lisäksi ummetus. Raivostuttavaa! Samoin iltanärästys on nyt alkanut.

No nyt yritän laittaa suuhun jotain. Mustikoita söin jo, mutta taas meinaa yrjöttää. Mitähän tuota nyt oikein söis ettei tulis oksennusta.

Peikonpähkinä ja Pampula (jo!) 17+1
 

Yhteistyössä