***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Ai, miullakin on ollu nenän tukkosuutta, mie jo ihmettelin et mitä tää on ku ei pitäs olla allergiaakaan. Muuten ei oo mitään ihmeoireita ollu, pienestä määrästäkin ruokaa tulee tosin ihan ähky olo edelleen. Ristelilykin meni hyvin, jalkoihin vaan kävi se kävely ympäri tallinnaa =) . Reilun viikon päästä rakenneultra, eikä vieläkään olla päätetty että kysytäänkö sukupuolta, vai ei :headwall: ..
 
Aaah, vihdoin pääsin pitkäkseni B)
Lähdettiin aamusella kaupunkiin, meiltä ajomatkaa sen verran, että siitä tulee aina koko päivän reissu. Miulle oli ihan pakko ostaa mammahousut ja uikkarit (jotta pääsen taaperoauintiin pojan kanssa). Ihan hassua ostaa jo ennen puolta väliä mammahousut, esikoisesta kun tavalliset housut meni loppuun asti töissä ja kotona :eek: Jos nyt näillä kaksilla housuilla pärjäis ja paitoina varmaan menee tunika malliset pitkään.
Järkytyksekseni jouduin ostamaan koon 40 mammahousut ja koon 40 bikinien alaosan :snotty: Normaalisti miun kokoni on 34-36... Taitaa olla tuota vararasvaa ja turvotusta jo kerääntynyt. Hassua kun ei minusta tunnu, että takamus olisi levinnyt. Mies kyllä myönsi, kun ihmettelin tuota koko asiaa, että olen mie kuulemma nykyään pehmeämpi :LOL:

Uusille tarvetuloa! :wave:

Hipkukka ja AatosII 18+4
 
Äitee75 Tervetuloa porukkaan.

Zaara Just torstaina KYS:ssä sanoi lääkäri äitipolilla et vk38 on se kun aletaan sitten ulos päin vauvoja auttelemaan. Eli käsitin että oli tilanne miten hyvä tahansa niin noilla viikoilla sitten käynnistellään tai leikataan. Olis just joulua edeltävä viikko, ja sehän olis kiva jos pääsis pienten kanssa jo jouluksi sitten kotiin :heart:
 
POKS 16+0 ja perästä tullaan :LOL:
Nyt on alkanut puolitututkin kysymään ihan suoraan että onkos siellä masussa jotain, eli maha pullottaa ja täytyy varmaan ottaa napakoru pois.. mä en kestä, mun napa on niin ruma :p

Täällä ei muuten ihmeempiä vointeihin, unta ja lepoa tarvii enempi kun normaalisti, mut se on vielä pieni oire. Päikkärit on niiiiin ihana ottaa ja sitten taas illan jaksaa. Onneksi näin päin, alkuraskaus meni kummallisia unia ja 2h pätkiä nukkuessa :)

16+0 ja POKS
 
Sero: Mä olen napakorun ottanu jo pois, ja nyt toi korun arpi sen kun vaan leviää mahan kasvun mukana. Aevan ehanan näköstä... Eli tervetuloa joukkoon vaan :D Mut joo, kanduu ottaa veke ennenku alkaa repeemään pois :$
 
kiitos enie la:n muuttamisesta =) unohdin vaan vallan et ikäki pitäs muuttaa, nykyään nääs 27v. :headwall:

Napakorusta puhetta, mul meni esikon syntymän jälkeen koru paikalleen ja olin ihan happy, saa nähdä miten nyt käy, otin pois heti testin teon jälkeen ettei repeis, ja niin siis otin esikkoakin odotellessa =)

nyt ukon viereen sohvalle, taas koko päivä menty....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Äitee75 Tervetuloa porukkaan.

Zaara Just torstaina KYS:ssä sanoi lääkäri äitipolilla et vk38 on se kun aletaan sitten ulos päin vauvoja auttelemaan. Eli käsitin että oli tilanne miten hyvä tahansa niin noilla viikoilla sitten käynnistellään tai leikataan. Olis just joulua edeltävä viikko, ja sehän olis kiva jos pääsis pienten kanssa jo jouluksi sitten kotiin :heart:
Mulla se olis juuri siinä joulunaikaan. Siksi mietin, että jos kaikki on hyvin meniskö ensi vuoteen, ennen kuin ne leikkaa tai käynnistää. Tuskin...
Ekassa ultrassa lääkäri sanoi, että toivottavasti menee yli rv32. Hän varoitteli ja peloitteli enneaikaisuuden vaaroista ja käski ottaa sen riskin tosissaan. Kuulemma rv36 olen aivan kypsä mahaan ja haluaisin siitä eroon ja vauvat maailmaan. Katsotaan kuinka ämmän käy. Tätä vauhtia, kun vatsa kasvaa alan ihan uskoa tuota lääkärin väitettä.

 
Galluppia:

Mulla myöskin joko maha löysällä tai sit ummetusta :S Ummetuksesta seuraa tosi kipeä maha ajoittain :(
Nenän tukkoisuutta ja aivastelua lähes päivittäin. Mietin myös et onks joku allergia, mut en keksi mitään..eikä aiemmin oo ollu mitään. Herkkä oon itkemään, tosi typerätki asiat saa itkemään. Mm. luin salkkareiden juonipaljastuksista ketkä kuolevat kentaurin räjähdyksessä, niin sekin sai mut itkemään :D
Mies myös alkanut valittaa siitä et must on tullu hirvee nipo ja valittaja. Eli hormoonihirviö :D Nice.

Napakorusta:

Mulle esikoisen aikaan kaikki suositteli sitä ns. odotusajan napakorua, jossa siis pidempi muovinen tappi joka taipuu mahan kasvun myötä. Mulla oli se rv 38 saakka jolloin se sitten ultrassa repes :S Oli pakko ottaa pois ja takas sitä ei enää tietty saanu. Ihan järkky arpi vaan tossa :S Uutta en uskalla ees ajatella :D
 
Mulla vaivoina ummetusta, pukamia, väsymystä, nenän tukkoisuutta ja kutinaa, turvotusta, laskeva hemoglobiini (110 viime viikolla), ajoittaista pahoinvointia, joka onneksi jo alkanut hellittää (esikoista odottaessa oksentelin läpi raskauden :x ) ja uusin kremppa eli närästys ilmesty tällä viikolla. Onneks on vielä ihan perus-Renniet tehonnu näräilyyn :) .

Missä vaiheessa raskautta ootte ilmotellu pomolle lähestyvästä iloisesta perhetapahtumasta? Itse en oo vielä "uskaltanu", vaikka tiedän, että mitä pikemmin sen parempi - kaikkien kannalta. Tuntuu vaan olo niin "rikolliselta", kun oon töissä tosi pienessä firmassa ja alotin tän duunin vasta tämän vuoden tammikuussa. Säälin jo valmiiksi pomoa, joka on yrittäjä ja joutuu hommaamaan mulle tuuraajan :ashamed: . Noh, kerään rohkeutta maanantaiksi ja sitten reippaasti vauvauutisia jakamaan Bossillekin :whistle: .
 
Hmm, osa kirjoitteli että raskaus on muuttanut limakalvoja. Huomasin ikäväkseni, että mulla on jotenkin "hautunut" limakalvot rikki tuolta "alakerrasta" ulkopuolelta. Tietääkö kukaan voiko johtua raskaudesta tai sen aiheuttamista hormonimuutoksista? Ei ole koskaan ollut mitään hiivaa tmv. ja kattelin netistä ettei oikeen oireet siihen täsmäis. Käytän kyllä joka päivä pikkuhousun suojia, pitäisiköhän välillä olla ilman, josko ne hautovat. Yyyh :x Inhottavaa! :ashamed:
 
Ei "lomalainen" kerkee paljo koneellä kököttää.. pika kuulumiset siis vaan taas.

Tervetuloa uusille! :wave:

Inhokki olot: Ummetus, alavatsa särky, taipumattomuus :LOL: , jo toista viikkoa kestänyt korvien napsuminen ja humina. Pyllynposket myös krampaa aina sillon tällön. |O

Nyt suihkuun ja nukkumaan.

Rhea ja Möhkis 18+0 *Poks* (Oikeestikko?)
 
Mä otin kans napakorun testin teon jälkeen pois ettei repeis.. onhan tossa navassa nyt tollanen reikä mut toivottavasti pysyy edes tuollaisenaan.

Galluppia: Ummetus, aivan kauhea väsymys, supistelut (?), huimauskohtaukset.. ym ym..

Mullekki mies sanonu (ja kaikille kavereillekkin ) kuinka järkyttävä monsteri musta on tullu.. Joka asia itkettää ja vituttaa. Noh saa ukko vaan odottaa miten ihania ne viimeiset viikot tulee olemaan :whistle: ;)


Yötyöläinen iiris ja pojutsu 17+3
 
:wave: Mulla oli napakoruna rengas esikoisen aikaan ja se oli ihan loppuunasti, ei repeämiä.
Gallupia: Vatsa toimii välillä ja välillä ei. Supistelee silloin kun tekee jotain raskaampaa. Huimauksia on aikast usein, ja väsyn työharjoittelupaikassa. Hemmetin äksy olen nykyään :(
 
Minäkin otin napakorun juuri muutama päivä sitten pois. Kun tuo maha kasvaa ja napa "leviää" niin se koru ei ollut enää navassa vaan sen yläpuolella. :D Oli jo aika huvittavan näkönen paidankin läpi... Esikoista odottaessa otin sen varmaan näillä samoilla tienoilla pois ja vähän sai käyttää väkivaltaa saadakseen sen takaisin paikoilleen.
Ultraaja muuten huomautti mua viime kerralla, että ota napakoru pois seuraavaan ultraan mennessä. Helposti kuulemma saavat rikottua siihen 30 000 euron ultrausvehkeet... en halua olla se, jonka napakoru saa nuin kalliin laitteen rikki... :ashamed:

Eilen illalla tuntui vatsan läpi käteen hentoja potkuja!! Pienokainen suostui potkuttelemaan myös isänsä käteen. Tuli taas illalla sellainen olo, että uskomattoman ihmeellistä on tämä elämä! :heart: :heart:

Toissapäivänä teimme pientä uudelleenjärjestelyä täällä huushollissa... tuli kannettua sohvaa ja siirreltyä työhuoneen kirjahyllyä. Ihmeellisen hyvin jaksoi hääriä menemään. Viime yö meni nyt sitten vähän huonommin, kun pojalle pukkaa flunssaa... ja hampaita. Huomenna pitäs lähteä koko perheen voimalla sitten kesälomareissulle. Toivottavasti ei tuo flunssa äidy kovin pahaksi, että päästään reissuun. Tänään siis tiedossa astioiden ja pyykinpesua sekä ruuanlaittoa pojalle! Pitää varautua useamman päivän reissuun... ei olla vielä suunniteltu mihin suunnataan sitten loppuviikosta vai tullaanko kotiin.

Tica & Kääryle 18+6
 
Rv 17 tänään, JEE! :heart: 5. kuukausi alkakoon!

Potkut on tuntuneet tiistaista lähtien, ihana tunne! :heart:

Napakoru mulla on vielä navassa, enkä pois ota ennen kuin alkaa kiristämään. Vähän yläreuna esikoisen aikana repesi mutta ei pahasti. Repeämää ei edes huomaa ellei ala nahkaa venyttelemään. Laitoin silloin vaan raskausnapakorun tilalle kun vanha alkoi kiristämään. Napa mulla ei viimeksi pullahtanut ollenkaan ulos, venyi ja paukkui vaan! :LOL:

Inhokki olot: Repäisykivut esikoista nostellessa. Iltaisin alamahaa jomottaa ikävästi. :/
Pahoinvointi mikä tuli takaisin ja iskee varmasti aina jos unohtaa syödä.
Nenän tukkoisuus, varsinkin aamuisin.
Rinnat kipeytyi pari päivää sitten. Nyt saa sitten pitää liivejä yölläkin.. :x

pikkuakka ja elmeri 17+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja zaara:
Mulla se olis juuri siinä joulunaikaan. Siksi mietin, että jos kaikki on hyvin meniskö ensi vuoteen, ennen kuin ne leikkaa tai käynnistää. Tuskin...
Ekassa ultrassa lääkäri sanoi, että toivottavasti menee yli rv32. Hän varoitteli ja peloitteli enneaikaisuuden vaaroista ja käski ottaa sen riskin tosissaan. Kuulemma rv36 olen aivan kypsä mahaan ja haluaisin siitä eroon ja vauvat maailmaan. Katsotaan kuinka ämmän käy. Tätä vauhtia, kun vatsa kasvaa alan ihan uskoa tuota lääkärin väitettä.
Joo, voihan se olla, että rv32 saattavat pienet päättää itsekin tulla maailmaan.
Tuossa just ystävän tuttu sai noilla viikoilla "yks kaks" lapsoset ja siellä oli muutot ja kaikki kesken niin joutuivat alkamaan purkaa muuttolaatioista vauvan tavaroita sitten esille.

Täällä ainakin maussa on sellaiset salsat ja rumbat aina käynnissä että ihan pelottaa millaiset vauhti hirmut sieltä sitten tuleekaan.

Aamulla mietin että pitäiskö sittenkin hommata se kantoliina, että vois toista sitten aina pitää siinä ja toista sylissä tjt.

Ai niin, KYS:ssä saatiin tavata sosiaalityöntekijä joka neuvoi etuuksissa jne...
Hän vielä soitti ja varmisti kelalta niin kyllä isä voi pitää sen extra 60pv vaikka heti sen isyysloman perään jos haluaa....ainakin näin sieltä hänellekin sanottiin aivan kuten minkäkin käsitin kelalla.
Pitää vielä varmistaa kolmannen kerran asia kunhan vie jossain vaiheessa taas nipun kilometrikorvaus hakemuksia kelaan.

Enie + Nörtti ja Hissu 20+6 ja huomenna taas poksuu..., kyllä menee nopeaan!


 
Huh, miettikää nyt jos te kaksostenodottajat saatte vaavit vaikka viikolla 32, niin joku 11-12 viikkoa enää siihen. Toivotaan toki, että eivät niin aikasin tule, mutta... sehän menee hujauksessa |O

Mä menen viettämään syksyistä päivää nyt töihin, huomenna poksahtelee täälläkin! :heart:

Pinkg ja tilleri 19+6
 
Täälläkin kasvatellaan mahaa... Ja varmaan takamusta myös. :snotty:

Oireita: hmm... Väsyttää hirmuisesti iltaisin ja mielialatkin taitavat heilahdella aiempaa nopeammin. Ummetusta ei ole. Ähky tulee helposti kaiketi syystä, että ruoka sulaa nyt vissiin 2 kertaa hitaammin? Luin jostakin. Raskausarpia tuli edellisestä raskaudesta ja ne tulevat varmasti nyt näkyviin, mutta tulkoot. Edellinen vauva painoi reilusti yli 5 kg ja painolla EI ollut mitään tekemistä sokereiden kanssa. Meillä on todella paljon isoja vauvoja suvussa.

Töissä olen taas ja säännöllinen veden juominen on nyt tärkeää, sen olen huomannut. Mammahousut käytössä. =) Tämä on 4. raskaus ja kaksi lasta meillä jo on eli siitäkin johtunee tuo?

Liikkeet tuntuvat mukavasti, en muista koska tunsin ne eka kerran. Pitäisi kirjata jo jotakin ylöskin.

Kilpirauhasarvojen kanssa isoja ongelmia, mutta viikon päästä pääsen laajoihin tutkimuksiin. Tällä viikolla kävin laajoissa verikokeissa. No, nyt toivotaan "vain", että vauvalla on kaikki hyvin jne.

Hyviä vointeja kaikille!

O.O. + asukki rv. 17+3

 
OireG Väsy, mielialat menee täysin sokeritason mukaan, ajottainen ummetus, huimaus, pahoinvointi, alussa kovat toispuoleiset pistoskivut (löyty kysta ja sit selvis että oon raskaana) ...Närästystä alkanu olee taas myös. Esikoisen kans oli loppua kohden niin pahat närät et heräsin öisin oksentamaan sappinesteitä, elin melkeen pelkällä Renniellä :D

Tervetuloa kaneli 87 ja Huiskahäntä, ihanaa saada ylläripylläri tännekin! :wave:

Mä suunnittelen onnessani esikoisen 1v synttäreitä muutaman viikon päästä, en kyllä kamalasti meinaa leivoskella mut on ihana miettii minkälaiset kakut tekee ja millai kattauksen :)

MM ja Itikka sateisena sunnuntaina 18+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja KiaralA:
Koska aiotte laittaa vauvalle vaatekaappia valmiiksi? :heart:
Mä laittelin just eilen :) Tosin mulla kun on tyttöjen ja poikien vauvan vaatteita ostettuna :D Niin ne on kaikki sekasin, mut bodyt, housut, paidat jne koottain :) Sieltä sitten otan ne pois mitkä meille ei tulekaan käyttöön :)
 

Yhteistyössä