***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Tylsä pistin:
vaikka tiedänhän minä, että taidan rasittaa mieheni lisäksi koko ystäväpiiriäni ja teitä näillä jatkuvilla epäilyksilläni/oireillani...
...mutta kun ei oikeesti kohta oo ketään jolle puhua...
Kirjoita tänne vain niin paljon ja mistä vain haluat. Pura huolet ja ajatukset :hug: Keskustelupalstoissa on se hieno juttu, että jos jotakuta ei kiinnosta tai ei halua lukea jostain aiheesta hän voi hypätä yli. Reaalimaailmassa joutuu sanomaan kesken toisen puheen, ettei kiinnosta. Ja ne jotka lukevat ja haluavat kommentoida, voivat netissä omaan tahtiinsa kommentoida :) Ja vaikka minäkään en aina jokaiselle kommentoi, mukana elän silti ja ajatuksia ainakin monet kirjoitukset herättää.
Sitä vartenhan tälläisiä ketjuja muodostuu, kun on tarve vertaistuelle, paikalle jossa voi purkaa ja huolehtia, ilot ja surut. Silloinkin kun sitä ei voi kenenkään muun kanssa tehdä.
 
Tylsä pistin Ihan ymmärrettäväähän tuo on olla huolissaan ja sulla kun nyt ei muutenkaan tuo alku ollut se kaikista helpoin,hipkukan sanoihin on helppo yhtyä :hug: miehesi ei tainnut paljon ajatella tuon kommentin sanoessaan :/
 
Mulla melkein toi muisti pelaa :D ei tästä oo ku pari päivää ku sanoin et mun maha ei näy viel mihinkää,mut tänää se on pullahtanu esiin,ensin huomasin sen ku piti farkkuja laittaa jalkaa,ku sain napin just ja just kiinni,mut tunsin heti ettei näil pahemmin istuta :whistle: ei muuta ku tuubi avuks ja menoks ku ei sit enää ollu aikaa ruveta muita mammavaatteita kaivelee.Kauaa ehtiny istuu ku oli jo avattava vetskari ihan auki ku paino niin pirusti ja nyt ku tulin kotii ni kattelin et aika vauvamasulle tuo rupee näyttää :D et kai se on kohta esikollekin kerrottava ;)
 
Tylsä Pistin Miehet, ne ei vaan oikeesti osaa ikinä löytää oikeita sanoja mihinkään asiaan... :headwall: Toi hänenkin kommentti saattoi olla hänen joku idioottimainen tapa lohduttaa sua.. ei välttämättä sitä niin pahalla sanonut miltä kuullosti.. :hug: Mun mies töksäyttelee kans tollasii aivan järjettömiä lauseita välillä (joskus myös muiden kuullen ) että itku tulee aina ja hävettää niin sen sanomiset.. Silloinki ku sain sen keskenmenon, siitä muutama päivä eteenpäin, sain kauheen itkukohtauksen (taas ) ja yritin miehelle vain itkeä sitä pahaa oloa pois -niin tämä vaan huusi mulle että "voitko nyt lopettaa jo ton itkemisen?! sä oot itkeny niin monta päivää jo!! mitä sä sille voit tehdä mitä tapahtui?!?! " Mä en meinannu uskoo sen sanomisia ym.. mut mun äitikin sano et ei kaikki miehet välttämättä osaa käsitellä kaikkia näitä asioita samanlain ku me naiset.. Niille saattaa joku tollanen kauheelta kuullostava kommentti olla se lohdutus..

Noh en tiedä tein tilanteesta sen enempää mutta näin joskus myös meillä ... :heart: :heart: :headwall: :D
 
Tylsä pistin Ne miehet, ne miehet taas :hug: :hug: :hug:
Voi että kun tuli pahamieli sinun puolestasi. Enkä miehelläsi on kova huoli ja ei osaa tosiaan käsitellä sitä oikein ja sitten se asia tule töksäyttämällä ulos. Miehet on kyllä outoja välillä, mutta osataanhan menkin naiset sekin laji tietysti yhtä hyvin välillä.

(.) Se unohtui eilen KYS kuulumisista että saikku jatkui ja on taas sinne kolmen viikon päähän jolloin taas diabetes poli ja äitipolin ultra.
Nyt sitten taas selvis siellä uutta kun olin luullut että Hissun istukka on edessä niin ne molemmat on takana ja vierekkäin eli nyt seuraavat etteivät kasvais istukat yhteen, tai jos kasvavat niin sitten alkaa kuulemma heillä prosentti laskut rullata ettei toinen varasta toiselta ravintoa.
Koko eroa kuulemma on sukupuolien vuoksi joka tapauksessa ihan kuin nytkin se hurjat 20g :heart:
Eli Nörtti oli huimat 310g ja Hissu 330g, ja näytti että ne on tässä kolmessa viikossa taas kasvaneet huimasti, niin kun onkin.
Sain taas kuviakin ja nyt ne on 4D mutta olivat niin vilkkaita että ei oikein "kunnon" kuvia saanut.
Pitäis katsoa jos tuon skannerin heittää paikoilleen niin laitan sitten tänne ne.

Tänään päätin sitten vihdoin sulattaa sen pakastimen kunhan tytöt olen vienyt kouluun.
Pakko alkaa saada sinne tilaa kun pitäis varmaan jotain ruoka jemmaa sinne päästä sitten jossain vaiheessa tekemään ja pakastamaan ne, niin on siellä sitten valmiina sitäkin jahka ei enää kovin jaksa ruokia laitella tai kun laitokselta tulee.

Aurinkoista perjantaita sateista huolimatta kaikille.

Enie + Nörtti ja Hissu 20+4

muoks* olen näköjään elänyt päivän edellä aikaani eilen ainakin noissa viikoissa :ashamed:
 
:heart: POKS 17+0 :heart:

Nyt on niin kiirus, palaan paremmalla ajalla. Hyvää viikonloppua kaikille mammoille ja vauvoille!!!

Talvivauva ja vaavi (nyt on ollu tyttöolo.. mut välillä kyllä poikaolokin.. :) aikaisemmin on aina ollu ihan selkeesti sellainen olo mikä on pitänytkin paikkansa nyt vaihtuu päivien mukaan, outoo..) :D
 
Minulle ilmaantui uusi vaiva, pieni mutta hiukan inhottava. Pikkuiset päätti, että nyt on niin ahdasta, että tilaa on saatava ja työnsivät navan ulos. Eli toissa päivänä napa pullahti kuopastaan :eek: En mie näin aikaisin odottanut näin käyvän. Nyt vain on napa ihan kipeä ja ärtynyt, kun paita on hangannut ihoa. Navan iho kun ei ole hankaukseen vielä tottunut. Pitäsköhän tuohon laittaa laastari suojaksi? :LOL:

Hipkukka ja AatosII 18+3
 
Hei! Vieläkö sopii joukkoon?

Meillä on tulossa yllätysvauva! Olen tiennyt raskaudestani vasta reilut pari viikkoa, ja raskaus on jo 17-19 viikolla! (tarkat viikot selviävät Oysissa ultrassa, nämä on tk:n ultralla tehty arvio)

Vauva on meille neljäs. Edelliset lapset ovat syntyneet 9/05 (tyttö) 11/06 (tyttö) ja 6/08 (poika) Vilinää täällä siis riittää...

Olen 27-vuotias, mies on 35-vuotias ja asutaan Oulun seudulla.

Nyt alkoikin nuorimmainen metelöidä, joten täytyy mennä kotihommiin ja sitten kauppaan!
 
moikka taas pitkästä aikaa...ei o tullu kirjoteltua kun ei vaan ole jaksanu taas keskittyä..en tiä..eilenkin nukahdin ennen kymmentä mut jaksoinhan mä pirteesti olla töissä kuus tuntia ja tehdä vielä ruokaakin..sit mies teki köyhiä ritareita ja sit se väsy iskikin..just ja just jaksoin neidin käyttää pesulla ja laittaa nukkumaan.. :D

mut joo..täällä ainakin tylsä pistin oli saanut hyviä uutisia :heart: ja petitelle jaksuja tulosten odotteluun..

jaahas ja täällä oli puhuttu ainakin nimistä..meillä on pojalle jo koko nimi tiedossa..toinen nimi on miehen suvussa kiertänyt ja tulee kuulemma meidänkin pojalle jos siis poika tulee..mä siitä nimestä en kyl kauheesti pidä mut miehelle se on tärkeä ni..tytön nimee ei niinkään olla mietitty..molemmat muka niin varmoja et poika tulee..Noh..onhan täs aikaa miettiä sitä tytön nimeekin jos tyttö taas tulee. :)

Seksihaluistakin taisi jossain vaiheessa olla puhetta ja nyt ku mulle iski seksihimo ni sit yhdyntä sattuu :kieh: no onneks on muitakin tapoja :LOL:

Jaaha sit taas alko pää lyömään tyhjää..en muista mitä muuta piti kommentoida..

Ihanaa ku jotkut on jo päässy ultraan ja saaneet selville sukupuolenkin..me sitä ei välttämättä haluta tietää ellei ihan selvästi näy..me ollaan molemmat sellasia hölösuita et eihän me sitä osattais pitää salassa. :LOL:

Mä taas täällä hermoilen noiden liikkeiden kanssa.Vauva ei o taas moneen päivään(moneen viikkoon) ilmotellu itsestään..alkaa taas pelottaa et onkohan siellä kaikki kunnossa??!!Parin viikon päästä olis vasta neuvola ja ultra..

nyt toi meidän neiti sekottaa mut ihan täysin enkä taaskaan pysty keskittymään tähän kirjottamiseen..eli lähden valmistautumaan iltavuoroon.. :D

hentsu ja murmeli 18+4
 
Rakenneultra kuulumisia:
Kaikki siis edelleen hyvin. Painoarvio oli 441g ja mittojen perusteella viikkoja olisi 22+0 :D mutta eivät LA:ta siis muuttaneet.
Ja kätilö antoi meille TYTTÖLUPAUKSEN!!! :heart: ihanaa! kannattaa uskoa vaan uniinsa :D

Olen niin onnellinen! Nyt viikonloppuna ruvetaan miehen kanssa tekemään pikkuhiljaa lapselle omaa huonetta. :)

pippur1 ja typy 21+1 (22+0)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huiskahäntä:
Hei! Vieläkö sopii joukkoon?

Meillä on tulossa yllätysvauva! Olen tiennyt raskaudestani vasta reilut pari viikkoa, ja raskaus on jo 17-19 viikolla! (tarkat viikot selviävät Oysissa ultrassa, nämä on tk:n ultralla tehty arvio)

Vauva on meille neljäs. Edelliset lapset ovat syntyneet 9/05 (tyttö) 11/06 (tyttö) ja 6/08 (poika) Vilinää täällä siis riittää...

Olen 27-vuotias, mies on 35-vuotias ja asutaan Oulun seudulla.

Nyt alkoikin nuorimmainen metelöidä, joten täytyy mennä kotihommiin ja sitten kauppaan!
Ilman muuta sopii joukkoon, tervetuloa vaan :) Wau mikä yllätys vaavi :)
Tuliko sulla menkat ihan normaalisti? :heart: :flower:
 
hei taidan tulla joukkoonne... rv 17+2 toinen lapsi esikoinen syntyi 09/05 eli laskettu aiak olisi 20.01.10 Olisi kiva tulla jakamaan kanssanne osotuksen ihmeitä :D
Olen pian 22v ja opiskelija vielä ja toinen lapsi siis tulossa kovaa vauhtia.
 
Huiskahäntä: Tervetuloa =) Todellakin, aika moinen yllärivaavi!

Pippur1: Siis sinäkin näit enneunia sukupuolesta? Olen nähnyt kaksi todentuntusta unta, jossa kätilö ois sanonu mulle et "tää on ihan selkee tyttö" ja miettiny yrittääkö vaavi mulle unien kautta jotain viestittää ;) No mulle tämä selviää keskiviikkona (toivonmukaan selviää!) Jännittää:)

Pinkgreen ja aktiivisesti potkiva Tilleri 19+4
 
Tervetuloa mukaan Huiskahäntä sekä Kaneli87!

Pinkgreen: mulla tuntuu liikkeitä ihan ympäri mahaa. Eniten ehkä siellä alavatsalla, tai sit oikeella ylhäällä. Vauvahan mahtuu vielä liikkumaan ja pyörimään toooosi hyvin, voi olla siellä missä asennossa vain.

Elayne: Jkl:ssä on todella vähän kauppoja, mistä sais mammavaatteita! Ainakaan sellaisia, mistä ite tykkäis. H&M:ssäkin on AINA kaikki s tai m-koon vaatteet loppu, pelkkiä jättikokoja jälellä, ja niiden housuissa ei oo mulle tarpeeks pitkiä lahkeita... Juniorista löysin ihan superihanat äippäfarkut heinäkuussa, mut siellä oli silloin äitiysvaatteiden loppuunmyynti. Eli sieltä tuskin enää löytyy :/

Nimiä ootte vielä pohtineet. Mehän ollaan naimisissa, ja sama sukunimi, joten ei tarvii sitä miettiä. Jos oisin oman nimeni pitänyt, oisin varmasti halunnut myös lapset omalle nimelleni (mietittiin sitäkin vaihtoehtoa kun vihille menimme). Etunimiä ollaan mietitty välillä. Tytölle olis paljon enemmän nimiä, toinen nimi on melkein varma, etunimi ei ihan yhtä, on pari hyvää vaihtoehtoa. Kahdella ekalla lapsella on 3 nimeä, joten varmaan 3 laitetaan tällekin tulokkaalle. Pojalle on jotenkin vaikeempi keksiä nimeä. Muutama nimi on mielessä, mut ei mitään varmaa.

Tää lähtis nyt syömään, jatkuva nälkä alkaa palata, kun flunssa kai vetelee viimeisiään!

Hemuli & Tirriäinen 18+4 :heart:
 
Ja siis Elaynelle vielä (plus muille ketkä vaatteiden kanssa tuskailee)
niin nuo äippähousut on mulle ne ehdottomat. Ozista ostin pari mamma t-paitaa, muuten koitan pärjät esim. onlyn pitkillä topeilla, tunikoilla ym. pitkillä paidoilla. Tiedän, että loppuajasta mikään ei taas riitä peittämään mahaa, mut jospa edes sinne äippäloman alkuun asti riittäis... Se muuten alkaa 2.12., kävin kelan sivuilla kattoo! JEEEE!!! :D
 
pinkgreen Juu näin ihan alussa unen että synnytin terveen tytön. Ja meillä on suvussa ollu näitä unia tapauksia. Mun äiti näki ekasta lapsestaan että se on poika, mut ei koskaan nähny sen kasvoja ja niin kävi. pieni kuoli synnytyksessä. Sit kun mua odotti näki unen että on tyttö jolla ihan valkonen tukka ja samaten näki kasvotkin. Ja mun pikkuveljestä myös näki että poika on. Myös mun isoäiti näki lapsestaan enneunia. Hauska vaan että miten voi noin hyvin pitää paikkansa. :D
 
huiskahäntä Tervetuloa joukkoon ;) Kiva ylläri sulla tosiaankin.

Rakenneultra takana. Kaikki oli hyvin. Painoa oli pikkuisella noin 303g. =) Istukka oli etuseinämässä joten sen vuoksi en tunne vielä niitä liikkeitä kauhean helposti, mutta lähiaikoina kuulemma. Eilen tunsin jotain, ihan kun ilmakupla oli puhjennut. :)
Meille annettiin TYTTÖLUPAUS :heart: . Tarkkaan se sitä katseli ja sanoi,että toki ei ihan 100% varma voi olla, mutta eipä mekään nähty mitään keppiä siellä haarojen välissä. :LOL:

millis ja lupu..vai oisko se nyt liinu 19+6
 
millis1981: Iih, oon aina ihan fiiliksissä kun luen näitä ihania ultra-kertomuksia. Onnea tyttölupailuista! :heart:

Koko viikonlopuksi on ohjelmassa töitä, blaah. No menee ainakin aika sitten nopeasti. Aurinkoista viikonlopun alkua kaikille mammoille!:)
 
kaneli87 meillä on sama la, 20.1.2010 ja Kelan sivut näyttäs että äippäloma alkaa 11.12 =)

Mua alko nyt kyllä kiinnostaa tämän tulokkaan sukupuoli,kun moni teistä jo tietää. Mulla olis vielä 1 ultra edessä mutta en minä vaan tiedä koska?! Seuraava neuvola on viikoilla 19+1, siellä se tehään mut ei maininnut viimeksi et olis nyt.

Liikkeet,joita vauvaksi luulen tuntuvat aina alavatsassa vasemmalla,kerran taisi navan allakin tuntua. Kaippa se vaavi siellä kasvaa,ainakin mahallaan maatessa tuntuu kiinteä "pullistuma" eikä ole hyvä asento enää :LOL:

Kiva kun vieläkin joukkoon tulee uusia!
 
Ensinnäkin mieheni on kyllä ihan hyvä mies ja kaikki aina kehuukin miten hyvä tuuri mulla on miesrintamalla aikoinaan käynyt. On tekevä, lapsirakas, on rakentanut oman kotimme ja kaikkea sitä muuta tavallista hyvää. Osaa kyllä olla empaattinen muille, mutta ei omalle vaimolleen ja ajoittain töksäyttelee juuri tuollaisia juttuja kuten eilen kerroin.
Arvaattepa varmaan, että osaan se minäkin ilkeä olla ja ladella vaikka minkälaisia ala-arvoisia juttuja miehelleni, mutta enhän minä niitä täällä kertoile :whistle:

Kai tässä on alettava kyhäämään galluppia minunkin.
Kadutte vielä kun käskitte kaikken vaan täällä purkamaan :D
Mutta siis tähän omaan olooni sopien:

G: Millaisia ylimääräisiä ja ikävähköjä oireita sinulla on ilmennyt raskauden aikana?

Itsellä:
-ylihidas ruoansulatus
-se inha tunne tuossa vasemmalla kylkiluiden alla
- käsi tai lähinnä sormet puutuu öisin ajoittain
-sieltä täältä vatsasta/selästä tuikkii ja pistelee melkein kuin pikkusia sähkäreitä sais.
-levottomat jalat ( ei onnex joka ilta vaivaa)
-uusimpana kun hengittää vähän syvempään niin tuntuu sellainen
tylsä pistos.
(sopii muuten hyvin nimimerkkiini, johtusko ihan siitä :LOL: )
 

Yhteistyössä