Petite :hug:
Minäkin epäilen
vetistä hulahdusta valkovuodoksi. Mulla on sama vaiva, jokaraskaudessa ollut. Joudun käyttämään koko ajan pikkuhousun suojaa, ja sitten hautuu alapää ihan verille. (ei iho kestä kauaa noita kertakäyttösuojia.) olenkin käyttänyt jo kauan kestopikkuhousunsuojaa. Se on helppo vaihtaa, eikä poikkea pikkuhousuista tunnultaan, paitsi imee hieman tietysti. Mutta alapää tykkää. Noitahan saa kestovaippoja myyvistä kaupoista (ovat kyllä aika arvokkaita mielestäni) mutta niitä on helppo tehdä itsekin!
ompelutaitoinen voi siis ostaa vaikkapa vain yhden malliksi, ja ommella loput itse.
mimonmami Minäkin sain kahden tytön jälkeen pojan, ja tuntui, että miten tämän kanssa osaa olla. Enhän tiedä mitään pienten poikien jutuista! Nyt tuntuu aivan luontevalta, että meillä on poika. Ei pieni poika ole sen erilaisempi, kuin pieni tyttökään. PAITSI vaippaa vaihtaessa kannattaa pitää pippeli peitettynä, ellei halua saada pissasuihkua naamalleen...
Ikäeroista kysyttiin kanssa. Meillä on 9/05 ja 11/06 syntyneet tytöt ja 6/08 syntynyt poika. ikäerot siis 1v2kk ja 1v6kk Nyt tulee ikäeroa 1v7kk.
Kyllähän se aiak hulinaa on, kun on monta pientä, mutta äkkiä siihen tottuu. Ja lapsista on mahtavasti seuraa toisistaan. Pahaa mustasukkaisuutta meillä ei ole ollut.
Tästä raskaudesta ei ole
kerrottu vielä sukulaisille. Pari kaveria tietää. Syynä on ihan se, että edellisistä lapsista ollaan saatu niin paljon paskaa niskaan. Ihan juttuja, kuinka tulee liian pieni ikäero, että olisi pitänyt tehdä abortti jne. Ei sellaista halua kuulla, joten parempi olla hiljaa vaan.
Tuplavaunuista On ollut puhetta myös. Meillä on Oran tuplat. Aikapaljon vastasi
Hipkukan kriteereitä. Niissä on paksu, topattu jalkapeite ja kuomu. Kuomussa on hyttysverkko. Selkänojat ja jalkatuet on erikseen säädettävät. Istuinosan voi kääntää kumminpäin vain (tai ainakin olen kääntänyt) heittoaisaa ei kyllä ole. Pyörät on suuret ilmakumipyörät, kulkevat hyvin hangessa, hiekassa, loskassa ja sohjossa.
Se hyttysverkkokin on "kurkistusluukussa" joka on reilunkokoinen.
Vaunut ovat tuplat kapeimmasta päästä, mutta sisämitat on mielestäni riittävät.
Miinusta on oikeastaan vain aika raivostuttava säätömekanismi selkänojissa, eli sellainen "ruuvattava" juttu, Toisaalta se on hyvä, kun on portaaton, mutta hieman rasittava se kyllä on. Se aisan korkeuden säätönappi jäi myös jumiin yhteen aikaan, mutta sain sen nostettua ruuvimeisselillä/saksilla ottamalla niillä nupista kiinni. Nyt on toiminut ihan hyvin. Varmaano lisi mennyt johonkin takuuseenkin, mutten tuon takia viitsinyt alkaa vaunuja lähettelemään.
Meillä valinnan ratkaisi vaunujen leveys -siis kapeus- sekä renkaat. Kyllä olen ihan tyytyväinen ollut noihin. aika painavathan ne on, ja isot taitettunakin, eli vaatii ison takakontin autoon, ja on painavat nostaa, mutta saan ne kyllä nostettua. (oisko 16kg, eli ei mahdottomia, mutta on sen verta leveät. Sain kyllä ihan raskaana ollessakin ne kyytiin. olen 165cm pitkä, lyhyemmälle tuo nosto voi olla hankalaa, eli kannattaa kokeilla.)
Jaa, hoksasin nyt, että tahdoit pyörivät etupyörät... no, jätän ton sepustuksen kuitenkin tuohon, jos jotakuta muuta kiinnostaa lukea.
Trikookantoliina Ei ole suorakaide sinänsä, vaan päät ovat kapeammat kuin keskikohta. Mulla on kaislakehdon liina, ja oli muistaakseni 40? tai hieman yli. Jos liinan aiko otehdä itse, joutuu kuitenkin ostamaan trikoota metritolkulla, ja sitten jää leveydestä yli (ellei tee kahta liinaa) joten voi tulla halvemmaksi ostaa suoraan valmis liina.
Tuo kantoliina oli kyllä ihan ehdoton tosi itkuisella kuopuksella. Mulla oli vauva aina liinassa, ja heiluin kuin heinämeis, otin tanssiaskeleita ja ketkuttelin, että vauva nukahti. Samalla sain ruuan laitettua ym. Ei muuten ois tullut mistään mitään, niin vaativa vauva miellä oli tää nuorimmainen. Oli kyllä vatsavaivoja ym. syynä.