***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Perästä tullaan taas 17+0.. POKS!

Täällä shoppailupäivä takana, siellä meitä kaks mammaa lyllersi menemään ja hyvin jaksoi ensin ajaa 120km ja sitten kävellä 6h ja ajomatka takaisin..
Saldo oli kyllä aika pieni, vain muutama body ja itselle mammalökärit henkkamaukalta. Ei pitäisi lähteä merta edemmäs kalaan kun omassa kaupungissa on paljon paremmat kirppikset mitä tuolla isossa kaupungissa ;)

Mä en oo varma onko nuo liikkeitä mikä tuolla mahassa möyrii.. sellaista jännää möyrimistä vähän navan alapuolella. Ollut nyt parina päivänä samanlaisia oloja.. mut kai se tässä lähiviikkoina varmistuu mitä on. Ultrassa sanottiin että istukka olisi muodostumassa taakse, eli eikös sillon liikkeet tunnu paremmin, kun olisi istukka edessä?

17+0 POKS

Taas tullut uusia joukkoon, tervetuloa =)

Täällä rakennettu pihaportaita koko päivä, kyllä tää rinnetontilla asuminen on ärsyttävää. Nyt tietenkin mahaan sattuu kun ei taas tajunnut olla tekemättä :headwall:
Muuten olossa mitään valittamista.

17+0 POKS

Tervetuloa uusille myös täältä :flower:
Onpa tylsää että jenninho vielä oksentaa! Kaikki sympatiat vaan täältä :|
Oksensin itse viikolle 15 ja se tuntui jo siltä, että kohta loppuu huumori. Tuli sellainen olo että taitaa jäädä nämä kaksi poikaa sitten ainokaisiksi, mutta kun ei sekään ole kiva.
Ei taida tää raskaana muutenkaan oleminen olla niin herkkua mulle. Tänään tuntui niin uskomattoman väsyneeltä ja ajattelin että miten voin olla näin laiska! Pelailin pojan kanssa lautapelejä ja makasin lattialla. Myöhemmin tuli mieleen että mittaanpa verenpaineen, kun on ollut nyt alhasia. Mittari näytti 91/52! Nyt oon syönyt salmiakkia ja yrittänyt juoda kahvia, että olo vähän paranisi. En jaksakaan enään oikein mitään. Hyvä kun jaksaa kävellä 100 m puistoon ja sielläkin pitää heti istua ettei taju lähde. Mieskin on iltavuorossa ja yritin selittää pojalle, että menee naapuriin jos äiti yhtäkkiä kaatuu. Mutta ei kai tässä mitään, kun ei sentään niin huonona ole... Mielessäni tekisinkin vaikka mitä, mutta totuus on se että taidanpa tässä sohvalla istua tammikuuhun asti :D TYLSÄÄ!

Monet teistä olikin flunssassa ja tuntuu että koko suomi on tällä hetkellä. Pojallakin on kauhea nuha ja itsellä välillä kurkkuun sattuu. Sika influenssa ahdisti aluksi, mutta nyt tuntuu siltä että tulee jos tulee. Tämä nyt ei kuitenkaan ihan sitä taida olla! Ei pojankaan puolesta niin pelota, kun infektio astma on jo ohi.

Mukavia viikonlopun jatkoja kaikille :wave:

Taas ollut muutaman päivän luova tauko, kun ei ole joutanut koneella istua. Uudelle kummitytölle oon pipoa kutonut ja tänään raivattiin pihavarastosta hämähäkit ja remontin jämät roskiin. Kyllä sitten muutaman tunnin jälkeen huomas, että jotain on tehty kun maha on kipeä ja pinkee. Tämä raskaus on kyllä edellistä paljon raskaampi!

Tervetuloa taas uusille odottajille! :wave:

Mies lähti baariin ja huomenna ois ristiäiset. Me ollaan sylikummeja, joten miehen pitäs kyetä vauvaa pitämään sylissä toimituksen ajan.. saa nähdä miten käy. :/ Lisäks sillä on flunssa joten se luultavasti pahentaa krapulaa.. jee jee.

Hirveesti ootte puhunu hankinnoista ja rattaista varsinkin. Mä taidan joutua talven ajan vetämään esikkoa pulkassa jos haluan ulos päästä. Turha haaveilla mistään tuplarattaista. Kesällä sitten nostan pojan seisomalaudalle tai pyörän päälle. Saa nähdä tuleeko meidän poistuttua kotoa mihinkään kun menee niin hankalaks.. koira parka pääsee vaan takapihalle pissalle. :kieh:

Nyt selkä jumittaa sen verran, että sirryn sohvalle ja nauhotusten pariin.

Rhea ja Möhkis (joka potkii ja kunnolla) 19+0 POOKSS!!

frigg onko sinulla minkä ikäinen poika? Mietin juuri sitä, että osaako hakea apua, jos tosiaan pyörryt. Itseänikin on pyörryttänyt, mutta en tiedä mistä se johtuu ja kovasti pelottaa että jos kotona olen yksin ja taju lähtee ja vaikka kaadun pahasti.. Verenpaine oli viimeksi neuvolassa 105/70 eli ihan ok vielä käsittääkseni. Vai voiko ne paineet aina vain hetkellisesti tipahtaa? Salmiakkia itsekin olen silloin tällöin syönyt, kovasti tulee siihen mielihalu välillä =) Julkisilla paikoilla tuo pyörryttäminen on hankalaa.. pitäisi nimittäin heti päästä istumaan ja pää saada polviin eikä sadesäällä ainakaan tee mieli kadulle istahtaa.. vaikka kai se on siihenkin joskus pakko, jos ei muuta istumapaikkaa löydy ettei nyt kokonaan siihen maahan lysähdä :D

Muuten kyllä vireystaso on nyt ollut hyvä, tuo pyörrytys vain tulee aina niin yllättäen!

Lumi ja Lilliputti 20+6

heips!!! ai muillakin on ollu huono olo vielä rv 12 jälkeen. itse en oo tarvinnu kauheesti oksennella mutta muuten etova olo oli sinne 12 viikoille asti sit helpotti mutta nyt taas muutamana päivänä kamala olo aamulla kun herää syöminen onneks auttaa.
nyt on ruvennu tulee sellasii terävämpiäkin potkuja vähän joka puolelle vatsaa :D ihanaa miten vatsa kasvaa :D Soittelin äitipolille eilen kun oli niitä supisteluja muutamana päivänä ja käskivät ottaa rauhallisesti... miun pitäs jokin mamma huppari ostaa ja paita kun alkaa pieneks ja lyhyeks jäädä kaikki paidat..

Aamuja kaikille! Meillä on seuraava neuvola ensi torstaina,niin siellä kuulemma otetaan jo sitten sf-mitta. Kiinnosti niin tämä aihe että kaivoin esikoisen odotuskortin esiin, löysin siitä paljonkin merkintöjä joihin en viime raskaudessa kiinnittänyt huomiota :LOL: Viikoilla 19 tasan,oli sf-mitta 16,5. Koin muutenkin että maha oli pieni,ajattelin että kun omaa massaakin näin paljon niin vauva kasvaa piiloon enemmän...39+2 oli mitta 34. Olihan tyttö pienikin, 3044g/47cm.

Ikäeroksi sisaruksille tulee aika tarkasti 3v6kk,olettaen että leikkaus tulee. Tossa kortissa lääkärin merkintä oli vielä että rv 36 "lantio ahdas".

Enielläkin hassu kissa =) Mulla on iso valkonen fleecepeitto sohvalla, ja sen kun laitan päälleni niin alle minuutissa on kissa päällä,ja mikä ihme on että pitää kivuta melkein naamalle :eek: Joskus tuo neiti haluaa peiton alle kanssa niin kissa menee päälle.

Tuli lähtö aamupalalle,heräshän tuo mieskin sentään.. palaan taas!

santtu ja iita 18+4

Palasin kun piti vielä onnellisena äitinä hehkuttaa kun tuo neiti yhtäkkiä kaupassa keskiviikkona sanoi sanan jossa on r-kirjain =) Pointti oli se että neiti oppinut ärrän,ja nyt joka päivä harjottelee sanoja,se on hauskan kuulosta kun särähtää oikein joissakin sanoissa :heart:

Ja nimigeneraattori antoi meille nimet:Amanda Josefiina ja Veeti Elmer. Ei pahat yhtään.

Tervetuloa uusille!

Huiskehäntä ja Tica -kiitos liinakommenteista! :flower:
Tica - oliko liinan leveys sinun mielestä ok, vai olisiko voinut olla kapeampi tai leveämpi vielä? Jossain luin että liina olisi ollut 55cm leveä. Sidontaohjeita löysinkin jo netistä ja tulostin ne talteen tulevaa varten.

Hipkukka Kerrotko vielä mitkä vaunut sinulla on nyt esikoisen kanssa käytössä? Minulla tuntuu olevan samankaltaiset tarpeet kuin sinulla, eli koiran kanssa useaan kertaan lenkille päivittäin ja välillä epätasaista maastoa, mutta myös palvelut kävelymatkan/bussimatkan päässä. Haluaisin vaunut jossa edessä kääntyvät isot pyörät, niin helpottaisi kulkua.

Yöllä heräin vatsanväänteisiin ja niiden helpotettua jäin odottelemaan unta ja vauvan liikkeitä. Jotain pienen pientä luulen että tunsin :heart: :heart: :heart: Tosi tarkkaan pitää kuullostella että ne erottaa. Ihanaa kun ne liikkeet tuntuu edes vähän.

Lili 20+0 POKS!! :heart: (huikeeta että nyt on jo puoliväli!)

Huomentapäivää :heart:

Lumi- kyseli onko ongelmia nukkumisen kanssa. Jep. Itellä kans sama homma, kun herää vessaan niin menee aikaa, että nukahtaa uudestaan. Ärsyttävää. Ite aloin miettii viime yönäkin kaikki työasioita, joku tuntihan siinä hereillä sitten meni.

millis1981: Millasiin vaunuihin päädyitte? Kävittekö Petikon Lastentarvikkeessa? Siellä on ainakin valikoimaa! :)

Onko kenelläkään tällaista ongelmaa: Kun kävelee vähän reippaammin, alkaa kohdun alaosaan pistelemään. Samanlaista pistelyä kun silloin, jos on vaikka juossut liikaa ja alkaa kylkiin pistämään. Mietin vaan mistähän moinen johtuu? Olisiko jotain hermoperäistä, että vaavi painaisi hermoja ja liikkeessä aiheuttaisi moisen. Ultran mukaan meidän Tilleri oli pää alaspäin nyt kohdussa (jos ei ole ehtinyt jo kääntyä ) :)

Kai se on uskottava, että syksy on tullut? Laitoin jo sandaalit talvisäilöön eteisestä. No mutta, tämä tarkoittaa vain sitä että pääsemme koko ajan lähemmäksi päiviä jolloin saamme vaavimme syliin :heart:

Pinkgreen ja tilleri 20+6

Onpa täälläkin flunssaa liikenteessä! Itsellä nyt viikon verran ollut kurkku karhea ja nenä tukossa. Töissä olen kuitenkin ollut ihan normaalisti. Nyt saa viikonlopun huilia.

Huomasin eilen, että nyt raskaana ollessa (ja tietyssä selvinpäin tätä maailmaa katsellessa) on kyllä sietokyky humalaisia kohtaan pienentynyt huomattavasti. Meillä oli eilen pirskeet ja tusinan verran väkeä, joista osa oli sitten aika heikossa hapessa loppuillasta. Mä aloin olla tosi väsynyt ja mahaa särki. Koira räyhäsi kun muutamilla äänenvoimakkuus nousi niin paljon ja liikkeet kävi horjuviksi. Piti sitten loppujen lopuksi ei-niin-ystävällisesti sanoa, että olisikohan teidän nyt aika lähteä sinne baariin !! :LOL: Mutta tosissaan, humalaisia en kestä enää yhtään, heti palaa hermo. Oi mikä onni oli, kun talo hiljeni ja jäätiin koiran kanssa kahden. Miten te muut, oletteko vielä kuppiloissa pyörineet?

Eilen kauppareissun jälkeen iski hetkellinen heikotus ja maha veti jotenkin kovaksi. Äiti oli käymässä ja kysäisin, että onko nämä nyt niitä supistuksia. Ehkäpä olivatkin!

Huomenna neuvola, näkee paljonko sitä painoa on oikeasti tullut lisää!! =)

Nyt takaisin sohvalle, tänään en tee mitään (paitsi ehkä pesen pyykkiä pari koneellista)

mamma ja Kirppu 21+4 (apua, onko toi oikeesti jo noin paljon?)

Huh, oon ihan naatti kun eilen tuli koluttua turun messut. Paitsi että 3 tunnin kävelyn jälkeen tuli ihan järjetön tuskahiki ja ruppes tuonne alas sattumaan. Oli pakkopäästä istumaan kun ei ollu taas jonkin näkönen ahdistus/paniikkikohtaus kaukana. Ja mun pitäisi siis tällaisena huomenna mennä iltavuoroon.. Mitenköhän jaksan siellä sitten painaa pääkolmantena jalkana 8 tuntia.. Voi voi..

Nyt aamupalaa :)

Pippur1 ja pikkanen 22+3

pinkgreen Käytiin Tammiston Lastentarvikkeessa. Joo-o siellä Petikossakin on runsas valikoima, mutta en tiedä oliko siellä myymälässä alemyyntejä. Noi on sellaiset emmaljungan Duo Edge yhdistelmät. Verrattiin tuota ja yhtätoista mallia ja tuo malli oli meidän tarpeille parempi ja kuulosti turvallisemmallekin. :) Tuli sitten samaan syssyyn auto-ongelma. Vaunut kun mahtui just ja just autoon. Joten nyt sitten harmittaa hiukan kun vuoden vanha auto menee vaihtoon. Täytynee ostaa farmari. :)
Ootko muuten käynyt ostaa paljon tyttöjen vaatteita?! Huomasin, että sullekin tulossa tyttö. =) Mites luulet, että teidän kisut suhtautuu masuasukkiin?

Pari vapaata ja sitten töihin.

Heippa vain kaikki!

Pinkgreen Samaa vaivaa minullakin, ei pysty enää käydä juoksulenkilla ollenkaan :kieh: ja reipas kävely lenkkikin saattaa laittaa pistelemään.. Noh kai sitä on alettava ottaa vain rennosti! :LOL:

Liikkeistä Vihdoin ja viimein tyttö alkanut liikkumaan niin, että mammakin tajuaa mistä on kyse! Ihania muljahduksia ja tömäyksiä alamasussa :heart: Mieskin jo tunsi masun päältä! Ihana kun toinenkin pääsee tuntemaan, tuntuu välillä että jää raasu vähän ulkopuoliseksi..

Oltiin eilen häissä ja minulla oli tiukka paita päällä, ei jättänyt kyllä mitään arvailujen varaan! Silti yksi nainen tuli sanomaan :" Pikkulinnut lauloi että teille olisi tulossa perheenlisäystä?" Tuijotin ensin valtavaa mahaani ja sitten naista, tosissaan toi kai herranjumala kysyi... Voiko olla että ihmiset ei oikeasti ole varmoja näkemästään?! Vaikka muistutan jo ilmasota-aluksen laskeutumisalustaa?!? :LOL:

elayne ja :heart: 20+6

heippa kaikille!

täällä asukki liikkuu kovasti, selkeitä potkujakin olen havainnut :heart:
Hyvin on mennyt, olo on oikein energinen :)

ja lisäksi täällä tänään poksutaan 20+0 :heart:

imppuli ja toukka 20+0 :heart:

Monella tuntuu olevan samaa vaivaa tän verenpaineen kanssa. Äitini kanssa juttelin ja hänellä oli meistä kaikista sama ongelma. Lumi- kyllä sunkin verenpaineet kuulostaa alhaiselta. Mulla aina neuvolassa näyttää reippaasti enemmän kun kotona (ollaan lainattu miehen isän mittaria). Neuvolassa täti sanoi myös sitä että riippuu paljonko on verenpaineet normaalisti. Huono vointisuus voi tulla vaikka ei niin alhaisia lukemia olisikaan vaan kyse on juuri siitä, mistä verenpaine on laskenut. Ajattelin kyllä huomenna soitella neuvolaan ja kysellä onko tähän mitään apua, kun ei tunnu mitään jaksavan ja en uskalla kotoa kauheasti poistua yksin.
Poika täyttää lokakuussa 5, joten ei niin kovin vanha ole. Syötiin lauantai nameja samalla kun kysyin että mitäs tekisit jos äiti pyörtyisi. Sanoi että lopettaisin karkin syönnin, kun ei oo terveellistä jos pyörtyy. Seuraavaksi kuulemma hakisi lääkärin :whistle:
Yritin moneen otteeseen selittää että hae vaan naapuri ja sano että takaovi on auki. Ajattelin kokeilla jos laittaa pikavalinnaksi puhelimeen miehen numeron. Sehän soittaa pelkästään esim ykköstä painamalla. Täytyy kokeilla miten toimii. En kylläkään usko että sellaista vaaraa on jos vaan itse muistan ottaa rauhallisesti.

Mukava lukea liina keskustelujakin, koska itse olisin kovin kiinnostunut. Esikoisen kanssa ei tullut käytettyä. Ajattelin myös yrittää kotosalla käyttää kestovaippoja. Niistäkään en tiedä juuri mitään eli jos osaatte suositella vastasyntyneelle sopivia, niin ehdotuksia otetaan vastaan :D

Friff ja Rane 20+4

Frigg -On kyllä matalat sun paineet. Mikä sulla normaali verenpaine on? Mulla viimeksi neuvolassa paineet 98/58, mutta ei ole ihme ja kumma huimannut vielä yhtään. Hyvä että sulla on pieni apulainen joka hakee sulle apua jos sattuu jotain. Mun paineet normaalisti on 118/70. Oon ollu tosi tyytyväinen kun paineet matalalla. Oon nuoresta asti pelännyt että olen perinyt isän puoleisen suvun verenpainetaudit ja siitä seuraavat infarktit. Onneksi näin ei näytä olevan. :whistle:

Kuulisin myös suosituksia kestoista. Olen ihan pihalla niistä, mutta haluaisin alkaa niitä käyttämään. On taskuvaippaa ja All In One jne... ja sitten ruskovillan harsoistakin on joku jutellut. Onko niistä täällä jollain kokemusta? Voiko niitä käyttää pelkästään villahousujen kanssa?? :/ Mä varmaan tarvisin jonkun kädestä pitäen näyttämään että miten ne toimii :LOL:

Lili 20+0

Alkuperäinen kirjoittaja Lili78:
Hipkukka Kerrotko vielä mitkä vaunut sinulla on nyt esikoisen kanssa käytössä? Minulla tuntuu olevan samankaltaiset tarpeet kuin sinulla, eli koiran kanssa useaan kertaan lenkille päivittäin ja välillä epätasaista maastoa, mutta myös palvelut kävelymatkan/bussimatkan päässä. Haluaisin vaunut jossa edessä kääntyvät isot pyörät, niin helpottaisi kulkua.
Esikoisen kanssa on käytössä Hartan Topline. Niissä ei kääntyviä pyöriä ole, mutta ollaan oltu tyytyväisiä. Tukevat vaunut ja edelleen pelittävät tosi hyvin rankastakin käytöstä huolimatta. Pojan kanssa en ole ongelmaksi kokenut sitä etteivät renkaat käänny, vielä nytkään kun painoakin alkaa olemaan. Tosin nämä eivät kovin kätevät ole kaupassa kääntymään. Mutta kaupoilla me ei niin usein vaunuilla ollakaan käyty. Välillä on ollut ihan hyvä, että vaunut ei kovin helposti käänny. Tuo koira kun ei ihan täydellisesti kulje hihnassa, ja saattaa yllättäen nykäistä ojaan päin. Jolloin vaunut heilahtaa helposti toiseen suuntaan. Kääntyvillä renkailla oltas varmaan useampaan kertaan oltu vaunut poikittain :kieh: Nyt kaksosille haluaisin kääntyvät renkaat, kun ajattelen, että sitten kun lapset on isompia ei olisi niin raskasta kääntää. Mutta voipi olla, että noiden renkaiden kohdalla tehdään kompromissi. Nuo muut haluamani ominaisuudet ovat mielestäni niin paljon tärkeämpiä.

Käytiin sittenkin siellä "kielletyissä" juhlissa, eikä kyllä ollut kovin kevyt keikka.
Tosin ei menty yhtenä päivänä sitä reissua läpi, vaan perjantai iltana kun mies tuli töistä, soitin hotelliin ja kysyin vieläkö heillä olis pe-su perhehuoneita vapaana et tultais illalla noin klo 22.00 hotelliin. Ja olihan heillä =)

Joten eikun pikaisesti kamat kasaan ja kissa hoitoon, auton nokka kohti määränpäätä ja menoksi.
Matka meni hyvin nopeasti eikä pysähdytty kun kerran vähän ennen hotellia iltapalalle huoltsikalle.
Tosin ajaessa supisteli ja oli kyllä hankalaa välillä mutta siinähän tuo meni, vaikka välillä pelottikin että oliko sekään nyt hyvä idea.
Lauantaina sitten se hää paikka ei ollut hotellilta kuin joku 20min ajo, siellä oltiin noin 5h ja lähdettiin takas hotelliin. Häissä supisteli tietysti siinä istuessa, mutta suht hyvin kuitenkin jaksoin.
Tänään sitten tupsahdettiin takas tulla kotiin.
Tulipahan itsekin käytyä "lomareissulla" tänä vuonna :LOL: :LOL: :LOL:

Joo, mutta oli kyllä raskas reissu, ja toivottavasti ei tule olemaan mitään haittaa kun sen nyt tekikin sitten.

Niin, häissä olikin toinenkin joulukuun lopun odottaja ja voi miten pieni nätti masu hänellä olikaan tähän minun tankkeriin verrattuna....,pitääkin käydä tuolta joukuisten pinosta katsomassa onko hän siellä kun en tajunnut kysyä. Meidän porukassa hän ei noin äkki vilkaisulta taida ainakaan olla :whistle:

Enie + Nörtti ja Hissu 21+6

Lili78 ihan tyytyväinen minä olen ollut tuohon leveyteen. Olkapäille vähän kerääntyy enemmän liinaa, mutta saa ihan kivasti levitettyä pienenkin matkustajan tueksi. Varmaan makuasia...

sitten masukuvaa:
Koodi:
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=4735607.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00842/4735607.t.jpg[/IMG][/URL]

Tica & Kääryle 19+6

Yhteistyössä