Simba ja Tähti ja kaikki muut jotka antoi ruokavinkkejä, kiitos tosi paljon! Mä olin aika pihalla että kuinka nopeasti voi antaa uusia makuja mutta nyt aion kokeilla samalla lailla kuin te, että parin päivän välein uusia juttuja jos näyttää maistuvan. Odotan siis 6kk ikään asti, mutta sitten heti kokeilen.
Ja nyt tyhmiä kysymyksiä ruoasta niille, jotka tekee itse vauvanruokaa. Miten sosetta pitää tehdä jotta sitä voi pakastaa? Keitänkö perunat ja porkkanat kuorineen (ja kuorin keitettynä?) vai kuorinko etukäteen? Mietin vaan että lähteekö kaikki vitamiinit pois jos kuorin. Sitten kun olen soseuttanut vihannekset, laitanko vettä sekaan ja sitten pakastan, vai pakastanko pelkän soseen? Täällä saa taas ihan eri vinkkejä niin teen mieluummin Suomi-tyyliin. Entä sulatus? Otatteko jääpalakuution sulamaan huoneenlämpöön vai jääkaappiin? Kuinka kauan suunnilleen menee sulamiseen? Entä kauan pakastettu vauvanruoka säilyy? KIITOS jos joku viitsii vastata. Hieman uusavuton olo, mutta kyllä mä ehkä vielä opin
OP, Nykissä on ruokakauppoja, joista saa vaippoja ja purkkiruokaa. Suosittelen Whole Foodsia, joka myy luomutuotteita ja hyvälaatuista vauvanruokaa. Suuria marketteja ei ole ihan keskustassa, mutta vaippoja ja purkkiruokaa saa pienemmistäkin kaupoista ja esim. tosta Whole Foods-kaupasta. Eli teidän ei tarvii lähtee jonnekin pidemmäksi esim. metrolla, vaan vauvajuttuja löytyy kyllä keskustan pienemmistäkin liikkeistä. Näet tarkat sijainnit jos googlaat grocery store New York -- toivottavasti on lähellä teidän hotellia. Kandee muuten Nykissä ollessa mennä Toys R Us -kauppaan, joka on Amerikan suurin lelukauppa jossa on omia osastoja monille eri merkeille, esim. Lego-osastolla on mini Legoland, jne. Sun poika varmaankin tykkää katsoa ja tuijottaa kaikkia kivoja juttuja siellä.
Ulla, toivottavasti sä ja Punkkis paranette pian.
Jumbis, pidän peukkuja et saat kivan vastauksen!
Catriina, mullakaan ei oo alkanu kuukautiset.
Emmu, meilläkin vierastetaan, myös isää, eli vain mun syli kelpaa ellen oo ihan vieressä (sit suostuu olemaan vähän aikaa isän sylissä). Toivottavasti tää vaihe menis nopeasti ohi.
Tänään kun olin työkokouksessa, tyttö oli huutanut koko ajan, mikä on outoa, koska mun kanssa ei oikeastaan itke ollenkaan. Mikäköhän tähän auttais, että tottuis taas isään vai meneekö tää vaan ajan kanssa ohi? Toivottavasti pahempaa vierastamista ei oo 7-8kk iässä!
Muska, mä voin aloittaa sun kans herkuttoman heinäkuun! Tai siis 4. heinäkuuta jälkeen, jolloin on USAn kansallispäivä ja "pakko" herkutella. Mutta voin täältä käsin osallistua, koska on ehkä helpompaa jos on joku jolle pitää ilmoittaa miten menee, niin sit tulee ehkä paremmat tulokset (siis mulle, jos tiedän että mun pitää kertoa sulle miten on menny).
Rosa, sullahan on tarkka tyttö kun huomas perunan soseessa

Osaatko vielä sanoa onko Piiperöisellä samanlainen luonne kuin sulla? Vaikutat jotenkin tarkalta (kohteliaisuus), kun saat niin paljon aikaiseksi ja jaksat siivota, ommella, laittaa ruokaa, päällystää huonekaluja, jne.
Osaatteko te muutkin jo sanoa millainen luonne vauvoillanne on? Onko se muuttunut alkuajoista? Mun mielestä mun tyttö on aika iloinen, sosiaalinen, tosi tarkkaavainen koska katselee koko ajan ympärilleen, tykkää vaihtelusta (tylsistyy helposti jos ollaan vaan kotona) mutta ilmoittaa kyllä nopeasti jos joku asia ei ole hyvin, eli tempperamenttiakin löytyy.
OP ja Nuppu, laitoin korun tilausohjeen spaceen. Saatte 10% alennusta nettisivun hinnoista kun laitatte sen naisen nimen ja sen koodi-numeron.
Oon muuten tulossa marras-joulukuussa Suomeen, joten mietin että ois tosi kiva jos voitais vaikka pitää Tammisten pikkujoulut, jos vaikka Catriina, Laura, Rosa, Simba, Jumbis, Emmu (jos olet Suomessa) ja kaikki muut jotka ei ollu tapaamisessa pääsis mukaan meidän "Helsingin lähellä asuvien" kanssa. Kuulostaa varmaan tosi aikaiselta suunnitella jo nyt, mutta ajattelin ilmoittaa hyvissä ajoin
Lumi