Tammivauvat 2008 (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ~Rosa~
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oho Rosa, onpas puurolla hintaa.. Onko se sitä Muksun puuroa? Meillä se maksaa 2,75 €..

Nuppu, poika ei ollut juur kärttyisämpi kuin kotona.. Siellä jännästi "mummun" (miehen isän uusi vaimo) sylissä rauhoittui heti, eikä lainkaan kiukkuillut. Nukkumaan meneminen oli kyllä yks iso operaatio.. Ja just kun tottui niihin kuvioihin niin palattiin kotiin!

Nyt täytyy vihdoin järjestää pojan hoitotason lipasto, laitan ne 56 cm vaatteet jotka ei oo ollu käytössä viimeiseen 2 kk jemmaan.. =)

Ai niin Ulla, tosi paljon pikaista paranemista sinnepäin!! Mitä lääkärissä sanottiin?

Nintsu + pieni mies tänään 6 kk

Simba ja Tähti ja kaikki muut jotka antoi ruokavinkkejä, kiitos tosi paljon! Mä olin aika pihalla että kuinka nopeasti voi antaa uusia makuja mutta nyt aion kokeilla samalla lailla kuin te, että parin päivän välein uusia juttuja jos näyttää maistuvan. Odotan siis 6kk ikään asti, mutta sitten heti kokeilen.

Ja nyt tyhmiä kysymyksiä ruoasta niille, jotka tekee itse vauvanruokaa. Miten sosetta pitää tehdä jotta sitä voi pakastaa? Keitänkö perunat ja porkkanat kuorineen (ja kuorin keitettynä?) vai kuorinko etukäteen? Mietin vaan että lähteekö kaikki vitamiinit pois jos kuorin. Sitten kun olen soseuttanut vihannekset, laitanko vettä sekaan ja sitten pakastan, vai pakastanko pelkän soseen? Täällä saa taas ihan eri vinkkejä niin teen mieluummin Suomi-tyyliin. Entä sulatus? Otatteko jääpalakuution sulamaan huoneenlämpöön vai jääkaappiin? Kuinka kauan suunnilleen menee sulamiseen? Entä kauan pakastettu vauvanruoka säilyy? KIITOS jos joku viitsii vastata. Hieman uusavuton olo, mutta kyllä mä ehkä vielä opin :)

OP, Nykissä on ruokakauppoja, joista saa vaippoja ja purkkiruokaa. Suosittelen Whole Foodsia, joka myy luomutuotteita ja hyvälaatuista vauvanruokaa. Suuria marketteja ei ole ihan keskustassa, mutta vaippoja ja purkkiruokaa saa pienemmistäkin kaupoista ja esim. tosta Whole Foods-kaupasta. Eli teidän ei tarvii lähtee jonnekin pidemmäksi esim. metrolla, vaan vauvajuttuja löytyy kyllä keskustan pienemmistäkin liikkeistä. Näet tarkat sijainnit jos googlaat grocery store New York -- toivottavasti on lähellä teidän hotellia. Kandee muuten Nykissä ollessa mennä Toys R Us -kauppaan, joka on Amerikan suurin lelukauppa jossa on omia osastoja monille eri merkeille, esim. Lego-osastolla on mini Legoland, jne. Sun poika varmaankin tykkää katsoa ja tuijottaa kaikkia kivoja juttuja siellä.

Ulla, toivottavasti sä ja Punkkis paranette pian.

Jumbis, pidän peukkuja et saat kivan vastauksen!

Catriina, mullakaan ei oo alkanu kuukautiset.

Emmu, meilläkin vierastetaan, myös isää, eli vain mun syli kelpaa ellen oo ihan vieressä (sit suostuu olemaan vähän aikaa isän sylissä). Toivottavasti tää vaihe menis nopeasti ohi.

Tänään kun olin työkokouksessa, tyttö oli huutanut koko ajan, mikä on outoa, koska mun kanssa ei oikeastaan itke ollenkaan. Mikäköhän tähän auttais, että tottuis taas isään vai meneekö tää vaan ajan kanssa ohi? Toivottavasti pahempaa vierastamista ei oo 7-8kk iässä!

Muska, mä voin aloittaa sun kans herkuttoman heinäkuun! Tai siis 4. heinäkuuta jälkeen, jolloin on USAn kansallispäivä ja "pakko" herkutella. Mutta voin täältä käsin osallistua, koska on ehkä helpompaa jos on joku jolle pitää ilmoittaa miten menee, niin sit tulee ehkä paremmat tulokset (siis mulle, jos tiedän että mun pitää kertoa sulle miten on menny).

Rosa, sullahan on tarkka tyttö kun huomas perunan soseessa :) Osaatko vielä sanoa onko Piiperöisellä samanlainen luonne kuin sulla? Vaikutat jotenkin tarkalta (kohteliaisuus), kun saat niin paljon aikaiseksi ja jaksat siivota, ommella, laittaa ruokaa, päällystää huonekaluja, jne. :)

Osaatteko te muutkin jo sanoa millainen luonne vauvoillanne on? Onko se muuttunut alkuajoista? Mun mielestä mun tyttö on aika iloinen, sosiaalinen, tosi tarkkaavainen koska katselee koko ajan ympärilleen, tykkää vaihtelusta (tylsistyy helposti jos ollaan vaan kotona) mutta ilmoittaa kyllä nopeasti jos joku asia ei ole hyvin, eli tempperamenttiakin löytyy.

OP ja Nuppu, laitoin korun tilausohjeen spaceen. Saatte 10% alennusta nettisivun hinnoista kun laitatte sen naisen nimen ja sen koodi-numeron.

Oon muuten tulossa marras-joulukuussa Suomeen, joten mietin että ois tosi kiva jos voitais vaikka pitää Tammisten pikkujoulut, jos vaikka Catriina, Laura, Rosa, Simba, Jumbis, Emmu (jos olet Suomessa) ja kaikki muut jotka ei ollu tapaamisessa pääsis mukaan meidän "Helsingin lähellä asuvien" kanssa. Kuulostaa varmaan tosi aikaiselta suunnitella jo nyt, mutta ajattelin ilmoittaa hyvissä ajoin :)

Lumi

Ei vieläkään mitään mieheltä...

Tosta ruokien pakastamisesta sen verran,että perunaa en pakasta koskaan. Se ei yksinkertaisesti kyllä ole hyvää vaikka sen pakastaisi muuhun ruoka-aineeseen. Teen itse vain muita soseita ja jos haluan perunaa,keitän sitä tarvittaessa. Kuorin kaikki tarvittavat. Sulatan yleensä ruoan vesihauteessa, se lämpiää siinä samalla sopivaksi. Pakastettu ruoka säilyy riippuen ruoka-aineesta 1kk--1v. En osaa tarkalleen tuota määritellä...Itse pidän maksimissaan kasviksia 3kk ja liha nyt säilyy ainakin sen vuoden (jotain muistia kouluajoista).

Meilläkin oli sitä Muksun banaanipuuroa ja maksoi 2,75euroa. Tosin sitä jäi puolipakettia käyttämättä,kun poika ei yhtä äkkiä sitä enään halunutkaan...nyt syö sitten riisihiutaleista tehtyä puuroa ja noita valmispaketteja.

Lumi: Toi pikkujoulut on hyvä idea! Nehän voisi vaikka meillä pitää, jos ei muuta paikkaa keksitä. Tosin lapset on tuolloin jo sen verran isoja,että uskallan enemmän liikkua pitkiä matkoja yksin ja toivon tytön olevan jo tottelevaisempi tuolloin. =)

Ihanaa! Perjantaina lähetään kiertelemään Itä-Suomea! Kerrankin jotain äksöniä meidänkin lomaan. HopLopissa meinataan tyttöä käyttää tällä viikolla, oltaisiin lähdetty jo eilen kiertelemään,mutta tänään tulee mun lapsuudenkaveri kylään(tunnettu 25vuotta) ja torstaina on neuvola.

Nyt lapsia katsomaan,mies meni tädilleen tekemään hetkeksi töitä.

Lumi, kuorin vihannekset ja kuutioin, lisään vettä mahdollisimman vähän ja soseutan ne sitten kattilassa keitinveteen. Joskus tulee liian löysää, ehkä kun on jäänyt liikaa keitinvettä, mutta en ole raaskinut heittää sitä pois, kun en tiedä, että onko siinä vitamiineja. Muutenkin vähän mietityttää, että haihtuuko niitä vitamiineja keittäessä, pakastaessa ja sulattaessa, että onkohan vauvan suuhun menevässä ruuassa enää vitamiineja ollenkaan?? Olen ajatellut, että heti kun voi niin alan antamaan tuoreita, kurkkua, tomaattia, porkkanaa yms. soseina/tilsittynä/raastettuna niin niistä ainakin saa vitamiineja.

Teen ruuan enimmäkseen suoraan "piltti-purkkeihin" ja pakastan niissä. Otan sulamaan jääkaappiin edellisenä iltana/yönä ja mikrossa lämmitän noin 25 sec/puoli purkkia kerrallaan. Sulatan sitten mikrossa erikseen jääpala-lihakuution ja sekoitan sen vihanneksiin tai jätän hieman erikseen, että saa pelkkää lihan makuakin - ei aina sekoitettuna johonkin muuhun.

Ja kuten Jumbis sanoi, niin perunasta saa paremman muusin, kun tekee tuoreeltaan ja tilsii haarukalla keitinveteen. Olen myös pakastanut kukkakaalin tai bataatin kanssa ja on tullut ihan hyvää maultaan, koostumus on hieman "liimaisempaa" kuin muissa kun tuo peruna ei tykkää sauvasekoittimesta ;-) Pakastamisen jälkeen en tiedä kuinka kauan säilyy jääkaapissa, mutta yleensä vrk:n sisällä käytän, joskus menee kaksikin.

Poitsulla näkyy hampaat ikenien alla, mutta eivät ole tulleet läpi. Meneeköhän pitkään...?? Taas takana melko uneton yö, kun poitsu heräilee usein, jo viikko mennyt huonommin :( Mutta nyt aamupuuroa syöttämään, jos vaan ottaa sitä ruis-vehnää... Ja sen jälkeen lähdetään luultavasti kiertelemään kauppoja pitkästä aikaa :)

Meillä on päikkäreille meno ollut melkoista takkua kaksi päivää. Neiti nukkuu kyllä hyvin, sitten kun saa unen päästä kiinni, mut ei millään malttaisi alkaa nukkumaan. Varmaan tuo liikkuminen vaikuttaa asiaan, ei nimittäin pysy enää yhtään lattialla paikallaan. Menee pyörien eteenpäin ja on päässyt jonkun sentin liikkumaan, kun oikein kosvasti kurkottelee jotakin.:) Mutta tosiaan selältä mahalle ja mahalta selälle taktiikalla mennään olohuonetta ristiin rastiin. (no, ehkä äiti nyt vähän liiottelee, mut jonkun matkaa kuitenkin..)

Lumi, minä teen samalla tavalla nuo soseet kuin Tähti, eli kuorin ja kuutioin vihannekset ja soseutan ne keitinveteen. Minullakin oli se käsitys, et olisi parempi keittää ne kuoripäällä, et vitamiinit säilyy, mut se sose kuitenkin suositeltiin tekemään keitinveteen, joten olisko siinä sitten niitä vitamiineja, eli olen kuorinut ne ennen keittämistä. Olen tehnyt lähinnä peruna- porkkana sosetta, kun meillä oli pitkään niin suppea tuo ruokavalio ja olen laittanut noin puolet porkkanaa ja puolet perunaa ja keitinvettä on vaihtelevasti. Soseutan ne sitten sauvasekottimella, jossa saa olla aika tarkka, et siitä perunasta ei tule liisteriä. Niin, ja soseet olen pakastanut sitten "pilttipurkkeihin" ja olen pakastanut myös sitä perunaa. En siis pelkkää perunaa, vaan porkkanan kanssa. En ole huomannut, et pakastus vaikuttaisi siihen perunan makuun. Rakenne, on ehkä hieman erilainen, kuin tuoreessa soseessa, mut ihan ok syödä. Voi olla et jos pelkkää perunaa pakastaisi, silloin se ei pysyisi hyvänä. Niin ja otan ihan tarpeen mukaan niitä pakastimesta ja sulatan mikrossa. Neiti on m uuten saanut niin paljon porkkanaa, et nenä alkaa olla oranssi! Eilen yksi tuttava huomasi ja huomasin sitten vasta itsekin. Sanoinkin, et pitäisiköhän pitää hetken tauko tuosta porkkanasta.. Täytyy tänään tehdä kukkakaali ja maissisoseita, niin tulee vähän vaihtelua.

Minä olen muuten nyt ihan sekaisin näistä kiinteiden kokeiluista! Vatvon ja vatvon, et mitä kannattaa ottaa seuraavaksi listalle, meinasin ottaa jo jonkun viljan, mutta tulin sitten poka päälle ja otettiin päärynä, et tulisi vähän muutakin hedelmää kuin persikkaa. Meidän pitää kokeilla se viikko aina yhtä ruoka- ainetta noitten allergiaepäilyjen vuoksi, muutenhan sitä voisi nopeuta, kun neiti tulee ylihuomenna puoli vuotta. (Hui!!!) Ajattelin kyllä, et jos tuo päärynä ei pariin päivään mitään oireita tee, otetaan sitten jo uusi hedelmä maisteluun.

Olisi muuten tosi kiva juttu tuo pikkujoulu! Laitan "korvan taakse" asian, et voisi suunnitella siihen aikaan ihan muutaman päivän reissua Helsinkiin päin, koska täältä ei viitsi ihan pariksi tunniksi lähteä. Meillä on tarkoitus tässä kesän aikana tulla muutamaksi päiväksi Helsinkiin, mutta en vielä tiedä ajankohtaa ihan tarkkaan. Luultavasti heinä-elokuun vaihteessa.

Mutta nyt menen hetkeksi päikkäreille, toivottavasti neiti nukkuisi vielä jonkun aikaa.. Yleensä kun suunnittelee, et itsekin ottaa tirsat, niin ihan varmasti tytsy herää samalla!

Juu kivaa pikkujoulut, kuulostaa tosi hyvältä!! Yritän päästä messiin. Olen jo kaksi kertaa yrittänyt, mutta jospa kolmas kerta toden sanoo:)

Kiitti Rosa onnitteluista ja onnea myöskin teille!!

Se puuro oli muuten banaanipuurojauhetta ja maksoi 2.59 e (tarkistin just kuitista) Sulla taitaa olla joku isompi purkki, kun oli noin kallista, toi banaanipuuro oli 250 grammaa. Riittää meille kyllä varmaan pitkäksi aikaa, kun annoskoot on niin pieniä. Oon tehny aamupuuron pilttipurkkiin ja sitä menee ehkä kolmasosa purkista kerralla.

Rosa tuo sinun iltapuku kuulostaa ihanalta! Oliko se kallis? Me ollaan kans menos ens lauantaina häihin ja kävin jo viime viikolla katsomassa itelleni pukua. En löytäny yhtään mitään!! Tuntuu ettei tälle kropalle oo yhtään mitään, kaikki vaan roikku päällä. Enkä voi sellasia olkaimettomia pukuja ostaa, kun on pakko pitää rintsikoita kun on niin riipat tissit. Yritän päästä huomenna vielä kaupoille, mutta jos mitään ei löydy niin pakko vaan sitten kaivaa jotain vanhaa kaapista. Olis vaan ihanaa ostaa kerrankin uus juhlapuku. Kävin eilenkin pojan kanssa kaupungilla, mutta sillon en kyllä voinu oikein sovittaa mitään. Oli kerrankin onnistunu reissu kun poika viihtyi vaunuissa, vaikka olikin koko ajan hereillä. Jee jee.

Vitsi oon kade tosta Op:n nykin reissusta. Mä haluun kans!! Kukahan lahjottais mulle matkarahat:)

Viime yönä muuten huomasin ekan kerran, että kiinteillä saattais olla jotain vaikutusta yöuniinkin. Päiväuniin ne on vaikuttanu, mutta viime yö meni tosi hyvin. Eka pätkä oli 5 tuntia, toka 3 tuntia. Sen jälkeen poika nukkui vieressä ja tissitteli aina välillä.

No nyt poika heräs päikkäreiltä, täytyy mennä..

Meän banaanipuuro on 380g paketti. Nestle siinä lukee, ei mitään Muksua tms. Ne merkit on kyllä, että 5kk, niinkö muissakin lastenruoissa. Meilläkin tuo riittää pitkäksi aikaa, kun annos on vielä niin pieni. Tänään tein 0,5dl, ja niin tais olla eilen illallakin. Se menee aika tarkoin, mutta ei kyllä enempää tarvitse. En muuten ole huomannut silti, että olis mitään vaikutusta kiinteillä yöuniin. No ehkä sen verran, että ennen oli syönnit klo 22 ja klo 2-3. Nyt on eka syönti klo 00 ja viime yönä toinen oli klo 3.30. Että tuo eka pätkä on vähän pidentynyt.

Lumi: En tiiä tytöstä, että onko samanlainen kuin minä, mutta kyllä joo, ihan oikean vaikutelman oot tainnu saada näiden keskustelujen perusteella, eli kyllä minä taidan aika tarkka olla... En sitten tiiä onko se hyvä vai huono asia, mutta en nyt siis mistään nipota, mutta tykkään, että kaikki on järjestyksessä ja olis suht siistiä. Tyttö on kyllä kovin temperamenttinen. On sattunut esim. sellaista, että joku tavara on tippunut kädestä, niin tulee aivan mieletön huuto, jos sitä ei heti saa. Kerran söi yhtä kovakantista kirjaa, niin koitin sitten vaihtaa, että jyrsisi sitä pehmeää kirjaa, niin EI! Tyttö on myös tosi iloinen, seurallinen ja erittäin hyväntuulinen.

Simba: Mun iltapuku oli kallis... Tai no, tiesin, että yli 200e siitä joutuu pulittamaan. Maksoi 239e. Kattelin halvempia, mutta kun siis lyhyet mekot maksoi jo sen 149-179e ja halusin ehdottomasti pitkän, niin maksaahan ne. Teettämistäkin suunnittelin, mutta siinäkin on oma vaivansa olla koko ajan sovittamassa ja niinkö kaikki tiedämme, sekään ei ole tällä hetkellä niin yksioikoista... Ja tulee niillekin hintaa.

Minä teen soseet aika pitkälti samaan tyylin kuin Tähti ja Laura. Pottua en vaan oo pakastanut, en erikseen enkä minkään kanssa. Senkin oon huomannut, että keitinvettä ei kannattaisi olla liikaa, koska sulatusvaiheessa sitä nestettä sitten ihan lainehtii. Eli ei välttämättä tarttis sitä ve5ttä ollenkaan sosutukseen, mutta sitten ne vitamiinit??? Minäkin kuorin juurekset ennen keittämistä. Tai no, oon tehnyt vasta porkkanasta ja bataatista sosetta.

Jahas, neiti tais herätä...

Rosa

Täällä taas! Tosi lämmin päivä ollut tänään. Tehtiin tytön kanssa päivällä pari kertaa sellainen lyhyempi lenkki ja aika vasta tein taas pyörälenkin (45min) ja veivasin taas vatsalihaksia, selkälihaksia ja nostelin jalkoja. 25x vatsalihakset tuntuu nyt semmoselta sopivalta määrältä. Lopussa saa jo pinnistellä... En kyllä tiiä saisko niitä vielä edes tehdä, vai oliko suositus se 6kk synnytyksestä, mutta viime viikolla aloitin. En ihan joka ilta oile tehnyt, mutta viime viikollakin ehkä n. 4 iltana. Niin ja täällä olis yksi, joka vois myös lähteä mukaan herkuttomaan heinäkuuhun. Tosin ensi viikon lauantaina herkuttelen, kun on siskon polttarit, mutta muuten voisin olla ilman... Viime viikkokin meni jo herkuitta, paitsi lauantaina sukujuhlissa söin yhden palan täytekakkua. Muuten kaikki päivät olin ilman ja oli vielä säännölliset ruokailuajat, ei mitään napsimisia pitkin päivää.

Meillä muuten tänään päikkäreiden jälkeen hokjsattiin kääntyminen ja kääntyili lattialla koko ajan puolelta toiselle. Useimmin menee oikean kyljen kautta. Eka kerran meillä käännyttiin jo 16.6, mutta sen viikon aikana vaan 3 kertaa. Nyt sunnuntaina mummon luona käydessämme kääntyi ja tänään siis koko ajan.

Mutta nyt saunaan, mies oli onneksi laittanut lämpenemään, kun olin pyörälenkillä.

Rosa ja Piiperöinen

Äkästeen tässä...sitten leffan kimppuun!

Tuli mieleen noista puurojauheista,että ne säilyy avattuna 1kuukauden. Eli aika nopeasti lopulta..tosin en tiedä onko kaikissa näin. Ainakin Bonan vellijauheissa ja Muksun tuotteissa.

moikkis

Rosa ja Lumi, munkin pitäis ottaa osaa herkuttomaan heinäkuuhun mutta se taitaa olla kyl jo mun osalta menetetty tapaus -käytiin tänään taas carrolsilla syömässä :) Ja nyt on namia suussa... Ja jotenkin ei vielä kesällä moiseen jaksa paneutu (=tekosyitä).. Mutta loistavaa Rosa että oot ahkerasti nyt kuntoillu!

Lumi, mä tosiaan jo kuolasin niitä koruja nettisivuilla mutta toistaiseksi jää tilaamatta, kunnes rikastun ;)

Tänään käytiin pikaisesti kultsin kaa alessa ja löysin yhdet pöksytkin ja ilokseni huomasin että vanha koko menee mulle jälleen :) Kyllä tässä masussa löysää löytyy mutta muuten ei taida enää ihan hillittömästi olla ylimääräistä, tai siis ehkä on tajuttava etten mä koskaan oo mitenkään tosi laiha ollut =) Mutta kilon verran on siitä lähtöpainosta..

Mullakaan ei oo menkat alkanut... Saattais uusi raskaus edetä pitkällekin jos olisi samankaltainen ja oireeton kuin viimeks kun ei osais epäillä menkkojen poisjäännistä mitään ;) mutta toivottavasti ei aivan vielä nyt kuitenkaan.. Vuoden päästä vois alkaa "yrittämään" =)

Lumi, mietit tota luonnejuttua ja kyllä musta tuntuu että meidän pupusta on tietynlainen räiske jo havaittavissa mun mielestä. Ja kaipa tuosta sellanen ulospäinsuuntautunut tytteli tulee kun nyt jo lirkuttelee kaikille tuntemattomillekin tyypeille :) Ekat pari kuukautta pupu tosiaan oli vain tissillä tai muuten vaan sylissä tai itki niin silloin en oikein vielä osannut sanoa mitään luonteesta...

Tänään laitoin pupun eteen maissinaksuja ja käteen ne eksyi mutta ei suuhun :) Sitten tarjosin palan banaania kädestäni ja pupu ei saanut otettua sitä käteensä mutta näppärästi veti mun kättä lähemmäs suutaan niin sai banskun palan suuhunsa ja voi vitsi mikä lussutus alkoi kuulua =D no melko pian se kiinnostus kuitenkin loppui mutta veden juominen mukista on kyl aivan ykkönen! Siitä pupu tuntuu olevan aina vaan innostunut :)

mutta nyt tuo ei meinaa sänkyynsä nukahtaa, tylsää, olis tässä voinut muutenkin illan viettää kun nukuttaessa :)

huomenna viimein punnitus, meillä vedonlyönti käy kuumana ;)

Herkuton heinäkuu olisi kyllä hyvä juttu, mutta Nupun tavoin se jää haaveeksi minun kohdalla ;-) Jätskiä menee joka päivä ja nyt kun ei ole keksiä kaapissa, niin on ihan orpo olo... viikonloppuna on kyllä täytekakkua luvassa, kun juhlitaan poitsun 6kk isovanhempien kanssa hieman jälkijunassa.

Tammiksien pikkujoulut kuulostaa hyvälle idealle =)

Poitsulle muuten upposi aamulla ruis-vehnäpuuro ruusunmarjan kanssa aivan kuin olisi ollut suurinta herkkua! Ei tuosta pikkuisesta ota kyllä yhtään selvää, että mistä tykkää...

Luonteesta sen verran, että meidän poitsu on tosi sosiaalinen, innoissaan aina juttelee muille vauvoille ja heti "tavattuaan" yrittää ottaa ihokontaktia ja mennä kokeilemaan omalla kädellä, että miltä se kaveri tuntuu ;-)

Aivan ihana päivä tänään on ollut ilmojen puolesta! Käytiin neidin kanssa kävelyllä ja mentiin noitten matkarattaiden kanssa, joihin saa sen turvakaukalon kiinni, ja voi että hän tykkäsi olla siinä, kun näki ympärilleen! Yhtään ei tullut aika pitkäksi, vaikka oltiin pari tuntia reissussa. Ja neiti valvoi suurimman osan ajasta.

Rosa; olet aloittanut kunnon kuntokuurin! Mistähän minäkin saisin tuollaisen vaihteen päälle??:D Paino minulla on samassa kuin ennen raskautta, mutta voi vitsit mikä löllö keskikroppa! Mahassa löysää ja jopa selässä, missä ei ole ennen ollut.. Ja tämä viikko ei ainakaan helpota, olen syönyt kaksi päivää NIIN paljon herkkuja, kun saan taas käyttää maitoa. Kohta voin ottaa kananmunankin takaisin ruokavalioon. Ja heti ensimmäiseksi aion tehdä Op:n kakkua!

Tähti; meille varmasti tuli just oikeaan aikaan nuo kiinteät. Ja kun tämä meidän neiti on ihmeellinen tapaus, et kun valittaa vaivaa, niin tietää et silloin ihan tosi kyseessä; kun sanoivat neuvolassa, et ilmeisesti hänellä on ollut jonkunlaista energianpuutetta, mutta se ei ole vaivannut. Ja minä luulin, et vauvat ilmoittaa jos ne ei saa tarpeeksi ruokaa. Ihme juttu..

Minulla on ollut jo kahdet kuukautiset.:( Ne alkoivat jo silloin täysimetyksen aikaan. Ja mikä tylsä olo olikaan, kun kaikilla tutuilla, jotka ovat täysimettäneet on kuukautiset alkaneet vasta reilusti yli puoli vuotta synnytyksestä. No onneksi ainakin nyt vielä on ollut paljon helpommat menkat, kuin aikaisemmin. Ennen raskautta olin kaksi päivää ihan toimintakyvytön kuukautisten aikaan, kun olin niin kipeä. Nyt viimeksi ei tarvinnut ottaa yhtään särkylääkettä.

Minä pääsen muuten viikonloppuna "viihteelle"!! Aiotaan mennä istumaan iltaa tuttujen kanssa, lähinnä terassille. Kunpa säät nyt suosisivat.. Ei mitään hirvittävää biletystä ole tiedossa, mutta pääsee vähän pois kotiympyröistä, ja se et mennään miehen kans kahdestaan.

Hyvät yöt tammiksille!

Heippa,

meillä tyttö on luonteeltaan ihan kuin isänsä; rauhallinen ja iloinen. Ihan toista kuin isoveljensä, joka on luonteeltaan ihan kuin mun isä. Hassuja nää luonne-erot.

Lumi, tosi ihana ois päästä pikkujouluihin. Oon ajatellut että tuun lasten kanssa joulukuun puolessa väliin Suomeen, jos vaan pystyn matkustamaan kahden pienen kanssa. Vähän kyllä jännittää nyt jo ajatus, mutta eihän tuo Oslo-Hesa -lento nyt oo kovin pitkä.

Jumbis: Mekin lähdetään viikonloppuna Joensuuhun päin. Joensuussakin oli avattu tuo Hoplop. Käytiin siellä ja poika viihty tosi hyvin. Oli niin hyvää toimintaa tuollaiselle touhukkaalle ja uhmakkaalle pikkuiselle. Tyttökin katseli innoissaan, kun siellä on niin paljon touhua ja värejä.

Mullakaan ei oo menkat vielä alkaneet. Alkoivat kyllä esikoisestakin vasta 9 kk jälkeen synnytyksestä ja imetys loppui esikoisen olessa 7 kk joten en oo vielä kovinkaan huolissani. Mä en kyllä oo niitä maailman hedelmällisimpiä eli uutta raskautta en osaa edes pelätä. Meillä poika tuli ihan luomuna, mutta tyttöön tarvittiin vähän avustusta clomista.

Mua on alkanut nyt kamalasti mietityttämään, kun tytöllä oli 20-viikon ultrassa aivojen takasarven mitta ylärajoilla. Mä en oikeastaan edes tiedä mitä se tarkoittaa, kun lääkäri ei sitä suostunut sen enempää selvittämään. Ja se ei siis ollut mitenkään yli normaalin arvojen vaan vain ylärajoilla... mutta nyt mua on alkanut vaivaavaan että mitä se sitten tarkoittaa. Tarvitsee varmaan varata lääkäri ja käydä vähän kyselemässä, kun tuo netin lukeminen vaan lisää epävarmuutta.

Nuppu: meillä mä oon saanut syödä kaikki maissinaksut itse, kun tyttö irvistelee heti jos naksu osuu vähääkään suun lähelle eikä isovelikään suostu syömään niitä :)

Simba: mulla on ihan samanlainen ongelma noitten juhlavaatteiden kanssa. Meillä olis ensi lauantaina häät ja mulla ei oo mitään päällepantavaa. Kaikki tosiaan roikkuu eikä näytä yhtään hyvältä. Tähänkään kroppaan ei sovi mikään. Mulle ei sovi edes nuo vanhat, kun on vielä 4 kg ylimääräistä... ei mahdu koko 38 kokoon 36... saumat ratkee!!! Ja just ihan sama näitten rintojen kanssa... ei auta olkaimettomat liivit, kun rinnat roikkuu navan kohdalla niitten kanssa... no ei ihan, mutta itsestä tuntuu ihan siltä.

Meillä ruvettiin tänään kääntyilemään ihan urakalla. On kyllä kääntyillyt silloin tällöin jo 1½-kk ajan, mutta nyt vasta innostui asiasta.

Nyt nukkumaan, että jaksan aamulla taas heräillä. Tyttö on parina aamuna herännyt jo klo 5 ja nukahtanut sitten vasta 6.30 uudelleen.

Koitan laittaa muuten muutaman kuvan spaceen, jos vaan onnistun kirjautumaan sinne.

Neuvolaterveiset :)

Nyt on neuvolassa käyty ja pupu oli kasvanut yli kilon!!! eli nyt paino on 7,705 ja pituus 65,5cm.. Eli siis maidon puolesta ei tartte aloittaa kiinteitä vasta kun puolivuotiaana :) Terkkari kehui pupun michelin renkaita :) Aika kivaa kun tähän asti pupusta on puhuttu että onpa pitkä ja hoikka tyttö ja nyt on jo kyl aikamoinen tyllerö :)

Mites, käyttääkö kukaan vielä syöttötuolia? Ainakin niiden hankkimisesta on ollut puhe :) Terkkari sanoi meille että sais alkaa jo pikkasen kokeilemaan syöttötuolia ja silleen pupu pääsis mukaan mukavasti perheen ruokahetkiin...

Neuvolassa vielä meillä kokeiltiin niitä heijasteita :) mutta aivan pikkasen vasta näkyy, osaa siis pikkasen sivuttain laittaa kättä avuksi mutta jos sukeltaa pää edellä niin kuulemma nokalleen menis =D

Emmu, mäkin oon jo muutaman naksun syönyt :) on aika mauttomia että ei ihme jos ei maistu pupulle... no kenties ne pian maistuu kunhan tajuaa että niitä voi ylipäänsä syödä..

Joo pikkujoulut olis tosi kivat!! hyvä alkaa ajoissa suunnittelemaan niin kenties pitkämatkalaisetkin pystyy paremmin tulemaan. Olis kyllä niin ihanaa nähdä teitäkin Simba, Rosa, Laura, Emmu, Tähti...

Meidän poika on kanssa luonteeltaan kuin isänsä. Hymyilee ja mietiskelee. Herra rauhallisuus itsessään, toki välillä pitää ilmoittaa itsestään. Tyttö taas on aivan toista luokkaa, enemmän minuun tullut. Joka asia pitää saada tehdä ja jos jotian ei saa, aloitetaan kiukkuuminen(nyt tiedän miltä äidistäni tuntunut).

Mä taas joudun aloittamaan paastoamisen ysiltä,kun huomenna otetaan sokeriarvo taas. =/ TYLSÄÄ!! Herkutellut olen,mutta enemmän kasviksilla...tosin silti pistäs saada ne 20kiloa pois jotka vaan roikkuu mukana...huomenna taas näen onko painoa miten pudonnut.

Mulla on ollut nyt kolmet kuukautiset. En onneksi ole niistä koskaan kärsinyt,mutta nyt ne on kahtena kertana ollut melekin viikon kestävät...

Tyttö tuolla taas rääkyy..ja herätti pojan..PITÄÄ MENNÄ!!!

Linjoilla jälleen!

Tänään onkin ollut taas tosi helteinen päivä. Mulla hääpäivän vietto(?) alkoi heti aamusta saunan pesulla! Mies lähti tänään töihin ja soitteli aika vasta, että joutuu jäämään yöksi illan perään, kun oli ukkonen sekoitellut jotain pumppuja tms. Höh! Neitikään ei nukahtanut vaunuihin ollenkaan, vasta pitkän väsytyksen jälkeen meidän sängylle (varjon puolella, oli viileä nukkua vaippasillaan) ja nukkuikin sitten 2h, mikä on meille nykyään tosi hyvin.

Onpas Nupun Pupu vaan kasvanut jo isoksi neidiksi!!! Meillä on neidillä pituutta aika saman verran (65cm), mutta painossa ollaan lähes kilo jäljessä (6810g).

Kiva kuulla Emmustakin!

Siis mulla ei nyt kulje kyllä ajatus yhtään... Sama varmaan lähteä iltapesulle ja pisulle ja nukkumaan, kun kuitenkin olen yön ja huomisen aamupäivän (ainakin) tytön kanssa...

Rosa ja Piiperöinen

Onpas palstalla ollu tänään hiljasta. Mekin ollaan ulkoiltu ja käyty kaupoilla. Jee löysin mekon sinne häihin, ostin myös semmosen sinisen puseron joka käy mustan hameen kans. Kaupassa se kyllä näytti hienommalta kun kotona.. tyypillistä.. no täytyy nyt katsoa, kumman asun laitan.

Mulla menee ihan hermo ton pojan syöttämisen kanssa, kun enää ei kelpaa mikään. Tuntuu jo pelkäävän lusikkaa, aina pää kääntyy pois kun näkeekin sen ja alkaa itkemään. Meidän poika ei kyllä turhia itkeskele, että ihan muakin kummastuttaa mikä siinä lusikassa niin itketyttää. En tiedä, pitäskö pitää pari päivää ettei tarjoais ollenkaan kiinteitä, jospa sitten taas kelpais. Meillä alku oli niin lupaava, mutta kuinkas kävikään.. No, eipä asialla varmaan kannattais stressata, kai ne ruuat joskus alkaa uppoamaan.

Sain käytyä kampaajallakin tänään ja äsken laitoin väriäkin päähän. Kivaa vaihtelua:)

No eipä tässä tän kummempia. Öitä.

Moi!

Enpä oo taas ehtiny kirjottamaan. Oltiin viikonloppu Jyväskylässä miehen sukulaispojan rippijuhlien takia ja sen jälkeen mun veljen vaimo tuli niiden pojan kanssa meille. Koneelle en oo juuri ehtiny, nyt kerkesin selata pikasesti nää jutut läpi kun tyttö nukkuu aamu-unia. Kommentoitavaa ois paljon, mutten nyt taida ehtiä kun oon lähössä kyläileen ihan kohta.

Se mun veljen vaimo oli menossa viikonlopuks jonnekin äiti-vauva -leirille, joka oli vastaavanlaisen keskustelupalstan kautta järjestetty. Ajatuksena heitän nyt, et voitaisko mekin viettää niitä pikkujouluja vaikka niin et vuokrattais joku iso mökki tai jotain?

Pitää mennä. Kommentoikaa tota mun ajatusta.

Joo mullakin on vähän hätäisiä nää käynnit täällä kun mies on lomalla ja ollaan vähän väliä jonnekin menossa.. =)

Erittäin hyvä idea noi pikkujoulut, ja toi mökkikin periaatteessa.. Täytyy vaan tarkennella vähän vielä mitä se pitää sisällään! =)

Me oltiin eilen neuvolassa.. Poika nyt saanut painoa vaan 300 g lisää, eli 7110 g näytti vaaka. Mä olin siitä enemmänkin huolissani kuin terkkari, sanoi että se on ihan ok painonlisäys (käyrillä palattiin 0 linjaan, kun aikasemmin hypättiin +2:n). Pituutta sitten olikin humahtanut 3 cm kuukaudessa, 65 cm pitkä "hujoppi" meillä. Seuraava neuvola onkin vasta 2 kk päästä, sitten vaihtuu taas neuvolatäti ja -lääkäri.. No, meillä vasta 3. kertaa, kaverilla on 10 kk aikana vaihtunut täti 8 kertaa.

Meillä on mun serkun häät viikon päästä, ja tilasin H&M:ltä vaatteet sinne, mutta jotenkin en ajatellut ollenkaan niiden väriä.. Tilasin siis valkoiset.. Eikä se jakku sopinut ollenkaan hameen kanssa, mutta erikseen ovat tosi kivat!! Nyt oon sit miettinyt että laitanko hameen + mustan lyhythihaisen paidan + huivin vai housut + jakun vai miten teen.. Voi kun ois varaa ostaa joku tommonen iltapuku niinkuin Rosa osti!!

Mä oon tuskastellut oman kroppani kanssa, mä vaan lihon koko ajan.. Tiedän miten sais lihoamisen loppumaan mutten kuitenkaan tee sille mitään.. Herkkua menee napaan jatkuvasti, liikkuminen rajoittuu koiran kanssa ulkoiluun ja vaunujen työntelyyn. Elokuussa alotan uudestaan ratsastuksen, mutta sekin on vaan kerran viikossa. On muutenkin ollut sellanen "itseinho" vallassa, mä vihaan tällä hetkellä mun kroppaa, tukkaa, naamaa.. Kampaajalle meen ens tiistaina, pyydän leikkaamaan mun hiukset silleen että niitä on kivempi kasvattaa. Jos vaikka ees toi hius-viha hellittäis.

No juu, ehkä tää taas riittää valittamisesta! =) Pistin muuten Spaceen jo pari päivää sitten pari uutta tuoretta kuvaa..

Nintsu + pieni mies 6 kk + päiviä päälle

6kk neuvolassa käytiin. Mun verensokeri taas erittäin hyvä ja otettiin hemppakin ja sekään ei paljoa viime kerrasta ollut laskenut (155,nyt 144). Mutta poika ei ollut saanut painoa ja pituutta paljoa...tosin meillä olikin mahatauti silloin muutamia viikkoja sitten. Paino on 8760g ja pituus 71cm. Painoa tullut kuukaudessa vain 175g ja pituutta 0,5cm. Silti ei hätää, sillä poika on sopusuhtainen vielä. Juteltiin myös vähän näistä ruokaluista ja siitä kun poika joisi maitoa hirveät määrät..sanoi että pikkuhiljaa kannattaa vähentää se maito määrä siihen 6dl päivässä. Samoin sanoi,että ihan 5 ateriaa voi jo tarjota. Tässä vaiheessa näitä pituuden ja painon hidastumisia saattaa tulla...
Istuttaa saadaan tuettuna...ei kuitenkaan syöttötuolissa vielä,sillä poika ei jaksa pidellä selkäänsä suorana ja suojarefleksit ei vielä ihan toimi. Tämä osasin arvatakkin,sillä poika heittää itsensä kaksikerroin istuessaan. Jalkoja käyttää vain mahallaan ollessa,mutta seisottaessa ei suostu joustamaan jalkojaan niin,että vähän vaikka pomppisi..menee vaan heti tönköksi. =) Tästäkään ei mitään hätää. Kehui pojan iho tosi hyväksi, sanoi harvalla vauvalla olevan noin hyvä iho..yleensä löytyy aina jokin karhea kohta. Eikä me edes rasvailla sitä ihoa! Leluista ei olisi luopunut ollenkaan ja olipas aurinkoinen poju neukkutädille.

Käväsin neukun jälkeen töissä hakemassa lapun hoitovapaasta ja hitto ne pyyteli jo töihin. Vähän syyhyis mennä,mutta ehkä ensivuonna sitten...alkaa kotona oleminen maistumaan puulta jo. Haluan vaan pojan olevan vanhempi ennen kuin laitan hoitoon.

Huoh! Haluaisin itsekkin alkaa harrastamaan jotain,mutta miehen työ pitää huolen etten pysty. Kuntosali nyt olisi ainut,mutta sinne en halua. Aerobic olis se mitä tahtoisin just tähän..viel parempi olisi StepAerobic. Taijiita joskus kotona harrastan,mutta eipä siihenkään niin aikaa ole ja rauhaa...

Nyt pitänee mennä aukasemaan tili pojalle ja ostamaan tytölle lisää jotain askartelu/hiekkaleluja.

Jumbis, poika kohta 6kk ja uhmis-tyttö 2v

Nonni, meillä lähti nyt peruna kehiin. Teelusikallisen annoin iltapäivällä, ja aletaan nyt siis pikkuhiljaa vasta makustelemaan. Ihan hyvin otti vastaan, ehkä sitä hiukan meni mahaankin asti ;) Tää kiinteiden alottus kävi nyt vähän nopeemmin kuin olin ajatellut, mutta poika on ollut niin huonolla tuulella jo useemman päivän ja halunnut syödä ihan koko ajan, että musta alkoi tuntua että se kaipaa jo muutakin kun maitoa.

Meillä oli sitten eka tautikin: Kassulla oli parin päivän nuha, joka nyt tuntuu onneksi helpottaneen. Oli kyllä pahan kuulosta kun söi, niin kauhea rohina nenässä ja tuntui ettei saa raukka ilmaa juuri ollenkaan. Nukkuikin todella huonosti ja oli sitten surkea tietty senkin takia.

Lumi, kiinni veti herkuton heinäkuu! Ihanaa kun nyt saa tuoreita mansikoita, kirsikoita ja muita hyviä hedelmiä ja marjoja joilla voi korvata epäterveellisempiä herkkuja. Tosin just luin yhestä kirjasta (Opi kuuntelemaan vauvaasi), että koko imetysajan äidillä tulisi olla 3-5 kilon ylipaino, jotta maidontulo turvataan. En sitten tiedä... mutta tuskinpa terveellisemmin syömisestä on ainakaan mitään haittaa.

Rosahan tsemppaa hienosti! Mäkin kävin kaivamassa fillarin kellarista ja kävin jo vähän kokeilemassa. Oli ihanaa, tuli sellainen "vapauden tunne", kun tuuli tuiversi hiuksissa, heheh ;)

Pikkujoulut - ilman muuta!

Muska & Pottu-Kassu viikkoa vaille 5kk

Helou!

Melkoinen hellepäivä takana! Meillä ainakin ollut kesän kuumin päivä, n. 28 astetta paukuttanut varjossa:) Oltiin tytön, erään ystävän ja hänen 8kk pojan kanssa tuossa läheisessä kaupungissa lähes koko päivä. Vähän niinkö retkeilymeiningillä. Meren rannalla oli mahtava käveleskellä ja istua viltillä. Neiti ei vaan tahtonut oikein viihtyä (tai ei itkenyt tai kitissyt, kiehnasi vaan koko ajan vaunuissa, kun oli niin KUUMA!). Kotiin kun tultiin, niin nukahti heti taas meidän sängylle, kun oli viileämpi, kun oli jo varjon puolella ja verhot oli koko päivän kiinni ja ikkuna auki. Pari tuntia (klo 16-melkein 18) sitten veteli sikeitä ja meinas äippä tehdä emämunauksen... Aattelin, että ei meillä ole kiire kylpyyn ja iltapuuhiin, kun nukkui päikkärit niin myöhään, mutta mitä vielä... klo 19 alkoi olla jo niin väsy ja kylpykin oli tosi pikainen, ei mennyt läheskään yhtä iloisissa merkeissä kuin eilen! Eilen naureskeltiin ääneen yhdessä ja hassuteltiin. Tänään ei ollut kivaa! Puuroa veteli kyllä nälkäisenä, mutta väsy-itkun kera. Sänkyyn sain hänet n. klo 19.30 ja nukahti melkein heti. maitoa veteli pullosta hetken aikaa. Mitä tästä siis opimme, vaikka päikkärit olis mihin aikaan tahansa, kylpyyn ja iltahommiin on vaan alettava samaan aikaan kuin ennen ja näköjään yöunillekin päästävä klo 19 maissa. Mutta hyvä siis kun nukahti kuitenkin, mieskin soitti, että jää tänäänkin yöksi illan perään.

Mulla on ihan hirvee ongelma lastenhuoneen kanssa... Siis kun taisin jo eilen mainita, että sitä tapettia ei sitten saanutkaan, niin nyt on ihan musta aukko, mitä sille Piiperöisen huoneelle teen... Olisko kellään ideoita? OP? Tai pitää vissin ottaa yhteyttä OP:n anoppiin, kun eikös hän ollutkin sisustussuunittelija!!! En tiiä sitten pitäiskö se huonen sitten maalata samoilla sävyillä kuin oli ne tapettivalinnat... Mites Catriinalla Amelien huone? Tekin ootte vasta rakentaneet...

Nintsu: Minä vaan päätin, että nyt saan kerrankin ostaa jotain itselleni. Yleensä tyydyn aina "siihen halvempaan" versioon ja nykyäänkin on tullut pidettyä aina vaan tyttöä edellä. Olen kuitenkin myös kaasona häissä, niin ajattelin, että on vähän niinkö pakkokin satsata. Ja tuo puku menee kyllä monet juhlat ja on aivan ihana! Tykästyin oitis. Ei mieskään mitään sanonut. Oon oikeestaan paremminkin muutenkin sellainen pihi enkä paljon ostele/tilaile (muuta ko nyt vauvalle), niin hyväksyi oitis tämän hankinnan... Ja mulla on(/oli?) just tuo sama ongelma. Kilot vaan pysyi ja tiukassa. Pakko oli oikeesti tehdä asialle jotain. Oon muutenkin (siis ilman näitä raskauskilojakin) helposti lihovaa sorttia ja se mikä tulee, lähtee kyllä kovinkin hitaasti... En vaan ymmärrä, kun jotkut sanoo, ettei liho, vaikka söis mitä ja kun jotku haluis lihota vähän, kun on niin laiha, aivan utopistisen kuuloista minusta... No, nyt oon kohta viikon tarkkaillut syömisiäni. Mun suurin ongelma onkin ollut se, että napsin koko ajan jotain ja yleensä ne on ollu jotain hyvää ja makeeta. Nyt koitan pitää tarkasti huolen, että syön kunnon aamupalan (puuroa yleensä). Sitten syön lounaan, joka on ollut nyt oikeestaan lähes joka päivä jotain salaattia (ilman kastikkeita, mutta fetajuustosta en luovu! Tosin kevyen version siitä valitsen). Kahvia tulee juotua useampi motillinen päivässä, mutta se on pelkkä kahvi (no okei, jos oikein viilataan, niin mustana en juo, rasvatonta maitoa sekaan). Sitten saatan syödä välipalaksi omenan tms ja miehen kanssa on syöty, kun hän tuli lomalla raksalta, niin lämmin ruoka, joka on lähes poikkeuksetta tavallista kotiruokaa. Iltapalan oon pyrkinyt syömään n. klo 20 (useimmin pari palaa ruisleipää ja raejuustoa, broilerleike, kurkkua, tomaattia tms.) Tavallisen juustonkin nakkasin vähän niinkö narikkaan. Katotaanpa mitä näillä saan aikaan. Tänäänkin pysyin lujana, käytiin sillä kaupunkireissulla Hesellä, kaveri tilas hampparin ja ranskikset, minä söin kanasalaatin. Eli mulla nyt kaikki lähtee siitä, että mulla on ruoka-ajat, jolloin syön kunnolla ja oikein. En koko ajan jotain pientä ja vähän. Ja ne kahvileivät on poissa. Niin joo, ja veden juonnista oon koittanut huolehtia! Kannu on keittiössä koko ajan näkösällä. joo ja mulla on myös tämä kuontalo tämmönen päätä myöten roikkuva p...

Mutta nyt iltatoimiin ja ajoissa nukkumaan, että jaksaa, kun "vekkari" pirahtaa aamulla klo 6 jälkeen... :/ Zzzz...

Rosa ja Piiperöinen

Voi vitsit alko tehdä mieli Hesen hampparia kun Rosa mainitsikin Hesen.. Ihailtavaa kyllä tuo sun kurinalaisuus:) Luulis että noilla syömisillä tulostakin syntyis! :)

Jaa että Muskakin siirtyi meidän kiinteitä syövien sakkiin. Tai Kassu paremminkin:) Tervetuloa ja toivotaan, että ruoka maistuu hyvin jatkossakin! Meillä oli onneksi tänään vähän parempi päivä syömisten suhteen, annoin hedelmäsosetta ja puuroa ja ne kelpasi hyvin. Onneksi välillä on näitä parempia päiviä. Välillä tuskastuttaa koko syöminen, kun pojalle ei meinaa kelvata mikään.

En varmaankaan vähään aikaan pääse palstailemaan kun lauantaina on ne häät Jyväskylässä ja sieltä kotiudutaan vasta sunnuntaina. Maanantaikin menee vielä reissaillessa.. loppuviikon oon kyllä kotosalla, mies huitelee Tammerfesteillä joten oon kotona pojan kanssa kaikki illat. Keskiviikkona on mun vuoro bilettää:) Menen Tammerfesteille yhelle keikalle ja aattelin, josko sitä oluttakin ottais ihan kunnolla. Saa kyllä nähdä, maistuuko edes.. mutta kivaa kuitenkin mennä vähän viihteelle pitkästä aikaa!

Rosa muuten, meillä ei oo tänään ollu tietoakaan helteistä! Koko päivän on ollu pilvistä ja välillä on ripotellu vettä. Kummasti ne säät vaihtelee eri puolella Suomea. No, huomiseksi meillekin kyllä luvattiin lämmintä.

Öitä taas ja kirjottelen varmaan taas ensviikolla viimeistään! Hyvää viikonloppua kaikille mammoille ja vaaveille.

Moikka vaan loma-tammikset :)

Kivaa kun kaikilla on reissuja ettei ennätä koneella mätääntyä ;) Mekin lähdetään nyt viimein sunnuntaina ja tullaan perjantaina. Jännittävää!

Ai Kassu on saanut pottua :) Onko mukavasti uponnut? Muska, toi 3-5kilon ylipaino imettävälle kuulostaa tosi reilulta!!! Olen ehdottomasti samaa mieltä ja sillä verukkeella taidankin ottaa tuolta pakkasesta pikkasen suklaajädeä -nam!

Me istutettiin eilen ekaa kertaa syöttötuoliin ja pupu oli älyttömän innoissaan :) Mutta melko nopeasti väsähti, 5min ja alkoi orastava kitinä niin otin saman tien pois.. Mutta hyvin se näyttää istuvan varsinkin kun oli sellanen makkaraksi taiteltu pyyhe kaarella edessä niin oli tukevampi.

Mutta nyt kuuluu vaativa itku lattialta! Pupu on jotain vaille...

Yhteistyössä