Mitä ruuaksi tänään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kananfile suikaleina. Hunajamarinaadissa. Mitä tekisit jos olisit yksin ja mitä todennäkösemmin nyt teet kun on monta. Tiiäks mä oon kyl pitkään jo himoinnut sitä kaupan lihatiskin grillattua broileria. Monta kokonaista broileria teillä menis jos kaikki syö? Ootko sä koskaan tehnyt sitä kokonaista broileria uunissa ne vissiin about 6.99kilo mut en oo viellä sitäkään testannut

Ahaa okei. En itse sellaisia juuri käytä, poika tykkäsi joskus, mut nyt tykkää maustaa itse, jos siis itse tekee. Mut joku kastike niistä ihan vaan riisin ja vihannesten kanssa?

Tai miten olisi tällainen:

Itelle tekisin varmaan nuudeleita ja vihanneksia, mulla on nyt tuoretta paksoita, jota rakastan.

Grillattu broileri on herkkua. Joskus olen tehnyt itse, ja välillä ostan niitä rintafileitä tai koipia. Niin muuten valmiista grillatusta broiskusta olen tehnyt sellaisia tortillalättyjä niin, että ne täytetään (lisäksi vaikka paprikaa, herkkusieniä..) ja kierretään rullalle, sit salsaa/tomaattikastiketta ja juustoraastetta päälle ja uuniin. Voishan niitä tehdä niistä valmiista suikaleistakin.

Joo en vielä tiedä, mitä teen tänään. Meitä on kolme. Viikonloppuna oli useampi ja tein enemmän ruokaa.

Heippa oisko ideoita mitä tänään ruuaksi. Ois jauhelihaa,kanaa pakastimessa. Eilen söin kyl jauhelihaa ja spaghettia. Mut mitä vois tehä kanasta 800grammaa tai sit vaan yks paketti 400grammaa. Mut mitä kanan kanssa?
Vielä kerkii hakea ahvenet järvestä ruokakaloiksi. Sit keittää ahvenpotut, kastikkeeksi sipulivoisula ja puolukkahilloa tai survosta. Näillä mennään, heipparallaa.

Ahaa okei. En itse sellaisia juuri käytä, poika tykkäsi joskus, mut nyt tykkää maustaa itse, jos siis itse tekee. Mut joku kastike niistä ihan vaan riisin ja vihannesten kanssa?

Tai miten olisi tällainen:

Itelle tekisin varmaan nuudeleita ja vihanneksia, mulla on nyt tuoretta paksoita, jota rakastan.

Grillattu broileri on herkkua. Joskus olen tehnyt itse, ja välillä ostan niitä rintafileitä tai koipia. Niin muuten valmiista grillatusta broiskusta olen tehnyt sellaisia tortillalättyjä niin, että ne täytetään (lisäksi vaikka paprikaa, herkkusieniä..) ja kierretään rullalle, sit salsaa/tomaattikastiketta ja juustoraastetta päälle ja uuniin. Voishan niitä tehdä niistä valmiista suikaleistakin.

Joo en vielä tiedä, mitä teen tänään. Meitä on kolme. Viikonloppuna oli useampi ja tein enemmän ruokaa.
Joo siis kerran ku tyttö tuli mun luokse yökyläileen pitemmäks aikaa ni lapsen äiti toi samal ton hunjakanan ja sit maustoin sitä ja laitoin kermaa ja siit tuli ns vahingossa tosi hyvänmakuinen ja sillä kertaa riisitkin onnistui täydellisesti. Onko sulla minuuttikello joka herättää kun ruoka pitää ottaa pois vai vaan päänsisällä jo teidät millon on oikee hetki. Mitäs teillä sit oli ruokana viime viikonloppuna? Mä taidan lähtee prismaan ja hakeen tortilloit. Siihen vois laittaa. Jauhelihaa,kurkkua,salaattia, juustoraastetta, smetanaa,guagamolea ja se punanen taco soossi. Mut viel harkinnassa. Mitä jos sul ois 23€ tilillä. Ostaisitko ruokaa vai koittaisit uhkapeleillä voittaa lisää fyrkkaa lompakkoon?
Tykkäätkö sipseistä? Toi riisivuoka ainakin näyttää hyvälle

No nyt ainakin menivät ajatukset yksiin 😄 Mulle tuli ne "kääröt" mieleen siitä grillatusta broilerista, jota olen niihin käyttänyt, tai sitten paistanut itse broiskua ja toisena vaihtoehtona kasvisversio.

No kerro sitten, mitä valmistit :)
Noh suunnitelmat muuttui lennossa. Sijoitin vikan kybän pokeriin ja voitin turnauksen joka maksoi 50centtiä 20€ voitin joten kotiutin 15€ ja 9e jätin pelitillile ostin coopin pizza specialen. Ja jälkkäriksi korvapuustin jota en oo kyl viel syönnyt kohta vois. Huomenna sit kanaa ja riisiä ja porkkanaa 800grammaa riittää parikspäivää. Mitäs sä teit?

Noh suunnitelmat muuttui lennossa. Sijoitin vikan kybän pokeriin ja voitin turnauksen joka maksoi 50centtiä 20€ voitin joten kotiutin 15€ ja 9e jätin pelitillile ostin coopin pizza specialen. Ja jälkkäriksi korvapuustin jota en oo kyl viel syönnyt kohta vois. Huomenna sit kanaa ja riisiä ja porkkanaa 800grammaa riittää parikspäivää. Mitäs sä teit?

Okei no se meni sitten hyvin. Se on aina hyvä juttu, kun ruokaa riittää pariksi, jopa kolmeksi päiväksi. Edellä kerroin eilisen kokkaukset.

Laitoin broilerista kastikkeen ja sit riisiä ja vihanneksia urheilevalle ja nälkäiselle nuorelle. Sit muuten kevyemmän pastan tuoreista kirsikkatomaateista, yrteistä ja sekaan vielä chiliä, sardelleja ja parmesania.
Aah päädyit tavallaan sit samaan ruokaa enempi vain vihanneksia laitoit toki. Nyt ei oerse riitä. Mut mä tykkään kyl fetasalaatista just broiskun kaa ja siihen kun olisi viellä valkosipuli salaattikastiketta. Käytättekö te koskaan salaattikastiketta salaatin kaa jos käytätte niin mitä? Hei mitä on sardelleja? Koskaan kuullutkaan. Jäikö ruokaa tälle päivää. Mä teen tossa myöhemmin sen kanariisin. Mikä riisi on sun suosikki. Mä yleensä ostan sen bens orginal riisin. Tiiäks mitä joskus mokannut mut pari kertaa huolimattomuuttani oon ostanut sen kalliimman riisipaketin benssiä kun se näytti isommalle kuin se normi. Noh se tulikin boilin bageissa ja siellä oli siis neljä pikkupussia valmiiksi annosteltuina arvaa kyrsikö tommonen. Kuka edes niitä boilin bageissa ostaa vähemmän riisiä ja ihan typerää muovinkäyttöä

Aah päädyit tavallaan sit samaan ruokaa enempi vain vihanneksia laitoit toki. Nyt ei oerse riitä. Mut mä tykkään kyl fetasalaatista just broiskun kaa ja siihen kun olisi viellä valkosipuli salaattikastiketta. Käytättekö te koskaan salaattikastiketta salaatin kaa jos käytätte niin mitä? Hei mitä on sardelleja? Koskaan kuullutkaan. Jäikö ruokaa tälle päivää. Mä teen tossa myöhemmin sen kanariisin. Mikä riisi on sun suosikki. Mä yleensä ostan sen bens orginal riisin. Tiiäks mitä joskus mokannut mut pari kertaa huolimattomuuttani oon ostanut sen kalliimman riisipaketin benssiä kun se näytti isommalle kuin se normi. Noh se tulikin boilin bageissa ja siellä oli siis neljä pikkupussia valmiiksi annosteltuina arvaa kyrsikö tommonen. Kuka edes niitä boilin bageissa ostaa vähemmän riisiä ja ihan typerää muovinkäyttöä

Juu, yleensä laitan paprikaa, mutta nyt ei ollut kaapissa, niin laitoin vähän kirsikkatomaatteja tuomaan hieman makeutta ja mehukkuutta. Niin ja tuoretta pinaattia lisäsin myös, nuori tykkää kovasti.

En käytä valmiita salaatinkastikkeita, teen itse oliiviöljystä ja etikasta ym. yrttejä. Pidän monenlaisista riiseistä, Jasminia on nyt kotona, Basmati myös hyvää. Joo ne valmiit pussit ovat käteviä, mutta kallis kilohinta. Nyt olen ostanut Pirkka-merkkistä riisiä. Etnisistä kaupoista saa myös edullisemmin, jos paljon käyttää.

Joo kastiketta jäi, nuori saa syödä sen loppuun, jos maistuu. Ollaan vähän kipeitä niin katsotaan, mikä maistuu.

Juu, yleensä laitan paprikaa, mutta nyt ei ollut kaapissa, niin laitoin vähän kirsikkatomaatteja tuomaan hieman makeutta ja mehukkuutta. Niin ja tuoretta pinaattia lisäsin myös, nuori tykkää kovasti.

En käytä valmiita salaatinkastikkeita, teen itse oliiviöljystä ja etikasta ym. yrttejä. Pidän monenlaisista riiseistä, Jasminia on nyt kotona, Basmati myös hyvää. Joo ne valmiit pussit ovat käteviä, mutta kallis kilohinta. Nyt olen ostanut Pirkka-merkkistä riisiä. Etnisistä kaupoista saa myös edullisemmin, jos paljon käyttää.

Joo kastiketta jäi, nuori saa syödä sen loppuun, jos maistuu. Ollaan vähän kipeitä niin katsotaan, mikä maistuu.

Ai niin sardellit ovat pieniä italialaisia säilöttyjä kalafileitä, niitä käytetään monessa ruoassa makua antamaan, kuten tuossa, jota tein. Ei niitä tarvitse paljon, eikä ruoka maistu mitenkään erityisesti sitten kalalta. Anjovista voi käyttää korvaamaan.

Esim. tähän pastaan tulee sardelleja, mutta tässä reseptissä ne on korvattu anjoviksilla, koska niitä löytyy helpommin kaupasta ja ovat edullisempia kuin sardellit. Reilusti chiliä mukaan, nam!

• Tykkää
Reactions: 9MM.

Häh miks ne valmiit pussit on muka käteviä.riisiä skidisti ja helpompi se on summan mutikalla kaataa riisiä suoraan kattilaan. Et avaatko sen kätevyyden mitä itse en näe? Mä kuitenkin revin sen pussin auki ja lorottelin ne riisit pannuun nyt oon tarkempi etten sitä osta. Nojoo mäkin harvoin ostan salaattikastiketta mut nyt maistuis ja nom nom feta. Tykkäätkö sä fetasta? Fetachilsalaatti ois kyl herkku täytyy testaa. Mitä muuta sä laittaisit fetachili salaattiin et oisko ideaa. Osaako sun lapsi jo kokkailla ja onko kokkaillut sulle koskaan?

Ai niin sardellit ovat pieniä italialaisia säilöttyjä kalafileitä, niitä käytetään monessa ruoassa makua antamaan, kuten tuossa, jota tein. Ei niitä tarvitse paljon, eikä ruoka maistu mitenkään erityisesti sitten kalalta. Anjovista voi käyttää korvaamaan.

Esim. tähän pastaan tulee sardelleja, mutta tässä reseptissä ne on korvattu anjoviksilla, koska niitä löytyy helpommin kaupasta ja ovat edullisempia kuin sardellit. Reilusti chiliä mukaan, nam!

No höh ei oo koskaan tullut noita vastaan kaupassa. Mut on siis peltipurkissa täytyy maistaa jos muistan ton viellä myöhemmin. Mitäs tänään meinasit kokkailla ja miten sun päivä on lähtenyt käyntiin. Itte vähän siivoillut ja pyykkiä pessyt. Hitto et pyykkaaminen on ei niin mukavaa hommaa. Mikä sun inhokki on kodinkunnossa pito hommista?