Tammivauvat 2008 (3)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ~Rosa~
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

~Rosa~

Vieras
Tammivauvat 2008 (3)
23.12. Catriina (LA 02.01.08), rv 38+4, tyttö 51 cm, 3470 g, pää 35 cm
24.12. Simb@ (LA 12.01.08), rv 37+2, poika 49 cm, 3210 g, pää 34 cm
30.12. Nintsu-81 (LA 14.01.08), rv 37+6, poika 47 cm, 2420 g, pää 35 cm
30.12. Tähti-08 (LA 07.01.08), rv 38+6, poika 51 cm, 3680 g, pää 34 cm
01.01. Maagi08 (LA 06.01.08), rv 39+2 tyttö 50cm, 3110g
03.01. Laura 81 (LA 01.01.08), rv 40+2, tyttö 49,5 cm, 3480 g, pää 34 cm
04.01. Heppe 80 (LA 01.01.08), rv 40+3, tyttö 52.5 cm, 3405 g
05.01. Jumbojätti (LA 02.01.08), rv 40+3, poika 55 cm, 4160 g, pää 35 cm
06.01. Emmu (LA 18.01.08), rv 38+2, tyttö 48 cm, 3060 g, pää 35 cm
11.01. vm-74 (LA 13.01.08), rv 39+5, tyttö 48 cm, 2880 g, pää 34 cm
15.01. Anni83 (LA 07.01.08), rv 41+1, poika 50.5 cm, 3340 g, pää 35 cm
16.01. Ulla79 (LA 09.01.08), rv 41+0, poika 50 cm, 3800 g, pää 36 cm
16.01. Mamsu (LA 13.01.08), rv 40+3, poika 51 cm, 4050 g, pää 36 cm
17.01. Mamma? (LA 22.01.08), rv 39+2, poika 50 cm, 3680 g
20.01. Lumi80 (LA 16.01.08), rv 40+4, tyttö 51 cm, 3295 g
22.01. Huima (LA 23.01.08), rv 39+6 , tyttö 52 cm, 4350 g, pää 37 cm
24.01. Rosa (LA 23.01.08), rv 40+1, tyttö 51.5 cm, 3620 g, pää 35.4cm
25.01. Choco (LA 21.01.08), rv 40+4, tyttö 50 cm, 3325 g, pää 34 cm
03.02. op (LA 05.02.08), rv 39+5, poika 49 cm, 3070 g, pää 32 cm
05.02. Nuppu80 (LA 28.1.08) rv 41+1, tyttö 52 cm, 3550 g
05.02. Nunnu79 (LA 21.1.08) rv 42+1, tyttö 52 cm, 4150 g
10.02. Muska 78 (LA 2.2.08) rv 41+1, poika 51 cm, 3580 g, pää 35

No niin, toivottavasti kaikki nyt huomaa, että on vieläkin uusi ketju, laitoin kyllä tismalleen samalla nimellä kuin entinen oli eli 3. Mutta nyt siis on kaikki heti ketjun alkuun listattuna.

Millainen teillä oli tapaaminen? Toivottavasti sää suosi? Pääsikö kuinka moni tapaamiseen? Kertokaahan kaikki kuulumiset tapaamisesta ja laittakaa kuvia spaceen!

Olipa muuten hyvä, kun eilen sain käytyä tytön vaatekaapin läpi, löytyi kätköistä 68-kokoisia vaatteita, joita katsoin, että no isojahan ne on, mutta otin kuitenkin jo esille. No, illalla päätin kokeilla yhtä kivaa 68-yöpukua ja se oli NIIIIIN hyvä! Tänään testattiin Espritin 68-collaripukua ja voi itkujen itku, jos olisin sen vielä jättänyt ottamatta esille! Tosi hyvän kokoinen oli! Mitä tästä siis opimme...? Kannattaa aika usein käydä vaatteita läpi...

Meillä on tosi kaunis ilma täällä! Tyttö nukkui, kun käytiin vaunuilemassa, mutta heräsi, kun tultiin kotiin. Sitten nukahti kohta vielä uudestaan, mutta vain tunniksi ja selitys löytyi, kun tuli heti kohta kakka! Nyt nukahti meidän sängylle ihan vasta, kun siellä yhdessä pötköttelimme ja värkkäsimme:)

Mutta, nyt vähän kotihommiin!

Terv. Rosa ja Piiperöinen

Juu Op, laita se resepti spaceen -> oli loistavaa suklaakakkua, Rosakin varmasti tykkää ja Simba ;)

Nyt on imetetty ja vaihdettu vaipat julkisesti kaiken kansan silmien alla :) Oltiin kyllä varmasti mainio näky!! Mutta lystiä oli! Pitäis tehdä tosta melkein tollanen kerran kuussa tai kahdessa -juttu =)

laitan tän nyt tännekkin, ku olikin uusi ketju avattu..

kiitos kaikille, oli hyvät eväät ja seura! täytyy mieluusti ottaa uusiksi. ja mulle ainakin sopii, että se uusinta on ennen, ku lumi lähtee taas maalimalle :)

ja reseptiä pukkaa sit sinne spaceen kaikille herkkusuille.

Latasin nuo mun muutamat kuvat, tein sinne uuden kuvakansion Piknik 3.6.2008, jotta voidaan laittaa sinne samaan sitten muidenkin ottamat kuvat.

Kiitos seurasta, kivaa oli! Sää suosi ja herkut maistui. Sitä mä vaan ihmettelen, että miten kaikkien muiden vauvat käyttäytyi niin hyvin... meidän Kassu oli ainut joka siellä huuteli vähän väliä ;)

Aika moni turisti napsi meistä kuvia, kai sitten oltiin niin kuvauksellisia siinä!

Muska & Kassu

Onpas ollut tänään tuulinen päivä! Muuten onkin sitten lämmintä.

Tänään taas meillä aika inhottava päivä. kaikki oltu enemmän tai vähemmän väsyneitä ja kiukkusia. Poika kitissit,tyttö kitissyt ja minä sitten väsyneenä tiuskinut. Poikaa taitaa kiusata ihan urakalla hampaiden tuleminen nyt.

Harmittaa kovasti kun en sinne tapaamiseen sitten päässyt. Koitetaan seuraavaan tulla...

Huh,pojalle ei meinaa mahtua 74cm vaatteet ja pitäs taas kaivaa varastosta isommat esiin.Nyt huomaa,ettei olekkaan kauheesti niin kesäsiä vaatteita kuitenkaan...kaikki pojat keneltä saatu pienet vaatteet on talvivauvoja ollut. Eikä ole tainu kunnon kesää heidän aikaan ollut,kun kesävaatteita vähäsen.

Torstaina neuvola ja huomenna näöntarkastukseen...

Mutta nyt kutsuu taas äidin velvolisuudet

Kiitos munkin puolesta todella paljon kaikille!! Oli tosi kivaa!! Kaikki on kysellyt että miten meni "nettikavereiden" tapaaminen, oon sanonut että aivan ku ois vanhoja kavereita ollut kattomassa! =)

Me köyhdyttiin lastenvaate-kutsuilla yhden pupu-hatun verran, otin semmoisen koon että menee tuolle ens talvena ja vähän pidempään. Ja paluumatkalla käytiin Lastentarvikkeessa, nyt meilläkin on mustat Retro Babybanzit! Koitettiin niitä heti kotona, poika oikein hihku ja nauroi ne päässä, ei siis ainakaan vielä häirinneet sen kummemmin! Meillä oli kantis-pisteitä sinne niin, että saatiin arskat, lelu, lautanen ja lusikat ilmaseksi. Niin ja kivaa oli kutsuilla! Poika on nyt ihan poikki, mutta levottomana kävi nukkumaan.. On ollut niin paljon actionia tässä päivässä!

Lumelle aivan MIELETTÖMÄN ISO KIITOS kaikista Amerikan tuliaisista, ihanasti olit meitä ajatellut ja ne Twizzlersit.. Se avattu pussi on nyt melkein loppu.. NAM!

Ja Op, kiitos reseptistä, viikonloppuna pistetään testiin kakku!

Nintsu + Veeti

Ihania kuvia Spacessa! Voi vitsi, teillä on varmasti ollu mukavaa. Ihanasti kuvailit Nintsu, että ihan kun ois vanhoja kavereita tavannut:) Uskon sen! Hö vieläkin harmittaa kun en tullut, mutta kiitos kun Muska laitoit noita kuvia. Uskon, että ootte ollu vauvakatraanne kanssa näky ja ei ihme, jos turistitkin räpsi kuvia.

Mä testasin jo op:n kakun:) Heti viideltä kun op sen sinne laittoi. Vaikutti niin helpolta ja oli sopivasti nälkä niin ei kun myssyä päähän ja kakun tekoon. Sairaan hyvää!! Puol kakkua meni jo ja eiköhän se illalla tule syötyä pois, viimeistään huomenna. Jäätelöä meillä ei ollu, mutta maistui kermavaahdonkin kanssa. Mä oon kyl nyt ihan ähky, että ehkä säästän lopun kakun suosiolla huomiselle.

Heippa taas ja palataan

Oli hurjan kivaa tänään, kiitos kaikille :):)
Kommentoin vielä lisää, nyt pitää mennä ulos (vaikka kello jo miljoona) lopetteleen meidän piha projektia. Käytiin ostaan pensas aroniaa meidän ja naapurin väliin ja pitäis istuttaa loput, ainakin melkein.. huh mikä aktiivipäivä.

Jutellaan pian lisää ja niiiin kävin lisään pari kuvaa spaceen!!! Mullahan simahti se akku ihan alkuunsa, mut sieltä löytyy pari kuvaa ja rakkaustarina. Taitaa olla "Punkkarilla" vähän peliä useamman typyn kanssa ;)

Öitä!

Nyt mua harmittaa etten lähtenyt mukaan, mutta en olis kyllä uskaltanut, kun mulla viime maanantaina iski iskias tosi kipeenä etten melkein pystynyt kävelemään. Nyt viikon buranakuurin jälkeen alkaa olla vähän parempi, mutta esimerkiksi aamuisin saattaa vielä äityä kipeäksi.

Meidän perheet naisten kolmannet flunssat on nyt sairastettu. Toivottavasti ei tule mitään uutta kivaa.

Kuulostaa houkuttelevalta tuo kakku, käyn tarkistamassa kuvat ja reseptin...kauhea makeanhimo taas koko päivän ja viimeyönä näin untakin leipomisesta!

Voi että teidän piknikpäivä kuulosti ja näytti kuvista ihanalta! Ullan poikahan laittoi tytöt ihan sekaisin.;)Olispas mekin oltu mukana.. Aion testata myös tuon op:n suklaakakku ensi tilassa, jahka saan luvan syödä kananmunaa ja maitoa.

Meillä on ollut oikein takkunen päivä. Neidillä ei ole flunssa antanut vieläkään kunnolla periksi (kaksi ja puoli viikkoa ollu enemmän ja vähemmän nuhanenä) ja ilmeisesti tukkosen nenän takia nukkunut tosi huonosti ja valveilla ollessaan känkynnyt.. Ja iltaunillekkaan ei millään meinannut nukahtaa. No, toivottavasti huominen olisi parempi. Huomenna meillä on se lääkäriaika, tai siinä on lääkärille aika ja ravitsemusterapeutille ja vielä niitä allergiatestejä, joten varmaan menee koko päivä siellä.

Joku puhui hiustenlähdöstä, ja täällä ilmoittautuu yksi kaljuuntuva. Tai ainakin siltä tuntuu, kun aivan valtavia tukkoja saa vetää päästä, varsinkin suihkun jälkeen. Mä luulen, et mulla vaikuttaa vielä tuo ruokavalio, vaikka syönkin lisäkalkkia, mutta tulee syötyä liian yksipuolista ruokaa. Tuntuu nimittäin, että mitäs ruokia niitä nyt olikaan, mihin ei tule ruokakermaa.. Ja sitten vielä valitan raskauskilojen jämähtämisestä..:D

Mutta nyt kiireesti nukkumaan, huomenna aikainen herätys.. Hyvää yötä!

Laitoin spaceenkin viestiä, aivan huippumahtavia kuvia teillä!!! =)

Nyt vain pikakuulumisia, kun oltiin neuvolassa tänään. Saatiin 5kk piikki ja poitsu huusi aivan kamalasti :( ja illalla myös pariin otteeseen itki kovasti, otti vissiin aika koville se piikki, mutta ei kuumetta kuitenkaan noussut.

Meillä meni reissussa pari yötä jo paremmin, eli nukuttiin pitempi pätkä kerrallaan, mutta viime yönä oltiin taas back to normal, eli herättiin 2-3 h välein, voihan.... Mikä ihme tuossa on, että aina kun ollaan reissussa niin poitsu nukkuu siellä paremmin ja sitten kotiintultua menee taas takas "huonoon" rytmiin yms. ?? Pitääköhän meidän muuttaa asumaan tuonne mun vanhempien luo asumaan, jossa poitsu niin kovasti tykkää nukkua... ;-)

Nyt sitten poitsulla tökkii myös syöminenkin, mutta tällä kertaa kiinteiden. Nehän meni tosi hienosti alas jo melkein pari viikkoa ja isoja annoksia ja nyt sitten ykskaks eilisillasta lähtien ollut itkua joka syönnillä ja en tajua, että mistä nyt puristaa?? Nyt kun poitsu on vähentänyt tissimaidon syömistä, niin tuskin pärjää sillä tissimaidon määrällä minkä saa nyt, niin on sitten paineita saada se syömään se kiinteä ruoka, mutta kun ei sais "painostaa" syömään ja mitkään leikit, laulut yms. eivät auta... Noh, toivottavasti huomisaamuna olis jo paremmin. Teen kyllä sitä pehmeää kaurapuuroa mistä se viime viikolla tykkäs, enkä anna ruispuuroa, mitä kokeiltiin tällä viikolla ja tuntuu että ei tykännyt siitä yhtään.

Nyt kipinkapin sänkyyn!

Olit Laura ehtinyt just laittaa viestiä, voi harmi että joudut vieläkin jatkamaan sitä munatonta ja maidotonta :( Minä pääsin siitä eroon, kun poitsulla alkoi ihottuma parantumaan vaikka aloitin munat ja maidot, sen sijaan olen nyt kalattomalla enkä myöskään syö appelsiinia, mutta se onkin paljon helpompi noudattaa. Niin ja ceralanin rasva aiheutti meillä ainakin osa ihottumasta!

Ja minullakin tuntuu, että jääkö päähän hiuksia ollenkaan, kun joka suihkun jälkeen laittialla on järkyttävä määrä hiuksia. En edes tiennyt, että tuollainen oire voi liittyä raskauden jälkeiseen aikaan/imettämiseen.

Öitä!

Kiitos eilisestä! Oli kaikin puolin tosi onnistunu päivä. Laitan omat piknik-kuvanikin spaceen kunhan ehdin. Ihastelin muuten sitä kuvaa, missä kaikki vauvat pötkötteli rivissä. Oli jotenki tosi söpöä.

Eilen tuli samaan bussiin kolmet eri vaunut, ne kaks muuta vauvaa oli viime kesänä syntyneitä. Äidit tunnisti mut perhekerhosta, jossa oon käyny kerran naapurin kans. Matka oli oikeen rattoisa ja perillä vaihdettiin numerot. Illalla tuli viesti jossa mua pyydettiin vaunulenkille ja piknikille tänään. =) Tein sitä samaa pastasalaattia uuden satsin ja puolen tunnin päästä lähetään. Ihana ilma tänäänki. Mä voisin vaikka tottua tähän!!! =)

Pitää lähtee valmistautuun, tulee varmaan kohta kiire. =) Aurinkoista päivää kaikille!

Tänään on taas kiire pävä, kun itikseen pitäis ehtii ja koira viiä lääkärille ymym.. Piti vaan tulla kertoon nopsaan, et nyt se sit puhkes! siis eka hammas :):) Aamulla ihmettelin kun punkkis jotenkin suutaan maiskutteli hassusti, ja kun tarkemmin katsoin niin vasen hammas siitä alhaalta keskeltä oli esillä!! Jippii! Tai ei.. saa nähdä kohta miten menee sit imetykset kun hampaita :-/

Mut ainaskin tämä hammas tuli ilman mitään itkuja, joten jos ne muutkin!

moro, pitää kiiruhtaa!

Meillä tuli eilen oksennusta kaaressa! Taisi neiti syödä vähän liikaa, mutku huusi vaan nälkäänsä. Meillä on viikko syöty maissisosetta ja eilen annoin lisäksi maissivelliä. Tänään sitten varovaisemmin.

Ihania piknik-kuvia oli vauvoista.

Mä keksin tässä parina yönä miten neidin saa nukkumaan pidempään yöllä. Ekan kerran kun alkaa kitisemään yöllä niin laitan tutin suuhun ja hän nukkuu pari tuntia vielä ennen kuin tarvii syöttää!! Tällä taktiikalla on nukkunut nyt siis parina yönä klo 11-05/06. Eli aiemmin kun on kitissyt siinä klo 2-4 välillä niin onkin ollut imemisen tarve enemmän kuin nälkä. Aiemmin oon ottanut heti viereen ja on imenyt hetken rintaa ja sitten nukkunut mun vieressä.

Yöt nukutaan siis hyvin, mutta päivisin EI! Päikkärit on jotain puolisen tuntia sen 3 kertaa päivässä, ei siinä paljoa kerkeä. Onneksi viihtyy ees jonkinverran lattialla tai sitterissä. Telkkarikin kiinnostaa.

Neiti syö nyt puolesta yhteen purkkia maissisosetta, enempää en ole uskaltanut antaa, vaikka maistuisi varmasti. Ihan ihmeellistä kun on vauva joka syö sosetta!! Ja avaa suunsa aina kun lusikka tulee lähelle eikä edes sotke kauheasti. Esikoisella on taas joku nirsoiluvaihe ja uhmavaihe menossa.

Nyt täytyy mennä syöttää...ruokalistalla on kaupan maissiperunaa.

Joo, oli tosi kiva tapaaminen. Ilmoittakaa sitten mitä teidän vauvat tykkäs jenkkisoseista :)

Oon sama mieltä että ihan kun vanhoja kavereita ois tavannu. Kuten sanoin, te ootte mun Finnish baby group friends.

Jumbis, onko kutsu teille vielä voimassa? Me mietittiin että jos sun on hankala lähteä kahden lapsen kanssa, me voitais tull teille nyyttäriperiaatteella seuraavan parin viikon aikana. Päivät mitkä sopii näkyy siinä OP:n kyselyssä. Voidaan tietty nähdä taas keskustassa, mutta ois kyllä kiva nähdä vielä kerran jos ehditään.

Multakin lähtee hiuksiä ihan hirveesti. Voiko tehdä jotain ettei lähtis niin paljon? Tietääkö kukaan? Vai kuuluuko vaan tähän vaiheeseen ja sitten ne taas kasvaa takas?

Muska, tosi ärsyttävää toi baarijuttu. Kuten sanoin tapaamisessa, meillä päin te oisitte ollu ajoisa liikkellä kun ihmiset usein syö illalla vasta klo 21/22 eli vauvojakin näkee yhteen asti yöllä ulkona ja kaikki vaan sanoo kuinka söpöä, koska kulttuuri on enemmän sellainen että perheen kanssa tehdään yhdessä tosi paljoin.

Vau, Ulla, teilläkin on puhjennut hammas. Meillä ei vielä, mutta ikenet on kyllä tosi turvonneet. Saa nähdä miltä imetys hampaiden kanssa tuntuu, mä ajattelin teidän joidenkin lailla täysimettää 6kk.

Meilläkään ei malteta nukkua pitkiä päiväunia ja nukahtaminen kestää, mikä saattaa johtua siitä että ollaan uudessa jännässä paikassa.Tytön kanssa on kyllä tosi helppo reissata, koneessakin oli kuin vanha konkari, vaikka teknisen vian takia lento pitkittyikin ja meidän piti viettää päivä Lontoossa, mutta sekään ei haitannut. Jee, nyt kun vihdoin saatiin passi niin voidaan jatkaa tätä hyvin alkanutta matkustelua.

Mä kokeilen OP:n ihanaa reseptiä sitten kotona. Mies varmaan yllättyy kun pitkästä aikaa leivon.

Ai niin, meidän tapaamisen aika alussa tyttö teki Nupun "Puput" ja kakkaa valui selän yli vaatteille ja uudet beiget housut sai "kivan" uuden värin. No, onneks oltiin Nupun ansiosta (baby bion tapahtumat) varauduttu ylimääräisillä vaatteilla :)

Ai niin, mehän otettiin mun kameralla paljon kuvia tapaamisessa, joten laitan ne sitten spaceen heti juhannuksen jälkeen kun oon taas kotona. Meillä on myös baby biosta kuvia kaikista jotka siellä oli.

Päiväkahvilla jälleen... Ja jätskillä... Tehtiin neidin kanssa kunnon lenkki, n. 1h 20min. Kiersin yhden pätkän pururataakin (n. 3km), missä aika rankka maasto. Nyt en sitten jaksakaan enää mitään. Tyttö nukkuu terassilla, saapa nähdä kuinka kauan, kun naapuritaloyhtiössä laittavat uusia rännejä ja välillä meteli on melkoista, kun rälläköivät niitä poikki tai mitä lie... Itkuhälärikin koko ajan reagoi siihen ääneen.

Pitää munkin käydä ottaan se OP:n resepti ja kokeilla tässä joskus.

Lumi: Miten teidän pikku-neiti on sopeutunut muuten aikaeroon? Entä sinä itse?

Tuo hampaiden tulo on kyllä tosi yksilöllistä. Kaverin poika on 7kk ja hälle tuli juuri ensimmäinen hammas. Toisen kaverin tyttö on 2vko vanhempi kuin meidän neiti ja tälle typykälle on ekat kaksi hammasta tulleet jo n. 1kk sitten!

Mutta, minäpäs lähden selaamaan päivän postit ja vaikka makoilemaan sohvalle tai paistattamaan päivää terassille.

Rosa ja Piiperöinen

hiljasta on joo. mulla on ollu jotenki ihan saamaton olo, on maattu sängyssä melkein koko päivä. käytiin noin 1,5 h kävelyllä pitkän tsemppauksen jälkeen. ja sit onkin taas vaan ollu möllötystä. mies on siis ihan karseen paljon nyt töissä ja mua on alkanu tympimään tää yh äitin rooli. tänäänkin kävi sillai, et mies ei ehtiny nähdä poikaa lainkaan hereillä. oli ittekkin vihainen asiakkaalleen, kun hommat veny ihan liikaa. pahoitteli mulle kyllä "poissaoloaan".. pakko painaa pitkää päivää, et saatas se isompi asunto.. mut ei se kyl näinkään kiva ole!

munkin tekis mieli leipoa sellanen kakku, taas, kun te kaikki olette sellasen tehny. se ku on niin pirun hyvää!! no ny se mies tulee kotiin..

täällä on kyl pikkasen hiljaista =) päätin sitten tulla kertomaan että paloin rinnuksista tänään melko ikävästi... Näyttää siltä ku olis iho vereslihalla... Siis ei kyl oo... No sitten sain vielä kaameen auringonpistoksen ja päätä särkenyt koko päivän vaikka kuntosalillekin piti mennä :/ Tämä kaikki sattui kun olin viattomasti terassilla lounastamassa auringon alla...

SItte onnittelut pupun ensirakkauden hampaan puhkeamisen johdosta!!! ;)

huomenna 4-kuukautisneuvola, jännittää paljon pupu painaa ja on pitkä, veikkaus ois 6,2kg ja 64cm, mies veikkas että 6,4kg ja 64cm... meillä on vedonlyönti, pitää varmaan panoksetkin keksiä ;)

nyt nukkuu/jatkonukuttaa pupua joka just vetäs itkuraivarit taas ennen iltatissiä eikä meinaa nyt nukahtaa omaa sänkyyn...

öitä tammiksille

Hiljasta ollu täällä tänään, kaikki varmaan on olleet nauttimassa ihanasta päivästä ulkona! Meidän päivä meni siellä sairaalassa tutkimuksissa ja sitten ihan koko päivä. Aamulla mentiin kahdeksaksi ja iltapäivällä päästiin ennen kolmea lähtemään sieltä. Neidille tehtiin allergiatestejä, niissä ihotesteissä ei näkynyt mitään, mutta sanoivat, että hyvin harvoin niissä mitään näkyykään. Hassua, että niitä kuitenkin tehdään.. Ja sitten maitoaltistus aloitettiin. Sen parin tunnin aikana, mitä oltiin sairaalassa valvonnassa, ei mitään oireita tullut, mutta kotimatkalla neiti pulautteli normaalia enemmän. En sitten tiedä söikö itsensä ylitäyteen vai johtuko se siitä korvikkeesta. Viikko nyt jatketaan tuota altistusta, lopetetaan tietenkin sitten, jos selkeästi tulee oireita. Äiti on kyllä tosi ylpeä meidän neidistä, yhtään ainutta itkua ei väsyitkun lisäksi tullut, vaikka käsivarsiinkin pisteltiin "reikiä" niissä testeissä! Enemmänkin oli superutelias, että mitä tuo täti tekee..

Tähti; hyvä, että teidän pojan iho on parempi. Varmasti sinulle helpompaa tuo ruokavalio, missä on kielletty "ei niin vaikeita" ruokia. Mutta vaatii tietysti tarkkaavaisuutta. Minua alkaa kypsyttämään ihan täysillä tämä maidoton- ja kananmunaton ruokavalio. Onneksi meillä oli tänään aika ravitsemusterapeutille, niin sieltä sai minunkin ruokavalioon vähän vinkkejä. Ja sitten neuvoja, mitä kannattaa ja miten aloitella seuraavia uusia kiinteitä.

Auts, Nuppu, kuulostaa tosi kivuliaalta tuo sinun kärähtäminen!!! Tuo aurinko on nyt arvaamattoman polttava, huomasin eilen, kun olin tunnin verran ulkona neidin päiväunien aikaan, niin ihan punotti iho. Onneksi en kuitenkaan palanut.

Op; pystyn samaistumaan ihan tuohon sinun tunteeseen. Minusta tuntuu myös joskus, tai siis melko useinkin, että olen yh- äippä, kun mies on niin paljon jo töitten takia pois kotoa ja sitten vielä harrastukset päälle. Ja niistähän ei voi kuin äärimmäisissä tapauksissa luopua.. No sen verran täytyy antaa miehelle kiitosta, että silloin kun on kotona, niin on oikeastaan koko ajan tytön kanssa.

Yliväsyneet Laura ja Pikkuneiti päivän koitoksista

Rosa, meidän tyttö on sopeutunut aikaeroon paljon paremmin kuin äitinsä, eli hän nukkui koko ilta/yölennon ajan ja sitten nukkui taas Lontoossa heti yön perään, koska silloin kun saavuimme Lontooseen oli siellä yö, vaikka Kaliforniassa ois ollu päivä. Eli tosi hyvin sopeutui. Mä taas oon näin yöllä hereillä, vaikka en yleensä kärsi aikaerosta, mutta syynä voi olla se että mulla on päänsärkyä ja oon ehkä vähän vilustunut, joten se sekoittaa rytmiä. Meillä on onneksi ollu ihan rentoa ilman mitään kiireaikataulua, joten ihan hienosti tää meidän lomailu on sujunut. Kerron sitten miten aikaero toisinpäin meni kun tiedän :)

Joku mainitsikin, että tapaamisessa meitä kuvattiin, mutta laskin varmaan 6 eri tyyppiä jotka otti valokuvia, osa suomalaisia ja osa turisteja, että oltiin me vauvoinemme varmaan sit aika hyvä näky. Sanoin tän jo tapaamisessa, mutta nyt muillekin: ois hauskaa jos te kaikki (oikeesti kaikki!) haluisitte vaikka tulla meille käymään jos se joskus ois teille mahdollista, niin voitais viettää tammisviikko Kaliforniaa kierrellen :) Ehkä viiden vuoden päästä niin kaikkien "vauvat" oppii samalla vähän englantia!

Nyt kun olen vaunuillut (kotona tulee liikuttua lähinnä rintareppuillen tai autoillen) niin olen huomannut miten suuria eroja on siinä miten vaunuilla ja esim. pyörätuolilla liikkuvia on huomioitu. Esim. kun oltiin Nunnun kanssa Lindexissä niin siellä oli periaatteessa ihan helppo liikkua, mutta silti rattaiden kanssa piti kiertää. Ja kun oltiin Aleksi 13:sta niin siellä isoin vessa oli viidennessä kerroksessa, niin uskon että pyörätuolilla liikkuvia varmaan harmittaa kun ei voi käydä kaikissa paikoissa, tai pitää miettiä tarkkaan mihin voi mennä ja miten pääsee. Tämäkään ei tullut aiemmin mieleeni, mutta nyt arvostan sitä ihan eri tavalla miten hyvin Suomessa on järjestetty suurin osa liikkumisjutuista, koska meilläpäin liikkumista ei oo tehty mahdollisimman helpoks.

OP ja Laura, mäkin pystyn samaistumaan tohon että mies tekee pitkää päivää ja se välillä raivostuttaa, mutta yritän silloin muistuttaa itselleni että mun ja tytön takiahan hän työskentelee. Joskus onnistun tässä ja joskus en...

Muska, nyt on muuten todistettu että joissain paikoissa voi olla vauvan kanssa vaikka yöllä, jos vaan huvittaa/jaksaa lähteä. Olin Helsingin keskussa yhdessä ravintolassa kaveriporukan kanssa yhteentoista asti illalla eikä kukaan sanonut mitään. Olin jo varautunut kommentoimaan takaisin ja miettinyt valmiiksi mitä oisin sanonut jos meille ois sanottu että eikö nyt ois aika viedä vauva nopeasti kotiin (vaikka että "meidän koti on toisella puolella maapalloa, että mites sinne pääsis sun toivomassa nopeessa aikataulussa" tai "miten ihmiset yleensä suhtautuu suhun kun annat tollaisia kommentteja ja sanot mielipiteitäs ilman että niitä kysytään") mutta en saanut mahdollisuutta sanoa mitään. Ehkä parempi niin. Mentiin sitten vielä illalla junassa, eikä kukaan sanonut mitään vaikka yöimetin klo 23:30 junassa kaikkien edessä. Tyttö siis nukkui koko ravintolassaoloajan ja heräsi junassa syömään ja nukkuu edelleen. Että harmi että sulle kommentoitiin, koska ei se musta mitenkään vaarallista oo viedä vauvaa savutomaan ravintolaan jos se kuitenkin nukkuu.

T. Aikaerosta sekaisin oleva Lumi ja aikaeroon täysin sopeutunut pieni maailmanmatkaaja

Yhteistyössä