Tammivauvat 2008 (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nintsu -81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ulkopuolinen; minä olen lukenut kaksi viikkoa höyrypäässä noita vauvan "ruokaoppaita" ja suora lainaus Valion Hyvää ruokaa 0-3 vuotiaalle- oppaasta: "Lanttua, naurista, punajuurta ja pinaattia ei suositella, koska niissä on paljon nitraatteja. Samasta syystä uusia perunoita tai pikkuporkkanoita ei ole hyvä tarjota alle 1- vuotiaalle."

Eihän tuo ehdottomasti kiellä antamasta uusia perunoita vauvalle ja jokainen varmasti tekee oman valinnan. Itse en kuitenkaan aio antaa alkukesän uusia perunoita vauvalle, koska sitä ei suositella.

Kiitos kivoista kommenteista meidän talosta.:) Simba, täytyy käydä katsomassa teidän talon kuvia, en ole nimittäin huomannut, tai siis en ole hetkeen katsonut kaikkia kansioita, ja että sinun kansioon on tullut uusia kuvia. Teillä on pihatyöt varmasti paremmassa mallissa kuin meillä, meillä ne on nimittäin NIIN vaiheessa.. No, nurmikko onneksi jo kasvaa ja muutama omenapuu on istutettu.:) Etupihaa laitetaan just parhaillaan, pihalaatoitusta lähinnä ja siinä on pienoinen projekti, varsinkaan kun me ei olla ikinä tehty sellaista.. Viime kesänä osaa laitettiin ja ihme ja kumma, ne oli ihan hyvin pysynyt talven. Niin ja Rosan talon kuvat myös täytyy käydä myös kattomassa! Mutta nyt neitiä laittamaan nukkumaan!

Ulkopuolinen; minä olen lukenut kaksi viikkoa höyrypäässä noita vauvan "ruokaoppaita" ja suora lainaus Valion Hyvää ruokaa 0-3 vuotiaalle- oppaasta: "Lanttua, naurista, punajuurta ja pinaattia ei suositella, koska niissä on paljon nitraatteja. Samasta syystä uusia perunoita tai pikkuporkkanoita ei ole hyvä tarjota alle 1- vuotiaalle."

Eihän tuo ehdottomasti kiellä antamasta uusia perunoita vauvalle ja jokainen varmasti tekee oman valinnan. Itse en kuitenkaan aio antaa alkukesän uusia perunoita vauvalle, koska sitä ei suositella.

Kiitos kivoista kommenteista meidän talosta.:) Simba, täytyy käydä katsomassa teidän talon kuvia, en ole nimittäin huomannut, tai siis en ole hetkeen katsonut kaikkia kansioita, ja että sinun kansioon on tullut uusia kuvia. Teillä on pihatyöt varmasti paremmassa mallissa kuin meillä, meillä ne on nimittäin NIIN vaiheessa.. No, nurmikko onneksi jo kasvaa ja muutama omenapuu on istutettu.:) Etupihaa laitetaan just parhaillaan, pihalaatoitusta lähinnä ja siinä on pienoinen projekti, varsinkaan kun me ei olla ikinä tehty sellaista.. Viime kesänä osaa laitettiin ja ihme ja kumma, ne oli ihan hyvin pysynyt talven. Niin ja Rosan talon kuvat myös täytyy käydä myös kattomassa! Mutta nyt neitiä laittamaan nukkumaan!

Tervehdys!

Kävin juuri taas runoilemassa spaceen...

Mies lähtee huomenna työreissulle ja jäädään neidin kanssa kahdestaan. Väsyttää jo ajatellakin, että meidän täytyy selvitä kaksi päivää kaksistaan. paljonhan olen kyllä "kuin yksinhuoltaja", kun mies on töissä tai raksalla, mutta silti aina joko illasta tai aamusta kotona, nyt on yötä reissulla, lähtee huomenna klo 7 ja tulee torstai-iltana, Piiperöinen nukkuu jo silloin varmaan...

Laura: Teidän talo vaikuttaa kivalta myös sisältä (jonkin verran näkee tytön kuvista...) Kivoja värejä seinissä! Talo on ulkoapäinkin kivan näköinen. Minkä firman talo se on? Värikin on minusta tosi kiva!

Meillä oli tänään vähän kumma päivä... Lähdin käveleen kaverin luo päiväkahville klo 10,30 (n. 45min suuntaansa) ja tyttö nukkui koko matkan ja vähän aikaa, kun pääsin perille. Sitten oli valveilla ja nukkui taas kotimatkan, mutta heti heräsi, kun oltiin kotona. Oli sisällä ja yritin sitten takaisin vaunuun nukkumaan, mutta meni aivan huutokonsertiksi vaan. Nukahti sitten miehen kanssa päikkäreille makkariin klo 16 ja veteli vaan sikeitä vielä klo 18.30, jolloin tajusin, että jos ei herätetä, taitaa vedellä jo YÖUNIA!!! Että kiva kiva, pakko herättää, jos ei haluat nousta yöllä kolmelta! Onneksi oli tosi hyväntuulinen illan, vaikka herätettiinkin. Käytettiin sitten klo 20 kylvyssä ja simahti sen jälkeen heti (n. klo 20.30 maissa). Eli siis ihan hyvään aikaan silti nukahti, tavallisesti nukahtanut viime aikoina n. klo 19.30. Niinkö Nintsukin mainitsi, se on totta, että itse ei vielä niin aikaisin pääse nukkumaan, mutta tykkään kyllä siinä mielessä, että on omaakin aikaa illasta. Ja jos mies ei ole iltavuorossa, niin on hänenkin kanssaan aikaa, kun muuten se on niin kortilla se yhteinen aika... Aamulla meillä on aika tarkkaan klo 6.30 herätys, aika aikaisin, mutta olen jo tottunut. Joinakin aamuina nukun sitten vielä yhdessä tytön kanssa aamupäikkärit n. klo 8-9.

Joo, noin minäkin olen tuon uusien pottujen jutun ymmärtänyt ja taisin tuon punajuuren ja lantun mainitakin aikaisemmin. Ja tosiaan niinkö Laura sanoi, eihän se ole kuin suositus ja jokainen tekee omat valintansa, mutta en minäkään aio uusia pottuja lapselleni syöttää.

Aikaisemmin oli puhetta myös noista soseista, että kaupasta vai itsetehtyjä. Olen itse ajatellut niin, että teen kasvissoseet itse ja ostan hedelmäsoseet. Marjojakin löytyy pakkasesta, että ainakin mustikkaa varmaan mäskään vauvalle omista marjoista. Ja nyt kun on tuo huippu masiina saatu äitienpäivälahjaksi, niin miksipä sitä ei voisi kokeilla esim. mangososeen tms. hedelmäsoseen tekoon...? Nyt on myös tosi kiva, kun kesä tulee ja saa kotimaisia ja jopa paikallisia kukkakaalia, parsakaalia yms. aion tehdä niitä pakkaseen. Pitäis vaan löytää jostain hyvä se jääpala-astia tai muotti, vai miksi sitä kutsutaan. Tänään katoin kaupassa, niin oli vaan pusseja. Niin ja mulla sotis jotenkin hirveesti vastaan, jos ostaisin vauvalle esim. jonku perunasoseen, koska mun kotona on aina viljelty hirveesiperunaa, niin tuntuis jotenkin hassulta...

Mutta nyt iltapuuhiin ja kohta sänkyyn...

Rosa

Tammimmammat09!! Sniif.. eikä, joko on vuosi vierähtäny :O

Kiva Nintsu että teilläkin on nuo kiinteet auttanu, ihan huippu juttu!! Ja Jumbiksellekin piti kans sanoa, et upea juttu!!! Siis tuo vanhan fiiliksen löytäminen ja yhteiset hetket :):) Ihanaa! Toivotaan ettei röntgenissä ollut mitään sen ihmeempää..

Niin ja Simballakin oli tosiaan kuvia talosta, kans tosi ihanan näköinen koti! Voi kun mulla alkaa omakotitalo fiilis puskeen päälle, vaik kyl täällä oon tyytyväinen ja justhan me tämäkin asunto ostettiin. Mut kun kattoo teidän pihoja niin huh.. haluais kans!

Tänään poju veteli vihdoin vähän pidempiä päikkäreitä, ja nyt illalla käytiin päikkäreiden jälkeen nopsaa kaupungilla. Kävin siskon hääpukua katteleen. Poju ei koskaan oo Stockalla ollu, ja olipa kokemus :D Hyvin se kyl meni, mut alussa kyl itkeskeli, kun yhtäkkiä oli niin kamalasti ihmisiä ympärillä. Mut onneks muutaman kovemman huudon jälkeen rauhoittui, ja päästiin ihmetteleen sitä pukua. Kävin samalla ostaan pojulle pelastusliivit ja retkahdin sit ostaan yhet (vähän liiankin kalliit) reiman haalarit. Väri oli kylläkin semmonen vaalean sininen, vaikka olin toivonu kyl vähän kivempaa, jotain vihreää tms. Mut ei löytyny. Ja ens viikonloppuna ois näillä näkymin reissu avoveneellä merellä, riippuen tietty säästä. Niin piti saada kunnon puku, missä tuuli ja vesi ei haittaa. En kyllä halua et toinen vilustuu.

Meil meni ton reissun takia sit vähän myöhempään iltapuuhat, mut lähen tästä antaan pojulle vikat maidot niin pääseen nukkuun. Niin ja nuppu, tuun seuraks sinne leffaan jos kelpaa! Ois hyvä että poju tottuu vähän reissaamaan stadissakin :)

Pitää mennä! Moro!

Piti siis sanoa vielä että onhan poju Stockalla ollu aikemmin, mut ei Hesas, pahimpaan ruuhka-aikaan eli töiden jälkeen.. huh tuota ihmismäärää :D siinä meni mullakin pää sekaisin ;)

Joo Lauran koti näytti kyl ihanalta sisältäpäinkin, takkakin oli ihana! Vitsit kyllä teidänkin siellä kelpaa:)

Rosan juttua luin just Spacessa: huh miten ootte ahkeria! Taidatte olla samanlaisia puuhastelijoita molemmat:) On siinä ollu urakkaa.

Käytiin tänään kaupungilla, ihanaa kun reissu kerrankin onnistui. Poika nukkui bussimatkan keskustaan, sitten heräsi ja 1,5 tuntia vaan köllötteli vaunuissa tyytyväisenä ja katteli maisemia kun mä shoppailin:) Jee, ihanaa että kerrankin näin päin eikä tullu kammoa. Viimeksi poika huusi melkeen koko ajan ja aattelin, etten uskalla enää ikinä mennä mihinkään.

Ruohonjuuresta löysin sitä Jumbiksen kehumaa sappisaippuaa, täytyypä testata kun seuraavan kerran pyykkään. Olipa sielläkin ystävällinen palvelu, nuori miesmyyjä tuli heti avaa ovea kadulle kun huomasi että äiti tulee vaunujen kanssa. Ja tuli avaamaan ovet, kun lähdin pois. Ihanaa tuommoinen, yleensä ei kukaan tuu koskaan auttamaan omatoimisesti. Eipä silti, en mäkään ikinä varmaan avannu ovia vaunukansalle ennen.. nyt vasta kun on oma vauva, niin ymmärtää kuin hankala niitten vaunujen kans joskus on liikkua.

Meillä poika nukahti tänään yöunille näköjään jo seitsemän jälkeen. Eilen nukkui tosi huonosti, eikä kyllä tänäänkään ottanu kun kolmet puolen tunnin unet. Ihmekös tuo jos väsyttää..

Täytyy kai lähteä pikkuhiljaa yöpuulle, aamulla neuvola klo 8.15. Sen jälkeen mun kaveri tulee kyläilee ja näyttämään pikkuista vauvaansa (2 kk) Hauska nähdä niin pieni vauva pitkästä aikaa.

Öitä mammat!

Täällä tapahtuu koko ajan ettei meinaa pysyä kärryillä enää ;-) En ole ehtinyt spaceenkaan kurkkaamaan pitkään aikaan...

Meillä oli tänään neuvola poitsun painon takia ja se oli nyt ok, ei siis ollut enää laskenut vaan tullut painoa takaisin, nyt oli 8905g ja 67,7cm (melkein 5kk nyt). Sitten se neuvolan täti "höpisi" jotain veden ja maidon antamisesta, joka mulla meni ihan ohi, vaikka pyysin sitä selittämään sen kahteen kertaan, mutta en silti tajunnut, mitä hän tarkoitti... jee, jee... siis se selitti jotain, että vauvat voi kieltäytyä juomasta maitoa aterioilla, jos tekee "niin tai näin". Siis että pitikö nyt antaa vettä aterioilla vai maitoa vai ei mitään? Onko teille sanottu mitään? Ja jos antaa vettä, niin pitääkö se keittää ensin?

Mä en oo vielä antanut vettä ollenkaan ja nyt pari päivää poitsun kakat ovat olleet sellasia papanoita, että viittais varmaan siihen, että lisää nesteitä kaipais?

Meille sanottiin, että nyt voi alkaa antamaan sitten aamupuuroakin ja vähän hedelmäsosetta kyytipojaksi. Miksi muuten Jumbis sanoit, että annat ensin iltapuuroa ja vasta myöhemmin aamupuuroa?

Minua kyllä vähän rassaa tuo puurojen keittely, kun en niitä itse syö kovin usein ja nyt niitä pitää sitten keitellä joka päivä ja kohta myös iltaisinkin... nyt ainakin tuntuu melko työläältä... ne soseet on minusta melko helppo homma, kun kerralla saa isomman satsin ja niitä voi sitten vain lämmitellä mikrossa. Olen kyllä aika laiska vähän kaiken suhteen, että on oikeastaan aika kummallista, että teen itse noita soseita, mutta se vaan tuntuu jotenkin paremmalta, että poitsu saa sitten tuoreempaa ruokaa. Hedelmäsoseista luin kyllä jostain, että ne olis parempia ostaa valmispurkeissa, koska niiden raaka-aineet on tarkasti tutkittuja ja turvallisia, kun taas jos ostaa hedelmiä kaupasta, niin niissä voi olla paljon enemmän torjunta-aineita yms. Kotimaisia marjoja ja hedelmiä kyllä kannattaa käyttää.

Meillä ei muuten kiinteiden antaminen ole vaikuttanut yöuniin, vaikka niin hartaasti toivoin... mutta kun on kerran aloitettu, niin jatketaan silti niitä, kun onhan tuota ikää jo about 5 kk. Joku kyseli töihinmenosta ja minä joudun menemään jo kesällä, vaikka en osaa vielä kuvitella sitä, että miten pystyn menemään töihin... istun päivisin kotona poitsu sylissä ja mietin vain, että miten pystyn olemaan erossa sitten päivät... en kyllä haluaisi sitä... voisin olla kans kotiäiti vaikka loppuelämän, minulle tämä sopii!

Minun kavereilla ei ole paljon lapsia, mutta olen tutustunut muihin mammoihin neuvolan kautta ja se on ollut hauskaa =) Nyt kyllä joillekin kavereille on tulossa vauvoja, mutta asuvat kyllä eri paikkakunnilla, että aika harvoin nähdään joka tapauksessa. Moniin kavereihin yhteydenpito on aika paljon puhelimen ja sähköpostin varassa, mutta muutamia ollaan tapailtu vauvankin jälkeen, ehkä enimmäkseen sellaisia, jotka itsekin suunnittelevat vauvaa lähiaikoina.

Mutta mutta, nyt ehkä pitäisi mennä pikasuihkuun ja nukkumaan...

Tähti ja poitsu melkein 5 kk

huomenta!

Meillä on mennyt nyt viime illat aivan kiville :/ illan viimeinen imetys onnistuu vasta kovan itkun ja kiljumisen jälkeen ja sitten nukahtaminen on työn ja tuskan takana ku ei asetu omaan sänkyyn ja sitte keikutetaan kapalossa ja niskat on jumissa ennenku nukahtaa.. Mutta yöt onneksi on imetyksen ja nukkumisen osalta mennyt vielä mukavasti. Mä en oikeen tiiä että pitäiskö pupu laittaa aiemmin nukkuu vai mikä siinä illassa mättää?? Mä oon laittanu ysin jälkeen ja eilen nukahti viimein vasta 23.30..

Tahtoo myös omakotitalon!! Rosa ja Laura ootte kyl onnekkaita :) Sisko rakensi myös aivan unelmatalon tuonne Pirkkalaan ja se on kyl niin ihana mutta ei varmaan tartte mun unelmoida jos meinaa täällä pk-seudulla asustella, ellei lottovoittoa saa ;)

Tähti, mä oon ymmärtänyt että kun on alkanut antamaan kiinteitä niin juomavettä ei tartte keitellä enää, mutta sitä ennen vielä joo. Ja että kylmää vettä kraanasta kun siinä olis vähemmän pikkueliöitä.. (kuulostaa ällöltä :) taidan lopettaa vedenjuonnin)

Simba, on se jännää kun 2kk-vanha on niin paljon pienempi :) Mutta sitten kun nuo lapset on 7-vuotiaita niin ei kukaan enää erota että kuka on 3 kuukautta nuorempi tai vanhempi =D

Jumbis, kiva että romantiikkaa ilmassa siellä, niin täälläkin ;) Se kyllä kummasti antaa voimia kun on sellasta pientä flirttinkiä menossa..

Ulla, kivaa jos pääsette huomenna! Mäkin meinasin sen lipun ostaa etukäteen ku saa niin näppärästi tulostettua, ei tartte sitte huomenna varata aikaa sen ostamiseen!

Me oltiin eilen pupun kaa taas kaupungilla ja eipä enää nuku pupu niin hyvin vaunuissa ku kiertelee kauppoja :( Ja sitten kun ottaa sen kerran ulos vaunuista nii kiinnostaa muu maailma niin paljon ettei enää tahdo takas vaunuihin... JA voi viude ku imetyskään ei eilen onnistunu ku oli kaverin kaa lounaalla, no, ei tainnu olla nälkä ja ympäristö oli niin mielenkiintoinen.. Kotona kyllä sitten maistui omassa rauhassa..

Op, taitaa olla jossain reissussa kun ei oo kuulunut :)

Mutta, nyt taas uusi päivä ja uudet kujeet!

Tähti: Kokeilen kaikki ruoka-aineet ensiksi aamulla. Sitten jos joku sopii,muokkaan ruokarytmin niin,että alan antamaan puuroin iltaisin ennen yöunia. Sitten myöhemmin kun tulee enemmän ruokailuja päivään, annan myös aamuisin. Taisi olla niin,että 6kk ikäisenä pitäs olla jo 4ateriaa...mutta meillä mennään hissukseen ja pelottaa jo valmiiksi alotella viljat ja lihat sitten joskus.

Piti tähdelle mainita vielä,että ISO poika teillä!;)

Käytiin eilen illalla tytön kanssa ostamassa lisää kukkia,nnoin tytön valita ja aika osuvat nimet otti...palavasydän ja leimuja 2kpl. =) Ovat ihan kivannäköisiä,kun kattelin kuvia niistä kun ovat kukinnossa. =) Tänään pitäisi käydä istutamassa maahan ne,etteivät unohdu.

Hedelmäsoseet kannattaa ostaa kaupasta, kuten Tähti jo kertoi. Täytyy tänä kesänä mennä keräämään marjoja paljon pakastimeen,meidän takapihlata kun ei irtoo kuin mansikoita ja mustaherukoita. Jostain pitäs vadelmia saada(YÖK!)että tyttö vois niitä puuron seassa syödä kun tykkää...

Pitäs soitella lääkärille tuloksista,mutta en vaan saa aikaseksi. meillä on perjantaina molemmilla muksuilla hammaslääkärikin.

Mutta palataan taas...=)

juup, reissussa olin maanantai iltaan asti. nyt on hujahtanu kiireissä tämä aika, etten ole ehtiny/jaksanu sit kirjotteleen..lukenu oon kyl. tietty :)

käytiin tänään synnytyksen jälkeisessä fysioterapiassa ja vauvan motorisen kehityksen tunnilla. oli ihan jees. odotin kyllä jotain muuta, mut olihan se kiva olla kaltaistensa parissa ja ihmisten ilmoilla. on kyllä hassua, miten erilaisia vauvat on. meinaan, et ku meillä on aika jäntevä poju ollu aina ja pää pysyny paikoillaan tosi hyvin jo ihan pienestä asti. niin siinä oli vieressä poju, joka oli muutaman vkon nuorempi ja ei pitäny päätä ollenkaan paikoillaan, vaan se retkus niinku nukella. ja toinen saman ikäinen tyttö taas pyrki kovasti jo ylös sillai vatsalihasten teko asentoon linkkuun, kun taas meillä ei sellasta ole vielä tehny. ne kehittyy niin omaa tahtiaan kaikki. ei ihme, jos joillekkin tulee paniikki onko oma lapsi normaalisti kehittyny, jos vertailee muiden lapsiin tai kuuntelee kuinka kullakin on mitäkin oppinu vauva jo tekeen.

nyt on kiukkua, pitää mennä. njeng huuto kuuluu :)

Hyvä kuulla tuo, että kaupan hedelmissä voi olla (ja varmasti itseasiassa onkin) enemmän torjunta-aineita kuin vauvan hedelmäsoseissa on käytetty. Tai siis, että soseet on tehty tosi puhtaista raaka-aineista.

Itsekin yksi päivä piipahdin vauvan odotuspuolella. Aatella, että +testin teosta on jo vuosi! Se oli silloin 17.5, helatorstai, kun sain kaksi viivaa tikkuun. Ja niinkö toissapäivänä aloin oksentaa (miehen synttäripäivänä). kovasti täälläkin jo mietitään, koska olisi oikea aika pikku-kakkoselle...

Tähdellä on kyllä jo iso pojan jössikkä! Hienosti kasvanut! Kyllä siinä kysyy jo voimia käsitellä tuon kokoista... Kauhulla jo ajattelen..,Meillä neiti oli 22.5 4kk neuvolassa 6040g.

Nuppu: Voisko teillä Pupu olla jo sitten yliväsynyt, ettei nukahda? Meillä meni yhteen väliin just tolleen, että meni jo yliväsymyksen puolelle ja saattoin vaan huutaa parikin tuntia eikä nukahtanut. Ja mikään muu ei kelvannut kuin äidin syli. Auta armias, kun oli laskemassa omaan sänkyyn, niin johan repes taas huutamaan! Sitten onneksi tajuttiin, että iltapuuhiin pitää ryhtyä mielummin vähän liian aikaisin kuin myöhään. Nyt siis aletaan n. klo 19 laittaa yökkäriä, vaihdetaan vaippa, syödään, käydään pesulla... Silloin, kun meni karikolle koko touhu, niin alettiin näihin juttuihin, kun tyttö alkoi näyttää jo väsyneeltä.

Minä oon täällä huhkinut taas kaikenlaista. Nakkasin aamulla peitot ja tyynyt ulos. Lakanoita oon pessyt ja sitten vielä miehen täkin ja tyynyt, kun onnyt siellä reissussa. Ehtivät varmaan kuivuakin. Pitää omatkin tässä pestä. Me ei nukuta tuplapeiton alla, kun siitä ei vaan tulis yhtikäs mitään... Pysyy avioliitto parempana, kun nukutaan omien peittojen alla, ja kun ei nukuta, niin voidaan ollakin siellä yhden peiton alla... ;)
No sitten käytiin neidin kanssa 1h lenkki. Raukka väsähti jo, kun syötin häntä ennen lähtöä. Äkkiä vaan vaatteet päälle ja vaunuun ja menoksi. Tultua kotiin, nukkui vaunussa niin, että unta kertyi yhteensä 3h. Sain imuroitua ja järkättyä paikat. Kahvitkin sain nautittua terassilla, ihanan lämmintä! Tyttö nukkui hyvin, kun avasin vähän haalaria ja otin sen vaunun oman "peiton" kokonaan pois. Sitten, kun heräs, niin katseli niin tyytyväisenä, kun nostin sen tuen sieltä ylös ja sai olla vähän pystyssä vaunuissa ja näki, kun lueskelin ulkona posteja. Oli oikea aurinko herätessään:))) Toivottavasti nyt iltakin menis mukavasti, kun ollaan tosiaan kahdestaan...

Jumbiksen tavoin oon itekkin miettinyt, että pitää kyllä tänä kesänä kerätä talteen mustikoita yms. Ihana sitten antaa tytölle omista marjoista. Oon kyllä ennenkin kerännyt marjoaj, mutten mitään älyttömiä määriä.

Tuo on kyllä niin totta, mitä OP kirjoitti. Siis, että iskee paniikki, kun vertailee omia ja muiden lapsia ja jos oma ei vielä osaakaan sitä ja tätä... Meillä on jo aika kauan just tolleen "punnerrettu", eikä puhettakaan, että vois pitää niinkö pikku vauvaa sylissä, nyyh :´( Meillä on myös moneta sanonu, että tyttö on tosi jäntevä. En itse osaa sanoa, mutta kai se on... hyvin on kyllä jo pitkään kannatellut päätään. Miten muuten, nostatteko vauvan aina kyljen kautta? Viimeksi neuvolassa muistutti siitä, en muista syytä, miksi pitää nostaa... Oon nyt koittanu muistaa kääntää kyljelle ja nostaa ja laskea niin, ennen en kyllä aina tehnyt niin...

Mutta, meillä käy sellainen "seurankinuamisvonkuna" leikkimatolta, että häätynee lähteä leikkimään:)

Rosa ja Piiperöinen

Onpas hiljasta, kaikki taitaa olla ulkona:) Itekki tulin just sisälle, käytiin vähän vaunuilemassa kun on niin lämmintä ja sitten jäin terassille lukemaan päivän postia ja juomaan kahvia. Ihana ilma, tosiaan!

Meillä oli aamulla 5kk-neuvola. 8600 grammaa ja 66 cm. Lähtötilanne oli siis 5 kk sitten 3200gr/49 cm että hyvin on kasvanu. Neuvolantäti sanoi, ettei vielä ole kiirettä kiinteille kun poika kasvaa niin hyvin tissimaidolla, joten voi olla, että täysimetän puolivuotiaaksi.

Kaveri kävi tänään, hänellä oli mukana 7-viikkoinen vauva, voi että oli pieni!! Siis onko meidänkin vauva ollu joskus niin pieni.. pidin sitä sylkyssä ja tuntui että eihän se mitään painanutkaan, niin kevyt oli kantaa.

Jospa lähtisin takaisin ulos nauttimaan ilmasta, piti vaan tulla kattomaan mitä tammimammoille kuuluu.

Moi! Oon nyt vihdoin Suomessa.Lento meni hyvin, tyttö ei itkenyt kertaakaan, onneksi. Mä voisin kans tulla Nupun ja Ullan kans huomenna. Nuppu, saatan soittaa sulle sun spacessa olevaan numeroon jos sopii. Kiva tavata teidät kaikki sitten 3.6.

No joo Simba, ei ihme että oot laihtunut, kaikki "kasvu-aines" on tainnut mennä pojalle!! =) Hyvä että sulla maito riittää!! Tähdelläkin iso poika, on hauska verrata kun teidän poika on tosiaan 20 min vanhempi kuin meidän.. Me taidetaan tulla reilu 1,5 kg jäljessä, eilen oma vaaka näytti 7 kg, kattoo maanantaina mitä neuvolan vaaka näyttää!!

Mekin käytiin lenkillä.. Jälleen kateus nostaa päätään kun puhutte ulos menemisestä, tällaisilla ilmoilla se oma piha ois NIIN jees!!!

Op, käypä kommentoimassa spacessa tapaamis-ideaa!! Nyt on siis messissä ainakin Ulla, Nuppu, Nunnu ja mä. Ja Lumi salettiin, kunhan pääsee kommentoimaan Suomen kamaralta.. =)

Huh!Tehtiin naapurin kanssa 3tunnin lenkki,tosin eksttiin ABC:lle kahville siinä välissä. KÄvin sitten samalla hakemassa puutarhajuttuja mitä puuttui ja sain tehtyä viimeisen kukkapenkinkin. Ihastelin suihkulähteitäkin ja kovasti keskustellaan miehen kanssa asiasta..hän oli mukana lenkillä.

Muuten olisi kiva ulkona,mutta ainakin meillä alkoi just kauhee tuuli. =/ Kai sitä silti vois takapihalle mennä köllimään ja juomaan kahvetta...pitäs kauppaankin ehtiä,kunhan muksut heräisi vaan.

Mutta palataan taas...*heh* aina sama virsi.

Heh, sirpaleet tietää onnea... Tuleekohan viikonloppuna lottovoitto...! Oon särkenyt päivällä kahvimotin ja just juomalasin! Ja molemmat oli niin puhtaita vahinkoja, että... Päivällä aloin vaan sellaisesta tooosi vanhasta mukista, jossa oma nimi kaataan sen lopun kahvin pois, niin jäi se kahva käteen ja muki tippu lavuaariin! Vissin vähän haperoitunut muutaman vuosikymmenen aikana se niiiin rakas motti:) Ja just äsken tiskasin käsin tuttipulloja ja kattiloita ja sit otin siitä pöydältä yhde4n lasin ja mukin tiskaukseen niin se lasi kolahti johonkin ja oli tuhannen p:n päreinä siellä altaassa... Höh...

Neiti meni nukkumaan, mutta kuulostaa, että tuttiralli alkaa... Jaa, ihan tyytyväisenä höpöttelikin vielä soittorasianallelleen... Uni tulee kyllä ihan pian. Meillä meni kyllä tosi hienosti päivä kaksistaan. Ajattelin tänään itekkin mennä tosi ajoissa nukkumaan.

Rosa

Moikka!

Meillä oli ihme päivä nukkumisien suhteen. Taisin jo mainita aiemmin et poju ettii uutta rytmiä.. no nyt tänään se nukku 2 x 30min ainoastaan!! Siis outoa.. Mentiin klo 1 naapurin luo kyläileen, hänellä 5pv nuorempi tyttö, oi tosi kivaa! Mut yritin siis saada pojun nukkuun sitä ennen, eka kantorepussa, mihin aina yleensä torkahtaa ja sit vielä vaunuissa hiekkatietä rytyyttäen.. Mut ei! No sit oltiin siellä kyläilemässä, yritin pojua uudestaa puol3 aikaan nukkuun kun nukahti tissille syödessä. Ja eikä mitään, heräs kun laitoin vaunuihin eikä nukahtanu. Vasta klo vähän yli kello 4 alko kova huuto, ja sain pojan nukahtaan vanuihin. Joissa nukku 30 min ja heräs! Siis häh..

Vierailla ollessa oli sitä klo 4 huutoa lukuunottamatta tosi hyvällä tuulella, ja sit illemmalla kotonakin ok, vaikka selkeästi väsyny ja sillai vähän kärttyinen. Nukahtikin yöunilleen, tuossa 8 maissa, kun meillä nukahdetaan yleensä vasta puol 10.. Tosin kerran jo tuossa vähän itkeskeli, mut sain nukkuun uudestaan.

Onko muilla teillä ollu ihme päiviä, ainakin muutamalla taisi olla, kun ei päiväunet siis kertakaikkiaan onnistu. Onkohan liian mielenkiintoista tai sit joku kehitysvaihe?

Poju on muuten nyt kahden päivän aikana noussut käsien varaan sillai kokonaan yläkropalla! Sillai et masu irti lattiasta ja heiluu siinä vähän kun punnertaisi. Kunhan vaan jalat saisi vielä mukaan, niin kohta tuo varmaan jo konttaa.. miten voikaan pieni mies päivässä parissa oppia niin paljon?? Hurjan näköistä kun tuntuu ettei tossa asennossa itsekään jaksaisi kauaa olla, täytyy olla aika treenatut lihakset :)

No, lähden kans Rosan lailla aikaseen nukkuun. Toivottavasti tuo babybio onnistuisi huomenna, kun tää päivä on mennyt niin kummallisesti..

Kävin kommentoimassa tapaamista Spacessa, ihania kuvia olitte laittanu!
Voi kyllä tekis munkin omaa pihaa mieli, aina tähän aikaan vuodesta alkaa tää kerrostaloelämä ahdistaa... No, ehkä joskus vielä.

Meillä on joku kumma vierastusvaihe iskenyt päälle. Nyt pari kertaa on kovat itkut tullut, kun vieras ihminen on tullut liian lähelle kattelemaan silmiin. Ekalla kertaa oli kummitäti ja toinen tapaus oli viikonloppuna serkun synttäreillä, jossa meinas mennä ihan mahottomaksi kun oli paljon outoja ihmisiä ja vieras paikka. Toivon mukaan on ohimenevää.

Kiva kun mies on ollut nyt viikon lomalla, heti huomaa ettei ole niin väsynyt itse kun toinen pystyy hoitamaan vauvaa yhtä paljon.

Tota babybioa täytyykin kokeilla joskus, kuulostaa hauskalta!

Meilläkin on tänään ollut niin outo uni"rytmi". Tosiaan tuntuu että pupulla on päällä uuden rytmin haku ja mä oon aivan ymmälläni. Entiset 3-4 tunnin päikkärit oli tänään jakautunut 1,5 tuntiin, tunnin pätkään ja vielä kahteen puolen tunnin pätkään... Tossa vetäs jo kerran puolen tunnin raivon ja sen jälkeen söi ja nyt kitisee sängyssään.. Eilenkin yöunille meno oli sellanen sota että.... TYlsää mutta tuntuu siltä että tässä olis joku kausi menossa - toivossa on hyvä elää...

Op, jos meinaat babybioon niin kurkkaa vielä spaceen jos oot "linjoilla" :)

Mäkin oon menossa babybioon. Yks kaveri lähtee mukaan, mut toivottavasti törmäilen teihin tuttuihin kasvoihin siellä. =)

Ulla: meillä ei oo aikoihin onnistunu mitkään pitkät päikkärit. Tyttö nukahtaa tissille muutaman kerran päivässä ja nukkuu siinä yleensä max puol tuntia. Jos satun imettään imetystyynyn päällä ja nukahtaa siihen ja yritän siirtää sänkyyn, herää varmasti heti. Vaunuissa ei nukuta myöskään kovin pitkiä unia. Eli joko tää on uus rytmi tai sit se rytmi on kokonaan hakusessa. Mutta yöllä edelleen 10-11 tuntia putkeen. Ihan uskomatonta.

Tänään aamulla tyttö pötkötteli lattialla ja yhtäkkiä vetäs jalat koukkuun mahan päälle ja punkes ittensä kyljelleen. Ei kyllä vielä päässy siitä mahalleen, vaan kellahti takas selälleen. Illalla sama juttu, mieskin ehti näkemään. Mut ei mee kauan ku pääsee kääntyyn kokonaan. =)

Aikasemmin oli puhetta siitä vauvojen vertailusta. No, meillä asuu lähistöllä yks tuttu jolla on täsmälleen samanikänen vauva. Se on kääntyny jo pitkään ja mä mietin ensin et miksei meiän tyttö VIELÄKÄÄN käänny. Sitte päätin etten ala vertaileen. Tietty ihan mielenkiintosta verrata miten kukakin kehittyy, mutta mitään kilpailua en kyllä halua oman pääni sisällä siitä käydä. Vauvat kehittyy näköjään niiiiiin eri tahtiin kaikki.

Mut nyt lähen nukkuun niin jaksan sit huomenna babybioilla. Nähdään siellä!

Nunnu

Yhteistyössä