Me oltiin reissussa vapun aika, niin pääsin vasta nyt kurkkaamaan mitä täällä tapahtuu

Voi vitsi, kuulostaa, että niin monella menee tosi hyvin yöt ja nukkuu paljon pitempiä pätkiä... meillä mennään aika lailla samaa rataa, mitä on menty noin 2 viikon ikäisestä lähtien. Välillä huonommin, mutta suunnilleen niin että 2-3 kertaa yössään herätään syömään ja niillä sekä minä että poitsu herää aina silleen kunnolla, että minun täytyy lähes joka kerta nukuttaa poitsu uneen uudelleen. Syötöissä + nukuttamisessa menee aina vähintään 30 min. Ja meillä on usein tuota klo 2 ja klo 5 syöntiä, mutta viime aikoina poitsu on mennyt yöunille vasta klo 22-23 tienoilla, kun aikaisemmin meni klo 20-21...
Mutta meillä otetaankin useampia päikkäreitä, noin kolmet. Aamulla, iltapäivällä ja illallakin vielä yleensä. Ne on kuitenkin aika lyhyitä, noin 15 min - 2 h. Meillä ei oikein ole kunnon rutiinia missään, mutta useimmiten päivät menee niin että tosiaan sen 1,5-2h jälkeen poitsun pitää ottaa jonkunlaiset torkut, muuten menee hirveeks kitinäks.
Ehkä suunnilleen näin menee joskus ;-)
klo 22 nukkumaan
klo 2 syönti
klo 5 syönti
klo 7.30 herätys + leikkii isin kanssa
klo 8.30 tulee syömään sänkyyn
klo 9 nukkuu 15 min - 1 h
klo 11 saattaa torkkua taas joko ennen tai jälkeen syönnin
apua tässä vaiheessa ei ole enää mitään "rutiinia" vaan poitsu ottaa siis tosi eri pituisia unia päivällä riippuen mitä tehdään, jos ollaan asioilla niin useimmiten nukkuu vaunuissa, kotona terassilla nukkuun ehkä noin 2 h eli jatko ehkä näin:
klo 12-14 nukkuu vaunuissa ulkona + syönti kun tulee sisälle
klo 14-16 leikitään sisällä + syönti ennen kuin torkkuu taas
klo 17 menee uusille päikkäreille ulos, ehkä 1 h - 2 h, sen jälkeen syö taas
klo 19-21 leikkimistä ja seurustelua
klo 21-22 kylpy, imettäminen ja nukuttaminen
Meillä on tosiaan vähän "sekavia" päivät, joten tosi hankalaa laittaa mitään tarkkaa aikataulua ylös. Olen ajatellut, että voisi yrittää esim. viikon pitää päiväkirjaa poitsun nukkumisista ja tekemisistä niin saisi vähän tarkempaa kuvaa, että miten ne päivät oikein menee. Itse kun unohtaa aika pian että mitä "eilen" tapahtui... syötöt laitan aina ylös paperille.
Nyt on vähän väsy vielä reissusta. Junamatkat meni hyvin, poitsu oli kylläkin hereillä aika paljon, mutta "istui" nätisti sylissä. Menomatkalla yhdet raivarit, kun ei ensiks meinannut suostua nukkumaan vaunuun, mutta 15 min myöhemmin meni sitten ihan rauhallisesti. Mummolassa oli hirveen kuumaa, noin +28 C sisällä... poitsu ihan hikisenä koko ajan lyhythihainen body + sukat päällä

Onneks ollaan kotona, täällä kyllä viileempää, voi olla ihan normivaatteilla, pitkähihainen body + housut + sukat.
Kylässä poitsu nukkui yöt ihan hyvin, itse tosin huonommin, enkä saanut levättyä... vaikka hoitajia oli, niin niitä ei just sillon aina ollut, kun niitä olis kaivannut... että itse hoitelin poitsua suurimman osan ajasta ja isi myös.
Ei olla puhuttu äitienpäivästä mitään, mutta mieheni on sen aina muistanut silleen (jo siis jo monen vuoden ajan) että aamulla kun herää niin toivottaa happy mothers' day ja suukottelee... en tiedä miksi hän on aina niin tehnyt, mutta se on ollut sööttiä

En kaipaa mitään erityistä, suukkoja ja haleja varmaankin
Nyt poitsu taas rikkoo "rutiinejaan" kun meni klo 9:10 nukkumaan ja nukkuu edelleenkin aamupäikkäreitä... täällä vähän synkähkön näköinen ilma, että saa nähdä uskallanko lähteä asioille yli 3 km päähän vaunuilla. Nyt kuuluikin murinaa makkarista, eli poitsu nukkui nyt noin 1 h 15 min aamupäikkärit.
Nähdään!
Tähti ja poitsu 4 kk 1 vko
Ps. Meillä on sellasia tiny love roikkuvia leluja 3 kpl, joita roikotetaan tai sitten poitsu myttää niitä käsillään kasvojen edessä, helisevä pehmo pallo, puruleluja käytössä 2 kpl (ja kaapissa 2 kpl lisää), pehmokirja, jonka saa levitettyä, rapiseva kukka ja 2 kpl kovia katselukirjoja ja 2 kpl kovia helistimiä (+ 1 kpl pehmeä helistin vielä kaapissa). Nämä riittää poitsulle tosi hyvin, on oikeestaan vähän liikaakin, vähemmälläkin olis tyytyväinen.