nintsu, meilläkin huudellaan tota nej huutoa..ollaan jo ajateltu, että syntyikö meille ruotsinkielinen ipana
meillä nukkumaan meno on sillai, et imetän meidän sängyssä ja yleensä sit nukahtaa siihen tissille. joudun ottaan tissin pois suusta aina väkisin, koska muuten se olis tuttina siinä suussa koko yön. ja sit siirrän pojan omaan sänkyyn. yleensä se menee ihan helposti, pikkusen havahtuu, mut sammahtaa samantien uudestaan. joskus jää kukkumaan silmät auki ja jalat viuhtoen. sillon olen vähän aikaa siinä vierellä ja pidän kättä massun päällä..ja jos toi meno jatkuu kauankin (heh..eli noin 5-10 min), otan vaan ja häippäsen huoneesta. aika pian se on sit siihen nukahtanu (n. 0-10 min), ei ole jääny huutelemaan eikä mitään. meillä kun on se rullilla oleva sänky, niin saan myös hytkytettyä sitä siinä, jos ne silmät tahtoo jäädä tapittaan, eikä uni tuu. se auttaa aika usein myös.
oletko nuppu missä vaiheessa siirtäny pupun omaan sänkyyn nukahtamisen jälkeen? jostakin luin, et vauvan siirto olis helpompaa sillon, ku se on syvässä unessa..tosin toisaalla myös käsketään siirtämään vauva niin, että se havahtuu siirtoon ja tietää missä hän on, ku herää..että neuvoja on taas moneksi. täytyy ehkä vaan kokeilemalla löytää vauvalle sopiva metodi

mut ainakaan eka kerralla ei toiminu teillä näköjään toi havahtuminen siinä tarkotuksessa, jossa olis pitäny. minä kokeilisin sit sitä sikeänä siirtoa seuraavaks (ellet jo ole kokeillu). testaa vaikka nostaa vauvan kättä, et jos sen voipi pudottaa pupun heräämättä vasten sen kehoa, on menossa syvä uni. meillä ei ole vaikutusta sillä, et herääkö vauva tutusta vai eri paikasta, missä on nukahtanu.. ku, joka tapauksessa se nimittäin itkee sitä maitoa..tosin tiedä sitten, et oliko se sit kuitenkaan maitoitkua vai oliko se väärä paikka itkua..hohhoijaa

arpa peliä tää vauvan kaa olo.. oletko lukenu tassuterapia juttuja? ne on lähinnä yli 6 kk vauvoille, mut kaipa niistä saa jotain vinkkejä, joita vois jo nyt hyödyntää?
meillä minä teen kotihommat. mies tekee, jos pyydän, mikä on hänen sanakirjan mukaan nalkutan ja määräilen. se on TOSI huono kotitöissä, ei kuulema tule mieleenkään mitkään kotityöt, ikinä. ja ei se nää esim vanhoja banaanin kuoria vaikka olkkarin pöydällä ja siirrä niitä roskiin. meillä oikeestaan riidellään ainoastaan kotitöistä.. ja aika usein vielä. mut kun ei mene kaaliin, niin ei mene kaaliin. ja minä en pysty relaamaan, jos kotitöitä ei ole tehty. eli siis, et tavarat on paikoillaan ja keittiö siisti. pölyjen pyyhkiminen, imurointi ja luuttuaminen on sit eri asia, ne ei ole niin tärkeitä. joo ja meillä ei ole puisteltu tällä hetkellä olevia mattoja ikinä (!!), koiran lampaan taljat puistellaan sillon ku imuroidaan, jos sillonkaan. eli meillä siisteys ei ole puhtautta vaan, et tavarat on paikoillaan ja siististi. lika on vaan hyvästä

(selittelee laika luuttuaja ittelleen)
nintsu, meillä ei tiedosteta omia käsiä vieläkään saatikka pahemmin niiden liikkeitä. enää ei kaiveta omia silmiä irti päästä, mut silmiä hierotaan aina unisena.
vähä mulla tuli hiukan surkee äiti olo tosta tähden tekstistä. siis, et kaikki aika, jonka vauva on hereillä päivisin menee sen kanssa touhuamiseen. minä en siis kerta kaikkiaan jaksa koko aikaa antaa huomiota ja viihdyttää lasta. meillä poju makaa omalla matollaan lelukaaren alla tai sitterissä sillon, ku mulla on jotai omia juttuja. eli laitan ruokaa, syön, meikkaan, käyn suihkussa, laitan hiukset, pukeudun, siivoan. annan sen seurata mun elämää ja hommia, jotka kuuluu mun arkeen. kyllä siis seukkailen pojan kans myös, mielestäni aika usein, mut en läheskään koko ajan. ja toi sai mut nyt potemaan huonoa omaa tuntoa, et pitäskö munkin sit unohtaa vaan kaikki muu..
nyt lopetan, ettei tuu järkyttävän pitkää tekstiä..vaikka taitaa olla jo. aurinkoista päivää kaikille!